Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
Moltes gràcies!!!!!!!!!!!!!
La de cops que haurè passat per allà, i mai no l'havia vist!
La llauna és que no poguem visualitzar bé el mapa amb Explorer, l'aim l'havia revisat i no sabem el motiu pel qual passa això. Si hi ha algú que pugui ajudar, si us plau, que ens digui alguna cosa. Gràcies.
La de cops que haurè passat per allà, i mai no l'havia vist!
La llauna és que no poguem visualitzar bé el mapa amb Explorer, l'aim l'havia revisat i no sabem el motiu pel qual passa això. Si hi ha algú que pugui ajudar, si us plau, que ens digui alguna cosa. Gràcies.
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
Els rosetons de tramvia i trolebús eren els mateixos, la diferència d'estils radicava en el moment en que s'havien instal.lat.
Faig una modesta contribució al fil posant aquesta foto del Juny del 2005 on podem veure un pal que subjectava la línia aerea o filovia del trolebús de la Diagonal, està situat davant de Pompeia, gairebé a la cruïlla amb el passeig de Gràcia. Aquests pals, de ciment, els recordo de tota la Diagonal i del Passeig de Sant Joan entre la propia diagonal i la travessera de gràcia, tram que a les hores portava el nom d'un general colpista mort abans de veure consumat el delicte. Els pals en qüestió eren d'un color blanc mate que anava cap al blavos sense arribar-hi. Naturalment el pal de la foto és el que porta els focus instal.lats dalt i éstic gairebé segur del tot que és l'unic que queda, també hi ha un pal, aquest metal.lic, dels tramvies a la Ronda de Sant Pere quasi cantonada amb el Passeig de Sant Joan al cantó de mar, davant d'un bar que sempre s'ha dit, precisament, "El Trole"
Faig una modesta contribució al fil posant aquesta foto del Juny del 2005 on podem veure un pal que subjectava la línia aerea o filovia del trolebús de la Diagonal, està situat davant de Pompeia, gairebé a la cruïlla amb el passeig de Gràcia. Aquests pals, de ciment, els recordo de tota la Diagonal i del Passeig de Sant Joan entre la propia diagonal i la travessera de gràcia, tram que a les hores portava el nom d'un general colpista mort abans de veure consumat el delicte. Els pals en qüestió eren d'un color blanc mate que anava cap al blavos sense arribar-hi. Naturalment el pal de la foto és el que porta els focus instal.lats dalt i éstic gairebé segur del tot que és l'unic que queda, també hi ha un pal, aquest metal.lic, dels tramvies a la Ronda de Sant Pere quasi cantonada amb el Passeig de Sant Joan al cantó de mar, davant d'un bar que sempre s'ha dit, precisament, "El Trole"
- Attachments
-
- pal del trolebús.jpg (255.29 KiB) Viewed 9969 times
Last edited by lauria1226 on Friday 09/10/2009 0:13, edited 1 time in total.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
Moltes gràcies per la teva contribució! En quan poguem, l'incorporarem a la llista.
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
Avui n'he trobat un parell més sense buscar-los. Els he fotografiat, però com que jo soc com en megapauer, pel que a fotografia, continuo amb el sistèma de rodet de negatiu, per tant cal acabar-lo i revelar-lo, en video, no, ja estic digitalitzat. Tan aviat com sigui possible els pujaré.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
Ni m'havia passat pel cap que encara quedéssin "postes", i menys de trolebús!!!lauria1226 wrote:Els rosetons de tramvia i trolebús eren els mateixos, la diferència d'estils radicava en el moment en que s'havien instal.lat.
Faig una modesta contribució al fil posant aquesta foto del Juny del 2005 on podem veure un pal que subjectava la línia aerea o filovia del trolebús de la Diagonal, està situat davant de Pompeia, gairebé a la cruïlla amb el passeig de Gràcia. Aquests pals, de ciment, els recordo de tota la Diagonal i del Passeig de Sant Joan entre la propia diagonal i la travessera de gràcia, tram que a les hores portava el nom d'un general colpista mort abans de veure consumat el delicte. Els pals en qüestió eren d'un color blanc mate que anava cap al blavos sense arribari. Naturalment el pal de la foto és el que porta els focus instal.lats dalt i éstic gairebé segur del tot que és l'unic que queda, també hi ha un pal, aquest metal.lic, dels tramvies a la Ronda de Sant Pere quasi cantonada amb el Passeig de Sant Joan al cantó de mar, davant d'un bar que sempre s'ha dit, precisament, "El Trole"
Què és alló??
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
Bé, tal i com vaig dir fa dies, avui he revelat el rodet i poso un parell de fotos de pals de subjecció de la línia aèria del tramvia situats als jardinets del final del Passeig de Gràcia en el cantó de baixada, és a dir, en el costat "Tarragona"
- Attachments
-
- Pal verd subjecció fil del tramvia jardinets de gràcia.jpg (308.69 KiB) Viewed 9783 times
-
- Pal subjecció líni aeria tramvia jardinets de gràcia.jpg (308.55 KiB) Viewed 9779 times
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
Això, mereix un punt i apart. Segurament, ni els de la meva quinta ni de quintes anteriors ho identificarien tal com és.
Els punts metàl.lics que semblen taques de rovell incrustades a les rajoles, son les restes de la subjecció de la palanca manual de canvi d'agulles que hi havia al carrer de Dos de Maig gairebé a tocar de Rosselló. Des d'aqui, un operari, dirigia els tramvies al carrer de Rossello (Línies 37-45-47) o els feia seguir Dos de Maig avall (Línies 46-49-50) fins als dia 19 de Març del 1968 en que foren suprimits els tramvies del carrer de Rosselló.
Aquest canvi d'agulles restà manual quan pràcticament tots els de la xarxa s'havien convertit en automàtics, degut a que el pendent del carrer de Dos de Maig, obligava a baixar frenant. Excepte els PCC de la sèrie 1600 que duien a la consola una palanqueta a l'efecte, la resta de vehícles canviaven les agulles mitjançant un sistèma molt senzill; En passar per una zona neutra de la catenària, si passaven donant punts a la controla (Amb els motors en potencia), la intensitat produïda feia canviar l'agulla. Si passaven per inèrcia (A la deriva) l'esmentada agulla no canviava. En el cas que ens ocupa, a causa del pendent, era impossible de passar amb els motors en potència, pel que l'agulla no hauria canviat mai. Altrament, el perill d'accidents feu decidir a deixar-la manual servida per un agent. Recordo que els dies de pluja instal.laven una mena de tenda de lona en forma de garita on es refugiava l'operari encarregat del sistèma.
També havien tingut canvis manuals els trolebusos, accionats des de la vorera per un operari que estirava una cordeta o la deixava anar segons la línia de que es tractés. Un d'aquests artilugis el vaig veure funcionar al carrer de Consell de Cent i distribuïa els vehícles que agafaven la Diagonal o el carrer Marina.
Els punts metàl.lics que semblen taques de rovell incrustades a les rajoles, son les restes de la subjecció de la palanca manual de canvi d'agulles que hi havia al carrer de Dos de Maig gairebé a tocar de Rosselló. Des d'aqui, un operari, dirigia els tramvies al carrer de Rossello (Línies 37-45-47) o els feia seguir Dos de Maig avall (Línies 46-49-50) fins als dia 19 de Març del 1968 en que foren suprimits els tramvies del carrer de Rosselló.
Aquest canvi d'agulles restà manual quan pràcticament tots els de la xarxa s'havien convertit en automàtics, degut a que el pendent del carrer de Dos de Maig, obligava a baixar frenant. Excepte els PCC de la sèrie 1600 que duien a la consola una palanqueta a l'efecte, la resta de vehícles canviaven les agulles mitjançant un sistèma molt senzill; En passar per una zona neutra de la catenària, si passaven donant punts a la controla (Amb els motors en potencia), la intensitat produïda feia canviar l'agulla. Si passaven per inèrcia (A la deriva) l'esmentada agulla no canviava. En el cas que ens ocupa, a causa del pendent, era impossible de passar amb els motors en potència, pel que l'agulla no hauria canviat mai. Altrament, el perill d'accidents feu decidir a deixar-la manual servida per un agent. Recordo que els dies de pluja instal.laven una mena de tenda de lona en forma de garita on es refugiava l'operari encarregat del sistèma.
També havien tingut canvis manuals els trolebusos, accionats des de la vorera per un operari que estirava una cordeta o la deixava anar segons la línia de que es tractés. Un d'aquests artilugis el vaig veure funcionar al carrer de Consell de Cent i distribuïa els vehícles que agafaven la Diagonal o el carrer Marina.
- Attachments
-
- Restes palanca canvi d'agulla Dos de Maig Rosselló.jpg (265.72 KiB) Viewed 9769 times
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
Al mapa d'elements històrics també trobo a faltar el pal de catenària de tramvía a la Carretera de Mataró de Sant Adrià de Besòs, al costat de la històrica gasolinera que fà cantonada amb la Rambla Guipúscoa. Aquest pal crec que és l'únic que es conserva tal qual estava, i pertanyía a la línia del tramvía de Badalona.
Al fons, la Ciutat Esportiva de l'RCD Espanyol, on era la mítica Biscuter.Salvem l'Estació de França!
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
Podria ser que encara hi hagin les vies soterrades? Les dues línies longitudinals del terra són més que sospitoses.lauria1226 wrote:Bé, tal i com vaig dir fa dies, avui he revelat el rodet i poso un parell de fotos de pals de subjecció de la línia aèria del tramvia situats als jardinets del final del Passeig de Gràcia en el cantó de baixada, és a dir, en el costat "Tarragona"
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
Efectivamente , son las vías que todavía se ven, no hace mucho ,
donde esta el campo del Español desde el paso a Nivel estaban al aire y en el otro lado llegaban a la calle Extremadura, e incluso se veia un doble cambio de aguja, para dejar paso al otro convoi que venia en sentido contrario
donde esta el campo del Español desde el paso a Nivel estaban al aire y en el otro lado llegaban a la calle Extremadura, e incluso se veia un doble cambio de aguja, para dejar paso al otro convoi que venia en sentido contrario
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
I són les vies de la foto que Metring va penjar en el post Quines vies de tramvía queden visibles a Barcelona?, ara fà un temps:andres-1 wrote:Efectivamente , son las vías que todavía se ven, no hace mucho , donde esta el campo del Español
I el pal que es veu darrere, és el "poste" de la foto que comentava abans (compareu el senyal de tràfic)
Salvem l'Estació de França!
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
Ja m'ho vaig mirar, ja, però varen ser arrencades en construïr el parking soterrani del que es veu la sortida al fons. Les marques son les roderes dels cotxes que surten "encarrilats".megapauer wrote:Podria ser que encara hi hagin les vies soterrades? Les dues línies longitudinals del terra són més que sospitoses.lauria1226 wrote:Bé, tal i com vaig dir fa dies, avui he revelat el rodet i poso un parell de fotos de pals de subjecció de la línia aèria del tramvia situats als jardinets del final del Passeig de Gràcia en el cantó de baixada, és a dir, en el costat "Tarragona"
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
Este año todavia existia un poco más arriba del antiguo Banco atlantico, ya lo puse en este mismo foro.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
Las vías als jardinets del Pg. de Gràcia no se si encara hi son o no, pro lo que us puc dir que els tramvíes circulaban per el mateix lloc on hi ha l'entrada de cotxes al parking, o sigui que es va aprofitar aquest pas quand es va construir el parking.
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
Diria que no, però al davant si que queda una tapa.
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antic
Fa dos dies, vaig descobrir una tapa que no tenia catalogada, al carrer Nàpols, 243 amb Mallorca. En quan pugui, la pujo al mapa:
- Attachments
-
- napols.jpg (135.07 KiB) Viewed 8512 times
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
No és tracte de vies, però sí de possibles rosetes de tramvia. No sè sí les teniu catalogades o no, a mi no s'em obre (amb icones) el plànol corresponent. Dues rosetes al carrer de la Mare de Dèu del Coll, de l'antiga línia 25, una a prop del carrer Maignon i l'altra a l'alçada aproximada de la Baixada de la Glòria. Una tercera possible al carrer Sardenya amb la Ronda del Guinardó, aquesta prodría ser del troleibus FH, desprès linia 5. Salut!
- Attachments
-
- Sardenya / Ronda del Guinardó
- DSC01626.JPG (55.31 KiB) Viewed 7223 times
-
- Mare de Dèu del Coll / Maignon
- DSC01622.JPG (37.35 KiB) Viewed 9289 times
-
- Mare de Dèu del Coll / Baixada de la Glòria
- DSC01619.JPG (49.72 KiB) Viewed 9287 times
Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?
El plànol del tramvia és visible amb tots els navegadors excepte Explorer, és una cosa encara en vies de sol·lució. Prova amb Firefox, per exemple.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tramvia al carrer del Coll
Al carrer del Coll hi passava un tramvia? Déu n'hi do per on es van arribar a ficar!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics
El 25 anava fins a la Baixada Briz i fou substituïda per un autobús (EL) el dia 23-11-62. De principi no estava previst eliminar ni la línia del Coll ni la de la travessera de Dalt. El fet és que des de la incorporació a la xarxa de la sèrie 1200 que eren unidireccionals s'estava procedint a la instal.lació de llaços a les terminals i retirant aquelles sèries més antigues que no es preveia modificar. Com sigui que en les línies esmentades les dificultats per construïr els citats llaços eren considerables, les aguantaren mentre van tenir cotxes adequats fins que els autobusos prengueren el relleu. Els cotxes eren els de la sèrie 200 similars als de la foto del 24 a la Pl. Catalunya que hi ha més amunt en aquest mateix fil. Recordo veure el 25 girar per la Pl. Lesseps i amagar-se pel Coll però no el vaig agafar mai, també tinc molt present, que les vies varen aguantar en molt bon estat fins a principis dels 70.
Una curiositat de la línia 25 era que a tot el trajecte pel carrer del Coll només tenia una via i per tant solament permetia que hi hagués un cotxe en qualsevol sentit, així el vehícle que pujava s'havia d'esperar a Lesseps fins que el de baixada entrés a la plaça i deixés lliure el sector.
Una curiositat de la línia 25 era que a tot el trajecte pel carrer del Coll només tenia una via i per tant solament permetia que hi hagués un cotxe en qualsevol sentit, així el vehícle que pujava s'havia d'esperar a Lesseps fins que el de baixada entrés a la plaça i deixés lliure el sector.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.