A Vic està previst fer una estació nova, enmig del no res, com a Camp de Tarragona, com ja he dit vàries vegades. Saps on és el camp de La Cabra, a Gurb? Si no ho saps, queda on conflueixen la C-25 i la via BCN - Puigcerdà, prop de la sortida de Manlleu de la C-25, ja m'explicaran qui anirà allà a agafar el tren, si no està ben comunicada amb TP, la gent seguirà agafant a l'estació de Vic centre de tota la vida, i per anar a Girona seguirà agafant l'Eix Bus, a part que els temps tan en cotxe com en tren, son molt semblants, en cotxe Vic - Girona, hi pots estar entre 40/45 minuts, segons aquest pla, en tren seran 36 minuts. No em sembla un temps massa competitiu respecte el cotxe.Jordi Freixas wrote:A mi em fa molta gracia això de la denominació de les estacions; si l'estació de Lleida de tota la vida va passar de cop a dir-se Lleida-Pirineus, ara tindrem una estació de Vic, també de tota la vida que passarà a dir-se Osona/Vic. Encara em pregunto perquè no han estat més originals, i ja de passada li posen per exemple... Vic - La PlanaGuigui wrote:Estacions de viatgers
- Deu, vuit noves: Aeroport de Lleida-Alguaire, Lleida Pirineus, Pla d'Urgell/Mollerusa, Urgell/Tàrrega, Segarra/Cervera, Anoia/Igualada, Bages/Manresa, Osona/Vic, la Selva/Santa Coloma, Girona (Aeroport-centre ciutat)
Per cert... com s'ho faran a Vic per encabir-hi el ramal corresponent de la linia de l'ETF? Suposo que caldrà fer-hi una ampliació, no?
Eix transversal ferroviari
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Estació Vic/Osona
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Girat d'esquena al territori
Per fer aquest nyap faraònic, millor que dediquin els diners a una altra cosa. És inaudit: fan una línia per un territori on mai no n'ha passat cap però aconsegueixen girar-li l'esquena.
Algun usuari compulsiu del cotxe oficial ja sap que per les vies de ferrocarril circula algun tren que no sigui l'AVE per anar a veure l'amo?
Algun usuari compulsiu del cotxe oficial ja sap que per les vies de ferrocarril circula algun tren que no sigui l'AVE per anar a veure l'amo?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Estació Vic/Osona
A l'estació d'Osona | Vic se suposa que es podrà fer enllaç amb la R3, així que deuen proposar que adif construeixi un baixador allà a Gurb. I segons aquest pla en tren seran 23' que has de sumar el del trasllat Vic-Gurb ja sigui en cotxe o en tren R3, en cas que sigui efectiu per horaris XDDUT440_132M wrote:A Vic està previst fer una estació nova, enmig del no res, com a Camp de Tarragona, com ja he dit vàries vegades. Saps on és el camp de La Cabra, a Gurb? Si no ho saps, queda on conflueixen la C-25 i la via BCN - Puigcerdà, prop de la sortida de Manlleu de la C-25, ja m'explicaran qui anirà allà a agafar el tren, si no està ben comunicada amb TP, la gent seguirà agafant a l'estació de Vic centre de tota la vida, i per anar a Girona seguirà agafant l'Eix Bus, a part que els temps tan en cotxe com en tren, son molt semblants, en cotxe Vic - Girona, hi pots estar entre 40/45 minuts, segons aquest pla, en tren seran 36 minuts. No em sembla un temps massa competitiu respecte el cotxe.Jordi Freixas wrote:A mi em fa molta gracia això de la denominació de les estacions; si l'estació de Lleida de tota la vida va passar de cop a dir-se Lleida-Pirineus, ara tindrem una estació de Vic, també de tota la vida que passarà a dir-se Osona/Vic. Encara em pregunto perquè no han estat més originals, i ja de passada li posen per exemple... Vic - La PlanaGuigui wrote:Estacions de viatgers
- Deu, vuit noves: Aeroport de Lleida-Alguaire, Lleida Pirineus, Pla d'Urgell/Mollerusa, Urgell/Tàrrega, Segarra/Cervera, Anoia/Igualada, Bages/Manresa, Osona/Vic, la Selva/Santa Coloma, Girona (Aeroport-centre ciutat)
Per cert... com s'ho faran a Vic per encabir-hi el ramal corresponent de la linia de l'ETF? Suposo que caldrà fer-hi una ampliació, no?
I això que diu Jordi Freixas de la línia de Manresa. Crec que no hi haurà intercanviador a Mollerusa, Tàrrega i Cervera perquè l'ETF passar per un altre lloc, però no n'estic segur ja que el PDF no mostra ni Tàrrega ni Cervera, en el cas de Mollerusa que si que es veu, es veuen allunyades, algú sap si l'estació de Mollerusa té construccions a ambdues bandes de la línia? Si es així suposo que deu ser per això que fan passar la línia per les afores.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Mapa
Aquí podem veure on s'ubicaria l'estació Vic/Osona.
Shot at 2010-01-10
Shot at 2010-01-10
Shot at 2010-01-10
Shot at 2010-01-10
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Estació Vic/Osona
Llavors, algú em podria explicar això (extret de http://www.ifercat.cat)?A l'estació d'Osona | Vic se suposa que es podrà fer enllaç amb la R3, així que deuen proposar que adif construeixi un baixador allà a Gurb. I segons aquest pla en tren seran 23' que has de sumar el del trasllat Vic-Gurb ja sigui en cotxe o en tren R3, en cas que sigui efectiu per horaris XDDVilarrubla wrote:A Vic està previst fer una estació nova, enmig del no res, com a Camp de Tarragona, com ja he dit vàries vegades. Saps on és el camp de La Cabra, a Gurb? Si no ho saps, queda on conflueixen la C-25 i la via BCN - Puigcerdà, prop de la sortida de Manlleu de la C-25, ja m'explicaran qui anirà allà a agafar el tren, si no està ben comunicada amb TP, la gent seguirà agafant a l'estació de Vic centre de tota la vida, i per anar a Girona seguirà agafant l'Eix Bus, a part que els temps tan en cotxe com en tren, son molt semblants, en cotxe Vic - Girona, hi pots estar entre 40/45 minuts, segons aquest pla, en tren seran 36 minuts. No em sembla un temps massa competitiu respecte el cotxe.
I això que diu Jordi Freixas de la línia de Manresa. Crec que no hi haurà intercanviador a Mollerusa, Tàrrega i Cervera perquè l'ETF passar per un altre lloc, però no n'estic segur ja que el PDF no mostra ni Tàrrega ni Cervera, en el cas de Mollerusa que si que es veu, es veuen allunyades, algú sap si l'estació de Mollerusa té construccions a ambdues bandes de la línia? Si es així suposo que deu ser per això que fan passar la línia per les afores.
3- Vic- Girona
http://www.ifercat.cat/proyectos/index. ... %3D%3D&&&&
"Des de Manresa el traçat discorre paral·lel a la c-25 fins arribar a la Plana de Vic on l’Eix es segrega per donar servei a l’actual estació de viatgers de Vic i per bypassar les mercaderies pel sud de Vic direcció a l’aeroport de Girona."
PD: Una altra cosa és que no s'entén això de "bypassar" les mercaderies pel sud, si precíament el bypass quedaria al nord...
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Eix transversal ferroviari
No està actualitzat. Inicialment no se sabia si es faria l'estació a Vic o a Gurb. Finalment han optat per Gurb. I evidentment com dius el bypass per les mercaderies "estava" al nord, tot i que més aviat seria un bypass per connectar amb l'actual estació de Vic, ja que es aquesta la que es desvia, potser volien dir un bypass de viatgers al sud i es van fer la pixa un lio XD
Finalment han optat per no fer bypass de mercaderies, excepte a Igualada.
I tampoc han especificat com faran la connexió amb l'aeroport de Girona! Faran un baixador? o que? No diu absolutament res! Només posa això de Girona (aeroport-centre)
Finalment han optat per no fer bypass de mercaderies, excepte a Igualada.
I tampoc han especificat com faran la connexió amb l'aeroport de Girona! Faran un baixador? o que? No diu absolutament res! Només posa això de Girona (aeroport-centre)
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Eix transversal ferroviari
Doncs... això de fer una estació nova, tenint l'actual de Vic és una cosa que s'ha d'evitar de totes totes.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Eix transversal ferroviari
Faig un resum dels errors que trobo/troben al PDF:
No indica com es farà la connexió amb línies convencionals d'ample ibèric: a Alguaire, a Lleida i a Martorell i per tant tampoc amb el ramal de mercaderies ja sigui les que van cap al Port o el ramal del Vallès.
Ni tan sols indica que hi hagi cap problemàtica sobre els amples, que seria el mínim.
No hi ha interconnectivitat amb la línia de Manresa (futur tren-tram) a Mollerusa, i crec que tampoc a Cervera i a Tàrrega.
No mostra imatges de la línia al pas per Cervera i Tàrrega.
A Igualada posen una imatge molt maca de que hi ha un aeroport, però no diuen com si connectarà.
A Vic que enllaçarà amb la R3 però no diu que demanaran a adif fer una estació.
De nou indiquen que hi ha un aeroport a Girona, però no indiquen com es farà aquest enllaç, ni si es farà una baixador, ni si instaran a adif a fer-lo.
És diu que es faran apartadors en zones logístiques, però no les especifica massa, per no dir gens.
Finalment tampoc diuen si serà en doble via (jo dono per suposat que si, però un usuari d'un altre fòrum s'ho plantejava), només faltaria que no ho fos, no podria ser d'alta velocitat, penso jo.
Crec que no em deixo res més a part de coses com si està el mig del no res i tal XD
No indica com es farà la connexió amb línies convencionals d'ample ibèric: a Alguaire, a Lleida i a Martorell i per tant tampoc amb el ramal de mercaderies ja sigui les que van cap al Port o el ramal del Vallès.
Ni tan sols indica que hi hagi cap problemàtica sobre els amples, que seria el mínim.
No hi ha interconnectivitat amb la línia de Manresa (futur tren-tram) a Mollerusa, i crec que tampoc a Cervera i a Tàrrega.
No mostra imatges de la línia al pas per Cervera i Tàrrega.
A Igualada posen una imatge molt maca de que hi ha un aeroport, però no diuen com si connectarà.
A Vic que enllaçarà amb la R3 però no diu que demanaran a adif fer una estació.
De nou indiquen que hi ha un aeroport a Girona, però no indiquen com es farà aquest enllaç, ni si es farà una baixador, ni si instaran a adif a fer-lo.
És diu que es faran apartadors en zones logístiques, però no les especifica massa, per no dir gens.
Finalment tampoc diuen si serà en doble via (jo dono per suposat que si, però un usuari d'un altre fòrum s'ho plantejava), només faltaria que no ho fos, no podria ser d'alta velocitat, penso jo.
Crec que no em deixo res més a part de coses com si està el mig del no res i tal XD
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Eix transversal ferroviari
A Vic sempre es pot fer quelcom així, si no volen fer un traçat alternatiu que faci més volta i haver de perforar per sota de la ciutat de Vic... però no se pas com s'hauria de fer després el gir a l'estació de Vic. No se si es idoni, quina és la millor manera de fer-ho?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Arribar al centre de Vic
Home, quan es va soterrar l'estació de Vic, ja es va fer pensant en la doble via, i ampliar-la, ho veig difícil, a no ser que canviïn l'ample a un parell de vies, a UIC, per exemple les vies 2 i 4 en UIC i les 1 i 3 en ample ibèric. Però no se fins a quin punt pot interessar que Adif ho faci. Llavors la via 6, que no té andana en ample mixte per estacionar trens sense servei.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Arribar al centre de Vic
I a adif li interessa fer una estació a Gurb i a l'aeroport de Girona? O adaptar la línia de Manresa i la de Vilafranca? XDUT440_132M wrote:Home, quan es va soterrar l'estació de Vic, ja es va fer pensant en la doble via, i ampliar-la, ho veig difícil, a no ser que canviïn l'ample a un parell de vies, a UIC, per exemple les vies 2 i 4 en UIC i les 1 i 3 en ample ibèric. Però no se fins a quin punt pot interessar que Adif ho faci. Llavors la via 6, que no té andana en ample mixte per estacionar trens sense servei.
A l'aeroport de Girona a més diria que el tram és en viaducte i dira que hi ha l'autovia/pista a tocar. Potser algú ho concreta més, jo només hi he passat un cop.
Adaptar l'estació de Vic, només els hi podria interessar per poder cobrar altres serveis d'altres companyies fins a Vic, però igualment per un tram tant petit no crec que fossin gaires diners, no?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Eix transversal ferroviari
Rotundament NO. L'única opció sostenible possible és aquesta (que si fa o no fa, és el que apareix al porta de Ifercat.Vilarrubla wrote:A Vic sempre es pot fer quelcom així, si no volen fer un traçat alternatiu que faci més volta i haver de perforar per sota de la ciutat de Vic... però no se pas com s'hauria de fer després el gir a l'estació de Vic. No se si es idoni, quina és la millor manera de fer-ho?
Més enllà d'això, és llençar els diners i prou.
- Attachments
-
- Planol Vic.png
- (27.06 KiB) Downloaded 120 times
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Eix transversal ferroviari
Sostenible pel que fa al transport eficient, no sostenible pel que fa medioambientalment eh XDJordi Freixas wrote: Rotundament NO. L'única opció sostenible possible és aquesta (que si fa o no fa, és el que apareix al porta de Ifercat.
Més enllà d'això, és llençar els diners i prou.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Eix transversal ferroviari
Sostenible a nivell del transport eficient, sí, però home... si bé és cert que a nivell dels quilòmetres de via que es podessin necessitar molt sostenible ecològicament no ho seria, d'altra banda... una estació (amb tot el que això comportaria) de nova construcció enmig del no res amb un sentit funcional més que qüestionable... realment creus que ecològicament podria resultar més sostenible que una infraestructura que tindria per objectiu utilitzar una estació ja operativa, remodel·lada de fa pocs anys, i que es troba en un punt bastant cèntric de Vic?
Que consti que ara la pregunta la plantejo en el sentit dels peròs i contres que hi puguin haver en totes dues opcions.
Que consti que ara la pregunta la plantejo en el sentit dels peròs i contres que hi puguin haver en totes dues opcions.
Re: Eix transversal ferroviari
Tampoc no és sostenible medioambientalment que els ciutadans del centre de Vic s'hagin de desplaçar 5 km per anar a agafar el tren.Vilarrubla wrote:Sostenible pel que fa al transport eficient, no sostenible pel que fa medioambientalment eh XDJordi Freixas wrote: Rotundament NO. L'única opció sostenible possible és aquesta (que si fa o no fa, és el que apareix al porta de Ifercat.
Més enllà d'això, és llençar els diners i prou.
En comptes d'anar a 250 km/h i haver d'agafar autobus o cotxe després, no és millor que el tren vagi més lent (160 km/h) però que et deixés al centre de Vic? El temps seria el mateix...
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Eix transversal ferroviari
És que no aniran a 250km/h crec que el temps està calculat per anar a 180 km/h, però el trens de viatgers poden arribar als 250 km/h, crec que això és més aviat per explotar la línia amb serveis d'altres companyies, i el temps de viatge que citen més aviat és pel servei de viatgers que posaria la Generalitat.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tan faraònic com inútil (en els termes plantejats)
Cada vegada estic més convençut que l'ETF és un macroprojecte megalomaníac de la Generalitat al qual li convé explotar el fet de no passar per Barcelona, però en realitat tant se'ls fot el territori on el planten. Sí, faran estacions a Manresa, Cervera, Vic, Lleida i Girona, però perquè el traçat passarà per allí i no perquè els interessi connectar entre si aquestes poblacions. La mostra, la trobem en la repetició dels nyaps de Camp i Vilafant.
Total, una operació per a fer anar la indústria del totxo, i sempre podran dir que trauran alguns calerons de les taxes de circulació mitjançant Ifercat.
Total, una operació per a fer anar la indústria del totxo, i sempre podran dir que trauran alguns calerons de les taxes de circulació mitjançant Ifercat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Eix transversal ferroviari
Doncs... és suficientment important aquest projecte com perquè la gent es planti, si convé.
Re: Eix transversal ferroviari
Voleu dir que la gent que utilitzarà els serveis de passatgers de l'ETF, tant se li'n foterà d'haver d'agafar el cotxe cinc minuts i deixar-lo al pàrking de l'estació? O fins i tot que s'estimaràn més això que no pas haver de caminar 5, 10 o 15 minuts fins a una estació de Rodalies? (a Mollerussa, Cervera, Manresa, Vic o on volgueu) Perquè els actuals usuaris de rodalies dubto que s'avinguin a pagar un bitllet 2 o 3 vegades més car per estalviar-se 30 minuts de viatge.
El DPTOP, a hores d'ara, ja hauría d'haver explicat alguna d' aquestes coses que dieu, no? Connexions amb l'ample ibèric, doble via o via única, serveis de passatgers que hi hauràn, tarifes, accesibilitat a les estacions, etc.
El DPTOP, a hores d'ara, ja hauría d'haver explicat alguna d' aquestes coses que dieu, no? Connexions amb l'ample ibèric, doble via o via única, serveis de passatgers que hi hauràn, tarifes, accesibilitat a les estacions, etc.