Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Total votes: 166

User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Propaganda i aire condicionat

Post by Guigui »

Tras siete largos y controvertidos años de obras, los trenes sin conductor recorren 16 horas al día los 3,9 kilómetros y las cinco estaciones abiertas. Y lo hacen sin más incidencias conocidas que varias goteras en cuatro de las paradas.
:pinocho
Trytasa Baldaquino wrote:Ara bé, si un dels arguments que esgrimien per no climatitzar les andanes era que l'escalfor (o refrigeració, depèn de l'època) s'escaparia pel túnel i no serviria per a res, per què dimonis no ho han aplicat a les primeres andanes aíllades del túnel???
Perquè l'espai on caldria posar-lo és molt gran, cosa que comportaria una elevadíssima despesa energètica contra la qual estaré encantadíssim de sacrificar una mica de confort personal, a més de restar obert pel pou.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Re: Propaganda i aire condicionat

Post by Javi M »

Guigui wrote:Perquè l'espai on caldria posar-lo és molt gran, cosa que comportaria una elevadíssima despesa energètica contra la qual estaré encantadíssim de sacrificar una mica de confort personal, a més de restar obert pel pou.
No ha de comportar una despesa especialment gran si es fa correctament, possant l'aire acondicionat fluix i només a les andanes que es on la gent s'ha d'esperar, i podrien possar l'aire només al estiu, ja que el fred de l'hivern es més suportable i menys intens dins del pou. I si a l'estiu es posses l'aire acondicionat, l'aire fred no s'escaparia al carrer ja que pesa més que el calent, i no arrivaria a pujar el pou.

De totes maneres jo crec que el més addient es possar un bon sistema de ventilació, extraínt l'aire desde les andanes o desde el propi túnel, per a que l'aire fresc entri pels accesos i baixi pel pou.
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Propaganda i aire condicionat

Post by BCN2008 »

Javi M wrote:De totes maneres jo crec que el més addient es possar un bon sistema de ventilació, extraínt l'aire desde les andanes o desde el propi túnel, per a que l'aire fresc entri pels accesos i baixi pel pou.
Si no vaig gaire errat, es aquest el sistema que s'utilitza.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Pressuritzar

Post by victorcasta »

La pressurització no té l'ús que abans n'havia descrit, sinó que serveix per a mantenir la pressió en casos d'emergència com incendis, en llocs d'evacuació, com les escales d'emergència.

En quant a la ventilació, tots els pous com les andanes tenen un bon sistema de ventilació/climatització, i són del tot innecessaris sistemes d'aire acondicionat.
User avatar
Oriol
N6
N6
Posts: 218
Joined: Tuesday 01/09/2009 23:13
Location: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Oriol »

Dins les estacions d'autor... quina conya amb el nom de l'arquitecte Buïgas (No Bohigues, ni Buigues, ni Buhigas, ni Bohigas...). Quina mania en catalanitzar cognoms que no van ser castellanitzats, l'arquitecte és anterior a la castellanització de cognoms que va dur a terme Primo de Rivera i, diria que també, Franco. Hi ha molts pobles on, si hi ha un carrer dedicat a Buïgas, es canvia també el cognom.
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
User avatar
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Posts: 330
Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Re: Propaganda i aire condicionat

Post by Trytasa Baldaquino »

Guigui wrote: ...estaré encantadíssim de sacrificar una mica de confort personal, a més de restar obert pel pou.
Ja m'imagino que tu sí, pero si el que es tracta és de conscienciar i atraure nou públic per a que deixi el cotxe a casa, difícilment es farà amb les temperatures infernals que es donen avui en dia a l'estiu a moltes estacions. Ja sigui amb sistemes de climatització, ventilació o amb ventalls mecànics, cal fer alguna cosa per evitar-ho en una línia nova.

De fet, la següent resposta ja ho ha aclarit. M'alegro que s'hagi pensat en aquest aspecte (lògic, per una altra banda).
Oriol wrote:Dins les estacions d'autor... quina conya amb el nom de l'arquitecte Buïgas (No Bohigues, ni Buigues, ni Buhigas, ni Bohigas...). Quina mania en catalanitzar cognoms que no van ser castellanitzats, l'arquitecte és anterior a la castellanització de cognoms que va dur a terme Primo de Rivera i, diria que també, Franco. Hi ha molts pobles on, si hi ha un carrer dedicat a Buïgas, es canvia també el cognom.
No confonguis l'arquitecte de les fonts de Montuïc amb l'actual Oriol Bohigas que és viu (encara que té més anys que Carracuca). Potser els dos cognoms tenen el mateix origen, però un es diu així i l'altre es diu aixà. Si ens dediquem a l'ingent tasca de retornar tots els topònims, cognoms i noms propis a la seva etimologia original,... ja podem anar canviant el d'aquest defensa del Barça que s'hauria de dir Pujol!
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Propaganda i aire condicionat

Post by Vilarrubla »

Trytasa Baldaquino wrote: No confonguis l'arquitecte de les fonts de Montuïc amb l'actual Oriol Bohigas que és viu (encara que té més anys que Carracuca). Potser els dos cognoms tenen el mateix origen, però un es diu així i l'altre es diu aixà. Si ens dediquem a l'ingent tasca de retornar tots els topònims, cognoms i noms propis a la seva etimologia original,... ja podem anar canviant el d'aquest defensa del Barça que s'hauria de dir Pujol!
Crec que en tot cas escriure... una persona que enten força de dialectes em va dir que en pallarès es pronunciaria així i que d'aquí podria venir que alguns cognoms hagin derivat per aquesta banda. Però ho desconec ja que no en sóc expert XD
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

:topic
User avatar
Oriol
N6
N6
Posts: 218
Joined: Tuesday 01/09/2009 23:13
Location: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Re: Propaganda i aire condicionat

Post by Oriol »

Trytasa Baldaquino wrote:
Oriol wrote:Dins les estacions d'autor... quina conya amb el nom de l'arquitecte Buïgas (No Bohigues, ni Buigues, ni Buhigas, ni Bohigas...). Quina mania en catalanitzar cognoms que no van ser castellanitzats, l'arquitecte és anterior a la castellanització de cognoms que va dur a terme Primo de Rivera i, diria que també, Franco. Hi ha molts pobles on, si hi ha un carrer dedicat a Buïgas, es canvia també el cognom.
No confonguis l'arquitecte de les fonts de Montuïc amb l'actual Oriol Bohigas que és viu (encara que té més anys que Carracuca). Potser els dos cognoms tenen el mateix origen, però un es diu així i l'altre es diu aixà. Si ens dediquem a l'ingent tasca de retornar tots els topònims, cognoms i noms propis a la seva etimologia original,... ja podem anar canviant el d'aquest defensa del Barça que s'hauria de dir Pujol!
No ho confong. L'arquitecte Buïgas fa referència al, com bé dius, arquitecte de la Font Màgica de Montjuïc, diria que la legislació catalana prohibeix dedicar un carrer, plaça, avinguda, passatge, passeig... a qualsevol personalitat encara viva i fins a cinc anys de la seva mort. Per tant, no pot ser dedicat a l'actual Oriol Bohigas.
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Vilarrubla »

Crec que no es la legislació catalana, sino la d'alguns municipis... això... o en Pujol ja ha mort. Deixo estar l'offtopic aquí per part meva XD
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Busman
N7
N7
Posts: 430
Joined: Friday 14/09/2007 1:04
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Busman »

I a la profunditat que es troben la majoria d' estacions voleu dir que la temperatura no es mantindrà més propera a un valor constant durant tot l'any que no pas a l' exterior?
Image

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Vilarrubla »

Sinó recordo malament en alguna estació del metro de Londres de gran fondaria si han fet proves de climatització mitjançant "clima" que utilitza l'aigua per refrigerar la temperatura de les andanes i les estacions. I això que Londres té un estiu poc "agressiu".

A més... una pregunta, a veure qui ho sap XD... la calor d'on surt? Jo entenc que de la concentració de la calor que surt dels motors, més que no pas de la calor exterior, si als túnels no hi hagués trens suposo que la temperatura seria més "benevola" que a l'exterior.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

A mí el que em fa por és què passarà si hi ha un incendi, a la profunditat que hi han en aquestes estacions, i amb els ascensors que no es podran agafar.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Platanito »

metring wrote:A mí el que em fa por és què passarà si hi ha un incendi, a la profunditat que hi han en aquestes estacions, i amb els ascensors que no es podran agafar.
Doncs per això hi ha les escales d'obra, destinades nomès a l'ús en cas d'emergència. A cada extrem d'andana hi ha també una porta d'emergència que permet la fugida per l'altre nivell o bé pel mateix túnel. I Pel que fa als dos nivells del túnel, cada rampa d'interconnexió compta amb una porta tallafocs que es tancarà automàticament si es produeix un incendi, per evitar la propagació del fum.

Ara bé, jo també ho veig magre... Sobre tot per la gent gran i discapacitats en general.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

Per això mateix, entre l'estampida de gent sortint i persones que no poden anar amb agilitat...
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Platanito »

metring wrote:Per això mateix, entre l'estampida de gent sortint i persones que no poden anar amb agilitat...
Per l'estampida no em preocuparia, ja que al cap de cinc minuts de començada l'evacuació els més ràpids estaran a punt d'arribar al carrer, mentre que la resta del passatge es repartirà, exhausta o directament ofegada pel fum, per les desenes de metres d'escala que separen la vida de la mort.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by victorcasta »

En cas d'incendi, totes les portes antipànic es tanquen automàticament, evitant que el foc passi a més dependències i es creen corrents d'aire "intel•ligents" que dirigeixen el foc cap a la banda oposada a la sortida d'emergència.
User avatar
traveller
N6
N6
Posts: 255
Joined: Friday 24/08/2007 20:48

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by traveller »

Platanito wrote:A cada extrem d'andana hi ha també una porta d'emergència que permet la fugida per l'altre nivell o bé pel mateix túnel.
La porta que dóna a la via no es contempla en cas d'emergència, ja que va amb pany i clau, per tant no és vàlida en cas d'evacuació d'emergència estació-túnel. Sí que és viable a l'inrevés, ja que pel costat de la via hi ha una barra antipànic.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Vilarrubla »

metring wrote:Per això mateix, entre l'estampida de gent sortint i persones que no poden anar amb agilitat...
I al metro de Londres, que? Tenen un munt d'estacions molt profundes i amb accessos no gaire amples que diguem, i solen tenir línies força saturades en algunes estacions, per lo tant si passés alguna cosa la incidència allà podria ser més greu.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

Si, exactament, tenen un problema molt greu, amb estacions molt antigues i profundes, sense adaptar i ascensors que no es poden fer servir en cas d'incendi. Fins i tot, hi han cartells als inicis de les escales que indiquen els esglaons que hi han i quan es tardaria en pujar-los, ja em direu com podrà una persona amb dificultats per moure's.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”