Tramvies Barcelona
Tramvies Barcelona
Creieu que seria factible implantar un altre vegada tramvies reals al centre de la ciutat, en carril Bus-Tram o altres metodes, mes barats d'implantar que l'actual trambaix que requereix de reformes milionaries per circular?
De nou al FTC
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Depèn
Tot depèn de quina coninuïtat tinguin i de com s'integrin en la xarxa general de transport de la ciutat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Tramvies Barcelona
Perdoneu si estic pecant d'ignorant, però jo veig molt factible, des del punt sostenible i ecològic, la implantació de Trolebusos.
El licor Calisay no se bebe, se saborea
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Tramvies Barcelona
Les "catenaries" no estan de moda...
Re: Tramvies Barcelona
No es pot plantejar posar tramvia "normal" a Barcelona sense una visió global de la mobilitat en superfície. El primer pas és la implantació d'una xarxa ortogonal d'autobusos, i més endavant sí que es podran tramviaritzar les línies més concorregudes.
Re: Tramvies Barcelona
En pla Lisboa? No seria tant mala idea, però jo crec que només es podria fer a punts concrets, amb no gaire trànsit de cotxes.
- sigfrid440s
- N6
- Posts: 292
- Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
- Facebook: ssygger
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Tramvies Barcelona
calisay wrote:Perdoneu si estic pecant d'ignorant, però jo veig molt factible, des del punt sostenible i ecològic, la implantació de Trolebusos.
Jo personalment considero que es un mitjá de transport meravellos. No requereix tanta infraestructura ni obra com el tramvia i en canvi ofereix un seguit d'avantatges respecte al bus molt valorables.
D'aquest mode tindriem un sistema de transport capaç d'oferir mes capacitat que un autobus , no contaminant i facil d'implantar-se en zones de la ciutat que no permeten una intervencio tan radical com la del ''metro lleuger''.
Parlar d'un sistema tranviari clasic a Barcelona es com so avui en dia diguessim de fer una nova linia de rodalies en superficie. El volum de trafic, l'ordenació de carrers en moltes zones a mes de la regulacio semaforica i no menys important, la conducta dels conductor, desaconsellaria totalment un sistema de tramvies que compartis el seu espai amb la resta del trafic. Fins i tot amb carril segregat, ja que encara aixi te molts punts de creuament amb la resta del trafic.
Per desplaçarse per les grans avingudes per tant, jo trobo gran invent el trolebus, la seva implantacio podria suposar tambe la creació de carrils segregats. Cosa que encara que estaria molt be, en la teoria, amb l'implantacio del tram, acabaria sent un entorpiment en la eficiencia del sistema.
A part, jo seria partidari de reconvetir alguns carrers de l'eixample en peatonals amb una plataforma de metro lleuger al seus centre, a fi d'establir eixos de locomoció com a reforç de linies de metro o com a lliberador dels sectors on mes saturades van les linies d'autobus. A part que llimitaria el transit a les zones centriques només a vehicles exclusius de residents o comercials... Pero millor m'estalvio dir mes bestieses
Ara be, ,tot aixo son opinions i somnis... la realitat es un altre
PD: Gracies per llegir la meva parrafada.
Re: Tramvies Barcelona
Moltes gracies per les aportacions, podeu continuar devatent el tema. Nomes dir-vos que l'he ober perque si no canvia molt la cosa aquest sera el tema del meu treball de final de carrera. A i sigfrid440s crec que el millor que podriem fer es crear un altre fil per debatre el tema dels trolebusos que es un mitja de transport molt interesant i del qual no s'en parla gaire
De nou al FTC
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Exemple de Zuric
Veient l'exemple de la Bahnhofstrasse de Zuric, el que dius no és de cap manera una bestiesa: zona peatonal només amb bicicletes i tramvies, i l'eix comercial més important de la ciutat.sigfrid440s wrote:A part, jo seria partidari de reconvetir alguns carrers de l'eixample en peatonals amb una plataforma de metro lleuger al seus centre, a fi d'establir eixos de locomoció com a reforç de linies de metro o com a lliberador dels sectors on mes saturades van les linies d'autobus. A part que llimitaria el transit a les zones centriques només a vehicles exclusius de residents o comercials... Pero millor m'estalvio dir mes bestieses
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- sigfrid440s
- N6
- Posts: 292
- Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
- Facebook: ssygger
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Tramvies Barcelona
Emb sembla molt bona ideamarc wrote:Moltes gracies per les aportacions, podeu continuar devatent el tema. Nomes dir-vos que l'he ober perque si no canvia molt la cosa aquest sera el tema del meu treball de final de carrera. A i sigfrid440s crec que el millor que podriem fer es crear un altre fil per debatre el tema dels trolebusos que es un mitja de transport molt interesant i del qual no s'en parla gaire
Buff, us imagineu per exemple el carrer Mallorca reconvertit a peatonal amb plataforma tramviaria i una linea que anés de plaça de sants fins a l'estació de Sagrera passant per la sagrada familia? Despres podria agafar carrer del clot, tombar per felip segon i arribar a l'intercambiador de Sagrera-Meridiana
Re: Tramvies Barcelona
I no només a Barcelona, hi ha pobles com a Sabadell, Terrassa i fins i tot el meu, Cerdanyola, on les línies més cèntriques serien brutals si es fessin amb trolebus. De totes maneres, a Barcelona s'ha pres com a costum posar sustentors de catenària pràticament d'alta velocitat a les línies de trambia, no vull imaginar tota la ciutat igualsigfrid440s wrote:calisay wrote:Perdoneu si estic pecant d'ignorant, però jo veig molt factible, des del punt sostenible i ecològic, la implantació de Trolebusos.
Jo personalment considero que es un mitjá de transport meravellos. No requereix tanta infraestructura ni obra com el tramvia i en canvi ofereix un seguit d'avantatges respecte al bus molt valorables.
D'aquest mode tindriem un sistema de transport capaç d'oferir mes capacitat que un autobus , no contaminant i facil d'implantar-se en zones de la ciutat que no permeten una intervencio tan radical com la del ''metro lleuger''.
Parlar d'un sistema tranviari clasic a Barcelona es com so avui en dia diguessim de fer una nova linia de rodalies en superficie. El volum de trafic, l'ordenació de carrers en moltes zones a mes de la regulacio semaforica i no menys important, la conducta dels conductor, desaconsellaria totalment un sistema de tramvies que compartis el seu espai amb la resta del trafic. Fins i tot amb carril segregat, ja que encara aixi te molts punts de creuament amb la resta del trafic.
Per desplaçarse per les grans avingudes per tant, jo trobo gran invent el trolebus, la seva implantacio podria suposar tambe la creació de carrils segregats. Cosa que encara que estaria molt be, en la teoria, amb l'implantacio del tram, acabaria sent un entorpiment en la eficiencia del sistema.
A part, jo seria partidari de reconvetir alguns carrers de l'eixample en peatonals amb una plataforma de metro lleuger al seus centre, a fi d'establir eixos de locomoció com a reforç de linies de metro o com a lliberador dels sectors on mes saturades van les linies d'autobus. A part que llimitaria el transit a les zones centriques només a vehicles exclusius de residents o comercials... Pero millor m'estalvio dir mes bestieses
Ara be, ,tot aixo son opinions i somnis... la realitat es un altre
PD: Gracies per llegir la meva parrafada.
Sigfrid, sincerament, m'agrada molt el teu plantejament.
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
Re: Tramvies Barcelona
Segur que molts si llegissin això et prendrien per boig, però amb una línia de tramvia pel carrer Mallorca segur que circularien més persones que no totes les que hi van actualment amb cotxe. Aquesta idea va en la línia del que deia en un anterior missatge: primer fem la xarxa ortogonal d'autobusos, i després les línies més transitades es podrien tramviaritzar. Caldria habilitar, però, un carril viari per al trànsit local: accessos a garatges i càrrega i descàrrega.sigfrid440s wrote:Emb sembla molt bona ideamarc wrote:Moltes gracies per les aportacions, podeu continuar devatent el tema. Nomes dir-vos que l'he ober perque si no canvia molt la cosa aquest sera el tema del meu treball de final de carrera. A i sigfrid440s crec que el millor que podriem fer es crear un altre fil per debatre el tema dels trolebusos que es un mitja de transport molt interesant i del qual no s'en parla gaire
Buff, us imagineu per exemple el carrer Mallorca reconvertit a peatonal amb plataforma tramviaria i una linea que anés de plaça de sants fins a l'estació de Sagrera passant per la sagrada familia? Despres podria agafar carrer del clot, tombar per felip segon i arribar a l'intercambiador de Sagrera-Meridiana
Pel que fa als troleibusos, els he agafat en algunes ciutats d'Itàlia (allà s'anomenen "filobus"), com Milà, Bolonya, Gènova o Mòdena. Faig una valoració dels avantatges i desvantatges que tenen:
AVANTATGES
1) Major eficiència energètica que l'autobús dièsel, pel fet de ser un vehicle elèctric, i per l'aprofitament de l'energia cinètica a la frenada.
2) No emeten fums.
3) Fan poc soroll.
4) Ideal per a ciutats amb forts pendents, donat que l'autobús dièsel consumeix molt, i el tramvia té poca adherència en pendent.
INCONVENIENTS
1) Capacitat molt similar a la d'un autobús, i inferior a la del tramvia.
2) Quan les astes del troleibús es "desenganxen" de les catenàries, el vehicle perd la tracció, cal tornar a col·locar-les manualment. Alguns troleibusos moderns tenen bateries que els permeten una certa autonomia.
3) Impacte visual de les catenàries.
4) Més despesa energètica que un tramvia, donat que el fregament entre pneumàtic i asfalt és major que entre roda i carril de tramvia.
5) Problemes als encreuaments entre tramvia i troleibús: antigament hi havia un operari que havia de recol·locar les astes del troleibús després d'un encreuament d'aquest tipus, ja que la catenària del tramvia era més baixa que la del troleibús. Però actualment el que es fa és baixar l'alçada dels cables del troleibús: a Roma (foto) i Milà es creuen línees de tram i troleibús sense gaires problemes.
Crec que Barcelona s'hauria de servir amb tramvies i autobusos. I el troleibús seria ideal en ciutats mitjanes i amb forts pendents, com per exemple Mataró.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tramvia amb pendent
De tramvies amb pendent també n'hi ha: el cas més famós és potser el 28 de Lisboa. De fet, van amb models "vintage" no per una qüestió turística, sinó perquè són els que tècnicament s'adapten millor a l'orografia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Tramvies Barcelona
I amb motor força potent, per poder fer les pujades, en dono fe!
Re: Tramvies Barcelona
personalment crec que els trolebusos van tenir la seva rao de ser i la seva utilitat fa anys, quan el petroli no era tant habitual com ara. Per aixo avui en dia, quan es fa una inversio per canviar els autobusos prefereixen instal·lar la catenaria i els rails amb una mica mes d'inversio i aixi augmenta capacitat. A mes del que heu dit cal pensar que els trolebusos necesiten uns canvis de catenaria molt complexos als desviaments i a mes necesiten dos catenaries que comporten molt impacte amviental.
Ara be com dieu alguns carrers es podrien peatonalitzar i posar-hi tramvies, pero el que jo demano es si restringint el transit o en algun invent per protegir el carril Bus-Tram seria possible instal·lar un tramvia com els originals per aixi reduir els costos constructius i poder construir mes kilometres amb els mateixos diners.
Ara be com dieu alguns carrers es podrien peatonalitzar i posar-hi tramvies, pero el que jo demano es si restringint el transit o en algun invent per protegir el carril Bus-Tram seria possible instal·lar un tramvia com els originals per aixi reduir els costos constructius i poder construir mes kilometres amb els mateixos diners.
De nou al FTC
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Tramvies Barcelona
Jo crec que un tramvia com els d'abans només faria que crear 'pitotes', ja que el trànsit s'ha multiplicat des de llavors. Imagineu-vos tots els inconvenients de compartir plataforma (què passaria quan s'avariés un vehicle o autobús en el carril del tramvia?). El tram actual té de bo la gran capacitat, però el seu èxit el deu al fet d'estar segregat de l'altre trànsit. I precisament això exigeix la seva instalació en carrers molt amples (Diagonal, Gran Via, Meridiana) o en carrers que es tanquen al trànsit (Wellington).
Jo crec que el transport de la ciutat s'ha de teixir amb base al metro i mitja dotzena de grans línies de tramvia, i l'autobús com a complement per arribar al lloc més específic. El tramvia a 'l'antiga maniera' o un 'tramvia de barri' l'únic que aconseguiria seria dificultar el trànsit, causar accidents i omplir el cel de cables amb 'greu impacte ambiental', com dieu els experts (jo prefereix dir que és lleig de veure).
Jo crec que el transport de la ciutat s'ha de teixir amb base al metro i mitja dotzena de grans línies de tramvia, i l'autobús com a complement per arribar al lloc més específic. El tramvia a 'l'antiga maniera' o un 'tramvia de barri' l'únic que aconseguiria seria dificultar el trànsit, causar accidents i omplir el cel de cables amb 'greu impacte ambiental', com dieu els experts (jo prefereix dir que és lleig de veure).
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
- sigfrid440s
- N6
- Posts: 292
- Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
- Facebook: ssygger
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Tramvies Barcelona
Els troleibusos van sorgir paralelament als autobusos durant els anys 40, i de fet, ara son mes utils i necesaris que llavors, pel fet de que s'ha pres consciencia en temes d'emissió de gasos i ecología al transport, a part de que la tecnología aplicada als troleibusos a avançat molt.marc wrote:personalment crec que els trolebusos van tenir la seva rao de ser i la seva utilitat fa anys, quan el petroli no era tant habitual com ara. Per aixo avui en dia, quan es fa una inversio per canviar els autobusos prefereixen instal·lar la catenaria i els rails amb una mica mes d'inversio i aixi augmenta capacitat. A mes del que heu dit cal pensar que els trolebusos necesiten uns canvis de catenaria molt complexos als desviaments i a mes necesiten dos catenaries que comporten molt impacte amviental.
Ara be com dieu alguns carrers es podrien peatonalitzar i posar-hi tramvies, pero el que jo demano es si restringint el transit o en algun invent per protegir el carril Bus-Tram seria possible instal·lar un tramvia com els originals per aixi reduir els costos constructius i poder construir mes kilometres amb els mateixos diners.
Pero de fet, el que es realment innovador, actualment, es el sistema hibrid entre tranvia i troleibus que s'está implantant a diverses ciutats.
Es tracta de tramvies amb rodes de goma guiats per un carril central. Son exemple els del sistema translohr. http://en.wikipedia.org/wiki/Translohr
Re: Tramvies Barcelona
¿I quin avantatge té aquest tramvia? Això només té utilitat on hi hagi pendent...
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Tramvies Barcelona
+fricció, + consum. I no oblidem que la major part de l'energia elèctrica que fan servir els sistemes de transport, venen de fonts contaminants com ara les nuclears... que ara estan de moda als diaris per lo que volen fer a Ascó. Per fer això, surt més a compte fer tramvia.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Tramvies Barcelona
Més fricció i més consum, però tot i així suposo que sí que consumirà menys que un autobús normal, a més de tenir la opció de recuperar l'energía a la frenada. Suposo que si ho fan serà perquè un tramvia no puja les pendents de Venècia...Lluita1714 wrote:+fricció, + consum. I no oblidem que la major part de l'energia elèctrica que fan servir els sistemes de transport, venen de fonts contaminants com ara les nuclears... que ara estan de moda als diaris per lo que volen fer a Ascó. Per fer això, surt més a compte fer tramvia.
Però el que si que em sembla una bajanada es plantejar-se l'implantació d'això a Barcelona, sigfrid440s...
Per cert, que jo sàpiga, les plantes d'energia nuclear, (si es gestionen com Déu mana) són l'única font d'energia no renovable que no contaminen el medi ambient.