Com es distingeixen les 440R de les 470.
- ElDesi1994
- N7
- Facebook: Josué Ferrero
Com es distingeixen les 440R de les 470.
És una pregunta que tinc a la ment desde fa temps.
Com ja sabreu, ara tenim els regionals Barcelona-Cerbere, servits normalment per 440R, algunes amb colors Renfe Operadora MD, i jo em pregunto, com les podem distinguir?
Quan estan parades és facil, mirant el Número, ex: 440-135, pero quan están movent-se depressa, com es fa?
Em torna boig aquesta pregunta, i ja m'imagino que te una resposta molt fácil.
Com ja sabreu, ara tenim els regionals Barcelona-Cerbere, servits normalment per 440R, algunes amb colors Renfe Operadora MD, i jo em pregunto, com les podem distinguir?
Quan estan parades és facil, mirant el Número, ex: 440-135, pero quan están movent-se depressa, com es fa?
Em torna boig aquesta pregunta, i ja m'imagino que te una resposta molt fácil.
Parlem amb propietat.
Re: Com es distingeixen les 440R de les 470.
A baix del tren posa la matriculació del tren,i sí és una 440 o 470.Ara bé,la manera més fàcil de diferenciar-los és pels seus seients,si són seients de plàstic són 440R,i sí no són de plàstics,sinó dels blaus tous(encara que són incomódes peró menys que les de les 440R),són 470.
Igualment,crec que hi ha una unitat matriculada com 440R i que porta seients de 470.És tracta dela 440-235.I també recordeu les 440R de 2 cotxes de rodalies que circulaven a la línia de Puigcerdà farà dos anys aproximadament,que tenien seients a l'estil de les 470,el millor de tot és que aquestes unitats eren de rodalies amb la decoració de rodalies
Igualment,crec que hi ha una unitat matriculada com 440R i que porta seients de 470.És tracta dela 440-235.I també recordeu les 440R de 2 cotxes de rodalies que circulaven a la línia de Puigcerdà farà dos anys aproximadament,que tenien seients a l'estil de les 470,el millor de tot és que aquestes unitats eren de rodalies amb la decoració de rodalies
- ElDesi1994
- N7
Ja ho sabia, pero ja pregunto desde fora i a velocitat. Com jo dic no es veuen ni els seients i amb prou feines la matricula.
Parlem amb propietat.
Es molt dificil de reconeixer-les. Abans amb les decoracions antigues era facil, perque les 440 lluien esquema rodalies i les 470 de regionals. En l'actualitat i per culpa dels civia, moltes 440 estan fent serveis de regionals, i a sobre les decoracions de 470 i 440 regionals son gairabe identics, no se si en aquest sentit hi ha alguna diferencia, pero crec que es el mateix que distingir una 446 o una 447(diferenciades nomes per el color d'una lletra) o entre els civia de 1a o 2a generació diferenciats nomes per unes petites modificacions de carenat.
De nou al FTC
- ElDesi1994
- N7
Una 447 es pot distinguir d'una 446 d'una altra forma: Les 446 tenen una reixa vertical d'un metre d'alt i quinze cm d'ample (aprox.) just darrere de la porta de la cabina .marc wrote:pero crec que es el mateix que distingir una 446 o una 447(diferenciades nomes per el color d'una lletra)
Pero segeixo amb la "intriga", algú sap com fer-ho?
Last edited by ElDesi1994 on Saturday 19/12/2009 20:46, edited 2 times in total.
Parlem amb propietat.
Empollar-se les numeracions?ElDesi1994 wrote:Pero segeixo amb la "intriga", algú sap com fer-ho?
Recordem que quan les 440 van pasar a ser 470, van conservar la mateixa numeració de quan eren 440.
- Pere
- N9
Sempre es compleix que si una 440-470 té teleindicadors LED, segur que és 470, ara bé, no totes les 470 en tenen, però sí es compleix que cap 440 en té.
-
- N10
Ara perquè ja no n'hi han però hi havia un parell de 440 de Puigcerdà que tenien els teleindicadors de LED.
- ElDesi1994
- N7
Uff, dificil, dificil...victorcasta wrote:Ara perquè ja no n'hi han però hi havia un parell de 440 de Puigcerdà que tenien els teleindicadors de LED.
Parlem amb propietat.
- UT440_132M
- N10
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
440 Puigcerdà
Que jo recordi (ara parlo de memòria i potser la cago) totes les 440 de dos cotxes Ex - Delta reformades, teninen els teleindicadors de LED taronja. Sobre distingir les 470, a simple vista complicat, però et donaré una pista, les de sèrie baixa, són 470, i majoritàriament circulen fent serveis al sud, poques vegades es veuen 470's per la línia de Girona (bé ara amb l'arribada de les 449, la cosa canvia). La solució que et dono, és anar a listadotren i empollar-te la taula de la sèrie.victorcasta wrote:Ara perquè ja no n'hi han però hi havia un parell de 440 de Puigcerdà que tenien els teleindicadors de LED.
Per cert, deixeu-m'ho dir a mi també: VISCA EL BARÇA! Campió del món!
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Pere
- N9
Des de que han arribat els 449 a la línia de Girona, molts dels Regionals que van a Portbou i Cervera han passat a fer-se amb 470, així com trens que anteriorment eren 470 s'estan passant a fer amb 448R.
Pel que fa a les 440 de la línia de Puigcerdà, totes excepte la 440R-237M tenen indicadors LED, però ara ja no corren per aquí, estan fent serveis per la zona de Valladolid-Santander-Leon.
Pel que fa a les 440 de la línia de Puigcerdà, totes excepte la 440R-237M tenen indicadors LED, però ara ja no corren per aquí, estan fent serveis per la zona de Valladolid-Santander-Leon.
- UT440_132M
- N10
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ja no
Em sembla que ja no en queda cap d'activa, les han apartades totes.Pere wrote: Pel que fa a les 440 de la línia de Puigcerdà, totes excepte la 440R-237M tenen indicadors LED, però ara ja no corren per aquí, estan fent serveis per la zona de Valladolid-Santander-Leon.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
- Archie-250
- N6
La 440.230 també porta LED's en els teleindicadors. Ara està apartada a Sant Vicenç de Calders.
- 593Dromedario
- N6
No és que sigui molt important, ja que el motor i això és el mateix, tot i que crec que el velocímetre de les 470 és diferent (però, és clar, no som conductors). Bàsicament, la reforma a 470 es va fer pocs anys abans que la de les 440R, i utilitzant en força casos les de sèrie baixa (es nota que les portes obren i tanquen molt més lentes).
-La matrícula, efectivament, és el que ho marca.
-Els seients també són determinants amb molt poques excepcions: les úniques 440 amb seients tous són la 144, la 235 i les de 2 cotxes. I la 235 té uns espais al principi/final de cada cotxe molt curiosos (per maletes?) que no he vist a cap 470, ho recordo de l'últim cop que hi vaig pujar, no fa gaire, estava fent un regional cap a Girona.
-La pintura: de les de MD, no conec cap diferència. I això dels LEDs taronja probablement és cert, les 440R generalment no en tenen.
-La matrícula, efectivament, és el que ho marca.
-Els seients també són determinants amb molt poques excepcions: les úniques 440 amb seients tous són la 144, la 235 i les de 2 cotxes. I la 235 té uns espais al principi/final de cada cotxe molt curiosos (per maletes?) que no he vist a cap 470, ho recordo de l'últim cop que hi vaig pujar, no fa gaire, estava fent un regional cap a Girona.
-La pintura: de les de MD, no conec cap diferència. I això dels LEDs taronja probablement és cert, les 440R generalment no en tenen.
- sigfrid440s
- N6
- Facebook: ssygger
Tant les 440R com les 470, tenen les seves petites variacions segons la unitat. Si be es cert que la majoria de 470 porten teleindicadors leds i en el cas de les 440R no son tantes. Ara be, detalls per dinstingir perfectament una serie o altre, no n'hi ha, perque... basicament son la mateixa serie. Tant en reforma estetica con en mecanica y prestacions. En tot cas, saber-se les numeracions o intentar veure els seients...
Aixi que basicament. Matriculacio i seients son les uniques diferencies perceptibles sense fer un master en 440's. Encara que os podeu trobar alguna 440 amb seients de MD...
Aixi que basicament. Matriculacio i seients son les uniques diferencies perceptibles sense fer un master en 440's. Encara que os podeu trobar alguna 440 amb seients de MD...
- viscaelcat
- N6
Avui he viatjat amb la 470-035 i me adonat d'una cosa que no havia vist mai. A davant de tot hi ha un espai reservat per les bicis, que té seients abatibles als costats. I la cabina és més endavant, quan s'obre la porta hi ha un passadís i al fons la porta de la cabina, com si portés furgó. Algú em pot explicar què hi ha a dins. La meva qüestió, de totes formes, és, com que he viatjat poques vegades amb 470s, si aquest espai de les bicis ja existia abans. Una altra cosa són les portes, no van com les de les 440s que el botó s'ha d'apretar una estona si no la porta es torna a tancar. Aquest només s'havia de pitxar com qualsevol altre. Si no fos perquè ja ho hagués llegit abans diria que les han reformat.
- Guigui
- Administrador
440 amb compartiment de paquets
Les 440 originals en duien.viscaelcat wrote:I la cabina és més endavant, quan s'obre la porta hi ha un passadís i al fons la porta de la cabina, com si portés furgó.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Si, jo ho recordo, per al correu.
- sigfrid440s
- N6
- Facebook: ssygger
Aixo ha de ser degudament a que mai has viatjat en el cotxe motor suposso, perque totes les UT440/470 hi porten al Mc, entre la cabina i la sala de viatgers, un petit espai on es troba la camara d'alta tensió i altres armaris electrics. En els cotxes Rc en canvi tenen separades la cabina i l'espai de viatgers només per un tabic.viscaelcat wrote:Avui he viatjat amb la 470-035 i me adonat d'una cosa que no havia vist mai. A davant de tot hi ha un espai reservat per les bicis, que té seients abatibles als costats. I la cabina és més endavant, quan s'obre la porta hi ha un passadís i al fons la porta de la cabina, com si portés furgó. Algú em pot explicar què hi ha a dins. La meva qüestió, de totes formes, és, com que he viatjat poques vegades amb 470s, si aquest espai de les bicis ja existia abans. Una altra cosa són les portes, no van com les de les 440s que el botó s'ha d'apretar una estona si no la porta es torna a tancar. Aquest només s'havia de pitxar com qualsevol altre. Si no fos perquè ja ho hagués llegit abans diria que les han reformat.
Altre detall es que la primera sala de viatgers del Mc (Antic Furgó) poseeix un esgalo en comptes de la rampa que hi ha per accedir als altres dos espais del cotxe i per extensió, de tota la UT. En funció de la comunitat autonoma entre altres motius, aquest espai es va habilitar en algunes 470 com a espai per a bicicletes,com espai per a viatgers o be com a espai amb autovending. Totes les UT440R de Rodalíes están equipades amb espai de viatgers en aquest punt sense mes excepcio que les que van patir transformacions d'interiorisme en passar-se a Regionals/MD.
En quant a les portes. El sistema pneumatic es va renovar en un determinat numero d'unitats en ser reformades, conseguint una obertura i tancament mes rapides i amb una menor despessa d'aire comprimit. Encara aicí moltes van continuar amb el sistema antic, una mica lent. La diferencia es percebeiz quan tanquen les portes, quan obren la diferencia es poca.
En quant al Velocimetre com es comenta per aquí. No hi ha cap diferencia entre 470 y 440R, ja que per igual, algunes han conservat l'antic analogic Hasler. Una autentica peça de relotjeria. Mentre que altres en pasar les ''R'' van ser dotades de nous velocimetres electronics al cotxe motor unes, i a Mc i Rc altres.
-
- N8
Esta unidad, es ex-anadaluza. Yo recuerdo haberla cogido en Córboda, hacia Málaga alguna vez.viscaelcat wrote:Avui he viatjat amb la 470-035 i me adonat d'una cosa que no havia vist mai.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!