Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Total votes: 135

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

Aquí es parla de diferents temes, però principalment de la reforma de la Diagonal, per això penjo la notícia aquí:

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Hereu ajorna quatre anys l’inici de les obres de la nova Diagonal

1. • La L-9 i el pla Rodalies 2015 estaran a punt com a molt aviat al final del pròxim mandat
2. • L’alcalde afirma que els treballs no començaran fins que s’acabin les ampliacions de tren i metro

XABIER BARRENA
BARCELONA

les obres de reforma de l’avinguda Diagonal no es realitzaran en el pròxim mandat, entre el 2011 i 2015, sinó, com a mínim, en el següent. L’augment de veus discordants sobre el principal motiu que indueix a la reforma, la interconnexió dels tramvies cap al Besòs i el Llobregat, i la consegüent reducció d’espai per al vehicle privat aconsellen a l’alcalde Jordi Hereu ajornar les obres uns quatre anys, com a mínim, per donar temps que es completin les ampliacions de la xarxa de metro i de Rodalies. Els plans originals preveien que en aquest mandat es decidiria quin projecte es realitzaria i que en el següent s’executarien en la seva totalitat.
Segons va assenyalar Hereu divendres passat a El matí de Catalunya Ràdio, el projecte que surti elegit el maig vinent, en el referèndum, es guardarà fins que es donin les condicions per portar-lo a terme. Les ampliacions de diverses línies de metro i, sobretot, la finalització de la L-9 al complet es preveu que estiguin en marxa el 2014. La L-9, pel seu disseny semicircular que tallarà totes les línies de la xarxa, excepte la L-11, permetrà doblar la quantitat de correspondències de la xarxa.
Més enllà de l’aquesta línia, el metro creixerà per la L-2, per Badalona i presumptament per sota Montjuic; per la L-5, fins a Vall d’Hebron i la L-4, fins a Sagrera-Meridiana. Totes aquestes ampliacions estaran a punt abans del 2014,
A més a més, el pla de millora de la xarxa de Rodalies –en què el Govern de José Luis Rodríguez Zapatero es gastarà, a Barcelona, 4.000 milions d’euros– es completarà el 2015. El pla inclou la construcció, per exemple, de la línia entre Castelldefels i Cornellà. La seva entrada al municipi de Barcelona es preveu, en una segona fase, que es realitzi per la Diagonal. Precisament l’existència d’aquest projecte és un altre dels diversos factors que influeixen en el retard.

XARXA POTENT / Dit d’una altra manera, tenint en compte que es limitarà la circulació en cotxe privat, l’alcalde no vol començar ara les obres fins que estigui en servei la xarxa de transport que ha de seduir i convèncer els ciutadans de deixar el vehicle a casa.
La perspectiva que hi hagi un nou sistema de transport d’alta capacitat subterrani, com el túnel de la Diagonal, i la conjuntura econòmica han portat els partits de l’oposició a imposar certa distància amb el discurs d’«una reforma, un tramvia» que fins ara imperava i que, si s’ha de fer cas als socis de govern del PSC, ICV-EUiA, segueix imperant.
Justament, divendres es va produir una inèdita picabaralla entre els dos socis. La perenne intenció formal del quart tinent d’alcalde, Ramon García Bragado, de separar el que és objecte d’un projecte i el que és una decisió política el va portar, una altra vegada, a assegurar que en els projectes es contemplarà l’existència d’una plataforma segregada per al transport. La segona part del raonament de García Bragado, no expressada divendres passat, és la voluntat del govern que per aquella plataforma hi circuli el tramvia. El líder municipal d’Iniciativa, Ricard Gomà, va entendre, com ja va passar fa un mes, que el socialista estava fent un pas enrere i en un to fins ara desconegut el va acusar de tenir un «desdoblament de personalitat».

UNA ALTRA OPCIÓ / S’ha de dessacralitzar el tramvia, i un dels dos projectes que s’ofereixin en el referèndum ha de presentar una altra opció de transport públic. És el pensament, per exemple, de Jordi Portabella, per qui una plataforma única «infranquejable» de 10 metres d’ample, que és el que requereix el tramvia, és una solució poc flexible, ja que suma quatre metres més que dos carrils bus i limita la possibilitat que els autobusos entrin i surtin.
Segons la seva opinió, els quatre metres de més són «decisius» per ampliar les voreres i segregar el carril bici. Xavier Trias, de CiU, per una altra part, carrega contra la idoneïtat d’encarar projectes com aquest en l’actual conjuntura econòmica. Finalment, Alberto Fernández Diaz exigeix que en el referèndum del mes de maig es donin múltiples opcions de vot, no només dues i totes dues «gairebé iguals».
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Totalment destarotats

Post by Guigui »

Més enllà de l'opinió que mereixi a cadascú la implantació del tramvia a la Diagonal (amb les seves conseqüències sobre el trànsit privat, el túnel de rodalia i una línia de metro), el que això demostra és que l'alcalde va totalment a les palpentes i ja no sap què fer per a evitar una clamorosa desfeta a les següents eleccions municipals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Empantanegat per la política

Post by Guigui »

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... gonal.html

Núvols negres sobrevolen la Diagonal

El que havia de ser el projecte estel·lar del govern de Barcelona trontolla per la batussa política

18/01/10 02:00 - Barcelona - francesc espiga

Havia de ser el gran projecte, l'ensenya que havia d'exhibir l'actual govern de Barcelona (PSC i ICV-EUiA), la joia d'un mandat que havia de catapultar el lideratge de Jordi Hereu com a alcalde. Amb aquesta perspectiva, el setembre del 2008 s'anunciava la voluntat d'afrontar una ambiciosa remodelació del tram central de l'avinguda Diagonal, per convertir-la en un bulevard on s'unissin les dues línies del tramvia. El pas dels mesos no només ha anat temperant el cofoisme inicial, sinó que, ara mateix, el projecte es veu immers en una nebulosa de contradiccions, incerteses i intrigues amb un marcat regust preelectoral.

Abans d'anunciar la candidatura als Jocs Olímpics d'hivern del 2022, la Diagonal era la gran aposta. Coincidint amb el 150è aniversari del pla Cerdà, Hereu i el seu equip es van llançar al repte de plantejar una profunda reforma urbanística del traçat de l'avinguda que va de Francesc Macià a les Glòries. Reduir dràsticament el volum de trànsit i reforçar el caràcter de la via com a passeig eren dues premisses bàsiques, posicionament que portava implícita la interconnexió a la Diagonal de les línies del Trambaix i el Trambesòs. Una tesi aquesta última, per cert, per la qual el PSC sempre s'havia mostrat recelós. Tot plegat esbossa una obra d'una enorme envergadura per a un govern en minoria, i que, per tant, s'ha vist empès a cercar complicitats amb la resta de l'oposició per poder-lo tirar endavant. Aquesta és una de les claus que expliquen les tombarelles que ha fet, fins ara, el projecte.

Per començar, el que semblava un dels postulats inherents a la remodelació, la unió dels tramvies, avui penja d'un fil. El mateix alcalde i els responsables ecosocialistes, socis del PSC al govern, defensen que és una actuació innegociable. Per contra, el regidor d'Urbanisme, Ramon Garcia Bragado, manté una inquietant ambigüitat sobre això, ja que reiteradament ha suggerit la possibilitat que la nova Diagonal tingui un carril segregat per al transport públic que no ha d'estar necessàriament ocupat pel tramvia, sinó que perfectament hi podria encaixar l'autobús. Enmig d'aquestes contradiccions al si del propi govern, a ERC també s'aposta per no sacralitzar la presència del tramvia. I, per si amb tot plegat no n'hi hagués prou, ja han aparegut les veus d'experts, com ara l'arquitecte Oriol Bohigas, que alerten de l'impacte que tindria sobre la mobilitat de l'Eixample unir el Trambaix i el Trambesòs a l'avinguda. Dubtes, molts dubtes, que es resoldran, però, aviat, quan es presentin els dos projectes de remodelació que seran sotmesos a consulta popular. La presència, o no, de la connexió del tramvia en les dues propostes permetrà dir qui és el derrotat polític en aquesta singular pugna.

Però encara hi ha més. Com més es parla de la Diagonal més opinions afloren que, ja no només critiquen aspectes concrets del projecte, sinó la globalitat de l'operació. La més vehement ha estat la llançada per Josep Anton Acebillo, fins no fa massa el gran guru de la política urbanística municipal. El cas de CiU, però, és el més sorprenent de tots, ja que només tres setmanes després de pactar amb el govern les bases de la consulta popular i blindar políticament el projecte, ara en demana la revisió. En temps de crisi, millor mirar-se altres prioritats, ve a dir la federació nacionalista. Però es que al govern també hi ha sectors que han començat a expressar, ni que sigui en cercles reduïts, els recels sobre com es finançarà una obra que serà costosíssima, en un moment en què les arques municipals ja passen angúnia. En aquest context, el mateix alcalde ja admet en actes públics que la reforma no s'iniciarà fins al proper mandat. La paradoxa, per tant, és monumental, perquè el mes de maig els barcelonins estan cridats a donar la seva opinió sobre una remodelació que ja veurem quan es farà. Però ara el debat és un altre. El 2022, potser?

LES FRASES

JORDI HEREU
ALCALDE DE bARCELONA
«El tramvia per la Diagonal trencaria l'esquema de circulació de l'Eixample»
(18/10/2003)
«El tramvia i pacificar la Diagonal és compatible amb la mobilitat»
(8/9/2008)

RAMON GARCIA BRAGADO
tinent d'alcalde d'urbanisme
«Jo no poso el tramvia forçosament sobre la taula»
(10/11/2009)

RICARD GOMÀ
TINENT D'ALCALDE D'ACCIÓ SOCIAL
«La connexió dels tramvies no està en dubte»
(10/11/2009)

JORDI PORTABELLA
PRESIDENT DEL GRUP D'ERC
«Les dues propostes han de ser diferents. Una opció podria incorporar el tramvia i l'altra no»
(15/1/2010)

XAVIER TRIAS
PRESIDENT DEL GRUP DE Ciu
«CiU s'involucrarà perquè aquest procés surti bé»
(23/12/2009)
«El govern hauria de valorar si aquesta inversió és prioritària o si és millor ajornar-la»
(13/1/2010)

Pendents de la participació en la consulta

El projecte de la Diagonal té una doble dimensió. D'una banda hi ha la reforma en si i, de l'altra, la consulta ciutadana que s'ha organitzat per escollir com es farà l'obra, i que ha també ha donat peu a més d'una tibantor política. La negociació entre govern i oposició (especialment amb CiU) per pactar el format del procés ha estat dura i ha generat molts recels i suspicàcies, ja que uns i altres temen que pugui ser instrumentalitzat amb finalitats polítiques. Un detall que il·lustra aquesta situació ha estat la inclusió d'una tercera opció de vot que permeti descartar els dos projectes de remodelació que es sotmetran a veredicte. El bipartit va acceptar aquesta possibilitat a contracor i forçat per la necessitat d'assolir una majoria, ja que ara hi ha el risc que la consulta popular se li acabi girant en contra. I és que una hipotètica victòria del «no» seria interpretada com una plantofada al govern, tot i que aquest és un escenari que ni PSC ni ICV-EUiA preveuen que s'arribi a donar. L'alcalde ja ha admès, però, que si això finalment s'acaba esdevenint, el projecte s'haurà de descartar temporalment. Una altra dada que tindrà una doble lectura és quin serà el grau de participació en la consulta, que es farà entre el 10 i el 16 de maig i que permetrà exercir el vot a través d'internet. El cens és d'1,4 milions de votants, i tothom ja dóna per fet que la participació no es podrà comparar amb la de cap elecció oficial. Serà més baixa. Però, si l'abstenció és especialment elevada, hi haurà sarau polític. I és que, aleshores, faltarà només un any per a les eleccions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Y nadie marca ni señala lo que realmente se necesita y que pacificaría la avenida y la ciudad: un túnel de cercanías de al menos 4 vías que recogiese todo lo que en Barcelona entrase para liberar los túneles actuales en beneficio del largo recorrido, los regionales y las circulaciones de directos y semidirectos.

Con todo esto realizado, ya nadie vería imposible el pacificar la superficie de la avenida introduciendo el tranvía en ella. Pero mientras que las pacificaciones consistan en poner bancos, arbolitos, rediseñar los semáforos y las farolas, al final lo que tendremos es un atasco monumental y al no ofrecer alternativas dejaremos una bonita, colapsada y sobresaturada Barcelona.

La solución es fácil, solamente que ciertos cerebros han de llegar a verla.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Posts: 330
Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Trytasa Baldaquino »

Creo que fuiste tu quién lo propusiste: cercanías y tráfico de automóviles en el subsuelo (con salidas cada kilómetro a los laterales) y por la superficie tranvía, carril bici y carril para cojos si es necesario, además de jardines a lo Champs Elisées. Esa es la solución.

Que vale mucho dinero, sí, es verdad. Que tendrá que estar cortada la Diagonal un par de años, también es verdad. Pero ¿de qué tiene que servir ser la ciudad con los impuestos más altos de España? Prefiero que gasten mi dinero en hacer esto en la principal arteria de la ciudad, a que lo gasten en semáforos nuevos o cubos de basura multicolor.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Lluita1714 »

Trytasa Baldaquino wrote:Creo que fuiste tu quién lo propusiste: cercanías y tráfico de automóviles en el subsuelo (con salidas cada kilómetro a los laterales) y por la superficie tranvía, carril bici y carril para cojos si es necesario, además de jardines a lo Champs Elisées. Esa es la solución.

Que vale mucho dinero, sí, es verdad. Que tendrá que estar cortada la Diagonal un par de años, también es verdad. Pero ¿de qué tiene que servir ser la ciudad con los impuestos más altos de España? Prefiero que gasten mi dinero en hacer esto en la principal arteria de la ciudad, a que lo gasten en semáforos nuevos o cubos de basura multicolor.
Jo fa temps que ho dic, és una inversió de futur. Això, o fer una xapussa que haurem de refer d'aquí a vint anys quan es vegi saturada, com Glòries. Que els polítics que van festejar el finançament ens demostrin que era bo de debò fent les obres faraòniques que li calen a Catalunya per no endeutar el seu creixement.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

Però clar, per a què tenir un nou túnel, podent tenir uns JJOO? :evil:
User avatar
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Posts: 330
Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Trytasa Baldaquino »

Lluita1714 wrote: Això, o fer una xapussa que haurem de refer d'aquí a vint anys quan es vegi saturada, com Glòries.
És encara pitjor. Jo no veig la plaça de les Glòries tan saturada com s'entesten en afirmar un i altre cop. Potser sí, que va plena, però no més que la Gran Via a l'alçada de plaça Espanya o la Meridiana d'entrada a Barcelona. Tot al contrari: la solució del tambor potser no era gaire estètica, però funcionava prou bé. Ara bé, com cal fer un sumptuós intercamviador que funcionarà d'aquí a quinze anys i -sobretot- un (...) centre de disseny d'inversió milionària, han aprofitat per carregar-se-la.

Com la plaça Lesseps (que també anava prou bé o prou malament abans de les obres), crec que en els dos projectes hi ha primat les ganes de fer obres per a que es vegi que la ciutat es mou, i no el veritable sentit pràctic de decidir les inversions necessàries.

Por em fa el dia que decideixin fotre mà al nus de la Trinitat...
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Vilarrubla »

Trytasa Baldaquino wrote:
Lluita1714 wrote: Això, o fer una xapussa que haurem de refer d'aquí a vint anys quan es vegi saturada, com Glòries.
És encara pitjor. Jo no veig la plaça de les Glòries tan saturada com s'entesten en afirmar un i altre cop. Potser sí, que va plena, però no més que la Gran Via a l'alçada de plaça Espanya o la Meridiana d'entrada a Barcelona. Tot al contrari: la solució del tambor potser no era gaire estètica, però funcionava prou bé. Ara bé, com cal fer un sumptuós intercamviador que funcionarà d'aquí a quinze anys i -sobretot- un (...) centre de disseny d'inversió milionària, han aprofitat per carregar-se-la.

Com la plaça Lesseps (que també anava prou bé o prou malament abans de les obres), crec que en els dos projectes hi ha primat les ganes de fer obres per a que es vegi que la ciutat es mou, i no el veritable sentit pràctic de decidir les inversions necessàries.

Por em fa el dia que decideixin fotre mà al nus de la Trinitat...
Jo no he vist les antigues Lesseps, ja que ja estaven aixecades quan les vaig veure per primer cop, però ara m'agrada com està la plaça... i pel que fa a les Glòries... jo paso en autobús i sempre estem parats allà enmig una bona estona per entrar i una bona estona per sortir, abans de les obres i ara tbé.


Sobre la Diagonal... m'ha decepcionat força que ho parin... però prefereixo que ho parin a que facin una merdeta... si ens hem d'esperar per fer quelcom realment ambiciós millor... i ja posats podriem fer els túnels que facin falta i la remodelació tota a l'hora.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Lluita1714 »

Lesseps mai la vaig arribar a veure saturada, abans de la reforma, o almenys no la recordo així, doncs era petit, però Glòries és terrible, ja que en especial la Meridiana i la Diagonal la saturen molt. I el que no m'agrada és que en la reforma no es defenso el soterrament de la meridiana, només de la Gran Via i la Diagonal nord. La meridiana també té molt de trànsit, i no estaria de menys fer un petit nus sota terra, com a la Défense de Paris. Pot descongestionar notablement tota la zona, amés, si se soterren els cotxes sota la diagonal, descongestionarà ben bé tot l'eixample.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

ICV diu que les dues opcions de la consulta inclouran el tra

Post by Guigui »

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... ivern.html

Gomà creu «innecessària» la candidatura als Jocs d'hivern

Diu que hi haurà tramvia a les dues opcions sobre la Diagonal

19/01/10 02:00 - Barcelona - vicenç planella

ICV-EUiA es va distanciar ahir amb claredat de l'aposta de l'alcalde, Jordi Hereu, perquè Barcelona opti als Jocs Olímpic d'hivern del 2022, fins a l'extrem que el líder dels ecosocialistes, Ricard Gomà, la va titllar d'«innecessària». Gomà també va assegurar que el tramvia tindrà un lloc preeminent en les dues propostes del govern per reformar la Diagonal.

Jordi Hereu pot pagar un preu –en termes de la cohesió interna del bipartit que governa Barcelona– per la seva agosarada proposta de competir, al costat dels Pirineus, per la candidatura als Jocs Olímpics d'hivern del 2022. El segon tinent d'alcalde i president del grup d'ICV-EUiA, Ricard Gomà, va accentuar ahir les distàncies envers la reedició dels somni olímpic que va llançar dimecres l'alcalde i que als ecosocialistes els va agafar tant de sorpresa com a la resta de formacions municipals –Hereu li va comunicar el dia abans–. Si la primera reacció del líder d'ICV-EUiA a l'Ajuntament va ser de prudència, assenyalant que els Jocs no han d'alterar la prioritat de l'executiu de la ciutat de lluitar contra els efectes de la crisi, ahir va deixar clar, en una trobada amb periodistes, que no comparteix l'estratègia de tornar als grans esdeveniments per impulsar la transformació de Barcelona. Gomà va considerar «innecessària» la nova aventura olímpica i, sense tancar-hi definitivament la porta en funció del seu trànsit d'idea a projecte, sí que va deixar clar que no faran proselitisme. «Nosaltres volem continuar sent el referent d'una força política que passa per les persones i per la sostenibilitat, i no pas per uns Jocs», va afirmar. Entre el posicionament de dimecres passat i el d'ahir, ICV-EUiA s'ha trobat que una part del PSC, per boca del tinent d'alcalde d'Urbanisme Ramon García-Bragado, ha posat pals a les rodes de l'enllaç del Trambaix i del Trambesòs per la Diagonal, defensant que en una de les dues propostes tècniques de reforma del tram central de l'avinguda que ha de presentar el govern perquè el maig vinent la votin el barcelonins no s'inclogui el pas del tramvia, sinó el reforç d'altres sistemes de transport públic. En la política no hi ha casualitats, i ahir Gomà va llançar dos avisos nítids als seus socis. Sobre la Diagonal, va assegurar que «les dues alternatives seran amb tramvia», i que si Hereu i el seu entorn temen que pugui guanyar la tercera opció a consulta –«cap de les dues», introduïda per CiU–, el que han de fer és incloure elements atractius i diferenciadors en les propostes del govern, però sempre donant preeminència al pas del ferrocarril en superfície. I respecte als Jocs Olímpics, va advertir que els ecosocialistes no permetran que despeses eventuals per preparar el projecte surtin d'actuacions compromeses en el pla d'actuació municipal ni que el discurs de l'Ajuntament s'allunyi dels paràmetres socials o de proximitat sobre els quals s'ha mogut fins ara. Gomà, fins i tot, es va permetre criticar la «incoherència» d'Hereu, ja que vol competir per un Jocs i, al mateix temps, permet que la ciutat «perdi» 7,06 hectàrees d'equipaments esportius amb la requalificació del Miniestadi.

El Berguedà s'ofereix

En contrast amb els recels d'ICV-EUiA, a Jordi Hereu se li acumulen les peticions d'àmbits dels Pirineus que aspiren a ser subseu olímpica. Ahir el president del Consorci de Turisme de l'Alt Berguedà i del consell comarcal del Berguedà, Sergi Roca, va revelar que ha enviat una carta a l'alcalde perquè opti per un territori dins de la demarcació de Barcelona que disposa de dues estacions d'esquí –Rasos de Peguera i el coll de Pal– perquè se celebrin les proves de neu. Roca va assenyalar que aquestes instal·lacions són les «més properes» a la capital i poden estar en condicions «optimes» si s'hi fan millores a les instal·lacions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Santfeliuenc »

Hola,
Trytasa Baldaquino wrote:Creo que fuiste tu quién lo propusiste: cercanías y tráfico de automóviles en el subsuelo (con salidas cada kilómetro a los laterales) y por la superficie tranvía, carril bici y carril para cojos si es necesario, además de jardines a lo Champs Elisées. Esa es la solución.

Que vale mucho dinero, sí, es verdad. Que tendrá que estar cortada la Diagonal un par de años, también es verdad. Pero ¿de qué tiene que servir ser la ciudad con los impuestos más altos de España? Prefiero que gasten mi dinero en hacer esto en la principal arteria de la ciudad, a que lo gasten en semáforos nuevos o cubos de basura multicolor.
Es que no es más que un túnel multiusos que demuestre a la ciudadanía que el coche también puede ser soterrado junto con los servicios ferroviarios y que plantee de una vez la alternativa a actuar luego sobre la superficie reurbanizándola. No tiene nada de complicado realizar una vía rápida con radares, con velocidades variables o con lo que se quiera bajo tierra, un túnel ferroviario adyacente que asegure las cercanías y/o metro, huecos suficientes para proveer de aparcamiento la zona y reurbanizar la superficie con tranvía, bus urbano, carril bici y la parte mayor para el peatón y en este caso ya sí, uno o dos carriles únicamente para asegurar la movilidad en vehículo privado por la zona.

El dinero que valga es lo de menos, lo de más es que una vez realizado, ahí no se tendrá que tocar en al menos 100 años o más. Haciéndolo con tuneladora y utilizando métodos adecuados, la gente de las inmediaciones ni se enterará de las obras y el tráfico casi no habría ni que cortarlo en superficie.

Solamente hace falta voluntad política, decisión, querer hacer las cosas.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Posts: 330
Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Trytasa Baldaquino »

Hoy tanto El Periódico como La Vanguardia informan del aparcamiento definitivo de la reforma hasta la próxima legislatura. Supongo que los estrategas del señor que grita mucho le habrán hecho ver que le restará más votos de los que genere, y que corre el riesgo de un voto masivo en contra de cualquiera de las dos propuestas impuestas. Ahora es más importante hacer el canelo con una precandidatura olímipica de Juegos de Invierno, en una ciudad donde nieva una vez cada cinco años. Deleznable... :emprenyat

Fue bonito mientras duró.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Vilarrubla »

Trytasa Baldaquino wrote:Ahora es más importante hacer el canelo con una precandidatura olímipica de Juegos de Invierno, en una ciudad donde nieva una vez cada cinco años. Deleznable... :emprenyat
Llavors Saragossa tampoc s'hauria de presentar... ni moltes altres candidatures i ciutats guanyadores.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Sagrerenc »

Santfeliuenc wrote:No tiene nada de complicado realizar una vía rápida con radares, con velocidades variables o con lo que se quiera bajo tierra.
Jo sí que ho veig complicat. La Diagonal està creuada per un munt d'infrastructures: col·lectors, antigues rieres, línies de metro (L3, FGC, L4, L5, L2), etc.

Si fem un túnel ferroviari, es pot fer amb tuneladora i a una certa profunditat per evitar totes les infrastructures transversals, i no serà cap inconvenient, només cal veure l'L9, que amb quatre ascensors es pot arribar a les andanes en un moment.

Pel que fa a un túnel viari, la cosa canvia. El túnel hauria d'anar just per sota del carrer, ja que cada poc hi hauria sortides i entrades. I com he dit, és impossible ja que hi ha un munt d'infrastructures a creuar. A més, caldria fer respiradors per ventilar els túnels cada cert temps, amb la molèstia que ocasiona per als veïns que hi ha just a sobre. I també caldria fer un munt de passadissos i sortides d'emergència. Per acabar-ho d'adobar, els 50 metres d'amplada de la Diagonal són insuficients per fer 4 vies de rodalies (amb les seves respectives estacions) i un eix viari de 2 carrils per sentit (amb les seves respectives entrades i sortides).

Jo veig impossible fer un túnel viari, però un túnel ferroviari no només és possible sinó que és necessari. La congestió al centre de Barcelona no es resoldrà amb més infrastructures viàries (entraran els mateixos cotxes que ara i, per tant, la resta de carrers de l'Eixample seguirà igual) sinó amb un nou túnel de Rodalies i, sobretot, una bona xarxa de ferrocarril a la Regió Metropolitana (amb quadriplicacions i nous eixos com la C3 Cornellà-Castelldefels, Cervelló-Vallirana, corredor de Caldes, corredor del Tenes, etc.) i una bona xarxa mallada d'autobusos que arribi a tot arreu i aporti passatgers al tren.
Santfeliuenc wrote:El dinero que valga es lo de menos, lo de más es que una vez realizado, ahí no se tendrá que tocar en al menos 100 años o más. Haciéndolo con tuneladora y utilizando métodos adecuados, la gente de las inmediaciones ni se enterará de las obras y el tráfico casi no habría ni que cortarlo en superficie.
Vols dir? Un túnel molt més gran i menys profund que el de l'alta velocitat a la Sagrada Família? Volem el túnel viari pel Litoral!!! (Bé, ja existeix la Ronda Litoral i la volen desdoblar)
User avatar
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Posts: 330
Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Trytasa Baldaquino »

Sagrerenc wrote:
Santfeliuenc wrote:No tiene nada de complicado realizar una vía rápida con radares, con velocidades variables o con lo que se quiera bajo tierra.
Jo sí que ho veig complicat. La Diagonal està creuada per un munt d'infrastructures: col·lectors, antigues rieres, línies de metro (L3, FGC, L4, L5, L2), etc.

Si fem un túnel ferroviari, es pot fer amb tuneladora i a una certa profunditat per evitar totes les infrastructures transversals, i no serà cap inconvenient, només cal veure l'L9, que amb quatre ascensors es pot arribar a les andanes en un moment.

Pel que fa a un túnel viari, la cosa canvia. El túnel hauria d'anar just per sota del carrer, ja que cada poc hi hauria sortides i entrades. I com he dit, és impossible ja que hi ha un munt d'infrastructures a creuar. A més, caldria fer respiradors per ventilar els túnels cada cert temps, amb la molèstia que ocasiona per als veïns que hi ha just a sobre. I també caldria fer un munt de passadissos i sortides d'emergència. Per acabar-ho d'adobar, els 50 metres d'amplada de la Diagonal són insuficients per fer 4 vies de rodalies (amb les seves respectives estacions) i un eix viari de 2 carrils per sentit (amb les seves respectives entrades i sortides).

Jo veig impossible fer un túnel viari, però un túnel ferroviari no només és possible sinó que és necessari. La congestió al centre de Barcelona no es resoldrà amb més infrastructures viàries (entraran els mateixos cotxes que ara i, per tant, la resta de carrers de l'Eixample seguirà igual) sinó amb un nou túnel de Rodalies i, sobretot, una bona xarxa de ferrocarril a la Regió Metropolitana (amb quadriplicacions i nous eixos com la C3 Cornellà-Castelldefels, Cervelló-Vallirana, corredor de Caldes, corredor del Tenes, etc.) i una bona xarxa mallada d'autobusos que arribi a tot arreu i aporti passatgers al tren.


Em nego a creure que en un dels països amb més fites en enginyeria d'obra civil això siguin obstacles insalvables. Les rieres, els col·lectors i els creuaments amb estacions de metro també hi eren quan van fer la ronda de Dalt i la Litoral fa gairebé vint anys, i ho van solucionar prou bé. Potser no és barat ni es fa sense molestar els veïns, però crec que és la única solució per evacuar el transit privat de la ciutat. I tot això sense treure importància a una bona xarxa ferroviària, que prou necessària és. Però no es pot concebir que una reducció salvatge i categòrica dels cotxes com la que es planteja solucioni el tema de la circulació a Barcelona, l'únic que s'aconseguiria es ampliar i extendre el caos a tots els carrers adjacents.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Trransport públic per a disminuir el privat

Post by Guigui »

Trytasa Baldaquino wrote:Però no es pot concebir que una reducció salvatge i categòrica dels cotxes com la que es planteja solucioni el tema de la circulació a Barcelona, l'únic que s'aconseguiria es ampliar i extendre el caos a tots els carrers adjacents.
Sóc dels que creuen que la millor manera de reduir el transport privat no és fent noves carreteres sinó augmentant significativament l'oferta de transport públic, de manera que ningú no pugui escudar-se en la falta d'alternatives per a no agafar-lo. En aquest sentit, oxigenar la Diagonal amb un túnel ferroviari d'alta capacitat és un pas en la bona direcció que, acompanyat per altres mesures semblants a l'àrea metropolitana (ampliació de corredors ferroviaris i construcció de nous), farà supèrflua la construcció d'un túnel viari.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Posts: 330
Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Re: Trransport públic per a disminuir el privat

Post by Trytasa Baldaquino »

Guigui wrote:
Trytasa Baldaquino wrote:Però no es pot concebir que una reducció salvatge i categòrica dels cotxes com la que es planteja solucioni el tema de la circulació a Barcelona, l'únic que s'aconseguiria es ampliar i extendre el caos a tots els carrers adjacents.
Sóc dels que creuen que la millor manera de reduir el transport privat no és fent noves carreteres sinó augmentant significativament l'oferta de transport públic, de manera que ningú no pugui escudar-se en la falta d'alternatives per a no agafar-lo. En aquest sentit, oxigenar la Diagonal amb un túnel ferroviari d'alta capacitat és un pas en la bona direcció que, acompanyat per altres mesures semblants a l'àrea metropolitana (ampliació de corredors ferroviaris i construcció de nous), farà supèrflua la construcció d'un túnel viari.
Totalment d'acord. Però si fer un túnel ferroviari comporta la transformació de la Diagonal i s'aprofita per fagocitar el transport privat sense haver potenciat prou el públic, el que es farà es començar la casa per la teulada. I si a sobre, ni tan sols es fa el túnel ferroviari i només s'enllacen els dos tramvies (limitant el cotxe a un carril per sentit) com les propostes del nostre alcalde, el que s'està fent es contribuir a emmerdar encara més un trànsit que ja es troba prou liat.

Per la seva situació, amplada, condició d'eix vertebrador i tradició, la Diagonal junt amb la Gran Via i la Meridiana la principal artèria de la ciutat. Si es volen treure definitivament els cotxes de la seva superficie, la única solució és fer-ho per sota. Si no, el que farem és "desvestir un santo para vestir otro".
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Sagrerenc »

Insisteixo. Un túnel ferroviari per sota de la Diagonal és viable (tuneladora de 12 metres de diàmetre a gran profunditat, i llestos) però un túnel viari és IMPOSSIBLE.

Mireu els tres vídeos d'aquesta pàgina, i digueu-me on hi encabiríeu un túnel viari.

http://www.bcn.cat/diagonal/01_10subsol.html

El que és inadmissible, és haver de desviar 4 línies de metro, una de FGC i una de Rodalies per poder encabir-hi un túnel viari. La solució als problemes de congestió de Barcelona passa per reduir en un 50% el trànsit en vehicles individuals, potenciant el transport públic. Pretendre mantenir l'actual nivell de trànsit rodat és insostenible.

I no es pot comparar la Diagonal amb les Rondes. Les Rondes estan en una zona amb menys densitat d'edificacions i menys túnels de metro, tren o col·lectors. I els trams on la Ronda està soterrada, ho està a poca profunditat.

Repeteixo, no hi ha espai a la Diagonal per fer un túnel viari: és impossible.
Voyager
N4
N4
Posts: 69
Joined: Tuesday 15/12/2009 18:37

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Voyager »

Hola

Parece ser que Hereu no tiene muy claro lo de la reforma de la Diagonal, imagino que puede influir muchos factores:

Factores politicos, no sea que el referendum vaya en su contra.

Factores economicos ¿ que coste tendria esta reforma ?

Factores tecnicos !!! Como modificamos este eje !!

Si al final se realiza no empezarian las obras hasta el ¿ 2011 ?, teniendo en cuenta la posibilidad de crear un tunel ferroviario, el cual es la mejor opcion donde irian CERCANIAS, TRANVIA Y FGC.

Saludos.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”