AENA
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
AENA, obligada a divulgar els resultats de cada aeroport
http://www.avui.cat/
-----------------------------------------
AENA, obligada a divulgar els resultats de cada aeroport
fi del secret Una resolució del Congrés insta l'ens públic a presentar la comptabilitat de cada una de les 47 instal·lacions que gestiona
transparència Haurà de justificar les taxes que cobra a cada aeròdrom
Infraestructura bàsica
B. Badrinas
El Congrés va aixecar ahir un dels principals tabús de l'Estat. L'ens públic Aeropuertos Españoles y Navegación Aérea (AENA) estarà obligat a presentar la comptabilitat de cadascun dels 47 aeroports que gestiona arreu de l'Estat. D'aquesta manera, farà públic els ingressos, despeses, inversions i resultat de cada instal·lació aèria. AENA, una societat controlada directament pel ministeri de Foment, s'ha negat sistemàticament a oferir aquesta informació adduint que no disposava de dades individualitzades de cada aeroport de la xarxa, que havia d'entendre's en conjunt i no de manera independent.
Aquest sistema, no obstant, va esclatar ahir fruit d'una resolució pactada entre el PSOE i CiU i que va ser aprovada per unanimitat en la comissió mixta de relacions amb el Tribunal de Comptes. De fet, aquesta última institució ja havia instat el Congrés a canviar la comptabilitat d'AENA arran de la forta desviació detectada en la construcció de la nova terminal de Madrid-Barajas, coneguda com T-4.
Per altra banda, la mateixa resolució estableix que un cop AENA disposi d'aquesta comptabilitat haurà de fer públic el cost dels serveis realitzats en cada un dels aeroports que gestiona, és a dir, haurà de justificar les taxes que cobra en cada instal·lació. La societat aplica diferents taxes pels serveis donats a les companyies que operen en els aeroports que gestiona, com, per exemple, l'aterratge, l'ús del finger, el handling o la facturació, entre d'altres.
Competitivitat
"El cost de la taxa ha d'anar acompanyat d'un servei en conseqüència", va explicar ahir a l'AVUI Jordi Vilajoana, portaveu de CiU a la comissió de relacions amb el Tribunal de Comptes. Aquest punt de la resolució mira d'evitar que AENA col·loqui taxes excessives en els diferents aeroports que els restin competitivitat respecte a altres instal·lacions. "Fins ara -va afegir Vilajoana- no es disposa de dades sobre els costos que es deriven dels serveis que proporciona AENA a les companyies aèries, la qual cosa no permet saber si la taxa que han d'abonar les empreses és equitativa en relació amb el cost que genera el servei de l'empresa pública".
La resolució aprovada ahir insta AENA a adoptar aquest canvis "tan aviat com sigui possible". De fet, Vilajoana considera que no s'hauria d'adjudicar la T-Sud de l'aeroport del Prat abans de conèixer a fons les xifres de l'ens públic: "A AENA li falta informació per prendre les millors decisions".
Compensar pèrdues
El sistema d'AENA impulsat pel ministeri de Foment busca compensar les pèrdues dels aeroports deficitaris amb els guanys dels aeroports amb més trànsit de passatgers i de càrrega. El problema d'aquest sistema, segons els experts, és que perjudica el desenvolupament d'altres instal·lacions amb potencial, com és el cas de l'aeroport de Barcelona. Un total de 33 aeroports espanyols van registrar pèrdues l'any 2004, últim exercici amb dades disponibles. Només Barajas, el Prat, Màlaga, Alacant, Tenerife Sud, Lanzarote, Palma i Girona van registrar un benefici d'explotació aquell any.
-----------------------------------------
AENA, obligada a divulgar els resultats de cada aeroport
fi del secret Una resolució del Congrés insta l'ens públic a presentar la comptabilitat de cada una de les 47 instal·lacions que gestiona
transparència Haurà de justificar les taxes que cobra a cada aeròdrom
Infraestructura bàsica
B. Badrinas
El Congrés va aixecar ahir un dels principals tabús de l'Estat. L'ens públic Aeropuertos Españoles y Navegación Aérea (AENA) estarà obligat a presentar la comptabilitat de cadascun dels 47 aeroports que gestiona arreu de l'Estat. D'aquesta manera, farà públic els ingressos, despeses, inversions i resultat de cada instal·lació aèria. AENA, una societat controlada directament pel ministeri de Foment, s'ha negat sistemàticament a oferir aquesta informació adduint que no disposava de dades individualitzades de cada aeroport de la xarxa, que havia d'entendre's en conjunt i no de manera independent.
Aquest sistema, no obstant, va esclatar ahir fruit d'una resolució pactada entre el PSOE i CiU i que va ser aprovada per unanimitat en la comissió mixta de relacions amb el Tribunal de Comptes. De fet, aquesta última institució ja havia instat el Congrés a canviar la comptabilitat d'AENA arran de la forta desviació detectada en la construcció de la nova terminal de Madrid-Barajas, coneguda com T-4.
Per altra banda, la mateixa resolució estableix que un cop AENA disposi d'aquesta comptabilitat haurà de fer públic el cost dels serveis realitzats en cada un dels aeroports que gestiona, és a dir, haurà de justificar les taxes que cobra en cada instal·lació. La societat aplica diferents taxes pels serveis donats a les companyies que operen en els aeroports que gestiona, com, per exemple, l'aterratge, l'ús del finger, el handling o la facturació, entre d'altres.
Competitivitat
"El cost de la taxa ha d'anar acompanyat d'un servei en conseqüència", va explicar ahir a l'AVUI Jordi Vilajoana, portaveu de CiU a la comissió de relacions amb el Tribunal de Comptes. Aquest punt de la resolució mira d'evitar que AENA col·loqui taxes excessives en els diferents aeroports que els restin competitivitat respecte a altres instal·lacions. "Fins ara -va afegir Vilajoana- no es disposa de dades sobre els costos que es deriven dels serveis que proporciona AENA a les companyies aèries, la qual cosa no permet saber si la taxa que han d'abonar les empreses és equitativa en relació amb el cost que genera el servei de l'empresa pública".
La resolució aprovada ahir insta AENA a adoptar aquest canvis "tan aviat com sigui possible". De fet, Vilajoana considera que no s'hauria d'adjudicar la T-Sud de l'aeroport del Prat abans de conèixer a fons les xifres de l'ens públic: "A AENA li falta informació per prendre les millors decisions".
Compensar pèrdues
El sistema d'AENA impulsat pel ministeri de Foment busca compensar les pèrdues dels aeroports deficitaris amb els guanys dels aeroports amb més trànsit de passatgers i de càrrega. El problema d'aquest sistema, segons els experts, és que perjudica el desenvolupament d'altres instal·lacions amb potencial, com és el cas de l'aeroport de Barcelona. Un total de 33 aeroports espanyols van registrar pèrdues l'any 2004, últim exercici amb dades disponibles. Només Barajas, el Prat, Màlaga, Alacant, Tenerife Sud, Lanzarote, Palma i Girona van registrar un benefici d'explotació aquell any.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Relleu a la presidència d'AENA
Notícia de l'Avui:
--------------------------------------------------
Rellevat el president d'AENA després de les crítiques pel Prat
L'ens que gestiona els aeroports i la navegació aèria dóna per fet que la ministra Magdalena Álvarez cessarà Manuel Azuaga. Clos apareix entre els possibles candidats a assumir el càrrec
David Portabella
Aeroport del Prat
Ult. Act. 15.04.2008 - 12:37 hs
La continuïtat contra pronòstic de Magdalena Álvarez com a ministra de Foment que tant ha irritat els partits catalans anirà acompanyada de novetats en els nomenaments als segons nivells del ministeri.
Si el primer consell de ministres servia ahir per modificar l'estructura de secretaris d'Estat, fonts d'AENA han informat a l'AVUI que el president de l'ens que gestiona els aeroports i la navegació aèria, Manuel Azuaga, serà cessat. "De moment Manuel Azuaga és el president; demà no se sap", es limitaven a apuntar des de Foment fonts properes a Álvarez.
Malagueny com Álvarez, Azuaga va ser nomenat per la ministra de Foment com a persona de la seva confiança l'1 de maig de 2004. Fins que va assumir la presidència d'AENA, els seus 35 anys de vida professional els havia dedicat íntegrament al sector financer a Andalusia, ocupant diferents càrrecs directius al Banco Málaga-Atlántico, la Caixa Rural de Màlaga i la Caixa d'Estalvis d'Antequera. Abans de fer el salt a Madrid era el director territorial d'Unicaja a Màlaga. És llicenciat en filosofia i lletres per la Universitat de Màlaga i diplomat en planificació estratègica.
En la passada legislatura, Azuaga es va trobar en l'ull de l'huracà per la retirada d'Iberia de l'aeroport del Prat després que AENA concedís la T-4 de Barajas a l'antiga aerolínia de bandera. Però ell sempre va negar que lliurar la T-4 íntegrament a Iberia hagués fomentat indirectament la retirada del Prat en favor de la low cost Clickair.
En una compareixença al Senat el març del 2007, Azuaga es defensava esgrimint que el president d'AENA "no té capacitat legal per exigir a una companyia que es quedi o que marxi d'un aeroport". Fins i tot va argumentar que una visita a Londres li havia servit per comprovar que tampoc el gestor britànic BAA influïa en British Airways ni en cap altra companyia, obviant que BAA és privat i propietat precisament de l'espanyola Ferrovial.
Reclutar l'exministre
Enmig de les travesses sobre qui serà el substitut d'Azuaga al capdavant d'AENA, algunes veus havien apuntat la possibilitat que fos l'exministre d'Indústria, Joan Clos, que precisament ahir va cedir el relleu a Miguel Sebastián.
Com amb la resta de ministres cessants, Zapatero ha avançat que pensa reclutar Clos per a alguna missió dins l'organigrama del PSOE o del grup parlamentari al Congrés. Després de confessar que li havien arribat les veus que el col·locaven com a president d'AENA, Clos va desmentir ahir categòricament que ningú li hagi ofert el càrrec.
--------------------------------------------------
Rellevat el president d'AENA després de les crítiques pel Prat
L'ens que gestiona els aeroports i la navegació aèria dóna per fet que la ministra Magdalena Álvarez cessarà Manuel Azuaga. Clos apareix entre els possibles candidats a assumir el càrrec
David Portabella
Aeroport del Prat
Ult. Act. 15.04.2008 - 12:37 hs
La continuïtat contra pronòstic de Magdalena Álvarez com a ministra de Foment que tant ha irritat els partits catalans anirà acompanyada de novetats en els nomenaments als segons nivells del ministeri.
Si el primer consell de ministres servia ahir per modificar l'estructura de secretaris d'Estat, fonts d'AENA han informat a l'AVUI que el president de l'ens que gestiona els aeroports i la navegació aèria, Manuel Azuaga, serà cessat. "De moment Manuel Azuaga és el president; demà no se sap", es limitaven a apuntar des de Foment fonts properes a Álvarez.
Malagueny com Álvarez, Azuaga va ser nomenat per la ministra de Foment com a persona de la seva confiança l'1 de maig de 2004. Fins que va assumir la presidència d'AENA, els seus 35 anys de vida professional els havia dedicat íntegrament al sector financer a Andalusia, ocupant diferents càrrecs directius al Banco Málaga-Atlántico, la Caixa Rural de Màlaga i la Caixa d'Estalvis d'Antequera. Abans de fer el salt a Madrid era el director territorial d'Unicaja a Màlaga. És llicenciat en filosofia i lletres per la Universitat de Màlaga i diplomat en planificació estratègica.
En la passada legislatura, Azuaga es va trobar en l'ull de l'huracà per la retirada d'Iberia de l'aeroport del Prat després que AENA concedís la T-4 de Barajas a l'antiga aerolínia de bandera. Però ell sempre va negar que lliurar la T-4 íntegrament a Iberia hagués fomentat indirectament la retirada del Prat en favor de la low cost Clickair.
En una compareixença al Senat el març del 2007, Azuaga es defensava esgrimint que el president d'AENA "no té capacitat legal per exigir a una companyia que es quedi o que marxi d'un aeroport". Fins i tot va argumentar que una visita a Londres li havia servit per comprovar que tampoc el gestor britànic BAA influïa en British Airways ni en cap altra companyia, obviant que BAA és privat i propietat precisament de l'espanyola Ferrovial.
Reclutar l'exministre
Enmig de les travesses sobre qui serà el substitut d'Azuaga al capdavant d'AENA, algunes veus havien apuntat la possibilitat que fos l'exministre d'Indústria, Joan Clos, que precisament ahir va cedir el relleu a Miguel Sebastián.
Com amb la resta de ministres cessants, Zapatero ha avançat que pensa reclutar Clos per a alguna missió dins l'organigrama del PSOE o del grup parlamentari al Congrés. Després de confessar que li havien arribat les veus que el col·locaven com a president d'AENA, Clos va desmentir ahir categòricament que ningú li hagi ofert el càrrec.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
AENA
http://www.aviaciondigitalglobal.com/no ... DesignId=4
La Empresa de Gestión de Aeropuertos del Estado,S.A., ya está en marcha
La empresa que gestionará los aeropuertos estatales ya es una realidad, según el borrador de sus Estatutos (se adjunta), al que ha tenido acceso Aviaciondigit@l. La "disolución" de AENA se está consumando. Como indica en sus páginas el Objeto Social será: "La gestión y explotación de los espacios y servicios aeroportuarios competencia de AENA". "La financiación y ejecución de infraestructuras aeroportuarias". "Construir, gestionar, explotar y administrar cualesquiera otras infraestructuras aeroportuarias". Pero un punto importantísimo, que deja la puerta abierta es que indica que "El objeto social podrá realizarse por las Sociedades directamente o mediante la creación de Sociedades Mercantiles".
Esta nueva sociedad tambien podrá intervenir en el extranjero, como actualmente lo hace AENA INTERNACIONAL.
El capital social se fija en 50 millones de euros, dividido en cincuenta mil acciones con un valor de salida de 1.000 euros cada una.
Fomento asumirá la tutela funcional de la Sociedad. La Sociedad estará regida y administrada por un Consejo de Administración. Este se compondrá por entre 3 y 15 Consejeros. El Ministerio de Fomento propondrá al Presidente del Consejo.
El borrador detalla la FACULTADES DEL CONSEJO DE ADMINISTRACION, e indica cuando se debe reunir.
En definitiva, este es el primer paso, para que AENA, se convierta en otra cosa diferente a la que hoy conocemos. En el borrador no especifica nada de la irrupción de otros organismos, ni reserva a Comunidades Autónomas o Ayuntamientos una porción del Consejo de la EGAESA, pero ello dependerá del Consejo de Administración.
La definición de "sociedad mercantil estatal con forma anónima" supone de facto una privatización, que algún jurista tendrá que explicar en su formalidad legal.
El Estado hace caja, y los controladores, que suponen el 70% del costo de la Navegación Aérea, se verán retratados cuando la separación de Aeropuertos se ve consumada. Vivanco y Librero tienen trabajo por delante.
http://www.aviaciondigitalglobal.com/ne ... 1300-4.pdf VORRADOR DE ESTATUTOS DE LA NUEVA SOCIEDAD
Pedro
La Empresa de Gestión de Aeropuertos del Estado,S.A., ya está en marcha
La empresa que gestionará los aeropuertos estatales ya es una realidad, según el borrador de sus Estatutos (se adjunta), al que ha tenido acceso Aviaciondigit@l. La "disolución" de AENA se está consumando. Como indica en sus páginas el Objeto Social será: "La gestión y explotación de los espacios y servicios aeroportuarios competencia de AENA". "La financiación y ejecución de infraestructuras aeroportuarias". "Construir, gestionar, explotar y administrar cualesquiera otras infraestructuras aeroportuarias". Pero un punto importantísimo, que deja la puerta abierta es que indica que "El objeto social podrá realizarse por las Sociedades directamente o mediante la creación de Sociedades Mercantiles".
Esta nueva sociedad tambien podrá intervenir en el extranjero, como actualmente lo hace AENA INTERNACIONAL.
El capital social se fija en 50 millones de euros, dividido en cincuenta mil acciones con un valor de salida de 1.000 euros cada una.
Fomento asumirá la tutela funcional de la Sociedad. La Sociedad estará regida y administrada por un Consejo de Administración. Este se compondrá por entre 3 y 15 Consejeros. El Ministerio de Fomento propondrá al Presidente del Consejo.
El borrador detalla la FACULTADES DEL CONSEJO DE ADMINISTRACION, e indica cuando se debe reunir.
En definitiva, este es el primer paso, para que AENA, se convierta en otra cosa diferente a la que hoy conocemos. En el borrador no especifica nada de la irrupción de otros organismos, ni reserva a Comunidades Autónomas o Ayuntamientos una porción del Consejo de la EGAESA, pero ello dependerá del Consejo de Administración.
La definición de "sociedad mercantil estatal con forma anónima" supone de facto una privatización, que algún jurista tendrá que explicar en su formalidad legal.
El Estado hace caja, y los controladores, que suponen el 70% del costo de la Navegación Aérea, se verán retratados cuando la separación de Aeropuertos se ve consumada. Vivanco y Librero tienen trabajo por delante.
http://www.aviaciondigitalglobal.com/ne ... 1300-4.pdf VORRADOR DE ESTATUTOS DE LA NUEVA SOCIEDAD
Pedro
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Si ens hem d'atenir als exemples...
O sigui, ens trobarem davant un cas de privatització del monopolista, com Telefónica, Renfe, Correus i tants altres exemples de bon servei? Ja ens podem posar a tremolar...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Presència testimonial
Total, per a fer-hi el paperot i no tenir poder de decisió, més val que se n'estiguin. Ara, també ja els va bé, poder repartir més poltrones...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aturada d'una hora dels sindicats d'Aena
http://www.lamalla.cat/economia/article?id=251099
Els sindicats d'AENA s'aturen una hora a tots els aeroports espanyols
EFE / LAMALLA.CAT
Els controladors aeris es manifesten aquest matí durant una hora a tota la xarxa d'aeroports espanyols d'AENA per fer “un toc d'atenció respecte la privatització parcial d'aquest ens públic”. Uns 10.000 treballadors defensaran l'actual sistema. Els sindicats que convoquen són UGT, CCOO, USO i la Unió Sindical de Controladors Aeris. Expliquen que l'hora d'aturada coincideix amb l'hora d'esmorzar dels treballadors (bombers, administratius, tècnics informàtics, de manteniment...) i que els serveis mínims fixats són pràcticament del 100%.
UGT d'AENA explica que es vol fer “un toc d'atenció” sobre com s'està informant i sobre “els serrells” que queden per definir en aquest procés de privatització parcial.
USCA s'ha sumat a l'aturada per denunciar la falta d'informació amb què s'està portant a terme el procés, cosa que, al seu parer, no fa que afegir un element de desconfiança addicional a una situació d'”incertesa”.
Publicat 25/03/2009 08:40h
Els sindicats d'AENA s'aturen una hora a tots els aeroports espanyols
EFE / LAMALLA.CAT
Els controladors aeris es manifesten aquest matí durant una hora a tota la xarxa d'aeroports espanyols d'AENA per fer “un toc d'atenció respecte la privatització parcial d'aquest ens públic”. Uns 10.000 treballadors defensaran l'actual sistema. Els sindicats que convoquen són UGT, CCOO, USO i la Unió Sindical de Controladors Aeris. Expliquen que l'hora d'aturada coincideix amb l'hora d'esmorzar dels treballadors (bombers, administratius, tècnics informàtics, de manteniment...) i que els serveis mínims fixats són pràcticament del 100%.
UGT d'AENA explica que es vol fer “un toc d'atenció” sobre com s'està informant i sobre “els serrells” que queden per definir en aquest procés de privatització parcial.
USCA s'ha sumat a l'aturada per denunciar la falta d'informació amb què s'està portant a terme el procés, cosa que, al seu parer, no fa que afegir un element de desconfiança addicional a una situació d'”incertesa”.
Publicat 25/03/2009 08:40h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més sobre l'aturada
http://www.avui.cat/article/economia/56 ... daena.html
300 persones protesten al Prat contra la privatització d'Aena
Lamenten les "declaracions contradictòries" que en el seu moment va fer la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, "que va dir que el nou model s'estava negociant amb els sindicats, i això no és veritat"
EFE
Aeroport del Prat
Ult. Act. 25.03.2009 - 14:29 hs
Unes 300 persones, entre sindicalistes i treballadors d'Aena, s'han concentrat aquest matí a l'aeroport del Prat en protesta per la possible privatització parcial de l'ens públic que gestiona 47 aeroports espanyols.
Els manifestants han fet una aturada d'una hora, entre les 09.00 i les 10.00 hores, convocada a nivell estatal pels sindicats CCOO, UGT i USOC.
Els treballadors d'Aena s'han concentrat a la Terminal B de l'aeroport barceloní en defensa d'"una Aena íntegrament pública i en xarxa, on l'Estat tingui una posició determinant en la gestió i puguin participar-hi les comunitats autònomes i els ens locals".
El portaveu d'UGT-Aena, Francisco Abadías, ha assegurat que s'ha sumat a la protesta el Sindicat Unificat de Controladors Aeris (USCA), ha assenyalat que des de l'estiu passat els treballadors d'Aena "estem demanant informació i participació en el nou model de gestió aeroportuària, sense haver obtingut cap resposta".
Abadías ha lamentat les "declaracions contradictòries" que en el seu moment va fer la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, "que va dir que el nou model s'estava negociant amb els sindicats, i això no és veritat", i és per això que "hem decidit mobilitzar-nos".
Tampoc ha amagat la por dels sindicats que es pactin determinats models sectorials, amb participació autonòmica, que bàsicament afectarien els aeroports amb més de 30 milions de passatgers a l'any, com són els de Madrid i Barcelona, decisió que comportaria que "es trenqués la xarxa" estatal d'aeroports.
Tot i això, Abadías ha remarcat que "no estem contra el model, que segurament s'hauria de canviar, però el que volem és fixar les condicions, la participació i la negociació".
La plantilla d'Aena de tot Espanya és de 10.000 treballadors, dels quals aproximadament un miler corresponen a l'aeroport del Prat.
300 persones protesten al Prat contra la privatització d'Aena
Lamenten les "declaracions contradictòries" que en el seu moment va fer la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, "que va dir que el nou model s'estava negociant amb els sindicats, i això no és veritat"
EFE
Aeroport del Prat
Ult. Act. 25.03.2009 - 14:29 hs
Unes 300 persones, entre sindicalistes i treballadors d'Aena, s'han concentrat aquest matí a l'aeroport del Prat en protesta per la possible privatització parcial de l'ens públic que gestiona 47 aeroports espanyols.
Els manifestants han fet una aturada d'una hora, entre les 09.00 i les 10.00 hores, convocada a nivell estatal pels sindicats CCOO, UGT i USOC.
Els treballadors d'Aena s'han concentrat a la Terminal B de l'aeroport barceloní en defensa d'"una Aena íntegrament pública i en xarxa, on l'Estat tingui una posició determinant en la gestió i puguin participar-hi les comunitats autònomes i els ens locals".
El portaveu d'UGT-Aena, Francisco Abadías, ha assegurat que s'ha sumat a la protesta el Sindicat Unificat de Controladors Aeris (USCA), ha assenyalat que des de l'estiu passat els treballadors d'Aena "estem demanant informació i participació en el nou model de gestió aeroportuària, sense haver obtingut cap resposta".
Abadías ha lamentat les "declaracions contradictòries" que en el seu moment va fer la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, "que va dir que el nou model s'estava negociant amb els sindicats, i això no és veritat", i és per això que "hem decidit mobilitzar-nos".
Tampoc ha amagat la por dels sindicats que es pactin determinats models sectorials, amb participació autonòmica, que bàsicament afectarien els aeroports amb més de 30 milions de passatgers a l'any, com són els de Madrid i Barcelona, decisió que comportaria que "es trenqués la xarxa" estatal d'aeroports.
Tot i això, Abadías ha remarcat que "no estem contra el model, que segurament s'hauria de canviar, però el que volem és fixar les condicions, la participació i la negociació".
La plantilla d'Aena de tot Espanya és de 10.000 treballadors, dels quals aproximadament un miler corresponen a l'aeroport del Prat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Blanco vol reduir els sous dels controladors aeris
http://www.3cat24.cat/noticia/482805/ec ... euros-lany
Blanco vol reduir el sou dels controladors fins als 200.000 euros l'any
Actualitzat a les 14:34 h 19/01/2010
Nou revés per als controladors aeris. Ara el ministre de Foment, José Blanco, ha anunciat que pretén reduir el sou d'aquest col·lectiu i n'ha fixat el màxim en 200.000 euros l'any. José Blanco considera necessària aquesta mesura per millorar l'eficiència i la competitivitat de la xarxa aeroportuària espanyola. Amb aquesta limitació salarial, que Foment vol abordar el primer trimestre, Blanco ha assegurat que es podran reduir un 15% les taxes de navegació i el dèficit d'AENA. Els controladors, per la seva banda, han denunciat una campanya de desprestigi.
Blanco ha anunciat que durant el primer trimestre iniciarà la negociació per reduir el salari dels controladors fins a 200.000 euros l'any, que, segons ha dit, "encara suposaria el triple del que guanya un metge de La Paz o un jutge, i dues vegades i mitja més del que guanya un ministre".
Amb aquesta limitació salarial, Blanco assegura que es podran reduir un 15% les taxes de navegació i el dèficit d'AENA, i equiparar els salaris a la mitjana europea.
El ministre considera necessària la mesura per millorar l'eficiència i la competitivitat de la xarxa aeroportuària espanyola. I és que, segons ha explicat, la massa salarial dels controladors aeris ha augmentat de 140 a 730 milions d'euros i això "no és eficient i suposa un problema dins l'àmbit europeu". Aquest és el principal motiu pel qual Espanya té el cost de navegació més alt de la UE i que el dèficit d'AENA creixi a un ritme anual de 300 milions d'euros. I ha lamentat: "Amb les despeses actuals de navegació no hi ha cap sector provat que vulgui participar en la navegació aèria.
Gestió autònoma, no autonòmica
Quan acabi la negociació amb els controladors, el ministre presentarà al Parlament la llei que definirà la societat mercantil que gestionarà els aeroports espanyols, una norma que establirà "una nova diferència entre taxes i preus per donar més capacitat als aeroports que tinguin gestió autònoma singularitzada". En la mateixa línia, Blanco ha manifestat que es donarà més pes a les comunitats autònomes, a través dels comitès aeroportuaris i de ruta, en aquells aeroports que pel seu volum de trànsit i eficiència econòmica tinguin una gestió autònoma". En aquest sentit, ha matisat que serà autònoma i no autonòmica.
Blanco vol reduir el sou dels controladors fins als 200.000 euros l'any
Actualitzat a les 14:34 h 19/01/2010
Nou revés per als controladors aeris. Ara el ministre de Foment, José Blanco, ha anunciat que pretén reduir el sou d'aquest col·lectiu i n'ha fixat el màxim en 200.000 euros l'any. José Blanco considera necessària aquesta mesura per millorar l'eficiència i la competitivitat de la xarxa aeroportuària espanyola. Amb aquesta limitació salarial, que Foment vol abordar el primer trimestre, Blanco ha assegurat que es podran reduir un 15% les taxes de navegació i el dèficit d'AENA. Els controladors, per la seva banda, han denunciat una campanya de desprestigi.
Blanco ha anunciat que durant el primer trimestre iniciarà la negociació per reduir el salari dels controladors fins a 200.000 euros l'any, que, segons ha dit, "encara suposaria el triple del que guanya un metge de La Paz o un jutge, i dues vegades i mitja més del que guanya un ministre".
Amb aquesta limitació salarial, Blanco assegura que es podran reduir un 15% les taxes de navegació i el dèficit d'AENA, i equiparar els salaris a la mitjana europea.
El ministre considera necessària la mesura per millorar l'eficiència i la competitivitat de la xarxa aeroportuària espanyola. I és que, segons ha explicat, la massa salarial dels controladors aeris ha augmentat de 140 a 730 milions d'euros i això "no és eficient i suposa un problema dins l'àmbit europeu". Aquest és el principal motiu pel qual Espanya té el cost de navegació més alt de la UE i que el dèficit d'AENA creixi a un ritme anual de 300 milions d'euros. I ha lamentat: "Amb les despeses actuals de navegació no hi ha cap sector provat que vulgui participar en la navegació aèria.
Gestió autònoma, no autonòmica
Quan acabi la negociació amb els controladors, el ministre presentarà al Parlament la llei que definirà la societat mercantil que gestionarà els aeroports espanyols, una norma que establirà "una nova diferència entre taxes i preus per donar més capacitat als aeroports que tinguin gestió autònoma singularitzada". En la mateixa línia, Blanco ha manifestat que es donarà més pes a les comunitats autònomes, a través dels comitès aeroportuaris i de ruta, en aquells aeroports que pel seu volum de trànsit i eficiència econòmica tinguin una gestió autònoma". En aquest sentit, ha matisat que serà autònoma i no autonòmica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: AENA
Tracking en temps real dels vols sortints i entrants a Barajas:
http://www33.webtrak-lochard.com/webtrak/mad3
Sembla ser que AENA s'ha estirat una mica
http://www33.webtrak-lochard.com/webtrak/mad3
Sembla ser que AENA s'ha estirat una mica
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aena Aeropuertos
http://www.vilaweb.cat/noticia/3853656/ ... rivat.html
Divendres 25.02.2011 17:07
Aprovada la creació d'Aena Aeroports, amb un 49% de capital privat
Del nou organisme en sortiran les societats de gestió dels aeroports de Barcelona i Madrid · L'estat ingressarà 8.900 milions d'euros per la privatització
El govern espanyol ha aprovat la creació del la societat mercantil Aena Aeroports que tindrà un 49% de capital privat. L'estat ingressarà 8.900 milions amb aquesta venda, la meitat dels 18.000 milions amb què està valorada l'empresa. És el primer pas per a la privatització dels aeroports de Barcelona i Madrid, perquè d'aquest nou organisme en sortiran les societats de gestió dels dos aeroports.
La nova societat començarà a funcionar de manera efectiva tan bon punt el govern espanyol hagi delimitat tan el personal com les obligacions i drets d'AENA que passen a la nova societat mitjançant una ordre del ministeri de Foment.
En una primera fase la totalitat del capital social d'Aena Aeroports S.A,. correspondrà a AENA, però aquesta té permís per vendre fins el 49% de les accions de l'empresa i 'conservarà en tot cas la majoria del capital', és a dir, un 51%.
Divendres 25.02.2011 17:07
Aprovada la creació d'Aena Aeroports, amb un 49% de capital privat
Del nou organisme en sortiran les societats de gestió dels aeroports de Barcelona i Madrid · L'estat ingressarà 8.900 milions d'euros per la privatització
El govern espanyol ha aprovat la creació del la societat mercantil Aena Aeroports que tindrà un 49% de capital privat. L'estat ingressarà 8.900 milions amb aquesta venda, la meitat dels 18.000 milions amb què està valorada l'empresa. És el primer pas per a la privatització dels aeroports de Barcelona i Madrid, perquè d'aquest nou organisme en sortiran les societats de gestió dels dos aeroports.
La nova societat començarà a funcionar de manera efectiva tan bon punt el govern espanyol hagi delimitat tan el personal com les obligacions i drets d'AENA que passen a la nova societat mitjançant una ordre del ministeri de Foment.
En una primera fase la totalitat del capital social d'Aena Aeroports S.A,. correspondrà a AENA, però aquesta té permís per vendre fins el 49% de les accions de l'empresa i 'conservarà en tot cas la majoria del capital', és a dir, un 51%.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
En pèrdues
http://www.ara.cat/economia/LAeroport-P ... 54263.html
L'aeroport del Prat va perdre 73,8 milions d'euros el 2010
La xifra suposa un 62% més que el 2009, quan va ser de 45,58 milions. Aena ho justifica per l'augment derivat de les amortitzacions i pel creixement dels costos per la posada en marxa de la terminal T1
REDACCIÓ
Barcelona | Actualitzada el 08/04/2011 11:45
L'aeroport de Barcelona va tancar 2010 amb unes pèrdues de 73,88 milions d'euros, un 62% més que les comptabilitzades un any abans, que van ser de 45,58 milions. En conjunt, els aeroports de l'Estat van registrar unes pèrdues de 275 milions, fet que suposa una millora del 15%, davant del resultat negatiu amb què van tancar el 2009, quan van comptabilitzar 325,2 milions d'euros de pèrdues. L'aeroport de la capital catalana va incrementar un 9,2% el seu volum de negoci el 2010, fins als 331,09 milions, impulsat per l'increment del 13,7% dels seus ingressos comercials, encara que els costos d'explotació del Prat van créixer un 13%.
Aena ha justificat els resultats de l'aeroport del Prat per l'augment derivat de les amortitzacions, un 27,4% superiors a l'any anterior, així com el creixement dels costos per la posada en marxa de la terminal T1, que han significat un 8,3% més que en l'exercici anterior. Aena sosté que l'augment del trànsit que està registrant l'aeroport –en els dos primers mesos, d'un 16,7%– permet preveure una millora dels resultats en els propers exercicis.
L'aeroport del Prat va perdre 73,8 milions d'euros el 2010
La xifra suposa un 62% més que el 2009, quan va ser de 45,58 milions. Aena ho justifica per l'augment derivat de les amortitzacions i pel creixement dels costos per la posada en marxa de la terminal T1
REDACCIÓ
Barcelona | Actualitzada el 08/04/2011 11:45
L'aeroport de Barcelona va tancar 2010 amb unes pèrdues de 73,88 milions d'euros, un 62% més que les comptabilitzades un any abans, que van ser de 45,58 milions. En conjunt, els aeroports de l'Estat van registrar unes pèrdues de 275 milions, fet que suposa una millora del 15%, davant del resultat negatiu amb què van tancar el 2009, quan van comptabilitzar 325,2 milions d'euros de pèrdues. L'aeroport de la capital catalana va incrementar un 9,2% el seu volum de negoci el 2010, fins als 331,09 milions, impulsat per l'increment del 13,7% dels seus ingressos comercials, encara que els costos d'explotació del Prat van créixer un 13%.
Aena ha justificat els resultats de l'aeroport del Prat per l'augment derivat de les amortitzacions, un 27,4% superiors a l'any anterior, així com el creixement dels costos per la posada en marxa de la terminal T1, que han significat un 8,3% més que en l'exercici anterior. Aena sosté que l'augment del trànsit que està registrant l'aeroport –en els dos primers mesos, d'un 16,7%– permet preveure una millora dels resultats en els propers exercicis.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El Prat, Aeropuerto privatizado ???
Vendría bien que AENA publicara ya los saldos de cada aeropuerto (Barajas suele dar unas pérdidas considerables cada año, muy superiores a las de El Prat)
Re: El Prat, Aeropuerto privatizado ???
Me contesto a mí mismo:jaezcurra wrote:Vendría bien que AENA publicara ya los saldos de cada aeropuerto (Barajas suele dar unas pérdidas considerables cada año, muy superiores a las de El Prat)
http://epreader.elperiodico.com/APPS_Ge ... 1c4026330c Incluye gráfico
FUTURO DEL MODELO AEROPORTUARIO ESPAÑOL
Tres de cada cuatro aeropuertos perdieron dinero el año pasado
El Prat registró números rojos por valor de 74 millones de euros, el 62% más
La instalación de Girona cerró el 2010 con un beneficio de 10,55 millones
JOSEP M. BERENGUERAS BARCELONA
Tres de cada cuatro aeropuertos españoles, o lo que es lo mismo, 36 de las 47 instalaciones del país, cerraron el ejercicio del 2010 con pérdidas, según los resultados hechos públicos ayer por AENA. Los 47 aeropuertos españoles perdieron 275,07 millones de euros, el 15,4% menos que en el 2009.
Pese a que la mayoría contaron con números rojos, 17 aeropuertos mejoraron resultados respecto al ejercicio precedente y cuatro pasaron de pérdidas a beneficios: Bilbao, Fuerteventura, Ibiza y Valencia. Según AENA, la mejora en la mayoría de aeropuertos se produce debido al «aumento de los ingresos y la disminución de los costes propiciada por el plan de austeridad aplicado durante el pasado ejercicio y las reformas en el sistema de navegación aérea, que permitieron reducir un 65% el déficit de la tarifa de aproximación que cada año sufragaban los distintos aeropuertos».
Las instalaciones de Palma de Mallorca y Alicante incrementaron sus beneficios, que rozaron en ambos casos los 44 millones de euros, y se mantienen como los dos aeropuertos más rentables de la red de AENA. Les siguen Gran Canaria y Tenerife Sur, que también aumentaron las ganancias en el 2010, el 35% y el 27%, respectivamente. Madrid consiguió reducir un 40% sus pérdidas, que se explican por las amortizaciones derivadas de las fuertes inversiones realizadas en los últimos años
MÁS NEGOCIO / El Aeropuerto de Barcelona cerró el pasado ejercicio con unas pérdidas de 73,88 millones, el 62% más que los números rojos de 45,58 millones del 2009. El Prat obtuvo un resultado operativo, antes de impuestos, también negativo, con unas pérdidas de 101,19 millones de euros, el 54,2% más, aunque incrementó el 9,2% su volumen de negocio (hasta 331,09 millones). Los costes de explotación crecieron un 13%, mientras que el ebitda mejoró el 11,7%, hasta los 91,13 millones.
El director del Aeropuerto de El Prat, Fernando Echegaray, aseguró que los resultados son «buenos», y justificó el aumento de las pérdidas por el incremento de las amortizaciones (el 27,4% más), así como el crecimiento de los costes por la puesta en marcha de la terminal T1 (8,3% más). Echegaray añadió que el incremento del tráfico previsto para este verano (en lo que va de año la instalación ha ganado un 17% de viajeros) hace prever una mejora de los resultados en el presente ejercicio.
El Aeropuerto de Girona cerró el 2010 con unos beneficios de 10,55 millones de euros, mientras que el de Reus perdió 4,6 millones.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
D'allò més ineficients
http://www.ara.cat/economia/Aena-perdue ... 46075.html
Aena és el gestor aeroportuari que perd més diners
Fins ara, l'únic operador que ha mogut fitxa i ha mostrat el seu interès per l'aeroport del Prat ha estat Abertis
IGNASI PUJOL
Barcelona | Actualitzada el 22/08/2011 09:17
Aena és el segon gestor d'aeroports mundial que més ingressos genera però a la vegada és el que perd més diners. Segons la revista Airline Business, Aena va perdre 376,77 milions d'euros el 2010 i a finals d'any acumulava un deute de 12.415 milions.
Ara, amb el procés de privatització dels aeroports de Madrid i Barcelona obert, comença una nova etapa per Aena. Per ara l'únic operador que ha mogut fitxa i ha mostrat el seu interès, especialment per El Prat, ha estat Abertis, el grup d'infraestructures participat per CVC, CaixaBank i ACS però s'espera que Aena tingui altres aspirants com l'espanyola Ferrovial o el grup indi GMR o el francès Aéroports de Paris. Foment espera adjudicar els contractes el novembre.
Aena és el gestor aeroportuari que perd més diners
Fins ara, l'únic operador que ha mogut fitxa i ha mostrat el seu interès per l'aeroport del Prat ha estat Abertis
IGNASI PUJOL
Barcelona | Actualitzada el 22/08/2011 09:17
Aena és el segon gestor d'aeroports mundial que més ingressos genera però a la vegada és el que perd més diners. Segons la revista Airline Business, Aena va perdre 376,77 milions d'euros el 2010 i a finals d'any acumulava un deute de 12.415 milions.
Ara, amb el procés de privatització dels aeroports de Madrid i Barcelona obert, comença una nova etapa per Aena. Per ara l'únic operador que ha mogut fitxa i ha mostrat el seu interès, especialment per El Prat, ha estat Abertis, el grup d'infraestructures participat per CVC, CaixaBank i ACS però s'espera que Aena tingui altres aspirants com l'espanyola Ferrovial o el grup indi GMR o el francès Aéroports de Paris. Foment espera adjudicar els contractes el novembre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
14.000.000.000 de deutes
http://www.ara.cat/economia/ministra-Fo ... 35930.html
La ministra de Foment afirma que Aena té un deute de més de 14.000 milions d'euros
Després d'un retret del diputat socialista Rafael Simancas, Ana Pastor ha assenyalat el govern de Zapatero com a responsable del deute d'Aena
EFE
Madrid | Actualitzada el 08/02/2012 19:52
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha afirmat avui en el ple del Congrés dels Diputats que el deute d'Aena sobrepassa els 14.000 milions d'euros.
Davant una pregunta del diputat socialista Rafael Simancas, la ministra ha assegurat que el transport aeri és molt important pel govern per tres motius: pel seu paper fonamental des del punt de vista econòmic, perquè és un gran dinamitzador del turisme i perquè és una peça clau per a la cohesió territorial.
Simancas ha retret a la ministra que té "peus enlaire" un sector que considera clau per a la recuperació de l'economia espanyola. Ana Pastor ha contestat al diputat argumentant que el govern socialista "va deixar Aena amb un forat, comptant a curt i a llarg termini, de més de 14.000 milions d'euros".
La ministra ha afegit que durant el govern de Zapatero van tancar deu companyies aèries, van haver-hi diverses vagues de tot tipus de treballadors relacionats amb el sector i que fins i tot una d'aquestes va provocar la declaració d'estat d'alarma. A més a més, ha remarcat i lamentat el descens de 13 punts en la puntualitat dels aeroports espanyols.
Simancas ha argumentat que, tot i que la responsabilitat de la mala situació del sector no recau "de manera exclusiva" en la ministra, aquesta sí que és responsable, segons ell, de la decisió d'anul·lar la privatització de la gestió dels aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat. El socialista ha opinat que amb la paralització d'aquestes dues concessions el govern ha posat fi a un model aeroportuari que donava a Espanya un criteri d'eficiència del mateix estil d'altres models europeus.
La ministra de Foment afirma que Aena té un deute de més de 14.000 milions d'euros
Després d'un retret del diputat socialista Rafael Simancas, Ana Pastor ha assenyalat el govern de Zapatero com a responsable del deute d'Aena
EFE
Madrid | Actualitzada el 08/02/2012 19:52
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha afirmat avui en el ple del Congrés dels Diputats que el deute d'Aena sobrepassa els 14.000 milions d'euros.
Davant una pregunta del diputat socialista Rafael Simancas, la ministra ha assegurat que el transport aeri és molt important pel govern per tres motius: pel seu paper fonamental des del punt de vista econòmic, perquè és un gran dinamitzador del turisme i perquè és una peça clau per a la cohesió territorial.
Simancas ha retret a la ministra que té "peus enlaire" un sector que considera clau per a la recuperació de l'economia espanyola. Ana Pastor ha contestat al diputat argumentant que el govern socialista "va deixar Aena amb un forat, comptant a curt i a llarg termini, de més de 14.000 milions d'euros".
La ministra ha afegit que durant el govern de Zapatero van tancar deu companyies aèries, van haver-hi diverses vagues de tot tipus de treballadors relacionats amb el sector i que fins i tot una d'aquestes va provocar la declaració d'estat d'alarma. A més a més, ha remarcat i lamentat el descens de 13 punts en la puntualitat dels aeroports espanyols.
Simancas ha argumentat que, tot i que la responsabilitat de la mala situació del sector no recau "de manera exclusiva" en la ministra, aquesta sí que és responsable, segons ell, de la decisió d'anul·lar la privatització de la gestió dels aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat. El socialista ha opinat que amb la paralització d'aquestes dues concessions el govern ha posat fi a un model aeroportuari que donava a Espanya un criteri d'eficiència del mateix estil d'altres models europeus.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: FIL OFICIAL: Passatgers als aeroports catalans
Estan emetent a TV3 un documental del 30 minuts ("la festa del cel" es diu el docu) sobre els aeroports i els passatgers, mostra el dèficit de més de 4 o 5 milions d'euros que tenen alguns com el d'Osca. Bé, busqueu-lo al 3alacarta...
Diuen que Aena té 47 aeroports i només 10-15 són vertaderament rentables, els altres no tenen quasi passatgers
Diuen que Aena té 47 aeroports i només 10-15 són vertaderament rentables, els altres no tenen quasi passatgers
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: FIL OFICIAL: Passatgers als aeroports catalans
Deu ser la segona vegada que el posen; ja el van emetre al gener.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Privatització del 49%
El govern privatitzarà el 49% d'Aena
Un 28% es reservarà a inversors institucionals i un 21% sortirà a borsa per a minoristes al novembre
http://www.ara.cat/economia/govern-priv ... 84623.html
Un 28% es reservarà a inversors institucionals i un 21% sortirà a borsa per a minoristes al novembre
http://www.ara.cat/economia/govern-priv ... 84623.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
"Tanto monta, monta tanto"
A aquest periodista li han ballat els tants per cent: a la OPV aniran el 28% de les accions, i el 21% restant es reserva per a inversors institucionals.Guigui wrote:El govern privatitzarà el 49% d'Aena
Un 28% es reservarà a inversors institucionals i un 21% sortirà a borsa per a minoristes al novembre
http://www.ara.cat/economia/govern-priv ... 84623.html
A l'autor pot semblar-li no gaire greu aquest error de 7 punts, però estem parlant de mil cent vint milions d'euros (1.120.000.000€) de diferència.