Sempre que agafo la C-33 se'm plantegen dos dubtes, a veure si algú me'ls pot resoldre.
1) Sortint de Barcelona per l'Avinguda Meridiana, a l'alçada de Can Dragó ens trobem amb un senyal que ens indica el km. 4 de l'A-17. Aquest senyal és relativament nou, així que m'agradaria saber si en aquest punt, la Meridiana encara es diu oficialment A-17.
2) 750 metres més endavant, just després de la cruïlla amb el Passeig de Santa Coloma, ens trobem amb el km. 76 de la C-33. De la mateixa manera que el km. 0 teòric de la C-31 és a l'actual N-340, al límit amb el País Valencià, algú em sabria dir on està el km. 0 teòric de la C-33?
Dubtes sobre la C-33
Re: Dubtes sobre la C-33
El cartell de l'A-17 porta anys i panys... Alou se'l va obligar al canviar el noms de les carreteres.
No se on vaig llegir un cop el km0 de la C-33 es al Vendrell a la bifurcació de la N-340 de la C-31.
En teoria la C-33 es la N340 del Vendrell a Barcelona i l'antiga A-17 de Barcelona a Montmeló.
La C-31 es la N340 del País Valencià al Vendrell, la pròpia C31 del Vendrell a Montgat, N-II de Montgat a Malgrat o Tordera, continuant cap a la costa Brava.
No se on vaig llegir un cop el km0 de la C-33 es al Vendrell a la bifurcació de la N-340 de la C-31.
En teoria la C-33 es la N340 del Vendrell a Barcelona i l'antiga A-17 de Barcelona a Montmeló.
La C-31 es la N340 del País Valencià al Vendrell, la pròpia C31 del Vendrell a Montgat, N-II de Montgat a Malgrat o Tordera, continuant cap a la costa Brava.
Re: Dubtes sobre la C-33
El que jo no he entes mai es el que passa amb el tram final de la Meridiana, perque hi ha punts kilometrics de l'A-17 (actual C-33) de la C-33 i de la C-17. A que es deu que aquest tram tingui 2 noms?
De nou al FTC
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Dubtes sobre la C-33
Añadiendo a estas dudas, os pongo una que añun se entiende menos, ¿porque una autopista como la Sabadell y Terrassa es la C-58 y una carretera que en tramos es secundaria es la C-59?, ¿ Qué criterios se siguen?
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Denominacions actuals i antigues
A que un (A-17) és la denominació desactualitzada però no s'han pres la molèstia en retirar-ne els rètols, com sovint passa en aquest país tan modern que alguns il·lusos encara creuen que és l'enveja del món mundial.marc wrote:El que jo no he entes mai es el que passa amb el tram final de la Meridiana, perque hi ha punts kilometrics de l'A-17 (actual C-33) de la C-33 i de la C-17. A que es deu que aquest tram tingui 2 noms?
La nomenclatura viària de la Generalitat no fa distinció entre el tipus de carretera.automotorserie 436 wrote:Añadiendo a estas dudas, os pongo una que añun se entiende menos, ¿porque una autopista como la Sabadell y Terrassa es la C-58 y una carretera que en tramos es secundaria es la C-59?, ¿ Qué criterios se siguen?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Denominacions actuals i antigues
Gràcies davida. Ara ho entenc jeje. Llavors dedueixo que l'actual AP-7 hauria de ser la C-34 oi?
El cas és que aquest rètol és relativament nou, diria que fins i tot posterior a la implantació de la nova nomenclatura. Jo recordo el rètol antic no fa gaires anys. ¿Podria ser que la C-33 segueixi la traça de la Ronda del Mig, i s'incorpori a la Meridiana just a l'altura de Rio de Janeiro, i el tram des del Pg. Fabra i Puig sigui anomenat encara A-17?Guigui wrote:A que un (A-17) és la denominació desactualitzada però no s'han pres la molèstia en retirar-ne els rètols, com sovint passa en aquest país tan modern que alguns il·lusos encara creuen que és l'enveja del món mundial.marc wrote:El que jo no he entes mai es el que passa amb el tram final de la Meridiana, perque hi ha punts kilometrics de l'A-17 (actual C-33) de la C-33 i de la C-17. A que es deu que aquest tram tingui 2 noms?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Traçat de la C-33
És possible, ja que la C-35 és la carretera paral·lela, almenys en el tram entre Granollers i St. Celoni.Sagrerenc wrote:Gràcies davida. Ara ho entenc jeje. Llavors dedueixo que l'actual AP-7 hauria de ser la C-34 oi?
Considerant que la (en molts trams teòrica) C-31 és la carretera de la costa (Autovia de Castelldefels, Ronda Litoral i N-II al Maresme), la C-32 segueix la Ronda de Dalt i que la numeració va en ordre creixent d'acord amb les línies més o menys paral·leles que tracen, no crec que la Ronda del Mig configuri la teòrica C-33 al seu pas per Barcelona, sinó que més aviat es solapa amb la C-32.Sagrerenc wrote:¿Podria ser que la C-33 segueixi la traça de la Ronda del Mig, i s'incorpori a la Meridiana just a l'altura de Rio de Janeiro, i el tram des del Pg. Fabra i Puig sigui anomenat encara A-17?
El problema és que la Generalitat, tot volent seguir un sistema a priori coherent, es complica la vida perquè les carreteres, en seguir criteris demogràfics i orogràfics, no sempre respecten unes trames geomètriques artificials.
Pel que fa a les marques de l'A-17, dubto molt que l'estat s'hagi quedat amb uns quants quilòmetres de la Meridiana, quan totes les carreteres i autopistes que en surten són titularitat de la Generalitat (no compto la N-150 perquè arrenca a partir de la C-17).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N1
- Posts: 5
- Joined: Thursday 30/07/2009 13:50
Re: Dubtes sobre la C-33
El problema per a mi és la gran quantitat de nomenclatures de carreteres que hi ha. Trobo il.lògic que un tram recte de carretera vagi canviant de nomenclatura cada dos per tres. Per exemple el traçat entre Roses i Capmany: comença des de Roses com a GI-610 uns 10 quilòmetres, per continuar 1 km com a GI-604 (enllaç amb N-260). Tot seguit es la C-252 en poc més de 2 km, continua el tram recte per la GI-603 en 8 quilòmetres i l´últim tram de 11 km el fa a través de la GI-602 fins enllaçar amb la N-II al terme de Capmany. Tot el tram pertanya a la mateixa administració, la Generalitat. I la meva pregunta és: No es poden encabir tots aquests tram en un de sol? Així l´usuari no hauria d´estar pendent de mirar la via per on circula per poder-se situar en cas d´accident, averia, emergència...
El que convindria és més reagrupament com es va fer amb les actuals C-12, C-13...
Per altre banda us faig saber que a través de l´enllaç:
http://www.racc.es/externos/gencat/
podeu fer arribar aquests errors en la senyalització, com és el cas de la fita quilomètrica de l´A-17.
El que convindria és més reagrupament com es va fer amb les actuals C-12, C-13...
Per altre banda us faig saber que a través de l´enllaç:
http://www.racc.es/externos/gencat/
podeu fer arribar aquests errors en la senyalització, com és el cas de la fita quilomètrica de l´A-17.