Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
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Sagrerenc
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Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Sagrerenc »

Voyager wrote:Si al final se realiza no empezarian las obras hasta el ¿ 2011 ?, teniendo en cuenta la posibilidad de crear un tunel ferroviario, el cual es la mejor opcion donde irian CERCANIAS, TRANVIA Y FGC.
Pel mateix motiu que no es pot fer un túnel viari, tampoc s'hi pot fer passar un tramvia soterrat. El tramvia, per definició, és un mitjà de transport fàcilment accessible des del carrer, i amb parades poc espaiades. L'únic túnel que s'hi pot fer és a gran profunditat, així que només pot ser de Rodalies.
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Lluita1714
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Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Lluita1714 »

Viari també es pot fer, la diagonal, l'únic forat a poca profunditat que té, és la L3 a la punta muntanya. Entre Macià i Glòries només es creuen certs túnels fàcilment sortejables per sota, per recuperar l'alçada un cop passats.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Voyager
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Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Voyager »

Yo creo que el tranvia subterraneo ( metro ligero ) es la mejor opcion me explico:

Puede aumentar su frecuencia de paso. equivalante a un metro convecional.
Con dos ramales uno se dirigiria a Badalona T5 y otro a San Adrian T4. ( en el tramo comun frecuencias de 2,5 a 3 minutos )

Simulacion: imagina que estas en BESOS ( T5) y aproximadamente en 15 minutos estas en Francesc Macia logicamente todo este tramo es subterraneo ( la parte de la Gran via ya esta construida ) con una frecuencia de paso entre 5 y 6 minutos

Ademas de manera subterranea tendria conexion directa a Metro y Ferrocariles y la posibilidad de CERCANIAS ( Diagonal, Verdaguer, Monumental, Glorias)

Logicamente seria positivo aumentar la capacidad del tranvia a una longiutud de 40 metros.

Pero el quit de la cuestion es una potenciar Cercanias de manera que la opcion del transporte publico sea mas atractiva que la utilizacion del vehiculo privado para venir desde fuera de Barcelona.

te pongo el link del Metro de Sevilla, como ejemplo de como podria ser este tramo subterraneo de la Diagonal

http://www.sevilla21.com/metro/
SAludos
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Lluita1714
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Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Lluita1714 »

Voyager, y si le subes la velocidad a 80km/h, ya tienes el metro en si. O se hace metro o "metro ligero" pero hacer eso que tu dices vale exactamente lo mismo que hacer una linea de metro, sólo que con andenes bajos y vehiculos de velocidad limitada. El tranvia debe ser por superficie, porque sinó pierde su ventaja de accesibilidad.
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Voyager
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Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Voyager »

Claro que si seria los 4Km de tunel ferroviario mejor aprovechados,

Cuantos millones de euros cuesta atravesar toda la ciudad para que pase el AVE, cuando seguramente el volumen de pasaje y el tipo de pasaje es totalmente diferente ( el AVE se utiliza normalmente en pocas ocasiones en comparacion con el metro o cercanias ) al que cada dia aprovecharia la creacion del un tunel para metro ligero.

Como tu dices Lluita 1714 una de las ventajas del tranvia es su accesibilidad en superficie, de esta manra tenemos las dos ventajas la accesibilidad en superficie y la gran velocidad comercial en tramos bajo tierra te pongo un ejemplo grafico del Metro ligero de Madrid.

http://www.youtube.com/watch?v=agHhVKP1F6c

En este video se puede ver tramos en superficie y tramos de manera subterranea ( las dos ventajas )

Saludos

El tranvia es el mismo que utilizamos en Barcelona el CITADIS
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Lluita1714
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Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Lluita1714 »

Aqui tenemos un tramo subterraneo, el de Gran Via, pero la Diagonal, su reforma, es precisamente para que no parezca una autopista. El tranvia puede ser tan rapido como si fuese subterraneo, simplemente teniendo prioridad semafórica y balizas para ello, y sin perder su ventaja de la superficie. El tunel es para coches, Rodalia, tuneles de reserva para un futuro, y parquings subterraneos, especial a la altura de la Sagrada Familia, para autocares.
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593Dromedario
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Túnel a la Diagonal?

Post by 593Dromedario »

He de dir que un dels problemes "viaris" que té la Diagonal (part centre) és la descoordinació dels semàfors. Per creuar de Maria Cristina al Fòrum, val més usar Numància i Gran Via en un sentit i Aragó i Urgell en l'altre.
En el cas de l'Eixample esquerre (entre Pg. Gràcia i Urgell, aprox.), és el cas pitjor: els autobusos van molt plens i lents i a la Diagonal és freqüent que els cotxes s'aturin a cada semàfor.

Per això és que jo fa temps que (i potser ja ho vaig exposar) seria bona idea fer un túnel viari entre Francesc Macià i Balmes, tram on no hi passen metros i és de circulació molt complicada. S'eliminaria part de la congestió en superfície d'aquest tram (tant a la Diagonal com als carrers Casanova i paral·lels). A més permetria posar-hi còmodament el tramvia, almenys en aquest tram.

D'altra banda, fa uns mesos creia que podria ser bo fer arribar el tramvia a Pl. Catalunya per Rambla Catalunya. Més que per Rbla Catalunya, o per Pg. de Gràcia com em vàreu respondre, seria útil que baixés per Enric Granados. Llàstima que la Universitat impedeixi una bona combinació amb el metro a la parada del mateix nom, però des d'allà fins a Pl. Francesc Macià seria una connexió molt bona (no m'agrada fer ús de "eix vertebrador") per aquest barri que dessautaria els autobusos (hi ha moltes línies i no deu ser en va). D'altra banda, entre l'edifici de la UB i la Pl. Letamendi, no deu ser un carrer molt transitat. Per mi, abans de reformar tota la Diagonal, fer aquest tram de túnel i el ramal de tramvia ja faria bastant. Què hi dieu? (túnels ferroviaris a part, ja en parlaré en un altre post)
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Sagrerenc
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Re: Preguntes simples sense resposta

Post by Sagrerenc »

Guigui wrote:A tots aquests que ara parlen tant dels cotxes que no podran circular, que contestin unes preguntes força simples:

- Quants cotxes circulen actualment per la Diagonal entre Francesc Macià i Pg. de Gràcia?
- Quants per la Diagonal entre Numància i Francesc Macià?
- Quants per la Diagonal entre Zona Universitària i Numància?
- Quant trànsit podrà absorbir una línia de rodalia?

Mentre no hagin respost això, que es deixin d'elucubracions, que per polemitzar ja hi ha el bar de la cantonada.
No hi ha més cec que el que no vol veure:

Any 2008, intensitat de trànsit de la Diagonal entre Rambla Catalunya i Via Augusta (8 carrils): 97.034 vehicles/dia (116.000 persones/dia)
Any 2004, passatgers que circulen en tren entre les estacions de Gràcia i Provença (2 vies FGC): 153.707 persones/dia

No cal dir res més.
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Sagrerenc
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Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Sagrerenc »

Lluita1714 wrote:Viari també es pot fer, la diagonal, l'únic forat a poca profunditat que té, és la L3 a la punta muntanya. Entre Macià i Glòries només es creuen certs túnels fàcilment sortejables per sota, per recuperar l'alçada un cop passats.
Fàcilment sortejables per sota, n'estàs segur?

I què en fem del col·lector de la Diagonal, el més important de la ciutat? (petit detall: l'aigua sempre ha de baixar, no acostuma a pujar per sí sola)

És viable que els cotxes circulin 20 metres sota terra? Com faries els accessos, i on els situaries? Com es resoldrien les cruïlles entre el trànsit procedent del túnel i el trànsit de superfície?
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Santfeliuenc
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Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Algunas de las cosillas con las que he tratado y trato de vez en cuando por trabajo son precisamente colectores, reparaciones, obras, trabajos, bombas, etc. y a veces sé de lo que hablo. Tú, no lo sé, yo sí. Y... NO, no hay ni habría ningún problema con el famoso "colector-excusa-universal" que hay en la Diagonal para realizar ningún tipo de obra pública, nueva infraestructura ferroviaria y viaria, etc. como ya surgió hace tiempo en la prensa, del mismo modo que tampoco habría problemas con los cables, hormigueros o cápsulas del tiempo enterradas que se encontrasen por el camino. Pero vamos... NINGÚN PROBLEMA por muchas excusas que se quieran poner. Daría trabajo y ofrecería retos profesionales a quienes tuviesen la tarea de solucionar ese tema, evidentemente, pero nada más y por supuesto nada imposible.

Otra cosa es que legítimamente haya gente que opine que un túnel viario estilo ronda para vehículos no es lo más adecuado y no le guste esta alternativa. Perfecto, lo admito. No estaría de acuerdo, pero todos podemos opinar y defender lo que creamos más beneficioso. Pero sin decir falsedades. Y es falso que realizar un túnel así sea imposible técnicamente, sea una inversión carísima e inasumible (no es verdad) o que las salidas y entradas no se podrían realizar.

Visto esto, podemos estar a favor o en contra y ofrecer nuestros motivos de por qué lo estamos. Creo que esas cifras que se ofrecen sobre el tráfico son inexactas y que además de no contemplar la crisis, tampoco se acompañan de una comparativa seria del tráfico del resto de la ciudad, como por ejemplo del tráfico de muchas calles aledañas y alternativas del ensanche que la gente está comenzando a utilizar para parar ya de sufrir en silencio los enormes atascos de la avenida Diagonal. O como por ejemplo, el tráfico del estado de muchas entradas a Barcelona alternativas que antes no se utilizaban tanto y que ahora, para evitar Diagonal van saturadas y colapsadas. Añadir que muha gente hoy día ha perdido su empleo por la crisis y no tiene necesidad de ir en coche, que muchas empresas han recortado personal y que muchos empleados que utilizan el coche para trabajar han rebajado su sueldo y se han quedado en el despacho de la central no desplazándose y reservando fuerzas para tiempos mejores. La sincronización de los semáforos es otro aspecto exasperante a la hora de utilizar la Diagonal para entrar o salir de Barcelona, los atascos ahora son más largos en la entrada. Debe ser obra de algún intelectual de estos de IC-V o similares, que igual para que la gente no corra y no contamine, se le ha ocurrido que lo mejor es que cada 2 semáforos se nos ponga la luz roja y haya que pararse. Allá él, pero esto afectará también al tranvía, supongo.

A ver, el tráfico no baja porque sí, ni retroceden las cifras, todo lo contrario, simplemente son lecturas que hay que analizar correctamente y no en pos de fines particulares y porque a uno le viene bien. Formamos parte de un todo y ese todo es el que hay que analizar globalmente, no solamente una cifra al azar y sin más. Y el todo dice que en breve, cuando la crisis pase y la población vuelva a sus prácticas habituales, el parque automovilístico crecerá, la población crecerá, los accesos se van a colapsar y entonces será tarde cuando nos demos cuenta de que hay que hacer algo.

Puede ser que sin un túnel viario podamos pasar, se puede hablar y argumentar... pero el túnel ferroviario de al menos 4 vías preparadas para todo es algo innegociable, ha de hacerse, conectarse a todos los accesos ferroviarios de Barcelona y cuanto antes mejor.

Saludos,
Sergio
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Trytasa Baldaquino
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Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Trytasa Baldaquino »

Santfeliuenc wrote:Hola,

Algunas de las cosillas con las que he tratado y trato de vez en cuando por trabajo son precisamente colectores, reparaciones, obras, trabajos, bombas, etc. y a veces sé de lo que hablo. Tú, no lo sé, yo sí. Y... NO, no hay ni habría ningún problema con el famoso "colector-excusa-universal" que hay en la Diagonal para realizar ningún tipo de obra pública, nueva infraestructura ferroviaria y viaria, etc. como ya surgió hace tiempo en la prensa, del mismo modo que tampoco habría problemas con los cables, hormigueros o cápsulas del tiempo enterradas que se encontrasen por el camino. Pero vamos... NINGÚN PROBLEMA por muchas excusas que se quieran poner. Daría trabajo y ofrecería retos profesionales a quienes tuviesen la tarea de solucionar ese tema, evidentemente, pero nada más y por supuesto nada imposible.

Otra cosa es que legítimamente haya gente que opine que un túnel viario estilo ronda para vehículos no es lo más adecuado y no le guste esta alternativa. Perfecto, lo admito. No estaría de acuerdo, pero todos podemos opinar y defender lo que creamos más beneficioso. Pero sin decir falsedades. Y es falso que realizar un túnel así sea imposible técnicamente, sea una inversión carísima e inasumible (no es verdad) o que las salidas y entradas no se podrían realizar.

Visto esto, podemos estar a favor o en contra y ofrecer nuestros motivos de por qué lo estamos. Creo que esas cifras que se ofrecen sobre el tráfico son inexactas y que además de no contemplar la crisis, tampoco se acompañan de una comparativa seria del tráfico del resto de la ciudad, como por ejemplo del tráfico de muchas calles aledañas y alternativas del ensanche que la gente está comenzando a utilizar para parar ya de sufrir en silencio los enormes atascos de la avenida Diagonal. O como por ejemplo, el tráfico del estado de muchas entradas a Barcelona alternativas que antes no se utilizaban tanto y que ahora, para evitar Diagonal van saturadas y colapsadas. Añadir que muha gente hoy día ha perdido su empleo por la crisis y no tiene necesidad de ir en coche, que muchas empresas han recortado personal y que muchos empleados que utilizan el coche para trabajar han rebajado su sueldo y se han quedado en el despacho de la central no desplazándose y reservando fuerzas para tiempos mejores. La sincronización de los semáforos es otro aspecto exasperante a la hora de utilizar la Diagonal para entrar o salir de Barcelona, los atascos ahora son más largos en la entrada. Debe ser obra de algún intelectual de estos de IC-V o similares, que igual para que la gente no corra y no contamine, se le ha ocurrido que lo mejor es que cada 2 semáforos se nos ponga la luz roja y haya que pararse. Allá él, pero esto afectará también al tranvía, supongo.

A ver, el tráfico no baja porque sí, ni retroceden las cifras, todo lo contrario, simplemente son lecturas que hay que analizar correctamente y no en pos de fines particulares y porque a uno le viene bien. Formamos parte de un todo y ese todo es el que hay que analizar globalmente, no solamente una cifra al azar y sin más. Y el todo dice que en breve, cuando la crisis pase y la población vuelva a sus prácticas habituales, el parque automovilístico crecerá, la población crecerá, los accesos se van a colapsar y entonces será tarde cuando nos demos cuenta de que hay que hacer algo.

Puede ser que sin un túnel viario podamos pasar, se puede hablar y argumentar... pero el túnel ferroviario de al menos 4 vías preparadas para todo es algo innegociable, ha de hacerse, conectarse a todos los accesos ferroviarios de Barcelona y cuanto antes mejor.

Saludos,
Sergio
:plas :plas :plas

¡Exacto! El principal impedimento de un tunel viario es el espíritu cerril de los acérrimos automovilófobos. ¿Por qué no hay que construir más infraestructuras viarias, si la sociedad así lo requiere? De hecho, mucho transporte público se tendría que construir (triplicar, cuadriplicar?) para absorber la mayoría del tráfico rodado actual y futuro. Como ya decía en un post anterior, estamos en uno de los países más punteros en ingeniería civil, y todos los retos son superables si hay voluntad. No se trata de elegir ferroviario o viario, sino que hay que exigir ferroviario + viario + todo lo necesario para que la movilidad esté asegurada en cualquiera de sus facetas.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
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Sagrerenc
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Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Sagrerenc »

Trytasa Baldaquino wrote:¡Exacto! El principal impedimento de un tunel viario es el espíritu cerril de los acérrimos automovilófobos. ¿Por qué no hay que construir más infraestructuras viarias, si la sociedad así lo requiere? De hecho, mucho transporte público se tendría que construir (triplicar, cuadriplicar?) para absorber la mayoría del tráfico rodado actual y futuro. Como ya decía en un post anterior, estamos en uno de los países más punteros en ingeniería civil, y todos los retos son superables si hay voluntad. No se trata de elegir ferroviario o viario, sino que hay que exigir ferroviario + viario + todo lo necesario para que la movilidad esté asegurada en cualquiera de sus facetas.
I no t'has plantejat per què els "acérrimos automovilófobos" tenim aquest "espíritu cerril"? Creus que la societat del 2050-2100 pot estar basada en el vehicle individual, sense que es produeixi un caos?

Som un dels països més punters en enginyeria civil, sí senyor. Només cal veure el túnel del Carmel, els esvorancs a Bellvitge que van tallar 6 mesos Rodalies i FGC, l'ensorrament del moll Prat del port de Barcelona (pràcticament no ha sortit a la llum pública) o la xapussa del pont del Candi (alta velocitat a Montblanc), que per arreglar-lo ens estem gastant més diners que en la seva construcció. També som líders en sinistralitat laboral a Europa, sobretot en el sector de la construcció.

L'argument aquest de som líders en enginyeria civil no serveix. Som líders en construcció d'obra civil, però en "enginyeria civil" ens superen els països que construeixen menys i gestionen més. És un problema de mentalitat.

(Per cert, jo també sóc enginyer civil).

Diria moltes més coses sobre el tema, però ara no tinc temps.
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Santfeliuenc
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Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Santfeliuenc »

Hola,

No sé si serás ingeniero o no. Tú sabrás. Ahora bien, el análisis que yo realizaría de todos los casos anecdóticos que has enumerado no sería ese en absoluto. No estoy de acuerdo con ese análisis para nada. Somos líderes, en efecto y aunque no te alegre reconocerlo, en este campo. Lo que ocurre en los casos que has nombrado y en otros muchos no es que no sepamos hacer las cosas bien, que las hacemos, sino que a los profesionales y técnicos y en general las personas que trabajan en todo este tipo de "fregáos" se les agobia y se les obliga a andar con PRISAS a todas horas. Se mete prisa y se presiona desde las jefaturas de las empresas para que se ahorre dinero, se contratan gentes sin apenas experiencia porque cuestan menos, se mete prisa desde los estamentos políticos para llegar en una fecha determinada a una inauguración aun a sabiendas de que eso no se puede cumplir, se presiona desde el momento en el que se solicita un precio a una empresa ofreciendo un día límite en el que no se va a poder tener todo valorado porque ni se dan datos suficientes para ello ni hay tiempo para efectuar un estudio correcto de todo. Se presiona desde el momento en que quien tiene que adjudicar solamente ve cuál es la oferta más barata... si es tan barata, ¿en qué van a bajar el precio sus redactores respecto a otras empresas?

En definitiva, el técnico realiza su trabajo perfectamente y si las empresas, operarios y demás realizasen los trabajos de esa forma todo iría perfecto, como ha de ser, pero como las empresas presionan, los operarios son lo que se ha contratado y se ven presionados y los políticos presionan también, al final y después de tanto presionar, en algunos casos (no en todos) pues pasa lo que pasa, que la presión acaba por explotarle a uno en la cara, pero no por incapacidad del técnico o porque profesionalmente no se sepa realizar bien un diseño, estudio o proyecto, sino porque multitud de factores externos que están ahí para tocar las pelotas lo han hecho así.

Y generalmente quienes presionan son gente que no tiene ni puñetera idea de nada, que solamente están para mirar los números y que no sabe de obras ni de trabajo. Solamente sabe presionar: "o acabas o te echo a la calle, o acabais o de lo contrario os quitamos el contrato, o terminais ya o los proyectos a los que aspirais en este y este sitio se lo damos a la competencia". Todo eso al final es una cadena enorme de presión que explota por el eslabón más débil. En otros paises esas cosas no pasan, claro que no, pero no pasan porque el rigor profesional se traslada a todos los puntos del proyecto y si realizar una maniobra resulta que son 200 horas de trabajo, nadie acepta que se oferte la mitad de horas ninguneando luego con la calidad de la grúa, la cualificación del operario, el coste de todo esto, etc. El técnico le dice al cliente que son 10.000 €, el cliente lo paga y punto. Aquí en España y en muchos lugares el cliente cuando ve el precio lo que hace es racanear, regatear y pedir descuentos, coger la oferta más barata y así pasa luego lo que pasa.

Pero nada que ver con la profesionalidad de nuestros técnicos, ingenieros y demás. El análisis realizado es incorrecto y en absoluto es admisible aceptar que no somos punteros porque se hundió el Carmel. Lo único que quedó claro en el tema Carmel es que la comisión que se creó de lo único que se encargó fue de absolver a todos los políticos para que ninguno tuviese la culpa de nada ni responsabilidad alguna. Y ya sabemos cómo se resuelven las cosas en el plano político:

1) La obra de la L5 era competencia de la Generalitat de CiU que la encargó.
2) El PSC le echa la culpa y dice que se llevó el 3% y lo hizo sin garantías.
3) CiU en el Parlament le dice al otro que si me dices algo más sobre el 3% no te apruebo el estatuto.
4) El otro le pide perdón porque al parecer "se ha acalorado un poco" y pelillos a la mar y nos olvidamos del 3%

Y luego le echarían la culpa de todo al primer tonto que pasase por allí escudándose en que de los 3 millones de papeles de seguridad que había que rellenar, faltan algunos, que otros no están firmados y que no se ha segudio el procedimiento 34-21/78-B (me lo invento) y hala, a multar y sancionar a todo el mundo, a buscar responsabilidades fuera de la cadena de presiones que se montaría allí para que se pudiese inaugurar a tiempo para la foto y listos.

Todos esos casos enumerados y muchos más que como no pasa nada no salen a la luz, son claros ejemplos de que quien tiene aquí poder y capacidad de decisión no son los técnicos ni responsables de los trabajos sino gente que no tiene ni idea y que se dedica a presionar a los profesionales por múltiples causas.

Saludos,
Sergio
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Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Lluita1714 »

El problema és que el problema d'aquest país és la previsió, no s'investiga en R+D perquè, total, ja ho faran altres, no es fan obres mitjanament grans perquè, total, s'acabarà esfondrant o tindrà conseqüències mentre es construeix. Cal anar endavant, que res no caurà del cel. Com tu dius, al 2050 se col·lapsarà la diagonal, de fet ja ho està, i és per això que es necessita soterrar els vehicles que facin llargues distàncies dins la diagonal, estil Ronda, com diu un company més enrera. L'individualisme és humà, i els cotxes no desapareixeran. En un futur potser seran ecològics, no contaminaran o potser volaran, però encara no, i no podem deixar que la diagonal es contamini esperant solucions del cel. Mira, de fet un bon argument per fer el túnel de cotxes és que, mantenint una velocitat constant (sense semàfors) i a 80 km/h, es contamina menys, o pot facilitar a Barcelona, (i és que la Diagonal és de les avingudes més transitades de la ciutat) complir els protocols europeus de medi ambient i contaminació. No podem viure pensant que caurà, hem de millorar, crear un esperit de millora, si els alemanys, francesos, japonesos, haguessin deixat de fer grans construccions perquè cinc en el passat els va sortir malament, avui serien ciutats com les americanes... i encara rai, que allà els carrers tenen molts carrils.
Les entrades són ben senzilles. Al llarg de la diagonal, en superfície s'haurien de mantenir els carrils centrals actuals, i suprimir els laterals. El central ha de fer funció de lateral, i l'antic central vindria a ser la futura ronda. A cada costat passa el tramvia, i les sortides, situades per exemple a Macià, Balmes, Passeig de Gràcia, Passeig de Sant Joan, Monumental i Glòries serien com entrades i sortides de pàrquing de dos carrils cada una i quatre en total, dos a cada costat de l'encreuament amb l'altre via. Més o menys situades on ara estan les voreres centrals. El resultat en superfície seria el pas del tramvia, eixamplament de les voreres i un menor tràfic, amb un flux de cotxes en superfície equivalent al dels actuals laterals, però al centre i amb més carrils.
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Transport públic vs. privat

Post by Guigui »

Però em podríeu dir quina capacitat pot tenir un túnel viari de quatre carrils (dos per sentit) sota la Diagonal? I quina un túnel ferroviari de quatre vies (dues per sentit)? Per no parlar de l'ocupació física, especialment en la comparació accessos viaris vs. estacions...

I sí, estic oposant trànsit viari a trànsit ferroviari, transport privat a transport públic, perquè bona part del trànsit viari que ocupa les carreteres, no sols de l'àrea metropolitana de Barcelona, sinó també de tot Catalunya, és degut a la falta de condicions per al trànsit ferroviari, i el mateix podem dir del transport privat en relació amb el transport públic. I, seguint aquesta idea, hi ha moltíssims llocs (no tots) on és superflu habilitar dues infraestructures paral·leles, essent preferible decantar-se per la més eficaç. I no crec que 8 m2 per persona ho sigui.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Santfeliuenc »

Hola,

No se puede comparar, efectivamente la capacidad de un túnel ferroviario de 4 vías mínimo, es ampliamente superior a la que se podría tener ante una vía rápida de 2 carriles por sentido con vehículos a 80 ó 90 km/h. No hay color.

Ahora bien, tampoco hay color a que ya que se hace o ya que se haría una obra de tal importancia y envergadura bajo una arteria vital como lo es esta, se aprovechase para realizar algo novedoso, ambicioso y pionero, como lo sería el contemplar las dos posibilidades simultáneamente. Y es que un túnel multiusos tanto para 4 vías férreas como para una vía rápida tendría mucha más capacidad que uno solamente para vías férreas y además propiciaría la alternativa a que la superficie estuviese aún más pacificada, si cabe. Con las nuevas tecnologías, además, se podría perfectamente en el futuro aprovechar los gases de combustión de los vehículos para ser aprovechados o reutilizados para diversos fines como ya se está empezando a probar y con éxito en algunos lugares.

También hemos de asegurar la movilidad de quienes vienen y entran a Barcelona procedentes de distancias a donde ya no llegarían ni los regionales ni los cercanías y que vendrían en coche. Consistiría simplemente en establecer niveles de tráfico, el de proximidad o local asegurándolo en superficie pero restringido por 1 millón de factores, ya que al disponerse de tranvía, metro y cercanías, lo que habría que propiciar es evitar que la gente utilizase el coche. En superficie se podría reducir la velocidad a 40 km/h y colocar radares efectivos en toda la ciudad para hacerlo cumplir, se podrían imponer normas de circulación de matrículas pares-impares ciertos días, colocar bandas sonoras, semáforos no sincronizados, etc.

Pero a su vez, habría que asegurar el tráfico de largo alcance con una vía rápida soterrada que no molestaría a nadie, que podría aprovechar los gases en la extracción para usos varios y que con salidas puntuales, aseguraría los movimientos de largo recorrido en la ciudad y de punta a punta ayudando a repartirse el tráfico con las rondas. Colocando sistemas de información en los diferentes puntos de la ciudad, o bien informando específicamente mediante alguna página web y/o emisora de radio permanentemente actualizadas, los conductores sabrían al salir de trabajar o antes de salir de casa hacia el trabajo cuál sería la situación de las rondas y la Diagonal en cada momento y podrían seleccionar la mejor opción. En Madrid fue muy polémica la decisión de Gallardón de soterrar la M-30 y las obras fueron muy comentadas, pero después muy "rarito" es el madrileño que no califica esta actuación como algo positivo y fenomenal.

Evidentemente, el grueso de toda la movilidad lo llevarían los convoys que circulasen sobre las 4 vías que llevaría el túnel ferroviario. Pero ojo, esto sería efectivo solamente si ese túnel ferroviario se conectase a todas y cada una de las salidas posibles de manera correcta y si ese túnel fuese de punta a punta de la avenida. Personalmente siempre apuesto en primer lugar por el túnel ferroviario y el medio ferroviario, pero dado que se acometería una obra de tal magnitud, hemos de preveerlo todo y no podemos decir que lo otro ya se hará más adelante porque es que más adelante ya no nos vamos a poder permitir abrir de nuevo el mismo eje tan alegremente para realizar otra obra. Y además el eje viario por sus características y porque hay carreteras en todas partes estaría conectado a la red viaria enseguida, mientras que el eje ferroviario, después de hacerse habría que conectarlo a la red ferroviaria, luego habría que tener en cuenta los intercambiadores, realizarlos, realizar ampliaciones y ramales, las pruebas de circulación... va más lento, mientras que en el eje viario no hay pruebas ni nada, se construye, se pavimenta y se conecta, nada más terminarse, al día siguiente puede estar funcionando.

Es triste y desalentador, pero es así. Eso sí, después y con una buena red ferroviaria en marcha, esto no sería más que un complemento al elemento principal que sería la red ferroviaria principal basada en cercanías y metro. Otra opción que no he comentado pero que yo por lo menos sí tendía en mente sería la de dotar a este eje viario bajo Diagonal de un peaje. Esto sí que es un método regulador eficaz y disuasorio. El que por debajo pasase, que pague. Si hoy día estuviese operativo yo le pondría 5 euros al trayecto completo y bajaría según se saliese del tronco en los diferentes puntos. Y además un método de estos nuevos de radar por tramos para los que hiciesen el trayecto bajo el túnel para constatar a qué velocidad media habría ido.

Todo ello debería bastar para propiciar que la gran mayoría de usuarios utilizasen el transporte público en su mayoría.

Ojo, también es importante decir que para que el transporte público sea seleccionado como el mejor método para moverse, el mismo ha de ser seguro, ha de ser puntual y dar un servicio ferroviario correcto y ha de estar limpio.

Saludos,
Sergio
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Guigui
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Amb el tramvia, desapareixeran les actuals línies de bus?

Post by Guigui »

http://www.3cat24.cat/noticia/490625/ba ... os-actuals

La nova Diagonal obligarà a reestructurar el transport públic i eliminarà els autobusos actuals

Actualitzat a les 19:59 h 24/01/2010

El tramvia obligarà a treure l'autobús de la Diagonal de Barcelona si triomfa l'última proposta de redisseny que es planteja l'Ajuntament. Segons avança l'informatiu "Catalunya matí" de Catalunya Ràdio, el consistori es planteja construir una plataforma d'ús exclusiu per al tramvia i uns nous autobusos més ràpids, amb menys parades i més capacitat. La resta de línies no passarien per la Diagonal sinó que es desviarien pels carrers transversals. Ara circulen uns dos mil busos diaris pel tram central d'aquesta avinguda.

El tramvia obligarà a repensar la presència de l'autobús a la Diagonal de Barcelona. De cara a la consulta ciutadana del mes de maig, l'Ajuntament pensa en una calçada per al transport públic situada al mig i segregada del trànsit privat. Faria set metres d'amplada, i hi podrien circular tramvies o autobusos exprés d'alta capacitat.

Segons avança l'informatiu "Catalunya matí" de Catalunya Ràdio, aquesta plataforma seria d'ús exclusiu per al transport públic d'alta capacitat i exclou l'autobús convencional. És a dir, per la plataforma, que s'eixampla a les parades, no hi circularien els autobusos actuals que cobreixen els seus trajectes per la Diagonal.

Actualment, pel tram central de la Diagonal hi circulen uns dos mil autobusos cada dia, però la majoria de línies només n'agafen un tros com a drecera. L'Ajuntament preveu reestructurar la xarxa actual d'autobusos de TMB i adaptar-la a la quadrícula de l'Eixample. Així, la majoria de les catorze línies que recorren algun tram de l'avinguda es desplaçaran cap als carrers transversals. A canvi, es crearan uns nous autobusos ràpids però que faran menys parades. Els actuals tenen parades cada 250 metres i els nous no s'aturaran fins que hagin recorregut mig quilòmetre.

Tot el projecte s'haurà de sotmetre a votació, tal com va anunciar l'alcalde, Jordi Hereu. La idea és que els veïns de Barcelona decideixin en referèndum què en volen fer, de la nova Diagonal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Voyager »

Hola
Si es real la noticia ninguna de la lineas que ahora circulan en el tramo de la Diagonal desde Francesc Macia hasta Valencia circularan estas son!!!

6, 7, 15, 16, 17, 22, 24, 27, 28, 32, 33, 34, 63 y 67 ( 14 lineas ) creo que no me dejo ninguna, la suma de pasajeros de estas lineas pueden ser mas de 100000 pasajeros. :nose

Estas nuevas lineas Express cuales son y que recorridos tendran seran parte de estas 14 que he comentado.

Se comenta un autobus de alta capacidad ( biarticulado 24m )

Bueno en breve este año saldremos de duda. :ok

saludos
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Guigui
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Línies afectades per la possible remodelació

Post by Guigui »

Jo n'exclouria el 16, 17, 22, 24 i 28, ja que només tenen una sola parada a la Diagonal i, a més, tan sols en un dels dos sentits.
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Re: Amb el tramvia, desapareixeran les actuals línies de bus?

Post by Trytasa Baldaquino »

Guigui wrote:http://www.3cat24.cat/noticia/490625/ba ... os-actuals

La nova Diagonal obligarà a reestructurar el transport públic i eliminarà els autobusos actuals

Actualitzat a les 19:59 h 24/01/2010

El tramvia obligarà a treure l'autobús de la Diagonal de Barcelona si triomfa l'última proposta de redisseny que es planteja l'Ajuntament. Segons avança l'informatiu "Catalunya matí"
de Catalunya Ràdio, el consistori es planteja construir una plataforma d'ús exclusiu per al tramvia i uns nous autobusos més ràpids, amb menys parades i més capacitat. La resta de línies no passarien per la Diagonal sinó que es desviarien pels carrers transversals. Ara circulen uns dos mil busos diaris pel tram central d'aquesta avinguda.

El tramvia obligarà a repensar la presència de l'autobús a la Diagonal de Barcelona. De cara a la consulta ciutadana del mes de maig, l'Ajuntament pensa en una calçada per al transport públic situada al mig i segregada del trànsit privat. Faria set metres d'amplada, i hi podrien circular tramvies o autobusos exprés d'alta capacitat.

Segons avança l'informatiu "Catalunya matí" de Catalunya Ràdio, aquesta plataforma seria d'ús exclusiu per al transport públic d'alta capacitat i exclou l'autobús convencional. És a dir, per la plataforma, que s'eixampla a les parades, no hi circularien els autobusos actuals que cobreixen els seus trajectes per la Diagonal.

Actualment, pel tram central de la Diagonal hi circulen uns dos mil autobusos cada dia, però la majoria de línies només n'agafen un tros com a drecera. L'Ajuntament preveu reestructurar la xarxa actual d'autobusos de TMB i adaptar-la a la quadrícula de l'Eixample. Així, la majoria de les catorze línies que recorren algun tram de l'avinguda es desplaçaran cap als carrers transversals. A canvi, es crearan uns nous autobusos ràpids però que faran menys parades. Els actuals tenen parades cada 250 metres i els nous no s'aturaran fins que hagin recorregut mig quilòmetre.
Tot el projecte s'haurà de sotmetre a votació, tal com va anunciar l'alcalde, Jordi Hereu. La idea és que els veïns de Barcelona decideixin en referèndum què en volen fer, de la nova Diagonal.
Un altre globus sonda? Ja només falta que es carreguin les parades de busos de la Diagonal, la gràcia de la proposta estava en combinar parades de proximitat (bus convencional) amb mitja distància (tramvia). Si posen Capacitys el que fan es solapar-se miserablement amb el tramvia, i magre favor al transport públic que li fan... A sobre, 2.000 autobusos (tants?) més pels carrers adjacients... (més el trànsit privat que també desviarà la nova diagonal)= el caos total de la circulació a Barcelona!

Per cert, no havien posposat la reforma sine die per manca de pressupost (o per destinarlo a Barcelona on ice 2022???)
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
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