Perdoneu si no és el lloc adient per posar-hi aquest missatge. De moment el poso aquí aprofitant que es parla de Maçanet-Massanes, si l'administrador creu convenient canviar-lo de lloc li dóno permís
Em sembla molt bé que es gastin 1,23 milions d'euros en adeqüar l'estació de Maçanet-Massanes, però no creieu que aquesta estació està molt desaprofitada?metring wrote:Adjudicades les obres de remodelació de l'estació Maçanet-Massanes
Maçanet-Massanes és una estació enmig del no-res. La seva raó de ser és l'enllaç entre la línia del Maresme i la línia Barcelona-Girona. El poble de Massanes (660 habitants) està situat a 5 km, i Maçanet de la Selva (5.700 habitants, dels quals la meitat viuen en urbanitzacions disperses) està a 8 km de la població. Em sembla que no hi ha cap autobús que uneixi Maçanet amb l'estació, així que l'única manera d'arribar-hi és en cotxe. Així doncs, la seva utilització actualment és ben minsa.
Crec que aquesta estació s'ha de potenciar, per als enllaços entre el Maresme-Selva Marítima i Girona, i entre la Selva Marítima i el Vallès Oriental. Actualment els horaris són vergonyosos:
Horaris Blanes-Girona i Girona-Blanes (en cotxe 43 km, 42')
Horaris Blanes-Granollers i Granollers-Blanes (en cotxe 55 km, 46')
Proposta
Els horaris han d'estar dissenyats per tal de poder fer enllaços en aquesta estació. El temps de transbordament ideal és entre 2 i 5 minuts. Hi hauria d'haver un horari cadenciat amb interval de pas d'una hora. S'hauria de pensar en fer creuar a Maçanet-Massanes els trens en sentit Barcelona-Girona i Girona-Barcelona, de tal manera que es podrien muntar uns horaris amb un esquema fix cada hora, semblant a aquest:
:27 arribada del tren C1 procedent de Barcelona.
:29 arribada dels trens Barcelona-Girona i Girona-Barcelona.
:30 sortida dels trens Barcelona-Girona i Girona-Barcelona.
:32 sortida del tren C1 en direcció Barcelona.
D'aquesta manera podríem tenir uns temps de viatge com aquests:
Blanes-Girona 35' (C1 + MD)
Blanes-Girona 40' (C1 + Regional)
Blanes-Granollers Centre 49' (C1 + C2)
I tot això amb els mateixos trens que hi ha actualment, sense haver de posar-ne cap de nou, només reorganitzant els horaris.