Anticonceptius a FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Locked

Et sembla correcta la venta d´anticonceptius a les estacions de FGC?

Si
11
92%
No
1
8%

Total votes: 12

oscar440
N8
N8
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Anticonceptius a FGC

Post by oscar440 »

Bona tarda,

He vist que, en algunes estacions de FGC, hi ha màquines on es venen anticonceptius. No vull fer una enumeració de les estacions, només us poso el cas de Pl. Catalunya. Al passadís d´accés pel carrer Pelai, hi ha una d´aquestes màquines, que només ven això. Però a les andanes de l´estació, hi han unes màquines que venen anticonceptius, xiclets, patates, i begudes, tot a la mateixa màquina. No ho trobo gens bé. Estic en contra dels anticonceptius, sóc cristià i tinc una filla petita de 9 anys, encara que aquest no és el cas del tema. Ara que la meva filla vulgui comprar-se un xiclet en aquesta màquina, i que per error tregui una d´aquestes porqueries. Ahir em vaig fixar, i en aquestes màquines, a més de vendre anticonceptius, també hi venen joguines sexuals, a una capsa posava "anillo sexual para él y para ella", que no sé què pebrots és ni m´interessa saber-ho.

El que vull dir és que en una estació de tren, o millor dit de metro, no és lloc per vendre aquestes porqueries, perquè és un lloc per on passa molta gent, entre aquesta gent hi ha nens i nenes, nens i nenes que després ens pregunten als pares. Si volen vendre o posar màquines amb anticonceptius, que les posin a les discoteques o a les universitats, o millor a les farmàcies, però no a les estacions.
A més penso que aquestes porqueries s´han de conservar a una temperatura i condicions estables, no em sembla a mi que la màquina que està al passadís de sortida del carrer Pelai sigui un bon lloc per posar-la, ja que aquest lloc té molts canvis de temperatura.

No entenc quina és la intenció de vendre aquestes porqueries a les estacions, es vol fomentar encara més l´incivisme entre els usuaris? El senyor Nadal va dir ara fa un parell de setmanes per tv, tot fent-se l´amo i senyor de rodalies, que "volia pujar als trens de rodalies i veure trens nets i no bruts com van ara, i poder utilitzar els lavabos" Jo al senyor Nadal li diria: el que ha de fer primer és pujar als seus trens, primer a la linia del Vallés per veure la bruticia dels trens, sempre amb fulles de diari brutes de prensa gratuita als seients dels trens, després vagi a la linia del Llobregat-Anoia i provi d´utilitzar un lavabo dels nous trens (no es confondrà perquè tots els trens són iguals, ja no queden trens de la serie 211 en funcionament, perquè només amb 20 anys d´antiguitat vosté els ha decidit apartar del servei, trens que es van comprar amb els diners dels impostos dels ciutadans de Catalunya, i que encara podrien continuar en servei), doncs bé, per la flaira vosté podrà esbrinar a distancia on es troba el lavabo, provi d´entrar (ja no li dic d´utilitzar-lo), i provi també de seure als seients que estan al costat del lavabo. I posem també màquines de condons a les estacions perquè els viatgers puguin fornicar als trens. Això és el que li diria al senyor Nadal.

Penso escriure on faci falta, a FGC, al Síndic de greuges de la Generalitat, al Defensor del Menor, i a la premsa local de Barcelona, penso que és una vergonya la venta d´anticonceptius en un lloc públic per on passen cada dia molts nens i nenes per anar al colegi, com és una estació de tren, i més fent-ho en una mateixa màquina que ven patates i xiclets, a més de "anillos sexuales para él y para ella".

Us poso una enquesta, a veure quina és la vostra opinió.

Salutacions.
Guigui
Administrador

Anticonceptius sí, joguines sexuals no

Post by Guigui »

Em sembla correcta la venda d'anticonceptius, però no la de joguines sexuals. Tinc dues filles (6 i gairebé 2 anys), i no tindria cap problema en explicar-hi per a què serveixen.

Trobo molt més immoral i fastigós veure gent que embruta l'espai públic de mil maneres possibles (algunes d'elles amb força acceptació social).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
metring
Administrador

Re: Anticonceptius a FGC

Post by metring »

És cert que s'ha de diferenciar entre anticonceptius i joguines d'aquest tipus. Una cosa és posar a l'abast a la població quelcom més bàsic, amb una màquina apart, com les de condons, que trobo be, i una altre convertir les expenedores en un sex shop, però no ja per inmoralitat o no, sino perquè no es tracta de quelcom tant bàsic, i perquè es troba en una màquina a l'abast de nens (les de condons estan més altes) .
Lluita1714
N9
N9

Post by Lluita1714 »

Estic d'acord amb la venda d'anticonceptius, són un producte bàsic per a posar límits a malalties de transmissió sexual, pesi a qui li pesi, i no és res antireligiós, és purament científic. Aquestes maquines amés disposen de refrigeració pròpia. Altra cosa és la venda de joguines d'àmbit sexual, que no són, com diuen els companys, productes de necessitat, i tampoc eviten cap malaltia de transmissió sexual. D'altra banda, respecte als profilàctics, els pares han de controlar als seus fills en tot moment, perquè fins-i-tot el Redbull no és per a nens i ningú diu de prohibir-ho.
Ara, si estas relacionant la brutícia dels lavabos amb la venda d'anticonceptius, et diré que és demagògia pura... ningú no fa "marranades" als trens i molt menys pel fet del que es vengui això a les estacions. Malgrat la teva religió, estem en un estat laic i Catalunya de majoria no-cristiana, i s'ha de posar a l'abast de la població aquest producte i fer campanyes com les que es fan, per tal de parar, d'una vegada per totes, malalties com ara el VIH.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
cristian26
N7
N7

Post by cristian26 »

Si vostè s'escandalitza veient aquestes porqueries en una estació de tren, més val que empaqueti la seva filla cap a un altre planeta abans que arribi a l'E.S.O., perquè allà no n'hi ha, de preservatius (tant de bo, ens estalviaríem molts avortaments i transmissió d'MTS), si no que sí que hi ha coses a les quals sí que les pot nomenar porqueries amb totes les lletres. Prefereix vostè que la seva filla li demani calers per a preservatius o per comprar mig gram d'èxtasi a un traficant? Prefereix vostè que la seva filla s'encomani del VIH i la posterior Sida, en el pitjor dels casos?

D'altra banda, les joguines sexuals sí que queden una mica fora de context, ja que no serveixen per a preservar la salut de les MTS, però tampoc són un crim, com sí que ho són tots els assassinats comesos en nom de la cristiandat al llarg i ample de història. Com bé diu en Lluita, els Red Bull no són aptes per a menors i bé que són a l'abast de tothom que hi passa, i ningú es queixa.
Simplement, si no li agrada quelcom, no ho compri, no ho miri, no hi faci atenció, però no demani que es retiri la venda de l'anticonceptiu més utilitzat en el món i més a l'abast de tots els àmbits socials, perquè em recorda a una certa frase que l'any passat el Papa Benet XVI va pronunciar a l'Àfrica... amb les seves nefastes conseqüències.

Trobo que aquest tema aniria millor a L'Intercanviador.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
oscar440
N8
N8

Post by oscar440 »

La millor manera de prevenir la Sida o el VIH, és l´abstinència o la parella estable en el se del matrimoni. Ara, si vosté vol comprar aquesta porqueria, vagi a la farmàcia. Però que no venguin això a les estacions, on passen els nens.

Salutacions.
cristian26
N7
N7

Post by cristian26 »

oscar440 wrote:La millor manera de prevenir la Sida o el VIH, és l´abstinència o la parella estable en el se del matrimoni. Ara, si vosté vol comprar aquesta porqueria, vagi a la farmàcia. Però que no venguin això a les estacions, on passen els nens.

Salutacions.
Cadascú té les seves tècniques, ni millors ni pitjors.
Però el que no pot demanar vostè és coartar la llibertat dels comerciants de vendre el que volen, i dels compradors, comprar el que volen. I com el comerç funciona com funciona, si hi ha demanda, hi ha oferta. El dia que la gent deixi d'utilitzar aquesta porqueria diabòlica, no s'amoïni que no en veurà més que en els museus d'Història.
Jo també podria demanar la retirada de totes les esglésies de tots els pobles de Catalunya i Espanya, essent per la Carta Magna aquest un país laic, però com que aquests edificis també són una mina de diners (li sona allò de bodas, comuniones y bautizos?), doncs no es tanquen perquè són rentables.

EDITO: Aquest tema està prenent un caire totalment d'Intercanviador.
Lluita1714
N9
N9

Post by Lluita1714 »

oscar440 wrote:La millor manera de prevenir la Sida o el VIH, és l´abstinència o la parella estable en el se del matrimoni. Ara, si vosté vol comprar aquesta porqueria, vagi a la farmàcia. Però que no venguin això a les estacions, on passen els nens.

Salutacions.
No vinguem amb els valors catòlics, en primer lloc estem en un país laic, on, si vols, pots seguir una religió, però no has de limitar a la resta. O s'hauria de treure els pernils de qualsevol lloc públic perquè un musulmà (que aviat hi hauran més musulmans a Catalunya que cristians) es pot ofendre?. O treure qualsevol mena de carn de vaca a la vista del públic perquè els hindús es poden ofendre? Ara comprarem porc, anticonceptius, carn de vaca, en clandestinitat? L'evolució de la humanitat es basa en la ciència, no en valors retrògrades esmentats per un antic nazi, que per molt que prediqui, per culpa de gent així va morir molta gent... d'altra religió...
No és l'únic cas però et donaré detalls curiosos. En un claustre de l'Hospitalet, van trobar fetus d'avortaments de segles passats fets a monges... a Montpellier, es va trobar un passadís secret en un claustre, amb unes habitacions estranyes i que connectava amb la catedral... prou d'hipocresia, respecto la teva religió però respecta la majoria atea.
Ara no se'm queixin que vull que treguin l'assignatura de religió, que treguin els crucifixos (que mai he arribat a veure a les escoles gràcies a que el perfil dels professors sol ser ateu), que treguin les publicitats del carrer contra allò que en diuen assassinat, però que s'ho van callar quan les monges no ho respectaven. Si aquelles pobres dones, a les que li ha superat el "desig carnal" tinguessin anticonceptius, no haurien d'haver matat a un ésser viu.
cristian26 wrote:Trobo que aquest tema aniria millor a L'Intercanviador.
Millor a intereconomía :)
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
marc
N8
N8

Post by marc »

oscar440 jo amb aixo dels fills de moment no puc opinar, ara que aquestes maquines els nens les poden veure a qualsevol farmacia. I a mes trobo molt pitjor que els nens vagin veien puticlubs i altres negocis d'aquest tipus quan van cap al pirineu o per la NII que una maquina d'aquest tipus, que tard o d'hora hauran d'aprendre perque servei i lo util que pot ser per evitar problemes, perque l'abstinencia de solució no ho es.
De nou al FTC
oscar440
N8
N8

Post by oscar440 »

Es pot opinar, però sense faltar al respecte als altres. És per això que penso prendre mesures legals contra algunes persones d´aquest fòrum i algunes persones que han intervingut en aquest tema, faltant-me al respecte.

El tema de la venta d´anticonceptius i joguines sexuals en estacions de FGC el portaré a la Sindicatura de greuges de la Generalitat.

Aquest és el meu ultim missatge en aquest forum.
Lluita1714
N9
N9

Post by Lluita1714 »

oscar440 wrote:Es pot opinar, però sense faltar al respecte als altres. És per això que penso prendre mesures legals contra algunes persones d´aquest fòrum i algunes persones que han intervingut en aquest tema, faltant-me al respecte.

El tema de la venta d´anticonceptius i joguines sexuals en estacions de FGC el portaré a la Sindicatura de greuges de la Generalitat.

Aquets és el meu ultim missatge en aquest forum.
Noi, jo personalment no he faltat el respecte, he opinat, i donat la meva opinió d'una religió, amés d'haver donat algunes dades més objectives. Si és contra mi et puc assegurar que per això no em posaran cap pena ja que tenim llibertat d'expressió. Et convido a que posis arguments i no marxis d'aquesta forma. Si creus, deus tenir arguments, i quan jo em quedi sense arguments, et donaré la raó o deixaré de contestar en aquest fil, assumint a partir del meu silenci.
Si hi ha qualsevol estudiant o graduat en dret en aquest fòrum, crec que em podrà confirmar que no he fet res il·legal, ni tan-sols insultar, he opinat dins de la llibertat d'expressió, ni amenaces ni vexacions. Això em recorda a quelcom que va passar en un fòrum on participava antigament, i fins-i-tot va sortir als diaris, per una denúncia de Boadella. Allà si que hi havien insults, i el van classificar d'amenaces i tot "Boadella a la cambra de gas!" van dir alguns, encara que em semblava fora de lloc, i el senyor denunciant va perdre el judici.
Ara, no em vindria de menys una indemnització per falses acusacions. ;)
cristian26
N7
N7

Post by cristian26 »

oscar440 wrote:Es pot opinar, però sense faltar al respecte als altres. És per això que penso prendre mesures legals contra algunes persones d´aquest fòrum i algunes persones que han intervingut en aquest tema, faltant-me al respecte.

Aquest és el meu ultim missatge en aquest forum.
No puc evitar no sentir-me al·ludit.

Fora bo que no se'n vagi, puix d'aquesta manera podríem continuar intercanviant opinions i punts de vista de manera constructiva com s'ha fet fins ara. Malgrat tot, si vol marxar, està en el seu ple dret de donar-se de baixa, però trobo que no és la millor elecció per defendre la seva opinió.
Guigui
Administrador

Tema massa espinós

Post by Guigui »

Ara el mal sembla que ja està fet, però no deixa de demostrar que parlar de política i de religió sovint acaba malament. Per això, tanco el fil.

oscar440
N8
N8

Una imatge val més que mil paraules

Post by oscar440 »

Bon dia,

En primer lloc m´agradaria demanar disculpes als moderadors pel tó del fil que vaig obrir els dijous passat sobre la venta d´anticonceptius a les maquines expenedores de les estacions de FGC, i m´agradaria que els moderadors moguessin aquest missatge al fil tancat, per diverses raons: en primer lloc per demanar disculpes, en segon lloc perquè tinc la resposta oficial de FGC pel que fa a aquest tema, i en tercer lloc per mostrar una fotografia que resumeix tot el que volia dir.

En primer lloc, demano disculpes als moderadors per posar aquest tema en un fòrum dedicat al transport. Però entenia que sí feia referència al transport, perquè aquests productes s´estan venent a les estacions, i m´interessava saber la opinó dels altres, ara bé, sense enfocar aquest tema des d´un punt de vista moralista. Puc respectar i entendre qui volgui fer ús d´aquest producte, de la mateixa manera que també vull que respectin la meva opinió sense faltar al respecte, ni a les meves idees ni a la meva religió. No era aquest el caire que volia donar al tema, sino una altra perspectiva. De la mateixa manera que si aquí s´obtenen uns resultats en fer una enquesta, si faig aquesta mateixa enquesta en altre lloc, obtindré uns altres resultats, i amb tot el respecte del món, el que es digui en aquest forum és indiferent, sent els organismes oficials els que tenen la paraula.

És per això que us poso, en segon lloc, la resposta oficial que ens ha donat FGC a un grup de persones que ens hem constituit en plataforma, per demanar no la retirada d´aquest producte, sino una cosa tan simple com aquesta:
-Venta en màquines específiques i només anticonceptius d´un tipus (no tota aquesta varietat, no joguines sexuals, i no a les mateixes màquines que venen xiclets o snacks).
Aquesta és la resposta de FGC:

De: atencioalclient@fgc.cat
Es posible que no conozcas a este remitente.Marcar como seguro|Marcar como correo no deseado
Enviado: viernes, 29 de enero de 2010 8:39:25

Senyora Sanz,

Responem al vostre correu electrònic d'ahir, 28 de gener. Pel que fa al cas, des d'FGC us fem avinent que posem a disposició dels nostres clients les màquines de vènding amb una oferta variada de productes que aquests puguin necessitar: alimentació, begudes, diaris, telefonia i preservatius. A més, existeix un conveni amb el Departament de Salut de la Generalitat pel qual s'han instal·lat màquines expenedores de preservatius a les estacions com una eina de prevenció de les malalties de transmissió sexual i els embarassos no desitjats. Lamentant si aquest fet no us sembla correcte, us saludem atentament,

Núria Burguera

Coordinadora d'Atenció al Client

En la resposta de FGC, no veiem en cap cas autoritzi la venta de joguines sexuals, com ara el "anillo sexual para él y para ella", que es pot trobar a totes les maquines, a més ens sembla que aquesta joguina no té res a veure amb "una eina de prevenció de les malalties de transmissió sexual i els embarassos no desitjats", sino que simplement és un article viciós, i com a tal no és lloc per vendre-ho.

En tercer lloc, us mostro una fotografia que demostra la venta d´aquests productes a les maquines expenedores de FGC, en aquest cas aquesta maquina és la que està a l´estació de Gràcia. Vaig demanar la presencia d´un agent d´estació de FGC perquè em servís de testimoni sobre el malfuncionament d´aquesta màquina. Davant seu, vaig ficar els diners i vaig escollir l´opció per treure un producte d´alimentació. En comptes d´això, em va sortir "el anillo sexual para él y para ella", que a més de tenir un número diferent a l´opció que vaig escollir, té un altre preu. Ara, a més, tenim el seu testimoni. Això és el que li va passar a la meva filla l´altra tarda, i per això em vaig enfadar tant. Per això demano disculpes pel tó del meu missatge del dijous als moderadors, em sembla que és una cosa comprensible.

Moltes gràcies.
Attachments
Maquina expenedora de FGC
Maquina expenedora de FGC
HPNX4084.JPG (107.75 KiB) Viewed 2936 times
Guigui
Administrador

Disculpes acceptades

Post by Guigui »

Disculpes no sols acceptades, sinó també agraït per aquest aclariment. ;)

Reitero que el motiu pel qual vaig tancar el fil va ser el to en el qual va degenerar, no en el tema en si, ja que al Fòrum hi ha cabuda per a tots els temes que tinguin a veure amb transport, fins i tot amb aspectes col·laterals com el de la venda de preservatius a les instal·lacions.

Oriol
N6
N6

Re: Una imatge val més que mil paraules

Post by Oriol »

Ara sóc jo qui donaré la meva opinió, ja que vaig arribar tard a l'altre fil.

A mi em sembla molt bé les creences o vincles divins que cada u pugui tenir. Els respecto i els puc arribar a entendre sobretot per aquella gent que cerca trobar respostes per allò que hom encara no ha estat capaç d'explicar cregui en alguna cosa, tothom és lliure de creure en el que vulgui, vivim en un estat laic i això implica el respecte de totes les formes de religió o de no religió, que per cert, penso que haurien de ser autònomes (encara que l'estat segueixi donant una pasta a l'esglesia, sobretot la catòlica). Però implica també respectar als que no creiem en res igual que jo mai et discutiré el fet que puguis creure o no, sincerament, m'és igual, jo no t'imposaré la meva forma de pensar i demano que els catòlics tampoc imposin la seva, com intenten fer (no parlo de ningú en concret).

La llibertat implica, entre altres coses, que qualsevol és lliure de poder comprar i vendre allò que consideri, sense prejudicis en el que puguin fer la resta de mortals, per tant, si jo vull comprar preservatius ho faré, igual que puc comprar a les mateixes màquines un refresc o un paquet de xiclets. La llibertat de comerç pot semblar violar la moral de molts, però aquí jo em pregunto si aquests realment s'han de sentir "violats" quan poden escollir el que volen comprar? Jo per exemple, veig molts llocs on venen calendaris amb la imatge d'un sant, o penjois amb l'estampa de la Moreneta, i mai m'he queixat, simplement he passat de llarg.

Per altra banda, a mi em sembla molt bé que tu hagis escollit l'abstinença de mantenir relacions amb la teva parella fins arribats al matrimoni, ho respecto per a tu. Però respecta també les decissions dels demés. No vulguis imposar l'abstinènça perquè el primer pecador seré jo, i clar, no quedaré bé :D . Ara, fora de conyes, trobo de força immaduresa no deixar que cada u faci el que creu convenient en aquest aspecte tant personal i més després de rebre les tones d'informació (encara que nefasta) que es reben: Des de l'abstinènça que promociona l'esglesa catòlica, protestant..., passant per anticonceptius orals, DIU's i demés que no aturen les possibles MTS, fins a preservatius que, a més, tenen la ventatja que aturen les MTS. Depenent del vano d'ofertes, jo n'escullo una, i tu n'has escollit una altra.

A mi, sincerament, em fa molta, però moltissima ràbia que dins el meu àmbit personal m'intentin güiar com si no fos capaç de fer-ho per mi sol, com si la meva voluntat fós errònia i hi hagués una voluntat suprema que s'ha d'imposar com sigui i que ha de ser la que m'ha de güiar. Fora d'això i si pogués sumar el meu vot a l'enquesta que vas obrir, jo votava a favor de la venda d'anticonceptius als FGC, i, és més, ampliava la oferta a Renfe/Adif, TMB,...

Per cert, no t'ho prenguis com res personal, és només una opinió, igual que tu vas donar la teva.
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Locked

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”