Hola a tothom,
Un amic m'ha enviat una pregunta especialitzada a la que no tinc resposta, i no sabia ben bé en quin lloc del fòrum fer-la, així que la faig aqui a veure si algú em sap respondre amb el nom concret de l'objecte al qual es refereix:
"voldria saber com es diuen els elements de vidre o ceramica que s'usaven abans (crec que ara ja no) en les catenaries de tren i em sembla que servien x fer passar el fil de pal a pal. saps que vull dir?? que tenen forma de bol de llet al reves..."
Moltes gràcies
Consulta sobre aïllants de catenària
Consulta sobre aïllants de catenària
Què és alló??
Re: Consulta sobre aïllants de catenària
Amb el poc que se del tema, et puc dir que aquests aillants es continuen utilitzant igual que abans tant en ferrocarrils com en linies electriques, amb la diferencia que com mes aillants hi ha un darrere l'altre mes corrent passa pels fils. Per la seva vanda si no vaig errat tecnicament no tenen cap nom especific, s'anomenen aïllants, almenys aixo es el que ens va donar a entendre el professor d'electrotecnia a l'universitat. Per cert alemany no t'havies fixat que es encara es fan servir aquests aïllants en les catenaries?
De nou al FTC
Re: Consulta sobre aïllants de catenària
La qüestió de si es fan servir no és un dubte de la persona que m'ho va preguntar (de fet he transcrit amb un copipaste el mail que em va enviar). Tot i així, admeto que personalment fa massa temps que no vaig a veure trens i estacions o que em pujo en un altra andròmina amb rails que no sigui el metromarc wrote:Per cert alemany no t'havies fixat que es encara es fan servir aquests aïllants en les catenaries?
Moltes gràcies per la resposta!
Què és alló??
Re: Consulta sobre aïllants de catenària
Jo ara tampoc els tinc en ment, però em sona que son com els de les torres d'alta tensió: http://es.wikipedia.org/wiki/Aisladores_de_disco
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: Consulta sobre aïllants de catenària
Efectivament, els del la catenaria flexible son com els de la alta tensió, be de fet la catenaria ja porta alta tensió i sino expliqueuli a aquell que va quedar fregit despres de comprovar que passa quan toques 3000 volts. L'unica diferencia es que a la catenaria es posen 2 aïllants si no vaig errat i en l'alta tensió 7, 10 o 15 depenent del voltatge. A i per cert els que no us moveu del metro, el tercer carril d'avans i la catenaria rigida d'ara tambe tenen aïllants encara que d'una forma força diferent
De nou al FTC
Re: Consulta sobre aïllants de catenària
Gràcies per les vostres respostes!marc wrote:Efectivament, els del la catenaria flexible son com els de la alta tensió, be de fet la catenaria ja porta alta tensió i sino expliqueuli a aquell que va quedar fregit despres de comprovar que passa quan toques 3000 volts. L'unica diferencia es que a la catenaria es posen 2 aïllants si no vaig errat i en l'alta tensió 7, 10 o 15 depenent del voltatge. A i per cert els que no us moveu del metro, el tercer carril d'avans i la catenaria rigida d'ara tambe tenen aïllants encara que d'una forma força diferent
Què és alló??
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Aíllaments
Et poso un exemple d'aïllament de la catenària, imagino que et refereixes a això. Com pots comprovar, se segueix instal·lant.
Això en concret és a Ripoll, a la via que queda sota l'estació del Transpirinenc.
Això en concret és a Ripoll, a la via que queda sota l'estació del Transpirinenc.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a