Cornellà promociona t.p. per arribar al camp de l'Espanyol

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Cornellà promociona t.p. per arribar al camp de l'Espanyol

Post by metring »

http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=279285

Cornellà promociona el transport públic per arribar al camp de l’Espanyol

L’accés amb vehicle privat serà “complicat”, segons l’alcalde

MARI CARME GALLEGO | Cornellà

L'Ajuntament de Cornellà confia que el 35% dels desplaçaments que es facin al nou camp del RCD Espanyol al barri de Riera es facin mitjançant transport públic. Des del consistori recorden que la ciutat compta amb una àmplia xarxa de transport públic i reconeixen que l'accés amb cotxe serà "complicat".

"Fins que no estigui enllestit l'accés directe de la Ronda del Litoral, d'aquí 18 mesos, només hi ha com alternativa l'enllaç provisional des de Barcelona i la sortida 15 de la Ronda de Dalt. Tot plegat fa que sigui complicat arribar amb transport privat", ha dit l'alcalde de la ciutat, Antonio Balmón.

A la zona del nou camp de l'Espanyol presten servei el Metro, el Trambaix, la Renfe i els Ferrocarrils de la Generalitat, a més de la xarxa d'autobusos. "Les parades queden a 13 minuts (el cas del Metro o de la Renfe) i a 6 minuts (en el cas dels Ferrocarrils), uns temps assumibles i fàcils de cobrir", segons l'alcalde de Cornellà, que considera que "és molt més fàcil arribar en transport públic a Cornellà que fer-ho a Montjuïc".

Malgrat tot, segons l'alcalde, els socis i seguidors de l'Espanyol no estan acostumats a fer servir el transport públic per anar al camp "una cosa que hauran de canviar".

La prova de foc
Balmón ha reconegut que "els primers partits hi haurà errors i problemes però anirem aprenent i detectant necessitats fins donar resposta als seguidors del club". L'alcalde ha qualificat com a "prova de foc" el partit del pròxim 2 d'agost.
Els primers dies de partit voluntaris del club lliuraran als seguidors informació sobre els accessos a la ciutat en transport públic.

L'alcalde de Cornellà ha recordat que l'objectiu és evitar el col·lapse als accessos i sortides del camp de l'Espanyol "que en cap cas afectaran la mobilitat de la ciutat perquè l'estadi s'ha fet a la rodalia de la ciutat".
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ampliació de la notícia

Post by Guigui »

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... -tren.html

Periquitos a peu, en metro i en tren

L'Ajuntament de Cornellà engega un pla de mobilitat per evitar col·lapses als accessos del nou estadi de l'Espanyol

17/07/09 02:00 - Cornellà de Llobregat - sandra pérez

En transport públic i a peu. Aquesta és l'aposta de l'Ajuntament de Cornellà perquè els aficionats del RCD Espanyol arribin sense problemes ni embussos de trànsit al nou estadi ja que «les alternatives pel transport privat són reduïdes», segons afirmava ahir l'alcalde, Antonio Balmón. A Cornellà vine en transport públic és el nom de la campanya iniciada pel consistori amb el suport del club per mostrar que a prop del nou camp –haurien de caminar entre sis i tretze minuts– hi ha diverses parades de ferrocarrils de la Generalitat, metro, Renfe i Trambaix. Els dos partits que jugaran els veterans aquest diumenge serviran de primer assaig per a un pla que viurà, però, la prova de foc el dia 2 d'agost, quan s'inauguri oficialment l'estadi amb un partit contra el Liverpool.

La presentació de Shunsuke Nakamura, dilluns passat, amb 7.000 espectadors, ja va demostrar que ara per ara l'entorn de l'estadi no està preparat per absorbir un elevat nombre de cotxes perquè continuen les obres de la rotonda sobre el cinturó del litoral, que construeix el Ministeri de Foment, i el nombre d'aparcaments a la zona és reduït. Finalment, tant l'Ajuntament com el club, que està enviant als socis tríptics informatius amb les diferents possibilitats per accedir a l'estadi, han apostat per recomanar als aficionats que utilitzin el transport públic i, per tant, per demanar-los un canvi d'hàbits, ja que l'accés a Montjuïc «es feia majoritàriament en transport privat». El consistori espera que entre un «35% i un 40% dels aficionats» –el camp té una capacitat per a prop de 40.000 persones– triïn el metro, els ferrocarrils, el Trambaix o Renfe per després arribar a peu al camp.

Hauran de caminar entre sis i onze minuts si trien els ferrocarrils que tenen dues estacions, la de Cornellà-Riera i Almeda, a la zona on s'aturen trens de les línies L8, S33, S4, S8, R5 i R6. Des de Plaça Espanya fins a Cornellà, l'aficionat pot tardar quinze minuts en ferrocarrils. S'espera que es puguin desplaçar entre 2.700 i 9.000 passatgers cada hora. El temps puja a tretze minuts si es tracta de la resta de mitjans ja que l'intercanviador, que reuneix les parades de Renfe, de la línia 5 del metro i de la T1 i T2 del Trambaix, és al centre de la ciutat. Amb aquests mitjans de transport podran arribar de la demarcació de Barcelona. Segons Balmón, «el transport públic pot absorbir més de 25.000 persones».

L'alcalde hi afegia que ja s'ha parlat amb Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i Ferrocarrils de la Generalitat perquè es reforcin les línies els dies de partit, de manera que, per exemple, si l'Espanyol juga a les vuit del vespre estigui garantida la tornada. S'han descartat tant els busos llançadora com la posada en marxa d'una nova línia d'autobusos.

Arribar-hi amb transport privat serà més complicat, malgrat que ja s'hi pot accedir per la ronda de Dalt. L'alcalde explicava que al voltant del camp, entre places públiques i privades, hi ha 3.500 places. A més, és molt a prop dels polígons industrials d'Almeda i Famades, on, sobretot els caps de setmana i festius, hi haurà llocs d'aparcament disponibles. En tot cas, no es permetrà que el trànsit entri al municipi de Cornellà per evitar problemes d'aparcament als veïns que viuen prop de la zona. Al costat de l'estadi s'habilitaran espais per als autocars de les penyes i les motos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Cornellà promociona t.p. per arribar al camp de l'Espanyol

Post by Fran-Ikarus »

Després de 6 mesos de funcionament, i 4 de funcionament periòdic real, com estan els accessos en transport públic a l'Estadi de Cornellà-El Prat? Quin dels transports funciona millor? (FGC queda la vora, però, en la pràctica, es colapsen molt? Bona idea potser utilitar FGC per anar-hi, i alternatives -Metro, RENFE- a la sortida dels partits?)

No és una pregunta totalment desinteressada... és que he d'anar-hi aquesta tarda.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Cornellà promociona t.p. per arribar al camp de l'Espanyol

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Pues si has ido esta tarde, aparte del frío y del soporífero partido (me regalaron 2 entradas para ver al Athletic la semana pasada), habrás podido comprobar que los FGC se colapsan hasta decir basta, que las colas son increibles, que cortan todo Cornellà para que no se pueda entrar en coche, que los buses podrían ser un gran elemento para llevar gente pero que las frecuencias son desastrosas y al estar Cornellà colapsada de coches dando vueltas, esto hace que el bus no sea competitivo... y la RENFE/Metro/TRAM están a una distancia enorme del estadio.

Mucha gente aparca en el centro comercial Eroski y el parking se llena enseguida, después y al final del partido la salida de Cornellà a la A-2 y ronda litoral se atasca de tal manera que se tarda de 2 a 3 horas en desalojar todo Cornellà, y eso que el partido era en sábado, que si llega a ser en domingo por la tarde, a todo esto habría que añadirle la llegada masiva de vehículos procedentes del estrangulamiento de la A-2 y la AP-2/AP-7 frente a Sant Feliu y también habría que añadirle que la ronda litoral frente al estadio está inmersa en una fase de obras que no sé yo qué estarán haciendo pero que parece que va a durar más que las obras de la Sagrada Familia. Cuando pasas en coche no hay nunca nadie trabajando y cuando hay alguien están todos parados... lo único que sí que funciona son los radares, uno en cada sentido, de la ronda.

Sinceramente no entiendo cómo no hay un acceso directo desde la ronda a un hipotético estacionamiento subterráneo bajo el campo o inmediaciones, que no creo ni que lo haya y que decididamente debería existir. No es posible que se hayan planteado un estadio con capacidad para toda esa gente sin proponer un mísero aparcamiento al lado con accesos directos a la ronda.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tercera via

Post by Guigui »

El problema d'una estació de ferrocarril al costat d'un recinte esportiu és que ha de cobrir una elevadíssima demanda però molt puntual. A Viena ho han solucionat fent una estació (nova de planta, això sí, aprofitant l'ampliació del metro) de tres vies: dues per al trànsit normal i la tercera per a trens cap al centre.

Una cosa semblant podria fer-se a Almeda, habilitant trens llançadora a la Pl. Espanya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Tercera via

Post by Santfeliuenc »

Hola,
Guigui wrote:El problema d'una estació de ferrocarril al costat d'un recinte esportiu és que ha de cobrir una elevadíssima demanda però molt puntual. A Viena ho han solucionat fent una estació (nova de planta, això sí, aprofitant l'ampliació del metro) de tres vies: dues per al trànsit normal i la tercera per a trens cap al centre.

Una cosa semblant podria fer-se a Almeda, habilitant trens llançadora a la Pl. Espanya.
Más bien en Cornellà Riera, que es donde estaba la enorme cola de gente. Pero bueno, yo lo que haría en un caso así es una estación como bien dices en las proximidades del estadio y tendría preparados para la finalización una serie de convoys que nada más llenarse, saldrían hacia su destino. Una playa de 3 ó 4 vías que fuesen siendo alimentadas por los trenes guardados en cocheras. Como lo normal es que los partidos sean en fin de semana, los trenes que normalmente no prestasen servicio podrían ser dirigidos a estos menesteres justo en los momentos puntuales en que la demanda así lo exigiese. Pero yo la estación la colocaría al lado o bajo el estadio, y luego paciencia y a ir llenando trenes.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Cornellà promociona t.p. per arribar al camp de l'Espanyol

Post by Fran-Ikarus »

Mi experiencia personal del sábado pasado:

La ida, bien, aunque iba con tiempo de sobras para recoger las entradas en taquilla. El tren de FGC lleno, pero vamos, "es lo normal". No a niveles "infrahumanos". Los siguientes trenes no sé si irían peor. Eso sí, el túnel de acceso a la boca de Cornellà-Riera, para salir, bastante saturado.

Al regreso, salimos unos 15 minutos más tarde que el resto de la gente (lo que tarda la policía en autorizar el desalojo de la zona para la afición contraria), y cuando llegamos a Cornellà-Riera ya había una larguísima cola en el exterior, organizada con vallas, personal de organización, etc. Decidimos ir hasta el Metro, y allí bien, había algunas personas más que venían del partido, pero pocas (quizá un cuarto de hora antes se podía notar más). Valió la pena el paseo extra. Aunque claro, este partido terminaba a las 20 h., pero de haber sido nocturno, y en invierno, siempre apetece menos caminar ese trecho. Pero como la alternativa es hacer cola en la calle, detenidos...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Tercera via

Post by Ecomobisostrans »

Santfeliuenc wrote:Hola,
Guigui wrote:El problema d'una estació de ferrocarril al costat d'un recinte esportiu és que ha de cobrir una elevadíssima demanda però molt puntual. A Viena ho han solucionat fent una estació (nova de planta, això sí, aprofitant l'ampliació del metro) de tres vies: dues per al trànsit normal i la tercera per a trens cap al centre.

Una cosa semblant podria fer-se a Almeda, habilitant trens llançadora a la Pl. Espanya.
Más bien en Cornellà Riera, que es donde estaba la enorme cola de gente. Pero bueno, yo lo que haría en un caso así es una estación como bien dices en las proximidades del estadio y tendría preparados para la finalización una serie de convoys que nada más llenarse, saldrían hacia su destino. Una playa de 3 ó 4 vías que fuesen siendo alimentadas por los trenes guardados en cocheras. Como lo normal es que los partidos sean en fin de semana, los trenes que normalmente no prestasen servicio podrían ser dirigidos a estos menesteres justo en los momentos puntuales en que la demanda así lo exigiese. Pero yo la estación la colocaría al lado o bajo el estadio, y luego paciencia y a ir llenando trenes.

Saludos,
Sergio
Actualmente se puede hacer un apaño con la playa de vias que hay en San Boi: que vayan saliendo de vacio y en doble composicion hasta Cornellà y alli carguen pasaje, aunque sea cada minuto y que salgan primero 2 o 3 directos hasta Barcelona (parando tal vez en Hospitalet) y luego otros haciendo las paradas.

Aunqe totalmente de acuerdo en que es vergonzoso que una estacion que tiene que dar servicio periodicamente a eventos de tal magnitud tenga solo 2 vias
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Cornellà promociona t.p. per arribar al camp de l'Espanyol

Post by Mako448 »

Doncs si hi ha problemes amb l'estació de Cornella quan hi ha partis,no em vull imaginar a l'Abril quan hi hagui l'Espanyol-Barça,i espereu que a partir de l'Abril obriràn un nou centre comercial,pel qual provocarà més moviment i increment d'usuaris a Cornella Riera,quan estigui obert el centre comercial i l'Espanyol jugui un dissabte no em vull ni imaginar la situació de colapse que patirà l'estació.En aquests casos més val que FGC posi horari de laborable per si de cas,i reforços com proposeu Sant Boi-Pl.Espanya.

ambé penso que haurien de fer un nou ramal del tranvia que sortís d'on hi ha l'Eroski fins a la rotonda amb la carretera de Sant Joan Despí(la nova),i d'alla girar a l'esquerra cap a la Av.Baix Llobregat fins a l'Estadi de l'Espanyol,i ja que hi estem,fins a la Fira de Cornellà,i col.locar autobusos llançadora entre l'estació de la Renfe i l'estadi de futbol.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Problemes amb una parada de tramvia

Post by Guigui »

Si fan una línia de tramvia fins al camp de l'Espanyol, no sé què serà pitjor de cara a l'afluència massiva a la sortida de cada partit. Els tramvies estan encara menys capacitats per a absorbir-la que un metro, així que o bé posen en marxa tota la flota del Trambaix disponible aleshores (i encara així, faran curt), o el caos estarà programat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”