Enllaç LAV Llevant-Andalusia
- trensmat
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Re: Alta velocitat a València
El tramo entre Madrid-Puerta de Atocha y Torrejón de Velasco se prepara para el AVE a Levante
Adjudicadas la duplicación de vía entre Puerta de Atocha y Getafe y la construcción del ramal de conexión con la línea de alta velocidad de Andalucía
Adif ha aprobado la adjudicación de las obras de duplicación de la plataforma de vía entre la estación de Madrid-Puerta de Atocha y Getafe (Madrid), y la construcción del ramal de conexión con la línea de alta velocidad Madrid-Andalucía. Las obras, con un presupuesto global de adjudicación de 167.203.355,1 euros, permitirán aumentar la capacidad de la infraestructura de alta velocidad en este tramo y asumir el previsible aumento del número de circulaciones como consecuencia de la entrada en servicio de la línea de alta velocidad a Levante, así como la conexión directa de Levante y Andalucía.
(02/02/2010) La duplicación de la plataforma de vía en el tramo entre Atocha y Getafe permitirá ampliar la capacidad de la infraestructura ferroviaria, constituyéndose así en una obra clave para el nuevo acceso ferroviario de alta velocidad entre Madrid y Levante.
En este sentido, la implantación de una doble vía adicional permitirá asumir el previsible aumento del número de circulaciones que actualmente transitan por este tramo, perteneciente a la línea de alta velocidad Madrid-Andalucía, y asumir las futuras circulaciones de la nueva línea de alta velocidad Madrid-Castilla La Mancha-Comunidad Valenciana-Región de Murcia.
Además, la construcción del nuevo ramal posibilitará la conexión directa de las líneas de alta velocidad de Levante y Andalucía.
Ambos proyectos, pertenecientes al tramo comprendido entre Madrid-Puerta de Atocha y Torrejón de Velasco (Madrid), contienen las actuaciones necesarias para la ejecución de las obras de infraestructura tales como movimientos de tierra, obras de drenaje, estructuras, reposición de los servicios y servidumbres afectados, y la construcción de conexiones transversales que aseguren la permeabilidad viaria de la línea.
Duplicación de vía en el tramo c/ Pedro Bosch y Getafe
El tramo comprendido entre la madrileña calle de Pedro Bosch y Getafe tiene una longitud de 8,7 kilómetros y cuenta con un presupuesto de adjudicación de 96.039.106,1 euros y un plazo de ejecución de veintitrés meses.
El contrato ha sido adjudicado a Aldesa Construcciones.
Construcción de la plataforma de vía en el tramo Torrejón de Velasco-Ramal de conexión con la línea de alta velocidad Madrid-Andalucía
Este tramo discurre entre los términos municipales de Torrejón de Velasco (Madrid) y Yeles (Toledo), y se corresponde con el ramal de conexión de las líneas de alta velocidad Madrid-Castilla La Mancha-Comunidad Valenciana-Región de Murcia y Madrid-Andalucía. Tiene una longitud de siete kilómetros y cuenta con un presupuesto de adjudicación de 71.164.249 euros. El plazo de ejecución de las obras, que han sido adjudicadas a Azvi, es de veintiséis meses.
Como elementos singulares hay que destacar la construcción de un viaducto de 1.125 metros de longitud y una pérgola de noventa.
http://www.vialibre.org
Adjudicadas la duplicación de vía entre Puerta de Atocha y Getafe y la construcción del ramal de conexión con la línea de alta velocidad de Andalucía
Adif ha aprobado la adjudicación de las obras de duplicación de la plataforma de vía entre la estación de Madrid-Puerta de Atocha y Getafe (Madrid), y la construcción del ramal de conexión con la línea de alta velocidad Madrid-Andalucía. Las obras, con un presupuesto global de adjudicación de 167.203.355,1 euros, permitirán aumentar la capacidad de la infraestructura de alta velocidad en este tramo y asumir el previsible aumento del número de circulaciones como consecuencia de la entrada en servicio de la línea de alta velocidad a Levante, así como la conexión directa de Levante y Andalucía.
(02/02/2010) La duplicación de la plataforma de vía en el tramo entre Atocha y Getafe permitirá ampliar la capacidad de la infraestructura ferroviaria, constituyéndose así en una obra clave para el nuevo acceso ferroviario de alta velocidad entre Madrid y Levante.
En este sentido, la implantación de una doble vía adicional permitirá asumir el previsible aumento del número de circulaciones que actualmente transitan por este tramo, perteneciente a la línea de alta velocidad Madrid-Andalucía, y asumir las futuras circulaciones de la nueva línea de alta velocidad Madrid-Castilla La Mancha-Comunidad Valenciana-Región de Murcia.
Además, la construcción del nuevo ramal posibilitará la conexión directa de las líneas de alta velocidad de Levante y Andalucía.
Ambos proyectos, pertenecientes al tramo comprendido entre Madrid-Puerta de Atocha y Torrejón de Velasco (Madrid), contienen las actuaciones necesarias para la ejecución de las obras de infraestructura tales como movimientos de tierra, obras de drenaje, estructuras, reposición de los servicios y servidumbres afectados, y la construcción de conexiones transversales que aseguren la permeabilidad viaria de la línea.
Duplicación de vía en el tramo c/ Pedro Bosch y Getafe
El tramo comprendido entre la madrileña calle de Pedro Bosch y Getafe tiene una longitud de 8,7 kilómetros y cuenta con un presupuesto de adjudicación de 96.039.106,1 euros y un plazo de ejecución de veintitrés meses.
El contrato ha sido adjudicado a Aldesa Construcciones.
Construcción de la plataforma de vía en el tramo Torrejón de Velasco-Ramal de conexión con la línea de alta velocidad Madrid-Andalucía
Este tramo discurre entre los términos municipales de Torrejón de Velasco (Madrid) y Yeles (Toledo), y se corresponde con el ramal de conexión de las líneas de alta velocidad Madrid-Castilla La Mancha-Comunidad Valenciana-Región de Murcia y Madrid-Andalucía. Tiene una longitud de siete kilómetros y cuenta con un presupuesto de adjudicación de 71.164.249 euros. El plazo de ejecución de las obras, que han sido adjudicadas a Azvi, es de veintiséis meses.
Como elementos singulares hay que destacar la construcción de un viaducto de 1.125 metros de longitud y una pérgola de noventa.
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- Guigui
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Cal acostar el "by-pass" tant a Madrid?
I en lloc d'obligar a fer aquesta volta per ensumar Madrid, no podrien tirar recte de Tarancón a Ciudad Real?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Cal acostar el "by-pass" tant a Madrid?
Quants trens diaris faran la relació directa València-Andalusia? Crec que no té sentit fer una infrastructura nova de 100 km des de Tarancón per guanyar 10 o 15 minuts de viatge en aquest trajecte.Guigui wrote:I en lloc d'obligar a fer aquesta volta per ensumar Madrid, no podrien tirar recte de Tarancón a Ciudad Real?
El que sens dubte seria més útil és aprofitar la traça del ferrocarril entre Aranjuez i Algodor amb un tercer carril, fent si cal alguna rectificació de traçat, de tal manera que, sense haver de fer excessives expropiacions, Toledo pugui estar connectada tant a la LAV Madrid-València com a la xarxa d'ample ibèric, fent possible el retorn del regional Madrid-Aranjuez-Toledo.
Però ja se sap que qualsevol cosa que no passi per Madrid, segons la mentalitat renfiana, no és rendible. Si per ells fos, farien passar l'AVE València-Sevilla per la flamant estació de la Puerta del Sol, centre de l'Imperio.
Re: Cal acostar el "by-pass" tant a Madrid?
Hombre, pues teniendo la oportunidad de que los AVE Valencia-Andalucía entrasen a Madrid han decidido hacer un by-pass...Sagrerenc wrote:Guigui wrote:Però ja se sap que qualsevol cosa que no passi per Madrid, segons la mentalitat renfiana, no és rendible. Si per ells fos, farien passar l'AVE València-Sevilla per la flamant estació de la Puerta del Sol, centre de l'Imperio.
- Guigui
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By-pass, allí?
Però ben a prop de Madrid, obligant a donar una bona volta, no fos cas que no s'impregnessin de capitalitat...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: By-pass, allí?
Pero para el tráfico que habrá Valencia-Sevilla o Valencia-Málaga (si a Barcelona hay 1 diario más otro que circula en fechas punta, pues a Valencia habrá más o menos lo mismo) no veo lógico el gastarse todos los millones en una LAV Valencia-Sevilla directa (que sería Valencia-Albacete-Jaén-Córdoba-Sevilla), antes prefiero que aprovechando las LAV a Madrid hagan un by-pass y pueda haber algún que otro servicio, aunque sea pasando a 30 km de Madrid.Guigui wrote:Però ben a prop de Madrid, obligant a donar una bona volta, no fos cas que no s'impregnessin de capitalitat...
Re: Alta velocitat a València
Guigui, sincerament, et sortiran grans a la cara si tu agafes un dia un AVE València-Sevilla i passes pel by-pass de Torrejón de Velasco, que efectivament es troba a la Comunitat de Madrid? Tindràs tremolors? Suor freda?
No se t´ha acudit pensar que en aquests moments serà la manera ferroviària més ràpida per anar de la Comunitat Valenciana a Andalusia occidental fins que no es faci el corredor mediterrani? O tampoc has caigut en què aquest by-pass possibilitarà en un futur no massa llunyà AVEs directes València-Lisboa, i aquesta sí que serà la manera més curta i directa d´anar-hi, de València a Lisboa?
O potser no t´adones de que València i Alacant són respectivament la 3ª i 4ª províncies d´Espanya en població?
No se t´ha acudit pensar que en aquests moments serà la manera ferroviària més ràpida per anar de la Comunitat Valenciana a Andalusia occidental fins que no es faci el corredor mediterrani? O tampoc has caigut en què aquest by-pass possibilitarà en un futur no massa llunyà AVEs directes València-Lisboa, i aquesta sí que serà la manera més curta i directa d´anar-hi, de València a Lisboa?
O potser no t´adones de que València i Alacant són respectivament la 3ª i 4ª províncies d´Espanya en població?
- Guigui
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Coses de l'al·lèrgia
Jo no, però no em rec del damunt la impressió que algú sí que en tindria si en lloc del by-pass hi hagués una línia "perifèrica"; vegeu Corredor Mediterrani.437.001 wrote:Guigui, sincerament, et sortiran grans a la cara si tu agafes un dia un AVE València-Sevilla i passes pel by-pass de Torrejón de Velasco, que efectivament es troba a la Comunitat de Madrid? Tindràs tremolors? Suor freda?
Exacte, en aquests moments. I m'hi jugo el coll que seran llargs, molt llargs.437.001 wrote:No se t´ha acudit pensar que en aquests moments serà la manera ferroviària més ràpida per anar de la Comunitat Valenciana a Andalusia occidental fins que no es faci el corredor mediterrani?
Tinc curiositat si algú de Renfomentadif també hi ha caigut, o hi caurà en els propers anys.437.001 wrote:O tampoc has caigut en què aquest by-pass possibilitarà en un futur no massa llunyà AVEs directes València-Lisboa, i aquesta sí que serà la manera més curta i directa d´anar-hi, de València a Lisboa?
Sincerament, no veig quina relació guarda aquesta qüestió amb el tema que estem tractant. També et puc dir que València i Sevilla són, repectivament, la 3a i 4a ciutat d'Espanya. I més, que les relacions comercials entre Catalunya i el País Valencià són les més intenses entre dues comunitat autònomes, en ambdues direccions, i ningú al melic mesetari vol haver-se'n adonat. Això sí, podrem anar de València a Barcelona per Madrid, i sense by-pass. Com de Castelló a Tarragona, i potser hi arribarem abans que passant pel forat de l'agulla de cosir de L'Hospitalet de l'Infant.437.001 wrote:O potser no t´adones de que València i Alacant són respectivament la 3ª i 4ª províncies d´Espanya en població?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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- trensmat
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Re: Alta velocitat a València
Jo crec que el Ave Madrid - Valencia serà una aposa de futur per tot el mediterrani; També podrien fer una línia de Ave Valencia - Castelló - Lleida - Saragossa - Madrid.
Re: Coses de l'al·lèrgia
Bé, doncs just fa dues hores acabo de tornar de fer el triangle Alacant-Múrcia-Albacete (i a l´estació d´Albacete m´he comprat un munt de pastissos ), i et puc assegurar que el Corredor Mediterrani està en marxa:Guigui wrote:Jo no, però no em rec del damunt la impressió que algú sí que en tindria si en lloc del by-pass hi hagués una línia "perifèrica"; vegeu Corredor Mediterrani.437.001 wrote:Guigui, sincerament, et sortiran grans a la cara si tu agafes un dia un AVE València-Sevilla i passes pel by-pass de Torrejón de Velasco, que efectivament es troba a la Comunitat de Madrid? Tindràs tremolors? Suor freda?
-entre La Encina i Alacant no ho he vist que era fosc.
-entre Elx i Orihuela es comença a distingir la futura explanació- han tallat un munt de palmeres-.
-entre Beniel i Múrcia ja funciona de manera provisional en ample ibèric.
-entre Múrcia i Lorca crec que també funciona un tram del desdoblament a la zona de Librilla- de moment en ample ibèric també-;encara no l´he vist, però espero fer-ho properament.
-i més important de tot: s´està reconstruïnt l´antiga línia convencional Albacete-Chinchilla-Almansa-La Encina-Moixent (entre La Encina i Moixent a més estan ampliant la plataforma, ja que la via antiga era en via única). Aquesta reconstrucció, amb rectificats, desdoblament i reelectrificació, significarà la clausura del traçat actual en ample ibèric entre Albacete i Xàtiva i la seva conversió a l´ample UIC i v.màx. de 300km/h. Si això no és res...
I si encara ho trobes massa centralista, explica´m quin interès té des d´un punt de vista madrilenyocèntric la LAV La Encina-València, si els AVE de Madrid a València passaran per Cuenca i Requena...
Exacte, en aquests moments. I m'hi jugo el coll que seran llargs, molt llargs.437.001 wrote:No se t´ha acudit pensar que en aquests moments serà la manera ferroviària més ràpida per anar de la Comunitat Valenciana a Andalusia occidental fins que no es faci el corredor mediterrani?
Tinc curiositat si algú de Renfomentadif també hi ha caigut, o hi caurà en els propers anys.437.001 wrote:O tampoc has caigut en què aquest by-pass possibilitarà en un futur no massa llunyà AVEs directes València-Lisboa, i aquesta sí que serà la manera més curta i directa d´anar-hi, de València a Lisboa?
Sincerament, no veig quina relació guarda aquesta qüestió amb el tema que estem tractant. També et puc dir que València i Sevilla són, repectivament, la 3a i 4a ciutat d'Espanya. I més, que les relacions comercials entre Catalunya i el País Valencià són les més intenses entre dues comunitat autònomes, en ambdues direccions, i ningú al melic mesetari vol haver-se'n adonat. Això sí, podrem anar de València a Barcelona per Madrid, i sense by-pass. Com de Castelló a Tarragona, i potser hi arribarem abans que passant pel forat de l'agulla de cosir de L'Hospitalet de l'Infant.437.001 wrote:O potser no t´adones de que València i Alacant són respectivament la 3ª i 4ª províncies d´Espanya en població?
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Corredor Mediterrani
Doncs si tan poc centralistes són, i si s'estimen tant les zones perifèriques, que prosperin i floreixin, no entenc per què els costa més fer la connexió Castelló-Tarragona que anar de ventre amb estrenyiment. Mentre aquest tram no estigui fet com cal, el Corredor Mediterrani no passarà d'una filfa.437.001 wrote:I si encara ho trobes massa centralista, explica´m quin interès té des d´un punt de vista madrilenyocèntric la LAV La Encina-València, si els AVE de Madrid a València passaran per Cuenca i Requena...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Corredor Mediterrani
De moment calla i espera´t a que obrin Vila-seca-Vandellòs.Guigui wrote:Doncs si tan poc centralistes són, i si s'estimen tant les zones perifèriques, que prosperin i floreixin, no entenc per què els costa més fer la connexió Castelló-Tarragona que anar de ventre amb estrenyiment. Mentre aquest tram no estigui fet com cal, el Corredor Mediterrani no passarà d'una filfa.437.001 wrote:I si encara ho trobes massa centralista, explica´m quin interès té des d´un punt de vista madrilenyocèntric la LAV La Encina-València, si els AVE de Madrid a València passaran per Cuenca i Requena...
Calla una mica més i obriran Camp de Tarragona-Vila-seca (amb o sense l´estació-cosa a l´aeroport de Reus).
Continua callant.
Escolta el silenci.
De sobte, sentiràs un plany, un esgarip, un crit d´angoixa. Un? No, uns quants.
Els dels alcaldes de Salou, Cambrils, Mont-roig i l´Hospitalet quan descobreixin què significa quedar-se sense tren al centre els uns, i quedar-se sense tren del tot els altres.
Si continues callant potser sentiràs com per la ràdio anuncien l´obertura de la LAV València-La Encina-Alacant.
Què més vols? que t´ensenyi a tenir paciència?
- Guigui
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Lògica, la seva
A Alemanya, es van obrir les LAV Hannover-Nuremberg i Frankfurt-Colònia abans que cap n'arribés a Berlín (de fet, encara no n'hi ha cap a la capital). El motiu? El pes econòmic d'aquells eixos (amb els seus corresponents perllongaments). En canvi, a Espanya es dediquen a obrir línies a Valladolid i Toledo que (amb tots els meus respectes) no arriben ni a la sola de la sabata del Corredor Mediterrani o el Corredor de l'Ebre, que encara aniran per llarg.437.001 wrote:Què més vols? que t´ensenyi a tenir paciència?
Que em diguin que a Espanya es marquen unes altres prioritats, d'acord. Però no responen en absolut a cap mena de lògica econòmica, i el resultat el tenim ara, que la ministra Salgado ha d'anar a corre-cuita a la City a defensar allò indefensable. Volen posar-se al nivell d'Alemanya i resulta que es troben al de Grècia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Corredor Mediterrani
Però això és una poesia o què?437.001 wrote:De moment calla i espera´t a que obrin Vila-seca-Vandellòs.Guigui wrote:Doncs si tan poc centralistes són, i si s'estimen tant les zones perifèriques, que prosperin i floreixin, no entenc per què els costa més fer la connexió Castelló-Tarragona que anar de ventre amb estrenyiment. Mentre aquest tram no estigui fet com cal, el Corredor Mediterrani no passarà d'una filfa.437.001 wrote:I si encara ho trobes massa centralista, explica´m quin interès té des d´un punt de vista madrilenyocèntric la LAV La Encina-València, si els AVE de Madrid a València passaran per Cuenca i Requena...
Calla una mica més i obriran Camp de Tarragona-Vila-seca (amb o sense l´estació-cosa a l´aeroport de Reus).
Continua callant.
Escolta el silenci.
De sobte, sentiràs un plany, un esgarip, un crit d´angoixa. Un? No, uns quants.
Els dels alcaldes de Salou, Cambrils, Mont-roig i l´Hospitalet quan descobreixin què significa quedar-se sense tren al centre els uns, i quedar-se sense tren del tot els altres.
Si continues callant potser sentiràs com per la ràdio anuncien l´obertura de la LAV València-La Encina-Alacant.
Què més vols? que t´ensenyi a tenir paciència?
Re: Alta velocitat a València
Si fa
no fa.
no fa.
- trensmat
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Re: Alta velocitat a València
Licitación para la conexión entre las líneas de alta velocidad Madrid-Sevilla y Madrid-Valencia
Unión directa de las dos líneas sin necesidad de parada en Madrid
Adif ha licitado, por importe de 1.439.188 euros, el contrato para la ejecución del montaje de vía del ramal, dirección Levante, de la conexión de la línea de alta velocidad Madrid-Castilla La Mancha-Comunidad Valenciana-Región de Murcia con la línea de alta velocidad Madrid-Sevilla.
Estas obras, que cuentan con un plazo de ejecución de tres meses, facilitarán las circulaciones entre las líneas de alta velocidad de Madrid-Levante y Madrid-Sevilla, de forma que las composiciones con origen en la línea Madrid-Sevilla y destino en la de Madrid-Levante, y viceversa, podrán tomar la vía, evitando el paso por la estación de Madrid Puerta de Atocha.
Las plataformas de los corredores de las dos líneas de alta velocidad convergen en las proximidades de Torrejón de Velasco, en la provincia de Madrid, y se mantienen sensiblemente paralelas hasta la estación de Puerta de Atocha. En esta zona se han encajado dos ramales de conexión formados por dos vías únicas, que parten de desvíos situados junto a la boca del túnel de Naves Altas en la línea Madrid-Levante y finalizan en la de Madrid-Sevilla. Actualmente se están ejecutando las obras de plataforma de ambos ramales.
Descripción de las obras
El trazado del ramal dirección Levante tiene una longitud de 5,5 km, que discurren por el término municipal de Torrejón de Velasco, y un ancho de plataforma de 8,5 m. La vía discurrirá sobre balasto con carril del tipo 60E1 y traviesa monobloque de hormigón pretensado.
El ramal tiene su origen en un desvío sobre la vía general derecha de la LAV Madrid-Levante, inmediatamente antes del túnel de Naves Altas, en el tramo Torrejón de Velasco-Seseña (Toledo), y finaliza en la vía general izquierda de la LAV Madrid-Sevilla, en el punto kilométrico 34/396.
Para facilitar las operaciones de montaje de vía, el proyecto contempla también la ejecución de una zona de acopio de balasto. Además, se incluye el montaje de dos aparatos de vía de 151,5 metros de longitud, uno sobre la vía general de la LAV Madrid-Levante y otro sobre la LAV Madrid-Sevilla.
Con el fin de no interrumpir la circulación en ambas líneas, el montaje se realizará en cortes nocturnos, utilizando la base de montaje de Villarrubia de Santiago (Toledo), donde se premontarán y desde donde partirán las plataformas con las tres partes en las que se divide el aparato
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Unión directa de las dos líneas sin necesidad de parada en Madrid
Adif ha licitado, por importe de 1.439.188 euros, el contrato para la ejecución del montaje de vía del ramal, dirección Levante, de la conexión de la línea de alta velocidad Madrid-Castilla La Mancha-Comunidad Valenciana-Región de Murcia con la línea de alta velocidad Madrid-Sevilla.
Estas obras, que cuentan con un plazo de ejecución de tres meses, facilitarán las circulaciones entre las líneas de alta velocidad de Madrid-Levante y Madrid-Sevilla, de forma que las composiciones con origen en la línea Madrid-Sevilla y destino en la de Madrid-Levante, y viceversa, podrán tomar la vía, evitando el paso por la estación de Madrid Puerta de Atocha.
Las plataformas de los corredores de las dos líneas de alta velocidad convergen en las proximidades de Torrejón de Velasco, en la provincia de Madrid, y se mantienen sensiblemente paralelas hasta la estación de Puerta de Atocha. En esta zona se han encajado dos ramales de conexión formados por dos vías únicas, que parten de desvíos situados junto a la boca del túnel de Naves Altas en la línea Madrid-Levante y finalizan en la de Madrid-Sevilla. Actualmente se están ejecutando las obras de plataforma de ambos ramales.
Descripción de las obras
El trazado del ramal dirección Levante tiene una longitud de 5,5 km, que discurren por el término municipal de Torrejón de Velasco, y un ancho de plataforma de 8,5 m. La vía discurrirá sobre balasto con carril del tipo 60E1 y traviesa monobloque de hormigón pretensado.
El ramal tiene su origen en un desvío sobre la vía general derecha de la LAV Madrid-Levante, inmediatamente antes del túnel de Naves Altas, en el tramo Torrejón de Velasco-Seseña (Toledo), y finaliza en la vía general izquierda de la LAV Madrid-Sevilla, en el punto kilométrico 34/396.
Para facilitar las operaciones de montaje de vía, el proyecto contempla también la ejecución de una zona de acopio de balasto. Además, se incluye el montaje de dos aparatos de vía de 151,5 metros de longitud, uno sobre la vía general de la LAV Madrid-Levante y otro sobre la LAV Madrid-Sevilla.
Con el fin de no interrumpir la circulación en ambas líneas, el montaje se realizará en cortes nocturnos, utilizando la base de montaje de Villarrubia de Santiago (Toledo), donde se premontarán y desde donde partirán las plataformas con las tres partes en las que se divide el aparato
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Re: Alta velocitat a València
Avanzan las obras del nuevo acceso ferroviario de alta velocidad en el Sur de Madrid
La cuadruplicación de vía entre Puerta de Atocha y Torrejón de Velasco permitirá el aumento de la capacidad de la infraestructura y la conexión directa de Levante y Andalucía
Las obras de incremento de capacidad del acceso ferroviario de alta velocidad a Madrid por el Sur (Madrid-Torrejón de Velasco), que dan servicio a las líneas que unen la capital con Levante y Andalucía avanzan según lo previsto. La actuación permitirá aumentar la capacidad de la infraestructura en este tramo y asumir el aumento del número de circulaciones previsto con la llegada de la alta velocidad a Alicante, y también posibilitará la conexión directa de Levante y Andalucía.
En la actualidad las líneas de alta velocidad Madrid-Levante y Madrid-Andalucía comparten el acceso a la capital por el Sur, entre la estación de Puerta de Atocha y el municipio madrileño de Torrejón de Velasco, por lo que, con la construcción de dos nuevas vías en este tramo, se incrementará sensiblemente la capacidad de la infraestructura; lo que beneficiará a las circulaciones que utilizan dichos corredores. De esta forma, además, se dará respuesta al aumento de las circulaciones previsto con la llegada de la alta velocidad a Alicante (2012) y Murcia (2014).
La actuación entre la estación de Puerta de Atocha y Torrejón de Velasco, incluyendo los ramales de conexión entre las líneas de alta velocidad Madrid-Andalucía y Madrid-Levante, se ha dividido en varios tramos con una longitud global de 34,2 kilómetros y un presupuesto para las obras de plataforma de más de 302 millones de euros.
Tramos
Las obras de plataforma del primer tramo, entre la cabecera Sur de la estación Madrid Puerta de Atocha y la calle Pedro Bosch, de 0,8 kilómetros de longitud, cuentan con un presupuesto de 13.884.446 euros. Como elemento singular en su trazado hay que destacar un viaducto, de 129,5 metros de longitud, sobre la calle del Comercio y la línea de cercanías C-5.
El tramo comprendido entre la madrileña calle Pedro Bosch y Getafe, con una longitud de 8,7 kilómetros, cuenta con un presupuesto de adjudicación de 96.039.106 euros. Como elementos singulares hay que destacar tres viaductos: el de Abroñigal, de 145,6 metros de estructura metálica; el de Santa Catalina, de 427,3 metros y formado por un viaducto de 86,3 metros, una pérgola de 130 metros y otro viaducto de 211 metros; y, por último, el viaducto sobre la M-40 de 651,2 metros.
El proyecto de cuadruplicación de vía entre Getafe y Pinto tiene una longitud de 10,7 kilómetros y cuenta con un presupuesto de 74.210.600 euros. Como elementos singulares hay que destacar el túnel artificial de Perales del Río, de 390 metros de longitud; y tres viaductos: sobre el río Manzanares (69 metros), sobre la autovía A-4 (93 metros) y sobre la línea convencional de ferrocarril Madrid-Alicante (78 metros).
Por su parte, el tramo Pinto-Torrejón de Velasco tiene una longitud de siete kilómetros y discurre por los términos municipales de Pinto, Parla y Torrejón de Velasco. Cuenta con un presupuesto de 46.998.560 euros, y como elementos singulares hay que destacar una pérgola sobre la línea de alta velocidad Madrid-Andalucía, de 448,9 metros de longitud, además de la reposición del estacionamiento de Cercanías de Parla.
Por último, el tramo Torrejón de Velasco-Ramal de conexión con la línea de alta velocidad Madrid-Andalucía discurre entre los términos municipales de Torrejón de Velasco (Madrid) y Yeles (Toledo), y se corresponde con el ramal de conexión de las líneas de alta velocidad Madrid-Castilla La Mancha-Comunidad Valenciana-Región de Murcia y Madrid-Andalucía. Tiene una longitud de 5,6 kilómetros y cuenta con un presupuesto de adjudicación de 71.164.249 euros. Como elementos singulares de este tramo hay que destacar la construcción de un viaducto de 1.079 metros y una pérgola de 93 metros de longitud.
Los nuevos ramales de conexión tienen su origen en el p.k. 40/273 de la línea de alta velocidad Madrid-Levante, en el término municipal de Valdemoro (Madrid), y su finalización en el p.k. 34/397 de la línea de alta velocidad Madrid-Andalucía, en el término municipal de Yeles (Toledo). Estarán constituidos por dos vías únicas, contiguas al actual trazado, que enlazarán en ambos sentidos, con una longitud aproximada de 5,5 kilómetros cada una.
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La cuadruplicación de vía entre Puerta de Atocha y Torrejón de Velasco permitirá el aumento de la capacidad de la infraestructura y la conexión directa de Levante y Andalucía
Las obras de incremento de capacidad del acceso ferroviario de alta velocidad a Madrid por el Sur (Madrid-Torrejón de Velasco), que dan servicio a las líneas que unen la capital con Levante y Andalucía avanzan según lo previsto. La actuación permitirá aumentar la capacidad de la infraestructura en este tramo y asumir el aumento del número de circulaciones previsto con la llegada de la alta velocidad a Alicante, y también posibilitará la conexión directa de Levante y Andalucía.
En la actualidad las líneas de alta velocidad Madrid-Levante y Madrid-Andalucía comparten el acceso a la capital por el Sur, entre la estación de Puerta de Atocha y el municipio madrileño de Torrejón de Velasco, por lo que, con la construcción de dos nuevas vías en este tramo, se incrementará sensiblemente la capacidad de la infraestructura; lo que beneficiará a las circulaciones que utilizan dichos corredores. De esta forma, además, se dará respuesta al aumento de las circulaciones previsto con la llegada de la alta velocidad a Alicante (2012) y Murcia (2014).
La actuación entre la estación de Puerta de Atocha y Torrejón de Velasco, incluyendo los ramales de conexión entre las líneas de alta velocidad Madrid-Andalucía y Madrid-Levante, se ha dividido en varios tramos con una longitud global de 34,2 kilómetros y un presupuesto para las obras de plataforma de más de 302 millones de euros.
Tramos
Las obras de plataforma del primer tramo, entre la cabecera Sur de la estación Madrid Puerta de Atocha y la calle Pedro Bosch, de 0,8 kilómetros de longitud, cuentan con un presupuesto de 13.884.446 euros. Como elemento singular en su trazado hay que destacar un viaducto, de 129,5 metros de longitud, sobre la calle del Comercio y la línea de cercanías C-5.
El tramo comprendido entre la madrileña calle Pedro Bosch y Getafe, con una longitud de 8,7 kilómetros, cuenta con un presupuesto de adjudicación de 96.039.106 euros. Como elementos singulares hay que destacar tres viaductos: el de Abroñigal, de 145,6 metros de estructura metálica; el de Santa Catalina, de 427,3 metros y formado por un viaducto de 86,3 metros, una pérgola de 130 metros y otro viaducto de 211 metros; y, por último, el viaducto sobre la M-40 de 651,2 metros.
El proyecto de cuadruplicación de vía entre Getafe y Pinto tiene una longitud de 10,7 kilómetros y cuenta con un presupuesto de 74.210.600 euros. Como elementos singulares hay que destacar el túnel artificial de Perales del Río, de 390 metros de longitud; y tres viaductos: sobre el río Manzanares (69 metros), sobre la autovía A-4 (93 metros) y sobre la línea convencional de ferrocarril Madrid-Alicante (78 metros).
Por su parte, el tramo Pinto-Torrejón de Velasco tiene una longitud de siete kilómetros y discurre por los términos municipales de Pinto, Parla y Torrejón de Velasco. Cuenta con un presupuesto de 46.998.560 euros, y como elementos singulares hay que destacar una pérgola sobre la línea de alta velocidad Madrid-Andalucía, de 448,9 metros de longitud, además de la reposición del estacionamiento de Cercanías de Parla.
Por último, el tramo Torrejón de Velasco-Ramal de conexión con la línea de alta velocidad Madrid-Andalucía discurre entre los términos municipales de Torrejón de Velasco (Madrid) y Yeles (Toledo), y se corresponde con el ramal de conexión de las líneas de alta velocidad Madrid-Castilla La Mancha-Comunidad Valenciana-Región de Murcia y Madrid-Andalucía. Tiene una longitud de 5,6 kilómetros y cuenta con un presupuesto de adjudicación de 71.164.249 euros. Como elementos singulares de este tramo hay que destacar la construcción de un viaducto de 1.079 metros y una pérgola de 93 metros de longitud.
Los nuevos ramales de conexión tienen su origen en el p.k. 40/273 de la línea de alta velocidad Madrid-Levante, en el término municipal de Valdemoro (Madrid), y su finalización en el p.k. 34/397 de la línea de alta velocidad Madrid-Andalucía, en el término municipal de Yeles (Toledo). Estarán constituidos por dos vías únicas, contiguas al actual trazado, que enlazarán en ambos sentidos, con una longitud aproximada de 5,5 kilómetros cada una.
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Re: Enllaç LAV Llevant-Andalusia
El proper 17 de juny s'inaugura el nou servei AVE València-Sevilla a través del by-pass de Torrejón de Velasco, la durada total del trajecte serà de 3h50', sense parar a Madrid.
AVE 3983
xxxx / 08.15 València-Joaquín Sorolla
09.07 / 09.08 Cuenca-Fernando Zóbel
10.20 / 10.21 Ciudad Real-Central
10.36 / 10.37 Puertollano
11.19 / 11.21 Córdoba-Central
12.05 / xxxx Sevilla-Santa Justa
Enllaç 99983 > AVE 2092 Córdoba (11.27) - Málaga-MZ (12.17)
Enllaç 99008 > MD 13308 Sevilla-SJ (12.45) - Cádiz (14.33)
I en l'altre sentit,
Enllaç 99398 > MD 13043 Huelva-Término (14.55) - Sevilla-SJ (16.24)
Enllaç 99013 > MD 13013 Cádiz (14.35) - Sevilla-SJ (16.20)
Enllaç 99173 > AVE 2173 Málaga-MZ (17.00) - Córdoba (18.00)
AVE 3981
xxxx / 17.22 Sevilla-Santa Justa
18.04 / 18.06 Córdoba-Central
18.48 / 18.49 Puertollano
19.02 / 19.03 Ciudad Real-Central
20.17 / 20.18 Cuenca-Fernando Zóbel
21.12 / xxxx València-Joaquín Sorolla
A aquest servei cal afegir-hi dos enllaços diaris per sentit, canviant de tren a Madrid-Puerta de Atocha.
Amb el canvi d'horaris del 17 de juny, Renfe s'està posant les piles amb el tema dels enllaços (tot i que encara queda molt camí per recórrer), i també amb les tarificacions d'Avant i MD en alguns trams de trens Alvia, cal celebrar-ho ja que notícies com aquestes no són gaire habituals.
AVE 3983
xxxx / 08.15 València-Joaquín Sorolla
09.07 / 09.08 Cuenca-Fernando Zóbel
10.20 / 10.21 Ciudad Real-Central
10.36 / 10.37 Puertollano
11.19 / 11.21 Córdoba-Central
12.05 / xxxx Sevilla-Santa Justa
Enllaç 99983 > AVE 2092 Córdoba (11.27) - Málaga-MZ (12.17)
Enllaç 99008 > MD 13308 Sevilla-SJ (12.45) - Cádiz (14.33)
I en l'altre sentit,
Enllaç 99398 > MD 13043 Huelva-Término (14.55) - Sevilla-SJ (16.24)
Enllaç 99013 > MD 13013 Cádiz (14.35) - Sevilla-SJ (16.20)
Enllaç 99173 > AVE 2173 Málaga-MZ (17.00) - Córdoba (18.00)
AVE 3981
xxxx / 17.22 Sevilla-Santa Justa
18.04 / 18.06 Córdoba-Central
18.48 / 18.49 Puertollano
19.02 / 19.03 Ciudad Real-Central
20.17 / 20.18 Cuenca-Fernando Zóbel
21.12 / xxxx València-Joaquín Sorolla
A aquest servei cal afegir-hi dos enllaços diaris per sentit, canviant de tren a Madrid-Puerta de Atocha.
Amb el canvi d'horaris del 17 de juny, Renfe s'està posant les piles amb el tema dels enllaços (tot i que encara queda molt camí per recórrer), i també amb les tarificacions d'Avant i MD en alguns trams de trens Alvia, cal celebrar-ho ja que notícies com aquestes no són gaire habituals.
Last edited by Sagrerenc on Tuesday 12/06/2012 22:28, edited 2 times in total.
- Guigui
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Tren de rics, tren de pobres
És escandalós que, mentre l'enllaç d'AV sigui de cinc minuts aproximadament, en els MD hi donin fins a una hora. Sembla fet expressament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Tren de rics, tren de pobres
Per una banda, l'index de puntualitat dels MD és força menor que el de l'AVE, amb menys de 15 minuts de marge l'enllaç podria no estar assegurat en moltes ocasions. Però per altra banda, i és el que em sorprèn gratament de Renfe (han tardat 20 anys en fer-ho), és que el canvi d'horaris a la línia Sevilla-Cádiz ha comportat un cadençament horari dels MD minimitzant els temps d'enllaç amb els AVE Madrid-Sevilla, de tal manera que els AVE arribaran a Sevilla als minuts :30 o :35 i els MD sortiran pràcticament cada hora al :45, mentre que en sentit contrari els MD procedents de Cádiz arribaran a Sevilla entre els minuts :19 i :30, sortint els AVE a Madrid als minuts :45. D'aquesta manera les possibilitats d'enllaços es multipliquen. Per posar un exemple, vegem la relació Madrid-Lebrija:Guigui wrote:És escandalós que, mentre l'enllaç d'AV sigui de cinc minuts aproximadament, en els MD hi donin fins a una hora. Sembla fet expressament.
(sense enllaç oficial): Madrid (07.00) - Sevilla (09.30 / 09.45) - Lebrija (10.26)
Enllaç 99080: Madrid (08.00) - Sevilla (10.30 / 10.45) - Lebrija (11.29)
Enllaç 99100: Madrid (10.00) - Sevilla (12.30 / 12.45) - Lebrija (13.31)
Enllaç 99120: Madrid (12.00) - Sevilla (14.30 / 14.45) - Lebrija (15.30)
Enllaç 99130: Madrid (13.00) - Sevilla (15.35 / 15.45) - Lebrija (16.32)
Enllaç 99140: Madrid (14.00) - Sevilla (16.30 / 16.45) - Lebrija (17.27)
Enllaç 99150: Madrid (15.00) - Sevilla (17.20 / 17.45) - Lebrija (18.30)
Enllaç 99170: Madrid (17.00) - Sevilla (19.30 / 19.45) - Lebrija (20.29)
Enllaç 99190: Madrid (19.00) - Sevilla (21.35 / 21.45) - Lebrija (22.28)
Tant de bo arribi el dia que es pugui fer un trajecte combinat Madrid-Juneda amb enllaç a Lleida o un trajecte Zaragoza-Caldes de Malavella amb enllaç a Barcelona. Renfe va pel bon camí però queda molta feina a fer.
En conclusió, i tornant al tema que ens ocupa, és normal que els MD es coordinin amb la relació més forta (Andalusia-Madrid) en detriment de la més feble (Andalusia-València).