Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
No us perdeu la foto de l'hotel que volen posar al damunt de l'intercanviador Renfe-Metro d'Arc de Triomf . Ja veig per a què van treure la botiga de lloguer de bicicletes:
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... omentarios
Un hotel de 5 estrelles coronarà l’estació d’Arc de Triomf a BCN
1. • El complex s’alçarà sense fonaments sobre la llosa que tapa la parada subterrània
2. • El projecte resol els accessos als vestíbuls de Renfe i metro, encara en obres
CARLOS MÁRQUEZ / XABIER BARRENA
BARCELONA
La capacitat d’adaptació és una de les eines més poderoses d’un arquitecte. En temps en què l’estètica s’ha de conjugar amb la practicitat i l’economia, construir un hotel de luxe a sobre d’una estació de metro és un exercici de valentia, una mostra que a Barcelona i als que la treballen no els fan por els desafiaments. El repte es farà metall a la parada de metro i Renfe d’Arc de Triomf, que tindrà just a sobre un complex hoteler que la cadena Hotusa espera poder inaugurar d’aquí poc més de dos anys. Un cinc estrelles amb el suburbà als seus peus; més ben comunicat, impossible.
El responsable del projecte és el despatx d’arquitectes Equip, liderat per Xavier Claramunt, que ahir va explicar a aquest diari els detalls del pla, aprovat fa una setmana a la comissió d’Urbanisme de l’ajuntament. Claramunt parlava de l’hotel, però semblava que es referís a un ésser viu. A l’estar situat sobre una llosa de dos metres de gruix que farà alhora de sostre de l’estació i de terra de l’edifici, el primer enigma era resoldre l’absència de fonaments.
Llavors va sorgir el saber-se aclimatar a les circumstàncies: «Hem repartit el pes en molts pilars petits, de manera que la llosa no pateix i suporta sense problemes la càrrega», va dir Claramunt. Aquest tiralínies de columnes permetrà que la llum entre i surti sense limitacions pel xassís de l’hotel.
«UN EDIFICI PELUT» / «És com un edifici pelut», resumeix amb paciència l’arquitecte, capaç que un neòfit pugui fer un dibuix mental d’un projecte de més de 9.000 metres quadrats. A Hotusa sembla que estan encantats amb la nova joguina. El seu encàrrec va ser tan clar com comprensible: que sigui maco i que permeti aprofitar l’espai al màxim. Envoltat de blocs centenaris, l’equip de Claramunt havia d’aconseguir a més a més que el seu edifici no fos «una baluerna, ja que es tracta «d’una construcció molt gran per a una illa de cases clàssica de l’Eixample». Per aconseguir-ho, es va decidir partir l’immoble en dos blocs, un de sis plantes i un altre de nou, coronades per unes sales polivalents encarades al passeig de Sant Joan i des de les quals es podrà contemplar tot Barcelona.
TERMINIS / Si no sorgeixen més imprevistos –les troballes arqueològiques van parar sis mesos l’avanç de les obres als vestíbuls de l’estació– la primera pedra es podria col·locar a finals d’any i, tenint en compte que l’estructura metàl·lica s’anirà fabricant en tallers i col·locant a poc a poc, l’hotel podria obrir les portes 18 mesos després amb l’accés al subsòl en una de les cantonades.
Sense fonaments, envoltat d’imponents finques amb el segell de Cerdà, amb l’ombra de l’Arc de Triomf i una estació de metro i Renfe sota els peus, aquest singular hotel emergirà amb la intenció de no ser «invasiu» per al barri.
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... omentarios
Un hotel de 5 estrelles coronarà l’estació d’Arc de Triomf a BCN
1. • El complex s’alçarà sense fonaments sobre la llosa que tapa la parada subterrània
2. • El projecte resol els accessos als vestíbuls de Renfe i metro, encara en obres
CARLOS MÁRQUEZ / XABIER BARRENA
BARCELONA
La capacitat d’adaptació és una de les eines més poderoses d’un arquitecte. En temps en què l’estètica s’ha de conjugar amb la practicitat i l’economia, construir un hotel de luxe a sobre d’una estació de metro és un exercici de valentia, una mostra que a Barcelona i als que la treballen no els fan por els desafiaments. El repte es farà metall a la parada de metro i Renfe d’Arc de Triomf, que tindrà just a sobre un complex hoteler que la cadena Hotusa espera poder inaugurar d’aquí poc més de dos anys. Un cinc estrelles amb el suburbà als seus peus; més ben comunicat, impossible.
El responsable del projecte és el despatx d’arquitectes Equip, liderat per Xavier Claramunt, que ahir va explicar a aquest diari els detalls del pla, aprovat fa una setmana a la comissió d’Urbanisme de l’ajuntament. Claramunt parlava de l’hotel, però semblava que es referís a un ésser viu. A l’estar situat sobre una llosa de dos metres de gruix que farà alhora de sostre de l’estació i de terra de l’edifici, el primer enigma era resoldre l’absència de fonaments.
Llavors va sorgir el saber-se aclimatar a les circumstàncies: «Hem repartit el pes en molts pilars petits, de manera que la llosa no pateix i suporta sense problemes la càrrega», va dir Claramunt. Aquest tiralínies de columnes permetrà que la llum entre i surti sense limitacions pel xassís de l’hotel.
«UN EDIFICI PELUT» / «És com un edifici pelut», resumeix amb paciència l’arquitecte, capaç que un neòfit pugui fer un dibuix mental d’un projecte de més de 9.000 metres quadrats. A Hotusa sembla que estan encantats amb la nova joguina. El seu encàrrec va ser tan clar com comprensible: que sigui maco i que permeti aprofitar l’espai al màxim. Envoltat de blocs centenaris, l’equip de Claramunt havia d’aconseguir a més a més que el seu edifici no fos «una baluerna, ja que es tracta «d’una construcció molt gran per a una illa de cases clàssica de l’Eixample». Per aconseguir-ho, es va decidir partir l’immoble en dos blocs, un de sis plantes i un altre de nou, coronades per unes sales polivalents encarades al passeig de Sant Joan i des de les quals es podrà contemplar tot Barcelona.
TERMINIS / Si no sorgeixen més imprevistos –les troballes arqueològiques van parar sis mesos l’avanç de les obres als vestíbuls de l’estació– la primera pedra es podria col·locar a finals d’any i, tenint en compte que l’estructura metàl·lica s’anirà fabricant en tallers i col·locant a poc a poc, l’hotel podria obrir les portes 18 mesos després amb l’accés al subsòl en una de les cantonades.
Sense fonaments, envoltat d’imponents finques amb el segell de Cerdà, amb l’ombra de l’Arc de Triomf i una estació de metro i Renfe sota els peus, aquest singular hotel emergirà amb la intenció de no ser «invasiu» per al barri.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
Si s'ho treballen una mica més, igual encara el poden fer més lleig. De tota manera, estan posant el llistó molt alt.metring wrote:
Així m'agrada: projectes que s'integren perfectament a l'entorn, agradables a la vista i que en cap moment busquen el "lluïment" de l'arquitecte.
En fi... un edifici molt bonic... per posar-lo a un polígon industrial tipus Zona Franca, però no al mig de l'Eixample. Espero que no tiri endavant.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
Ho he de dir...És horripilant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Què té a veure aquest edifici al voltant d'altres que són una preciositat, com el de la Central Catalana d'Electricitat, que allò és una meravella i ni tant sols fan visites guiades, cosa que els hi vaig suggerir fa un any???????
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Parlant de conjugar...
Ens estan dient que, a més de lleig, serà inútil i caríssim?En temps en què l’estètica s’ha de conjugar amb la practicitat i l’economia [...]
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Parlant de conjugar...
Evidentment.Guigui wrote:Ens estan dient que, a més de lleig, serà inútil i caríssim?
És que a més, estèticament sembla un edifici dels anys 70, típic de les oficines del desarrollismo i d'en Porcioles
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
Realment queda horrible. No dic que l'edifici sigui lleig (que per mi ho és), però és que no quadra gens amb la resta dels edificis de l'entorn.wefer wrote: Si s'ho treballen una mica més, igual encara el poden fer més lleig. De tota manera, estan posant el llistó molt alt.
Així m'agrada: projectes que s'integren perfectament a l'entorn, agradables a la vista i que en cap moment busquen el "lluïment" de l'arquitecte.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
Realment horrible, i això que és un hotel "de luxe" representa!!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Té missatge
Potser ja és intencionat, com dient: foteu-vos, pobrissalla! Aquí hi ha calers, però només a dintre; per vosaltres, la cara lletja, que no us mereixeu millor!
Darwinisme social, en diuen...
Darwinisme social, en diuen...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
Mes hotels no. Mes empresas d´investigacio i de noves tecnniques de lo que sigui si. Prou de tant turisme, no portar nomes que miseria a llarg termini.
En lloc d´un hotel per turistes, millor un centro d´investigaçio de l´industria ferroviaria o qualsevol cose que tingui mes futir que un hote. No aprenem ni en la crisis.
En lloc d´un hotel per turistes, millor un centro d´investigaçio de l´industria ferroviaria o qualsevol cose que tingui mes futir que un hote. No aprenem ni en la crisis.
- Rafa Monty
- N6
- Posts: 167
- Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
- Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
Per l'amor de déu!!!!
Cuan miro aixó, s'em vé l' esgarrifança del tema "Barcelona no es Madrid, barcelona está rodejada de Besós collserola, llobregat i mar, no podem ampliar pero sí reinventar-nos" Hi ha alguna cosa més pitjor que l' estética d' aquest hotel? m' agradaria si com a mínim, traiessin les línies blanques, la façana negra ja es bastant acceptable...
Cuan miro aixó, s'em vé l' esgarrifança del tema "Barcelona no es Madrid, barcelona está rodejada de Besós collserola, llobregat i mar, no podem ampliar pero sí reinventar-nos" Hi ha alguna cosa més pitjor que l' estética d' aquest hotel? m' agradaria si com a mínim, traiessin les línies blanques, la façana negra ja es bastant acceptable...
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
Ja tenim polèmica. Aquest edifici dins d'un altre context, com molt bé heu dit més amunt, per exemple a la nova Diagonal o al 22@ doncs mira no el veig malament, és, en podriem dir: descontructivista; però al voltant de l'Arc de Triomf, al costat d'aquestes cases tan Eixample i amb la Central Elèctrica, un bellissim edifici, com molt bé diu la Metring, doncs que voleu que us digui; els veig fora de lloc, no malament, però si molt fora de lloc. Salut!
Re: Ajuntar què
Sembla ser que ara no...pel que he vist durant les obres, sobre l'estació, hi ha ara un solar de grans dimensions.Això, sumat a que l'estació es troba a sota d'edificis...
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
No són línies blanques, són uns tubs de color daurat. Aquí es veu millor, encara que la volumetria no és la mateixa:Rafa Monty wrote: m' agradaria si com a mínim, traiessin les línies blanques, la façana negra ja es bastant acceptable...
Estic d'acord en qué no és el millor lloc per ficar-lo.
Un diagrama de l'intercanviador, just a sota de l'edifici
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
Esto... no existe ya desde hace muchos años en Marina una estacion fantasma que tenia que sustituir a la actual de Arc de triom f? Por que de ser asi me parece una ******* gastarse ese pastizal en reformar una estacion
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Marina Renfe
No, Marina Renfe és una estació fantasma que seguirà sent-ho.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
Existir existe, lo único es que cuando construyeron la bifrucación de la R1, arrasaron con la estación.evody wrote:Esto... no existe ya desde hace muchos años en Marina una estacion fantasma que tenia que sustituir a la actual de Arc de triom f? Por que de ser asi me parece una ******* gastarse ese pastizal en reformar una estacion
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
Desvíos en Arc de Triomf
La larga y compleja reforma de la estación de Rodalies y metro de Arc de Triomf cortará la avenida de Vilanova en dirección Besòs, entre el paseo de Sant Joan y Roger de Flor, desde hoy y durante tres meses. En sentido Llobregat, la Conselleria d’Obres Públiques mantiene abierto el carril ya existente. Las alternativas son las calles de Ausiàs March y Almogàvers. Estas obras, con un coste de 33 millones, consisten en construir dos grandes vestíbulos de 5.200 metros cuadrados (en el paseo de Sant Joan y la plaza de André Malraux), ampliar los accesos y pasillos, suprimir escaleras e instalar nueve ascensores.
Desvíos en Arc de Triomf
La larga y compleja reforma de la estación de Rodalies y metro de Arc de Triomf cortará la avenida de Vilanova en dirección Besòs, entre el paseo de Sant Joan y Roger de Flor, desde hoy y durante tres meses. En sentido Llobregat, la Conselleria d’Obres Públiques mantiene abierto el carril ya existente. Las alternativas son las calles de Ausiàs March y Almogàvers. Estas obras, con un coste de 33 millones, consisten en construir dos grandes vestíbulos de 5.200 metros cuadrados (en el paseo de Sant Joan y la plaza de André Malraux), ampliar los accesos y pasillos, suprimir escaleras e instalar nueve ascensores.
-
- N7
- Posts: 458
- Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
- Facebook: pol.bielsa
- Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contact:
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
Aquí un vídeo meu fet aproximadament 1 mes i mig
Mireu a partir del minut 2:09
http://www.youtube.com/watch?v=tZTGtzkU6ys
Mireu a partir del minut 2:09
http://www.youtube.com/watch?v=tZTGtzkU6ys
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
Us poso l'enllaç d'un fil, a on es deia que Arc de Triomf tindria els nous vestíbuls el 2009 http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=3571.