Possibles connexions internacionals des de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Jordi Freixas

Re: Possibles connexions internacionals des de Barcelona

Post by Jordi Freixas »

I durant aquesta franja horaria no es pot mantenir el servei obert en via única?

A part de tot. Entre les 0 i les 5 no vol dir que a partir de les 5 no puguin tornar a circular per allà.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Limitacions

Post by Sagrerenc »

Guigui wrote:Cal pensar que les LAV europees (almenys l'espanyola i la francesa) estan tancades al trànsit entre les 0 i les 5 per raons de manteniment. Per tant, tindria poc sentit construir trens pensats per a serveis nocturns que puguin desenvolupar la velocitat màxima per LAV si l'utilitzaran en una part marginal del seu trajecte.
Potser seria possible fer circulació nocturna per la LAV en via única, reduint la velocitat en els trams on s'hi facin tasques de manteniment.

Si no fos així, entre les 0 i les 5 hores un tren podria fer uns 700 km per via convencional, sense parades. Si un tren surt a les 21h i arriba a les 8h, tenim 6 hores de trajecte en alta velocitat, a 250 km/h de mitjana em surten 1.500 km. Per tant, seria factible fer uns serveis d'alta velocitat nocturna que fessin uns 2.200 km en 11 hores. Perquè ens fem una idea, aquesta és la distància que hi ha entre Barcelona i Glasgow (Escòcia), Copenhaguen (Dinamarca), Berlín (Alemanya), Cracòvia (Polònia), Budapest (Hongria), Belgrad (Sèrbia), Sarajevo (Bòsnia) o Catània (Sicília).
Last edited by Sagrerenc on Friday 29/01/2010 11:12, edited 1 time in total.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Possibles connexions internacionals des de Barcelona

Post by Sagrerenc »

Jordi Freixas wrote:I durant aquesta franja horaria no es pot mantenir el servei obert en via única?

A part de tot. Entre les 0 i les 5 no vol dir que a partir de les 5 no puguin tornar a circular per allà.
Veig que hem contestat alhora jeje.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Serveis nocturns amb LAV tancada

Post by Guigui »

Via única no té sentit, perquè significaria empantanegar tots els serveis que circulen en un dels dos sentits. A més, penseu que el tram francès a partir de Perpinyà és ben pla i recte fins Borgonya, així que es poden assolir tranquil·lament els 200 per hora.

Pel que fa a un esquema de serveis nocturns amb la limitació del tancament de les LAV, ja vaig proposar al seu dia alguns serveis en un missatge d'aquest mateix fil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Serveis nocturns amb LAV tancada

Post by 437.001 »

Guigui wrote:Via única no té sentit, perquè significaria empantanegar tots els serveis que circulen en un dels dos sentits. A més, penseu que el tram francès a partir de Perpinyà és ben pla i recte fins Borgonya, així que es poden assolir tranquil·lament els 200 per hora.

Pel que fa a un esquema de serveis nocturns amb la limitació del tancament de les LAV, ja vaig proposar al seu dia alguns serveis en un missatge d'aquest mateix fil.
Pla no ho és tant, a la vall del Roina la LGV evita la vall entre Pierrelatte i Lyon, i entre Nimes i Valence-TGV hi ha rampes del 35.
Un TGV no hi té problema, un Talgo nocturn traccionat no ho sé.
Jordi Freixas

Re: Possibles connexions internacionals des de Barcelona

Post by Jordi Freixas »

Bé, en qualsevol dels casos que entre les 0 i les 5 les LAV estiguin tancades no treu que no s'hagi de poder anar a 300 km/h pels trams d'Alta Velocitat en horari lectiu.

D'altre banda... com afectaria això en els trams d'una ruta en concret a on no hi hagi alternativa a la línia d'Alta Velocitat (com per exemple l'EuroTunel)?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Restricció nocturna

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:D'altre banda... com afectaria això en els trams d'una ruta en concret a on no hi hagi alternativa a la línia d'Alta Velocitat (com per exemple l'EuroTunel)?
Doncs que caldria haver-ne abans de les 0 hores o entrat després de les 5. En plata, arribada a Londres a les 0 hores o a partir de les 6 del matí (o última sortida a les 22.30 i primera a les 5.00), cosa que no ha d'afectar massa els serveis nocturns.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Possibles connexions internacionals des de Barcelona

Post by Jordi Freixas »

I com és possible que aquesta classe de trams es regeixin EXACTAMENT per les mateixes condicionants?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Manteniment

Post by Guigui »

Si vols dir que les LAV tanquen de 0 a 5, són les normes generals a França i Espanya (i no sé si a altres països també) per qüestions de manteniment.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Possibles connexions internacionals des de Barcelona

Post by Jordi Freixas »

No has entès la meva pregunta. La torno a formular: Com és possible que en aquest cas (en el qual no hi ha alternativade circulació possible) es segueixi exactament el mateix criteri?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Manteniment de les LAV

Post by Guigui »

Pel mateix motiu que les altres LAV: manteniment. A més, quina demanda hi hauria per arribar a Londres o París a la 1 de la matinada o sortir-ne a les 4?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Possibles connexions internacionals des de Barcelona

Post by Jordi Freixas »

De Londres a París cap ni una, però de Londres o Glasgow a una altra capital europea suficientment llunyana i/o viceversa... potser sí que tindria més sentit.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Demanda

Post by Guigui »

No ens enganyem: només hi haurà relacions des de Barcelona a indrets on hi hagi prou demanda. A més dels actuals París, Zuric i Milà, serien llocs tipus Àmsterdam, Brussel·les, Londres, Frankfurt o Munic que, a més del seu propi atractiu, ofereixen múltiples connexions. I les ciutats més allunyades serien apropiades per a relacions nocturnes, ja que cas de ser diürnes no serien competitives envers l'avió.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Demanda

Post by Jordi Freixas »

Guigui wrote:I les ciutats més allunyades serien apropiades per a relacions nocturnes, ja que cas de ser diürnes no serien competitives envers l'avió.
Precísament de les relacions nocturnes estic parlant, perquè francament... dubto molt que sigui gaire compatible un servei BCN - Londres diurn a nivell immediat.

Llavors la pregunta que em faig jo seria... com ens ho fem de cara a una possible relació nocturna BCN - Londres, si degut a la seva naturalesa horaria, no arriba a deixar enrere l'EuroTúnel a les 0h, en qualsevol dels dos sentits?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Barcelona-Londres de dia

Post by Guigui »

Barcelona-Londres en 6 hores és massa poc per fer-se de nit. Si de cas, serà una relació diürna per a gent que té por de volar, moltes ganes d'anar en tren o per a trajectes intermedis (per exemple, a Marne-la-Vallée Eurodisney des de qualsevol altre indret).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Possibles connexions internacionals des de Barcelona

Post by Jordi Freixas »

No.

Quan hi ha actualment amb l'Euro Star de París a Londres? Perquè pel que jo he anat llegint per aquí, és de Barcelona a París que serien 5 o 6 hores.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Segueix sent no apte per a serveis nocturns

Post by Guigui »

L'Eurostar triga unes dues hores i mitja. Compta que venint de Barcelona, no entraria a París sinó que aniria per Marne-la-Vallée, s'estalviaria una mica de temps. Per tant, ens quedaríem en vuit hores.

L'objecció és la mateixa. No n'hi ha prou per un TrenHotel amb servei de restaurant (que se suposa que serà utilitzat), cosa que deixaria menys de sis hores per a dormir. Tot i que molts yuppies no dormen més, no és qüestió de generalitzar-ho a tots els perfils de viatgers.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Possibles connexions internacionals des de Barcelona

Post by Jordi Freixas »

I tot això tenint en compte que passarà per trams de no-Alta Velocitat?
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Possibles connexions internacionals des de Barcelona

Post by Sagrerenc »

Jordi Freixas wrote:No.

Quan hi ha actualment amb l'Euro Star de París a Londres? Perquè pel que jo he anat llegint per aquí, és de Barcelona a París que serien 5 o 6 hores.
L'Eurostar de París a Londres tarda entre 2h15' i 2h27'.

El que no entenc és quan llegeixo que el TGV entre París i Barcelona tardarà més de 5 hores. Actualment els trens directes entre París i Nîmes tarden 2h50'. Això vol dir que es tardaran almenys 2h10' per fer el trajecte Nîmes-Barcelona, de poc menys de 400 km? Em sembla massa.

Un TGV directe entre París i Barcelona sense parades podria estar al voltant de les 4h30' i, per tant, un Barcelona-Londres sense parades estaria entre les 6h i 6h30'.
Jordi Freixas

Re: Possibles connexions internacionals des de Barcelona

Post by Jordi Freixas »

Sagrerenc wrote:El que no entenc és quan llegeixo que el TGV entre París i Barcelona tardarà més de 5 hores. Actualment els trens directes entre París i Nîmes tarden 2h50'. Això vol dir que es tardaran almenys 2h10' per fer el trajecte Nîmes-Barcelona, de poc menys de 400 km? Em sembla massa.
400 km però per quin tipus de via? Serà tot Alta Velocitat des del començament?
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”