Incidències ferroviàries a Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Força major

Post by liniadelRipollés »

Feia un sol!

Això sí, agulla neta de neu no en vaig veure cap! No sé si en van intentar moure alguna per retirar algun tren espatllat i llavors passa el que passa...
Guigui wrote:
liniadelRipollés wrote:Ahir vaig fer el recorregut L'Espluga de Francolí a Barcelona amb 120 minuts de retard, per tant amb devolució íntegra del preu del bitllet.
2 hores a l'Espluga esperant el tren amb neu, vent i sota zero !!!!
I no es van escudar en les inclemències del temps per no abonar-te'l? :o
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by oriolp13 »

Passat l'espluga direcció Lleida, quan la via creua la LAV,m hi havia punts on literalment no hi havia via. Tant costa passar-hi una 319 amb una pala al devant per a netejar una mica¿!
Salutacions,

Oriol
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by marc »

El que jo no entenc com pot ser que a vegades per una mica de neu hi hagi tants problemes i amb mes d'u metre de neu el transpirinenc i el cremallera de Nuria funcionin tant panxos. El que haurien de fer es tornar a posar en servei la llevaneu 300-100 i aixi tenir dues llevaneus operatives per netejar les vies catalanes
De nou al FTC
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by liniadelRipollés »

Bàsicament a la línia del transpirinenc les agulles tenen calefactors, per la qual cosa no es forma gel ni s'acumula neu en elles, i són per tant accionables a distància.
A la nostra banda els calefactors passen desaparcebuts atenent que són elèctrics. A banda francesa és molt curiós veure bombones de propà a peu d'agulla donant calors a les agulles. En d'altres casos tot un dipòsit de propà!
A la resta de línies moltes agulles no tenen calefactors per la qual cosa quan neva no es poden moure ja que no completaran el recorregut i quedaria la línia inutilitzada a efectes de circulació.
marc wrote:El que jo no entenc com pot ser que a vegades per una mica de neu hi hagi tants problemes i amb mes d'u metre de neu el transpirinenc i el cremallera de Nuria funcionin tant panxos. El que haurien de fer es tornar a posar en servei la llevaneu 300-100 i aixi tenir dues llevaneus operatives per netejar les vies catalanes
Last edited by liniadelRipollés on Monday 11/01/2010 19:40, edited 1 time in total.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by oriolp13 »

liniadelRipollés wrote:Bàsicament a la línia del transpirinenc les agulles tenen calefactors, per la qual cosa no es forma gel ni s'acumula neu en elles, i són per tant accionables a distància.
A la resta de línies moltes agulles no tenen calefactors per la qual cosa quan neva no es poden moure ja que no completaran el recorregut i quedaria la línia inutilitzada a efectes de circulació.
marc wrote:El que jo no entenc com pot ser que a vegades per una mica de neu hi hagi tants problemes i amb mes d'u metre de neu el transpirinenc i el cremallera de Nuria funcionin tant panxos. El que haurien de fer es tornar a posar en servei la llevaneu 300-100 i aixi tenir dues llevaneus operatives per netejar les vies catalanes
Apart de que les llevaneus que tenen per el transpirinenc no les tenen per tot Catalunya, i si envien una 319 amb pales i personal per a netejar agulles es tardaria "lo" seu, per tant surt més a compte parar el servei;)
Salutacions,

Oriol
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by liniadelRipollés »

L'altre dia vaig fotografiar una 319 amb pala a Reus i plena de neu.
oriolp13 wrote:
liniadelRipollés wrote:Bàsicament a la línia del transpirinenc les agulles tenen calefactors, per la qual cosa no es forma gel ni s'acumula neu en elles, i són per tant accionables a distància.
A la resta de línies moltes agulles no tenen calefactors per la qual cosa quan neva no es poden moure ja que no completaran el recorregut i quedaria la línia inutilitzada a efectes de circulació.
marc wrote:El que jo no entenc com pot ser que a vegades per una mica de neu hi hagi tants problemes i amb mes d'u metre de neu el transpirinenc i el cremallera de Nuria funcionin tant panxos. El que haurien de fer es tornar a posar en servei la llevaneu 300-100 i aixi tenir dues llevaneus operatives per netejar les vies catalanes
Apart de que les llevaneus que tenen per el transpirinenc no les tenen per tot Catalunya, i si envien una 319 amb pales i personal per a netejar agulles es tardaria "lo" seu, per tant surt més a compte parar el servei;)
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by oriolp13 »

liniadelRipollés wrote:L'altre dia vaig fotografiar una 319 amb pala a Reus i plena de neu.
Devia ser la que va netejar el tram de l'espluga, ja que es veien els rails coberts, però el voltant amb més neu. Pots penjar la foto :O


Percert, una preguntam la LAV es neteja amb 319 amb pales, o, directament, quan neva molt es suspenen les circulacions?
Salutacions,

Oriol
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by 437.001 »

Adolf, deuries quedar guapo, a l´estació de l´Espluga...
Jo havia passat el dia abans amb l´AVE cap a Madrid, i hi vaig tornar a passar el dia 11, i feia una mica de "cague", veure només les dues ratlles del rail, i a 160 tan relativament panxos...

Per cert (off-topic), que bonic és Guadalajara-Jadraque-Baides-Sigüenza-Torralba-Medinaceli-Arcos de Jalón-Ariza amb neu i una 470 amb una porta congelada... :D
alkolo89
N6
N6
Posts: 164
Joined: Thursday 26/02/2009 11:57

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by alkolo89 »

liniadelRipollés wrote:Bàsicament a la línia del transpirinenc les agulles tenen calefactors, per la qual cosa no es forma gel ni s'acumula neu en elles, i són per tant accionables a distància.
A la resta de línies moltes agulles no tenen calefactors per la qual cosa quan neva no es poden moure ja que no completaran el recorregut i quedaria la línia inutilitzada a efectes de circulació.
Si no ho han col·locat, per ara no tenen calefactors, almenys les de Puigcerdà i La Molina, ja que amb la renovació van ficar agulles noves i encara no hi havien els calefactors per col·locar.

Salut
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by mikado »

http://www.elperiodico.com

Un problema en la catenaria obliga a cortar la línea Tarragona-Cambrils

• La incidencia ha afectado a trenes de media y larga distancia
• La empresa ha habilitado un servicio alternativo de autobuses
EFE
BARCELONA
La falta de tensión en la catenaria de la vía entre Tarragona y Cambrils (Baix Camp) impide la circulación de trenes en ese tramo, por lo que se ha habilitado un servicio alternativo de autobuses, según han informado Renfe y Adif.

La incidencia ha afectado las líneas de media y larga distancia y hasta el momento se han transbordado los pasajeros de dos trenes de media distancia de la línea de Tarragona y los de tres trenes de larga distancia de la línea de Valencia.

Adif ha informado de que, por el momento, se desconocen las causas que han provocado la falta de tensión en la catenaria y ha comunicado que sus técnicos están trabajando para reparar los daños.
User avatar
rogermelcior
N5
N5
Posts: 147
Joined: Monday 14/09/2009 20:08
Location: Badalona
Contact:

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by rogermelcior »

Avui he vist cap a les 19,30 un MD 449 procedent de Fugueres/Portbou desviat per la línia de Mataró, en concret passava per l'estació de Montgat en sentit Barcelona!

Sabeu si ha passat res?
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by Mako448 »

rogermelcior wrote:Avui he vist cap a les 19,30 un MD 449 procedent de Fugueres/Portbou desviat per la línia de Mataró, en concret passava per l'estació de Montgat en sentit Barcelona!

Sabeu si ha passat res?
Aquesta tarda s'ha circulat en via única entre Montmeló i Granollers Centre per una averia.Potser tingui a veure amb aixó.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Doble atropellament entre Cambrils i Salou

Post by Guigui »

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _87480.php

Tallen la circulació ferroviària al Corredor Mediterrani entre Cambrils i Salou per un doble atropellament

ACN
Cambrils
Ult. Act. 10/02/2010 22:02


La circulació ferroviària al Corredor Mediterrani entre Cambrils (Baix Camp) i Salou (Tarragonès) està tallada des de cap a un quart de vuit del vespre d'aquest dimecres, per un doble atropellament mortal a la via a Cambrils. El tall afecta cinc trens de Llarga Distància del Corredor i quatre de Mitja Distància amb origen o destí a Tortosa. Als primers, que estan aturats, s'ha ofert refrigeris als viatgers, mentre que el recorregut dels de Mitja Distància es fa per carretera entre Cambrils i Salou, segons ha informat Renfe. Per reprendre la circulació s'espera que el jutge aixequi els cadàvers, segons ha recordat la companyia ferroviària, que ha afegit que l'afectació durarà fins al final del servei.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by metring »

Això mateix he sentit a la megafonia a Sants, tot i que no s'entenia gaire bé. Em pensava que no ho havia sentit be quan lo del doble atropellament.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by metring »

Diuen a http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=529319 que el tren de Barcelona d'un quart de nou del vespre cap a Figueres ha tingut un retard de mitja hora perquè un Rodalies ha passat per error per davant del tren de Mitja Distància anterior :x

Sobre la notícia d'abans, a http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=529318 diuen que a la gent que hi havia dins els trens aturats, els hi han ofert refrigeris, i als qui vam estar hora i mitja a Garraf el 21 d'octubre passat, res de res!! :emprenyat
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Política "comercial" de Renfe

Post by Guigui »

metring wrote:Sobre la notícia d'abans, a http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=529318 diuen que a la gent que hi havia dins els trens aturats, els hi han ofert refrigeris, i als qui vam estar hora i mitja a Garraf el 21 d'octubre passat, res de res!! :emprenyat
Nineta dels ulls vs. tren de la pobrissalla. Com diu l'anunci: "Hi ha coses que no canvien mai."
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by Sky »

Rescat de 60 viatgers en un tren avariat a Cervera

• Els passatgers van estar dos hores atrapats en un lloc inaccessible

Aparatós rescat en la línia de tren entre Lleida i Manresa. Una avaria a la catenària a la sortida d'un túnel entre Cervera i Sant Guim de Freixenet va deixar dimarts al matí atrapats dins el tren durant unes dos hores 60 passatgers que finalment van ser rescatats per diverses dotacions dels Mossos d'Esquadra i dels Bombers de la Generalitat, després que Renfe activés el protocol d'emergència davant de la impossibilitat de posar en marxa el comboi. La dificultat d'accés ala zona on el tren es va quedar sense corrent elèctric, entre unes roques, va endarrerir l'evacuació dels passatgers, la meitat dels quals eren alumnes de segon d'ESO d'un col·legi de Lleida. Entre els altres passatgers hi havia gent gran molt angoixada per la situació d'aïllament. Els Mossos i els bombers van haver d'arribar-hi caminant perquè ni tan sols s'hi podia accedir amb els tot terrenys i els passatgers van haver de travessar camp a través, escortats pels agents, una zona enfangada per arribar a una carretera on van ser recollits per tres autobusos llogats per Ren-fe. L'avaria va tindre lloc cap a les 10.00 hores i els viatgers que es dirigien a Manresa van arribar-hi més tard de les 14.00 hores i van completar una odissea que havia començat cinc hores abans, ales 08.55 a l'estació de Lleida-Pirineus.

La línia ferroviària entre Lleida i Manresa va recuperar la normalitat (alterada igualment per unes obres) dimarts a mitja tarda. Renfe va enviar al migdia un tren dièsel en direcció al tram de la via on hi havia el tren sense corrent elèctric per remolcar-lo, però al final no va ser necessari usar-lo.

L'APUNT

La línia de Manresa, encara en obres

La línia ferroviària entre Lleida i Manresa segueix tallada per obres entre Calaf i la capital del Bages i Renfe cobreix el trajecte amb un servei especial d'autobusos. El servei de tren estarà interromput durant un temps indeterminat, segons Renfe, malgrat que les obres havien d'acabar al novembre passat. L'estat de la línia ha provocat queixes dels usuaris en moltes ocasions, ja que es un tram que sempre registra avaries que nombroses obres no han aconseguit aturar.Els combois circulen a baixa velocitat i tarden més de 2 hores de Lleida a Manresa.

http://www.adn.es/local/lleida/20100211 ... -tren.html
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

N'hi ha que no coneixen la paraula "dues"

Post by Guigui »

dos hores
Ai, quin mal! I "dos" vegades!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: N'hi ha que no coneixen la paraula "dues"

Post by Sagrerenc »

Guigui wrote:
dos hores
Ai, quin mal! I "dos" vegades!
El mot "dues" és l'únic correcte en el català estàndard, però en algunes varietats dialectals (com el lleidatà) és bastant comú utilitzar el mot "dos" per als dos gèneres.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by metring »

http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 87206.html

Un plàstic a la catenària causa retards de mitja hora als trens


El fort vent d'ahir va afectar la línia Girona-Barcelona, ja que un plàstic es va encastar a la catenària a Sant Celoni. Perquè tècnics d'ADIF poguessin treure el plàstic, es va restringir la circulació a una sola via, fet que va provocar retards d'uns 20 minuts entre les 8 i 2/4 quarts de 9 del vespre, segons Renfe.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”