Crónica d'un viatge a Suissa
Re: Impressions d'un viatge a Suïssa
I per cert Guigui, molt molt molt interessant el teu reportatge. Realment hi havia coses que (a nivell de trens cremallera, per exemple) les tenia com pre-concebudes d'una manera, i de sobte aparix el Cremallera de Pilatus aquest que, a jutjar per les imatges hagués jurat que es tractava simplement d'un funicular. O sigui que tenint en compte que no és el cas i partint de que com has dit és la línia amb més pendent del món, i en paraules textuals teves "no té ni un metre en adherència", a mi em fa deduir que aquesta pendent tant pronunciada que ha obligat a fer-hi trens del tipus funicular es manté del principi al de la línia. És aixi?
D'altra banda... aquests automotors són tots d'un sol vagó? No n'hi han de composicions amb cotxes de viatgers remolcats, per exemple?
D'altra banda... aquests automotors són tots d'un sol vagó? No n'hi han de composicions amb cotxes de viatgers remolcats, per exemple?
Re: Impressions d'un viatge a Suïssa
Jo els que vaig veure anaven en simple (he de dir que era temporada baixa), a més que tampoc és que veiés cap enganxall en cap de les unitats.... almenys en les que vaig veure circular.
El tipus "funicular" suposo que es manté des del principi, almenys els cremalleres a vapor que hi circulaven antigament també eren d'un sol cotxe i estil funicular. Tenien aquesta pinta: http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... e_view.JPG
El tipus "funicular" suposo que es manté des del principi, almenys els cremalleres a vapor que hi circulaven antigament també eren d'un sol cotxe i estil funicular. Tenien aquesta pinta: http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... e_view.JPG
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cremallera del Pilatus
El pendent del cremallera del Pilatus varia al llarg del trajecte, però en cap moment tens la impressió d'anar "tort" al tren. I sí, les composicions són sempre d'un cotxe sol. He vist circular fins a quatre trens seguits, suposo que amb marxa a vista.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Re: Cap de setmana a Suissa
La línia del MOB de Montreux a Zweisimmen i el cremallera dels Rochers de Naye són molt, molt recomanables. També hi ha la curiosa via única del tren de les vinyes (dels CFF), que enllaça la línia del Simpló amb la del "plateau".davida wrote:El 13-14 de febrer aniré a Suissa.
Tinc previst estar a la zona de Montreux.
Algú que coneixi la zona em pot fer alguna recomanació ferroviaria.
Habia pensat en fer el Golden Pass Montreux - Zweisimmen, o algun dels cremalleres de la zona (Rochers-de-Naye o Pleiades).
Algú coneix la zona i em pot fer alguna recomanació.
De moment tinc reservat el sopar al Train du Fondue
Bon viatge.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Re: Cap de setmana a Suissa
Què té de curiosa aquesta via única que dius, si és que es pot saber?
Re: Impressions d'un viatge a Suïssa
Doncs aprofitaré per fer una valoració personal del meu "tast" al sistema de transport públic suís que vaig fer el dia del meu vintidosè aniversari, el passat 9 de febrer.
En primer lloc, em va sorprendre molt el poguer agafar trens de llarg recorregut amb un bitllet de rodalia per a fer trajectes de Rodalia. Armat amb el meu bitllet Triregio (abonament de 24 hores vàlid a tot l'àmbit TNW -l'ATM de Basilea-, a tot l'Àmbit RVS -l'ATM de Lörrach, a Alemanya-, al Distibus -Bus Districte des Trois frointères, a França- i al tram SNCF Basilea-Mulhouse) resulta que volia anar de Basilea a Liestal, d'on surt el Waldenburgerbahn, del qual l'usuari aim n'ha fet esment. Doncs bé, arribo a l'estació i per saber quin tren havia d'agafar consulto la guia d'horaris de la xarxa del Regio S-Bahn (sí, allà encara s'editen guies!, amb lo pràctiques que són...) i mirant l'horari veig que el primer tren que surt cap a Liestal era un Intercity, amb destinació Zurich, ja que per el primer S-Bahn faltaven uns 20 minuts. Remiro l'horari per si hi ha alguna nota dient que no són vàlids els bitllets de rodalia o calia pagar suplement (el tren estava marcat en vermell, a diferència dels trens de l'S-Bahn) i no em va semblar veure cap. Així que baixo cap al tren i decideixo preguntar a l'interventor, el qual es trobava a l'andana venent uns bitllets a uns viatgers que havien arribat molt justos de temps. Li pregunto ensenyant el bitllet preguntant si era vàlid per a aquest tren. Primer em diu que no ja que és un abonament de caire regional, acte seguit li pregunto si només és vàlid als trens locals. Quan li pregunto això canvia la cara i em pregunta on vaig. Després de dir-li que vaig a Liestal em diu que sí es vàlid. Després de posar jo cara de sorprès li dic que com és un tren Intercity em pensava que no valia... i em diu literalment que és vàlid per a tots els trens.
En general, vaig tenir una molt bona impressió: rapidesa, confort, molt bona informació... tant de la SBB, que vaig fer servir tant l'S-Bahn (línies S3 i S6, la S5 no la compto ja que tot i estar explotada per la SBB discorre íntegrament per dins d'Alemanya, amb tarifes RVS) així com de l'autobús urbà de Basilea i de la xarxa de tramvies, tant del Basel tram com del BLS, que explota les línies suburbanes 10, 11, 11E i 17. Un sistema molt pràctic de fer servir, clar (tot i no saber alemany!, tot i que amb l'interventor del tren de la SBB m'hi vaig entendre en francès) i útil. Realment m'he quedat amb les ganes de tornar-hi i explorar-ho a fons. Material mòbil cuidat i sense les estridències de la flotamasmodernaduropa, ja que veies material modern -i ben pensat, m'han agradat molt els nous automotors del servei del S-Bahn- i a la vegada no tan modern però impecable.
Una altra cosa que em va sorprendre és que a l'hotel em van entregar un passi gratuït per els dies de l'estada per a la xarxa de transport públic de la ciutat, vàlida a les zones 10, 11 i 13, cosa que ja indica com es tracten les coses per allà. No em va fer falta, però, perquè com tenia la intenció de fer les línies 10, que anava fins a la zona 12, així com el Waldenburgerbahn que fins al final des de Basilea són 7 zones em sortia més a compte comprar un passi de 1 dia que no pas aprofitar el passi de la ciutat i tirar de bitllet senzill per aquests trajectes. Ja de pas vaig aprofitar per fer altres trajectes "extra"...
En primer lloc, em va sorprendre molt el poguer agafar trens de llarg recorregut amb un bitllet de rodalia per a fer trajectes de Rodalia. Armat amb el meu bitllet Triregio (abonament de 24 hores vàlid a tot l'àmbit TNW -l'ATM de Basilea-, a tot l'Àmbit RVS -l'ATM de Lörrach, a Alemanya-, al Distibus -Bus Districte des Trois frointères, a França- i al tram SNCF Basilea-Mulhouse) resulta que volia anar de Basilea a Liestal, d'on surt el Waldenburgerbahn, del qual l'usuari aim n'ha fet esment. Doncs bé, arribo a l'estació i per saber quin tren havia d'agafar consulto la guia d'horaris de la xarxa del Regio S-Bahn (sí, allà encara s'editen guies!, amb lo pràctiques que són...) i mirant l'horari veig que el primer tren que surt cap a Liestal era un Intercity, amb destinació Zurich, ja que per el primer S-Bahn faltaven uns 20 minuts. Remiro l'horari per si hi ha alguna nota dient que no són vàlids els bitllets de rodalia o calia pagar suplement (el tren estava marcat en vermell, a diferència dels trens de l'S-Bahn) i no em va semblar veure cap. Així que baixo cap al tren i decideixo preguntar a l'interventor, el qual es trobava a l'andana venent uns bitllets a uns viatgers que havien arribat molt justos de temps. Li pregunto ensenyant el bitllet preguntant si era vàlid per a aquest tren. Primer em diu que no ja que és un abonament de caire regional, acte seguit li pregunto si només és vàlid als trens locals. Quan li pregunto això canvia la cara i em pregunta on vaig. Després de dir-li que vaig a Liestal em diu que sí es vàlid. Després de posar jo cara de sorprès li dic que com és un tren Intercity em pensava que no valia... i em diu literalment que és vàlid per a tots els trens.
En general, vaig tenir una molt bona impressió: rapidesa, confort, molt bona informació... tant de la SBB, que vaig fer servir tant l'S-Bahn (línies S3 i S6, la S5 no la compto ja que tot i estar explotada per la SBB discorre íntegrament per dins d'Alemanya, amb tarifes RVS) així com de l'autobús urbà de Basilea i de la xarxa de tramvies, tant del Basel tram com del BLS, que explota les línies suburbanes 10, 11, 11E i 17. Un sistema molt pràctic de fer servir, clar (tot i no saber alemany!, tot i que amb l'interventor del tren de la SBB m'hi vaig entendre en francès) i útil. Realment m'he quedat amb les ganes de tornar-hi i explorar-ho a fons. Material mòbil cuidat i sense les estridències de la flotamasmodernaduropa, ja que veies material modern -i ben pensat, m'han agradat molt els nous automotors del servei del S-Bahn- i a la vegada no tan modern però impecable.
Una altra cosa que em va sorprendre és que a l'hotel em van entregar un passi gratuït per els dies de l'estada per a la xarxa de transport públic de la ciutat, vàlida a les zones 10, 11 i 13, cosa que ja indica com es tracten les coses per allà. No em va fer falta, però, perquè com tenia la intenció de fer les línies 10, que anava fins a la zona 12, així com el Waldenburgerbahn que fins al final des de Basilea són 7 zones em sortia més a compte comprar un passi de 1 dia que no pas aprofitar el passi de la ciutat i tirar de bitllet senzill per aquests trajectes. Ja de pas vaig aprofitar per fer altres trajectes "extra"...
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Re: Cap de setmana a Suissa
http://www.switzerland.isyours.com/e/ph ... ignes.htmlJordi Freixas wrote:Què té de curiosa aquesta via única que dius, si és que es pot saber?
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Re: Cap de setmana a Suissa
Un aperitiu del que ha sigut el cap de setmana a Suissa
Re: Impressions d'un viatge a Suïssa
És veritat, amb l'estància a qualsevol hotel (i crec que hostals també) de Basel, et ve inclosa la Mobility Card, que et permet viatjar per les tres zones tots els dies que estiguis allí allotjat (incloent el dia d'arribada i el que marxes).
Vas veure el tramvia que té un porc al darrere? Jo el vaig veure de nit i no vaig poder fer-li una foto.... A railfaneurope hi ha alguna foto, és realment curiós
Per cert, què et va semblar el Waldenburgerbahn? Jo no el vaig poder provar, però me'l deixo pendent per un cop que hi vagi a l'estiu, que així almenys podré enganxar la locomotora de vapor.
Vas veure el tramvia que té un porc al darrere? Jo el vaig veure de nit i no vaig poder fer-li una foto.... A railfaneurope hi ha alguna foto, és realment curiós
Per cert, què et va semblar el Waldenburgerbahn? Jo no el vaig poder provar, però me'l deixo pendent per un cop que hi vagi a l'estiu, que així almenys podré enganxar la locomotora de vapor.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: Cap de setmana a Suissa
~~~~~~~~
Si això és l'aperitiu, com serà el plat fort?
Si això és l'aperitiu, com serà el plat fort?
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: Cap de setmana a Suissa
Pel amics del soterraments.....
El carrer principal de Montbovon, on vaig fer nit, per on circula el tren de la Fondue i 2 trens hora, un per sentit
El carrer principal de Montbovon, on vaig fer nit, per on circula el tren de la Fondue i 2 trens hora, un per sentit
- Attachments
-
- Carrer principal de Montbovon
- montbovon.jpg (34.36 KiB) Viewed 5278 times
Re: Impressions d'un viatge a Suïssa
Doncs no el vaig veure i ni tan sols sabia de la seva existència. Un altre cop que hi vagi ja intentaré veure'laim wrote:Vas veure el tramvia que té un porc al darrere? Jo el vaig veure de nit i no vaig poder fer-li una foto.... A railfaneurope hi ha alguna foto, és realment curiós
El que si vaig veure de casualitat és la composició del tramvia històric circulant, no sé si amb viatgers o de buit, per el centre de la ciutat des d'un altre tramvia. També vaig provar "de casualitat" els nous tramvies Tango d'Stadler que estan prou bé, va ser el primer tramvia que vaig agafar ja que la línia que tenia més a prop de l'hotel era la línia 11.
Em va encantar, una línia molt maca, explotada amb material quasi-tramviari doncs hi han seccions intermitges de tramvia ja que va paral·lel a la carretera tota l'estona i al travessar els pobles ho fa en mode tramvia. Vaja, com els carrilets que teníem fa anys.Per cert, què et va semblar el Waldenburgerbahn? Jo no el vaig poder provar, però me'l deixo pendent per un cop que hi vagi a l'estiu, que així almenys podré enganxar la locomotora de vapor.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Com poden viure sense soterraments?
Sí, noi, quina fila que fa el tercer món...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Impressions d'un viatge a Suïssa
Mira, he trobat la foto: http://www.railfaneurope.net/pix/ch/tra ... _piggy.jpg (com a detall, als forats del nas hi té les llums, i de nit com el vaig veure encara era més curiós ).
De tramvies crec que vaig provar totes les sèries (de les que circulen regularment) a excepció del Tango, i això que també tenia la línia 11 davant de l'hotel, però sempre enganxava els altres. Això si, vaig aconseguir fotografiar-les totes incloent l'històric i el de manteniment.
I ja que parlem dels Tango, us deixo amb una foto d'un d'ells:
i amb un vídeo recopilatori dels diferents tramvies que hi han per allà (al final surt l'històric i el de manteniment):
De tramvies crec que vaig provar totes les sèries (de les que circulen regularment) a excepció del Tango, i això que també tenia la línia 11 davant de l'hotel, però sempre enganxava els altres. Això si, vaig aconseguir fotografiar-les totes incloent l'històric i el de manteniment.
I ja que parlem dels Tango, us deixo amb una foto d'un d'ells:
i amb un vídeo recopilatori dels diferents tramvies que hi han per allà (al final surt l'històric i el de manteniment):
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: Cap de setmana a Suissa
Voleu dir que no hauriem de fusionar aquest fil amb http://transport.cat/viewtopic.php?f=15&t=9777&start=20 ?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
D'acord amb fusionar
Jo també en seria partidari. Com a administrador i com a iniciador d'un dels dos fils en qüestió.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Impressions d'un viatge a Suïssa
Fet! Aquest fil és la fusió del de "Cap de setmana a Suïssa", i el del títol que es manté.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Impressions d'un viatge a Suïssa
Ai Suïssa, el paradís ferroviari per excel·lència!!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Impressions d'un viatge a Suïssa
He llegit que Suïssa és el país amb més línies electrificades respecte el seu total, de almenys Europa. El 99% de les línies estan electrificades...
Les úniques no electrificades són la Dampfbahn Furka Bergstrecke, el Rigi Bahn, i... crec que no me'n deixo cap
Les úniques no electrificades són la Dampfbahn Furka Bergstrecke, el Rigi Bahn, i... crec que no me'n deixo cap
Last edited by Jacob.CH on Friday 29/10/2010 15:40, edited 1 time in total.