http://www.fgc.es/downloads/notes_prems ... Sarria.pdf
El DPTOP posa en servei un nou accés a l’estació d’FGC de Sarrià al carrer de Cardenal Sentmenat
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha obert avui un nou accés a l’estació d’FGC de Sarrià habilitat al carrer de Cardenal Sentmenat, en el marc de les obres de reforma i ampliació d’aquesta estació que s’estan executant. El nou accés, que substitueix l’existent, permetrà una comunicació més directa amb l’exterior, amb un passadís recte, la meitat de llarg i el doble d’ample que l’existent, per connectar amb el vestíbul ampliat. Les obres es completaran en les properes setmanes, amb l’eliminació de l’accés original. L’actuació ha comportat
una inversió d’1,1 MEUR.
El DPTOP treballa des del febrer en la primera fase de les obres de reforma i
millora de l’estació d’FGC de Sarrià, que comprèn l’ampliació del vestíbul
existent i el desplaçament de l’accés existent al carrer de Cardenal Sentmenat,
per tal d’habilitar-ne un més directe i dotar l’estació de més amplitud aprofitant
espais existents.
En aquest marc, avui s’ha obert el nou accés amb un nou emplaçament, uns
metres més al sud del carrer de Cardenal Sentmenat, cap al carrer de Vergós.
El nou accés substitueix l’existent fins ara, i permetrà una comunicació més
directa entre l’exterior i el vestíbul.
Un nou accés més directe i vestíbul ampliat
Els treballs han consistit en la creació d’un nou passadís d’accés molt més
ample i directe que l’actual, que dóna pas a un nou vestíbul construït aprofitant
espais fins ara destinats a instal·lacions d’FGC.
En aquest sentit, el passadís existent fins ara, amb forma de “L”, i 40 metres
de longitud i 5 metres d’amplada, ha estat substituït per un altre de nou, la
meitat de llarg i el doble d’ample, construït en línia recta (amb 20 metres de
longitud i 10 metres d’amplada).
El nou accés disposa d’espai suficient per a encabir, en el futur, un nou
ascensor que connectarà la Via Augusta amb el nivell de vestíbul, ubicat al
carrer del Cardenal Sentmenat, a un nivell inferior, facilitant l’accés a persones
amb mobilitat reduïda.
Pel que fa al vestíbul, s’ha ampliat a partir d’espais existents per a altres usos,
passant dels 200m2, als 320 m2 actuals, aproximadament.
En les properes setmanes, s’executarà l’eliminació de l’accés original. Això farà
que la part de passadís entre aquest accés i l’anterior vestíbul passi a formar
part de les noves dependències d’ús intern d’FGC que s’habilitaran aquí.
Les obres d’ampliació del vestíbul i de construcció del nou accés compten amb
una inversió d’1,1 MEUR i es completaran a mitjan octubre, previsiblement,
amb l’eliminació de l’accés original. D’altra banda, en fases posteriors, es
preveu la instal·lació d’ascensors per a comunicar el vestíbul amb les andanes
per a completar l’adaptació de l’estació.
1 d’octubre de 2009
Nou accés Sarrià FGC
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Nou accés Sarrià FGC
És un bon accés.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Nou accés Sarrià FGC
Bé com a mínim ja que s'inaguran poques coses a Renfe Cat poder fer-ho a Fgc
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Re: Nou accés Sarrià FGC
http://www.lavanguardia.es/free/edicion ... 92054.html
Barreres arquitectòniques
LETICIA JULIÁ - Barcelona - 15/02/2010
Ha finalitzat la remodelació de l´estació de Sarrià dels FGC. Més moderna i amb les entrades més amples. Fins i tot amb una rampa que arriba fins a les màquines per validar els bitllets. Però només hi ha escales mecàniques i fixes. És molt difícil baixar amb el cotxet si no t´ajuda algú, i totalment impossible per a les cadires de rodes. Com és que en una estació tan gran i transitada no han posat ascensors ni rampes per accedir a les andanes? ¿Com és que s´han gastat els diners en una obra que continua incorporant greus barreres arquitectòniques?
LA RESPUESTA
Remodelació per fases
FRANCESC XAVIER BALAGUÉ - Director de comunicació corporativa i màrqueting estratègic de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Dins l´estratègia global d´FGC d´adaptar a persones amb mobilitat reduïdatotes les instal · lacions, resten pendents dues estacions que tindran transbordament amb la línia L9, la del Putxet i la de Sarrià. El projecte que inclou l´adaptació definitiva de l´estació de Sarrià, actualment en fase de redacció, preveu dues actuacions: la remodelació del vestíbul, vies, andanes i accessos a la Via Augusta, i l´arranjament de l´accés del carrer Cardenal Sentmenat (ja executada). S´instal · laran dos ascensors que connectaran el vestíbul amb les andanes i el pas inferior, i es mantindran les escales mecàniques. Un altre ascensor adaptarà l´accés del carrer Hort de la Vila i es reubicaran les escales fixes, mentre no s´actuïen l´accés principal de Via Augusta amb Pau Alcover. La complexitat de tot el projecte, tenint en compte que es modificarà l´esquema de vies així com les andanes, i el fet que tot estigui vinculat als treballs de la línia 9, han fet que l´adaptació d´aquesta estació s´estigui realitzant en diferents fases, i amb l´objectiu de no alterar ni la circulació dels trens ni el servei. Al marge de les estacions ja esmentades, també s´estan ultimant les estacions de Gràcia i Peu del Funicular.
Barreres arquitectòniques
LETICIA JULIÁ - Barcelona - 15/02/2010
Ha finalitzat la remodelació de l´estació de Sarrià dels FGC. Més moderna i amb les entrades més amples. Fins i tot amb una rampa que arriba fins a les màquines per validar els bitllets. Però només hi ha escales mecàniques i fixes. És molt difícil baixar amb el cotxet si no t´ajuda algú, i totalment impossible per a les cadires de rodes. Com és que en una estació tan gran i transitada no han posat ascensors ni rampes per accedir a les andanes? ¿Com és que s´han gastat els diners en una obra que continua incorporant greus barreres arquitectòniques?
LA RESPUESTA
Remodelació per fases
FRANCESC XAVIER BALAGUÉ - Director de comunicació corporativa i màrqueting estratègic de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Dins l´estratègia global d´FGC d´adaptar a persones amb mobilitat reduïdatotes les instal · lacions, resten pendents dues estacions que tindran transbordament amb la línia L9, la del Putxet i la de Sarrià. El projecte que inclou l´adaptació definitiva de l´estació de Sarrià, actualment en fase de redacció, preveu dues actuacions: la remodelació del vestíbul, vies, andanes i accessos a la Via Augusta, i l´arranjament de l´accés del carrer Cardenal Sentmenat (ja executada). S´instal · laran dos ascensors que connectaran el vestíbul amb les andanes i el pas inferior, i es mantindran les escales mecàniques. Un altre ascensor adaptarà l´accés del carrer Hort de la Vila i es reubicaran les escales fixes, mentre no s´actuïen l´accés principal de Via Augusta amb Pau Alcover. La complexitat de tot el projecte, tenint en compte que es modificarà l´esquema de vies així com les andanes, i el fet que tot estigui vinculat als treballs de la línia 9, han fet que l´adaptació d´aquesta estació s´estigui realitzant en diferents fases, i amb l´objectiu de no alterar ni la circulació dels trens ni el servei. Al marge de les estacions ja esmentades, també s´estan ultimant les estacions de Gràcia i Peu del Funicular.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Nou accés Sarrià FGC
Ara només faltarà un nou accés pel Carrer dels Vergós, junt a l'estació que estan construint de l'L9
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Nou accés Sarrià FGC
Queden per adaptar les estacions de Sarrià i Putxet (associat a arribada de L9) i Gràcia (associat a la reducció de 4 a tres vies). FGC ha fet la feina d'adaptació a PMR molt bé.
metring wrote:http://www.lavanguardia.es/free/edicion ... 92054.html
Barreres arquitectòniques
LETICIA JULIÁ - Barcelona - 15/02/2010
Ha finalitzat la remodelació de l´estació de Sarrià dels FGC. Més moderna i amb les entrades més amples. Fins i tot amb una rampa que arriba fins a les màquines per validar els bitllets. Però només hi ha escales mecàniques i fixes. És molt difícil baixar amb el cotxet si no t´ajuda algú, i totalment impossible per a les cadires de rodes. Com és que en una estació tan gran i transitada no han posat ascensors ni rampes per accedir a les andanes? ¿Com és que s´han gastat els diners en una obra que continua incorporant greus barreres arquitectòniques?
LA RESPUESTA
Remodelació per fases
FRANCESC XAVIER BALAGUÉ - Director de comunicació corporativa i màrqueting estratègic de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Dins l´estratègia global d´FGC d´adaptar a persones amb mobilitat reduïdatotes les instal · lacions, resten pendents dues estacions que tindran transbordament amb la línia L9, la del Putxet i la de Sarrià. El projecte que inclou l´adaptació definitiva de l´estació de Sarrià, actualment en fase de redacció, preveu dues actuacions: la remodelació del vestíbul, vies, andanes i accessos a la Via Augusta, i l´arranjament de l´accés del carrer Cardenal Sentmenat (ja executada). S´instal · laran dos ascensors que connectaran el vestíbul amb les andanes i el pas inferior, i es mantindran les escales mecàniques. Un altre ascensor adaptarà l´accés del carrer Hort de la Vila i es reubicaran les escales fixes, mentre no s´actuïen l´accés principal de Via Augusta amb Pau Alcover. La complexitat de tot el projecte, tenint en compte que es modificarà l´esquema de vies així com les andanes, i el fet que tot estigui vinculat als treballs de la línia 9, han fet que l´adaptació d´aquesta estació s´estigui realitzant en diferents fases, i amb l´objectiu de no alterar ni la circulació dels trens ni el servei. Al marge de les estacions ja esmentades, també s´estan ultimant les estacions de Gràcia i Peu del Funicular.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.