Deuen anar tan desesperats, a més de veure que els gags publicitaris no calen com s'esperaven, que aquí surt un poti-poti sense cap ni peus.Trytasa Baldaquino wrote:Per cert, no havien posposat la reforma sine die per manca de pressupost (o per destinarlo a Barcelona on ice 2022???)
Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Totalment destarotats
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Interesant video en 3d on es veuen totes les infraestructures que travessen la Diagonal en el seu subsol, incloent col·lectors, línies de Metro, tunnel del AVE, una ntic refugi anti aeri, etc...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cotes dels túnels
Les cotes que s'insinuen al vídeo corresponen a una escala real? Si és així, l'escull principal seria el túnel d'Adif entre Aragó i Glòries, ja que sobreposar dos túnels és força complicat.
No hi surt el futur túnel d'AV, que ocuparà la Diagonal entre València i Mallorca.
No hi surt el futur túnel d'AV, que ocuparà la Diagonal entre València i Mallorca.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N1
- Posts: 1
- Joined: Friday 22/01/2010 10:22
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Hola bona tarda!
sóc la responsable dels continguts del web i blog de Idea Diagonal. Referent al tema del subsòl a la Diagonal, al blog trobareu una secció específica amb videos que fan un recorregut mostrant la seva configuració en diferents cotes de profunditat, que poden ser del vostre interés en aquesta via de debat.
http://ideadiagonal.wordpress.com/category/subsol
Igualment trobareu informació sobre transport públic i mobilitat a l'avinguda, amb anàlisi d'opinió per part de Ricard Riol (PTP) http://ideadiagonal.wordpress.com/categ ... rt-public/i Joan Torres, director general de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC),http://ideadiagonal.wordpress.com/categ ... -diagonal/, entre d'altres, que us poden interesar.
gràcies!
sóc la responsable dels continguts del web i blog de Idea Diagonal. Referent al tema del subsòl a la Diagonal, al blog trobareu una secció específica amb videos que fan un recorregut mostrant la seva configuració en diferents cotes de profunditat, que poden ser del vostre interés en aquesta via de debat.
http://ideadiagonal.wordpress.com/category/subsol
Igualment trobareu informació sobre transport públic i mobilitat a l'avinguda, amb anàlisi d'opinió per part de Ricard Riol (PTP) http://ideadiagonal.wordpress.com/categ ... rt-public/i Joan Torres, director general de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC),http://ideadiagonal.wordpress.com/categ ... -diagonal/, entre d'altres, que us poden interesar.
gràcies!
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Hola, benvinguda al FTC, i gràcies pels enllaços.
He de dir que el bloc està molt ben documentat, i els articles sobre la història de la Diagonal són molt interessants i amens, però trobo a faltar un tema candent relacionat: la construcció del futur tercer túnel de Rodalies. Seria important donar a conèixer el projecte anunciat per Ministerio de Fomento, i obrir debat sobre la conveniència o no de la construcció del túnel, la possibilitat de fer passar metro o FGC pel mateix, etc.
He de dir que el bloc està molt ben documentat, i els articles sobre la història de la Diagonal són molt interessants i amens, però trobo a faltar un tema candent relacionat: la construcció del futur tercer túnel de Rodalies. Seria important donar a conèixer el projecte anunciat per Ministerio de Fomento, i obrir debat sobre la conveniència o no de la construcció del túnel, la possibilitat de fer passar metro o FGC pel mateix, etc.
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
D' El Periódico d'avui (Ed. electrònica, 21:05)
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
Los barceloneses tendrán dos meses para conocer los dos proyectos de la Diagonal
BARCELONA
Los barceloneses tendrán dos meses para contrastar los dos proyectos de transformación de la avenida de la Diagonal que se les presentaran y poder elegir uno de ellos en la consulta ciudadana que se celebrará entre el 10 y el 16 de mayo.
Así lo ha anunciado el alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, tras saludar a la Mesa de Seguimiento y Garantías de la consulta que velará por la fiabilidad y transparencia del proceso, formada por 14 representantes de entidades y personalidades destacadas y que se ha constituido hoy.
Dos proyectos
"El mes que viene habrá ya las propuestas y tendremos dos meses intensos de explicación y contraste", ha asegurado Hereu. El alcalde ha manifestado su convicción de que la reducción del periodo de exposición de las propuestas no restará participación a la consulta.
El dirigente socialista ha confirmado que la presencia del tranvía es un requisito que cumplirán los dos proyectos que se presenten porque "forma parte desde el inicio" de los planes de transformación de la avenida, aunque ha insistido en que "no se transforma la Diagonal para que pase el tranvía" y una el TramBaix y el TramBesòs.
Las garantías en la votación electrónica
En respuesta a las preguntas de los periodistas sobre qué hará si la opción C, que recogerá el rechazo a las dos opciones de transformación, consigue más votos que las alternativas, Hereu se ha mostrado confiado en que esto no sucederá porque "las dos opciones suscitarán suficiente interés". Aun así ha asegurado que si gana la C entenderá "que, de momento, no toca llevar adelante el proceso de transformación".
La mesa de seguimiento y garantías para la transformación de la Diagonal, que tendrá unas funciones parecidas a las de la junta electoral en un proceso de elecciones, será la encargada de garantizar que el innovador proceso de votación electrónica cumpla todas las exigencias.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
Los barceloneses tendrán dos meses para conocer los dos proyectos de la Diagonal
BARCELONA
Los barceloneses tendrán dos meses para contrastar los dos proyectos de transformación de la avenida de la Diagonal que se les presentaran y poder elegir uno de ellos en la consulta ciudadana que se celebrará entre el 10 y el 16 de mayo.
Así lo ha anunciado el alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, tras saludar a la Mesa de Seguimiento y Garantías de la consulta que velará por la fiabilidad y transparencia del proceso, formada por 14 representantes de entidades y personalidades destacadas y que se ha constituido hoy.
Dos proyectos
"El mes que viene habrá ya las propuestas y tendremos dos meses intensos de explicación y contraste", ha asegurado Hereu. El alcalde ha manifestado su convicción de que la reducción del periodo de exposición de las propuestas no restará participación a la consulta.
El dirigente socialista ha confirmado que la presencia del tranvía es un requisito que cumplirán los dos proyectos que se presenten porque "forma parte desde el inicio" de los planes de transformación de la avenida, aunque ha insistido en que "no se transforma la Diagonal para que pase el tranvía" y una el TramBaix y el TramBesòs.
Las garantías en la votación electrónica
En respuesta a las preguntas de los periodistas sobre qué hará si la opción C, que recogerá el rechazo a las dos opciones de transformación, consigue más votos que las alternativas, Hereu se ha mostrado confiado en que esto no sucederá porque "las dos opciones suscitarán suficiente interés". Aun así ha asegurado que si gana la C entenderá "que, de momento, no toca llevar adelante el proceso de transformación".
La mesa de seguimiento y garantías para la transformación de la Diagonal, que tendrá unas funciones parecidas a las de la junta electoral en un proceso de elecciones, será la encargada de garantizar que el innovador proceso de votación electrónica cumpla todas las exigencias.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Raons a priori per votar la 'c':
- Dos mesos corre-que-me-cago per explicar uns projectes que definiran la principal artèria de la ciutat durant les properes dècades. Projectes que segur que ja venen donats per l'article vint-i-quatre i que estic convençut que no han tingut en compte la opinió d'experts, tècnics, usuaris amb força coneixement del tema i ciutadans; i sí han tingut en compte l'opinió de polítics venuts al vot, ecosociòpates, demagogs, publicistes, mercadoctècnics i d'altra gent de mal viure.
- Segons les propostes filtrades (no crec que la cosa canvïi gaire) es provocarà un caos total si s'elimina o redueix a la mínima expressió el trànsit de vehicles sense donar alternatives coherents més enllà de la "desviació pels carrers adjacents". Ja no dic un túnel viari subterrani, que potser seria de dificil execució a cota no gaire baixa... però no es poden fer desaparèixer els cotxes per art de màgia, i encara més si no es compleix el següent punt:
- Perquè no es contempla la construcció d'un túnel de Rodalies, amb quatre vies o les que calgui, per fer entrar a la ciutat el tren per la Diagonal, segons ha confirmat el ministre de Foment. Fer canvis ara i tornar-los a fer dintre de x anys significa doble despesa.
- Per la supèrbia de l'alcalde de fer de la reforma de la Diagonal un projecte personal ara per salvar el cul a les properes eleccions, quan ha estat anys i panys descantant la unió de les dues xarxes de tranvia.
Per tot això i altres temes que em deixo al tinter, el meu vot serà NO A CAP DE LES DUES PROPOSTES. Per potinejar-ho més, que ho deixin com està.
- Dos mesos corre-que-me-cago per explicar uns projectes que definiran la principal artèria de la ciutat durant les properes dècades. Projectes que segur que ja venen donats per l'article vint-i-quatre i que estic convençut que no han tingut en compte la opinió d'experts, tècnics, usuaris amb força coneixement del tema i ciutadans; i sí han tingut en compte l'opinió de polítics venuts al vot, ecosociòpates, demagogs, publicistes, mercadoctècnics i d'altra gent de mal viure.
- Segons les propostes filtrades (no crec que la cosa canvïi gaire) es provocarà un caos total si s'elimina o redueix a la mínima expressió el trànsit de vehicles sense donar alternatives coherents més enllà de la "desviació pels carrers adjacents". Ja no dic un túnel viari subterrani, que potser seria de dificil execució a cota no gaire baixa... però no es poden fer desaparèixer els cotxes per art de màgia, i encara més si no es compleix el següent punt:
- Perquè no es contempla la construcció d'un túnel de Rodalies, amb quatre vies o les que calgui, per fer entrar a la ciutat el tren per la Diagonal, segons ha confirmat el ministre de Foment. Fer canvis ara i tornar-los a fer dintre de x anys significa doble despesa.
- Per la supèrbia de l'alcalde de fer de la reforma de la Diagonal un projecte personal ara per salvar el cul a les properes eleccions, quan ha estat anys i panys descantant la unió de les dues xarxes de tranvia.
Per tot això i altres temes que em deixo al tinter, el meu vot serà NO A CAP DE LES DUES PROPOSTES. Per potinejar-ho més, que ho deixin com està.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Opció C
A grans trets, d'acord, especialment pel túnel de Rodalia. Per obrir en canal la Diagonal, millor esperar que estiguin fets els dos projectes.
Si aquesta colla de vividors tingués un mínim de decència, ens tornarien els calers nostres que s'han gastat i embutxacat a costa de tot aquest reguitzell d'elucubracions, tot plegat per deixar-ho tot finalment com estava.
Si aquesta colla de vividors tingués un mínim de decència, ens tornarien els calers nostres que s'han gastat i embutxacat a costa de tot aquest reguitzell d'elucubracions, tot plegat per deixar-ho tot finalment com estava.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Totalment d'acord en que no es pot fer una consulta de tal envergadura i no tenir en compte el túnel de Rodalies. Què pretenen? Fer dues obres, i malbaratar els fons públics, minsats vertiginosament amb la crisi? Per què no donen una mica d'exemple d'austeritat i fan la consulta tenint en compte totes les possibilitats, i fan un sol cop les obres?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Es busquen "voluntaris" a 120 euros
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _86708.php
120 euros per ‘pringar’ amb la consulta
L’Ajuntament de Barcelona incentiva el voluntariat entre els seus funcionaris per atendre els ciutadans els dies de la votació de la reforma de la Diagonal
Maria Sistachs
Ult. Act. 04/02/2010 01:08
Es busca personal de l’Ajuntament de Barcelona per fer de voluntari a la consulta de la Diagonal. Hi ha recompensa econòmica. Algú s’hi apunta? Entre el 10 i el 15 de maig es convocarà una consulta ciutadana inèdita sobre el projecte de remodelació de l’avinguda Diagonal, on participaran els 73 barris. El sufragi serà per primer cop en format electrònic i es podrà fer per internet o presencialment en 100 punts de votació repartits per la ciutat, fet que obligarà a tenir personal per atendre i informar els ciutadans. De moment, el consistori ha donat l’oportunitat als seus treballadors de participar-hi voluntàriament.
Per als que vulguin solidaritzar-se amb la causa hauran d’estar 24 hores al servei del poble, treballant quatre hores el matí o bé a la tarda durant els sis dies que dura la consulta a canvi de 120 euros. La quantitat s’afegirà al sou mensual de cada treballador. A més, els voluntaris hauran d’identificar les persones i comprovar-ne la inclusió al padró. En aquest cas, podran votar tots els barcelonins majors de 16 anys, empadronats el 2009.
Seran 1.400.000 ciutadans amb dret a vot. També caldrà habilitar el programa informàtic per fer la votació. Qui no sàpiga com fer totes aquestes feines no cal que s’amoïni, ja que s’impartirà una jornada de formació prèvia dintre de l’horari laboral.
120 euros per ‘pringar’ amb la consulta
L’Ajuntament de Barcelona incentiva el voluntariat entre els seus funcionaris per atendre els ciutadans els dies de la votació de la reforma de la Diagonal
Maria Sistachs
Ult. Act. 04/02/2010 01:08
Es busca personal de l’Ajuntament de Barcelona per fer de voluntari a la consulta de la Diagonal. Hi ha recompensa econòmica. Algú s’hi apunta? Entre el 10 i el 15 de maig es convocarà una consulta ciutadana inèdita sobre el projecte de remodelació de l’avinguda Diagonal, on participaran els 73 barris. El sufragi serà per primer cop en format electrònic i es podrà fer per internet o presencialment en 100 punts de votació repartits per la ciutat, fet que obligarà a tenir personal per atendre i informar els ciutadans. De moment, el consistori ha donat l’oportunitat als seus treballadors de participar-hi voluntàriament.
Per als que vulguin solidaritzar-se amb la causa hauran d’estar 24 hores al servei del poble, treballant quatre hores el matí o bé a la tarda durant els sis dies que dura la consulta a canvi de 120 euros. La quantitat s’afegirà al sou mensual de cada treballador. A més, els voluntaris hauran d’identificar les persones i comprovar-ne la inclusió al padró. En aquest cas, podran votar tots els barcelonins majors de 16 anys, empadronats el 2009.
Seran 1.400.000 ciutadans amb dret a vot. També caldrà habilitar el programa informàtic per fer la votació. Qui no sàpiga com fer totes aquestes feines no cal que s’amoïni, ja que s’impartirà una jornada de formació prèvia dintre de l’horari laboral.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Més "pringats" hem de ser nosaltres, que entrem al fòrum cada dos per tres per administrar, i no cobrem ni un cèntim
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Si apart del túnel, fan un parking subterrani, no té perquè...
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... -tarr.html
La reforma de la Diagonal hará más difícil aparcar en el Eixample
El coche pasará de concentrar el 34% de los desplazamientos entre Francesc Macià y Glòries a quedarse en el 7% | El informe de movilidad sobre la reforma augura que Barcelona tendrá menos congestión | El informe plantea que Còrsega, Diputació y Castillejos crucen la Diagonal
ÓSCAR MUÑOZ / RAMON SUÑÉ | Barcelona | 17/02/2010 | Actualizada a las 01:01h | Ciudadanos
Menos Diagonal, más Eixample. Esta es la cuestión. La reforma del tramo central de la avenida, que comportará una drástica reducción del tráfico rodado en favor del peatón y del transporte público, sólo será posible si la cuadrícula ideada por Ildefons Cerdà y aprobada hace 150 años es capaz de absorber una parte sustancial de los vehículos que se verán expulsados entre Francesc Macià y Glòries. El papel que tendrán las vías transversales (Besòs-Llobregat y viceversa) es la clave de la operación, puesto que deberán dedicar más carriles a la circulación a costa del espacio actualmente destinado al aparcamiento en superficie. Esta es una de las propuestas del informe de movilidad sobre este proyecto, el último que se ha elaborado y que servirá de base para la formulación de las dos propuestas que se someterán a consideración de los barceloneses en mayo.
LOS PREPARATIVOS DE LA CONSULTA
Cajeros automáticos para una participación honrosa
El proceso de consulta de la Diagonal, contando la implantación del voto electrónico, le costará al Ayuntamiento no menos de 2 millones de euros, según reconoció el pasado enero el primer teniente de alcalde, Carles Martí, en respuesta a una pregunta formulada en comisión por el PP. En marzo, cuando ya se conozcan las dos opciones de nueva Diagonal que se someterán a votación del 10 al 16 de mayo, se abrirá un periodo de exposición del censo electoral (podrán participar todas las personas empadronadas en Barcelona a 31 de diciembre del 2009 y mayores de 16 años), y entre el 19 y el 22 de abril se llevará a cabo una prueba piloto del sistema de voto electrónico en la que intervendrán unos 200 barceloneses. Este experimento llega con retraso, ya que inicialmente se había previsto para este mes de febrero. En este momento la principal preocupación del gobierno municipal es conseguir a toda costa unos niveles honrosos de participación en la consulta. Uno de los objetivos es cerrar acuerdos con el mayor número de entidades bancarias y de ahorro para que, a través de una aplicación, se pueda votar a través de sus cajeros automáticos.
El documento fue presentado anteayer por el director de Servicios de Movilidad del Ayuntamiento, Àngel López, ante la comisión de trabajo para la transformación urbanística de la Diagonal del Consell de Ciutat. En este órgano están representados los grupos políticos municipales y las principales entidades. El estudio, que expone planteamientos técnicos que no necesariamente tienen que ser recogidos al cien por cien en las propuestas políticas que finalmente se planteen, defiende que la reforma de la Diagonal es viable si se adoptan medidas en la trama del Eixample y en otras calles de entrada o salida de la avenida. De los 400.000 viajes diarios que soporta esta vía en la actualidad, el coche representa el 34% (unos 136.000). El objetivo final es que el volumen total de desplazamientos suba hasta los 470.000 pero que el turismo se quede sólo con el 7% (32.900). Debe tenerse en cuenta que la implantación del tranvía en este tramo –una de las ideas madre de la transformación– supondrá que el 24% de los movimientos se hagan en este modo (unos 112.800).
La premisa es que la cuadrícula del Eixample, optimizada, funciona mejor para el tráfico que la Diagonal, una idea defendida por un gran número de técnicos. Y mejorando su eficiencia, es capaz de absorber el tráfico "aceptablemente". En la actualidad, las calles transversales del distrito central suman 37 carriles, de los que 27 se consideran alternativos a la avenida. De estos últimos, 13 discurren en sentido Besòs y 14 se dirigen hacia el Llobregat, con un índice medio de saturación importante, del 72,5%. El informe plantea que de los diez carriles que ahora se dedican al aparcamiento, cinco pasen a ser para el tráfico rodado. Hoy por hoy, hay carriles para estacionar en Buenos Aires, Còrsega, Rosselló, Aragó, Consell de Cent, Diputació y Gran Via. Provença queda descartada porque se va a mantener como vía tráfico calmado. En la presentación del lunes, sin embargo, no se desveló cómo compensar la pérdida de todas esas plazas. Inicialmente se pensó construir parkings bajo la Diagonal, pero esta idea ha sido abandonada.
Los cálculos del informe se han hecho considerando la hipótesis más radical para la nueva Diagonal, con sólo dos carriles –uno por sentido– para el tráfico privado y con velocidad limitada a 30 km/h. En este escenario, y teniendo en cuenta todos los cambios previstos en el Eixample y en otras zonas de la ciudad, además de la entrada en servicio de la L9 del metro, los niveles generales de congestión del trafico se reducirán apreciablemente.
El número de kilómetros con porcentajes de saturación del 90% o más decrecerá, según este estudio, en un 16,3% y la velocidad media aumentará en un 3,9%. Si se considera sólo el distrito central, el primer concepto bajará en un 29,6% y los vehículos podrán ir un 3% más rápido. Con todo, los asistentes a la reunión del lunes mostraron sus dudas sobre los efectos que el aumento del tráfico puede tener en las calles alternativas a la Diagonal.
¿Qué hay que hacer para llegar a esta situación que, según el informe, será más fluida que la actual? El documento detalla una veintena de medidas. Unas están planificadas al margen de la reforma de la Diagonal y, aunque no tendrán impacto directo sobre la avenida, modificarán los flujos de tráfico de amplias zonas. Algunas ya están listas, parcial o totalmente. Entre ellas, la remodelación de la avenida Roma, la salida de Albert Bastardas hacia la B-23, la pacificación del paseo Sant Joan, la reurbanización de la plaza de las Glòries o las transformaciones de la ronda del Mig y de la Via Laietana, así como las operaciones de Sant Andreu Sagrera, el 22@ y el desarrollo del barrio del Besòs.
Hay otros cambios que sí tienen que ver con la Diagonal y plantean importantes novedades circulatorias. Una es un cambio en la semaforización consecuencia de que la trama del Eixample, al prescindir de la Diagonal, podrá funcionar de manera ortogonal. Prácticamente todas las intersecciones se podrán regular en dos fases. Los ejes principales que cruzan la avenida se optimizarán con una ganancia de capacidad que se acercará al 20%. Y, asegura el informe, el paso de tranvía no se verá afectado.
Pero hay otros cambios. Entre los más destacados está la continuidad de Còrsega a ambos lados de avenida, lo que implica cruzarla por la plaza Joan Carles I y anular el tramo peatonal que conecta con la rambla Catalunya, que, con esta modificación, dejaría de ser un espacio de calma en pleno corazón del Eixample. Así, Còrsega se convertiría en vía alternativa a la Diagonal en sentido Llobregat.
En el extremo más cercano a Glòries, se plantea que Diputació y Castillejos atraviesen la Diagonal y que el túnel de salida desde Glòries hasta la Diagonal, previsto en la reforma de la plaza, prosiga con dos carriles hacia Cartagena. Son dos medidas que también persiguen evitar la Diagonal. Otras conexiones previstas en el informe son la de Alí Bei con Marina y Diputació no sólo hasta Creu Coberta, sino también hasta la Gran Via.
En la parte alta de la Diagonal, se prevén dos cambios destacables. Uno es la inversión del sentido de circulación de la avenida de Sarrià hasta Josep Tarradellas, que pasa a ser de bajada. La idea es que este itinerario sea alternativo a la Diagonal ya que proseguiría por Viladomat, que debe conectar con la avenida de Sarrià atravesando Josep Tarradellas, y con París, en sentido Besòs. Los cambios en este sector se completan con la inversión del sentido de circulación del tramo alto de Urgell, entre París y Francesc Macià que, como el resto de la calle, pasa a ser de subida y, en consecuencia, vía de salida por la Diagonal.
Entre las propuestas no figuran otras que se habían barajado en anteriores estudios del Ayuntamiento y que se han tenido en cuenta cara a la reforma de la Diagonal, algunas tan llamativas como que Balmes adopte el sentido montaña y se invierta el de Guillem Tell para poder enlazar con Príncep d'Astúries o –esta es sorprendente– que se abra un túnel para conectar la Via Augusta con el paseo de Gràcia y Rosselló.
En cuanto al transporte público, además de los efectos beneficiosos que se espera tenga la línea 9 –reducirá los viajes en vehículos privados en su área de influencia en un 5%– el tranvía aparece como elemento incuestionable en la reforma. Este sistema permitirá reducir la circulación al menos un 2,5%. Al autobús se le reserva un papel importante en la futura avenida. Hoy concentra el 22% de los viajes y se espera que no baje del 19%
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... -tarr.html
La reforma de la Diagonal hará más difícil aparcar en el Eixample
El coche pasará de concentrar el 34% de los desplazamientos entre Francesc Macià y Glòries a quedarse en el 7% | El informe de movilidad sobre la reforma augura que Barcelona tendrá menos congestión | El informe plantea que Còrsega, Diputació y Castillejos crucen la Diagonal
ÓSCAR MUÑOZ / RAMON SUÑÉ | Barcelona | 17/02/2010 | Actualizada a las 01:01h | Ciudadanos
Menos Diagonal, más Eixample. Esta es la cuestión. La reforma del tramo central de la avenida, que comportará una drástica reducción del tráfico rodado en favor del peatón y del transporte público, sólo será posible si la cuadrícula ideada por Ildefons Cerdà y aprobada hace 150 años es capaz de absorber una parte sustancial de los vehículos que se verán expulsados entre Francesc Macià y Glòries. El papel que tendrán las vías transversales (Besòs-Llobregat y viceversa) es la clave de la operación, puesto que deberán dedicar más carriles a la circulación a costa del espacio actualmente destinado al aparcamiento en superficie. Esta es una de las propuestas del informe de movilidad sobre este proyecto, el último que se ha elaborado y que servirá de base para la formulación de las dos propuestas que se someterán a consideración de los barceloneses en mayo.
LOS PREPARATIVOS DE LA CONSULTA
Cajeros automáticos para una participación honrosa
El proceso de consulta de la Diagonal, contando la implantación del voto electrónico, le costará al Ayuntamiento no menos de 2 millones de euros, según reconoció el pasado enero el primer teniente de alcalde, Carles Martí, en respuesta a una pregunta formulada en comisión por el PP. En marzo, cuando ya se conozcan las dos opciones de nueva Diagonal que se someterán a votación del 10 al 16 de mayo, se abrirá un periodo de exposición del censo electoral (podrán participar todas las personas empadronadas en Barcelona a 31 de diciembre del 2009 y mayores de 16 años), y entre el 19 y el 22 de abril se llevará a cabo una prueba piloto del sistema de voto electrónico en la que intervendrán unos 200 barceloneses. Este experimento llega con retraso, ya que inicialmente se había previsto para este mes de febrero. En este momento la principal preocupación del gobierno municipal es conseguir a toda costa unos niveles honrosos de participación en la consulta. Uno de los objetivos es cerrar acuerdos con el mayor número de entidades bancarias y de ahorro para que, a través de una aplicación, se pueda votar a través de sus cajeros automáticos.
El documento fue presentado anteayer por el director de Servicios de Movilidad del Ayuntamiento, Àngel López, ante la comisión de trabajo para la transformación urbanística de la Diagonal del Consell de Ciutat. En este órgano están representados los grupos políticos municipales y las principales entidades. El estudio, que expone planteamientos técnicos que no necesariamente tienen que ser recogidos al cien por cien en las propuestas políticas que finalmente se planteen, defiende que la reforma de la Diagonal es viable si se adoptan medidas en la trama del Eixample y en otras calles de entrada o salida de la avenida. De los 400.000 viajes diarios que soporta esta vía en la actualidad, el coche representa el 34% (unos 136.000). El objetivo final es que el volumen total de desplazamientos suba hasta los 470.000 pero que el turismo se quede sólo con el 7% (32.900). Debe tenerse en cuenta que la implantación del tranvía en este tramo –una de las ideas madre de la transformación– supondrá que el 24% de los movimientos se hagan en este modo (unos 112.800).
La premisa es que la cuadrícula del Eixample, optimizada, funciona mejor para el tráfico que la Diagonal, una idea defendida por un gran número de técnicos. Y mejorando su eficiencia, es capaz de absorber el tráfico "aceptablemente". En la actualidad, las calles transversales del distrito central suman 37 carriles, de los que 27 se consideran alternativos a la avenida. De estos últimos, 13 discurren en sentido Besòs y 14 se dirigen hacia el Llobregat, con un índice medio de saturación importante, del 72,5%. El informe plantea que de los diez carriles que ahora se dedican al aparcamiento, cinco pasen a ser para el tráfico rodado. Hoy por hoy, hay carriles para estacionar en Buenos Aires, Còrsega, Rosselló, Aragó, Consell de Cent, Diputació y Gran Via. Provença queda descartada porque se va a mantener como vía tráfico calmado. En la presentación del lunes, sin embargo, no se desveló cómo compensar la pérdida de todas esas plazas. Inicialmente se pensó construir parkings bajo la Diagonal, pero esta idea ha sido abandonada.
Los cálculos del informe se han hecho considerando la hipótesis más radical para la nueva Diagonal, con sólo dos carriles –uno por sentido– para el tráfico privado y con velocidad limitada a 30 km/h. En este escenario, y teniendo en cuenta todos los cambios previstos en el Eixample y en otras zonas de la ciudad, además de la entrada en servicio de la L9 del metro, los niveles generales de congestión del trafico se reducirán apreciablemente.
El número de kilómetros con porcentajes de saturación del 90% o más decrecerá, según este estudio, en un 16,3% y la velocidad media aumentará en un 3,9%. Si se considera sólo el distrito central, el primer concepto bajará en un 29,6% y los vehículos podrán ir un 3% más rápido. Con todo, los asistentes a la reunión del lunes mostraron sus dudas sobre los efectos que el aumento del tráfico puede tener en las calles alternativas a la Diagonal.
¿Qué hay que hacer para llegar a esta situación que, según el informe, será más fluida que la actual? El documento detalla una veintena de medidas. Unas están planificadas al margen de la reforma de la Diagonal y, aunque no tendrán impacto directo sobre la avenida, modificarán los flujos de tráfico de amplias zonas. Algunas ya están listas, parcial o totalmente. Entre ellas, la remodelación de la avenida Roma, la salida de Albert Bastardas hacia la B-23, la pacificación del paseo Sant Joan, la reurbanización de la plaza de las Glòries o las transformaciones de la ronda del Mig y de la Via Laietana, así como las operaciones de Sant Andreu Sagrera, el 22@ y el desarrollo del barrio del Besòs.
Hay otros cambios que sí tienen que ver con la Diagonal y plantean importantes novedades circulatorias. Una es un cambio en la semaforización consecuencia de que la trama del Eixample, al prescindir de la Diagonal, podrá funcionar de manera ortogonal. Prácticamente todas las intersecciones se podrán regular en dos fases. Los ejes principales que cruzan la avenida se optimizarán con una ganancia de capacidad que se acercará al 20%. Y, asegura el informe, el paso de tranvía no se verá afectado.
Pero hay otros cambios. Entre los más destacados está la continuidad de Còrsega a ambos lados de avenida, lo que implica cruzarla por la plaza Joan Carles I y anular el tramo peatonal que conecta con la rambla Catalunya, que, con esta modificación, dejaría de ser un espacio de calma en pleno corazón del Eixample. Así, Còrsega se convertiría en vía alternativa a la Diagonal en sentido Llobregat.
En el extremo más cercano a Glòries, se plantea que Diputació y Castillejos atraviesen la Diagonal y que el túnel de salida desde Glòries hasta la Diagonal, previsto en la reforma de la plaza, prosiga con dos carriles hacia Cartagena. Son dos medidas que también persiguen evitar la Diagonal. Otras conexiones previstas en el informe son la de Alí Bei con Marina y Diputació no sólo hasta Creu Coberta, sino también hasta la Gran Via.
En la parte alta de la Diagonal, se prevén dos cambios destacables. Uno es la inversión del sentido de circulación de la avenida de Sarrià hasta Josep Tarradellas, que pasa a ser de bajada. La idea es que este itinerario sea alternativo a la Diagonal ya que proseguiría por Viladomat, que debe conectar con la avenida de Sarrià atravesando Josep Tarradellas, y con París, en sentido Besòs. Los cambios en este sector se completan con la inversión del sentido de circulación del tramo alto de Urgell, entre París y Francesc Macià que, como el resto de la calle, pasa a ser de subida y, en consecuencia, vía de salida por la Diagonal.
Entre las propuestas no figuran otras que se habían barajado en anteriores estudios del Ayuntamiento y que se han tenido en cuenta cara a la reforma de la Diagonal, algunas tan llamativas como que Balmes adopte el sentido montaña y se invierta el de Guillem Tell para poder enlazar con Príncep d'Astúries o –esta es sorprendente– que se abra un túnel para conectar la Via Augusta con el paseo de Gràcia y Rosselló.
En cuanto al transporte público, además de los efectos beneficiosos que se espera tenga la línea 9 –reducirá los viajes en vehículos privados en su área de influencia en un 5%– el tranvía aparece como elemento incuestionable en la reforma. Este sistema permitirá reducir la circulación al menos un 2,5%. Al autobús se le reserva un papel importante en la futura avenida. Hoy concentra el 22% de los viajes y se espera que no baje del 19%
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Hola
Exactamente cuando sera la fecha en que presente los dos proyectos y en que lugar podra verse , documentacion, maqutas, videos,....
Por este ultimo articulo publicado no se implica la reforma de la Diagonal sino calles cercanas para que puedan absorver el trafico que ya no pueda circular por la Diagonal.
Sera interesante ver la propuestas de urbanizacion y cuales son las mejoras de transporte publico porque solo se habla del tranvia y no de las posibles modificaciones en la red de autobuses.
Saludos
Exactamente cuando sera la fecha en que presente los dos proyectos y en que lugar podra verse , documentacion, maqutas, videos,....
Por este ultimo articulo publicado no se implica la reforma de la Diagonal sino calles cercanas para que puedan absorver el trafico que ya no pueda circular por la Diagonal.
Sera interesante ver la propuestas de urbanizacion y cuales son las mejoras de transporte publico porque solo se habla del tranvia y no de las posibles modificaciones en la red de autobuses.
Saludos
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per quedar bé, no
Si se suposa que la consulta serà el maig i tres mesos abans encara no hi ha cap idea de quines són les dues propostes a votar, la mascarada és total. Amb mi, que no hi comptin.Voyager wrote:Exactamente cuando sera la fecha en que presente los dos proyectos y en que lugar podra verse , documentacion, maqutas, videos,....
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Hola,
La superficie, los banquitos, los tranvías y su ubicación, los arbolitos, las papeleras y los cubos de basura de colores es total y absolutamente accesorio, porque eso en un momento como quien dice estaría hecho. Lo realmente dificultoso, que requiere un consenso, una planificación a largo plazo, una visión de qué RMB se quiere para el futuro, lo que realmente va a quitar tráfico de esta avenida y de la ciudad... ESO ni se toca, ni se aborda, ni se habla, ni se quiere meter nadie en el tema. Y lo único que se sabe es que "podría ser", "sí bueno, metemos la C3 a Castelldefels y ya está".
¿Por qué? ¿se puede ser más zoquete e irresponsable?
Saludos,
Sergio
Ni tampoco se habla de nada en absoluto sobre la red de cercanías, que es lo único de lo que se tendría que estar hablando, con sus conexiones a todos los correodres de entrada y salida, especialmente antes de tocar nada en Glòries, antes de decidir nada sobre el trazado nuevo de la línea del Maresme por el interior, antes de decidir la entrada hacia el Baix Llobregat de la L3 del metro, antes de... en fin, ya sabeis, COORDINAR un poco todo y tal.Voyager wrote:Sera interesante ver la propuestas de urbanizacion y cuales son las mejoras de transporte publico porque solo se habla del tranvia y no de las posibles modificaciones en la red de autobuses.
La superficie, los banquitos, los tranvías y su ubicación, los arbolitos, las papeleras y los cubos de basura de colores es total y absolutamente accesorio, porque eso en un momento como quien dice estaría hecho. Lo realmente dificultoso, que requiere un consenso, una planificación a largo plazo, una visión de qué RMB se quiere para el futuro, lo que realmente va a quitar tráfico de esta avenida y de la ciudad... ESO ni se toca, ni se aborda, ni se habla, ni se quiere meter nadie en el tema. Y lo único que se sabe es que "podría ser", "sí bueno, metemos la C3 a Castelldefels y ya está".
¿Por qué? ¿se puede ser más zoquete e irresponsable?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Les benzineres s'oposen al tramvia
Embolica que fa fort:
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... egoci.html
Les benzineres no volen el tramvia per la Diagonal perquè els resta negoci
El gremi culpa la crisi i l'Ajuntament del descens del 20% de vendes l'últim any
25/02/10 02:00 - Barcelona - ANNA BALLBONA
Els propietaris de benzineres de Barcelona no volen que el tramvia s'uneixi per la Diagonal i elimini carrils de circulació per al vehicle privat. Com a «principal via d'entrada i de sortida» de vehicles a la ciutat, consideren que treure el cotxe de la Diagonal farà que molta més gent deixi el seu cotxe a casa. I això, creuen que els afectarà el negoci. En l'últim any, a causa de la crisi, però també de les mesures de mobilitat preses per l'Ajuntament, diuen que les vendes els han baixat un 20%.
A la unió de les línies de tramvies per la Diagonal dins la reforma de l'avinguda, li ha sortit una oposició de caràcter econòmic. L'Associació de Gasolineres de Barcelona, que també inclou les de Tarragona, considera que l'eliminació del trànsit en cotxe privat per la Diagonal, a causa de la unió de les dues línies de tramvia suposarà un fort cop per als seus negocis.
«A Barcelona, cada vegada que l'Ajuntament fa coses és per dificultar el tema de l'automòbil», denuncia Albert Campabadal, president de l'associació de Gasolineres de Barcelona i Tarragona. De fet, Campabadal assenyala que en el darrer any les benzineres de Barcelona ja han tingut un descens del 20% en les vendes. Una davallada que atribueixen a la crisi, però també a les mesures de mobilitat de l'Ajuntament.
A pesar que encara no hi ha cap projecte definit, Campabadal creu que el que tirarà endavant serà l'eliminació absoluta dels cotxes per la Diagonal per afavorir el pas del tramvia. Per això ho veu com una restricció més dins «la guerra contra el cotxe» de l'Ajuntament. A més, creu que «per la quantitat d'espai que es menja el tramvia i el nombre de tramvies que passaran», optar pel tramvia i no per l'autobús «és un mal negoci». També adverteix de les repercussions que tindrà pels carrers del voltant de la Diagonal, que «hauran de perdre aparcament per absorbir el trànsit de l'avinguda», augura.
Per aquest motiu, l'associació de gasolineres considera que «posar un tap a Francesc Macià» farà que més gent deixi el cotxe a casa per anar a Barcelona, i, per tant, menys conductors facin benzina a la ciutat. Per tot plegat, el gremi de benzineres reclama a l'Ajuntament que «reconsideri la idoneïtat de l'ús del tramvia pels carrers de la nostra ciutat», una aposta que veu més pròpia de «temps pretèrits». O si no, proposa al consistori que segueixi l'exemple de Madrid, és a dir, que Barcelona «no faci el tramvia fins que no cobreixin una via per al trànsit de cotxes», precisa Campabadal.
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... egoci.html
Les benzineres no volen el tramvia per la Diagonal perquè els resta negoci
El gremi culpa la crisi i l'Ajuntament del descens del 20% de vendes l'últim any
25/02/10 02:00 - Barcelona - ANNA BALLBONA
Els propietaris de benzineres de Barcelona no volen que el tramvia s'uneixi per la Diagonal i elimini carrils de circulació per al vehicle privat. Com a «principal via d'entrada i de sortida» de vehicles a la ciutat, consideren que treure el cotxe de la Diagonal farà que molta més gent deixi el seu cotxe a casa. I això, creuen que els afectarà el negoci. En l'últim any, a causa de la crisi, però també de les mesures de mobilitat preses per l'Ajuntament, diuen que les vendes els han baixat un 20%.
A la unió de les línies de tramvies per la Diagonal dins la reforma de l'avinguda, li ha sortit una oposició de caràcter econòmic. L'Associació de Gasolineres de Barcelona, que també inclou les de Tarragona, considera que l'eliminació del trànsit en cotxe privat per la Diagonal, a causa de la unió de les dues línies de tramvia suposarà un fort cop per als seus negocis.
«A Barcelona, cada vegada que l'Ajuntament fa coses és per dificultar el tema de l'automòbil», denuncia Albert Campabadal, president de l'associació de Gasolineres de Barcelona i Tarragona. De fet, Campabadal assenyala que en el darrer any les benzineres de Barcelona ja han tingut un descens del 20% en les vendes. Una davallada que atribueixen a la crisi, però també a les mesures de mobilitat de l'Ajuntament.
A pesar que encara no hi ha cap projecte definit, Campabadal creu que el que tirarà endavant serà l'eliminació absoluta dels cotxes per la Diagonal per afavorir el pas del tramvia. Per això ho veu com una restricció més dins «la guerra contra el cotxe» de l'Ajuntament. A més, creu que «per la quantitat d'espai que es menja el tramvia i el nombre de tramvies que passaran», optar pel tramvia i no per l'autobús «és un mal negoci». També adverteix de les repercussions que tindrà pels carrers del voltant de la Diagonal, que «hauran de perdre aparcament per absorbir el trànsit de l'avinguda», augura.
Per aquest motiu, l'associació de gasolineres considera que «posar un tap a Francesc Macià» farà que més gent deixi el cotxe a casa per anar a Barcelona, i, per tant, menys conductors facin benzina a la ciutat. Per tot plegat, el gremi de benzineres reclama a l'Ajuntament que «reconsideri la idoneïtat de l'ús del tramvia pels carrers de la nostra ciutat», una aposta que veu més pròpia de «temps pretèrits». O si no, proposa al consistori que segueixi l'exemple de Madrid, és a dir, que Barcelona «no faci el tramvia fins que no cobreixin una via per al trànsit de cotxes», precisa Campabadal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Les benzineres s'oposen al tramvia
Si les benzineres perden negoci, vol dir que el tramvia farà que es consumeixi menys benzina i, per tant, que disminueixin les emissions contaminants.Guigui wrote:Les benzineres no volen el tramvia per la Diagonal perquè els resta negoci
Sempre que surtin les benzineres a protestar, és bon senyal que es treballa en la direcció correcta.
Per cert, com és que l'associació de benzineres de Barcelona i Tarragona és la mateixa?
Re: Les benzineres s'oposen al tramvia
Aquest titular és equivalent a dir que els fabricants d'armes estan en contra de la ONU perquè promou la pau i això fa baixar la despesa en armament. Es a dir, es tracta de la protesta d'un col·lectiu que seria desitjable que desaparegués per sempre més.elpunt.cat wrote:Les benzineres no volen el tramvia per la Diagonal perquè els resta negoci
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nova proposta ciutadana
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/03 ... _91104.php
Els veïns s’avancen a Hereu i llancen el seu pla Diagonal
La plataforma de 9 entitats planteja una avinguda amb una part central per a tramvia i Retbus, dos carrils de vehicle privat per banda i carril bici a costat muntanya
Albert Balanzà
Barcelona
Ult. Act. 12/03/2010 02:06
El compte enrere per a la consulta popular per a la reforma de la Diagonal ja fa dies que ha començat, però a l’Ajuntament sembla que no tenen pressa per donar a conèixer el contingut de les dues opcions que volen sotmetre a votació (ho podrien fer la setmana que ve), a banda de la tercera opció de rebuig de les altres dues, imposada per CiU.
Tant és així que, quan falten menys de dos mesos per a la consulta i quan hi haurà la Setmana Santa pel mig, els veïns organitzats a l’entorn de la plataforma Diagonal per a Tothom s’han avançat a l’Ajuntament i ahir van presentar la seva proposta de cinc punts “bastant” irrenunciables.
Així els va definir un dels portaveus de la plataforma, el president de la PTP (Promoció del Transport Públic), Ricard Riol, que va detallar, acompanyat de representants de la FAVB, de l’OCUC i de CCOO, una proposta que passa per destinar la part central de la calçada al tramvia i als busos de gran capacitat Retbus, deixar el vehicle privat en dos carrils a banda i banda i ubicar un carril bici únic al costat muntanya, a més d’ampliar les voreres per donar un espai generós a l’arbrat i a voreres que afavoreixin la implantació de nou comerç.
Trànsit intern
La proposta, que incorpora la novetat dels busos de gran capacitat de 24 metres que ara fa dues setmanes van presentar com a projecte l’Ajuntament i TMB, insisteix en el transport públic i sobretot en la connexió del tramvia per tota la Diagonal com a principal mesura per reduir el trànsit d’una zona amb una forta mobilitat interna. “El 90% del trànsit de la Diagonal és intern”, va apuntar ahir Jordi Giró (FAVB). “Un tramvia ple equival a vuit carrils de vehicle privat congestionats”, va afegir Riol. Segons la plataforma, la xarxa de Retbus hauria d’engegar-se abans que es facin les obres del tramvia i preveure un escenari de futur en què el mapa de transport de Barcelona deixi el metro –amb la L9– per als desplaçaments llargs en la regió metropolitana, de Castelldefels a Montgat, i opti pel tramvia i els diferents tipus d’autobús per als desplaçaments curts.
La plataforma, que integra altres entitats com l’Associació de Patinadors, el Bicicleta Club, Catalunya Camina, Greenpeace, Ecologistes en Acció i el P(A)T, té una postura més negociable en altres punts del seu pla, com la preservació de l’arbrat actual, que considera que “en almenys una de les dues opcions s’ha de preservar al màxim”, o en la ubicació del carril bici, en què es mostren partidaris de limitar-lo a una banda de l’avinguda.
En un to més polític, els diferents portaveus de la plataforma van carregar contra l’Ajuntament, que, després d’haver iniciat el debat en el Consell de Ciutat i d’haver-se plantejat fins a dotze propostes, no ha trencat el seu silenci administratiu per definir dues opcions i “pot intoxicar la consulta pública”.
Els veïns s’avancen a Hereu i llancen el seu pla Diagonal
La plataforma de 9 entitats planteja una avinguda amb una part central per a tramvia i Retbus, dos carrils de vehicle privat per banda i carril bici a costat muntanya
Albert Balanzà
Barcelona
Ult. Act. 12/03/2010 02:06
El compte enrere per a la consulta popular per a la reforma de la Diagonal ja fa dies que ha començat, però a l’Ajuntament sembla que no tenen pressa per donar a conèixer el contingut de les dues opcions que volen sotmetre a votació (ho podrien fer la setmana que ve), a banda de la tercera opció de rebuig de les altres dues, imposada per CiU.
Tant és així que, quan falten menys de dos mesos per a la consulta i quan hi haurà la Setmana Santa pel mig, els veïns organitzats a l’entorn de la plataforma Diagonal per a Tothom s’han avançat a l’Ajuntament i ahir van presentar la seva proposta de cinc punts “bastant” irrenunciables.
Així els va definir un dels portaveus de la plataforma, el president de la PTP (Promoció del Transport Públic), Ricard Riol, que va detallar, acompanyat de representants de la FAVB, de l’OCUC i de CCOO, una proposta que passa per destinar la part central de la calçada al tramvia i als busos de gran capacitat Retbus, deixar el vehicle privat en dos carrils a banda i banda i ubicar un carril bici únic al costat muntanya, a més d’ampliar les voreres per donar un espai generós a l’arbrat i a voreres que afavoreixin la implantació de nou comerç.
Trànsit intern
La proposta, que incorpora la novetat dels busos de gran capacitat de 24 metres que ara fa dues setmanes van presentar com a projecte l’Ajuntament i TMB, insisteix en el transport públic i sobretot en la connexió del tramvia per tota la Diagonal com a principal mesura per reduir el trànsit d’una zona amb una forta mobilitat interna. “El 90% del trànsit de la Diagonal és intern”, va apuntar ahir Jordi Giró (FAVB). “Un tramvia ple equival a vuit carrils de vehicle privat congestionats”, va afegir Riol. Segons la plataforma, la xarxa de Retbus hauria d’engegar-se abans que es facin les obres del tramvia i preveure un escenari de futur en què el mapa de transport de Barcelona deixi el metro –amb la L9– per als desplaçaments llargs en la regió metropolitana, de Castelldefels a Montgat, i opti pel tramvia i els diferents tipus d’autobús per als desplaçaments curts.
La plataforma, que integra altres entitats com l’Associació de Patinadors, el Bicicleta Club, Catalunya Camina, Greenpeace, Ecologistes en Acció i el P(A)T, té una postura més negociable en altres punts del seu pla, com la preservació de l’arbrat actual, que considera que “en almenys una de les dues opcions s’ha de preservar al màxim”, o en la ubicació del carril bici, en què es mostren partidaris de limitar-lo a una banda de l’avinguda.
En un to més polític, els diferents portaveus de la plataforma van carregar contra l’Ajuntament, que, després d’haver iniciat el debat en el Consell de Ciutat i d’haver-se plantejat fins a dotze propostes, no ha trencat el seu silenci administratiu per definir dues opcions i “pot intoxicar la consulta pública”.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
I tot això, sense tenir en compte el túnel de Rodalies.
Si senyor, començant la casa per la teulada, com tot en aquest país!
Si senyor, començant la casa per la teulada, com tot en aquest país!