Notícia de l'Avui:
Tots contra Adif per les irregularitats del Prat de Llobregat
CiU demana una auditoria. El PP interrogarà Álvarez al Congrés. L'Entesa vol el president d’Adif al Senat
Sílvia Barroso
El Prat de Llobregat
Ult. Act. 20.09.2008 - 23:28 hs
Les explicacions de la ministra de Foment sobre les irregularitats d’Adif al Prat de Llobregat no han calmat els ànims dels partits sinó tot el contrari. Magdalena Álvarez, interpel·lada per CiU al Senat, va reconèixer dimarts un “error” en el concurs per adjudicar la construcció del PAET del TGV al Prat.
Adif va treure a concurs al juny un punt d’avançament i estacionament de trens (PAET) que ja estava gairebé construït. Quan l’AVUI va destapar el cas, Foment va anul·lar el concurs. Per Álvarez, l’únic que va passar va ser que “Adif va posar en un mateix expedient actuacions que havien d’anar en expedients separats”. És a dir: que el concurs del juny havia d’encarregar només la part de l’obra pendent de fer, en lloc d’incloure-hi treballs ja executats.
Després d’escoltar aquesta resposta, la senadora de CiU Montserrat Candini ha presentat una moció que s’ha de votar l’1 d’octubre i que demana una auditoria de les adjudicacions d’Adif dels últims quatre anys.
La moció podria ser aprovada si obté el suport del PP, que també s’ha afegit a les crítiques a Adif pel cas del Prat. Tot i que la posició respecte a la moció de CiU al Senat no està decidida –ni al PP ni als altres grups–, els populars sí que han anunciat que interrogaran la ministra en la comissió de foment del Congrés. “Volem saber per què Foment ha fet el PAET sense respectar el procediment legal. El que han fet no és cap error, és una il·legalitat, i tot plegat és producte de la prepotència de la ministra”, argumenta el regidor del Prat i diputat del PP Antoni Gallego.
Pel que fa al Senat, el PP decidirà si vota a favor de la moció de CiU en els pròxims dies. I el mateix farà l’Entesa, el grup de la cambra alta que aplega representants del PSC, ICV i ERC. És possible que l’Entesa i el PP presentin esmenes al text de Candini o que proposin un text alternatiu per consensuar-lo.
De moment, però, el republicà Pere Muñoz, portaveu de l’Entesa a la comissió de foment del Senat, entén que cal “aclarir realment el que ha passat”, i amb aquest objectiu presentarà demà mateix la petició formal per reclamar la compareixença del president d’Adif, Antonio González. La mateixa petició, feta per CiU, està pendent al Congrés de Diputats.
Tripijocs d'Adif
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Volen indagar més
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Adif haurà de fer auditoria
Notícia de l'Avui:
El Senat insta el govern espanyol a auditar Adif per les irregularitats del Prat
S'aprova la moció presentada per CiU amb els vots del PP i d'ERC. L'Entesa Catalana de Progrés vota dividida a causa de la reticència dels senadors del PSC a donar suport a una petició que el PSOE rebutja. ICV i IU s'abstenen
Sílvia Barroso
Senat
Ult. Act. 02.10.2008 - 13:27 hs
El govern espanyol haurà de fer una auditoria per aclarir les irregularitats en l’adjudicació del PAET del TGV al Prat de Llobregat, un cas destapat per l’AVUI que va obligar el ministeri de Foment a anul·lar el concurs públic, convocat quan els treballs, amb un pressupost màxim de 18 milions d'euros, ja estaven molt avançats. Una moció de CiU aprovada aquest dimecres al Senat demana l’auditoria i altres mesures per garantir la transparència dels procediments emprats per Adif.
La moció, defensada per la senadora convergent Montserrat Candini, s'ha aprovat per un estret marge: 121 vots a favor, 113 en contra i 7 abstencions. Els vots favorables han sigut de CiU, el PP i els quatre senadors d'ERC integrats a l’Entesa Catalana de Progrés, que ha votat dividida. Mentre els republicans votaven a favor de la proposta, els dos parlamentaris d’ICV i IU s'han abstingut i els 10 senadors del PSC han votat contra la petició de Candini.
En aquesta última decisió, hi ha pesat la posició del PSOE, que els socialistes catalans no han volgut contradir. El senador que ha defensat els arguments del PSOE, Juan Luis Gordo Pérez, ha assegurat que el seu grup hi hauria votat a favor, perquè el govern de José Luis Rodríguez Zapatero "sempre està a favor d'aprofundir en la transparència". Tanmateix, una esmena afegida pel PP i acceptada per CiU, que demana que es revisi el sistema de contractació temporal dels treballadors d'Adif amb una auditoria externa, ha fet impossible que el PSOE acceptés la proposta de CiU, segons Pérez Gordo.
El senador ha acusat Candini de "filibusterisme polític" perquè la senadora volia admetre també una esmena dels socialistes, de manera que la moció s'hauria votat gairebé per unanimitat. Pérez Gordo ha dit a la convergent que triés: o el PP o el PSOE.
Després d'escoltar aquests advertiments i retrets, Candini ha decidit rebutjar l'esmena del PSOE i tirar endavant amb els vots del PP i dels quatre senadors d'ERC integrats a l'Entesa.
L'Entesa, ferma però dividida
El portaveu d'aquest grup, el republicà Pere Muñoz, s'ha mostrat a favor del text inicial de CiU i ha recordat que al Prat hi ha hagut "irregularitats claríssimes" que encara no s'han aclarit. Per Muñoz, són insuficients les explicacions que la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va donar fa quinze dies, en ser interpel·lada per Candini. Segons Álvarez, s'havien tret a concurs unes obres ja començades a causa d'un "error" d'Adif.
Al principi, segons Muñoz, tota l'Entesa estava disposada a votar a favor del text original, però la introducció de l'esmena del PP ha fet que tot plegat es convertís en un "brindis al sol" i que es generés una situació "kafkiana" que no podia ser acceptada pel govern espanyol ni pel PSOE. Davant d'aquesta situació, l'Entesa ha donat llibertat de vot als seus setze senadors.
Muñoz, però, ha recordat que tot el grup ha demanat la compareixença del president d'Adif, Antonio González, a la comissió de Foment del Senat. La mateixa petició va fer el diputat de CiU Pere Macias al Congrés, i de moment tampoc ha obtingut cap resposta. Tant CiU, com ERC i ICV han presentat, a més, preguntes escrites sobre les irregularitats del Prat.
El Senat insta el govern espanyol a auditar Adif per les irregularitats del Prat
S'aprova la moció presentada per CiU amb els vots del PP i d'ERC. L'Entesa Catalana de Progrés vota dividida a causa de la reticència dels senadors del PSC a donar suport a una petició que el PSOE rebutja. ICV i IU s'abstenen
Sílvia Barroso
Senat
Ult. Act. 02.10.2008 - 13:27 hs
El govern espanyol haurà de fer una auditoria per aclarir les irregularitats en l’adjudicació del PAET del TGV al Prat de Llobregat, un cas destapat per l’AVUI que va obligar el ministeri de Foment a anul·lar el concurs públic, convocat quan els treballs, amb un pressupost màxim de 18 milions d'euros, ja estaven molt avançats. Una moció de CiU aprovada aquest dimecres al Senat demana l’auditoria i altres mesures per garantir la transparència dels procediments emprats per Adif.
La moció, defensada per la senadora convergent Montserrat Candini, s'ha aprovat per un estret marge: 121 vots a favor, 113 en contra i 7 abstencions. Els vots favorables han sigut de CiU, el PP i els quatre senadors d'ERC integrats a l’Entesa Catalana de Progrés, que ha votat dividida. Mentre els republicans votaven a favor de la proposta, els dos parlamentaris d’ICV i IU s'han abstingut i els 10 senadors del PSC han votat contra la petició de Candini.
En aquesta última decisió, hi ha pesat la posició del PSOE, que els socialistes catalans no han volgut contradir. El senador que ha defensat els arguments del PSOE, Juan Luis Gordo Pérez, ha assegurat que el seu grup hi hauria votat a favor, perquè el govern de José Luis Rodríguez Zapatero "sempre està a favor d'aprofundir en la transparència". Tanmateix, una esmena afegida pel PP i acceptada per CiU, que demana que es revisi el sistema de contractació temporal dels treballadors d'Adif amb una auditoria externa, ha fet impossible que el PSOE acceptés la proposta de CiU, segons Pérez Gordo.
El senador ha acusat Candini de "filibusterisme polític" perquè la senadora volia admetre també una esmena dels socialistes, de manera que la moció s'hauria votat gairebé per unanimitat. Pérez Gordo ha dit a la convergent que triés: o el PP o el PSOE.
Després d'escoltar aquests advertiments i retrets, Candini ha decidit rebutjar l'esmena del PSOE i tirar endavant amb els vots del PP i dels quatre senadors d'ERC integrats a l'Entesa.
L'Entesa, ferma però dividida
El portaveu d'aquest grup, el republicà Pere Muñoz, s'ha mostrat a favor del text inicial de CiU i ha recordat que al Prat hi ha hagut "irregularitats claríssimes" que encara no s'han aclarit. Per Muñoz, són insuficients les explicacions que la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va donar fa quinze dies, en ser interpel·lada per Candini. Segons Álvarez, s'havien tret a concurs unes obres ja començades a causa d'un "error" d'Adif.
Al principi, segons Muñoz, tota l'Entesa estava disposada a votar a favor del text original, però la introducció de l'esmena del PP ha fet que tot plegat es convertís en un "brindis al sol" i que es generés una situació "kafkiana" que no podia ser acceptada pel govern espanyol ni pel PSOE. Davant d'aquesta situació, l'Entesa ha donat llibertat de vot als seus setze senadors.
Muñoz, però, ha recordat que tot el grup ha demanat la compareixença del president d'Adif, Antonio González, a la comissió de Foment del Senat. La mateixa petició va fer el diputat de CiU Pere Macias al Congrés, i de moment tampoc ha obtingut cap resposta. Tant CiU, com ERC i ICV han presentat, a més, preguntes escrites sobre les irregularitats del Prat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/09 ... _72130.php
El porxo etern de 'Maleni'
Un any després d’anul·lar l’adjudicació irregular d’una estació al Prat, l’obra continua a mitges. Va ser un “error” d’Adif admès per l'exministra de Foment Magdalena Álvarez
Sílvia Barroso
Ell Prat de Llobregat
Ult. Act. 20/09/2009 02:51
L’estació d’urgència del TGV al Prat, que després havia de ser un PAET –punt d’avançament i estacionament de trens–, ha acabat sent el porxo més car de la història. El 9 de setembre de l’any passat, Adif –empresa de Foment– anul·lava el concurs convocat el 4 de juny per adjudicar les obres del PAET. Dies abans, l’AVUI havia destapat que els treballs s’havien començat sense ser encarregats oficialment.
El 16 de setembre, en una interpel·lació de Montserrat Candini (CiU) al Senat, la ministra Magdalena Álvarez atribuïa a un “error” d’Adif el que tenia aspecte d’una adjudicació a dit: les obres havien estat realitzades per Isolux Corsán, l’empresa que construïa el tram de via del TVG que passa pel Prat, abans que fossin licitades.
Álvarez va argumentar que Adif s’havia equivocat en barrejar en el concurs treballs ja fets –per via d’urgència– amb la feina pendent: una part no visible, ja que l’obra en superfície ja estava acabada, com mostraven les fotos. Segons la ministra, l’error quedava “corregit” amb l’anul·lació del concurs, i només calia convocar-ne un altre per a les obres subterrànies pendents.
A hores d’ara, el nou concurs no s’ha convocat i no se sap si la part subterrània està acabada ni, encara menys, quant ha costat. Segons la convocatòria publicada al BOE el 4 de juny de 2008, el preu màxim del treball havia de ser de 18.209.276,66 euros. Com que no hi ha hagut concurs però Isolux Corsán ha fet almenys una part dels treballs, se suposa que l’empresa cobrarà la feina com a ampliació de l’encàrrec adjudicat oficialment, un tram de la via.
Esperant la intermodal
Els portaveus d’Adif admeten que, efectivament, el concurs no s’ha tornat a convocar i que de moment no es farà. “Ara tot depèn del projecte definitiu de l’estació intermodal definitiva, que no és un projecte nostre”, al·leguen.
Es refereixen al gran nus de comunicacions on es trobaran el TGV, Rodalies, les línies 1 i 9 del metro i diversos autobusos. GISA –la Generalitat coordina el projecte– va adjudicar a final de juliol la redacció del projecte executiu i “vol licitar les obres el primer trimestre de 2010”, segons el regidor d’Urbanisme del Prat, Sergi Alegre.
Per quan plou
Tot i que l’obra no és competència seva, aquest equipament inacabat difícil de classificar ha provocat tensions a l’Ajuntament. El van veure aparèixer l’octubre de 2007, quan la Moncloa patia perquè el TGV no arribaria a Barcelona en la data promesa i volia improvisar una estació al Prat. Després el van veure créixer sense saber què hi feien i, el novembre del 2007, CiU (a l’oposició de l’alcalde d’ICV, Lluís Tejedor) va portar al ple una moció per fer-lo enderrocar. El text es va aprovar per unanimitat, però el ministeri no n’ha fet cas.
S’ha retirat la tanca d’obra, s’hi han posat bancs i papereres i s’ha convertit l’espai en una zona de pas coberta. “Si t’han de venir a buscar i plou, t’hi pots posar a sota”, al·lega Alegre. “Aquesta marquesina encara encarirà la intermodal, perquè s’ha d’enderrocar”, es queixa el regidor de CiU, Felip Neri Gordi. El grup de CiU al Senat ha presentat una altra moció per demanar la retirada de la pèrgola i la reparació de les esquerdes que encara hi ha al Prat per les obres de construcció de la via del TGV.
El porxo etern de 'Maleni'
Un any després d’anul·lar l’adjudicació irregular d’una estació al Prat, l’obra continua a mitges. Va ser un “error” d’Adif admès per l'exministra de Foment Magdalena Álvarez
Sílvia Barroso
Ell Prat de Llobregat
Ult. Act. 20/09/2009 02:51
L’estació d’urgència del TGV al Prat, que després havia de ser un PAET –punt d’avançament i estacionament de trens–, ha acabat sent el porxo més car de la història. El 9 de setembre de l’any passat, Adif –empresa de Foment– anul·lava el concurs convocat el 4 de juny per adjudicar les obres del PAET. Dies abans, l’AVUI havia destapat que els treballs s’havien començat sense ser encarregats oficialment.
El 16 de setembre, en una interpel·lació de Montserrat Candini (CiU) al Senat, la ministra Magdalena Álvarez atribuïa a un “error” d’Adif el que tenia aspecte d’una adjudicació a dit: les obres havien estat realitzades per Isolux Corsán, l’empresa que construïa el tram de via del TVG que passa pel Prat, abans que fossin licitades.
Álvarez va argumentar que Adif s’havia equivocat en barrejar en el concurs treballs ja fets –per via d’urgència– amb la feina pendent: una part no visible, ja que l’obra en superfície ja estava acabada, com mostraven les fotos. Segons la ministra, l’error quedava “corregit” amb l’anul·lació del concurs, i només calia convocar-ne un altre per a les obres subterrànies pendents.
A hores d’ara, el nou concurs no s’ha convocat i no se sap si la part subterrània està acabada ni, encara menys, quant ha costat. Segons la convocatòria publicada al BOE el 4 de juny de 2008, el preu màxim del treball havia de ser de 18.209.276,66 euros. Com que no hi ha hagut concurs però Isolux Corsán ha fet almenys una part dels treballs, se suposa que l’empresa cobrarà la feina com a ampliació de l’encàrrec adjudicat oficialment, un tram de la via.
Esperant la intermodal
Els portaveus d’Adif admeten que, efectivament, el concurs no s’ha tornat a convocar i que de moment no es farà. “Ara tot depèn del projecte definitiu de l’estació intermodal definitiva, que no és un projecte nostre”, al·leguen.
Es refereixen al gran nus de comunicacions on es trobaran el TGV, Rodalies, les línies 1 i 9 del metro i diversos autobusos. GISA –la Generalitat coordina el projecte– va adjudicar a final de juliol la redacció del projecte executiu i “vol licitar les obres el primer trimestre de 2010”, segons el regidor d’Urbanisme del Prat, Sergi Alegre.
Per quan plou
Tot i que l’obra no és competència seva, aquest equipament inacabat difícil de classificar ha provocat tensions a l’Ajuntament. El van veure aparèixer l’octubre de 2007, quan la Moncloa patia perquè el TGV no arribaria a Barcelona en la data promesa i volia improvisar una estació al Prat. Després el van veure créixer sense saber què hi feien i, el novembre del 2007, CiU (a l’oposició de l’alcalde d’ICV, Lluís Tejedor) va portar al ple una moció per fer-lo enderrocar. El text es va aprovar per unanimitat, però el ministeri no n’ha fet cas.
S’ha retirat la tanca d’obra, s’hi han posat bancs i papereres i s’ha convertit l’espai en una zona de pas coberta. “Si t’han de venir a buscar i plou, t’hi pots posar a sota”, al·lega Alegre. “Aquesta marquesina encara encarirà la intermodal, perquè s’ha d’enderrocar”, es queixa el regidor de CiU, Felip Neri Gordi. El grup de CiU al Senat ha presentat una altra moció per demanar la retirada de la pèrgola i la reparació de les esquerdes que encara hi ha al Prat per les obres de construcció de la via del TGV.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Moció del Senat per enderrocar la construcció a mig fer
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _88298.php
El Senat aprova una moció de CiU per desmuntar el porxo de 'Maleni'
Montserrat Candini també reclama que s'acabin de reparar les esquerdes que les obres del TGV van causar al Prat
Sílvia Barroso
Senat
Ult. Act. 17/02/2010 21:22
El ministeri de Foment, o concretament Adif, haurà de fer enderrocar la part del punt d'avançament i estacionament de trens (PAET) que té a mig construir al Prat de Llobregat. Això és, almenys, el que li exigeix el Senat, que aquest dimecres ha aprovat una moció de CiU que ho demana. Només el grup del PSOE hi ha votat en contra.
El mateix text reclama que s'acabi de reparar les esquerdes que van aparèixer en molts edificis del Prat mentre es construïa el tram de via del TGV que passa pel municipi. "Hi ha un 30% dels immobles afectats, els que queden més apartats de l'àrea on es va fer l'obra, encara ni han començat a reparar-los, i tenim por que la cosa s'ajorni indefinidament, per això hi insistim", ha argumentat la senadora impulsora de la moció, Montserrat Candini.
Pel que fa al PAET, que es va començar a construir sense adjudicar l'obra oficialment en un concurs públic i que després es va deixar a mig fer quan l'AVUI va destapar la irregularitat, Candini ha recordat que sempre s'ha actuat "d'esquena a l'Ajuntament", que ni tan sols sabia què s'hi feia quan es va començar a construir l'estructura. El que havia de ser una estació provisional per al TGV impulsada per la ministra Magdalena Álvarez, que temia que es retardés l'arribada del nou tren a Barcelona a causa de l'esfondrament de l'obra a Bellvitge, es va reconduir després com a PAET. O és va planejar com a PAET, es va accelerar com a estació provisional i quan va estar gairebé acabat es va paralitzar a causa de les irregularitats.
El setembre de 2008, quan l'AVUI va publicar que les obres encara no havien estat adjudicades malgrat que feia mesos que una empresa hi treballava, Adif va suspendre el concurs públic per a l'adjudicació quan faltaven pocs dies per obrir les pliques de les empreses candidates. Setmanes després, a requeriment de la senadora Candini, la ministra va admetre que s'havia produït "un error" que havia estat "reparat" amb al suspensió del concurs. I va anunciar que es tornaria a convocar només per a la part de les obres que encara no s'havien fet.
El nou concurs, però, no s'ha arribat a convocar mai, i Adif manté que no s'hi farà res més fins que s'acabi l'estació intermodal que s'està construint a la zona, impulsada per la Generalitat. El que queda ara, per tant, és un enorme porxo, sota els quals hi ha, aturats, els ascensors instal·lats a les sortides del PAET o estació provisional. En els últims mesos s'hi han afegit uns bancs i papereres, ja que gran part de la superfície coberta pel porxo és accessible per als vianants i fa de plaça pública coberta.
Escepticisme
Tot i haver aconseguit que el Senat aprovi la moció, Montserrat Candini és escèptica pel que fa als possibles efectes. "No tinc cap garantia que el govern la compleixi. Jo ho faig perquè tinc l'obligació de fer de gota malaia, però el grau de compliment de les mocions que s'aproven, al Senat i al Congrés, és molt baix, i això és un dèficit democràtic del govern del PSOE", ha advertit la senadora. De fet, ella mateixa ja va fer aprovar un altre text que obligava el govern a auditar les adjudicacions d'Adif per evitar les irregularitats, o "errors" segons la terminologia de l'exministra de Foment. I no se sap res dels passos que hagi pogut fer Foment per aplicar aquest acord parlamentari, aprovat la tardor de 2008.
El Senat aprova una moció de CiU per desmuntar el porxo de 'Maleni'
Montserrat Candini també reclama que s'acabin de reparar les esquerdes que les obres del TGV van causar al Prat
Sílvia Barroso
Senat
Ult. Act. 17/02/2010 21:22
El ministeri de Foment, o concretament Adif, haurà de fer enderrocar la part del punt d'avançament i estacionament de trens (PAET) que té a mig construir al Prat de Llobregat. Això és, almenys, el que li exigeix el Senat, que aquest dimecres ha aprovat una moció de CiU que ho demana. Només el grup del PSOE hi ha votat en contra.
El mateix text reclama que s'acabi de reparar les esquerdes que van aparèixer en molts edificis del Prat mentre es construïa el tram de via del TGV que passa pel municipi. "Hi ha un 30% dels immobles afectats, els que queden més apartats de l'àrea on es va fer l'obra, encara ni han començat a reparar-los, i tenim por que la cosa s'ajorni indefinidament, per això hi insistim", ha argumentat la senadora impulsora de la moció, Montserrat Candini.
Pel que fa al PAET, que es va començar a construir sense adjudicar l'obra oficialment en un concurs públic i que després es va deixar a mig fer quan l'AVUI va destapar la irregularitat, Candini ha recordat que sempre s'ha actuat "d'esquena a l'Ajuntament", que ni tan sols sabia què s'hi feia quan es va començar a construir l'estructura. El que havia de ser una estació provisional per al TGV impulsada per la ministra Magdalena Álvarez, que temia que es retardés l'arribada del nou tren a Barcelona a causa de l'esfondrament de l'obra a Bellvitge, es va reconduir després com a PAET. O és va planejar com a PAET, es va accelerar com a estació provisional i quan va estar gairebé acabat es va paralitzar a causa de les irregularitats.
El setembre de 2008, quan l'AVUI va publicar que les obres encara no havien estat adjudicades malgrat que feia mesos que una empresa hi treballava, Adif va suspendre el concurs públic per a l'adjudicació quan faltaven pocs dies per obrir les pliques de les empreses candidates. Setmanes després, a requeriment de la senadora Candini, la ministra va admetre que s'havia produït "un error" que havia estat "reparat" amb al suspensió del concurs. I va anunciar que es tornaria a convocar només per a la part de les obres que encara no s'havien fet.
El nou concurs, però, no s'ha arribat a convocar mai, i Adif manté que no s'hi farà res més fins que s'acabi l'estació intermodal que s'està construint a la zona, impulsada per la Generalitat. El que queda ara, per tant, és un enorme porxo, sota els quals hi ha, aturats, els ascensors instal·lats a les sortides del PAET o estació provisional. En els últims mesos s'hi han afegit uns bancs i papereres, ja que gran part de la superfície coberta pel porxo és accessible per als vianants i fa de plaça pública coberta.
Escepticisme
Tot i haver aconseguit que el Senat aprovi la moció, Montserrat Candini és escèptica pel que fa als possibles efectes. "No tinc cap garantia que el govern la compleixi. Jo ho faig perquè tinc l'obligació de fer de gota malaia, però el grau de compliment de les mocions que s'aproven, al Senat i al Congrés, és molt baix, i això és un dèficit democràtic del govern del PSOE", ha advertit la senadora. De fet, ella mateixa ja va fer aprovar un altre text que obligava el govern a auditar les adjudicacions d'Adif per evitar les irregularitats, o "errors" segons la terminologia de l'exministra de Foment. I no se sap res dels passos que hagi pogut fer Foment per aplicar aquest acord parlamentari, aprovat la tardor de 2008.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.