Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs

Post by Guigui »

Un document intern de l'ÖBB preveu una dràstica retallada de les línies secundàries. En principi, està pensat limitar-se a les línies on la "demanda" i l'"oferta" coincideixin. Entre els criteris figuren:

- Freqüència horària a partir de 8000 viatgers/dia
- Freqüència bihorària a partir de 4000 viatgers/dia
- Continuïtat de línies secundàries només si el cap de línia té un trànsit diari mínim de 200 viatgers

També està previst no tirar endavant projectes d'ampliació, electrificació i duplicació, que afecta sobretot línies de rodalia i regionals.

Font: http://derstandard.at/1266541089601/Nur ... ebenbahnen

En resum, es tracta de la culminació d'un procés als darrers anys que substitueix la noció de servei públic per criteris purament comercials. Tanmateix, és possible que l'ÖBB finalment es desdigui almenys d'una part d'aquests plans perquè és previsible una forta contestació social, combinada amb la imatge de "vividors" que té la direcció (sindicalistes en cap inclosos).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs

Post by 437.001 »

Algú ha dit Renfe?
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs

Post by megapauer »

Guigui wrote:- Continuïtat de línies secundàries només si el cap de línia té un trànsit diari mínim de 200 viatgers
Ho entenc perfectament. Si una línia no l'agafen 200 persones en un dia... Això no és un tren social, això és un tren sangonera i amb un bus fas la mateixa feina.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs

Post by davida »

La linia de la Pobla de Segur, la que te menys trafic de Catalunya, transporta 256.745 passatgers (any 2008). Un 700 viatges diarias. Pero es posible, no tinc les dades, que el tram Balaguer - Pobla de Segur no arribi als 200 diaris.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs

Post by Ferry1ac1 »

davida wrote:La linia de la Pobla de Segur, la que te menys trafic de Catalunya, transporta 256.745 passatgers (any 2008). Un 700 viatges diarias. Pero es posible, no tinc les dades, que el tram Balaguer - Pobla de Segur no arribi als 200 diaris.
Segons http://upcommons.upc.edu/pfc/bitstream/ ... 1012-9.pdf l'any 2003 l'ocupació dels trens en el tram Tremp-La Pobla de Segur era de 29 viatgers. Com que del 2003 a l'actualitat ha pujat el nombre de viatgers cal suposar que diàriament utilitzen el darrer tram més de 90 persones!!

Per cert no us perdeu el gràfic de la pàgina 1 (evolució històrica de la demanda)!
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs

Post by liniadelRipollés »

És d'esperar una baixada important de trànsit a causa dels efectes de la crisi a totes les línies, excepte al tràfic purament regional social.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Recompte peculiar

Post by Guigui »

megapauer wrote:
Guigui wrote:- Continuïtat de línies secundàries només si el cap de línia té un trànsit diari mínim de 200 viatgers
Ho entenc perfectament. Si una línia no l'agafen 200 persones en un dia... Això no és un tren social, això és un tren sangonera i amb un bus fas la mateixa feina.
Però aquest sistema de recompte no inclou els trajectes intermedis, i la notícia dóna a entendre que compten com a cap de línia únicament l'estació que acaba al "no-res" (per entendre'ns). Aplicat a l'exemple esmentat de la línia de La Pobla, és com si comptessin únicament el trànsit a La Pobla, però no a Tremp, Balaguer o Lleida.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs

Post by wefer »

Dues consideracions:

1- Jo, fa anys, somiava amb un ferrocarril espanyol que en el futur s'assimilés als estàndars europeus. Per desgràcia, els meus desitjos sembla que van camí de fer-se realitat, encara que no de la manera que jo volia. En comptes de ser els espanyols els que ens acostem a Europa, sembla que és Europa la que cada vegada més s'assembla a Espanya.

2- Els criteris econòmics que regeixen aquestes decisions, que ens expliquen que són tant racionals i per això irreversibles i sense discussió, estaria bé que els apliquessin a altres àmbits. Per exemple, que tanquin les carreteres per les quals no passen més de 100 cotxes al dia. O que apaguin els llums dels carrers on a la nit no passin més de 100 persones. Ah no, que aquests són serveis públics i no es poden tocar oi? Aleshores, el ferrocarril no és un servei públic? :x

Ja ho he dit més d'un cop: amb l'excusa de la crisi, ens les estan colant per tot arreu i si no responem, més que ens colaran.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs

Post by Ferry1ac1 »

wefer wrote:Per exemple, que tanquin les carreteres per les quals no passen més de 100 cotxes al dia. O que apaguin els llums dels carrers on a la nit no passin més de 100 persones. Ah no, que aquests són serveis públics i no es poden tocar oi? Aleshores, el ferrocarril no és un servei públic? :x

Ja ho he dit més d'un cop: amb l'excusa de la crisi, ens les estan colant per tot arreu i si no responem, més que ens colaran.
La primera cosa a "racionalitzar" són les autovies! Les paguem entre tots i no només els que les utilitzen! Cal buscar l'eficiència i la veritat és que si una línia de tren no la utilitza prou gent i surt més rentable un autobús s'hauria de poder fer.

Però caldria unificar criteris amb el tema del manteniment de les infrastructures i els cànons que cal pagar per utilitzar-les (està clar que amb l'impost de circulació no n'hi ha ni prou). En el ferrocarril si no és rendible es tanca o es deixa morir en canvi pels cotxes/camions... es construeix sense parar i en moltes ocasions sense sentit.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs

Post by Sagrerenc »

Jo signo ara mateix que tanquin totes les línies amb menys de 200 viatgers al dia, si fan un ferrocarril en tots els corredors per on hi passin almenys 200 vehicles diaris.

Si una línia amb menys de 200 viatgers no és rendible, se suposa que si en té més de 200 sí que ho és, oi?
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”