Un document intern de l'ÖBB preveu una dràstica retallada de les línies secundàries. En principi, està pensat limitar-se a les línies on la "demanda" i l'"oferta" coincideixin. Entre els criteris figuren:
- Freqüència horària a partir de 8000 viatgers/dia
- Freqüència bihorària a partir de 4000 viatgers/dia
- Continuïtat de línies secundàries només si el cap de línia té un trànsit diari mínim de 200 viatgers
També està previst no tirar endavant projectes d'ampliació, electrificació i duplicació, que afecta sobretot línies de rodalia i regionals.
Font: http://derstandard.at/1266541089601/Nur ... ebenbahnen
En resum, es tracta de la culminació d'un procés als darrers anys que substitueix la noció de servei públic per criteris purament comercials. Tanmateix, és possible que l'ÖBB finalment es desdigui almenys d'una part d'aquests plans perquè és previsible una forta contestació social, combinada amb la imatge de "vividors" que té la direcció (sindicalistes en cap inclosos).
Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
Algú ha dit Renfe?
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
Ho entenc perfectament. Si una línia no l'agafen 200 persones en un dia... Això no és un tren social, això és un tren sangonera i amb un bus fas la mateixa feina.Guigui wrote:- Continuïtat de línies secundàries només si el cap de línia té un trànsit diari mínim de 200 viatgers
Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
La linia de la Pobla de Segur, la que te menys trafic de Catalunya, transporta 256.745 passatgers (any 2008). Un 700 viatges diarias. Pero es posible, no tinc les dades, que el tram Balaguer - Pobla de Segur no arribi als 200 diaris.
Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
Segons http://upcommons.upc.edu/pfc/bitstream/ ... 1012-9.pdf l'any 2003 l'ocupació dels trens en el tram Tremp-La Pobla de Segur era de 29 viatgers. Com que del 2003 a l'actualitat ha pujat el nombre de viatgers cal suposar que diàriament utilitzen el darrer tram més de 90 persones!!davida wrote:La linia de la Pobla de Segur, la que te menys trafic de Catalunya, transporta 256.745 passatgers (any 2008). Un 700 viatges diarias. Pero es posible, no tinc les dades, que el tram Balaguer - Pobla de Segur no arribi als 200 diaris.
Per cert no us perdeu el gràfic de la pàgina 1 (evolució històrica de la demanda)!
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
És d'esperar una baixada important de trànsit a causa dels efectes de la crisi a totes les línies, excepte al tràfic purament regional social.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Recompte peculiar
Però aquest sistema de recompte no inclou els trajectes intermedis, i la notícia dóna a entendre que compten com a cap de línia únicament l'estació que acaba al "no-res" (per entendre'ns). Aplicat a l'exemple esmentat de la línia de La Pobla, és com si comptessin únicament el trànsit a La Pobla, però no a Tremp, Balaguer o Lleida.megapauer wrote:Ho entenc perfectament. Si una línia no l'agafen 200 persones en un dia... Això no és un tren social, això és un tren sangonera i amb un bus fas la mateixa feina.Guigui wrote:- Continuïtat de línies secundàries només si el cap de línia té un trànsit diari mínim de 200 viatgers
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
Dues consideracions:
1- Jo, fa anys, somiava amb un ferrocarril espanyol que en el futur s'assimilés als estàndars europeus. Per desgràcia, els meus desitjos sembla que van camí de fer-se realitat, encara que no de la manera que jo volia. En comptes de ser els espanyols els que ens acostem a Europa, sembla que és Europa la que cada vegada més s'assembla a Espanya.
2- Els criteris econòmics que regeixen aquestes decisions, que ens expliquen que són tant racionals i per això irreversibles i sense discussió, estaria bé que els apliquessin a altres àmbits. Per exemple, que tanquin les carreteres per les quals no passen més de 100 cotxes al dia. O que apaguin els llums dels carrers on a la nit no passin més de 100 persones. Ah no, que aquests són serveis públics i no es poden tocar oi? Aleshores, el ferrocarril no és un servei públic?
Ja ho he dit més d'un cop: amb l'excusa de la crisi, ens les estan colant per tot arreu i si no responem, més que ens colaran.
1- Jo, fa anys, somiava amb un ferrocarril espanyol que en el futur s'assimilés als estàndars europeus. Per desgràcia, els meus desitjos sembla que van camí de fer-se realitat, encara que no de la manera que jo volia. En comptes de ser els espanyols els que ens acostem a Europa, sembla que és Europa la que cada vegada més s'assembla a Espanya.
2- Els criteris econòmics que regeixen aquestes decisions, que ens expliquen que són tant racionals i per això irreversibles i sense discussió, estaria bé que els apliquessin a altres àmbits. Per exemple, que tanquin les carreteres per les quals no passen més de 100 cotxes al dia. O que apaguin els llums dels carrers on a la nit no passin més de 100 persones. Ah no, que aquests són serveis públics i no es poden tocar oi? Aleshores, el ferrocarril no és un servei públic?
Ja ho he dit més d'un cop: amb l'excusa de la crisi, ens les estan colant per tot arreu i si no responem, més que ens colaran.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
La primera cosa a "racionalitzar" són les autovies! Les paguem entre tots i no només els que les utilitzen! Cal buscar l'eficiència i la veritat és que si una línia de tren no la utilitza prou gent i surt més rentable un autobús s'hauria de poder fer.wefer wrote:Per exemple, que tanquin les carreteres per les quals no passen més de 100 cotxes al dia. O que apaguin els llums dels carrers on a la nit no passin més de 100 persones. Ah no, que aquests són serveis públics i no es poden tocar oi? Aleshores, el ferrocarril no és un servei públic?
Ja ho he dit més d'un cop: amb l'excusa de la crisi, ens les estan colant per tot arreu i si no responem, més que ens colaran.
Però caldria unificar criteris amb el tema del manteniment de les infrastructures i els cànons que cal pagar per utilitzar-les (està clar que amb l'impost de circulació no n'hi ha ni prou). En el ferrocarril si no és rendible es tanca o es deixa morir en canvi pels cotxes/camions... es construeix sense parar i en moltes ocasions sense sentit.
Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
Jo signo ara mateix que tanquin totes les línies amb menys de 200 viatgers al dia, si fan un ferrocarril en tots els corredors per on hi passin almenys 200 vehicles diaris.
Si una línia amb menys de 200 viatgers no és rendible, se suposa que si en té més de 200 sí que ho és, oi?
Si una línia amb menys de 200 viatgers no és rendible, se suposa que si en té més de 200 sí que ho és, oi?