Fil permanent: bitllets de transport

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
automotorserie 436
N7
N7

Re: Authosa

Post by automotorserie 436 »

Un billete de Autobuses Horta S.A.
Attachments
escanear0001.jpg
escanear0001.jpg (80.21 KiB) Viewed 4123 times
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
UT596001
N10
N10

Re: Fil permanent: bitllets de transport

Post by UT596001 »

Remirant coses que tenia escanejades a l'ordinador, m'he trobat amb això:

Image

A l'esquerra, una travelcard de sis zones del London Transport per a tres dies, amb descompte per no utilització a l'hora punta del matí (vegi's la observació "Off Peak"). Només em va afectar el tercer dia que era un dilluns, doncs els caps de setmana no hi ha restricció horària. Sortia més a compte comprar aquesta que no pas dos billets senzills de sis zones i una travelcard de 1 zona sense restricció, i permetia molta més llibertat.
I els dos de la dreta són una prolongació de la travelcard, és un bitllet d'anar i tornar en el mateix dia entre la frontera de la zona 6 i Windsor&Eton Riverside, aquest és en dues parts, el d'anada a baix i el de tornada a dalt. Entre les 14 lliures (aproximadament) que valia anar i tornar des de Londres Waterloo i les 4,30 lliures que vàrem pagar amb aquest bitllet de prolongació hi ha una bona diferència. Aviam quan es podrà fer això aquí ;)
UT596001
N10
N10

Post by UT596001 »

Dos bitllets un xic "curiosos":

Image

En primer lloc, un bitllet Tarragona-Barcelona amb el Regional Exprés 18096. Fins a aquí res d'extrany, a excepció de dues coses: en primer lloc, que s'ha venut a través del sistema de venda amb reserva, únicament possible amb aquest tren perquè fa el trajecte València-Barcelona (la resta de trens regionals de Catalunya no hi són). I en segon lloc perquè en lloc d'estar pagat en metàl·lic està pagat amb punts de la tarjeta Club AVE.

I el bitllet de la dreta és un bitllet del famós nucli de rodalia de Tarragona per al trajecte Reus-Tarragona.
UT596001
N10
N10

Post by UT596001 »

Image

Bitllets de les noves línies d'autobús a l'Aeroport d'Alguaire. El de l'esquerra és el Barcelona-Alguaire Aeroport i el de la dreta un Aeroport-Lleida.

Les guarrades linguístiques les deixo perquè les endevineu vosaltres :D
oriolp13
N9
N9

Post by oriolp13 »

La d'Algüaire amb dièresi és de jutjat de guàrdia!

Percert, ben sol devies anar, ja que diuen que la línia d'Alsina Graells Bcn-Alguaire (aeroport) va bastant buida... :x :?
Salutacions,

Oriol
Guigui
Administrador

Massa habitual

Post by Guigui »

oriolp13 wrote:La d'Algüaire amb dièresi és de jutjat de guàrdia!
Doncs el fet que no m'hagi escandalitzat es deurà a que pífies com aquesta i pitjors són desgraciadament habituals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
oriolp13
N9
N9

Post by oriolp13 »

Reobservant el bitllet, em fa gràcia que la seu de l'empresa sigui a "Barna" i no a Barcelona. Crec que no és molt correcte nomenar-ho així, ja que defet no existeix Barna :P :x
Salutacions,

Oriol
UT596001
N10
N10

Post by UT596001 »

Aniré penjant poc a poc alguns dels bitllets que he fet servir en el meu últim viatge més enllà dels Pirineus.

Image

Bitllet per al trajecte París (Est)-Basilea amb la tarifa Picolíssimo amb el TGV Lyria amb destinació Zurich. S'ha de comprar amb almenys dos mesos d'anticipació, no admet canvis ni devolucions i només es ven en aquest trajecte (per al París-Zurich i també per a aquest hi ha la tarifa Piccolo, més cara però amb menys restriccions). Un trajecte de 643 kilòmetres per només 20 euros. D'aquests, 304 són per la LGV Est-Européen a una velocitat punta de 320 km/h, així com els 104 kilòmetres que separen Estrasburg de Mulhouse a velocitats punta de 200 km/h. Una ganga de preu, vaja :D

(Nota: les distàncies les he tret segons esquemes penjats sobre les línies a la wikipèdia en Francès.)
Guigui
Administrador

Cancel·lar bitllet

Post by Guigui »

La frase "Billet à composter avant l'accès au train" vol dir realment que cal anar a cancel·lar el viatge com si es tractés d'una T-10? És a dir, sense tantes mandangues com a Renfomentadif?

victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

Que cal que passis el bitllet per la màquina (que no és cap línia de peatge ni res semblant), on t'imprimirà al bitllet la data i l'estació de validació.
Altaria_Trianilla
N7
N7

Post by Altaria_Trianilla »

victorcasta wrote:Que cal que passis el bitllet per la màquina (que no és cap línia de peatge ni res semblant), on t'imprimirà al bitllet la data i l'estació de validació.
Una màquina que valida tot allò que li fiquis... a Perpinyà vaig ficar una T-10 d'1 zona i me la va marcar :x :x
Image
Guigui
Administrador

Es pot marcar el que es vulgui... però ha de ser vàlid

Post by Guigui »

Però si presentes al revisor una targeta de visita, el millor que et pugui passar és que se't rigui a la cara.

UT596001
N10
N10

Post by UT596001 »

Continuem. Dos bitllets, aquests suïssos, si bé el segon és transnacional:

Image

A l'esquerra, una Mobility Card que entrega l'ajuntament de Basilea a tots aquelles persones que fan nit a la ciutat. És vàlida des del dia d'arribada fins el dia que marxes, ambós inclosos. És vàlida a les zones 10, 11 així com a la 13 que és l'Euroaeroport que serveix a Basilea, Mulhouse i Fribourg im Briesgau (Alemanya). Com servidor havia de sortir fins a les zones 12 (2 zones des de la zona 11) i fins a Waldenburg que són 5 zones des de la zona 11, el preu dels bitllets senzills ja era més car que comprar el bitllet de la dreta: un Ticket Triregio. Aquest és vàlid 24 hores de la seva compra (noti's que posa a dalt validesa dies 9 i 10 de febrer fins a les 12.20 hores) i és vàlid a tot l'àmbit de la TNW (ATM de Basilea), a tot l'àmbit de la RVL (l'ATM de Lörrach, a Alemanya) en tots els transports que accepten títols d'aquesta, com els trens de la DB; al tram Basilea SBB-Basilea Bad Estació, en tots els trens, siguin de la SBB (línia S6) o de la DB, en el Distribus (autobús urbà del Districte de les Tres Fronteres, a França, com a població més important Saint Louis) i en els trens de la SNCF entre Basilea i Mulhouse, tram que apareix com a línia S1 del nucli de Rodalia de Basilea i és explotada per trens de la SBB per els que paren a totes i els altres per la SNCF, amb els famosos TER 200 Basilea-Estrasburg. El vaig comprar amb la idea inicial d'anar el dia següent per el matí a Mulhouse a fer el tramvia i visitar el museu ferroviari que hi ha allà, però al final vaig fer canvi de plans, però igualment el vaig aprofitar ja que la tarda anterior vaig fer les línies de rodalia de la SBB que entren a Alemanya o hi circulen dins: la S5 i la S6.
UT596001
N10
N10

Post by UT596001 »

Arrel d'aquest fil, penjo el bitllet d'un IDTGV per al trajecte Estrasburg-París. Una mica estrafalari :x

Image
liniadelRipollés
N10
N10
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Us faig arribar la referència d'un dels primers llibres dedicats al bitllet de transport. A tot color, fa un repàs a molts països de tot el planeta.

http://www.localtickets-globallands.com
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
liniadelRipollés
N10
N10

la meva última adquisició:

Llagostera a Blanes, combinat Ferrocarril de Sant Feliu amb TBF (antecessora d'MZA)
Attachments
TBF042.jpg
TBF042.jpg (23.73 KiB) Viewed 4486 times
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
liniadelRipollés
N10
N10

Al complet:
Attachments
TBF043.jpg
TBF043.jpg (52.26 KiB) Viewed 4420 times
liniadelRipollés
N10
N10

Re: Cancel·lar bitllet

A destacar que els taquillers d'SNCF poden compostar-te el bitllet a taquilla. Això ho fan quan queden pocs minuts per la sortida del tren. Llavors apareix la frase impresa "Composté le .... à ....."
Guigui wrote:La frase "Billet à composter avant l'accès au train" vol dir realment que cal anar a cancel·lar el viatge com si es tractés d'una T-10? És a dir, sense tantes mandangues com a Renfomentadif?
megapauer
N8
N8

Post by megapauer »

liniadelRipollés wrote:Al complet:
Realment excepcionals.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
Pere
N9
N9

Post by Pere »

Bitllet de tres pàgines per al trajecte Elna-Barcelona Sants, fent parades a Port-Vendres, Cerbère i Portbou. Tot el recorregut el vaig realitzar amb trens regionals, tant francesos com espanyols.

Un bitllet així a Renfe seria impensable i impossible de fer..

Image
Post Reply

Return to “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”