El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Bon dia
Pel que fa al Aclo, va avançant. A principis de mes s'havía desmuntat i separat totalment carrosseria i xassis. S'havia sorrejat xassis i s'estava reparant la base del pis de dalt. Sembla que els treballs avancen a bon ritme.
Salutacions
Marcel
Pel que fa al Aclo, va avançant. A principis de mes s'havía desmuntat i separat totalment carrosseria i xassis. S'havia sorrejat xassis i s'estava reparant la base del pis de dalt. Sembla que els treballs avancen a bon ritme.
Salutacions
Marcel
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
L'objectiu de l'ACLO és directament que sigui operatiu?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Efectivament. I sembla que els treballs podran anar més depressa del que en un principi es pensava. I no em feu donar terminis, que en restauració de vehicles i per raons tècniques, les coses canvíen sobre la marxa i malauradament sempre a endarreriment.Fran-Ikarus wrote:L'objectiu de l'ACLO és directament que sigui operatiu?
Salutacions
Marcel
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
És que l'ACLO, el principal problema que ha de tenir es extern, dubto que el motor estigui excessivament tocat. Quan la reparació de principis dels 80 ja va donar la sorpresa, després de més de 15 anys sense funcionar, contra tot pronòstic es va posar en marxa pàcticament a la primera i a l'abril del 1996 (I això ho vaig veure jo personalment) va anar fins a Castellar de N'Hug pels seus propis mitjans, fins que la guàrdia civil de transit el va fer acoblar a fi d'establir un sol convoi, això va ser per necessitats del servei de carreteres, no perquè l'aparell no funcionés. En arribar al Clot del Moro (Ho va fer en marxa) totes les maniobres foren realitzades sense cap mena d'ajut.
És a dir, que tan malament no estava. I m'atreviria a dir que els 4 motors del PCC han d'estar millor encara que el de l'ACLO.
L'experiència diu que l'aparença externa d'un vehícle, no sempre s'adiu amb l'estat de conservació de les peces internes. El cas del Wumag que semblava talment una ferralla a Castaller de N'Hug, és il.lustratiu. Quan va ser cedit a Mallorca i el varen desmuntar, els motors i els elements mecànics vitals, presentaven un estat real impecable.
És per això que el que es considera més important a l'hora del rescat d'un vehícle històric, no és l'estat aparent, sinó el fet de que estigui sencer i que no li faltin peces, per lleig que pugui semblar a primera vista.
És a dir, que tan malament no estava. I m'atreviria a dir que els 4 motors del PCC han d'estar millor encara que el de l'ACLO.
L'experiència diu que l'aparença externa d'un vehícle, no sempre s'adiu amb l'estat de conservació de les peces internes. El cas del Wumag que semblava talment una ferralla a Castaller de N'Hug, és il.lustratiu. Quan va ser cedit a Mallorca i el varen desmuntar, els motors i els elements mecànics vitals, presentaven un estat real impecable.
És per això que el que es considera més important a l'hora del rescat d'un vehícle històric, no és l'estat aparent, sinó el fet de que estigui sencer i que no li faltin peces, per lleig que pugui semblar a primera vista.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Bona tarda
El problema de l'enmagatzematge al Clot del Moro era que es va fer "tal com va arrivar", es a dir , sense la mínima precaució de treure l'aigua del motor, que a les temperatures gélides d'aquell país millor no pensar com en va patir el bloc.
El dia del Clot del Moro no ens coneixíem pero hi erem tots dos (jo portava un Seat Toledo blau d'acompanyament). Aprofitaré per explicar l'història del viatge.
Quan vam arrivar a Sant Cugat, l'Aclo s'escalfava, i com que també pujàvem el Perolo (al grua Pegaso de doble direcció), es va optar per acoblar-los. Tal com vam anar pujant, el Perolo anava embussant els filtres ; de fet , a Berga ja circulàvem en doble tracció (encara veig pel retrovisor les "mogudes de culet" del Perolo quan tibava més l'Aclo i l'espentava) . A la Pobla, el Perolo ja demanava l'hora, i entre la Pobla i el Museu es va parar del tot. L'Aclo va arrivar pels seus propis medis i vam anar a rescatar el Perolo amb la Pegaso Troner de TMB (llavors flamant). Als cent metres vam partir els ancoratges del para-xocs del Perolo (i segueix sense ell) i ens vam quedar plantats . Inexplicablement, el Perolo va arrencar de nou , i fent més fum que la Mikado pujant a Pajares va arrivar a la baixada del museu. Un "clac" sec ens va avisar que quelcom no anava alhora: canvi en bola boja! . Total, el Troner acoblat amb la barra de darrera a darrera i a espentes va entrar al perímetre del museu (les nou del vespre) . Entre sopar, baixar i deixar tota la colla de xofers de TMB em vaig colgar a les dues de la matinada.
Salutacions i perdó per la batalleta (que tenía ganes d'explicar)
Marcel
El problema de l'enmagatzematge al Clot del Moro era que es va fer "tal com va arrivar", es a dir , sense la mínima precaució de treure l'aigua del motor, que a les temperatures gélides d'aquell país millor no pensar com en va patir el bloc.
El dia del Clot del Moro no ens coneixíem pero hi erem tots dos (jo portava un Seat Toledo blau d'acompanyament). Aprofitaré per explicar l'història del viatge.
Quan vam arrivar a Sant Cugat, l'Aclo s'escalfava, i com que també pujàvem el Perolo (al grua Pegaso de doble direcció), es va optar per acoblar-los. Tal com vam anar pujant, el Perolo anava embussant els filtres ; de fet , a Berga ja circulàvem en doble tracció (encara veig pel retrovisor les "mogudes de culet" del Perolo quan tibava més l'Aclo i l'espentava) . A la Pobla, el Perolo ja demanava l'hora, i entre la Pobla i el Museu es va parar del tot. L'Aclo va arrivar pels seus propis medis i vam anar a rescatar el Perolo amb la Pegaso Troner de TMB (llavors flamant). Als cent metres vam partir els ancoratges del para-xocs del Perolo (i segueix sense ell) i ens vam quedar plantats . Inexplicablement, el Perolo va arrencar de nou , i fent més fum que la Mikado pujant a Pajares va arrivar a la baixada del museu. Un "clac" sec ens va avisar que quelcom no anava alhora: canvi en bola boja! . Total, el Troner acoblat amb la barra de darrera a darrera i a espentes va entrar al perímetre del museu (les nou del vespre) . Entre sopar, baixar i deixar tota la colla de xofers de TMB em vaig colgar a les dues de la matinada.
Salutacions i perdó per la batalleta (que tenía ganes d'explicar)
Marcel
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Jo anava per lluire, em vaig incorporar a la persecució passat Manresa i aquests detalls se'm van escapar, portava (o em portava) un Audi 100 gris metal.litzat, Quan el convoi passà per La Pobla de Lillet, el vaig veure passar des de dins d'un bar fent un carajillo per defensar-me del fred i la humitat. Al Clot del Moro, recordo que hi havia un paio anglès que es desfeia en autoalabances sobre el motor de l'ACLO. Era el 14 o 15 d'abril i plovia. Ho vaig filmar en Hi8 però un "accident" domèstic em va esborrar la cinta. En arribar, ja d'entrada a fosc, no em vaig fiar de fer cap foto per la manca de llum. La versió del remolcatge per recomanació de la guàrdia civil, ara no recordo exactament d'on la vaig treure, però va ser allí amb tota seguretat.
I efectivament, la tornada, tot i no fer tan tard com vosaltres, deu n'hi do de l'hora que era.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Gràcies a tots per les explicacions i les batalletes (cal dir que son divertides i alhora interessants de saber). Una abraçada per tots. Salut!
- Attachments
-
- Un washington a Pennsylvania Av., Washington D.C.
- ehd04214th & Pennsylvania Avenue N.W. with the U.S. Capitol in the background. Route 33 was a rush hour only service on Wisconsin Avenue..jpg (24.42 KiB) Viewed 8444 times
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Se sabe como va la restauración del 1631? y en que situación estan los 800 y los 1200 del triangle
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Se sabe que ningún tranvía va a ser operativo y que el triangle cada vez se parece más al de las Bermudas. Se han quedado dentro como tragados por un fenómeno suprafísico y paranormal. Supongo que el polvo es el único elemento autorizado a disfrutar de sus embalsamadas e inanimadas estructuras.
Sobre el PCC, parece ser que esta en Martorell con el ACLO y mientras el autobús será reparado y puesto en condiciones de circular, el 1600 solo sera restaurado estéticamente. Parafraseando a un conocido líder religioso de época romana que dijo aquello de que "por sus hechos los conocereis", los responsables del engendro nos demuestran, una vez más, cuales son sus preferencias reales, incluso la nueva retbus no persigue otra cosa que ahogar al tranvía antes de empezar.
Parece que algunos estan todavía influenciados por el criterio heredado del régimen Nazi que primaba la estética sobre la ética. Al final no quedó ni ética ni estética; sinó un desolado paisaje de devastación.
Sobre el PCC, parece ser que esta en Martorell con el ACLO y mientras el autobús será reparado y puesto en condiciones de circular, el 1600 solo sera restaurado estéticamente. Parafraseando a un conocido líder religioso de época romana que dijo aquello de que "por sus hechos los conocereis", los responsables del engendro nos demuestran, una vez más, cuales son sus preferencias reales, incluso la nueva retbus no persigue otra cosa que ahogar al tranvía antes de empezar.
Parece que algunos estan todavía influenciados por el criterio heredado del régimen Nazi que primaba la estética sobre la ética. Al final no quedó ni ética ni estética; sinó un desolado paisaje de devastación.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Bona nit
El tema dels tramvies és complexe. Des de que els van treure del servei, ha canviat total la tecnología. En un moment donat es va plantejar de retornar el 58 a la operativitat, pero cap dels técnics tenía clara la seva inserció en una malla amb sistemes electrònics a mansalva i aon tot va governat amb controls centrals, senyalització embarcada i altre coses més. Suposo que tot tindría solució, pero que val més la salsa que els caragols i per aqui s'ha parat. El que es va apuntar en el seu moment es que la circulació dins una malla propia (com el tranvia del Tibdabo) permetía mes llibertats, pero la normativa de seguretat que actualment es considera com a estàndar posava molts problemes per a adaptar-hi aquests vehicles.
L'autobus és radicalment diferent. Per la seva major simplicitat, pot retornar a la vida activa i si s'espatlla al mitg del carrer, molesta pero no impedeix el trànsit en una Barcelona moderna. Amb tot, el Chausson en principi es va decidir que no tornaría a funcionar (per problemes estructurals que després es van subsanar), pero de mica en mica es va arrivar al convenciment de l'error tal com s'anàven trovant solucions als problemes que van sortir (molts, i algún de bastant greu). L'Aclo ja s'ha enfocat amb les idees més clares.
Salutacions
Marcel
El tema dels tramvies és complexe. Des de que els van treure del servei, ha canviat total la tecnología. En un moment donat es va plantejar de retornar el 58 a la operativitat, pero cap dels técnics tenía clara la seva inserció en una malla amb sistemes electrònics a mansalva i aon tot va governat amb controls centrals, senyalització embarcada i altre coses més. Suposo que tot tindría solució, pero que val més la salsa que els caragols i per aqui s'ha parat. El que es va apuntar en el seu moment es que la circulació dins una malla propia (com el tranvia del Tibdabo) permetía mes llibertats, pero la normativa de seguretat que actualment es considera com a estàndar posava molts problemes per a adaptar-hi aquests vehicles.
L'autobus és radicalment diferent. Per la seva major simplicitat, pot retornar a la vida activa i si s'espatlla al mitg del carrer, molesta pero no impedeix el trànsit en una Barcelona moderna. Amb tot, el Chausson en principi es va decidir que no tornaría a funcionar (per problemes estructurals que després es van subsanar), pero de mica en mica es va arrivar al convenciment de l'error tal com s'anàven trovant solucions als problemes que van sortir (molts, i algún de bastant greu). L'Aclo ja s'ha enfocat amb les idees més clares.
Salutacions
Marcel
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Doncs, en aquest País tenim un problema seriós de degeneració de l'espècie. Seguint les teories de Darwin, l'evolució humana en aquesta banda dels pirineus, per força ha hagut d'experimentar alguna mutació després de tants anys del "Que inventen ellos". Amb una mentalitat agrària total (De boina calada a rosca) mantinguda tossudament en mig de revolucions burgeses i industrials que els paisos al nord els pirineus han experimentat, no sabem tirar endavant sense l'especulació o el ciment. Total que hem passat de l'Homo Sapiens, a l'Homo Papanatens.Marcel Estadella wrote:Bona nit
El tema dels tramvies és complexe. Des de que els van treure del servei, ha canviat total la tecnología. En un moment donat es va plantejar de retornar el 58 a la operativitat, pero cap dels técnics tenía clara la seva inserció en una malla amb sistemes electrònics a mansalva i aon tot va governat amb controls centrals, senyalització embarcada i altre coses més. Suposo que tot tindría solució, pero que val més la salsa que els caragols i per aqui s'ha parat. El que es va apuntar en el seu moment es que la circulació dins una malla propia (com el tranvia del Tibdabo) permetía mes llibertats, pero la normativa de seguretat que actualment es considera com a estàndar posava molts problemes per a adaptar-hi aquests vehicles.
L'autobus és radicalment diferent. Per la seva major simplicitat, pot retornar a la vida activa i si s'espatlla al mitg del carrer, molesta pero no impedeix el trànsit en una Barcelona moderna. Amb tot, el Chausson en principi es va decidir que no tornaría a funcionar (per problemes estructurals que després es van subsanar), pero de mica en mica es va arrivar al convenciment de l'error tal com s'anàven trovant solucions als problemes que van sortir (molts, i algún de bastant greu). L'Aclo ja s'ha enfocat amb les idees més clares.
Salutacions
Marcel
Efectivament, si en altres països (inclòs Portugal) ha lograt resoldre aquest "problema" d'entrada, Com és que aquí és irresoluble? Una línia d'apenes 1Km com la del Blau amb uns escarfalls infinitament superiors als de tot una xarxa com la de Lisboa.
El tema del tramvia modern, ja sona tot a escuses de mal pagador esperant poder donar la volta a favor de l'autobús. Alguns, amb cert poder de decisió, encara fan projectes pensant en passar la censura, tot buscant desassosegats i amb desesperació a qui demanar perdó per pensar.
He sentit arguments de tota mena, sobre els 750 V, sobre els carrils, sobre la seguretat...Sobretot la seguretat..., Semblen els arguments d'ignorants, dirigits a d'altres ignorants i si no és aixi, és que, com a mínim, fumen crack.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Comparteixo la teva apreciació de que en nom de la seguretat aquest pais s'ha idiotitzat. Avui en dia, si no tens una ISO9001 i la benedicció apostòlica dels inspectors de no se que et converteixes en un perill públic.
Pero de totes maneres, es la mateixa societat que s'autoidiotitza. Si posem un dia un tranvia clàssic enmitg de la linia i s'avaría (com bé pot passar) bloquejant la línia, la major part dels usuaris demanará el cap del responsable en safata de plata. I aquest possible responsable, excepte que sigui un dels "frikis" habituals d'aquestes coses, no es jugarà el càrrec que li estan envejant trenta dos al darrera d'ell. Per tant, fora material històric a la línia.
I no ve d'ara. Uns posts abans parlava de cert comboi a la Pobla de Lillet l'any 1996. Doncs be, els vehicles no estaven al dia d'ITV ni de conya. I l'autorització per a pujar la vaig recollir jo mateix als Serveis d'Industria per que havía firmat una carta fent-me responsable de que reuníen les condicions mínimes per pujar en comboi escortat. Aquest fou el motiu de la meva presència al comboi. Una temeritat, pero que va permetre que almenys hagin pogut tenir un futur. Com alguns altres van/vau fer anant a "robar" locomotores en altres temps.
Per a que el país prosperi, el seny ja ens sobre. Ens falta una mica de rauxa.
Salutacions
Marcel
Pero de totes maneres, es la mateixa societat que s'autoidiotitza. Si posem un dia un tranvia clàssic enmitg de la linia i s'avaría (com bé pot passar) bloquejant la línia, la major part dels usuaris demanará el cap del responsable en safata de plata. I aquest possible responsable, excepte que sigui un dels "frikis" habituals d'aquestes coses, no es jugarà el càrrec que li estan envejant trenta dos al darrera d'ell. Per tant, fora material històric a la línia.
I no ve d'ara. Uns posts abans parlava de cert comboi a la Pobla de Lillet l'any 1996. Doncs be, els vehicles no estaven al dia d'ITV ni de conya. I l'autorització per a pujar la vaig recollir jo mateix als Serveis d'Industria per que havía firmat una carta fent-me responsable de que reuníen les condicions mínimes per pujar en comboi escortat. Aquest fou el motiu de la meva presència al comboi. Una temeritat, pero que va permetre que almenys hagin pogut tenir un futur. Com alguns altres van/vau fer anant a "robar" locomotores en altres temps.
Per a que el país prosperi, el seny ja ens sobre. Ens falta una mica de rauxa.
Salutacions
Marcel
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Marcel Estadella dixit "Per a que el país prosperi, el seny ja ens sobre. Ens falta una mica de rauxa."
Quina gran frase!!!!!!!
Salut!
Quina gran frase!!!!!!!
Salut!
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Per cert, sobre vehicles restaurats, la meva germana va veure el Chausson passant per la Meridiana, diu que anava molt a poc a poc.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Bé, de tant en tant cal demanar informació.
Qué en sabeu de les restauracions, hi ha novetats, com estan en aquest moments els dos vehícles?
En podeu comentar quelcom o aportar fotografies del procés de restauració? Merci i Salut!
Qué en sabeu de les restauracions, hi ha novetats, com estan en aquest moments els dos vehícles?
En podeu comentar quelcom o aportar fotografies del procés de restauració? Merci i Salut!
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Suposo que és fa dificil d'anar a fer fotografies sense perill de que t'apliquin la llei antiterrorista, ja és prou mal tràngol aguantar la humiliació que l'empleat de TMB o el "Segurata" et tracti en public com fossis irresponsable o un delinqüent i al damunt haver d'aguantar l'insult a la intel.ligència que suposa la historieta del terrorisme internacional que el personatge repeteix com un lloro per ordre de "La Superioridad".
Senyors de TMB, Sou els únics que doneu la tabarra als aficionats per fer fotos, potser que us ho feu mirar.
Senyors de TMB, Sou els únics que doneu la tabarra als aficionats per fer fotos, potser que us ho feu mirar.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Però t'ha passat això anant a fer fotos concretament a aquests dos vehicles?
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
No pero si que a Can Boixeres i A dins del Tramvia Blau!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Llavors ja, és allò del gat escaldat.
Llavors ja, és allò del gat escaldat.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Però el fil tracta del PCC 1631 i l'Aclo 410...
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
No ve al cas, però si ve al cas, trencant una llança a favor de Lauria... Als primers 90s ja vaig tenir problemes per fer fotos a l'Aclo quan era tot polsegós dins de Llevant. Una mena de cromanyó uniformat de TB a la porta em va ventar d'allà per què li va sortir de les nobleses, ja que llavors no hi havia la psicosi del "terrorisme fotogràfic".metring wrote:Però el fil tracta del PCC 1631 i l'Aclo 410...
Ni que sigui mitjançant guerrilles, seguiré fotografiant vehicles i instal·lacions de la companyia mentre no m'enganxin, en la meva creuada personal d'immortal·litzar l'història de l'empresa de manera no oficial i fins que em donin un motiu vàlid per no fer-ho.
Què és alló??