Reforma tram L'Arboç-La Granada

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Reforma tram L'Arboç-La Granada

Post by metring »

http://www.tottarragona.cat/ca/infraest ... anada.html

Adif ha iniciat aquest dissabte les obres de modernització de la infraestructura de via en el tram l'Arboç-La Granada

Els treballs que tenen un pressupost de 916.520 Euros formen part de les actuacions de millora en la xarxa d'ample convencional de Catalunya

Adif ha iniciat aquest dissabte les obres de rehabilitació de via en el tram l'Arboç-La Granada, en la línia Barcelona-Vilafranca-Sant Vicenç de Calders de la xarxa d'ample convencional. Les obres que estan sent realitzades per l'empresa Comsa consisteixen en la substitució de 16.500 travesses per aportar major qualitat i fiabilitat a la infraestructura de via.

El principal objectiu d'aquesta actuació és mantenir en òptimes condicions els elements que formen part de la xarxa ferroviària, millorant l'eficàcia i prestacions per a la seva explotació.

Els treballs, que tenen un pressupost de 916.520,8 euros, consisteixen en l'instal•lació de noves travesses de tipus monobloc en substitució de les actuals, de tipus bibloc. Les obres es completaran amb diverses actuacions de caràcter tècnic per millorar els paràmetres de la infraestructura, amb l'objectiu d'homogeneïtzar el seu material i dotar-lo de major robustesa i fiabilitat.

Entre aquests treballs destaquen operacions d'anivellació i perfilat de via, soldadures i depuracions, així com la neteja de cunetes. L'execució d'aquests treballs s'ha planificat per compatibilitzar-los amb el manteniment del servei ferroviari, per la qual cosa es duran a terme en caps de setmana i/o en horari nocturn.

Aquesta inversió té caràcter d'obra per compte de l'Estat i es realitza dins el Contracte Programa subscrit entre l'Administració General de l'Estat i Adif per al període 2007-2010.

Així mateix, s'emmarca en el context del pla global d'inversions d'Adif per augmentar la qualitat del servei ferroviari en les proximitats de Barcelona i la millora permanent de la seguretat, fiabilitat i eficàcia de les instal•lacions i infraestructures d'ample convencional que són de la seva titularitat.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Reforma tram L'Arboç-La Granada

Post by 437.001 »

Bona cosa, la línia de Vilafranca començava a ser la Ventafocs de l´estat de les vies de Catalunya, hi havia trams que amb prou feines s´havien renovat des del desdoblament, i hi ha hagut un augment important del tràfic amb la línia de mercaderies El Papiol-BCN Port i la supressió dels mercaderies per la línia de Vilanova.
Enric
N7
N7
Posts: 438
Joined: Tuesday 02/09/2008 20:35

Re: Reforma tram L'Arboç-La Granada

Post by Enric »

Respecte a la renovació d'aquet tram, que ja toca, per allá el mes de desembre habian als costats de las dues vias el nou material preparat i crec recordar que també per la zona d'Els Monjos vias novas estiradas als costats, per un altre banda las diversas vegades que i anat a grabar o fer fotos a L'Arboç als mercaderies estaba parada a la vía lateral la Mak 1700 de Comsa amb vagons plens de travesses novas.

;)
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Reforma tram L'Arboç-La Granada

Post by Trenscat »

A veure si amb tot això augment la velocitat màxima genèrica a 160 km/h, crec que ara és de menys no sé si 120 o 140 km/h.
Enric
N7
N7
Posts: 438
Joined: Tuesday 02/09/2008 20:35

Re: Reforma tram L'Arboç-La Granada

Post by Enric »

Trenscat wrote:A veure si amb tot això augment la velocitat màxima genèrica a 160 km/h, crec que ara és de menys no sé si 120 o 140 km/h.

Els rodalies no sé a quan poden anar normalment, ara els mercaderies tenen un máxim de 100km/h. segons amb va dir un cop un maquinista, la veritát es que aquets últims a vegades semblan anar més rápids, pero alguns cops que per El Vendrell circula material buit i van realment rápids.
Altaria_Trianilla
N7
N7
Posts: 454
Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
Location: Sabadell ( Barcelona )
Contact:

Re: Reforma tram L'Arboç-La Granada

Post by Altaria_Trianilla »

Enric wrote:
Trenscat wrote:A veure si amb tot això augment la velocitat màxima genèrica a 160 km/h, crec que ara és de menys no sé si 120 o 140 km/h.

Els rodalies no sé a quan poden anar normalment, ara els mercaderies tenen un máxim de 100km/h. segons amb va dir un cop un maquinista, la veritát es que aquets últims a vegades semblan anar més rápids, pero alguns cops que per El Vendrell circula material buit i van realment rápids.
Depèn del tren, Civies i 447's a 120km/h. 450's i 440's a 140km/h. De mercaderies no et sabria dir, però suposo que hi haurà algun que te grafiades velocitats superiors a 100km/h, 120 potser, però no ho puc assegurar. ;) ;)
Image
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Reforma tram L'Arboç-La Granada

Post by genissimon »

Hi havia alguns TECO's (transports de contenidors de l'antiga UNE de Transporte Combinado) grafiats a 120.

En general, els trens de mercaderies acostumen a anar a 100 per una qüestió de relació prestacions/cost de manteniment, sobretot del material rodant.

Els rodalies tenen limitada la seva velocitat en algunes línies per la poca distància entre estacions i la poca acceleració dels trens, en general (tot i que des que hi ha material específic per a rodalies això ha millorat moltíssim). Altres vegades la limitació la posa la propia infrastructura (catenàries sense compensar no permeten més de 120 Km/h, revolts, mal estat de la via, limitacions per passos a nivell, etc...)

Pel que fa als límits de velocitat dels trens de rodalia, t'has deixat els 451 (140) que són mig 450 amb un Rc i els 446 (100).

I els regionals, els autopropulsats elèctrics són de 140 Km/h (470, 432 i 444) excepte els 448 i 449 (*) que són de 160 Km/h.
Els dièsel de La Pobla de Segur, supermans 592.200 són de 140 Km/h.

* si un dia arriben a circular en via d'alta velocitat, estan previstos per a 200 Km/h.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Reforma tram L'Arboç-La Granada

Post by 437.001 »

genissimon wrote:I els regionals, els autopropulsats elèctrics són de 140 Km/h (470, 432 i 444) excepte els 448 i 449 (*) que són de 160 Km/h.

* si un dia arriben a circular en via d'alta velocitat, estan previstos per a 200 Km/h.

Salut !!

Hola,

...o sigui que un 449 fent el regional exprés BCN-Tortosa-València o el regional València-Alacant aniria que ni pintat?

:roll: :o
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Reforma tram L'Arboç-La Granada

Post by genissimon »

437.001 wrote: Hola,

...o sigui que un 449 fent el regional exprés BCN-Tortosa-València o el regional València-Alacant aniria que ni pintat?

:roll: :o
Sí, sempre i quant la catenària estigui a 25 KVca, ja que els 449 estan limitats a 160 Km/h sota catenària de 3KVcc. I dubto que, almenys a mig termini, vegem catenàries a 25 KVca en vies d'ample ibèric. Altra cosa és en vies d'ample normal. Però també dubto molt que vegem a mig termini vies d'ample normal entre Tarragona i Castelló (*).

* Antes roja que rota. Et sona?

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”