Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

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mikado
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by mikado »

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El metro a Montjuïc por la L-2 será una realidad tras 30 años

• Los beneficios para BCN de la cita empiezan a desvelarse

X. B.
BARCELONA
El Comité Olímpico Internacional (COI) aconseja a las ciudades que optan por ser sedes que no se vuelvan locas. Que tomen como referencia el proyecto director de cada territorio, las obras previstas a largo plazo, y que, sobre ellas apuesten sobre cuáles deben tener prioridad. Hecho este ejercicio en Barcelona parece evidente, según fuentes cercanas a la candidatura, que una de las obras ya proyectadas pero que de momento carece de toda partida presupuestaria ( al menos para el 2010) que debe tener prioridad es la prolongación de la L-2 del metro, por Montjuïc, desde el Paral.lel y hasta el aeropuerto de El Prat. El metro a Montjuïc fue uno de los motivos de disputa más recordados en los años previos al 92 entre Pasqual Maragall y Jordi Pujol.
En aquellos años, Pujol consideró un lujo llevar el metro a una montaña deshabitada cuando había populosas barriadas sin transporte. Lo curioso es que en aquellos años la Generalitat no trazó ningún plan de construcción de suburbano.

PÓQUER DE CONEXIONES / Uno de los aspectos que mejor valora el COI es la concentración de elementos. En este supuesto, la L-2 conectaría el aeropuerto con el centro internacional de prensa, que se prevé en la Fira-2, y el anillo olímpico de Montjuic. Y además, el póquer se podría completar si se coloca la villa olímpica en la Marina del Prat Vermell. Sin contar que la L-2 sería la conexión más directa entre el aeropuerto y el centro de la ciudad.
Otras obras, como el túnel de Horta, podrían permitir el desplazamiento en tren desde el centro de prensa hasta las pistas de La Molina, por ejemplo. Cabe recordar que desde Sidney, el uso del vehículo privado está poco menos que prohibido en las citas olímpicas.
Sobre el mucho dinero necesario para esta obras, las mismas fuentes insisten en que todavía quedan ejercicios de aplicación de la cláusula del Estatut que prevé una compensación en inversión para Catalunya tras años de olvido.
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Guigui
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Hi ha coses que no canvien

Post by Guigui »

El metro a Montjuïc por la L-2 será una realidad tras 30 años
Fixeu-vos com està el pati, que la primera vegada que ho he llegit, m'ha traït el subconscient, que m'ha dictat: "El metro a Montjuïc por la L-2 será una realidad en 30 años".
Otras obras, como el túnel de Horta, podrían permitir el desplazamiento en tren desde el centro de prensa hasta las pistas de La Molina, por ejemplo.
B-V fins La Molina? Sembla que els "metros comarcals" han sigut un èxit de públic i taquilla... :boig
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Re: Hi ha coses que no canvien

Post by oriolp13 »

Guigui wrote:
El metro a Montjuïc por la L-2 será una realidad tras 30 años
Fixeu-vos com està el pati, que la primera vegada que ho he llegit, m'ha traït el subconscient, que m'ha dictat: "El metro a Montjuïc por la L-2 será una realidad en 30 años".

M'ha passat exactament el mateix :P
Otras obras, como el túnel de Horta, podrían permitir el desplazamiento en tren desde el centro de prensa hasta las pistas de La Molina, por ejemplo.
B-V fins La Molina? Sembla que els "metros comarcals" han sigut un èxit de públic i taquilla... :boig
Potser l'allarguen per Berga i el Cadí :x :)
Salutacions,

Oriol
Miquel
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Re: Hi ha coses que no canvien

Post by Miquel »

Guigui wrote:
El metro a Montjuïc por la L-2 será una realidad tras 30 años
Fixeu-vos com està el pati, que la primera vegada que ho he llegit, m'ha traït el subconscient, que m'ha dictat: "El metro a Montjuïc por la L-2 será una realidad en 30 años".
A mi m'ha pasat el mateix :riure

Per cert, a Vall d'Hebron, s'ha obert la sortida a Avingua Jordà de manera provisional, es veu tota la galeria i el gran que serà amb l'enllaç amb L5.
Per contrapunt, s'ha tancat la sortida del cosatat mar, on suposo, que quan s'obri, ja estarà enllestida per la L5.
El metro de Barcelona amb motoristes!
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Javi M
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Re: Hi ha coses que no canvien

Post by Javi M »

Guigui wrote:
El metro a Montjuïc por la L-2 será una realidad tras 30 años
Fixeu-vos com està el pati, que la primera vegada que ho he llegit, m'ha traït el subconscient, que m'ha dictat: "El metro a Montjuïc por la L-2 será una realidad en 30 años".
Ostres, ja deia jo que no em quadraba el títol amb la notícia. :x
De fet jo no m'he adonat del que deía realment el títol fins que no he llegit el teu comentari :oops:
UT596001
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by UT596001 »

Guigui wrote:B-V fins La Molina? Sembla que els "metros comarcals" han sigut un èxit de públic i taquilla... :boig
No seria més que fer lo que es va projectar els anys 20 del segle XX, sota dues de les tres variants previstes:

-1ª, prolongar el ramal de Terrassa vers Matadepera i el final de la riera de les Arenes, travessar la serralada prelitoral mitjançant un túnel i, sortint a Monistrol de Calders, seguir la carretera de Sabadell a Prats de Lluçanès (B-124/B-431) fins a Prats i d'allà pujar fins a Campdevànol, on s'utilitzaria el transpirenaic mitjançant un tercer carril
-2ª, prolongar el ramal de Sabadell per Castellar i Caldes de Montbui fins a La Garriga, on emplamaria amb el transpirenaic amb la mateixa solució que en la primera variant.
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Santfeliuenc
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Nada de eso es factible para estar listo en los años en que el iluminado este pretende unas olimpiadas para una ciudad que además de haberlas tenido ya, debería ejecutar sus pruebas en el exterior.

Lo que sí sería factible sería utilizar la línea de Puigcerdà y que ese túnel de Horta fuese operativo para el paso, no solamente de los trenes de FGC, sino de cualquier tipo de tren con cualquier tipo de ancho de vías utilizando traviesas polivalentes y tercer rail hasta enlazar por la boca del vallés con la infraestructura ya existente. A partir de aquí se usaría la línea de Puigcerdà y en la zona del tramo entre Ribes de Freser y Puigcerdà se tendría que elaborar otro proyecto para acercar el tren a las pistas de La Molina.

Claro que esto implicaría realizar este tipo de cosas de forma directa y sin trasbordos a "funiculares-teleféricos-monorraíles" varios sino hacerlo todo en tren e implicaría llegar a Puigcerdà en unos tiempos medio normalitos entre 1,5 y 2 horas, lo cual se me hace ya "demasié p'al cuerpo" tal y como piensa "la Casta" de los coches oficiales y grandes comilonas.

Saludos,
Sergio
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Vilarrubla
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Vilarrubla »

Santfeliuenc wrote:Hola,

Nada de eso es factible para estar listo en los años en que el iluminado este pretende unas olimpiadas para una ciudad que además de haberlas tenido ya, debería ejecutar sus pruebas en el exterior.

Lo que sí sería factible sería utilizar la línea de Puigcerdà y que ese túnel de Horta fuese operativo para el paso, no solamente de los trenes de FGC, sino de cualquier tipo de tren con cualquier tipo de ancho de vías utilizando traviesas polivalentes y tercer rail hasta enlazar por la boca del vallés con la infraestructura ya existente. A partir de aquí se usaría la línea de Puigcerdà y en la zona del tramo entre Ribes de Freser y Puigcerdà se tendría que elaborar otro proyecto para acercar el tren a las pistas de La Molina.

Claro que esto implicaría realizar este tipo de cosas de forma directa y sin trasbordos a "funiculares-teleféricos-monorraíles" varios sino hacerlo todo en tren e implicaría llegar a Puigcerdà en unos tiempos medio normalitos entre 1,5 y 2 horas, lo cual se me hace ya "demasié p'al cuerpo" tal y como piensa "la Casta" de los coches oficiales y grandes comilonas.

Saludos,
Sergio
1º cuantas ciudades han repetido en los JJOO de Verano? Muchos.
2º cuantas ciudades han repetido en los JJOO de Invierno? 3 ciudades... y teniendo en cuenta que no hay muchas que puedan albergarlos, las probabilidades de que en breves veamos más repeticiones, no sería nada raro.
3º cuantas ciudades han hecho unos y después los otros? Ninguna... pero se presenta Munic... que no se presente ya albergó unos de verano. Que ganas de acaparar por dios.
4º ya existe un autobús entre la Molina y la estación de esquí. No veo justificada una obra de tal embergadura... la pondría a la cola de un buen número de actuaciones ferroviarias.
5º el uso del túnel d'Horta para varios servicios ferroviarios de distintos anchos, estaría muy bien la verdad... estaría bien que Rodalies pudiera hacer algunas incursiones para ampliar sus servicios al Vallès o mejorarlos o hacer alguna especie de directos, aunque con el túnel de Montcada no se yo... tal vez sería mejor hacer sólo uno con una buena capacidad.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
ferroviario_catalan
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by ferroviario_catalan »

Vilarrubla wrote:5º el uso del túnel d'Horta para varios servicios ferroviarios de distintos anchos, estaría muy bien la verdad... estaría bien que Rodalies pudiera hacer algunas incursiones para ampliar sus servicios al Vallès o mejorarlos o hacer alguna especie de directos, aunque con el túnel de Montcada no se yo... tal vez sería mejor hacer sólo uno con una buena capacidad.
Nos quejamos de la saturación del tramo l'Hospitalet - Arc de Triomf, y pensamos en hacer un tramo de vía, con distintas modalidades??? Si solo con Renfe, queda "saturado", imaginate meterla ancho Internacional, para FGC, Mercancias, etc...
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
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Vilarrubla
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Vilarrubla »

ferroviario_catalan wrote:
Vilarrubla wrote:5º el uso del túnel d'Horta para varios servicios ferroviarios de distintos anchos, estaría muy bien la verdad... estaría bien que Rodalies pudiera hacer algunas incursiones para ampliar sus servicios al Vallès o mejorarlos o hacer alguna especie de directos, aunque con el túnel de Montcada no se yo... tal vez sería mejor hacer sólo uno con una buena capacidad.
Nos quejamos de la saturación del tramo l'Hospitalet - Arc de Triomf, y pensamos en hacer un tramo de vía, con distintas modalidades??? Si solo con Renfe, queda "saturado", imaginate meterla ancho Internacional, para FGC, Mercancias, etc...
En realidad no tendría porque quedar saturado ya que sería un túnel con la capacidad de dos... he dicho claramente "buena capacidad". Igualmente por el centro de Barcelona van a pasar mercancías? No lo creo. En todo caso sólo sería Renfe + FGC.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by UT596001 »

Vilarrubla wrote:4º ya existe un autobús entre la Molina y la estación de esquí. No veo justificada una obra de tal embergadura... la pondría a la cola de un buen número de actuaciones ferroviarias.
En el seu moment va existir un telecadira que unia l'estació de RENFE de La Molina amb les pistes, tenint en compte l'adherència i capacitat en condicions de neu jo sí sóc totalment partidari de reconstruir-lo. Ara, fer arribar el tren directament per "no fer transbord amb altres modes per anar a les pistes" em sembla un argument de nen petit ultramimat que ho vol tot fet i donat.
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Javi M
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Post by Javi M »

No sé si deu ser gaire factible ficar al túnel ´les rodaíes de la Renfe i els FGC per les mateixes vies.. Ja que tenen diferent altura de pantògraf, diferent tensió, voltatge, senyalització, etc...

A més no sé exactament com funciona el sistema de via de tres rails i si es gaire pràctic i eficaç per ficar-hi tantes circulacions. Ara que ho penso no se m'acudeix com dimonis funcionen els canvis de via havent-hi tres rails.. (Algú té algunes fotos per veure com s'ho fan a la línia de Rubí i Sant Cugat?)

Això sí, un altre cosa seria posar-ne quatres vies, però això ja dubto si sería rentable i si valdria la pena, ja que si finalment servirà per la Renfe hi hauran conexions amb FGC als dos cantons, i si finalment es posan els FGC, el mateix.
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by metring »

Nois, us esteu desviant del tema central :topic
Vox
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Vox »

Seguint amb el que diu l'Aureli, a BDN Centre es veu, ja desde fa setmanes, l'entrada nord, ben dibuixat a on aniran les escales mecàniques i les fixes. Encara he de comprovar-ho pero juraria que han fet o estan fent quelcom a la zona del túnel més propera a la cua de maniobres de Pep Ventura.

Vox
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metring
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by metring »

Del diari ADN en paper d'avui:

El metro que no arriba

LA L9 TÉ ATURADES LA RESTA D’AMPLIACIONS PREVISTES
El Govern tripartit només ha iniciat les obres del 13% de nous kilòmetres anunciats

La nova L9 és, pràcticament
en solitari, la gran ampliació
del metro de Barcelona. La
resta de perllongaments acordats
el 2001 per la Generalitat
i els Ajuntaments en el marc de
l’Autoritat del Transport Metropolità
estan només sobre el
paper. Són 30,2 nous kilòmetres
amb 26 estacions.
El Govern tripartit, en set
anys, només ha activat dos
d’aquests projectes:fer arribar
la L2 fins al centre de Badalona
(s’enllestirà a l’estiu) i la L4 fins
a Sagrera, tot i que el túnel de
moment l’utilitzarà la L9. A
més,s’està executant l’ampliació de
la L5 fins a Horta, endarrerida
per l’esfondrament del
Carmel, i ja funciona la de la L3
fins a Trinitat Nova. Però
aquestes dues obres es vancomençar
en l’època del Govern
de Jordi Pujol.

Així, sota la presidència de
Pasqual Maragall i José Montilla,
en tots dos casos amb Joaquim Nadal com a conseller de
PolíticaTerritorial i Obres Públiques
(PTOP), només s’han
començat les obres corresponents
a projectes que sumen
4,5 nous kilòmetres de xarxa de
metro,dels 31km previstos.És
adir,un13%.A més,han continuat
obres ja iniciades que sumen4.3km(
L5 i L3).
Aquests són els projectes
que encara no s’han començat...(continuar llegint a
http://www.adn.es/impresa/ )
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automotorserie 436
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by automotorserie 436 »

¿Alguien sabe lo verdaderos motivos por los que la L5 se ha cortado en tre Sagrera y Horta?, según he escuchado es por la inminente puesta en marcha de la prolongación, pero digo yo, realmente es necesario cortar todo ese trozo?, no se pueden hacer por las noches las pruebas?, si es que lo son...
Y a todo esto, últimamente, los usuarios, los sufridos usuarios nos estamos acostumbrando a los cortes, los tiempos de viaje no son los mismos por supuesto, pero el billete tiene el mismo precio...
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by oriolp13 »

automotorserie 436 wrote:¿Alguien sabe lo verdaderos motivos por los que la L5 se ha cortado en tre Sagrera y Horta?, según he escuchado es por la inminente puesta en marcha de la prolongación, pero digo yo, realmente es necesario cortar todo ese trozo?, no se pueden hacer por las noches las pruebas?, si es que lo son...
Y a todo esto, últimamente, los usuarios, los sufridos usuarios nos estamos acostumbrando a los cortes, los tiempos de viaje no son los mismos por supuesto, pero el billete tiene el mismo precio...
Sustitución y modernización de l'enclavament de Maragall.
Está más detallado en el hilo sobre los próximos cortes del metro ;)
Salutacions,

Oriol
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metring
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Ja era hora, coi!!!

Post by metring »

:o

Ara ja sabem per què volen comprar més trens per a la L1.

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... crist.html

El govern inicia els tràmits perquè el metro arribi a Montigalà i Sant Crist

Abans de l'estiu es farà públic l'estudi informatiu per fer arribar l'L1 a aquests barris de Badalona
30/04/10 02:00 - Badalona - isabel martínez


El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (POPT) de la Generalitat ha iniciat els tràmits per fer arribar, en un futur pròxim, l'L1 del metro –que ara acaba al Fondo– als barris de Montigalà, Sant Crist i Lloreda de Badalona. Segons el departament, l'estudi informatiu estarà enllestit abans de l'estiu, i significarà el primer pas en ferm per dotar aquests barris de servei de metro. L'alcalde, Jordi Serra (PSC), assegura que la prolongació de l'L1 és una «prioritat» per a la ciutat, ja que beneficiarà 40.000 habitants. Serra també assegura que la nova infraestructura servirà per potenciar la zona comercial de Montigalà.

Encara és un projecte embrionari, que no té calendari d'execució, però agafarà embranzida en uns mesos, quan estigui enllestit l'estudi informatiu. El Departament de PTOP calcula que el document veurà la llum abans de l'estiu i serà aleshores quan comencin els tràmits per fer realitat la prolongació de l'L1 del metro cap als barris de Montigalà, Sant Crist de Can Cabanyes i Lloreda.

L'alcalde de Badalona, Jordi Serra, assegura que l'ampliació de la línia que ara acaba al barri colomenc del Fondo és una «prioritat» per a la ciutat, després que s'hagi posat en marxa l'L10 a La Salut i Llefià i a l'estiu sigui el torn de l'estació de l'L2 del Centre. «És un projecte de futur pròxim, molt positiu, que beneficiarà 40.000 persones que viuen en aquesta zona», explica Serra, que es felicita per la decisió de la Generalitat de tirar endavant el nou tram de metro. «És una mesura que té sentit i lògica», hi afegeix. A més del servei ciutadà, l'alcalde creu que l'arribada del metro a aquests tres barris badalonins servirà per «potenciar molt» la zona comercial, sobretot la de Montigalà, on se situen un gran nombre de grans superfícies.

L'alcalde, però, considera que l'actuació s'hauria d'haver executat fa anys, quan es van aixecar els habitatges de la Villa Olímpica de Montigalà, amb motiu dels Jocs Olímpics de Barcelona 92. «En el moment que es van fer els pisos, hauria tingut sentit fer la línia de metro», diu Serra, que admet que la falta de cobertura d'aquest mitjà de transport a la zona era un «deute» amb Badalona.

A Bufalà, en un futur

La prolongació de l'L1 de Santa Coloma a Badalona no té data, però l'alcalde Serra assegura que serà «aviat». «És un projecte de futur pròxim», diu. En una segona fase, a mitjà o llarg termini, es podria estudiar allargar la línia cap a Bufalà i fer-la baixar per Martí Pujol fins el centre de la ciutat.
Unes obres «senzilles»
i.m

Fer realitat l'ampliació de la línia 1 del metro cap als barris badalonins de Montigalà, Sant Crist i Lloreda no suposaria, a priori, una obra faraònica com ho ha estat fer els trams de l'L9 i l'L10 a Santa Coloma i Badalona. El fet que es pugui fer-la passar per espais amplis oberts, amb habitatges a força distància –com ara el parc de les Muntanyetes o el parc de Montigalà–, la converteix en una obra «més senzilla». «L'obra és d'una complexitat menor de les que s'ha fet a altres trams», explica l'alcalde de Badalona, Jordi Serra. I és que, per poder prolongar l'L2 fins el centre, s'ha hagut de tallar el carrer de Francesc Macià, una de les arteries principals que condueixen al centre de Badalona. Les obres de l'L1 es podrien fer sense tuneladora i a cel obert.
437.001
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by 437.001 »

Oh-oh... :|
Hum. :roll:
L1 Fondo-Lloreda St.Crist... :o :)
...i L1 Lloreda St.Crist-Badalona Centre "més endavant". :(
Això vol dir que... :D
¡¡¡NO HI HA UN DURO!!! ¡¡¡YUJU!!! :hola

:nono (Si retallen la L1 a Lloreda St.Crist, no vull ni pensar què passarà amb la L2 Poble Sec-Parc Logístic, la L3 a St.Feliu, i la L1 al Prat...)

>:( (Tampoc aconsegueixo entendre què tenen -o què els falta- al cervell, per seguir sense incloure la L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella a cap pla de futur, quan és la prolongació menys cara i més senzilla de fer, i donaria un servei increïble a tot el nord de BCN, Sta.Coloma, Badalona, i part de Montcada -bé, almenys Can Cuiàs-.)

:'(
sergi
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by sergi »

"Tampoc aconsegueixo entendre què tenen -o què els falta- al cervell, per seguir sense incloure la L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella a cap pla de futur"

Pues precisamente,dicha prolongación está prevista en el avance del PDI 2009-2018 que presentó el otro día la ATM.(Otra cosa es la credibilidad que se quiera dar a la ATM,pero prevista está).
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