Una rambla elevada 10 metres cobrirà les vies a Sants
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
------------------------------------
La ruta dels nyaps de Sants
queixes · Els veïns de Sants organitzen un itinerari per denunciar els punts negres de les obres del TGV
soroll · Es lamenten de la desaparició de l'essència de barri i que les vies continuïn al descobert
Sònia Pau
Un nyap és, segons el diccionari, "una cosa no gens reeixida". Afegeix que també se li pot dir bunyol. Per als veïns de Sants, un primer nyap és la reforma de l'estació de trens perquè, segons ells, comportarà la pèrdua de carrers de vianants, la desaparició de l'essència de barri i la construcció de com a mínim quatre hotels més. I un segon nyap són els murs de formigó de dotze metres d'alçada per cobrir les vies del TGV que algunes cases tindran just al davant i que, a més, taponaran molts carrers perpendiculars a les vies i tallaran zones de pas per on tota la vida han transitat els veïns.
"Ens estan construint un barri sense tenir en compte els veïns i veïnes i si no ho aturem faran desaparèixer tota una manera de viure", es queixava ahir Joan Costa, un dels membres de la Plataforma pel Soterrament de les Vies i Contra el Pla de l'Estació. L'entitat va organitzar ahir al matí un recorregut de més de dues hores per la part del barri que pateix més intensament la cicatriu del pas del TGV: una cinquantena de persones van seguir la ruta dels nyaps.
"Fa temps que tenim obres laberíntiques que ens molesten per fer vida normal, però penseu que el més fotut serà que quan s'acabin no tindrem un barri millorat, sinó que serà pitjor que ara", va advertir per megàfon un dels organitzadors just abans de començar la passejada. Una crida en tota regla per escalfar motors i aixecar els ànims revolucionaris. Cinc punts negres marquen la ruta dels nyaps: la remodelació de l'estació, que comportarà quatre nous hotels i un centre comercial; l'aïllament de la zona de Vallespir i Viriat amb un edifici pantalla per tapar el casc antic; el calaix de formigó de Can Vies, que farà desaparèixer el centre social ocupat i molts habitatges dels voltants; el calaix de Riera de Tena i el calaix de Badal Mar, que deixarà, per exemple, l'escola Cavall Bernat enclotada entre el mur del cinturó i el de les vies.
Entre punt i punt, a més, els membres de la Plataforma van anar detallant carrers ara tranquils que s'obriran al trànsit, edificis de tota la vida ja expropiats que aniran a terra i edificis que es quedaran on són però tindran el mur de formigó davant del balcó. "Fa 150 anys -explicava Ferran Alejandre- hi havia dues vies i ara n'hi ha vuit. Cada vint segons passa un tren, amb el soroll que això comporta". Els veïns no entenen com és que no s'aprofiten les obres per soterrar les vies i evitar aquest soroll. "L'Ajuntament sempre ha posat l'excusa econòmica -va afegir-, però és increïble que no s'aprofitin les obres per evitar aquest mar de vies, per on a partir de les nou del vespre ningú s'atreveix a passar".
------------------------------------
La ruta dels nyaps de Sants
queixes · Els veïns de Sants organitzen un itinerari per denunciar els punts negres de les obres del TGV
soroll · Es lamenten de la desaparició de l'essència de barri i que les vies continuïn al descobert
Sònia Pau
Un nyap és, segons el diccionari, "una cosa no gens reeixida". Afegeix que també se li pot dir bunyol. Per als veïns de Sants, un primer nyap és la reforma de l'estació de trens perquè, segons ells, comportarà la pèrdua de carrers de vianants, la desaparició de l'essència de barri i la construcció de com a mínim quatre hotels més. I un segon nyap són els murs de formigó de dotze metres d'alçada per cobrir les vies del TGV que algunes cases tindran just al davant i que, a més, taponaran molts carrers perpendiculars a les vies i tallaran zones de pas per on tota la vida han transitat els veïns.
"Ens estan construint un barri sense tenir en compte els veïns i veïnes i si no ho aturem faran desaparèixer tota una manera de viure", es queixava ahir Joan Costa, un dels membres de la Plataforma pel Soterrament de les Vies i Contra el Pla de l'Estació. L'entitat va organitzar ahir al matí un recorregut de més de dues hores per la part del barri que pateix més intensament la cicatriu del pas del TGV: una cinquantena de persones van seguir la ruta dels nyaps.
"Fa temps que tenim obres laberíntiques que ens molesten per fer vida normal, però penseu que el més fotut serà que quan s'acabin no tindrem un barri millorat, sinó que serà pitjor que ara", va advertir per megàfon un dels organitzadors just abans de començar la passejada. Una crida en tota regla per escalfar motors i aixecar els ànims revolucionaris. Cinc punts negres marquen la ruta dels nyaps: la remodelació de l'estació, que comportarà quatre nous hotels i un centre comercial; l'aïllament de la zona de Vallespir i Viriat amb un edifici pantalla per tapar el casc antic; el calaix de formigó de Can Vies, que farà desaparèixer el centre social ocupat i molts habitatges dels voltants; el calaix de Riera de Tena i el calaix de Badal Mar, que deixarà, per exemple, l'escola Cavall Bernat enclotada entre el mur del cinturó i el de les vies.
Entre punt i punt, a més, els membres de la Plataforma van anar detallant carrers ara tranquils que s'obriran al trànsit, edificis de tota la vida ja expropiats que aniran a terra i edificis que es quedaran on són però tindran el mur de formigó davant del balcó. "Fa 150 anys -explicava Ferran Alejandre- hi havia dues vies i ara n'hi ha vuit. Cada vint segons passa un tren, amb el soroll que això comporta". Els veïns no entenen com és que no s'aprofiten les obres per soterrar les vies i evitar aquest soroll. "L'Ajuntament sempre ha posat l'excusa econòmica -va afegir-, però és increïble que no s'aprofitin les obres per evitar aquest mar de vies, per on a partir de les nou del vespre ningú s'atreveix a passar".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
--------------------------------------------
Fent via per la «ruta dels nyaps»
La plataforma No al Calaix de Sants fa una caminada per denunciar les obres que hi ha al barri
MARIONA SÒRIA. Barcelona
Gairebé dues hores de caminada als voltants de les obres de cobertura de les vies a Sants van servir, ahir al matí, als membres de la plataforma No al Calaix de Sants per mostrar alguns del «nyaps» que s'estan fent als entorns del barri i que estan canviant la fesomia d'aquesta part de Barcelona, que es prepara per rebre el tren d'alta velocitat. Els organitzadors, que van aconseguir congregar una quarantena de veïns, van començar la ruta reivindicativa a l'estació de Sants, envoltada de tanques, i van acabar a la plaça de Sants, on comença el gran calaix de formigó que cobrirà les vies, i que, a parer dels veïns, és una solució nefasta per al barri.
Els contraris al calaix de Sants van protagonitzar, ahir, una protesta original. Armats amb un altaveu i seguint un parell de guies que anaven aturant el grup en cada punt, els membres de la plataforma No al Calaix de Sants van començar la «ruta dels nyaps» a la plaça Joan Peiró.
L'«EDIFICI PANTALLA».
Primera parada, carrer Vallespir. Els veïns asseguren que la construcció d'un «edifici pantalla» en aquest costat de la plaça Joan Peiró «girarà l'esquena al barri antic» de Sants. L'operació implica, segons van denunciar els veïns, enderrocar una casa antiga situada al final del carrer Vallespir. «Estan destruint el patrimoni de Sants, i, de passada, s'estan carregant el petit comerç», assegurava un dels guies.
SANT ANTONI, OBERT.
Al pas de la comitiva pel passeig de Sant Antoni, el grup es va aturar. Els veïns expliquen que els plans d'Adif, l'organisme encarregat de les obres d'arribada del TAV a Barcelona, d'obrir una altra rasa al passeig de Sant Antoni per modificar els pilars de l'estació –uns plans que encara no han estat comunicats oficialment als veïns afectats– «agreujarà, encara més» la situació dels comerços i habitatges d'aquest passeig, «on hi ha inundacions sempre que plou una mica» perquè estan situats a un metre de profunditat respecte del carrer, a sota del qual hi ha l'estació. La construcció d'aquest passeig ja va ser problemàtica des del principi, ja que va deixar sense sortida molts dels carrers que s'hi creuen. Per exemple, el carrer Eduard Plana, la següent parada de la «ruta dels nyaps».
CAN VIES S'UNEIX.
A mig camí entre el principi i el final de la ruta, els veïns van aturar-se al centre social de Can Vies, l'antiga seu dels treballadors de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), ocupat des del 1998 i que ara funciona com a centre de diversos col·lectius del barri. Allà els joves que gestionen el centre van explicar les últimes novetats sobre el procés judicial que ha iniciat TMB per desnonar-los. Expliquen que no tenen encara la data del judici, però temen que Can Vies s'acabi enderrocant per fer lloc al calaix. El mur de la gran infraestructura passa a uns centímetres de la casa ocupada.
EL «TÚNEL DEL TERROR».
La comitiva segueix pel lateral de les vies, pel carrer Antoni Capmany. «Aquí es pot veure la magnitud de la tragèdia», diu Llorenç Gasset, un dels guies, assenyalant l'alçada del mur del calaix, que ja es pot veure des d'aquest punt. «Aquí arribarà a uns tretze metres», diuen els veïns. «T'imagines una dona de vuitanta anys passant per aquí a la nit?», adverteix una veïna quan la comitiva passa pel que anomenen «túnel del terror», el pas per sota del calaix que ha habilitat l'Ajuntament de Barcelona.
--------------------------------------------
Fent via per la «ruta dels nyaps»
La plataforma No al Calaix de Sants fa una caminada per denunciar les obres que hi ha al barri
MARIONA SÒRIA. Barcelona
Gairebé dues hores de caminada als voltants de les obres de cobertura de les vies a Sants van servir, ahir al matí, als membres de la plataforma No al Calaix de Sants per mostrar alguns del «nyaps» que s'estan fent als entorns del barri i que estan canviant la fesomia d'aquesta part de Barcelona, que es prepara per rebre el tren d'alta velocitat. Els organitzadors, que van aconseguir congregar una quarantena de veïns, van començar la ruta reivindicativa a l'estació de Sants, envoltada de tanques, i van acabar a la plaça de Sants, on comença el gran calaix de formigó que cobrirà les vies, i que, a parer dels veïns, és una solució nefasta per al barri.
Els contraris al calaix de Sants van protagonitzar, ahir, una protesta original. Armats amb un altaveu i seguint un parell de guies que anaven aturant el grup en cada punt, els membres de la plataforma No al Calaix de Sants van començar la «ruta dels nyaps» a la plaça Joan Peiró.
L'«EDIFICI PANTALLA».
Primera parada, carrer Vallespir. Els veïns asseguren que la construcció d'un «edifici pantalla» en aquest costat de la plaça Joan Peiró «girarà l'esquena al barri antic» de Sants. L'operació implica, segons van denunciar els veïns, enderrocar una casa antiga situada al final del carrer Vallespir. «Estan destruint el patrimoni de Sants, i, de passada, s'estan carregant el petit comerç», assegurava un dels guies.
SANT ANTONI, OBERT.
Al pas de la comitiva pel passeig de Sant Antoni, el grup es va aturar. Els veïns expliquen que els plans d'Adif, l'organisme encarregat de les obres d'arribada del TAV a Barcelona, d'obrir una altra rasa al passeig de Sant Antoni per modificar els pilars de l'estació –uns plans que encara no han estat comunicats oficialment als veïns afectats– «agreujarà, encara més» la situació dels comerços i habitatges d'aquest passeig, «on hi ha inundacions sempre que plou una mica» perquè estan situats a un metre de profunditat respecte del carrer, a sota del qual hi ha l'estació. La construcció d'aquest passeig ja va ser problemàtica des del principi, ja que va deixar sense sortida molts dels carrers que s'hi creuen. Per exemple, el carrer Eduard Plana, la següent parada de la «ruta dels nyaps».
CAN VIES S'UNEIX.
A mig camí entre el principi i el final de la ruta, els veïns van aturar-se al centre social de Can Vies, l'antiga seu dels treballadors de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), ocupat des del 1998 i que ara funciona com a centre de diversos col·lectius del barri. Allà els joves que gestionen el centre van explicar les últimes novetats sobre el procés judicial que ha iniciat TMB per desnonar-los. Expliquen que no tenen encara la data del judici, però temen que Can Vies s'acabi enderrocant per fer lloc al calaix. El mur de la gran infraestructura passa a uns centímetres de la casa ocupada.
EL «TÚNEL DEL TERROR».
La comitiva segueix pel lateral de les vies, pel carrer Antoni Capmany. «Aquí es pot veure la magnitud de la tragèdia», diu Llorenç Gasset, un dels guies, assenyalant l'alçada del mur del calaix, que ja es pot veure des d'aquest punt. «Aquí arribarà a uns tretze metres», diuen els veïns. «T'imagines una dona de vuitanta anys passant per aquí a la nit?», adverteix una veïna quan la comitiva passa pel que anomenen «túnel del terror», el pas per sota del calaix que ha habilitat l'Ajuntament de Barcelona.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Una rambla elevada 10 metres cobrirà les vies a Sants
http://paper.avui.cat/article/barcelona ... obres.html
Sants cicatritza obres
S'enllesteixen les primeres connexions de carrers sota les vies de Renfe | L'esvoranc de la Riera Blanca afronta aquest estiu la recta final | El pas ampliat la Bordeta-Sants està acabat i pendent de pavimentar
Carles Sabaté
L'esvoranc del carrer Riera Blanca es cobrirà aquest setembre i ampliarà el pas sota les vies de Renfe, TGV i metro
El barri de Sants i els del voltant afronten l'últim estiu trinxats per obres ferroviàries del TGV, Rodalies i metro. L'estrena, ahir, de la nova estació de Mercat Nou és la primera cicatriu que tanca en el conjunt d'esvorancs que durant tres anys han esbudellat els barris de Sants i la Bordeta de Barcelona, i els de la Torrassa i Santa Eulàlia de l'Hospitalet. A l'espera que es cobreixin les vies de Rodalies, la majoria d'obres es concentren ara en els passos sota el tren, per poder tornar a connectar els barris a banda i banda de les vies.
La ferida oberta en forma d'obres més gran és ara al carrer fronterer entre les dues ciutats. La Riera Blanca torna a estar tallada, no només als vehicles com fa més d'un any, sinó també per als vianants, a qui s'obliga a vorejar tota una illa de cases de Sants. Des de fa deu dies s'ha afrontat l'últim trimestre de la construcció del col·lector de 340 metres que s'hi fa al subsòl. Un cop acabat, es podran enllestir ja les canalitzacions i vies de servei soterrades. Aquest carrer tenia unes voreres de només 1,3 metres d'amplada i el pas de vehicles s'estrenyia fins als 7,6 metres. Ara el túnel arriba als 13 metres d'amplada.
L'ens ferroviari estatal Adif havia d'acabar les obres la tardor passada -van començar el febrer del 2008-, però la construcció del col·lector les ha endarrerit. L'últim termini fixat és aquest setembre. Més d'un centenar de paletes hi treballen fins i tot els dies festius.
El carrer tindrà voreres i doble sentit de circulació. Ara s'hi amunteguen força vianants perquè és l'estació de metro més pròxima a la ciutat judicial.
La primera connexió per a vianants acabada de Sants va ser la de la rambla Badal. Es va ampliar l'estretíssim pas, que ara s'ha convertit en l únic perquè el de la Riera Blanca obliga a fer una gran volta als vianants. El de la Riera de Tena, a tocar de l'estació del Mercat Nou i el mercat de Sants, segueix tancat, tot i que només falta decidir-ne la pavimentació. L'Ajuntament de Barcelona està encara acabant de decidir com habilitarà el pas de vehicles i vianants per aquest bypass, que va ser l'entrada natural dels centenars de camions cap a les vies del TGV durant els anys 2006 i 2007. Ara ja hi passen els AVE, però els rètols de lloguer de locals i habitatges denoten que l'economia del barri encara no s'ha refet del setge d'obres.
Sants cicatritza obres
S'enllesteixen les primeres connexions de carrers sota les vies de Renfe | L'esvoranc de la Riera Blanca afronta aquest estiu la recta final | El pas ampliat la Bordeta-Sants està acabat i pendent de pavimentar
Carles Sabaté
L'esvoranc del carrer Riera Blanca es cobrirà aquest setembre i ampliarà el pas sota les vies de Renfe, TGV i metro
El barri de Sants i els del voltant afronten l'últim estiu trinxats per obres ferroviàries del TGV, Rodalies i metro. L'estrena, ahir, de la nova estació de Mercat Nou és la primera cicatriu que tanca en el conjunt d'esvorancs que durant tres anys han esbudellat els barris de Sants i la Bordeta de Barcelona, i els de la Torrassa i Santa Eulàlia de l'Hospitalet. A l'espera que es cobreixin les vies de Rodalies, la majoria d'obres es concentren ara en els passos sota el tren, per poder tornar a connectar els barris a banda i banda de les vies.
La ferida oberta en forma d'obres més gran és ara al carrer fronterer entre les dues ciutats. La Riera Blanca torna a estar tallada, no només als vehicles com fa més d'un any, sinó també per als vianants, a qui s'obliga a vorejar tota una illa de cases de Sants. Des de fa deu dies s'ha afrontat l'últim trimestre de la construcció del col·lector de 340 metres que s'hi fa al subsòl. Un cop acabat, es podran enllestir ja les canalitzacions i vies de servei soterrades. Aquest carrer tenia unes voreres de només 1,3 metres d'amplada i el pas de vehicles s'estrenyia fins als 7,6 metres. Ara el túnel arriba als 13 metres d'amplada.
L'ens ferroviari estatal Adif havia d'acabar les obres la tardor passada -van començar el febrer del 2008-, però la construcció del col·lector les ha endarrerit. L'últim termini fixat és aquest setembre. Més d'un centenar de paletes hi treballen fins i tot els dies festius.
El carrer tindrà voreres i doble sentit de circulació. Ara s'hi amunteguen força vianants perquè és l'estació de metro més pròxima a la ciutat judicial.
La primera connexió per a vianants acabada de Sants va ser la de la rambla Badal. Es va ampliar l'estretíssim pas, que ara s'ha convertit en l únic perquè el de la Riera Blanca obliga a fer una gran volta als vianants. El de la Riera de Tena, a tocar de l'estació del Mercat Nou i el mercat de Sants, segueix tancat, tot i que només falta decidir-ne la pavimentació. L'Ajuntament de Barcelona està encara acabant de decidir com habilitarà el pas de vehicles i vianants per aquest bypass, que va ser l'entrada natural dels centenars de camions cap a les vies del TGV durant els anys 2006 i 2007. Ara ja hi passen els AVE, però els rètols de lloguer de locals i habitatges denoten que l'economia del barri encara no s'ha refet del setge d'obres.
Re: Una rambla elevada 10 metres cobrirà les vies a Sants
http://www.canal-h.net/inc/noticia.php? ... 0805094131
Les obres de Riera Blanca entren a la recta final
Comença la urbanització final
Les obres d'Adif en aquest sector permetran urbanitzar un tram de 200 metres de via pública i una superfície de 5.000 metres quadrats, mitjançant l'adequació de l'entorn urbà i l'ampliació del drenatge mitjançant la construcció d'un nou col•lector pluvial que discorre sota el pas inferior de les vies d'ample convencional.
Segons que informa el Ministeri en un comunicat, les actuacions inclouen l'asfaltat de la calçada, la creació i pavimentació de voreres, així com la instal•lació de 28 embornals per a la recollida d'aigües pluvials i 47 peces lluminàries. Per a l’asfaltat s’utilitzaran materials que permetin minimitzar el impacte acústic del trànsit de vehicles.
També es durà a terme la plantació de 45 arbres, la col•locació de 15 papereres, 20 bancs i 100 metres de baranes, així com l'habilitació de 6 semàfors per regular el trànsit i la senyalització amb més d’un quilòmetre de marques vials. L’ import global de tot el projecte –tant aquests arranjaments finals com l’ampliació del pas sota el pont, és de 10,95 milions d'euros.
Les obres de Riera Blanca entren a la recta final
Comença la urbanització final
Les obres d'Adif en aquest sector permetran urbanitzar un tram de 200 metres de via pública i una superfície de 5.000 metres quadrats, mitjançant l'adequació de l'entorn urbà i l'ampliació del drenatge mitjançant la construcció d'un nou col•lector pluvial que discorre sota el pas inferior de les vies d'ample convencional.
Segons que informa el Ministeri en un comunicat, les actuacions inclouen l'asfaltat de la calçada, la creació i pavimentació de voreres, així com la instal•lació de 28 embornals per a la recollida d'aigües pluvials i 47 peces lluminàries. Per a l’asfaltat s’utilitzaran materials que permetin minimitzar el impacte acústic del trànsit de vehicles.
També es durà a terme la plantació de 45 arbres, la col•locació de 15 papereres, 20 bancs i 100 metres de baranes, així com l'habilitació de 6 semàfors per regular el trànsit i la senyalització amb més d’un quilòmetre de marques vials. L’ import global de tot el projecte –tant aquests arranjaments finals com l’ampliació del pas sota el pont, és de 10,95 milions d'euros.
Re: Una rambla elevada 10 metres cobrirà les vies a Sants
http://paper.avui.cat/article/barcelona ... sposa.html
El cobriment de les vies de Sants es posposa al 2011
Caldrà interrompre el servei de Rodalies per a la construcció del calaix ferroviari i Renfe no té intenció de fer-ho fins d'aquí dos estius | L'Ajuntament tindrà llest el projecte constructiu abans d'acabar l'any
Quim Torrent
El calvari dels veïns de Sants no s'acabarà almenys fins al 2012. El cobriment de les vies de Rodalies, previst inicialment per a aquest any, no es durà a terme fins a l'estiu del 2011. Segons ha pogut saber l'AVUI, finalment el gruix de l'obra es realitzarà durant l'estiu del 2011. Es tracta d'una operació força complicada, que obligarà a restringir i tallar la circulació de trens.
L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, que ahir va visitar la zona, va explicar que l'Ajuntament podria tenir llest el projecte constructiu a finals d'aquest any. Un cop llest el projecte caldrà licitar i adjudicar les obres, que podrien començar durant l'any que ve. Encara que aquest calendari es complís, seria molt difícil poder dur a terme la part més important de l'obra -la que implica el tall de vies- durant l'estiu de l'any que ve. Només és possible fer el tall dels serveis ferroviaris durant el mes d'agost, quan la demanda baixa un 60%.
A més a més, tots aquests talls requereixen una complexa negociació amb la propietària de les vies, Adif, i l'operadora, Renfe. De fet, cap de les dues empreses dependents del ministeri de Foment té la previsió d'un possible tall de servei per a l'estiu del 2010. Així les coses, el gruix dels treballs s'executaria durant el 2011 i per veure el calaix convertit en una nova rambla caldria esperar fins al 2012 o fins i tot el 2013.
El cobriment de les vies de Rodalies serà l'últim pas de l'operació de reforma ferroviària a l'entorn de l'estació de Sants engegada l'any 2005. A diferència del túnel del TGV i la millora de la infraestructura ferroviària, finançada per l'Estat, i la millora de la L1, pagada pel govern, el calaix de Rodalies l'haurà de pagar l'Ajuntament.
Els veïns de la zona estaran molt pendents del projecte constructiu. No només per les dates d'execució -ja porten més de cinc anys amb obres-, sinó també de l'alçada del calaix. En el projecte inicial el calaix feia vuit metres, la qual cosa va provocar la indignació dels veïns, ja que els que s'hi passegin estaran a l'alçada dels primers i segons pisos dels edificis de la zona. Per aquest motiu l'Ajuntament es va comprometre a rebaixar-ne l'alçada fins els sis metres.
El cobriment de les vies de Sants es posposa al 2011
Caldrà interrompre el servei de Rodalies per a la construcció del calaix ferroviari i Renfe no té intenció de fer-ho fins d'aquí dos estius | L'Ajuntament tindrà llest el projecte constructiu abans d'acabar l'any
Quim Torrent
El calvari dels veïns de Sants no s'acabarà almenys fins al 2012. El cobriment de les vies de Rodalies, previst inicialment per a aquest any, no es durà a terme fins a l'estiu del 2011. Segons ha pogut saber l'AVUI, finalment el gruix de l'obra es realitzarà durant l'estiu del 2011. Es tracta d'una operació força complicada, que obligarà a restringir i tallar la circulació de trens.
L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, que ahir va visitar la zona, va explicar que l'Ajuntament podria tenir llest el projecte constructiu a finals d'aquest any. Un cop llest el projecte caldrà licitar i adjudicar les obres, que podrien començar durant l'any que ve. Encara que aquest calendari es complís, seria molt difícil poder dur a terme la part més important de l'obra -la que implica el tall de vies- durant l'estiu de l'any que ve. Només és possible fer el tall dels serveis ferroviaris durant el mes d'agost, quan la demanda baixa un 60%.
A més a més, tots aquests talls requereixen una complexa negociació amb la propietària de les vies, Adif, i l'operadora, Renfe. De fet, cap de les dues empreses dependents del ministeri de Foment té la previsió d'un possible tall de servei per a l'estiu del 2010. Així les coses, el gruix dels treballs s'executaria durant el 2011 i per veure el calaix convertit en una nova rambla caldria esperar fins al 2012 o fins i tot el 2013.
El cobriment de les vies de Rodalies serà l'últim pas de l'operació de reforma ferroviària a l'entorn de l'estació de Sants engegada l'any 2005. A diferència del túnel del TGV i la millora de la infraestructura ferroviària, finançada per l'Estat, i la millora de la L1, pagada pel govern, el calaix de Rodalies l'haurà de pagar l'Ajuntament.
Els veïns de la zona estaran molt pendents del projecte constructiu. No només per les dates d'execució -ja porten més de cinc anys amb obres-, sinó també de l'alçada del calaix. En el projecte inicial el calaix feia vuit metres, la qual cosa va provocar la indignació dels veïns, ja que els que s'hi passegin estaran a l'alçada dels primers i segons pisos dels edificis de la zona. Per aquest motiu l'Ajuntament es va comprometre a rebaixar-ne l'alçada fins els sis metres.
Re: Una rambla elevada 10 metres cobrirà les vies a Sants
Vinga,més problemes per els usuaris de rodalies per fer un calaix totalment INÚTIL,l'any que ve sense sevrvei de trens per la construcció de la Sagrera-Meridina durant 4 mesos,i el 2011 totes les línies de rodalies,MD i LD de via convecional no podràn passar en aquest tram(entrada principal,no ho olvidem),per fer una obra totalment INÚTIL i que no serveix de res,i segur que les vies estaven molt abans que els veïns,és problema dels veïns de les conseqüències de viure prop de la vía.Després a moltes ciutats europees tenen un munt de vies en mig de ciutats de més de 3.000.000 d'habitants,i ningú és queixa.metring wrote:http://paper.avui.cat/article/barcelona ... sposa.html
El cobriment de les vies de Sants es posposa al 2011
Caldrà interrompre el servei de Rodalies per a la construcció del calaix ferroviari i Renfe no té intenció de fer-ho fins d'aquí dos estius | L'Ajuntament tindrà llest el projecte constructiu abans d'acabar l'any
Quim Torrent
El calvari dels veïns de Sants no s'acabarà almenys fins al 2012. El cobriment de les vies de Rodalies, previst inicialment per a aquest any, no es durà a terme fins a l'estiu del 2011. Segons ha pogut saber l'AVUI, finalment el gruix de l'obra es realitzarà durant l'estiu del 2011. Es tracta d'una operació força complicada, que obligarà a restringir i tallar la circulació de trens.
L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, que ahir va visitar la zona, va explicar que l'Ajuntament podria tenir llest el projecte constructiu a finals d'aquest any. Un cop llest el projecte caldrà licitar i adjudicar les obres, que podrien començar durant l'any que ve. Encara que aquest calendari es complís, seria molt difícil poder dur a terme la part més important de l'obra -la que implica el tall de vies- durant l'estiu de l'any que ve. Només és possible fer el tall dels serveis ferroviaris durant el mes d'agost, quan la demanda baixa un 60%.
A més a més, tots aquests talls requereixen una complexa negociació amb la propietària de les vies, Adif, i l'operadora, Renfe. De fet, cap de les dues empreses dependents del ministeri de Foment té la previsió d'un possible tall de servei per a l'estiu del 2010. Així les coses, el gruix dels treballs s'executaria durant el 2011 i per veure el calaix convertit en una nova rambla caldria esperar fins al 2012 o fins i tot el 2013.
El cobriment de les vies de Rodalies serà l'últim pas de l'operació de reforma ferroviària a l'entorn de l'estació de Sants engegada l'any 2005. A diferència del túnel del TGV i la millora de la infraestructura ferroviària, finançada per l'Estat, i la millora de la L1, pagada pel govern, el calaix de Rodalies l'haurà de pagar l'Ajuntament.
Els veïns de la zona estaran molt pendents del projecte constructiu. No només per les dates d'execució -ja porten més de cinc anys amb obres-, sinó també de l'alçada del calaix. En el projecte inicial el calaix feia vuit metres, la qual cosa va provocar la indignació dels veïns, ja que els que s'hi passegin estaran a l'alçada dels primers i segons pisos dels edificis de la zona. Per aquest motiu l'Ajuntament es va comprometre a rebaixar-ne l'alçada fins els sis metres.
El que desitgo és que aquest calaix no és faci MAI,és una obra inútil i a sobre els usuaris de Rodalies sobretot de la C2 Sud i C4 Sud sense trens durant un temps(i no crec que és talli la circulació de trens a l'agost de 2011,serà més temps) És possen més passos superiors,subteranis,inferiors si fes falta,un calaixot no serveix de res.I estic segur que quan és faci el calaix veïns s'arrepentiren
Re: Una rambla elevada 10 metres cobrirà les vies a Sants
Al contrari, espero que els miserables que han volgut especular exigint un cobriment al que no tenen dret (i que els veïns dels blocs construïts abans dels anys 80 no han demanat mai) tinguin els racons foscos, bruts i plens de delinqüència que la seva cobdícia els ha proporcionat.
Per cert, dijous dia 10 de setembre es va reobrir el pas al trànsit per la Riera Blanca. El resultat es veu perfectament des de la finestra costat muntanya d'un tren de la L1 que entri a Santa Eulàlia procedent de Mercat Nou.
Per cert, dijous dia 10 de setembre es va reobrir el pas al trànsit per la Riera Blanca. El resultat es veu perfectament des de la finestra costat muntanya d'un tren de la L1 que entri a Santa Eulàlia procedent de Mercat Nou.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Una rambla elevada 10 metres cobrirà les vies a Sants
Sí quedés així, qué us semblaria? Doncs aquesta rambla o passeig o via verda, l'han inaugurat aquest estiu a Manhattan, és diu High Line, i a diferència de Sants, és una antiga línia desafectada que enlloc d'enderrocarla, l'han reconvertit a passeig; queda a uns 6-8 m d'alçada i fins i tot passa per l'interior d'edificis. Està molt a la vora del riu Hudson, al barri de Chelsea, hi ha quedat ben bonic. Penseu que aquest barri és molt dens, i dels més històrics de NY. Els arquitectes i urbanistes que ho han planificat han estat amb contacte amb un col·lectiu de veïns i conservacionistes, i s'ha conseguit consensuar un passeig de primera, pel sudoest de la Gran Poma. Entre mig d'edificis d'habitatges, hotels, restaurants, tot interconnectat, i a tothom li agrada.
Podría quedar una cosa així, la rambla de Sants?. Salut
Podría quedar una cosa així, la rambla de Sants?. Salut
- Attachments
-
- 24868839.02.JPG (78.06 KiB) Viewed 6396 times
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Distància envers els edificis
Diria que la distància entre la via (futur calaix) i les cases no és en cap punt tan ampla com el carrer que es veu a la segona foto.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Plan E per al calaix
Segons surt publicat al Punt, l'Ajuntament de Barcelona aprofitarà la segona tongada de subvencions del Plan E per tirar endavant el cobriment de les vies a l'entrada de Sants, amb 5,6 milions dedicats a "millores ambientals vinculades a la cobertura de les vies del ferrocarril".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Una rambla elevada 10 metres cobrirà les vies a Sants
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 45991.html
El cobriment de les vies a Sants costarà 32 milions i no s'enllestirà del tot fins al 2013
L'Ajuntament i Foment encara estan negociant com es repartiran el cost d'unes obres que ja començaran aquest estiu
11/03/10 02:00 - Barcelona - francesc espiga
La línia ferroviària que s'endinsa a Barcelona des de l'Hospitalet ha representat històricament una profunda ferida urbanística que ha mantingut dividits els barris de Sants i la Bordeta. Per corregir aquesta situació la comissió de govern de l'Ajuntament de Barcelona va aprovar ahir el projecte per cobrir aquest tram de vies, mitjançant la construcció d'un gran calaix de formigó sobre el qual hi haurà una rambla de 700 metres de longitud. Les obres començaran abans d'aquest mateix estiu, amb els treballs de fonamentació o alçament dels murs que formaran l'estructura. L'execució serà llarga, molt llarga, ja que no s'acabarà del tot fins al 2013. L'obra costarà 32 milions d'euros que pagaran el consistori i el Ministeri de Foment, tot i que encara no se sap en quina proporció.
És un projecte que ja hauria d'estar enllestit però, igual que ha passat amb l'arribada de l'alta velocitat a Barcelona, s'ha anat endarrerint de manera reiterada. Ara, però, i gràcies a una aportació del pla de Zapatero de més de 5,5 milions d'euros, l'obra podrà arrencar aquest mateix estiu tot i que encara hi ha feina de despatx per fer. Concretament, Foment i l'Ajuntament han de tancar el conveni per acordar quina part posa cadascú dels 32 milions d'euros amb què s'ha pressupostat el conjunt de l'actuació. Ara, però, ja no hi ha marxa enrere possible. «És un projecte molt important, ja que on ara hi ha vies hi posarem espai públic», resumia ahir el tinent d'alcalde de Promoció Econòmica, Jordi William Carnes, després que el projecte fos aprovat per la comissió de govern.
Per la seva banda, la regidora de Sants-Montjuïc, Imma Moraleda, remarcava que el cobriment ajudarà a tancar «la ferida quant a connexió que hi ha entre Sants i la Bordeta».
El corredor ferroviari que es recobrirà va des de l'altura de Riera Blanca fins als voltants de la plaça de Sants. La primera fase de les obres, la que ara començarà, preveu bàsicament construir el que serà l'esquelet d'aquest gran calaix, que en alguns trams tindrà una alçària intimidatòria. El 2011 ha d'estar fet, per poder començar la urbanització de la superfície. Aquí és on es guanyarà una nova rambla, de 700 metres de longitud i 57.000 m² d'extensió –21.500 dels quals correspondran a la cobertura del parc de vies–, que tindrà zones verdes i espais per a vianants, així com diverses escales mecàniques, rampes o ascensors per poder travessar-la. Aquesta fase de les obres, que serà l'última, no estarà tancada abans de finals del 2013.
Malgrat que el projecte no fa el pes a una part del teixit associatiu de Sants, que entre altres aspectes critica el fort impacte visual en alçària que tindrà el calaix, ajudarà a corregir les molèsties sonores que té el corredor ferroviari sobre l'entorn. I és que el cobriment reduirà de 73 decibels a 63 el soroll que provoca el pas dels trens durant el dia, i de 63 a 53 a la nit. «Aquesta serà una millora importantíssima», reblava ahir la regidora del districte.
Treva nocturna
Les obres per fer arribar el TAV a l'estació de Sants han suposat una factura costosa per al barri. A la incomunicació i les molèsties inherents a mesos i mesos de feina, s'hi ha d'afegir el fet que una part d'aquests treballs es van haver de fer de nit per no perdre pistonada. Amb la construcció del cobriment de les vies, però, això no passarà. A excepció de casos molt puntuals, només es treballarà de dia. Ara bé, això no implica que sigui una obra d'enginyeria fàcil. L'agost del 2011, i amb l'estructura del calaix ja acabada, caldrà fer un tall puntual del trànsit ferroviari que s'aprofitarà per canviar l'actual catenària flexible per una de rígida. En aquest moment és quan es col·locarà la coberta pròpiament dita i s'enderrocaran 30 metres del tram d'entrada a l'estació de Sants. Tot plegat obligarà a afinar, i molt, el pla de treball, ja que per exemple s'haurà d'habilitar una flota de transport públic que compensi la tallada del servei de tren. Amb aquest panorama, el PP ja ha demanat que s'obri una oficina municipal per assessorar els veïns afectats.
El cobriment de les vies a Sants costarà 32 milions i no s'enllestirà del tot fins al 2013
L'Ajuntament i Foment encara estan negociant com es repartiran el cost d'unes obres que ja començaran aquest estiu
11/03/10 02:00 - Barcelona - francesc espiga
La línia ferroviària que s'endinsa a Barcelona des de l'Hospitalet ha representat històricament una profunda ferida urbanística que ha mantingut dividits els barris de Sants i la Bordeta. Per corregir aquesta situació la comissió de govern de l'Ajuntament de Barcelona va aprovar ahir el projecte per cobrir aquest tram de vies, mitjançant la construcció d'un gran calaix de formigó sobre el qual hi haurà una rambla de 700 metres de longitud. Les obres començaran abans d'aquest mateix estiu, amb els treballs de fonamentació o alçament dels murs que formaran l'estructura. L'execució serà llarga, molt llarga, ja que no s'acabarà del tot fins al 2013. L'obra costarà 32 milions d'euros que pagaran el consistori i el Ministeri de Foment, tot i que encara no se sap en quina proporció.
És un projecte que ja hauria d'estar enllestit però, igual que ha passat amb l'arribada de l'alta velocitat a Barcelona, s'ha anat endarrerint de manera reiterada. Ara, però, i gràcies a una aportació del pla de Zapatero de més de 5,5 milions d'euros, l'obra podrà arrencar aquest mateix estiu tot i que encara hi ha feina de despatx per fer. Concretament, Foment i l'Ajuntament han de tancar el conveni per acordar quina part posa cadascú dels 32 milions d'euros amb què s'ha pressupostat el conjunt de l'actuació. Ara, però, ja no hi ha marxa enrere possible. «És un projecte molt important, ja que on ara hi ha vies hi posarem espai públic», resumia ahir el tinent d'alcalde de Promoció Econòmica, Jordi William Carnes, després que el projecte fos aprovat per la comissió de govern.
Per la seva banda, la regidora de Sants-Montjuïc, Imma Moraleda, remarcava que el cobriment ajudarà a tancar «la ferida quant a connexió que hi ha entre Sants i la Bordeta».
El corredor ferroviari que es recobrirà va des de l'altura de Riera Blanca fins als voltants de la plaça de Sants. La primera fase de les obres, la que ara començarà, preveu bàsicament construir el que serà l'esquelet d'aquest gran calaix, que en alguns trams tindrà una alçària intimidatòria. El 2011 ha d'estar fet, per poder començar la urbanització de la superfície. Aquí és on es guanyarà una nova rambla, de 700 metres de longitud i 57.000 m² d'extensió –21.500 dels quals correspondran a la cobertura del parc de vies–, que tindrà zones verdes i espais per a vianants, així com diverses escales mecàniques, rampes o ascensors per poder travessar-la. Aquesta fase de les obres, que serà l'última, no estarà tancada abans de finals del 2013.
Malgrat que el projecte no fa el pes a una part del teixit associatiu de Sants, que entre altres aspectes critica el fort impacte visual en alçària que tindrà el calaix, ajudarà a corregir les molèsties sonores que té el corredor ferroviari sobre l'entorn. I és que el cobriment reduirà de 73 decibels a 63 el soroll que provoca el pas dels trens durant el dia, i de 63 a 53 a la nit. «Aquesta serà una millora importantíssima», reblava ahir la regidora del districte.
Treva nocturna
Les obres per fer arribar el TAV a l'estació de Sants han suposat una factura costosa per al barri. A la incomunicació i les molèsties inherents a mesos i mesos de feina, s'hi ha d'afegir el fet que una part d'aquests treballs es van haver de fer de nit per no perdre pistonada. Amb la construcció del cobriment de les vies, però, això no passarà. A excepció de casos molt puntuals, només es treballarà de dia. Ara bé, això no implica que sigui una obra d'enginyeria fàcil. L'agost del 2011, i amb l'estructura del calaix ja acabada, caldrà fer un tall puntual del trànsit ferroviari que s'aprofitarà per canviar l'actual catenària flexible per una de rígida. En aquest moment és quan es col·locarà la coberta pròpiament dita i s'enderrocaran 30 metres del tram d'entrada a l'estació de Sants. Tot plegat obligarà a afinar, i molt, el pla de treball, ja que per exemple s'haurà d'habilitar una flota de transport públic que compensi la tallada del servei de tren. Amb aquest panorama, el PP ja ha demanat que s'obri una oficina municipal per assessorar els veïns afectats.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una altra enganyifa
Clar, grimpar calaix amunt i tornar a baixar-lo en picat per l'altra banda és una millora de nassos. El que cal sentir per vendre'ns la moto...Per la seva banda, la regidora de Sants-Montjuïc, Imma Moraleda, remarcava que el cobriment ajudarà a tancar «la ferida quant a connexió que hi ha entre Sants i la Bordeta».
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Una altra enganyifa
Ademés, la "ferida" l'han fet els veïns posant-se a viure allà, puc entendre que si el tren es posa nou molesti, però el tren ja hi era.Guigui wrote:Clar, grimpar calaix amunt i tornar a baixar-lo en picat per l'altra banda és una millora de nassos. El que cal sentir per vendre'ns la moto...Per la seva banda, la regidora de Sants-Montjuïc, Imma Moraleda, remarcava que el cobriment ajudarà a tancar «la ferida quant a connexió que hi ha entre Sants i la Bordeta».
No ho acabo d'entendre.
Apa, posats a demanar ximpleries. Soterrament de la Ronda de Dalt JA!
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Una altra enganyifa
Són els típics veins "tocapilotes" que com ells no tenen que posar calers per fer l'obra, doncs demanar per demanar, que es vagin ells d'allà si tant els hi molesta el tren, que el tren ja era abans allà, molt abans que ells!!! Ho sento, però no puc evitar la meva íra.Miquel wrote: Ademés, la "ferida" l'han fet els veïns posant-se a viure allà, puc entendre que si el tren es posa nou molesti, però el tren ja hi era.
No ho acabo d'entendre.
Jajaja, i la Litoral tambè, juntament amb la dagonal, no hos oblideu, eh?? jajajaja!Miquel wrote:Apa, posats a demanar ximpleries. Soterrament de la Ronda de Dalt JA!
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Una rambla elevada 10 metres cobrirà les vies a Sants
El tren hi era allà avans que ells, correcte, i un cuan compra la casa al costat del tren ja li la compra a un preu més baix per això i per tant no poden queixar-se molt (bueno, no hi estic massa d'acord, però OK), però es que no és del tren del que es queixen, és del calaix chapusser que estàn fent ara, que és els que els molesta. Això per començar.
Per seguir, aquesta obra sí que la paguen ells, no tansols amb els impostos com fem tu i jo, sinó que també la pagaran amb les molesties que patiran durant les obres i pitjor encara seràn les molestien que tindràn els veïns de la zona un cop l'obra ja estigui acabada havent de fer revolts i havent de pujar i baixar escales per creuar el carrer, coses que nosaltres no paguem. Em sembla que per això ja tenen dret a queixar-se una mica.
Desprès també et recordo que això no perjudica nomès als veïns més propers al calaix, sinó també a tots els de la zona que creuen per allà a diari, tirant cap abaix més de 70.000, per tant, cito; que es vagin ells d'allà, no és una solució gaire encertada, si no vols haver de començar a contruïr al bell mig de Collserola per poder allotjar a tota aquesta gent.
I per últim, que el tren fos allà abans que les cases no em sembla un motiu gens coherent per negar'ls-hi el dret d'un soterrament com Deu mana, sinó encara tindriem l'eixample de Barcelona fisicament dividit en esquerra i dreta per la linea de Sarrià i el tren pel Passeig de Gràcia, o no hi hauria projecte de soterrament a Sant Feliu.
Amic meu, si vols descarregar la ira que tens per haver de pagar obres inútils i xapusseres, pots fer-ho aquí sense cap finalitat més que aquesta, o pots ficarte al tema, moure fils i aconseguir que deixin de fer aquestes coses, i ja hauràs conseguit alguna cosa de profit a part de desestressar-te
Per seguir, aquesta obra sí que la paguen ells, no tansols amb els impostos com fem tu i jo, sinó que també la pagaran amb les molesties que patiran durant les obres i pitjor encara seràn les molestien que tindràn els veïns de la zona un cop l'obra ja estigui acabada havent de fer revolts i havent de pujar i baixar escales per creuar el carrer, coses que nosaltres no paguem. Em sembla que per això ja tenen dret a queixar-se una mica.
Desprès també et recordo que això no perjudica nomès als veïns més propers al calaix, sinó també a tots els de la zona que creuen per allà a diari, tirant cap abaix més de 70.000, per tant, cito; que es vagin ells d'allà, no és una solució gaire encertada, si no vols haver de començar a contruïr al bell mig de Collserola per poder allotjar a tota aquesta gent.
I per últim, que el tren fos allà abans que les cases no em sembla un motiu gens coherent per negar'ls-hi el dret d'un soterrament com Deu mana, sinó encara tindriem l'eixample de Barcelona fisicament dividit en esquerra i dreta per la linea de Sarrià i el tren pel Passeig de Gràcia, o no hi hauria projecte de soterrament a Sant Feliu.
Amic meu, si vols descarregar la ira que tens per haver de pagar obres inútils i xapusseres, pots fer-ho aquí sense cap finalitat més que aquesta, o pots ficarte al tema, moure fils i aconseguir que deixin de fer aquestes coses, i ja hauràs conseguit alguna cosa de profit a part de desestressar-te
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Una rambla elevada 10 metres cobrirà les vies a Sants
El 2005, els diaris deien això:El Punt wrote: El cobriment de les vies a Sants costarà 32 milions i no s'enllestirà del tot fins al 2013
6 anys de retard, i un 7% de sobrecost (i encara pot empitjorar). Impressionant gestió la dels nostres polítics• L'obra, que costarà 30 milions d'euros, estarà acabada a finals del 2007
El que es deu haver fet una ferida al cervell és el que ha escrit aquesta animalada. Potser si s'informés una mica, veuria que la línia ja era allà abans de que hi hagués cap casa. Per tant, la ferida són les cases que no haurien de ser allà, no pas la línia ferroviària.El Punt wrote:La línia ferroviària que s'endinsa a Barcelona des de l'Hospitalet ha representat històricament una profunda ferida urbanística que ha mantingut dividits els barris de Sants i la Bordeta.
Ara resulta que ADIF deu ser una empresa privada. O sigui que les vies no són públiques? Aleshores, tampoc ho són les carreteres, autovies, etc? Impressionant.El Punt wrote: ja que on ara hi ha vies hi posarem espai públic», resumia ahir el tinent d'alcalde de Promoció Econòmica, Jordi William Carnes
Això què són, polítics, o lloros que repeteixen el mateix, que algú altre els dicta, un cop i un altra?El Punt wrote:la regidora de Sants-Montjuïc, Imma Moraleda, remarcava que el cobriment ajudarà a tancar «la ferida quant a connexió que hi ha entre Sants i la Bordeta».
Qualsevol carrer principal de l'Eixample supera tranquil·lament els 70 decibels per culpa del trànsit rodat. Per quan el soterrament de tot aquest trànsit?El Punt wrote:el cobriment reduirà de 73 decibels a 63 el soroll que provoca el pas dels trens durant el dia, i de 63 a 53 a la nit. «Aquesta serà una millora importantíssima», reblava ahir la regidora del districte.
Ah no, que si el soroll el fan els cotxes i les motos, es veu que no molesta.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Un altre efecte de la crisi?
Més enllà de preguntar com van les obres, algú sap si la crisi també s'ha endut les reivindicacions "veïnals" que reclamaven amb insistència el calaix?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Soterrament vies a L'Hospitalet
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 59999.html
Es torna a treballar de nit, ara per cobrir les vies
L'Ajuntament fa construir un mur de formigó de 100 metres en cinc fases i fins al març
Les obres, de 5,5 milions d'euros, es paguen amb fons estatals
22/01/11 02:00 - Barcelona - Emma Ansola
Els treballs de construcció d'un mur d'uns cent metres al carrer Antoni de Capmany, a la zona més pròxima a l'estació de Sants, es fan de nit a causa de la impossibilitat de compaginar aquests treballs amb el pas dels trens. Les obres es van iniciar dilluns passat i, d'acord amb el calendari previst, l'actuació s'acabarà a principis del mes de març.
Els treballs ara se centren en la construcció d'un mur de formigó a la banda de muntanya del carrer Antoni de Capmany, entre el carrer Sant Jordi i el Jocs Florals. Els treballs es portaran a terme en cinc fases, que inclouen la retirada d'una tanca metàl·lica, la col·locació de l'encofrat, l'armadura i el formigonat. Tot plegat, uns treballs que duraran aproximadament tres mesos, la majoria dels quals es portaran a terme de la una a les cinc de la matinada, segons consta en el projecte d'obra que s'ha lliurat als veïns.
L'inici de les obres es va comunicar als veïns en l'última reunió de la comissió de seguiment que es va crear per al cobriment de les vies de Sants i en la qual estan representats l'Ajuntament de Barcelona, l'Adif, l'empresa constructora i diverses entitats veïnals del districte.
Després de la construcció del mur de 100 metres, es farà la façana amb un mur en forma de triangle amb tancament de vidre fins a Riera Blanca, a tocar de l'Hospitalet. Tot el mur serà sufragat amb els fons estatals del pla de Zapatero, de més de 5,5 milions d'euros.
Aquests treballs han d'estar enllestits a l'abril per tal que l'actuació estigui acabada a l'agost, quan es tallarà la circulació de trens per fer el canvi de catenària i assentar la llosa que permetrà cobrir les vies. Aquesta actuació és una vella reivindicació del barri i que permetrà gaudir d'una rambla d'uns 700 metres i la connexió entre els veïns de Sants i la Bordeta que hi ha a banda i banda del corredor ferroviari. L'obra es va anunciar el 2005 amb l'objectiu, segons el llavors alcalde, Joan Clos, de tenir-la enllestida el 2007. Amb el nou calendari, tot el procés d'urbanització no estarà acabat fins al 2013 i el cost total del projecte és de 32 milions d'euros.
De moment, l'inici de les obres ha passat desapercebut per la majoria de veïns consultats per aquest diari dimecres al matí. Els del carrer Antoni de Capmany, paral·lel a les vies del tren, sí que en tenien coneixement, però el fet de disposar de finestres amb doble vidre des que es van iniciar les obres d'arribada del tren d'alta velocitat (TAV) ha fet disminuir el soroll dels treballs. A més, tal com admeten els veïns consultats, les molèsties actuals no són res comparades amb les que van tenir amb l'arribada del TAV.
Es torna a treballar de nit, ara per cobrir les vies
L'Ajuntament fa construir un mur de formigó de 100 metres en cinc fases i fins al març
Les obres, de 5,5 milions d'euros, es paguen amb fons estatals
22/01/11 02:00 - Barcelona - Emma Ansola
Els treballs de construcció d'un mur d'uns cent metres al carrer Antoni de Capmany, a la zona més pròxima a l'estació de Sants, es fan de nit a causa de la impossibilitat de compaginar aquests treballs amb el pas dels trens. Les obres es van iniciar dilluns passat i, d'acord amb el calendari previst, l'actuació s'acabarà a principis del mes de març.
Els treballs ara se centren en la construcció d'un mur de formigó a la banda de muntanya del carrer Antoni de Capmany, entre el carrer Sant Jordi i el Jocs Florals. Els treballs es portaran a terme en cinc fases, que inclouen la retirada d'una tanca metàl·lica, la col·locació de l'encofrat, l'armadura i el formigonat. Tot plegat, uns treballs que duraran aproximadament tres mesos, la majoria dels quals es portaran a terme de la una a les cinc de la matinada, segons consta en el projecte d'obra que s'ha lliurat als veïns.
L'inici de les obres es va comunicar als veïns en l'última reunió de la comissió de seguiment que es va crear per al cobriment de les vies de Sants i en la qual estan representats l'Ajuntament de Barcelona, l'Adif, l'empresa constructora i diverses entitats veïnals del districte.
Després de la construcció del mur de 100 metres, es farà la façana amb un mur en forma de triangle amb tancament de vidre fins a Riera Blanca, a tocar de l'Hospitalet. Tot el mur serà sufragat amb els fons estatals del pla de Zapatero, de més de 5,5 milions d'euros.
Aquests treballs han d'estar enllestits a l'abril per tal que l'actuació estigui acabada a l'agost, quan es tallarà la circulació de trens per fer el canvi de catenària i assentar la llosa que permetrà cobrir les vies. Aquesta actuació és una vella reivindicació del barri i que permetrà gaudir d'una rambla d'uns 700 metres i la connexió entre els veïns de Sants i la Bordeta que hi ha a banda i banda del corredor ferroviari. L'obra es va anunciar el 2005 amb l'objectiu, segons el llavors alcalde, Joan Clos, de tenir-la enllestida el 2007. Amb el nou calendari, tot el procés d'urbanització no estarà acabat fins al 2013 i el cost total del projecte és de 32 milions d'euros.
De moment, l'inici de les obres ha passat desapercebut per la majoria de veïns consultats per aquest diari dimecres al matí. Els del carrer Antoni de Capmany, paral·lel a les vies del tren, sí que en tenien coneixement, però el fet de disposar de finestres amb doble vidre des que es van iniciar les obres d'arribada del tren d'alta velocitat (TAV) ha fet disminuir el soroll dels treballs. A més, tal com admeten els veïns consultats, les molèsties actuals no són res comparades amb les que van tenir amb l'arribada del TAV.
Re: Una rambla elevada 10 metres cobrirà les vies a Sants
http://www.lavanguardia.es/vida/2011020 ... -tren.html
Sants reanuda la cobertura de las vías del tren
Tras sucesivos retrasos, se reanuda la cobertura de las vías del tren, que costará 23 millones de euros
Tras cuatro largos años de espera, la cobertura de las vías del tren en Sants, por fin, está más cerca. La construcción de la plataforma que cubrirá el corredor entre Riera Blanca y la plaza que da nombre al barrio, en su lado montaña, y –lo más ansiado por los vecinos– la urbanización y ajardinamiento del cajón que ocultará el tendido ferroviario, aunque de forma provisional, se iniciará esta primavera. Los trabajos, que llegan con demora tras demora, comportarán el regreso de las tareas nocturnas a la zona y el corte total del servicio de trenes de Rodalies, larga y media distancia por el acceso sur durante el mes de agosto.
Las obras con las que se pretende coser esta histórica cicatriz ferroviaria tendrán una duración de catorce meses y en ellas se invertirán 23 millones de euros. La actuación urbanística aquí despega, mientras que su continuación en l'Hospitalet queda congelada por el ajuste presupuestario de Fomento. En el caso de Barcelona, los trabajos pendientes los promueve la sociedad municipal Bimsa, que ha licitado la dirección de obras. Otras partes ya se ejecutaron: la construcción del túnel del AVE, a cargo de Adif (ministerio), y la cobertura del metro, que discurre por el lado mar, así como la remodelación de la estación de Mercat Nou de la línea 1, que acometió GISA (empresa de la Generalitat).
El pasado mes de octubre se inició la construcción del muro pantalla sobre el que se construirá una gran plataforma que después se convertirá en una nueva zona verde. Buena parte de estos trabajos, según reza en el proyecto constructivo, debe finalizar a lo largo de esta primavera, a tiempo de coordinarse con las obras de cobertura, que requieren interrumpir el servicio ferroviario en agosto, época en la que disminuye el número de viajeros del tren.
Precisamente, este calendario obliga a imponer un plan de obra muy ajustado. El próximo mayo finalizarán los trabajos previos, bien visibles ahora en la calle Antoni de Capmany, que permitirán colocar a la altura adecuada las vigas (más baja que los actuales pórticos) en las que se sustentará la nueva catenaria rígida. Y sobre esta estructura horizontal se pondrá la tan esperada losa de cobertura. Más tarde se iniciará la construcción de rampas y escaleras que permitirán el paso de peatones de un lado a otro y, ahora sí, romper la barrera física que ha supuesto el tren. En concreto, a la altura de Riera Blanca los trabajos de esta fase está previsto que empiecen en julio y finalicen a mediados de noviembre.
Los pozos de ventilación de las calles Sant Jordi y Jocs Florals estarán listos para esa misma época. En paralelo, se instalará la gran plataforma y, por último, y con la vista puesta en mayo del 2012, se ejecutarán los cerramientos de vidrio de la fachada montaña y del muro de separación entre el metro y el tren. Los cerramientos laterales, situados en Antoni de Capmany y en la zona de instalaciones del metro, serán de hormigón armado. Finalmente, se acometerá la urbanización provisional del espacio resultante.
Para poder realizar el corte del servicio entre l'Hospitalet y Sants será necesario ejecutar obras de adaptación en la infraestructura ferroviaria. Los trabajos en las vías se concentrarán en 24 días del mes de agosto, momento en el que se efectuará el cambio de la catenaria flexible por una rígida y, como se ha dicho antes, se colocarán las vigas prefabricadas que conformarán el futuro techo del túnel y el suelo de la urbanización. Estos trabajos podrían haberse planificado de otro modo, en horario nocturno, pero el riesgo de incidencias que podrían perjudicar el servicio ferroviario era muy elevado y obligaría a prever planes alternativos de transporte de manera continua, extremo de enorme complejidad y con un coste difícil de cuantificar.
La solución elegida es más sencilla de planificar pero su coste económico no es precisamente pequeño. El plan alternativo de transporte que han pactado Renfe, Adif, el Ayuntamiento y la Generalitat supondrá un desembolso en inversiones directas e indirectas por valor de 6,5 millones de euros (para hacerse una idea, medio millón más de lo que costará implantar el sistema de velocidad variable en las principales vías de acceso a Barcelona y que la Generalitat desplegará a lo largo de toda la legislatura y no de una vez por falta de recursos). Este montante irá dirigido a informar y comunicar a los usuarios de Renfe de la afectación y de los medios que deben tomar para completar sus trayectos, a transportar a los viajeros afectados hasta y desde la estación de Sants mediante autobuses, a compensar a los otros operadores (metro y FGC) por los sobrecostes que tendrán en su explotación al recibir más usuarios o para sufragar los billetes de quienes no vayan con títulos integrados de la ATM. Además, el presupuesto cubre las obras de infraestructura que deben hacerse en las estaciones de tren Bellvitge y L'Hospitalet, de FGC de Gornal, así como en la señalización.
La plataforma que se construirá sobre las vías no estará al mismo nivel y estará formada por dos cubiertas. Una de ellas corresponde a la cubierta del metro, que ya está construida –las obras acabaron en junio del 2009–, y la otra tapará las vías convencionales. Ambas están apoyadas sobre un muro central común que sirve de separación de las zonas con distinto operador. Esta pared en un punto del trazado se disocia en dos muros, formando un triángulo abierto en la Riera Blanca.
Precisamente en esta zona debía unirse con el soterramiento de la línea de Vilanova a su paso por l'Hospitalet, ahora dejado en suspenso. La intención era –y es, aunque su realización ahora no tiene calendario debido a las restricciones económicas impuestos por Fomento– crear un corredor verde hasta la estación de Bellvitge
Un paseo elevado verde de 700 metros sobre las vías
Si las obras no vuelven a retrasarse, en año y medio los vecinos de Sants podrán disfrutar de un nuevo paseo de 700 metros sobre la playa de vías. En total, se transformarán 54.000 metros cuadrados, que equivalen a unos ocho campos de fútbol. Uno de los principales inconvenientes de la futura plataforma es que en determinados puntos tiene una altura de diez metros, ya que la losa se construirá por encima de la catenaria de las vías ferroviarias, que estarán un poco más abajo que las actuales. Este desnivel se pretende salvar mediante rampas, escaleras mecánicas y ascensores que permitirán a los peatones acceder a la parte superior y cruzar de un lado al otro. No queda duda de que este será un paseo elevado y, en algunos puntos, se situará al mismo nivel que las primeras plantas de los edificios del entorno. La plataforma se cubrirá de verde y se plantarán árboles en aquellas zonas en las que la profundidad lo permita. También las zonas anexas se beneficiarán de esta importante transformación. En la calle Antoni de Capmany se aprovechará todo el espacio libre para dar más amplitud a esta vía tradicionalmente ahogada por el paso de los trenes. Además, se liberarán zonas ahora ocupadas por instalaciones ferroviarias del metro que serán desmanteladas una vez concluya el soterramiento. En el lado montaña se ganará espacio tras la eliminación de dos de las seis vías, creando una amplia avenida integrada con el gran paseo en altura.
Los vecinos del entorno de Sants dicen estar hartos de obras y esperan ansiosos los trabajos, que inician su fase definitiva
El cuento de nunca acabar
RAÚL - Barcelona
AÑOS DE MOLESTIAS El AVE y el metro, el polvo y el ruido han agotado la paciencia del vecindario
LA COSTUMBRE Los vecinos se habían habituado a los trenes, pero no a las obras
Margarida le da igual A que hagan el cajón, que dejen las vías, que lo soterren... Pero que hagan algo de una vez. A Fina Vicenç, sólo pensar que las obras por la noche le pueden dejar otra vez sin dormir durante meses le quita el sueño. Y Fernando Quesada, que asegura que se mantiene tan bien a sus 81 años por el aceite de su tierra, Linares, no cree que este le dé la longevidad suficiente para ver acabado algo.
Tantos años de obras, de AVE, de cobertura de las vías del metro, de tener delante del portal de casa vallas metálicas, polvo, pitidos, máquinas... Cansan, y mucho. Lo dicen, pero también se muestra en la cara de los vecinos de Sants que conviven con las vías que tenían que haber desaparecido pero que siguen allí. Una larga provisionalidad que desespera y que extiende la incredulidad en el barrio ante la posibilidad de que un día se acabe todo. De que finalmente se haga el cajón, que no a todos gusta. Aunque en algunos portales se anuncia que las obras comenzarán pronto, pocos se lo creen.
"Cuando vinimos a vivir aquí ya sabíamos que teníamos trenes delante de casa. Son entretenidos. Yo sacaba a mi hijo al balcón, lo sentaba en la trona, y le daba de comer aquí - explica Margarida mientras recoge la ropa en el segundo del número 71-73 de la calle Antoni de Capmany-.Hay gente a la que le gusta el cajón, gente a la que no... A mí ya me da igual, lo que quiero es que se acaben los ruidos, los golpes. Estamos cansados de que pasen los años y sigamos igual", prosigue. Justo al lado de su balcón están levantando una de las pantallas del futuro cajón. Hace pocos días que han vuelto los operarios en masa. Han limpiado todo lo que estaba al otro lado de la valla que se encuentra a pocos metros cuando abre su portal. Se había convertido, asegura ella como otros muchos vecinos, en un basurero. Aun así, es incrédula. "No lo acabarán, pasará algo y no lo acabarán. Ya es mala suerte que ningún concejal viva en esta zona", ironiza.
"El año pasado tuvimos, incluso, una plaga de pulgas", señala Ramón, mientras va hacia su casa, también delante de las vías. "Tanto tiempo de obras no hay quien las aguante... ¡Más de cuatro años! Han deteriorado mucho el barrio", prosigue. "Yno lo vana acabar", añade mientras se pierde por uno de los extremos de la rambla de Badal. El paso de los vecinos es constante. Algunos de los más jóvenes desconocen que allí está previsto un cajón. Y los más mayores se suman a la incredulidad entre ciudadanos de paso que preguntan por la parada de metro de Mercat Nou - oculta tras las vallas-o cómo cruzar al otro lado... Entre todo el trasiego, el octogenario Fernando Quesada, que vive en la calle Begur desde hace medio siglo, ex barbero, lector de diarios y embajador popular del aceite jienense de Linares, lo tiene claro. "Si no hay dinero... Harán los agujeros, lo que sea más barato. Que hagan algo yo no digo que no. ¿Pero acabarlo? No lo veré", sentencia.
También hay quien da por seguro que, de una vez por todas, el fin está próximo. "Por lo menos, espero que sí", señala Josep Carbonell, vecino de la calle Antoni de Capmany. "Dicen que en agosto cortarán la circulación de trenes", continúa, mostrando una sonrisa, y tomando aire. Al ruido de los trenes muchos se habían acostumbrado, pero a tantas obras nadie se acostumbra. De hecho, hay quienes, entre los crédulos, que ven un repunte de obras tan inminente, ya las temen. Sobre todo, los trabajos por la noche que se advierten en algunas porterías, como en la de Fina Vicenç, vecina también de la calle Antoni de Capmany, o al otro lado de la rambla de Badal, donde vive Margarida. "Temo el cemento, el polvo, los ruidos por la noche... Estuve dos años sin dormir con las obras del AVE. Ahora lo que da miedo es que les entre las prisas... espero que respeten a los vecinos, sobre todo por la noche", señala Fina. A los trenes se acostumbraron, pero a tantas obras parece que no se acostumbra nadie.
Sants reanuda la cobertura de las vías del tren
Tras sucesivos retrasos, se reanuda la cobertura de las vías del tren, que costará 23 millones de euros
Tras cuatro largos años de espera, la cobertura de las vías del tren en Sants, por fin, está más cerca. La construcción de la plataforma que cubrirá el corredor entre Riera Blanca y la plaza que da nombre al barrio, en su lado montaña, y –lo más ansiado por los vecinos– la urbanización y ajardinamiento del cajón que ocultará el tendido ferroviario, aunque de forma provisional, se iniciará esta primavera. Los trabajos, que llegan con demora tras demora, comportarán el regreso de las tareas nocturnas a la zona y el corte total del servicio de trenes de Rodalies, larga y media distancia por el acceso sur durante el mes de agosto.
Las obras con las que se pretende coser esta histórica cicatriz ferroviaria tendrán una duración de catorce meses y en ellas se invertirán 23 millones de euros. La actuación urbanística aquí despega, mientras que su continuación en l'Hospitalet queda congelada por el ajuste presupuestario de Fomento. En el caso de Barcelona, los trabajos pendientes los promueve la sociedad municipal Bimsa, que ha licitado la dirección de obras. Otras partes ya se ejecutaron: la construcción del túnel del AVE, a cargo de Adif (ministerio), y la cobertura del metro, que discurre por el lado mar, así como la remodelación de la estación de Mercat Nou de la línea 1, que acometió GISA (empresa de la Generalitat).
El pasado mes de octubre se inició la construcción del muro pantalla sobre el que se construirá una gran plataforma que después se convertirá en una nueva zona verde. Buena parte de estos trabajos, según reza en el proyecto constructivo, debe finalizar a lo largo de esta primavera, a tiempo de coordinarse con las obras de cobertura, que requieren interrumpir el servicio ferroviario en agosto, época en la que disminuye el número de viajeros del tren.
Precisamente, este calendario obliga a imponer un plan de obra muy ajustado. El próximo mayo finalizarán los trabajos previos, bien visibles ahora en la calle Antoni de Capmany, que permitirán colocar a la altura adecuada las vigas (más baja que los actuales pórticos) en las que se sustentará la nueva catenaria rígida. Y sobre esta estructura horizontal se pondrá la tan esperada losa de cobertura. Más tarde se iniciará la construcción de rampas y escaleras que permitirán el paso de peatones de un lado a otro y, ahora sí, romper la barrera física que ha supuesto el tren. En concreto, a la altura de Riera Blanca los trabajos de esta fase está previsto que empiecen en julio y finalicen a mediados de noviembre.
Los pozos de ventilación de las calles Sant Jordi y Jocs Florals estarán listos para esa misma época. En paralelo, se instalará la gran plataforma y, por último, y con la vista puesta en mayo del 2012, se ejecutarán los cerramientos de vidrio de la fachada montaña y del muro de separación entre el metro y el tren. Los cerramientos laterales, situados en Antoni de Capmany y en la zona de instalaciones del metro, serán de hormigón armado. Finalmente, se acometerá la urbanización provisional del espacio resultante.
Para poder realizar el corte del servicio entre l'Hospitalet y Sants será necesario ejecutar obras de adaptación en la infraestructura ferroviaria. Los trabajos en las vías se concentrarán en 24 días del mes de agosto, momento en el que se efectuará el cambio de la catenaria flexible por una rígida y, como se ha dicho antes, se colocarán las vigas prefabricadas que conformarán el futuro techo del túnel y el suelo de la urbanización. Estos trabajos podrían haberse planificado de otro modo, en horario nocturno, pero el riesgo de incidencias que podrían perjudicar el servicio ferroviario era muy elevado y obligaría a prever planes alternativos de transporte de manera continua, extremo de enorme complejidad y con un coste difícil de cuantificar.
La solución elegida es más sencilla de planificar pero su coste económico no es precisamente pequeño. El plan alternativo de transporte que han pactado Renfe, Adif, el Ayuntamiento y la Generalitat supondrá un desembolso en inversiones directas e indirectas por valor de 6,5 millones de euros (para hacerse una idea, medio millón más de lo que costará implantar el sistema de velocidad variable en las principales vías de acceso a Barcelona y que la Generalitat desplegará a lo largo de toda la legislatura y no de una vez por falta de recursos). Este montante irá dirigido a informar y comunicar a los usuarios de Renfe de la afectación y de los medios que deben tomar para completar sus trayectos, a transportar a los viajeros afectados hasta y desde la estación de Sants mediante autobuses, a compensar a los otros operadores (metro y FGC) por los sobrecostes que tendrán en su explotación al recibir más usuarios o para sufragar los billetes de quienes no vayan con títulos integrados de la ATM. Además, el presupuesto cubre las obras de infraestructura que deben hacerse en las estaciones de tren Bellvitge y L'Hospitalet, de FGC de Gornal, así como en la señalización.
La plataforma que se construirá sobre las vías no estará al mismo nivel y estará formada por dos cubiertas. Una de ellas corresponde a la cubierta del metro, que ya está construida –las obras acabaron en junio del 2009–, y la otra tapará las vías convencionales. Ambas están apoyadas sobre un muro central común que sirve de separación de las zonas con distinto operador. Esta pared en un punto del trazado se disocia en dos muros, formando un triángulo abierto en la Riera Blanca.
Precisamente en esta zona debía unirse con el soterramiento de la línea de Vilanova a su paso por l'Hospitalet, ahora dejado en suspenso. La intención era –y es, aunque su realización ahora no tiene calendario debido a las restricciones económicas impuestos por Fomento– crear un corredor verde hasta la estación de Bellvitge
Un paseo elevado verde de 700 metros sobre las vías
Si las obras no vuelven a retrasarse, en año y medio los vecinos de Sants podrán disfrutar de un nuevo paseo de 700 metros sobre la playa de vías. En total, se transformarán 54.000 metros cuadrados, que equivalen a unos ocho campos de fútbol. Uno de los principales inconvenientes de la futura plataforma es que en determinados puntos tiene una altura de diez metros, ya que la losa se construirá por encima de la catenaria de las vías ferroviarias, que estarán un poco más abajo que las actuales. Este desnivel se pretende salvar mediante rampas, escaleras mecánicas y ascensores que permitirán a los peatones acceder a la parte superior y cruzar de un lado al otro. No queda duda de que este será un paseo elevado y, en algunos puntos, se situará al mismo nivel que las primeras plantas de los edificios del entorno. La plataforma se cubrirá de verde y se plantarán árboles en aquellas zonas en las que la profundidad lo permita. También las zonas anexas se beneficiarán de esta importante transformación. En la calle Antoni de Capmany se aprovechará todo el espacio libre para dar más amplitud a esta vía tradicionalmente ahogada por el paso de los trenes. Además, se liberarán zonas ahora ocupadas por instalaciones ferroviarias del metro que serán desmanteladas una vez concluya el soterramiento. En el lado montaña se ganará espacio tras la eliminación de dos de las seis vías, creando una amplia avenida integrada con el gran paseo en altura.
Los vecinos del entorno de Sants dicen estar hartos de obras y esperan ansiosos los trabajos, que inician su fase definitiva
El cuento de nunca acabar
RAÚL - Barcelona
AÑOS DE MOLESTIAS El AVE y el metro, el polvo y el ruido han agotado la paciencia del vecindario
LA COSTUMBRE Los vecinos se habían habituado a los trenes, pero no a las obras
Margarida le da igual A que hagan el cajón, que dejen las vías, que lo soterren... Pero que hagan algo de una vez. A Fina Vicenç, sólo pensar que las obras por la noche le pueden dejar otra vez sin dormir durante meses le quita el sueño. Y Fernando Quesada, que asegura que se mantiene tan bien a sus 81 años por el aceite de su tierra, Linares, no cree que este le dé la longevidad suficiente para ver acabado algo.
Tantos años de obras, de AVE, de cobertura de las vías del metro, de tener delante del portal de casa vallas metálicas, polvo, pitidos, máquinas... Cansan, y mucho. Lo dicen, pero también se muestra en la cara de los vecinos de Sants que conviven con las vías que tenían que haber desaparecido pero que siguen allí. Una larga provisionalidad que desespera y que extiende la incredulidad en el barrio ante la posibilidad de que un día se acabe todo. De que finalmente se haga el cajón, que no a todos gusta. Aunque en algunos portales se anuncia que las obras comenzarán pronto, pocos se lo creen.
"Cuando vinimos a vivir aquí ya sabíamos que teníamos trenes delante de casa. Son entretenidos. Yo sacaba a mi hijo al balcón, lo sentaba en la trona, y le daba de comer aquí - explica Margarida mientras recoge la ropa en el segundo del número 71-73 de la calle Antoni de Capmany-.Hay gente a la que le gusta el cajón, gente a la que no... A mí ya me da igual, lo que quiero es que se acaben los ruidos, los golpes. Estamos cansados de que pasen los años y sigamos igual", prosigue. Justo al lado de su balcón están levantando una de las pantallas del futuro cajón. Hace pocos días que han vuelto los operarios en masa. Han limpiado todo lo que estaba al otro lado de la valla que se encuentra a pocos metros cuando abre su portal. Se había convertido, asegura ella como otros muchos vecinos, en un basurero. Aun así, es incrédula. "No lo acabarán, pasará algo y no lo acabarán. Ya es mala suerte que ningún concejal viva en esta zona", ironiza.
"El año pasado tuvimos, incluso, una plaga de pulgas", señala Ramón, mientras va hacia su casa, también delante de las vías. "Tanto tiempo de obras no hay quien las aguante... ¡Más de cuatro años! Han deteriorado mucho el barrio", prosigue. "Yno lo vana acabar", añade mientras se pierde por uno de los extremos de la rambla de Badal. El paso de los vecinos es constante. Algunos de los más jóvenes desconocen que allí está previsto un cajón. Y los más mayores se suman a la incredulidad entre ciudadanos de paso que preguntan por la parada de metro de Mercat Nou - oculta tras las vallas-o cómo cruzar al otro lado... Entre todo el trasiego, el octogenario Fernando Quesada, que vive en la calle Begur desde hace medio siglo, ex barbero, lector de diarios y embajador popular del aceite jienense de Linares, lo tiene claro. "Si no hay dinero... Harán los agujeros, lo que sea más barato. Que hagan algo yo no digo que no. ¿Pero acabarlo? No lo veré", sentencia.
También hay quien da por seguro que, de una vez por todas, el fin está próximo. "Por lo menos, espero que sí", señala Josep Carbonell, vecino de la calle Antoni de Capmany. "Dicen que en agosto cortarán la circulación de trenes", continúa, mostrando una sonrisa, y tomando aire. Al ruido de los trenes muchos se habían acostumbrado, pero a tantas obras nadie se acostumbra. De hecho, hay quienes, entre los crédulos, que ven un repunte de obras tan inminente, ya las temen. Sobre todo, los trabajos por la noche que se advierten en algunas porterías, como en la de Fina Vicenç, vecina también de la calle Antoni de Capmany, o al otro lado de la rambla de Badal, donde vive Margarida. "Temo el cemento, el polvo, los ruidos por la noche... Estuve dos años sin dormir con las obras del AVE. Ahora lo que da miedo es que les entre las prisas... espero que respeten a los vecinos, sobre todo por la noche", señala Fina. A los trenes se acostumbraron, pero a tantas obras parece que no se acostumbra nadie.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tot ho emmerden
L'últim article és el més revelador. No cal ser gaire llest per a entendre que als veïns, els trens no sols no els molesten sinó que, en alguns casos, fins i tot els diverteixen.
No d'un primer sinó d'un tercer. Aquestes campanyes mediàtiques fan molt tuf, com el tardofranquista al fin libre de tranvías. Què, passats 30 anys tornarem a obrir-ho tot? I amb estupideses com aquestes, encara volen responsabilitzar de la crisi altri...Uno de los principales inconvenientes de la futura plataforma es que en determinados puntos tiene una altura de diez metros, ya que la losa se construirá por encima de la catenaria de las vías ferroviarias, que estarán un poco más abajo que las actuales. Este desnivel se pretende salvar mediante rampas, escaleras mecánicas y ascensores que permitirán a los peatones acceder a la parte superior y cruzar de un lado al otro. No queda duda de que este será un paseo elevado y, en algunos puntos, se situará al mismo nivel que las primeras plantas de los edificios del entorno.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.