AVE submarí A Coruña-Ferrol

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
Sagrerenc
N9
N9

AVE submarí A Coruña-Ferrol

Post by Sagrerenc »

Que s'han begut l'enteniment, aquests gallecs? :x :x

http://www.elcorreogallego.es/galicia/e ... ia-524530/
canal de la mancha gallego
Ingenieros y ligas cívicas se suman al túnel acuático del AVE A Coruña-Ferrol
11.03.2010 Hasta cuatro entidades ya han iniciado esta semana la ronda de contactos pro trazado submarino: "Se recorrería en 10 minutos"

PATRICIA HERMIDA (phermida(a)elcorreogallego.es) • FERROL

Si Francia e Inglaterra pudieron, ¿por qué no A Coruña y Ferrol? Hasta los maravillosos mundos de Jules Verne quieren viajar ingenieros y ligas cívicas gallegas, aunque sobre una base claramente científica. La entidad Alas Coruña, coordinada por el empresario y dirigente vecinal Gerardo Crespo, se suma a la plataforma defensora del túnel submarino del AVE entre las ciudades del noroeste. Cuatro entidades y un particular han iniciado esta semana su ronda de contactos "por un trazado competitivo del AVE".

Alas Coruña, Ártabros Port, la Asociación Profesional de Peritos e Ingenieros de Galicia, la Asociación Profesional de Ingenieros de Organización Industrial y el ingeniero Xosé Carlos Fernández Díaz tienen un objetivo claro: el AVE acuático entre Ferrol y A Coruña. Los defensores de este túnel submarino insisten en que "el trazado ferroviario podría recorrerse así en tan solo 10 minutos". El mismo tiempo empleado en caminar desde Ferrol Vello hasta la plaza de Armas. Según la asociación liga cívica Alas Coruña, "estos expertos e ingenieros mejoran de manera notable cualquiera de las propuestas de Fomento".

De manera conjunta, la plataforma pro-tren bajo el agua contactará con los municipios afectados, el Consorcio de As Mariñas y colegios profesionales de las dos ciudades. Ya se han remitido las solicitudes de entrevistas a quince ayuntamientos por los que discurriría el AVE. "Tenemos la intención de hacer llegar a las fuerzas vivas de A Coruña y Ferrol la viabilidad económica y técnica de esta iniciativa", recalcan los defensores del tramo submarino.

De nada han servido las negativas del Ministerio de Fomento a la propuesta. El director general de Infraestructuras Ferroviarias, Carlos Juárez, la calificó como "proyecto inviable" en una reunión con los alcaldes de la zona. Al Gobierno central llegó el diseño del ingeniero Fernández Díaz para construir un túnel de 20 kilómetros bajo el golfo Ártabro, con pretensiones de reducir el impacto del trazado en tierra. Pero Fomento justifica que dicho ferrocarril submarino dejaría al puerto de Ferrol sin conexión con el AVE, por lo que rechaza totalmente su ejecución. Juárez explicó en su día que "los trazados para el tren de mercancías no pueden superar el 1,5% de pendiente ". Según su tesis, "si pasamos por debajo de la ría alcanzaremos la superficie muy lejos de Ferrol, y lo dejaríamos sin servicio del AVE". La versión de Fomento estima que Ferrol pagaría de nuevo los platos rotos de estas particulares 20.000 leguas de viaje submarino.

Según las entidades partidarias de la conexión marítima-ferroviaria, "los corredores propuestos por Fomento generan importantes problemas medioambientales y discurren por zonas de alta densidad poblacional". E insisten en que "las vías actuales quedarían disponibles para servicios de cercanías y la circulación de mercancías". Las entidades emplazan al Ministerio a realizar un nuevo estudio informativo, "contemplando la posibilidad de atravesar las rías por un túnel submarino del AVE, y dejando el trazado actual para mercancías y cercanías". Consideran que la alta velocidad bien vale un Canal de la Mancha.

¿REALIDAD O FICCIÓN?

20 kilómetros
·· Los promotores calculan que "con las soluciones técnicas barajadas, el viaje entre las dos ciudades sería de unos 20 kilómetros discurriendo sobre todo bajo tierra".

Media hora menos
·· Ártabros Port, Alas Coruña y los ingenieros indican que con el actual trazado "los tiempos de viaje serían de 40 minutos y no podrían competir con la autopista" .
Guigui
Administrador

El temps és or

Post by Guigui »

Media hora menos
·· Ártabros Port, Alas Coruña y los ingenieros indican que con el actual trazado "los tiempos de viaje serían de 40 minutos y no podrían competir con la autopista" .
Si algú es pensa que la gent preferirà fer un trajecte de 10 minuts pagant 10 euros en lloc d'un de 40 minuts pagant-ne 3 (poso preus sense conèixer-los però amb certa base lògica), van servits.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Lluita1714
N9
N9

Re: AVE submarí A Coruña-Ferrol

Post by Lluita1714 »

I molt menys en una societat com la galega, on segons m'han dit, sembla que regalen carnets de conduir.

En fi, a Galícia sembla que s'ha vist algun cartellet de "AVE ao longo da costa, xa!", i s'ho han pres seriosament.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
UT596001
N10
N10

Post by UT596001 »

Lluita1714 wrote:I molt menys en una societat com la galega, on segons m'han dit, sembla que regalen carnets de conduir.
D'on ho treu vostè això?

M'han dit... on i com?
Sagrerenc
N9
N9

Post by Sagrerenc »

A mi el que em fa més gràcia és aquesta frase:
"las vías actuales quedarían disponibles para servicios de cercanías y la circulación de mercancías".
Ni que estiguessin molt saturades les vies actuals... 6 trens al dia per sentit (5 regionals Ferrol-A Coruña i el Trenhotel Ferrol-Madrid).

És a dir, que té tants trens Ferrol (75.000 hab., comarca 150.000) com Toses (150 hab).
Lluita1714
N9
N9

Post by Lluita1714 »

UT596001 wrote:D'on ho treu vostè això?

M'han dit... on i com?
Un familiar que té família allà i va assíduament en cotxe. Precisament al Ferrol, si mes no, diu que tampoc sembla que hi hagi gaires controls com a Barcelona, ni radars ni res, i qualsevol pot infringir en un cert moment les lleis sense que passi res.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
wefer
Administrador

Post by wefer »

I el cost econòmic de tot plegat? Al cap i a la fi, tot es pot fer, mentre hi hagi diners suficients per fer-ho. i no crec que sigui aquest el cas.
UT596001 wrote:
Lluita1714 wrote:I molt menys en una societat com la galega, on segons m'han dit, sembla que regalen carnets de conduir.
D'on ho treu vostè això?
M'han dit... on i com?
Ja t'ho dic jo per experiència pròpia. Si bé és veritat que hi vaig anar ja fa uns anys, la manera de conduir no tenia res a veure amb la nostra. Allà, per exemple, les línies contínues eren totalment "opcionals". Si ve algú de cara, ja s'apartarà. Deu ser part de la seva influència portuguesa.
437.001
N10
N10

Post by 437.001 »

wefer wrote:I el cost econòmic de tot plegat? Al cap i a la fi, tot es pot fer, mentre hi hagi diners suficients per fer-ho. i no crec que sigui aquest el cas.
UT596001 wrote:
D'on ho treu vostè això?
M'han dit... on i com?
Ja t'ho dic jo per experiència pròpia. Si bé és veritat que hi vaig anar ja fa uns anys, la manera de conduir no tenia res a veure amb la nostra. Allà, per exemple, les línies contínues eren totalment "opcionals". Si ve algú de cara, ja s'apartarà. Deu ser part de la seva influència portuguesa.
I què té a veure com condueixin a Galícia amb aquest pseudo-projecte de LAV submarina?
El cost d´aquesta línia seria delirant, per una utilització relativa.
Això tenint en compte que no sigui (ficaria la mà al foc que ho és) una periodistada... :P :boig
Lluita1714
N9
N9

Post by Lluita1714 »

Té a veure amb el primer missatge meu, on dic això en referència a la facilitat que hi ha per aconseguir carnet de conduïr, amés de les comoditats, per manca de controls, que ofereix "l'absència" de normes de circulació. Això fa que els ciutadans es decantin més per un mitjà de transport, no només més barat, sinó que també més a l'abast que a uns altres punts del territori.
El que passa és que en molts racons d'internet, les coses les ha de dir algú amb autoritat per tal de que sigui creïble... i el tema ja s'ha vist desviat per la desconfiança d'un individu.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”