Regne Unit planeja LAV Londres-Manchester-Escòcia
Regne Unit planeja LAV Londres-Manchester-Escòcia
El Regne Unit projecta una LAV, batejada com a HS2 (la HS1 és la de Londres al túnel del Canal), que uniria Londres amb l´oest d´Anglaterra (West Midlands, Birmingham, Manchester, Liverpool), i Escòcia (Glasgow).
El projecte és a trenta anys vista , costarà una milionada, es preveu per a quàdruple via entre Londres i almenys Birmingham, i... bé ara passaré el link.
Heus aquí:
http://www.hs2.org.uk
http://www.guardian.co.uk/uk/2009/aug/2 ... ail-report
El projecte és a trenta anys vista , costarà una milionada, es preveu per a quàdruple via entre Londres i almenys Birmingham, i... bé ara passaré el link.
Heus aquí:
http://www.hs2.org.uk
http://www.guardian.co.uk/uk/2009/aug/2 ... ail-report
Last edited by 437.001 on Friday 12/03/2010 23:36, edited 1 time in total.
Re: Regne Unit planeja LAV Londres-Escòcia
A la Gran Bretanya no hi ha tanta urgència en construir línies d'alta velocitat, ja que les línies convencionals permeten velocitats elevades.
Per exemple, ara és possible viatjar de Londres a Glasgow i Edimburg amb una relació cada hora. El tren més ràpid Londres-Glasgow triga 4h08' en fer 650 km i Londres-Edimburg són 4h19' en una distància simliar. En canvi, aquí per anar de Madrid a Barcelona per la via convencional es tardaven 8 hores...
De Londres a Manchester (335 km) són 2h07' amb un tren cada 20 minuts, i de Londres a Liverpool (340 km) són 2h08'. En canvi, de Barcelona a Saragossa eren 4 hores (per Lleida) i 5 hores (per Casp).
Veient això em fa gràcia quan diuen que Espanya és el país que té més kms. d'alta velocitat... però ningú diu que el tren convencional és tercermundista.
Per exemple, ara és possible viatjar de Londres a Glasgow i Edimburg amb una relació cada hora. El tren més ràpid Londres-Glasgow triga 4h08' en fer 650 km i Londres-Edimburg són 4h19' en una distància simliar. En canvi, aquí per anar de Madrid a Barcelona per la via convencional es tardaven 8 hores...
De Londres a Manchester (335 km) són 2h07' amb un tren cada 20 minuts, i de Londres a Liverpool (340 km) són 2h08'. En canvi, de Barcelona a Saragossa eren 4 hores (per Lleida) i 5 hores (per Casp).
Veient això em fa gràcia quan diuen que Espanya és el país que té més kms. d'alta velocitat... però ningú diu que el tren convencional és tercermundista.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Moltes variants
I, sobretot, la xarxa en alguns punts és tan densa que permet fer vàries combinacions per la via directa. Per exemple, jo he fet Congleton (un poblet al sud de Manchester)-Londres sense parar, ja que anava per la directa sense passar ni per Birmingham, que cau força de pas. Concretament, ho feia per Rugby, amb les parades comercials: Manchester Piccadilly, Stockport (?), Macclesfield, Congleton, London Euston. De la mateixa manera, podria fer Manchester, Macclesfield, Stoke-on-Trent, Birmingham, Milton Keynes, Londres.
I estem parlant de diferències quilomètriques menys importants que anar de Barcelona a St. Vicenç per Vilafranca o per Vilanova.
I estem parlant de diferències quilomètriques menys importants que anar de Barcelona a St. Vicenç per Vilafranca o per Vilanova.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Regne Unit planeja LAV Londres-Escòcia
Hola.
La cosa va de debò.
S´ha proposat oficialment la High Speed 2 (HS2), des de l´estació de Euston a Londres, cap a Birmingham (dues estacions noves, una a l´aeroport, i una més cèntrica a Curzon Street), en una primera fase. Des de Birmingham, en una segona fase, la línia es dividiria en una "y", una branca cap a Nottingham, Sheffield i Leeds a l´est, l´altra cap a Manchester a l´oest. La tercera fase seria fer la prolongació de les dues branques de la "y" més al nord, la de l´oest cap a Glasgow i Edimburg, la de l´est cap a Newcastle, i més endavant Edimburg.
El projecte no contempla de moment cap enllaç directe amb l´aeroport de Heathrow, ni cap enllaç directe amb la línia HS1 (o sigui, la de París/Brussel.les).
Inici d´obres segons el govern laborista cap al 2017. Els conservadors volen avançar-lo al 2015.
El traçat està quasi totalment definit excepte a la zona de Londres (apart les possibles -segures- reclamacions nymbys)...
Gàlib europeu, trens de 400m. La gent del centre (Birmingham) i nord (Manchester/Liverpool) d´Anglaterra JA està reclamant TAV cap a París (vegeu SSC).
http://www.dft.gov.uk/pgr/rail/pi/highspeedrail/
La cosa va de debò.
S´ha proposat oficialment la High Speed 2 (HS2), des de l´estació de Euston a Londres, cap a Birmingham (dues estacions noves, una a l´aeroport, i una més cèntrica a Curzon Street), en una primera fase. Des de Birmingham, en una segona fase, la línia es dividiria en una "y", una branca cap a Nottingham, Sheffield i Leeds a l´est, l´altra cap a Manchester a l´oest. La tercera fase seria fer la prolongació de les dues branques de la "y" més al nord, la de l´oest cap a Glasgow i Edimburg, la de l´est cap a Newcastle, i més endavant Edimburg.
El projecte no contempla de moment cap enllaç directe amb l´aeroport de Heathrow, ni cap enllaç directe amb la línia HS1 (o sigui, la de París/Brussel.les).
Inici d´obres segons el govern laborista cap al 2017. Els conservadors volen avançar-lo al 2015.
El traçat està quasi totalment definit excepte a la zona de Londres (apart les possibles -segures- reclamacions nymbys)...
Gàlib europeu, trens de 400m. La gent del centre (Birmingham) i nord (Manchester/Liverpool) d´Anglaterra JA està reclamant TAV cap a París (vegeu SSC).
http://www.dft.gov.uk/pgr/rail/pi/highspeedrail/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A St Pancras!
Em sembla força desencertat que l'estació londinenca sigui Euston i no St Pancras International.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: A St Pancras!
A la major part dels foraires britànics de SSC, més que semblar-los desencertat, que la terminal sigui Euston i no St.Pancras, el que els sembla desencertat és que no hi hagi una connexió entre les dues línies.Guigui wrote:Em sembla força desencertat que l'estació londinenca sigui Euston i no St Pancras International.
Euston i St.Pancras es troben a 800 metres de distància (1 estació de metro, crec). Tant l´una com l´altra tenen un tràfic que fa marejar: St.Pancras no només és terminal de Eurostar, sinó també de trens regionals i si no m´equivoco dels trens cap a Nottingham i Sheffield; mentre que Euston, apart de regionals, aplega tot el tràfic de la West Coast Main Line, que és demencial. A més, Euston és més gran que Saint Pancras.
Per aquest motiu no és recomanable que la línia que anirà cap a Birmingham tingui el seu origen a Saint Pancras.
Per altra banda, la construcció de la línia d´alta velocitat cap al centre i el nord d´Anglaterra va lligada a una important operació urbanística als voltants de l´estació de Euston (que s´ampliaria), on s´haurien de demolir unes quantes illes de cases.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Avantatges de St Pancras
El fet que la línia actual dels Midlands surti de Euston no és cap impediment per a traslladar la terminal a St Pancras. Igualment cal fer una línia nova, St Pancras està molt ben encarada (molt millor que per la HS1), té molta més importància la connexió entre les dues LAV que no pas entre dues línies paral·leles que, en aquest sentit, no es complementen, i King's Cross-St Pancras és, de llarg, l'intercanviador més gran del metro de Londres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Avantatges de St Pancras
No només és la línia de les Midlands, sinó la West Coast Main Line (Birmingham+Manchester+Liverpool+Carlisle+Glasgow+Edimburg), amb tots els seus ramals.Guigui wrote:El fet que la línia actual dels Midlands surti de Euston no és cap impediment per a traslladar la terminal a St Pancras. Igualment cal fer una línia nova, St Pancras està molt ben encarada (molt millor que per la HS1), té molta més importància la connexió entre les dues LAV que no pas entre dues línies paral·leles que, en aquest sentit, no es complementen, i King's Cross-St Pancras és, de llarg, l'intercanviador més gran del metro de Londres.
Saint Pancras no es pot ampliar (més del què ja ho ha estat per a l´Eurostar).
Kings Cross i Saint Pancras són dues estacions diferentes, que comparteixen estació de metro. Kings Cross ja suporta el pes de l´altra columna vertebral britànica, l´East Coast Main Line (Leeds+York+Newcastle+Sunderland+Edimburg+Aberdeen), igualment saturada, a més de multitud de trens regionals i de rodalies.
Jo veig normal que sigui Euston. Sempre i quan es faci un ramal de connexió entre les dues línies.
Per cert, crec que l´estació on hauria d´haver arribat l´Eurostar és la de Victoria, que era la terminal clàssica dels trens de Dover.
Pel que sembla, un dels motius que han portat a la no connexió immediata dels dos ramals és que el Regne Unit no pertany a la zona Schengen, per tant, totes les estacions de la nova línia s´haurien d´adaptar a l´ús internacional. Ho trobo bastant surrealista, però es veu que és una de les raons. N´hi ha d´altres que diuen que no tindria cap mena de rendibilitat un servei internacional amb O/D no londinenc.
De fet, ja trobo surrealista que Espanya estigui molt més espavilada que no el Regne Unit en alta velocitat, havent els britànics inventat el ferrocarril...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Història
De fet, originalment havia de ser-ho, però com a "revenja" contra els francesos per perdre la seva insularitat, van fer arribar l'Eurostar a Waterloo. Memòria històrica a l'anglesa...437.001 wrote:Per cert, crec que l´estació on hauria d´haver arribat l´Eurostar és la de Victoria, que era la terminal clàssica dels trens de Dover.
És tan cert que van ser els anglesos els que van inventar el ferrocarril com que han sigut altres que l'han desenvolupat.437.001 wrote:De fet, ja trobo surrealista que Espanya estigui molt més espavilada que no el Regne Unit en alta velocitat, havent els britànics inventat el ferrocarril...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Regne Unit planeja LAV Londres-Manchester-Escòcia
Però aquesta història de l´estació de Waterloo és certa, o només és una història?
Que l´han desenvolupat altres és ben cert, almenys avui en dia...
Que l´han desenvolupat altres és ben cert, almenys avui en dia...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Waterloo com a "recordatori"
Pel que tinc entès, és certa. És més, la línia convencional de Kent surt de Victoria, mentre de Waterloo surten els trens al sud-oest (Brighton, Southampton, etc.).437.001 wrote:Però aquesta història de l´estació de Waterloo és certa, o només és una història?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.