Tramvia perfecte
Tramvia perfecte
Fa dies que hi estic pensant, i crec que sera un bon tema de debat. Quin es per a vosaltres el millor tramvia del mon? No tant pel que fa a tarifes, senyalització o funcionament que sempre es pot millorar, sino quin te el millor interiorisme, quin preferiu mes esteticament, quin model de parada us agrada mes...
Començo jo, el meu tranvia perfecte seria un citadis model Barcelona (jo el trobo bufo) o fins hi tot un de doble pis com que que construeixen per Estocolm per canviar una mica, amb la catenaria com la T3 de Paris que es molt discreta o l'APS de Burdeus. Pel que fa a parades de moment no n'he trobat cap d'atractiva pero potser em quedo amb les d'Estrasbourg.
Començo jo, el meu tranvia perfecte seria un citadis model Barcelona (jo el trobo bufo) o fins hi tot un de doble pis com que que construeixen per Estocolm per canviar una mica, amb la catenaria com la T3 de Paris que es molt discreta o l'APS de Burdeus. Pel que fa a parades de moment no n'he trobat cap d'atractiva pero potser em quedo amb les d'Estrasbourg.
De nou al FTC
Re: Tramvia perfecte
l'IVB d'Innsbruck, no li canviaria pas res.
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Tramvia perfecte
El tram de Bordeaux m'encanta. Sense catenària, no té cap impacte amb la ciutat, els combois em semblen molt molt macos, que harmonitzen amb la ciutat. Les parades però són força senzilles, i cap de les que conec m'atreu especialment, no hi ha cap que conegui que uneixi funcionalitat i arquitectura. Si de cas algunes parades en superfície del tram parisenc, molt molt àmplies.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Tramvia perfecte
Doncs jo no acabo d'entendre el problema amb la catenària. Deixant a part que a mi m'agrada, també podria considerar que em molesten les banderoles que es pengen dels fanals, els cartells publicitaris a les voreres, els semàfors quadrats fashion de Barcelona, les façanes brutes i deixades,... Hi han mil coses que poden molestar visualment i que en canvi ningú hi ataca. No serà una excusa per posar trabes, ja que l'opció tipus Bordeaux és sensiblement més cara?
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Tramvia perfecte
Doncs sí, em molesten els semàfors, però de moment no hi ha cap alternativa. El tramvia pot passar per zones peatonals, on sobren les catenàries, igual que els cotxes i els semàfors, passar per places i altres llocs. Ara pensa que fan un tramvia a la Plaça Sant Jaume (cosa difícil, pels carrers, però bé). No ens agradaria cap catenària que oculti les façanes oi? igual que no ens agradaria un senyal de trànsit al bell mig o un cartell publicitari. En això rau, el menor impacte visual del tramvia de Bordeaux, per car que sigui.
Estèticament, es veuria igual aquesta foto, amb una catenària al mig?
(Foto: Alstom)
Estèticament, es veuria igual aquesta foto, amb una catenària al mig?
(Foto: Alstom)
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estètica
Amb uns pals entre les dues vies amb el mateix estil dels fanals del fons, tot i no quedar tan bé, tampoc ho esguerraria tant. Passa que hi ha certes coses per les quals hi ha diners il·limitats, i per altres tot són traves. I el problema rau en què el criteri no és la funcionalitat sinó la suposada estètica o raons més inconfessables.Lluita1714 wrote:Estèticament, es veuria igual aquesta foto, amb una catenària al mig?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Tramvia perfecte
Raons inconfessables? jo no estic en contra del tramvia com a mitjà de transport, ans al contrari, ni tan-sols estigués en un fòrum de transport. Tu ho has dit, "tot i no quedar tan bé"... estem parlant del "tramvia perfecte". I a mi em sembla una bona mostra d'harmonia entre la ciutat i el transport estèticament. Després d'això, la desigualtat del finançament del transport públic i privat a Catalunya, és un altre tema.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Tramvia perfecte
No crec que entrar en el devat de catenaria si, catenaria no sigui una bona idea. Amb tot crec que la inversio de l'ATS tampoc es tant desproporcionada pel nombre d'usuaris que tenen els tramvies, ara be caldria perfeccionar la tecnica, ja que a Burdeus esta tenint molts problemes, fins hi tot l'alcalde ha amenaçat alstom d'obligar-lo a pagar la reconversio de l'ATS a catenaria convencional si no solucionaven els problemes. Tambe es cert que si es fa be la catenaria pot quedar molt dissimulada, en algunes ciutats es dissumulen els suports, ja sigui com a paris amb un diseny fashion que no em sesagrada i dona elegancia o com en altres ciutats que donen una coverta vegetal acolorida a aquests elements. Si es volgues es podria fer una combinació d'elements. A i pel que estic veient caldira millorar les parades, perque si be hem trobat tramvies adequats, les parades de moment estan suspeses. I de plataforma tramviaire quina es millor? jo em decantaria per les compartides amb el bus amb coverta semivegetal que solen utilitzar a alemanya
De nou al FTC
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Raons inconfessables
Com les que fan canviar cada dos per tres el logo de TMB, les que fa cosa de vint anys van arribar a farcir Barcelona de palmeres raquítiques o, ja fa més temps, van fer desaparèixer el tramvia de la ciutat.Lluita1714 wrote:Raons inconfessables?
En tots aquests casos (i molts més), hi ha algun motiu tècnic que justifiqués aquestes coses?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Raons inconfessables
Lògicament que no, però ningú diu de convertir el Tram que tenim ara en el sistema ATS. Ara, si que m'agradaria que, en endavant, el tramvia que es faci al centre de la ciutat i més a llocs destacats, sigui amb un sistema semblant (ja es veu que no funciona del tot bé, com diu un company, el sistema existent)Guigui wrote: Com les que fan canviar cada dos per tres el logo de TMB, les que fa cosa de vint anys van arribar a farcir Barcelona de palmeres raquítiques o, ja fa més temps, van fer desaparèixer el tramvia de la ciutat.
En tots aquests casos (i molts més), hi ha algun motiu tècnic que justifiqués aquestes coses?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Tramvia perfecte
Hi ha algun sistema que avui pugui substituir la catenaria i que tingui una fiavilitat semblant? L'ATS si us informeu fora la web del constructor (que com es logic ho ha de vendre com un producte a prova de bombes) diu que te força problemes, les bateries de tots es sabut que tenen una vida curta, ara l'emmagatzematge d'energia fisic de caf o el volant d'inercia de alstom algu sap si funcionen be? el primer l'estan provant a Sevilla i el segon a Nice si no m'equivoco
De nou al FTC
Re: Tramvia perfecte
el tramvies que circulen amb catenaria entre carrils (ATS?) van equipats també amb bateries? perque?
Re: Tramvia perfecte
És evident, no Marcel? Que passaria si un cotxe de gasolina no portés gasolina? Doncs si un tramvia té preses de corrent a certs punts, és evident que no podrà avançar sense carregar-se a les estacions, per exemple.
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
Re: Tramvia perfecte
Pel que fa al tramvia de Niça, si no em falla la memoria, té trams amb catenària i trams sense, el que desconec es si en els trams sense va amb bateries o amb algun altre sistema. A tot això, jo per quedar-me em quedo amb el de San Francisco.
Salut
Salut
Re: Tramvia perfecte
Va amb bateries, en un altre fil vaig penjar vàries fotos dels trams de sense catenària i de transició, aviam si ho trobo.alkolo89 wrote:Pel que fa al tramvia de Niça, si no em falla la memoria, té trams amb catenària i trams sense, el que desconec es si en els trams sense va amb bateries o amb algun altre sistema.
(Edito: Pàgina 20 d'aquest fil)
Re: Tramvia perfecte
Crec que hi ha una errada quan parleu del sistema d'alimentació patentat per ALSTOM que prescindeix de Catenària aèria, parleu d'ATS i el sistema és l' APS
-
- N1
- Posts: 7
- Joined: Thursday 04/03/2010 13:24
Re: Tramvia perfecte
Hola a tots!
Com veig que us agradan molt els tramvies, us comento que el TRAM de Barcelona organitza visites per a grups a les seves instal·lacions.
Us deixo el següent enllaç per si voleu més informació:
http://blog.trambcn.com/vols-coneixer-el-tram
GO TRAM!
Com veig que us agradan molt els tramvies, us comento que el TRAM de Barcelona organitza visites per a grups a les seves instal·lacions.
Us deixo el següent enllaç per si voleu més informació:
http://blog.trambcn.com/vols-coneixer-el-tram
GO TRAM!
Re: Tramvia perfecte
Moltes gràcies per la teva informació! Igual n'organitzem una!
Re: Tramvia perfecte
Ja que la de Can Tunis no ha arribat a bon port, aquesta seria una bona alternativa. A la web no diu gaire cosa a part de que la visita és d'1h i pot ser matí o tarda.metring wrote:Moltes gràcies per la teva informació! Igual n'organitzem una!
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: Tramvia perfecte
Doncs vinga, ja he encetat fil a http://transport.cat/viewtopic.php?f=13&t=10634 !