Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Arran de la publicació de l'Estudi Informatiu del perllongament de FGC entre d'altres coses interessants hi ha una document on s'apunta i es desvetlla com serà l'explotació de la línia Barcelona-Vallès en diferents horitzons. He obert un nou fil perquè tot i que va vinculat als perllongaments a Terrassa i Sabadell crec que es pot considerar un tema independent.
Prenent el document següent com a base els escenaris plantejats són els següents:
http://www.gencat.cat/ptop/actuacions/i ... ionals.pdf
Escenari actual (2010)
Tram Pl.Catalunya-Gràcia trens cada 2' (de fet és una miqueta menys ja però a efectes pràctics és el mateix)
Tram Gràcia-Av.Tibidabo trens cada 6'
Tram Gràcia-Sarrià-St.Cugat trens cada 3'
Tram St.Cugat-Rubí/UAB trens cada 6'
Tram Rubí-Terrassa Rambla i UAB-Sabadell Rambla trens cada 12'
Tram Sarrià-Reina Elisenda trens cada 4' (llançadora)
Escenari 2011 (posada en servei Terrassa Rambla-Can Roca). Despareixen les línies S5 i S55 i els seus serveis són assumits pels S1 i S2, passant a tenir els trens els següents intervals:
Tram Pl.Catalunya-Gràcia trens cada 2'
Tram Gràcia-Av.Tibidabo trens cada 6'
Tram Gràcia-Sarrià-St.Cugat trens cada 3'
Tram St.Cugat-Can Roca i St.Cugat-Ca n'Oriac trens cada 6'
Tram Sarrià-Reina Elisenda trens cada 4'
Escenari 2012 (posada en servei Sabadell Rambla-Ca n’Oriac). No hi ha canvis, només es perllonguen els trens a Sabadell fins a Ca n’Oriac
Tram Pl.Catalunya-Gràcia trens cada 2'
Tram Gràcia-Av.Tibidabo trens cada 6'
Tram Gràcia-Sarrià-St.Cugat trens cada 3'
Tram St.Cugat-Can Roca i St.Cugat-Ca n'Oriac trens cada 6'
Tram Sarrià-Reina Elisenda trens cada 4'
Escenari 2015 (posada en servei cua de maniobres Pl.Catalunya, Sabadell-Castellar i Reina Elisenda-Finestrelles)
Tram Pl.Catalunya-Gràcia trens cada 90''
Tram Gràcia-Av.Tibidabo trens cada 6' (suposadament com a ramal indepdendent)
Tram Gràcia-Sarrià-Les Planes trens cada 90''
Tram Les Planes-St.Cugat trens cada 3'
Tram St.Cugat-Can Roca i St.Cugat-Ca n'Oriac trens cada 6'
Tram Ca n’Oriac-Castellar trens cada 12'
A priori la cosa no pinta malament quant a intervals de pas (no pas per velocitat comercial...), si bé suposo que a partir del 2011 ja ens podem anar acomiadant dels S1 i S2 passant sense parar per Les Tres Torres, La Bonanova i Sant Gervasi, si més no a hora punta la resta del dia a veure què faran. Sembla que s’acosta una època de força canvis a la línia Barcelona-Vallès, també tinc curiositat per veure què faran amb això que s’apunta de fer una cua de maniobres a Les Planes. Suposo que a Les Planes el més lògic és fer que l’actual via 2 es converteixi a via morta central per poder invertir la marxa sense cissallar vies i que l’actual via 3 passi a ser la via 2, espai crec que n’hi ha (tot i que justet). Potser faran uns L6 nous que siguin Pl.Catalunya-Les Planes amb parada a totes i així els S1/S2 només pararien a Pl.Catalunya, Provença, Gràcia, Muntaner, Sarrià i Les Planes. Però de fet dubto que es faci així, perquè suposo que els S1/S2 acabarien atrapant el tren precedent (el L6)... Com a molt suposo que es pot aspirar a que el 2015 els S1 i S2 tornin a circular sense parar a Les Tres Torres, La Bonanova i Sant Gervasi. El què sí que es veu fprça clar és que la L7 i la L6 actuals quedaran ja definitivament com a ramals independents.
Prenent el document següent com a base els escenaris plantejats són els següents:
http://www.gencat.cat/ptop/actuacions/i ... ionals.pdf
Escenari actual (2010)
Tram Pl.Catalunya-Gràcia trens cada 2' (de fet és una miqueta menys ja però a efectes pràctics és el mateix)
Tram Gràcia-Av.Tibidabo trens cada 6'
Tram Gràcia-Sarrià-St.Cugat trens cada 3'
Tram St.Cugat-Rubí/UAB trens cada 6'
Tram Rubí-Terrassa Rambla i UAB-Sabadell Rambla trens cada 12'
Tram Sarrià-Reina Elisenda trens cada 4' (llançadora)
Escenari 2011 (posada en servei Terrassa Rambla-Can Roca). Despareixen les línies S5 i S55 i els seus serveis són assumits pels S1 i S2, passant a tenir els trens els següents intervals:
Tram Pl.Catalunya-Gràcia trens cada 2'
Tram Gràcia-Av.Tibidabo trens cada 6'
Tram Gràcia-Sarrià-St.Cugat trens cada 3'
Tram St.Cugat-Can Roca i St.Cugat-Ca n'Oriac trens cada 6'
Tram Sarrià-Reina Elisenda trens cada 4'
Escenari 2012 (posada en servei Sabadell Rambla-Ca n’Oriac). No hi ha canvis, només es perllonguen els trens a Sabadell fins a Ca n’Oriac
Tram Pl.Catalunya-Gràcia trens cada 2'
Tram Gràcia-Av.Tibidabo trens cada 6'
Tram Gràcia-Sarrià-St.Cugat trens cada 3'
Tram St.Cugat-Can Roca i St.Cugat-Ca n'Oriac trens cada 6'
Tram Sarrià-Reina Elisenda trens cada 4'
Escenari 2015 (posada en servei cua de maniobres Pl.Catalunya, Sabadell-Castellar i Reina Elisenda-Finestrelles)
Tram Pl.Catalunya-Gràcia trens cada 90''
Tram Gràcia-Av.Tibidabo trens cada 6' (suposadament com a ramal indepdendent)
Tram Gràcia-Sarrià-Les Planes trens cada 90''
Tram Les Planes-St.Cugat trens cada 3'
Tram St.Cugat-Can Roca i St.Cugat-Ca n'Oriac trens cada 6'
Tram Ca n’Oriac-Castellar trens cada 12'
A priori la cosa no pinta malament quant a intervals de pas (no pas per velocitat comercial...), si bé suposo que a partir del 2011 ja ens podem anar acomiadant dels S1 i S2 passant sense parar per Les Tres Torres, La Bonanova i Sant Gervasi, si més no a hora punta la resta del dia a veure què faran. Sembla que s’acosta una època de força canvis a la línia Barcelona-Vallès, també tinc curiositat per veure què faran amb això que s’apunta de fer una cua de maniobres a Les Planes. Suposo que a Les Planes el més lògic és fer que l’actual via 2 es converteixi a via morta central per poder invertir la marxa sense cissallar vies i que l’actual via 3 passi a ser la via 2, espai crec que n’hi ha (tot i que justet). Potser faran uns L6 nous que siguin Pl.Catalunya-Les Planes amb parada a totes i així els S1/S2 només pararien a Pl.Catalunya, Provença, Gràcia, Muntaner, Sarrià i Les Planes. Però de fet dubto que es faci així, perquè suposo que els S1/S2 acabarien atrapant el tren precedent (el L6)... Com a molt suposo que es pot aspirar a que el 2015 els S1 i S2 tornin a circular sense parar a Les Tres Torres, La Bonanova i Sant Gervasi. El què sí que es veu fprça clar és que la L7 i la L6 actuals quedaran ja definitivament com a ramals independents.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
També podia ser que els S1 i S2 només parin a Sant Gervasi - Plaça Molina i Muntaner, deixant que la L6 pari a Bonanova i les Tres torres.
Així no cal que els S1 i S2 parin allà, peró veient els precedents amb la LL-A, no m'extranyaria pas.
Així no cal que els S1 i S2 parin allà, peró veient els precedents amb la LL-A, no m'extranyaria pas.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
No entenc quin sentit té fer una cua de maniobres a Les Planes perquè hi finalitzin el seu recorregut 20 trens en hora punta. La demanda de les estacions de Peu del Funicular, Baixador de Vallvidrera i Les Planes (4.000 habitants) no ho justifica.
Trobo que, en comptes de posar trens entre Pl. Catalunya i Les Planes, seria més lògic fer alguna de les següents actuacions:
OPCIÓ 1. Augmentar les freqüències al Vallès (24 trens a Sant Cugat, 12 a Terrassa i Sabadell, 6 a Castellar) i mantenir la integritat de l'L6, eliminant el transbordament:
:00:00 S1 Castellar del Vallès
:01:30 L6 Sant Joan de Déu
:03:00 S2 Terrassa
:05:00 S1 Sabadell
:06:30 L6 Sant Joan de Déu
:08:00 S2 Terrassa
(es repeteix l'esquema cada 10')
OPCIÓ 2. Mantenir les freqüències de la proposta oficial al Vallès (20 trens a Sant Cugat, 10 a Terrassa i Sabadell, 5 a Castellar) i alternar sortides a les línies L6 i L7, amb 10 trens a cadascuna.
:00:00 S1 Castellar del Vallès
:01:30 L6 Sant Joan de Déu
:03:00 S2 Terrassa
:04:30 L7 Av. Tibidabo
:06:00 S1 Sabadell
:07:30 L6 Sant Joan de Déu
:09:00 S2 Terrassa
:10:30 L7 Av. Tibidabo
(es repeteix l'esquema cada 12')
Trobo que, en comptes de posar trens entre Pl. Catalunya i Les Planes, seria més lògic fer alguna de les següents actuacions:
OPCIÓ 1. Augmentar les freqüències al Vallès (24 trens a Sant Cugat, 12 a Terrassa i Sabadell, 6 a Castellar) i mantenir la integritat de l'L6, eliminant el transbordament:
:00:00 S1 Castellar del Vallès
:01:30 L6 Sant Joan de Déu
:03:00 S2 Terrassa
:05:00 S1 Sabadell
:06:30 L6 Sant Joan de Déu
:08:00 S2 Terrassa
(es repeteix l'esquema cada 10')
OPCIÓ 2. Mantenir les freqüències de la proposta oficial al Vallès (20 trens a Sant Cugat, 10 a Terrassa i Sabadell, 5 a Castellar) i alternar sortides a les línies L6 i L7, amb 10 trens a cadascuna.
:00:00 S1 Castellar del Vallès
:01:30 L6 Sant Joan de Déu
:03:00 S2 Terrassa
:04:30 L7 Av. Tibidabo
:06:00 S1 Sabadell
:07:30 L6 Sant Joan de Déu
:09:00 S2 Terrassa
:10:30 L7 Av. Tibidabo
(es repeteix l'esquema cada 12')
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Recorda que s'han de construïr uns quants macroaparcaments dissuasoris a la línia, pagats i construïts per Tabasa i un d'ells si no mal recordo serà a Les Planes. No em sorprendria que fos per això que es plantegin trens que acabin a Les Planes.Sagrerenc wrote:No entenc quin sentit té fer una cua de maniobres a Les Planes perquè hi finalitzin el seu recorregut 20 trens en hora punta. La demanda de les estacions de Peu del Funicular, Baixador de Vallvidrera i Les Planes (4.000 habitants) no ho justifica.
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Cal no oblidar una altra cosa: a Les Planes acaba la zona 1, el que pot fer-la atractiva per molta gent de Sant Cugat i voltants que vulgui deixar el cotxe allà.UT596001 wrote:Recorda que s'han de construïr uns quants macroaparcaments dissuasoris a la línia, pagats i construïts per Tabasa i un d'ells si no mal recordo serà a Les Planes. No em sorprendria que fos per això que es plantegin trens que acabin a Les Planes.Sagrerenc wrote:No entenc quin sentit té fer una cua de maniobres a Les Planes perquè hi finalitzin el seu recorregut 20 trens en hora punta. La demanda de les estacions de Peu del Funicular, Baixador de Vallvidrera i Les Planes (4.000 habitants) no ho justifica.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Saltar-se zones
No crec que el foment del transport públic es basi en anar en cotxe per saltar-se zones. Tot i que ja s'han vist idees més estrafolàries.davidbarna wrote:Cal no oblidar una altra cosa: a Les Planes acaba la zona 1, el que pot fer-la atractiva per molta gent de Sant Cugat i voltants que vulgui deixar el cotxe allà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
UT596001 wrote:Recorda que s'han de construïr uns quants macroaparcaments dissuasoris a la línia, pagats i construïts per Tabasa i un d'ells si no mal recordo serà a Les Planes. No em sorprendria que fos per això que es plantegin trens que acabin a Les Planes.
"Molta gent" vol dir 795 persones com a molt, tenint en compte que els dos "macroaparcaments" de les Planes i Baixador de Vallvidrera sumaran 530 places com a molt, i considerant una ocupació d'1,5 persones/cotxe (superior a la mitjana).davidbarna wrote:Cal no oblidar una altra cosa: a Les Planes acaba la zona 1, el que pot fer-la atractiva per molta gent de Sant Cugat i voltants que vulgui deixar el cotxe allà.
Suposem que aquestes 795 persones arriben entre les 6 i les 9 del matí, període en què hi haurà 60 trens (sense comptar els S1 i S2), això són 13 persones per tren, de mitjana. Aquestes 13 persones poden caber perfectament en un S1 o un S2.
Fent aquests quatre números senzills i exagerats a l'alça, no em surt la demanda necessària per posar 20 trens en hora punta (a més dels S1 i S2).
Continuo sense veure per què Les Planes ha de tenir més trens que Sant Cugat, amb la corresponent construcció d'una cua de maniobres.
Per molt que ho pagui Tabasa, poden dedicar els diners a coses més útils, crec jo.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
L'actual L6, quan sigui independent, on començaria?
Això, a més deixaria les vies 3-4 de Plaça Cat per a les S1 i S2, no?
Vox
Això, a més deixaria les vies 3-4 de Plaça Cat per a les S1 i S2, no?
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L6 independent
A Sarrià. Altrament, no tindria sentit escapçar-la.Vox wrote:L'actual L6, quan sigui independent, on començaria?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Saltar-se zones
Especialment si per arribar fins a l’aparcament s’ha de fer per una carretera amb poca capacitat i perillosa, i que a més suposa incrementar la distància que es fa en transport privat en detriment del transport públic.
El que cal fer és dotar les estacions d’aparcaments i si cal de forma que sigui clarament reservada per als clients de FGC tant pels habituals com pels esporàdics de forma semblant als Cercaparking de Rodalies Renfe per una banda i per l’altra que els municipis creïn una eficient, ràpida i freqüent xarxa de transport públic urbà amb autobús perquè la major part de la gent deixi el cotxe a casa.
I ara si us sembla anem a repassar alguns nyaps de la Generalitat dels darrers 10 anys en matèria de transport públic, s’hi inclouen per tant fracassos de l’època de CiU i del Tripartit.
Intercanviador de Quatre Camins, qualsevol persona amb dos dits de front sabia perfectament que poca gent faria transbordament entre autobús i FGC doncs si algú vol agafar el tren per anar a Barcelona venint del Port de l’Ordal a Molins de Rei hi té trens més ràpids i que li deixen al centre de la ciutat, aquesta obra conté dos fracassos més l’aparcament intel•ligent de bicicletes, que és un fracàs bàsicament comercial, cap facilitat per a contractar el servei especialment si es tractava d’usuaris ocasionals, i el fracàs de la possibilitat de fer avançaments entre trens.
Telefèric Olesa-Esparreguera, fracàs per la mala ubicació de l’estació a Esparreguera, mal projectada pel govern de CiU no rectificada posteriorment, amb una estació a la carretera acostaria a gran part de la població el telefèric.
Cremallera de Montserrat, aquesta obra malgrat ser positiva no suposa un guany qualitatiu gaire gran respecte de la situació anterior doncs qui ve de Barcelona en tren té l’aeri més freqüent i ràpid sí que la suposa per qui ve en cotxe que malgrat tot no sembla que li vingui de conduir uns km fins a Montserrat, i a una minoria que pugui venir en tren des de Manresa, en canvi un guany força gran amb una inversió petita i que no es va fer és fer arribar el Cremallera fins a l’estació de Renfe que suposaria una importat dinamització de la línia tan pel que fa al servei de rodalies com el servei regional per acostar Montserrat a gran part del territori a més d’acostar l’estació de Castellbell i el Vilar a Monistrol de Montserrat.
Línia 11, línia de metro de via única amb una hipotètica duplicació molt difícil i costosa de cara a la que sí que seria útil prolongació cap al Vallès.
Metros Comarcals Bages i Anoia, una actuació positiva però inacabada, els apartadors per creuar els trens són insuficients i suposen llargues esperes, caldria fer trams intermitents de doble via per fer els creuaments sense aturar els trens, paral•lelament amb aquesta actuació s’ha incrementat el temps de viatge amb per l’increment de parades entre Martorell i Barcelona, cosa que afecta al públic de tota la línia essent clarament més la gent perjudicada que la beneficiada doncs trajectes com ara Sant Boi Martorell o Sant Andreu de la Barca Barcelona s’han vist incrementats enormement i Igualada Barcelona també, possiblement no es puguin fer miracles tal i com és la infrastructura però dubto que no es pugui fer res millor.
Línia Lleida-La Pobla de Segur, malgrat que algú pugui pensar que es tracta d’una feina ben feta, la realitat és força diferent, l’actuació de renovació de via està completament inacabada, i no ha afectat, viaductes ni túnels, malgrat haver estat la línia vora un any sense servei i no sembla que la hi hagi la menor intenció d’acabar-la
I aquests són els nyaps que em venen al cap ara mateix, podeu dir-ne els que sapigueu vosaltres.
El que cal fer és dotar les estacions d’aparcaments i si cal de forma que sigui clarament reservada per als clients de FGC tant pels habituals com pels esporàdics de forma semblant als Cercaparking de Rodalies Renfe per una banda i per l’altra que els municipis creïn una eficient, ràpida i freqüent xarxa de transport públic urbà amb autobús perquè la major part de la gent deixi el cotxe a casa.
I ara si us sembla anem a repassar alguns nyaps de la Generalitat dels darrers 10 anys en matèria de transport públic, s’hi inclouen per tant fracassos de l’època de CiU i del Tripartit.
Intercanviador de Quatre Camins, qualsevol persona amb dos dits de front sabia perfectament que poca gent faria transbordament entre autobús i FGC doncs si algú vol agafar el tren per anar a Barcelona venint del Port de l’Ordal a Molins de Rei hi té trens més ràpids i que li deixen al centre de la ciutat, aquesta obra conté dos fracassos més l’aparcament intel•ligent de bicicletes, que és un fracàs bàsicament comercial, cap facilitat per a contractar el servei especialment si es tractava d’usuaris ocasionals, i el fracàs de la possibilitat de fer avançaments entre trens.
Telefèric Olesa-Esparreguera, fracàs per la mala ubicació de l’estació a Esparreguera, mal projectada pel govern de CiU no rectificada posteriorment, amb una estació a la carretera acostaria a gran part de la població el telefèric.
Cremallera de Montserrat, aquesta obra malgrat ser positiva no suposa un guany qualitatiu gaire gran respecte de la situació anterior doncs qui ve de Barcelona en tren té l’aeri més freqüent i ràpid sí que la suposa per qui ve en cotxe que malgrat tot no sembla que li vingui de conduir uns km fins a Montserrat, i a una minoria que pugui venir en tren des de Manresa, en canvi un guany força gran amb una inversió petita i que no es va fer és fer arribar el Cremallera fins a l’estació de Renfe que suposaria una importat dinamització de la línia tan pel que fa al servei de rodalies com el servei regional per acostar Montserrat a gran part del territori a més d’acostar l’estació de Castellbell i el Vilar a Monistrol de Montserrat.
Línia 11, línia de metro de via única amb una hipotètica duplicació molt difícil i costosa de cara a la que sí que seria útil prolongació cap al Vallès.
Metros Comarcals Bages i Anoia, una actuació positiva però inacabada, els apartadors per creuar els trens són insuficients i suposen llargues esperes, caldria fer trams intermitents de doble via per fer els creuaments sense aturar els trens, paral•lelament amb aquesta actuació s’ha incrementat el temps de viatge amb per l’increment de parades entre Martorell i Barcelona, cosa que afecta al públic de tota la línia essent clarament més la gent perjudicada que la beneficiada doncs trajectes com ara Sant Boi Martorell o Sant Andreu de la Barca Barcelona s’han vist incrementats enormement i Igualada Barcelona també, possiblement no es puguin fer miracles tal i com és la infrastructura però dubto que no es pugui fer res millor.
Línia Lleida-La Pobla de Segur, malgrat que algú pugui pensar que es tracta d’una feina ben feta, la realitat és força diferent, l’actuació de renovació de via està completament inacabada, i no ha afectat, viaductes ni túnels, malgrat haver estat la línia vora un any sense servei i no sembla que la hi hagi la menor intenció d’acabar-la
I aquests són els nyaps que em venen al cap ara mateix, podeu dir-ne els que sapigueu vosaltres.
Guigui wrote:No crec que el foment del transport públic es basi en anar en cotxe per saltar-se zones. Tot i que ja s'han vist idees més estrafolàries.davidbarna wrote:Cal no oblidar una altra cosa: a Les Planes acaba la zona 1, el que pot fer-la atractiva per molta gent de Sant Cugat i voltants que vulgui deixar el cotxe allà.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Re: Saltar-se zones
Una cosa és el que hauria de ser, i una altra és el que passa. De fet, avui mentre passava per Les Planes, he vist una gran quantitat de cotxes aparcats al costat del merendero. També és freqüent veure cotxes més o menys mal aparcats als vorals de la carretera. Imagino que deu ser de gent de la zona de La Floresta o Valldoreix que ha d'agafar el cotxe per anar a l'estació, i preu per preu, prefereixen acostar-se a Les Planes.Guigui wrote:No crec que el foment del transport públic es basi en anar en cotxe per saltar-se zones. Tot i que ja s'han vist idees més estrafolàries.davidbarna wrote:Cal no oblidar una altra cosa: a Les Planes acaba la zona 1, el que pot fer-la atractiva per molta gent de Sant Cugat i voltants que vulgui deixar el cotxe allà.
Tampoc és descartable que hi hagi gent que vingui de fora de l'àrea metropolitana i que faci park-and-ride a aquella estació, ja que és la darrera on s'hi pot arribar de manera relativament fàcil (l'autopista en direcció Barcelona és gratis fins passada La Floresta).
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Conec bastanta gent que quan han d'anar a Barcelona des de Berga, deixen el cotxe a Les Planes i es mouen per Barcelona amb una T-10 d'una zona. S'estalvien l'embús d'entrada i sortida de Barcelona, el peatge del túnel de Vallvidrera i l'aparcament al centre de Barcelona.
Total, entre el cotxe i els FGC, menys de dues hores de Berga a la pl. Catalunya de Barcelona. I per 4,85 € de peatges els laborables (3,65 la Terrassa-Manresa i 1,20 a Les Fonts de Terrassa).
Salut !!
Total, entre el cotxe i els FGC, menys de dues hores de Berga a la pl. Catalunya de Barcelona. I per 4,85 € de peatges els laborables (3,65 la Terrassa-Manresa i 1,20 a Les Fonts de Terrassa).
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Per molta gent que vagi a Les Planes des de llocs tan diferents, com he dit en un missatge anterior, la capacitat dels futurs aparcaments és la que és, i no donarà servei a més de 800 persones al dia, demanda que sumada a la gent que viu a la zona, no justifica fer una cua de maniobres ni posar trens cada 3 minuts.
La gent que opti per sortir de casa en cotxe i entrar a Barcelona amb FGC podrà agafar qualsevol dels S1 o S2, que passaran cada 3 minuts.
Ara bé, per venir de Berga aquesta no hauria de ser la solució, sinó posar autobusos directes des de Berga fins a Manresa-Renfe i allà enllaçar amb trens procedents de Lleida que només parin a Terrassa i Sabadell.
La gent que opti per sortir de casa en cotxe i entrar a Barcelona amb FGC podrà agafar qualsevol dels S1 o S2, que passaran cada 3 minuts.
Ara bé, per venir de Berga aquesta no hauria de ser la solució, sinó posar autobusos directes des de Berga fins a Manresa-Renfe i allà enllaçar amb trens procedents de Lleida que només parin a Terrassa i Sabadell.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
La solució hauria de ser que arribessin trens a Sallent i allà construir el Park&Ride per la gent que viu més al nord de Manresa. I de Sallent a Barcelona en un temps competitiu (menys de 80 minuts).Sagrerenc wrote:[...]
Ara bé, per venir de Berga aquesta no hauria de ser la solució, sinó posar autobusos directes des de Berga fins a Manresa-Renfe i allà enllaçar amb trens procedents de Lleida que només parin a Terrassa i Sabadell.
Buscar aparcament en una estació ferroviària més avall de Manresa i que arribis a Barcelona en un temps/cost competitiu és molt difícil... tret de Les Planes.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
la L7 per tant passa a ser un medi de transport inútil
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
I la gent que no té cotxe? Si es posa un autobús de Berga a Manresa-Renfe no cal perdre el temps buscant aparcament. En 50 minuts s'hi podria arribar.genissimon wrote:La solució hauria de ser que arribessin trens a Sallent i allà construir el Park&Ride per la gent que viu més al nord de Manresa. I de Sallent a Barcelona en un temps competitiu (menys de 80 minuts).Sagrerenc wrote:[...]
Ara bé, per venir de Berga aquesta no hauria de ser la solució, sinó posar autobusos directes des de Berga fins a Manresa-Renfe i allà enllaçar amb trens procedents de Lleida que només parin a Terrassa i Sabadell.
Buscar aparcament en una estació ferroviària més avall de Manresa i que arribis a Barcelona en un temps/cost competitiu és molt difícil... tret de Les Planes.
Salut !!
El problema de Sallent és que no hi arriba l'ample ibèric, així que no es poden posar trens ràpids.
En hora punta caldria posar una llançadora des de Gràcia, però a la resta del dia l'L7 pot arribar perfectament a Pl. Catalunya.Mortadel·lo wrote:la L7 per tant passa a ser un medi de transport inútil
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Quan dic Park&Ride vull dir també intercanviador amb la xarxa de transport públic (sigui autobús o el que sigui), evidentment. No em dec haver explicat prou bé.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Sense ser el que jo consideraria ideal un lloc on es podria aparcar el cotxe per seguir en tren seria l'estació de Sabadell-Sud per una banda o la de Quatre Camins per l'altra, dels exemples d'origens que has donat.
genissimon wrote:La solució hauria de ser que arribessin trens a Sallent i allà construir el Park&Ride per la gent que viu més al nord de Manresa. I de Sallent a Barcelona en un temps competitiu (menys de 80 minuts).Sagrerenc wrote:[...]
Ara bé, per venir de Berga aquesta no hauria de ser la solució, sinó posar autobusos directes des de Berga fins a Manresa-Renfe i allà enllaçar amb trens procedents de Lleida que només parin a Terrassa i Sabadell.
Buscar aparcament en una estació ferroviària més avall de Manresa i que arribis a Barcelona en un temps/cost competitiu és molt difícil... tret de Les Planes.
Salut !!
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
si la freqüencia de 6 minuts en hora punta ja és poc competitiva, si a sobre li sumes haver de baixar del tren per pujar a un altre que ja estarà ple lo raro serà que algú la faci servir
[quote="Sagrerenc
[quote="Sagrerenc
En hora punta caldria posar una llançadora des de Gràcia, però a la resta del dia l'L7 pot arribar perfectament a Pl. Catalunya.[/quote]Mortadel·lo wrote:la L7 per tant passa a ser un medi de transport inútil
ES PELIGROSO ASOMARSE
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
L'opció de Sabadell-Sud no la conec gaire, pot ser bona alternativa, tot i que per arribar a Sabadell ja et menges un bon embús, a partir de Terrassa per la C-58.josep_serre wrote:Sense ser el que jo consideraria ideal un lloc on es podria aparcar el cotxe per seguir en tren seria l'estació de Sabadell-Sud per una banda o la de Quatre Camins per l'altra, dels exemples d'origens que has donat.
La de Quatre Camins, gairebé t'obliga a prendre la C-55 a partir de Manresa fins a Abrera on prens la A-2. I la C-55 al sud de Manresa és extremadament lenta i perillosa. A més, de Quatre Camins a pl. Espanya hi ha mitja hora en FGC... A part que quan arribes a Quatre Camins per carretera ja t'has menjat un bon troç d'embús.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.