Tren del ciment

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Tren del Ciment (Ferrocarril turístic de l'Alt Llobregat)

Post by Lluita1714 »

marc wrote:Es logic que el cremallera de Nuria i La Molina tinguin perdues per les grans inversions que s'hi fan. A mes perque us penseu que FMGP propietari d'ambdues instal·lacions va fer fallida?

Per cert Lluita1714 tens la dada exacta de les perdues de vall de Nuria al 2008, perque al 2007 vall de Nuria va tenir beneficis per primer cop :)
Deu estar al PDF, però em sembla que era negativa, la dada. Entenc que siguin deficitaris, i em va saber greu assabentar-me que era ben bé impossible fer un mitjà de transport rentable. Núria i Montserrat són capaces d'oferir un servei, turístic però servei necessari de transport, però el tren del ciment... no.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Re: Tren del Ciment (Ferrocarril turístic de l'Alt Llobregat)

Post by marcel »

Lluita1714 wrote:
marc wrote:Es logic que el cremallera de Nuria i La Molina tinguin perdues per les grans inversions que s'hi fan. A mes perque us penseu que FMGP propietari d'ambdues instal·lacions va fer fallida?

Per cert Lluita1714 tens la dada exacta de les perdues de vall de Nuria al 2008, perque al 2007 vall de Nuria va tenir beneficis per primer cop :)
Si parleu de beneficis son sempre abans de comptar les amortitzacions. Es a dir, que guanyen pel que gasten sense poder pagar l'hipoteca... Que corre a càrrec nostre!
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Tren del Ciment (Ferrocarril turístic de l'Alt Llobregat)

Post by Lluita1714 »

Sí, a l'àrea metropolitana és així perquè són serveis públics, i queda en 0,00€, però al tren del ciment no, ja que és turístic. Ja vaig estar mirant bé això, que jo no sóc economista ni res, i vaig haver de mirar bé per no parlar en va.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Re: Tren del Ciment (Ferrocarril turístic de l'Alt Llobregat)

Post by marcel »

llavors qui paga l'hipoteca de les explotacions que no son les linies metropolitanes? perque els bitllets no donen per tant...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Tren del Ciment (Ferrocarril turístic de l'Alt Llobregat)

Post by metring »

Nota de l'administració: fil resultat de la fusió de dos fils de la mateixa temàtica, un d'ells provinent de Trobades i esdeveniments, a on no es parlava de realitzar cap trobada.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Hipoteca i qui la paga

Post by Guigui »

marcel wrote:llavors qui paga l'hipoteca de les explotacions que no son les linies metropolitanes? perque els bitllets no donen per tant...
Tu mateix ho dius:
marcel wrote:Es a dir, que guanyen pel que gasten sense poder pagar l'hipoteca... Que corre a càrrec nostre!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Re: Tren del ciment

Post by marcel »

dons llavors no hi ha diferencia entre el deficit que comporten els serveis considerats basics i els turistics.
Bé, a nivell economico-financer segurament deu haver-hi diferencies, pero ho desconec absolutament...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Impacte macroeconòmic

Post by Guigui »

marcel wrote:dons llavors no hi ha diferencia entre el deficit que comporten els serveis considerats basics i els turistics.
Tot depèn de les implicacions macroeconòmiques, especialment les positives, que tingui. Malgrat que sigui un concepte força invocat, cap veu autoritzada deu haver sigut capaç de quantificar aquest impacte amb exactitud, atès que és posat en dubte massivament des de sectors molt diversos, i més encara si pensem que aquests càlculs rarament transcendeixen l'àmbit estrictament econòmic, tot deixant de banda aspectes socials, ambientals, laborals, urbanístics, etc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Tren del ciment

Post by marc »

Tampoca cal que surtim tant de barcelona per veure que la genaralitat esta mantenint un pilot d'empreses que no son rendibles o que al contrari ho son pero la generalitat els fa la feina bruta.
De nou al FTC
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Nova Locomotora al Tren del Ciment

Post by Lluita1714 »

http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... _CONVO.pdf

Amb lo deficitari que és la línia, no tenien prou amb les locomotores que hi ha?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Tren del ciment

Post by Trenscat »

Amb una sola locomotora podran arrossegar 4 cotxes en lloc de 2. Tampoc crec que els hagi costat gaires diners...
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Tren del ciment

Post by Lluita1714 »

Pel que jo he pogut veure, amb prou feines omplen els dos que tenen.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Oriol
N6
N6
Posts: 218
Joined: Tuesday 01/09/2009 23:13
Location: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Re: Tren del ciment

Post by Oriol »

Que trist, en teoria havia de fer el recorregut una locomotora de vapor i no aquella Schöma diésel...
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Impacte macroeconòmic

Post by liniadelRipollés »

Aneu a La Pobla de relax i analitzeu el comportament dels viatgers del tren: on deixen el cotxe, quin trajecte fan, si visiten els jardins, si visiten el museu, si fan cap a la fonda...tot això us donarà idea de si el tren del ciment és globalment rendible o no.

Per cert, ja tenen DUES locomotores.
Guigui wrote:
marcel wrote:dons llavors no hi ha diferencia entre el deficit que comporten els serveis considerats basics i els turistics.
Tot depèn de les implicacions macroeconòmiques, especialment les positives, que tingui. Malgrat que sigui un concepte força invocat, cap veu autoritzada deu haver sigut capaç de quantificar aquest impacte amb exactitud, atès que és posat en dubte massivament des de sectors molt diversos, i més encara si pensem que aquests càlculs rarament transcendeixen l'àmbit estrictament econòmic, tot deixant de banda aspectes socials, ambientals, laborals, urbanístics, etc.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Tren del ciment

Post by Lluita1714 »

"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Tren del ciment

Post by megapauer »

Tal com hem parlat al fil de la recent visita:

Image

Image

Image

Les fotos son d'iphone, que em vaig deixar la bateria de la càmera carregant-se, però reflexen aquest nou tren semi-automàtic. :x
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Tren del ciment

Post by davida »

Hi ha moviments molt interesants al tren del Ciment.

La ARMF ha anat a engegar la maquina de vapor AM-105 i veure el seu estat.
Prova de la locomotora AM 105 Armf.net

A veure si en breu tenim el tercer tren de vapor de FGC.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Tren del ciment

Post by 437.001 »

Aquesta 105 s´assembla bastant a les Orenstein & Koppel originals de la línia.
D´on l´han treta?
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Tren del ciment

Post by Trenscat »

Ufff el tren de ciment amb tren de vapor canviaria el 200% a millor!
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Tren del ciment

Post by genissimon »

S'assembla... fins a cert punt. Totes dues són O&K. Però aquí s'acaben les diferències.

Les originals del Guardiola-Castellar eren locomotores-ténder 020.

La AM105 és una locomotora amb ténder separat i rodatge 050. Amb els eixos 1,2,4 i 5 dotats de cert moviment lateral per permetre la inscripció a corbes de radi reduït, típiques de l'ample de via de 600 mm. A més aquesta articulació dels eixos és de dos sistemes diferents: un per a l'eix 1 i 5 i un altre per als 2 i 4. Inicialment prestà serveis a la Azucarera Madrileña (d'aquí l'AM) a La Poveda, on ara hi ha el CIFVM.

Foto de la 13 original del Guardiola-Castellar a l'exterior del magatzem del ferrovellaire de Saragossa que n'és el propietari: http://www.locomotoravapor.com/fotosupl ... sa%206.jpg

Foto de la AM105 durant les proves després de posar-la en marxa a Gijón: http://www.locomotoravapor.com/fotosupl ... _4762b.jpg

Foto d'una "germana" de la 15 del Guardiola-Castellar, una locomotora-ténder Henschel 020, ara propietat de l'exèrcit:http://www.locomotoravapor.com/fotosupl ... enchel.jpg

Salut !!
437.001 wrote:Aquesta 105 s´assembla bastant a les Orenstein & Koppel originals de la línia.
D´on l´han treta?
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”