Seguiment del traspàs de Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Com creieu que està anant el traspàs?

Molt millor!
3
3%
Millor, a seques
8
8%
Es nota alguna millora, com d'informació
32
31%
No trobo la diferència
19
18%
Les enganxines dels Civia, molt mones
31
30%
Un desastre
9
9%
Altres (expliqueu)
2
2%
 
Total votes: 104

victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by victorcasta »

Petit off-topic per a en Guigui, arrel de veure-ho a la web de Rodalies: quina diferència hi ha entre dir "afeccions" o "afectacions"?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Afecció vs. afectació

Post by Guigui »

Segons el diccionari, afecció vol dir "modificació o alteració produïda en una cosa per una altra", a més d'afició i altres coses, mentre afectació significa l'acció o l'efecte d'afectar, però en el sentit de "destinar quelcom a un ús determinat", "annexar" o "fingir, ostentar algú quelcom que no té". Per tant, en l'ús que fa Renfomentadif (i també "Rodalies de Catalunya") del concepte, afecció és el terme correcte.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Alguien sabe si con el traspaso de cercanías a la Generalitat, y dado que estamos de lleno en el tema de las pegatinas y tal... ¿alguien sabe si se hará un plano de líneas nuevo que abandone la "estética Renfe" y adopte la "estética FGC"?

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ja tenen plànols aptes

Post by Guigui »

En principi, res més fàcil: agafen els plànols que tenen a la BV i la L-A, que cobreixen tota l'ATM, i els enganxen als trens i estacions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by victorcasta »

Santfeliuenc wrote:Hola,

Alguien sabe si con el traspaso de cercanías a la Generalitat, y dado que estamos de lleno en el tema de las pegatinas y tal... ¿alguien sabe si se hará un plano de líneas nuevo que abandone la "estética Renfe" y adopte la "estética FGC"?

Saludos,
Sergio
Ya existe. Se ha hecho un plano con nuevo diseño para señalar las zonas tarifarias para los títulos propios de Rodalies, aunque lo más sensato sería que se unificaran las zonas tarifarias con las del ATM. Aquí lo tienes

Per cert, avui m'han donat els fulletons horaris de les R3, R4 i R7. El tamany és més gran, com el dels horaris d'FGC, i una de les taules horàries de l'R4 en laborables està en una lletra minúscula, molt difícil de llegir.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Mako448 »

Sabadell-Sud ja té megafonia.A aquest pas,en tindrà totes les estacions,fins i tot les de via única(Santa Perpetua,Balenya-Els Hostalets o La Farga de Bebié),bueno,aquestes últimes ho dubto i molt :)
User avatar
Alex_C4
N6
N6
Posts: 317
Joined: Friday 31/08/2007 7:22
Location: Sant Sadurní d'Anoia
Contact:

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Alex_C4 »

victorcasta wrote:
Santfeliuenc wrote:Hola,

Alguien sabe si con el traspaso de cercanías a la Generalitat, y dado que estamos de lleno en el tema de las pegatinas y tal... ¿alguien sabe si se hará un plano de líneas nuevo que abandone la "estética Renfe" y adopte la "estética FGC"?

Saludos,
Sergio
Ya existe. Se ha hecho un plano con nuevo diseño para señalar las zonas tarifarias para los títulos propios de Rodalies, aunque lo más sensato sería que se unificaran las zonas tarifarias con las del ATM. Aquí lo tienes

Per cert, avui m'han donat els fulletons horaris de les R3, R4 i R7. El tamany és més gran, com el dels horaris d'FGC, i una de les taules horàries de l'R4 en laborables està en una lletra minúscula, molt difícil de llegir.
I han suprimit el R4 23.33 per sant joan despí a SVC o sigui que més d'un es quedará tirat a Martorell apartir del dilluns
User avatar
Oriol
N6
N6
Posts: 218
Joined: Tuesday 01/09/2009 23:13
Location: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Oriol »

Pel que m'hi fixo en aquest plànol, s'han passat per allà la unificació de zones Renfe - FGC: Sabadell Renfe: Zona 3, Sabadell FGC: Zona 2, Terrassa Renfe: Zona 4, Terrassa FGC: Zona 3, Sant Cugat Renfe: Zona 3, Sant Cugat FGC: Zona 2...
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by victorcasta »

És que de moment no n'hi ha, d'unificació de zones tarifàries. Esperem que l'any que ve, això canviï. Sorprèn del plànol que ara l'R7 tingui parada a Barberà.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by mikado »

http://www.lavanguardia.es

Averías y otras incidencias siguen azotando Rodalies

Desde el 1 de enero, la red ha sufrido algunas interrupciones de más de un cuarto de hora | Seis fueron graves, según la Generalitat | Muchos problemas se producen en la infraestructura, sobre todo en las señales y en la electrificación


El primer trimestre de Rodalies en manos de la Generalitat se va a cerrar con unos resultados poco positivos en cuanto a las interrupciones del servicio. Las averías y otras incidencias han obligado, desde el 1 de enero –fecha en que la Administración catalana asumió las competencias– hasta anteayer a interrumpir la circulación de trenes más de un cuarto de hora en 55 ocasiones. Los responsables de Política Territorial confían en que las medidas de prevención y coordinación con los agentes implicados –Renfe y Adif– que se están poniendo en marcha contribuyan a mejorar la situación los próximos meses, aunque, reconocen, la gran cantidad de obras en curso complica el panorama.

Los problemas en las catenarias y la electrificación han supuesto 13 interrupciones; los fallos en los sistemas de señalización, diez; averías en el material rodante, cinco, la misma cantidad que por obras y terceros Los atropellamientos han causado diez cortes y otras causas ajenas a la operación –no especificadas por el citado departamento– nueve más. En los percances relacionados con la infraestructura, las responsabilidades pueden ser de Renfe, que rinde cuentas directamente a la Generalitat, o Adif, bajo el control de Fomento, aunque desde que se traspasaron las cercanías se ha comprometido con la Administración catalana mediante un convenio a mejorar la calidad del servicio y la respuesta en caso de que haya incidencias.

Estas cifras no difieren mucho de las que los nuevos responsables de la gestión dieron a conocer en relación al primer mes de operación. En enero, se registraron 24 incidencias con cortes en el servicio, un volumen que el secretario de Mobilitat, Manel Nadal, consideró "anormalmente alto". Febrero mejoró (11 casos) pero en marzo han repuntado las interrupciones, llegando a 20, si bien este último mes incluye las ocasionadas por el temporal de nieve, en que incluso hubo trenes que quedaron atrapados y pasajeros que tuvieron que ser rescatados.

Del total de casos, 20 han sido calificados por la Generalitat como relevantes y, de estos, seis se consideran graves. Dos ocurrieron en enero y se debieron a la rotura de catenarias y pantógrafos en el tramo recién electrificado con el sistema rígido que se estudia mejorar para evitar desgastes excesivos cuando se pasa de este tendido a los cables flexibles. La nevada complicó las cosas en varios corredores, que se quedaron sin tensión o sufrieron cortes por la caída de árboles. Este mes ha habido otros tres casos destacables: uno por el desprendimiento de un muro sobre las vías, otro por la caída de una antena en la catenaria y el último porque unos elementos de la electrificación estaban indebidamente abiertos.
alexbn
N6
N6
Posts: 230
Joined: Wednesday 04/05/2005 12:41

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by alexbn »

victorcasta wrote:És que de moment no n'hi ha, d'unificació de zones tarifàries. Esperem que l'any que ve, això canviï.
No, por Dios. Si las zonas Renfe se adaptan a las zonas ATM, me tocarán los Pineda-Malgrat a dos zonas y 2,10€, cuando ahora son una zona y 1,40€. A mí y a mucha otra gente con muchos otros casos, claro. Es una barbaridad de aumento.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by victorcasta »

Jo defenso una única divisió zonal tarifària, i que aquesta sigui imposada per l'ATM, com a autoritat que és. Tema a part, és que l'actual divisió de zones de l'ATM sigui lògica i racional, que no m'ho sembla pas.
User avatar
Oriol
N6
N6
Posts: 218
Joined: Tuesday 01/09/2009 23:13
Location: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Oriol »

alexbn wrote:
victorcasta wrote:És que de moment no n'hi ha, d'unificació de zones tarifàries. Esperem que l'any que ve, això canviï.
No, por Dios. Si las zonas Renfe se adaptan a las zonas ATM, me tocarán los Pineda-Malgrat a dos zonas y 2,10€, cuando ahora son una zona y 1,40€. A mí y a mucha otra gente con muchos otros casos, claro. Es una barbaridad de aumento.
I a mi em tocarà el Cerdanyola - Mataró o Caldetes a 3 zones! Molt millor de preu!
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
jordigt2008
N6
N6
Posts: 207
Joined: Thursday 12/06/2008 19:59
Location: Sant Joan de Vilatorrada
Contact:

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by jordigt2008 »

Mako448 wrote:Sabadell-Sud ja té megafonia.A aquest pas,en tindrà totes les estacions,fins i tot les de via única(Santa Perpetua,Balenya-Els Hostalets o La Farga de Bebié),bueno,aquestes últimes ho dubto i molt :)

Y Sabadell Centre també!!
pedrofgc
N5
N5
Posts: 92
Joined: Monday 25/08/2008 10:09
Location: olesa de montserrat

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by pedrofgc »

Foto feta avui a les 17 horas aproximadament a Castelldefels.Es aquest el nou diseny de Rodalies de Catalunya???????? :avall
Attachments
011.jpg
(47.3 KiB) Downloaded 676 times
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by davida »

Mako448 wrote:Sabadell-Sud ja té megafonia.A aquest pas,en tindrà totes les estacions,fins i tot les de via única(Santa Perpetua,Balenya-Els Hostalets o La Farga de Bebié),bueno,aquestes últimes ho dubto i molt :)
Santa Perpetua, desde fa uns dies,té megafonia que anuncia els trens que circulen per la via 1, la única via.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by UT596001 »

Oriol wrote:I a mi em tocarà el Cerdanyola - Mataró o Caldetes a 3 zones! Molt millor de preu!
Em temo que no... Cerdanyola-Mataró o Cerdanyola-Caldetes són QUATRE zones, a saber que travesses les zones 2C, 1, 2E i 3E.

De tota manera si fossin tres zones només t'estalviaries cinc cèntims, ja que la ATM cobra el bitllet senzill de 3 zones a 2,95 euros, quan el de 4 zones de RENFE en val 3 euros.

A mi particularment si em mantenen el Bonotren i un preu semblant a les actuals zones el trajecte que faig són les mateixes zones sigui RENFE o ATM i per tant em semblarà una mica igual.
User avatar
Oriol
N6
N6
Posts: 218
Joined: Tuesday 01/09/2009 23:13
Location: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Oriol »

UT596001 wrote:
Oriol wrote:I a mi em tocarà el Cerdanyola - Mataró o Caldetes a 3 zones! Molt millor de preu!
Em temo que no... Cerdanyola-Mataró o Cerdanyola-Caldetes són QUATRE zones, a saber que travesses les zones 2C, 1, 2E i 3E.

De tota manera si fossin tres zones només t'estalviaries cinc cèntims, ja que la ATM cobra el bitllet senzill de 3 zones a 2,95 euros, quan el de 4 zones de RENFE en val 3 euros.

A mi particularment si em mantenen el Bonotren i un preu semblant a les actuals zones el trajecte que faig són les mateixes zones sigui RENFE o ATM i per tant em semblarà una mica igual.
Osti si, cert, que parlem d'ATM :D
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Per Nadal, el DPTOP va informar de la vaga millor que Foment

Post by Guigui »

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/04 ... _93486.php

Nadal defensa que la informació sobre la vaga va ser millor a rodalies que als trens de competència estatal

ACN / Tania Tapia
Verges
Ult. Act. 01/04/2010 13:04


El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha defensat que la informació sobre la vaga convocada per CGT, el sindicat minoritari a Renfe, va ser millor als trens de rodalies -competència del Govern- que a la resta de combois de competència estatal. 'Crec que la incidència per manca d'informació als trens regionals i de mig i llarg recorregut va ser molt alta i menor a rodalies', ha dit Nadal que defensa la tasca d'informació que s'està fent des del Govern. Per això, el conseller ha lamentat que la vaga afectés tots els trens operats per Renfe. 'Quan la vaga afecta totes les línies contamina allò que és competència del Govern de Catalunya i allò que no ho és', ha afirmat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by UT596001 »

Guigui wrote:Per això, el conseller ha lamentat que la vaga afectés tots els trens operats per Renfe. 'Quan la vaga afecta totes les línies contamina allò que és competència del Govern de Catalunya i allò que no ho és', ha afirmat.
Diu això ara i no totes les vegades que ha passat el mateix a la línia Lleida-La Pobla de Segur, línia també operada per RENFE, des de que està sota mans de FGC, per tant, també sota competència de la Generalitat? O és que les vegueries de Lleida i Alt Pirineu | Aran no són Catalunya?
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”