Estació de rodalia de La Sagrera - Meridiana
Re: "By-pas" no aprofitat.
Moltes mercès "victorcasta". Ha quedat entès.
Salutacions!
Galderic
Salutacions!
Galderic
A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Renfe aconsella no arribar a St. Andreu Arenal
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/03 ... _93125.php
Renfe aconsella agafar transports alternatius i evitar arribar a Barcelona per Sant Andreu Arenal
El tall ferroviari de sis mesos s'inicia a mig gas. Des d'aquest diumenge les línies de Rodalies de Sabadell, Vic i la UAB ja no arriben al centre de Barcelona
Quim Torrent
Barcelona
Ult. Act. 29/03/2010 08:05
L'assaig inicial va anar bé. Però avui, dia laborable, i sobretot dimarts de la setmana que ve, amb el reinici de les classes escolars i universitàries, seran proves més dures. L'operatiu muntat per pal·liar els efectes del tall de servei ferroviari de les línies R3, R4 i R7 a l'estació de Sant Andreu Arenal va poder funcionar ahir a mig gas perquè el diumenge és el dia de la setmana amb menys afluència al transport públic.
Els 5.000 viatgers que van passar ahir pel cul-de-sac que serà l'estació de Sant Andreu fins al 12 de setembre no tenen res a veure amb els 25.000 que hi passen en un dia feiner. De fet, no és casual que el primer dia de tall coincidís amb diumenge, perquè així es més fàcil ajustar l'operatiu de cara a avui.
Tot i els anuncis que s'han fet els darrers dies, encara hi va haver viatgers que el tall els va agafar per sorpresa. El personal d'informació a les andanes i el vestíbul de l'estació era l'encarregat d'indicar als despistats les opcions que tenien en arribar a Barcelona. Bàsicament dues, agafar la línia 1 del metro a l'estació de Fabra i Puig o agafar l'autobús especial que enllaça amb l'estació de Sagrera-Meridiana (L1 i L5) o amb l'estació de Rodalies de Clot-Aragó, on es poden agafar les línies del Maresme i de Granollers.Tot plegat, un viatge que allarga en uns vint minuts poder arribar al centre de la ciutat des de Vic, Manresa o Sabadell.
Per tot plegat el director de Rodalies, Miguel Ángel Remacha, va insistir ahir que, si es té un transport alternatiu, la millor opció és evitar haver d'arribar a Sant Andreu Arenal. En aquest sentit, Remacha va recordar que els viatgers de Sabadell o Terrassa tenen l'opció de Ferrocarrils de la Generalitat o dels busos directes fins al centre de Barcelona. També els viatgers de llocs com Montcada, Mollet o Santa Perpètua poden accedir a Barcelona per la línia R2.
El tall que es va iniciar ahir servirà per construir les andanes de la nova estació de Sagrera-Meridiana. La parada de les línies R3, R4 i R7, juntament amb les quatre estacions de metro que hi haurà (L1, L4, L5 i L9), convertiran aquest intercanviador en un dels més transitats de la ciutat, amb 130.000 viatgers diaris.
Renfe aconsella agafar transports alternatius i evitar arribar a Barcelona per Sant Andreu Arenal
El tall ferroviari de sis mesos s'inicia a mig gas. Des d'aquest diumenge les línies de Rodalies de Sabadell, Vic i la UAB ja no arriben al centre de Barcelona
Quim Torrent
Barcelona
Ult. Act. 29/03/2010 08:05
L'assaig inicial va anar bé. Però avui, dia laborable, i sobretot dimarts de la setmana que ve, amb el reinici de les classes escolars i universitàries, seran proves més dures. L'operatiu muntat per pal·liar els efectes del tall de servei ferroviari de les línies R3, R4 i R7 a l'estació de Sant Andreu Arenal va poder funcionar ahir a mig gas perquè el diumenge és el dia de la setmana amb menys afluència al transport públic.
Els 5.000 viatgers que van passar ahir pel cul-de-sac que serà l'estació de Sant Andreu fins al 12 de setembre no tenen res a veure amb els 25.000 que hi passen en un dia feiner. De fet, no és casual que el primer dia de tall coincidís amb diumenge, perquè així es més fàcil ajustar l'operatiu de cara a avui.
Tot i els anuncis que s'han fet els darrers dies, encara hi va haver viatgers que el tall els va agafar per sorpresa. El personal d'informació a les andanes i el vestíbul de l'estació era l'encarregat d'indicar als despistats les opcions que tenien en arribar a Barcelona. Bàsicament dues, agafar la línia 1 del metro a l'estació de Fabra i Puig o agafar l'autobús especial que enllaça amb l'estació de Sagrera-Meridiana (L1 i L5) o amb l'estació de Rodalies de Clot-Aragó, on es poden agafar les línies del Maresme i de Granollers.Tot plegat, un viatge que allarga en uns vint minuts poder arribar al centre de la ciutat des de Vic, Manresa o Sabadell.
Per tot plegat el director de Rodalies, Miguel Ángel Remacha, va insistir ahir que, si es té un transport alternatiu, la millor opció és evitar haver d'arribar a Sant Andreu Arenal. En aquest sentit, Remacha va recordar que els viatgers de Sabadell o Terrassa tenen l'opció de Ferrocarrils de la Generalitat o dels busos directes fins al centre de Barcelona. També els viatgers de llocs com Montcada, Mollet o Santa Perpètua poden accedir a Barcelona per la línia R2.
El tall que es va iniciar ahir servirà per construir les andanes de la nova estació de Sagrera-Meridiana. La parada de les línies R3, R4 i R7, juntament amb les quatre estacions de metro que hi haurà (L1, L4, L5 i L9), convertiran aquest intercanviador en un dels més transitats de la ciutat, amb 130.000 viatgers diaris.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Aquí teniu un parell de fotografies d'ahir, el primer dia del tall. Apart un dubte, per què han tancat l'accés de metro del mateix costat de Sant Andreu Arenal? Per a que la gent tingui que caminar més??
- Attachments
-
- IMG_4102.jpg (98.96 KiB) Viewed 6436 times
-
- IMG_4101.jpg (104.24 KiB) Viewed 6437 times
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Avui he agafat la L1, que desgraciadament és la única alternativa real a tot el desgavell que estan muntant.
La conclusió és: avui ha anat bé... però això no s'aguanta. El reforç a la L1 s'ha notat, però poc. Si fins ara estàvem amb freqüències d'entre 3:00 i 3:30 en hora punta, ara hem baixat a 2:30 - 3:00. Això (molt lluny dels 2:00 - 2:30 de les L2 o L5) és insuficient pel dia a dia normal, i ja no cal ni dir-ho amb la quantitat de gent que ara entra a Fabra i Puig. Però si avui la cosa ha funcionat raonablement bé és simplement perquè hi ha molta gent de vacances de Setmana Santa. El dimarts que ve, ja veurem com va.
Pel que fa a Fabra i Puig, la riuada que entrava per l'accés costat Renfe era impressionant. L'andana lateral s'omplia totalment en minut i mig aproximadament. Hi havia diversos membres de seguretat, però no he pogut veure si tallaven el pas quan l'andana estava plena. Quan ha arribat el tren, hem pogut pujar bé, però cal dir que el tren venia molt més buit de l'habitual. potser l'augment de trens ha ajudat, però m'ensumo que era més l'efecte Setmana Santa que no pas altra cosa.
Els autobusos substitutoris funcionaven puntualment i sense problemes. A això, hi ha ajudat el fet que no hi havia l'embús de cada matí a la Meridiana. Efecte Setmana Santa 100%.
En conclusió: jo dic que aquesta "xapussa" el dimarts que ve no aguanta l'embestida... encara que per propi interès, preferiria equivocar-me. A veure què passa.
I mentrestant, el ramal d'aigües per on s'haguessin pogut desviar bona part dels trens afectats, mort de fàstic. Déu n'hi do. Clar que igualment amb tota la zona de Sagrera i st. Andreu Comtal en obres, dificilment s'hi pot posar gaire cosa més. El que és realment patètic de tot plegat és que una obra així, que implica tallar una de les dues sortides cap al nord de Barcelona, s'hagi de fer exactament en el mateix moment en que l'altra sortida també està tota potes enlaire.
Les obres de Sagrera-Meridiana s'haguessin hagut de fer abans, quan es van fer les de la L1 i L5 al mateix lloc. Així, ara no hauríem d'obrir altra vegada el mateix amb el doble de cost, convertir en un caos tota la xarxa de rodalies, fer perdre milers d'hores de treball a la població, etc, etc. O com a mínim, ja que no van ser capaços de fer-ho quan tocava, podrien haver esperat un parell d'anys (ja no vindria d'aquí amb el temps que portem perdut) perquè estigués acabada la línia de St. andreu Comtal i desviar per allí els trens.
Però no, cal fer-ho ara en el pitjor moment possible, per poder tocar els nassos el màxim al país. I la gent que segueixi les consignes del govern: que es busqui "alternatives", que traduït vol dir que es compri un cotxe i deixi d'emprenyar amb això del transport públic. Quan en un país la màxima recomanació per solucionar els problemes (que el mateix govern ha creat) és "busca't la vida", és que aquesta societat no funciona, o com a mínim els seus dirigents. Tan de bo els poguéssim dir el mateix quan ens exigeixen els impostos: busqueu-vos la vida...
La conclusió és: avui ha anat bé... però això no s'aguanta. El reforç a la L1 s'ha notat, però poc. Si fins ara estàvem amb freqüències d'entre 3:00 i 3:30 en hora punta, ara hem baixat a 2:30 - 3:00. Això (molt lluny dels 2:00 - 2:30 de les L2 o L5) és insuficient pel dia a dia normal, i ja no cal ni dir-ho amb la quantitat de gent que ara entra a Fabra i Puig. Però si avui la cosa ha funcionat raonablement bé és simplement perquè hi ha molta gent de vacances de Setmana Santa. El dimarts que ve, ja veurem com va.
Pel que fa a Fabra i Puig, la riuada que entrava per l'accés costat Renfe era impressionant. L'andana lateral s'omplia totalment en minut i mig aproximadament. Hi havia diversos membres de seguretat, però no he pogut veure si tallaven el pas quan l'andana estava plena. Quan ha arribat el tren, hem pogut pujar bé, però cal dir que el tren venia molt més buit de l'habitual. potser l'augment de trens ha ajudat, però m'ensumo que era més l'efecte Setmana Santa que no pas altra cosa.
Els autobusos substitutoris funcionaven puntualment i sense problemes. A això, hi ha ajudat el fet que no hi havia l'embús de cada matí a la Meridiana. Efecte Setmana Santa 100%.
En conclusió: jo dic que aquesta "xapussa" el dimarts que ve no aguanta l'embestida... encara que per propi interès, preferiria equivocar-me. A veure què passa.
I mentrestant, el ramal d'aigües per on s'haguessin pogut desviar bona part dels trens afectats, mort de fàstic. Déu n'hi do. Clar que igualment amb tota la zona de Sagrera i st. Andreu Comtal en obres, dificilment s'hi pot posar gaire cosa més. El que és realment patètic de tot plegat és que una obra així, que implica tallar una de les dues sortides cap al nord de Barcelona, s'hagi de fer exactament en el mateix moment en que l'altra sortida també està tota potes enlaire.
Les obres de Sagrera-Meridiana s'haguessin hagut de fer abans, quan es van fer les de la L1 i L5 al mateix lloc. Així, ara no hauríem d'obrir altra vegada el mateix amb el doble de cost, convertir en un caos tota la xarxa de rodalies, fer perdre milers d'hores de treball a la població, etc, etc. O com a mínim, ja que no van ser capaços de fer-ho quan tocava, podrien haver esperat un parell d'anys (ja no vindria d'aquí amb el temps que portem perdut) perquè estigués acabada la línia de St. andreu Comtal i desviar per allí els trens.
Però no, cal fer-ho ara en el pitjor moment possible, per poder tocar els nassos el màxim al país. I la gent que segueixi les consignes del govern: que es busqui "alternatives", que traduït vol dir que es compri un cotxe i deixi d'emprenyar amb això del transport públic. Quan en un país la màxima recomanació per solucionar els problemes (que el mateix govern ha creat) és "busca't la vida", és que aquesta societat no funciona, o com a mínim els seus dirigents. Tan de bo els poguéssim dir el mateix quan ens exigeixen els impostos: busqueu-vos la vida...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Jo estic segur que la CHAPUZA no aguanta una setmana.
Apartir del 12 d'abril tenim Vilanova - Terrassa.
Nadal dimisió
Apartir del 12 d'abril tenim Vilanova - Terrassa.
Nadal dimisió
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Però... per què dimonis un cop arribats a Sant Andreu Arenal, no recomanen la L1 a Fabra i Puig direcció Sant Andreu, per canviar a la R2 a Sant Andreu Comtal?
No sé si m´equivoco, però crec que la L1 direcció Fondo, a partir de Fabra i Puig va FORÇA MENYS carregada que direcció Clot...
No sé si m´equivoco, però crec que la L1 direcció Fondo, a partir de Fabra i Puig va FORÇA MENYS carregada que direcció Clot...
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Avui he hagut d'agafar Renfe degut al tall de la L2. Com no, tren petat.Hi havia una doble 447 a la via 4, vaja que l'han acabat a temps però crec que no hi cap mes que la 1a composició.
vejam si dema enganxo un R4, aixi podre trobar seient!
Vox
vejam si dema enganxo un R4, aixi podre trobar seient!
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
la gente que venimos del valles... si alternativas tenemos... sarbus con a1, a2, a3, a4... que va a parar a s.a.a... asi que estamos en las mismas que si coges renfe... y con los catalanes, llegas a pl. catalunya, tardando 3/4 de hora... tenemos unos dirigentes politicos que piensan con el culo... senyor nadal usted dijo que cogeria renfe.. pues pruebe a coger r4 hasta s.a.a y luego l1 en hora punta... un lunes por la mañana... y luego saque conclusiones...
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Faré un resum de les coses vistes avui:
-A Badalona la nova cutre andana,sense cap cartell ni llum,i sembla com que no estigui acabada.
-A Badalona NO anuncien cap tren ni de la R1 ni de la R4,i la gent que va a Barcelona doncs s'espera a l'anda dels trens que venen de Mataró cap a Barcelona,nomès un avis dient que arribe trens procedents de Martorell,Vilafranca i St.Vicenç a l'estació
-Gent que no sap mirar els indicadors del tren i agafa el que acaba a Badalona pensant-se que va més amunt,un tren a Bdalona acaba trajecte a la vía 4 i segons desprès passa per la via direcció mataró un rodalies Mataró,doncs ve gent sortint del tren de la via 4 corrents cap a el pas superior per agafar el "Mataró".Com a mínim no m'he trobat a Badalona gent que anava a Sabadell com al nadal
- A Sant Andreu Arenal no s'entèn que hi hagui una pantalla amb les pròximes sortides a les andanes de les vies 2-4,on NO surt cap tren.Per sortir per l'estació és surt per una porta gran i no s'ha de passar cap barrera de cancel.ladores(a diferència d'entrar).Els trens arriben per vies 2-4 desprès baixen uns metres,canvien de sentit i tornen i arriben a les vies 1 i 3.Un manresa amb doble de 447 ha sortit per la via 3.A Sant Andreu Arenal no hi havia gaire gent.
-A Sant Andreu Comtal anuciaven el Regional a Lleida per Manresa dient que nomès anava a Manresa(res de Lleida),i la 440R de MD amb seients de rodalies encargada d'aquest servei no li anaven els indicadors exteriors,pel qual al Clot un és pot confondre amb un Regional de Cerbere.
Em falta inspeccionar L1,busos Clot-Sant Andreu Arenal i Regionals a Manresa desviats per Ramal de les Aigües.
Suposo que al ser Setmana Santa encara no s'ha fet la prova de foc,desprès de setmana Santa veurem que tal va tot aixó,peró el colapse a Sant Andreu Arenal i a la L1 el garantizo segur.
-A Badalona la nova cutre andana,sense cap cartell ni llum,i sembla com que no estigui acabada.
-A Badalona NO anuncien cap tren ni de la R1 ni de la R4,i la gent que va a Barcelona doncs s'espera a l'anda dels trens que venen de Mataró cap a Barcelona,nomès un avis dient que arribe trens procedents de Martorell,Vilafranca i St.Vicenç a l'estació
-Gent que no sap mirar els indicadors del tren i agafa el que acaba a Badalona pensant-se que va més amunt,un tren a Bdalona acaba trajecte a la vía 4 i segons desprès passa per la via direcció mataró un rodalies Mataró,doncs ve gent sortint del tren de la via 4 corrents cap a el pas superior per agafar el "Mataró".Com a mínim no m'he trobat a Badalona gent que anava a Sabadell com al nadal
- A Sant Andreu Arenal no s'entèn que hi hagui una pantalla amb les pròximes sortides a les andanes de les vies 2-4,on NO surt cap tren.Per sortir per l'estació és surt per una porta gran i no s'ha de passar cap barrera de cancel.ladores(a diferència d'entrar).Els trens arriben per vies 2-4 desprès baixen uns metres,canvien de sentit i tornen i arriben a les vies 1 i 3.Un manresa amb doble de 447 ha sortit per la via 3.A Sant Andreu Arenal no hi havia gaire gent.
-A Sant Andreu Comtal anuciaven el Regional a Lleida per Manresa dient que nomès anava a Manresa(res de Lleida),i la 440R de MD amb seients de rodalies encargada d'aquest servei no li anaven els indicadors exteriors,pel qual al Clot un és pot confondre amb un Regional de Cerbere.
Em falta inspeccionar L1,busos Clot-Sant Andreu Arenal i Regionals a Manresa desviats per Ramal de les Aigües.
Suposo que al ser Setmana Santa encara no s'ha fet la prova de foc,desprès de setmana Santa veurem que tal va tot aixó,peró el colapse a Sant Andreu Arenal i a la L1 el garantizo segur.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Jo aquesta tarda hi passat per Arc del Triomf, i no hi vist cap autobus de sustitució.
Preguntant a la taquilla m'han dit que el servei de reforç de bus nomes es presta de 6 a 10 del matí amb una frecuencia de pas de 4 minuts, i que a altres horas no n'hi ha.
Preguntant a la taquilla m'han dit que el servei de reforç de bus nomes es presta de 6 a 10 del matí amb una frecuencia de pas de 4 minuts, i que a altres horas no n'hi ha.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
El bus només és de Clot-Aragó a St.Andreu Arenal de fet.foronda 141 wrote:Jo aquesta tarda hi passat per Arc del Triomf, i no hi vist cap autobus de sustitució.
Preguntant a la taquilla m'han dit que el servei de reforç de bus nomes es presta de 6 a 10 del matí amb una frecuencia de pas de 4 minuts, i que a altres horas no n'hi ha.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
A BDN surten trens tambè de la via passant, la 3. Una 447 simple de BDN a Hospitalet. El seguent tren ja anava per la via 4.
Ja molaria tenir aquest reforç sempre
Vox
Ja molaria tenir aquest reforç sempre
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
A l'hora en que la L1 va a rebentar sentit Pl. Catalunya (matí), el sentit contrari cap a Fondo va gairebé buit. A l'hora punta del vespre és al revés. Diguem que al matí tothom va cap a Pl. Catalunya (o voltants), i al vespre tothom en torna.437.001 wrote:No sé si m´equivoco, però crec que la L1 direcció Fondo, a partir de Fabra i Puig va FORÇA MENYS carregada que direcció Clot...
Per tant, seria una alternativa el que tu dius en quant a capacitat, però es perdria força temps canviant amunt, avall, caminant, etc.
Pel que fa a la crònica d'avui de la L1, avui hi ha hagut problemes "tècnics" a la L1.
El que més em sorprèn de tot plegat és que mentre a tot arreu l'ambient de Setmana Santa es nota molt (pràcticament no hi ha embussos, es veu molta menys gent entrant a les estacions, als autobusos, etc), l'estació de Fabra i Puig de la L1 i la línia entre aquesta estació i Pl. Catalunya es troba al 99% de la seva capacitat. Quan arribi el dimarts... què passarà?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
La única incidència?
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
Los viajeros de Rodalies ven exagerado 5 meses de corte
1. • La única incidencia se produjo en el fallo en la lectura de billetes de pasajeros de la L-1
2. • El transbordo al metro hace perder a los usuarios unos 20 minutos por trayecto
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA
El primer día laborable del corte de tres líneas de Rodalies por las obras de construcción del nuevo intercambiador de La Sagrera, debajo de la Meridiana, tuvo un guión de lo más previsible. Viajeros sin tener muy clara la vía, recién llegados que preguntaban por el metro, despistados que no sabían llegar al centro, turistas que no entendían nada..., resignación general por un parón de cinco meses que la mayoría de consultados consideró «exagerado».
El hecho de empezar las obras en Semana Santa no es casual. El número de usuarios desciende durante estas fechas cerca de un 20%, según informó ayer Renfe, lo cual facilita que el golpe de desplazar el límite de las líneas C-3, C-4 y C-7 a la estación de Sant Andreu Arenal no sea tan duro. El examen final no llegará hasta el martes de la semana que viene, con la resurrección de los colegios y la vida laboral y la demanda diaria vuelva a ser del 100%.
«Yo creo que la gente todavía no se ha hecho a la idea de que esto va a durar más de cinco meses», apuntaba Gloria, una trabajadora del Fornet de l’Estació, que ayer empezó a notar un incremento de clientes. Gabilán, un hombre procedente de Ripoll, se enteró de las obras por la prensa y calculaba perder entre 15 y 20 minutos para llegar a Sants con la L-1 de metro, que ha aumentado la frecuencia de trenes. Rosario, una mujer con destino Pamplona, iba con tiempo de sobras «por si las moscas» y proponía colocar «un bus lanzadera que lleve directamente a la estación de Sants». «Estos cinco meses se van a hacer largos», concluía.
La única incidencia del día se produjo en la lectura de los billete de las personas que, procedentes del metro, cogían una de las tres líneas de Rodalies en sentido norte. Uno de los informadores aseguró que la máquina se volvía loca con estas tarjetas, algo que, adelantó, debería solventarse «en los próximos días».
Las líneas afectadas no recobrarán la normalidad hasta el 12 de septiembre. Eduard, un hombre de unos 40 años que viajaba con dos niños, entendía el corte pero recordaba que estas líneas están «especialmente maltratadas», ya que también sufrieron cortes en Navidad.
Los viajeros de Rodalies ven exagerado 5 meses de corte
1. • La única incidencia se produjo en el fallo en la lectura de billetes de pasajeros de la L-1
2. • El transbordo al metro hace perder a los usuarios unos 20 minutos por trayecto
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA
El primer día laborable del corte de tres líneas de Rodalies por las obras de construcción del nuevo intercambiador de La Sagrera, debajo de la Meridiana, tuvo un guión de lo más previsible. Viajeros sin tener muy clara la vía, recién llegados que preguntaban por el metro, despistados que no sabían llegar al centro, turistas que no entendían nada..., resignación general por un parón de cinco meses que la mayoría de consultados consideró «exagerado».
El hecho de empezar las obras en Semana Santa no es casual. El número de usuarios desciende durante estas fechas cerca de un 20%, según informó ayer Renfe, lo cual facilita que el golpe de desplazar el límite de las líneas C-3, C-4 y C-7 a la estación de Sant Andreu Arenal no sea tan duro. El examen final no llegará hasta el martes de la semana que viene, con la resurrección de los colegios y la vida laboral y la demanda diaria vuelva a ser del 100%.
«Yo creo que la gente todavía no se ha hecho a la idea de que esto va a durar más de cinco meses», apuntaba Gloria, una trabajadora del Fornet de l’Estació, que ayer empezó a notar un incremento de clientes. Gabilán, un hombre procedente de Ripoll, se enteró de las obras por la prensa y calculaba perder entre 15 y 20 minutos para llegar a Sants con la L-1 de metro, que ha aumentado la frecuencia de trenes. Rosario, una mujer con destino Pamplona, iba con tiempo de sobras «por si las moscas» y proponía colocar «un bus lanzadera que lleve directamente a la estación de Sants». «Estos cinco meses se van a hacer largos», concluía.
La única incidencia del día se produjo en la lectura de los billete de las personas que, procedentes del metro, cogían una de las tres líneas de Rodalies en sentido norte. Uno de los informadores aseguró que la máquina se volvía loca con estas tarjetas, algo que, adelantó, debería solventarse «en los próximos días».
Las líneas afectadas no recobrarán la normalidad hasta el 12 de septiembre. Eduard, un hombre de unos 40 años que viajaba con dos niños, entendía el corte pero recordaba que estas líneas están «especialmente maltratadas», ya que también sufrieron cortes en Navidad.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
I ja s'ha comptat amb els que -per exemple des del Vallès- han d'arribar a Sants per a enllaçar amb d'altres trens? Ahir a la tarda jo havia de ser a Lleida i havia previst agafar a Sants l'Avant de les 14'10. No hi vaig a ser a temps. Venia de Terrassa, no sé si amb el temps massa just. En tot cas -i passat que no hi hagi una manera d'arribar-hi que desconec-, vaig comprovar que, anar a Lleida o a Tarragona... suposava -des del Vallès- haver de baixar a St. Andreu A. (per R-4), haver de sortir a la superfície per agafar L-1 fins a Sagrera, i aquí -a Sagrera- haver d'accedir a la L-5 fins a Sants. Oi? Sortir al carrer, pujar a tres trens diferents, suportar -en dia de trànsits reduïts!- l'atapeïment de les estacions de metro, estar un quart d'hora més -com a mínim- per arribar al vestíbul de Sants... Per a la setmana que ve -que he de tornar a Lleida i he d'anar a Tarragona- ho tinc ben clar... Mà de cotxe.
D'altra banda, tinc un dubte. Ahir -en què al final em vaig quedar a Barcelona i ho vaig aprofitar per a cosetes que hi tenia pendents- no vaig haver-m'hi d'amoïnar, perquè vaig poder tornar a Terrassa amb el "regional" a Manresa/Lleida. (M'ho vaig fer venir bé, és clar.) Però, si vull tornar al Vallès -des de Sants- amb un rodalies de la R-4, el bitllet que puc adquirir a Sants -destinació Terrassa per exemple- em dóna dret a la utilització de les línies de metro L-5 i L-1 fins a St. Andreu A.? No em queda tan clar com en el cas del trajecte invers en direcció Sants.
D'altra banda, tinc un dubte. Ahir -en què al final em vaig quedar a Barcelona i ho vaig aprofitar per a cosetes que hi tenia pendents- no vaig haver-m'hi d'amoïnar, perquè vaig poder tornar a Terrassa amb el "regional" a Manresa/Lleida. (M'ho vaig fer venir bé, és clar.) Però, si vull tornar al Vallès -des de Sants- amb un rodalies de la R-4, el bitllet que puc adquirir a Sants -destinació Terrassa per exemple- em dóna dret a la utilització de les línies de metro L-5 i L-1 fins a St. Andreu A.? No em queda tan clar com en el cas del trajecte invers en direcció Sants.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
És ben gros
És gros que hagin sigut incapaços de preveure-ho, però encara ho és més que els ineptes siguin de la pròpia companyia que origina el tall.La única incidencia del día se produjo en la lectura de los billete de las personas que, procedentes del metro, cogían una de las tres líneas de Rodalies en sentido norte. Uno de los informadores aseguró que la máquina se volvía loca con estas tarjetas, algo que, adelantó, debería solventarse «en los próximos días».
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Continua tancada la boca de metro del mateix costat de l'estació?
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Pel que comenta Guigui, se m'aclareix el que jo (em) demanava al darrer paràgraf.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Bones Marçal,
I si dieu que la L1 a Fabra i Puig ja va al 99%... doncs no em vull imaginar després de vacances...
És tan senzill com prolongar la R2Sud de Sants cap a Manresa via Passeig de Gràcia-Les Aigües, i fer acabar la R4Sud de Sants a Pg. de Gràcia-Estació de França (i/o a Badalona).
Com es perd més temps, amb els cisallaments a Sants i al Clot, o amb el MEGATRANSBORD incòmode a Sant Andreu Arenal?
Sant Andreu Arenal podria quedar servida amb una simple llançadora fins a Montcada Bifurcació...
Dec ser bastant burro (i vosaltres també), perquè ho trobo una solució simple, fàcil i no massa cara, tenint en compte que sí, que caldrien cisallaments, però quin seria el cost total del problema si estem davant d´un col.lapse a dies vista?
Algú sabria dir quant de temps es perdria amb els cisallaments a Sants i al Clot, cada cop que un rodalies passés cisallant?
Penso que la L1 direcció Fondo per fer transbord a Sant Andreu Comtal seria una alternativa, crec, sempre i quan es vulgui evitar el col.lapse.wefer wrote: A l'hora en que la L1 va a rebentar sentit Pl. Catalunya (matí), el sentit contrari cap a Fondo va gairebé buit. A l'hora punta del vespre és al revés. Diguem que al matí tothom va cap a Pl. Catalunya (o voltants), i al vespre tothom en torna.
Per tant, seria una alternativa el que tu dius en quant a capacitat, però es perdria força temps canviant amunt, avall, caminant, etc.
I si dieu que la L1 a Fabra i Puig ja va al 99%... doncs no em vull imaginar després de vacances...
Penso que no s´hi han trencat el cap gens... ¨Pel que fa a la crònica d'avui de la L1, avui hi ha hagut problemes "tècnics" a la L1.
El que més em sorprèn de tot plegat és que mentre a tot arreu l'ambient de Setmana Santa es nota molt (pràcticament no hi ha embussos, es veu molta menys gent entrant a les estacions, als autobusos, etc), l'estació de Fabra i Puig de la L1 i la línia entre aquesta estació i Pl. Catalunya es troba al 99% de la seva capacitat. Quan arribi el dimarts... què passarà?
És tan senzill com prolongar la R2Sud de Sants cap a Manresa via Passeig de Gràcia-Les Aigües, i fer acabar la R4Sud de Sants a Pg. de Gràcia-Estació de França (i/o a Badalona).
Com es perd més temps, amb els cisallaments a Sants i al Clot, o amb el MEGATRANSBORD incòmode a Sant Andreu Arenal?
Sant Andreu Arenal podria quedar servida amb una simple llançadora fins a Montcada Bifurcació...
Dec ser bastant burro (i vosaltres també), perquè ho trobo una solució simple, fàcil i no massa cara, tenint en compte que sí, que caldrien cisallaments, però quin seria el cost total del problema si estem davant d´un col.lapse a dies vista?
Algú sabria dir quant de temps es perdria amb els cisallaments a Sants i al Clot, cada cop que un rodalies passés cisallant?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Sincerament: posats a perdre temps, prefereixo perdre'l fent el transbord i utilitzant el mitjà alternatiu, que almenys ja tindré calculat quin temps de més necessito per arribar a destinació, que perdre temps parat dins d'un tren que acumula retards per culpa de cisallaments, sense saber a quina hora arribaré.437.001 wrote:Com es perd més temps, amb els cisallaments a Sants i al Clot, o amb el MEGATRANSBORD incòmode a Sant Andreu Arenal?