Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by Lluita1714 »

metring wrote:Ho deia perquè s'havia parlat d'enllaçar les xarxes a Gràcia.
bé, tot i així, no em sembla gaire directe. Si de cas es pot buscar un nou camí per a les línies 6 i 7, per separar-les de la resta i permetre una major freqüència fins a Sant Cugat, sense saturar el túnel barceloní, i d'aquí, fer una nova "versió" del túnel de Gràcia per disgregar aquestes dues línies, però no em sembla bona idea per la Llobregat - Anoia.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Pensar diferent

Post by Guigui »

Pel traçat que tenen la BV i la LA, no té gaire sentit unir-les. Més aviat, cal pensar en la xarxa ferroviària barcelonina en el seu conjunt i veure si hi ha alguna possibilitat d'enllaçar-les per una altra banda. Això requeriria una unificació a ample UIC, tasca relativament fàcil ja que els gàlibs de totes les línies d'Adif i FGC hi estan adaptats; per tant, "només" caldria fer un canvi d'ample i unificació de tensió de catenària.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Yo ampliaría desde Pza. España bajo Avda. Mistral y con parada intermedia en Sant Antoni (L2), hasta las proximidades de la Rambla, donde lógicamente giraría buscando la estación de Pza. Cataluña.

Y al unir las redes del Vallés y Llobregat, pues:

- Unificación de ancho de vía a UIC
- Unión de líneas del Vallés con líneas del Llobregat
- Unificación de la nomenclatura coherentemente con las nuevas pegatinas
- Reconsideración de los trazados de L6 y L7

En este último punto y si las líneas recorren el tronco central parando en casi todas las estaciones... ¿hasta qué punto sería de recibo mantener el tramo entre Gràcia-Reina Elisenda? ¿por qué no reducir la L7 a algo simplemente entre Av. Tibidabo y Gràcia o sólo hasta Pl. Molina/St. Gervasi? sería en pos de liberar el corredor central para cercanías y no se pierde nada en la L6 y se reduce simplemente la L7.

Evidentemente que es muy cómodo bajar desde Av. Tibidabo o Reina Elisenda como se hace actualmente hasta Pza. Cataluña sin trasbordos, pero es mucho más importante una circulación fluida al Vallés sin colapsar el túnel con servicios de metro que al no pasar cada 2-3 minutos y compratir infraestructura con 4 líneas más no se pueden dar. También es cómodo para los usuarios de Martorell, Molins y Sant Feliu o Sant Joan entrar hasta Pza. cataluña directos y con la reformulación de la red de cercanías y el cambio de R4 a R2, ahora se entrará por Paseo de Gracia y habrá que cambiar de tren, pero las cosas se hacen para mejorar el caos y cruce de líneas que hay en Sants, con lo cual si las líneas 6 y 7 del metro se revisasen para no colapsar el tronco central de cercanías, saldríamos todos ganando.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by Vox »

Bueno, creo que ya está previsto que la L7 se quede en Gracia y la L6 en Sarrià (es decir, que no lleguen a Plaça Cat)

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”