Home, jo sincerament prefereixo que l'Estació de França segueixi prestant servei ferroviari durant molts i molts anys!xevi wrote:Per mi hi ha un lloc ideal, és l'Estació del Nord, abans però s'hauria de construir un pavelló al costat per deixar l'espai lliure per un gran museu del transport i que les AAVV de torn no es queixessin, que es queixerien igual.
De totes maneres si l'Estació de França deixa de prestar servei algun dia, seria el lloc ideal per fer un dels millors museus del món sobre mobilitat. Us imagineu l'EdF amb la col.lecció de TMB, de FGC, tot el material del Museu de Vilanova i el museu SEAT (SEAT conserva un centenar de vehicles -1 model de cada- en una nau de la Z. Franca per un futur museu). Em fa molta ràbia veure les possibilitats que tenim per crear grans coses i no es fa res.
Què us sembla tot plegat?
Museu de la Mobilitat
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Local provisional pel Museu de la Mobilitat
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Local provisional pel Museu de la Mobilitat
Home, jo espero que no deixi mai de prestar servei però si això passés, seria un bon espai.
Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
Sembla que TMB està estudiant la ubicació del Museu a Barcelona o alguna ciutat propera i no troba espai.
Proposo aquest fil per tal de proposar entre tots una o vàries possibles ubicacions.
Què us sembla?
Proposo aquest fil per tal de proposar entre tots una o vàries possibles ubicacions.
Què us sembla?
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
[mode sarcàstic on]
A la planta baixa de l'edifici 'cua de núvia' de Norman Foster, al Triangle Ferroviari.
[mode sarcàstic off]
A la planta baixa de l'edifici 'cua de núvia' de Norman Foster, al Triangle Ferroviari.
[mode sarcàstic off]
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
El 27 d'Octubre de 2009 jo ja deia això (parlant de l'Estació de França):
I no es pot deixar com està ?
I si no, omplir la platja de vies amb el museu de la mobilitat i convertir-la en la nova terminal del Tren dels Llacs?
Ah! no, que estem a Catalunya !!
Salut !!
I no es pot deixar com està ?
I si no, omplir la platja de vies amb el museu de la mobilitat i convertir-la en la nova terminal del Tren dels Llacs?
Ah! no, que estem a Catalunya !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
I.. Estació del Nord?...
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
cocheras de SAan Martin ?
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
Jo apostaria fort per l'Estació del Nord, però ja m'imagino la reacció de les Assoc. de Véïns.
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
Jo m'imagino la reacció del 99.5% de les associacions de veíns: sempre hi ha un centre cívic o una guardería pendent de construir a qualsevol emplaçament lliure, encara que n'hi hagi un altre a 500 metres. Si no hi ha una mica de decissió i criteri, no es farà mai.
Salutacions
Marcel
Salutacions
Marcel
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
El que cal és no caure en la trampa de l'Ajuntament: quan volen fer alguna cosa, la fan sense demanar permís a ningú i punt. Tinc un exemple molt recent i molt a prop de casa, l'antic canòdrom Meridiana, on han decidit fer-hi un centre d'art modern associat al CCCB que no se sap ben bé per què servirà i que la veritat l'importa ben poc a tothom, mentre els pocs nens del barri que aconsegueixen places d'ensenyament públic han d'anar en metro fins a l'escola d'un altre barri perquè aquí no n'hi han, a l'igual que molts altres serveis. Però el centre aquest s'instal·larà i aquí ningú ha preguntat l'opinió al barri.Marcel Estadella wrote:Jo m'imagino la reacció del 99.5% de les associacions de veíns: sempre hi ha un centre cívic o una guardería pendent de construir a qualsevol emplaçament lliure, encara que n'hi hagi un altre a 500 metres.
En canvi, quan l'Ajuntament no vol fer alguna cosa com és el cas del museu de la mobilitat, s'emparan en coses com el referèndum que van plantejar a les cotxeres de Sants, sabent perfectament a l'avançada que sortirà que no. Es tracta de fer referèndums únicament quan saben perfectament que guanyarà el que ells volen. Li diuen "democràcia a la Cubana".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
Si, és com una mena de "xantatge sentimental". En el cas de les cotxeres de Sants, els hi van dir si s'estimaven més un centre cívic o un museu de transport. Què havia de guanyar? A més, no sé qui els hi va posar la por al cos amb que el museu "faria soroll"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Insult a la intel·ligència
Que ja té nassos, en una ciutat tan sorollosa com aquesta. Demostra que els que hi van caure no sabien ni què és un museu ni què és Barcelona.metring wrote:A més, no sé qui els hi va posar la por al cos amb que el museu "faria soroll"
Veig que la crosta caciquista inherent a la nostra política aflora amb cada vegada menys escrúpols.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
Crec que el que ens hauriem de plantejar és un gran Museu del Transport/Mobilitat a Barcelona amb diferents col.leccions actualment en magatzems, m'explico.
Us imagineu per uns monents en un recinte com l'Estació de França amb les col.leccions de TMB, FGC (Vehicles de l'exposició de la Pobla de Lillet al Tren del Ciment, algun Cremallera de Núria, la Berga, la Garratt...), Museu SEAT (tenim 200 vehicles en un magatzem de la Z.Franca), motos, els vehicles de bombers i ja posats a somiar també hi podriem incloure el Museu de Vilanova, us imagineu quina passada de Museu? el més fort és que aquestes col.leccions existeixen, crec que estem perdent una gran oportunitat de tenir un gran Museu i més en un moment o s'està replantejant en model turístic de BCN. Crec que aquest Museu acompanyat de circulacions històriques dels Brill, del 300, Tramvia blau, etc... tindria un èxit brutal a nvell mundial. Si Lió, Paris o Milà tinguessin un Museu d'aquestes característiques, no hi anirieu?
Us imagineu per uns monents en un recinte com l'Estació de França amb les col.leccions de TMB, FGC (Vehicles de l'exposició de la Pobla de Lillet al Tren del Ciment, algun Cremallera de Núria, la Berga, la Garratt...), Museu SEAT (tenim 200 vehicles en un magatzem de la Z.Franca), motos, els vehicles de bombers i ja posats a somiar també hi podriem incloure el Museu de Vilanova, us imagineu quina passada de Museu? el més fort és que aquestes col.leccions existeixen, crec que estem perdent una gran oportunitat de tenir un gran Museu i més en un moment o s'està replantejant en model turístic de BCN. Crec que aquest Museu acompanyat de circulacions històriques dels Brill, del 300, Tramvia blau, etc... tindria un èxit brutal a nvell mundial. Si Lió, Paris o Milà tinguessin un Museu d'aquestes característiques, no hi anirieu?
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
La estació de França es un espai fantàstic per fer el museu, pero aixó suposaria la seva desaparició com a terminal ferroviaria, i estic segur que d' aqui uns anys, amb l' augment de trens d' alta velocitat procedents d' arreu d' Europa, i la seva ubicació, algú la redescobrirà.
Crec que part del museu, (objectes, planols, sales d' exposicions, podrien anar a l' edifici costat Besos de la mateixa estació, i per exposar material movil, ponts de senyals, etc, habilitaria l' antiga platja de víes, em refereixo a aquell espai que hi ha enrte el final de la marquesina i el començament de tunel cap a Marina.
Per altra banda, el conjunt d' instalacions que hi ha entre Mercat Nou i Santa Eulalia, tenen interés per si mateixes (cotxeres, tallers, antiga estació de Bordeta (el que queda) Sots estació electrica..... Segur que hi ha espai per exposar tot el material relatiu al metro que tenen enmagatzemat.
Crec que part del museu, (objectes, planols, sales d' exposicions, podrien anar a l' edifici costat Besos de la mateixa estació, i per exposar material movil, ponts de senyals, etc, habilitaria l' antiga platja de víes, em refereixo a aquell espai que hi ha enrte el final de la marquesina i el començament de tunel cap a Marina.
Per altra banda, el conjunt d' instalacions que hi ha entre Mercat Nou i Santa Eulalia, tenen interés per si mateixes (cotxeres, tallers, antiga estació de Bordeta (el que queda) Sots estació electrica..... Segur que hi ha espai per exposar tot el material relatiu al metro que tenen enmagatzemat.
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
Totes aquestes instal.lacions, a excepció de l'edifici de la sots-central, seran enderrocades properament.iluro wrote: Per altra banda, el conjunt d' instalacions que hi ha entre Mercat Nou i Santa Eulalia, tenen interés per si mateixes (cotxeres, tallers, antiga estació de Bordeta (el que queda) Sots estació electrica..... Segur que hi ha espai per exposar tot el material relatiu al metro que tenen enmagatzemat.
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
Quèeeeeeeeee???????? No tenen cap catalogació de patrimoni????????????????????
Consell Assessor?
Consell Assessor?
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
per això mateix es conserva l'edifici de la sotscentral. La resta d'instal.lacions del departament de vies i altres edificis auxiliars seran enderrocats.metring wrote:Quèeeeeeeeee???????? No tenen cap catalogació de patrimoni????????????????????
Consell Assessor?
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
El LLOP wrote:Totes aquestes instal.lacions, a excepció de l'edifici de la sots-central, seran enderrocades properament.iluro wrote: Per altra banda, el conjunt d' instalacions que hi ha entre Mercat Nou i Santa Eulalia, tenen interés per si mateixes (cotxeres, tallers, antiga estació de Bordeta (el que queda) Sots estació electrica..... Segur que hi ha espai per exposar tot el material relatiu al metro que tenen enmagatzemat.
I les cotxeres de Santa Eulalia.... Tambe ????
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
Pel que tinc entés (algú hi haurà que ho sabrà millor), en aquest cas van ser el propis veins els qui van tirar enrere el projecte. Eren altres èpoques, les deficiències socials més acusades i no cassaven amb la cabessoneria d'entestar-se en "seguir refregant" els tramvies a la cara dels ciutadans, els quals no els podien ni veure gràcies a una hàbil operació municipal per tots coneguda.metring wrote:Si, és com una mena de "xantatge sentimental". En el cas de les cotxeres de Sants, els hi van dir si s'estimaven més un centre cívic o un museu de transport. Què havia de guanyar? A més, no sé qui els hi va posar la por al cos amb que el museu "faria soroll"
Estic amb en Wefer: algú va demanar per fer el Fòrum? Diagonal si, o diagonal si? Hi ha milions d'exemples. L'ajuntament des de sempre ha fet el que li ha rotat, i no ha tingut més que tirar d'un fil o afluixar un altre per fer venir l'aigua a la seva llera. Els barcelonins som així de maleables.
Al meu entendre, les fires s'haurien de celebrar d'un redimoni de vegada a la Fira2, que per això es va construïr. Amb futur metro, llançadores gratuites i la zona plagada d'hotels, no sé què fem celebrant mostres universals a edificis de museu del tot inapropiats per a tal tasca, per no dir els embussos que provoquen a la zona de pl.Espanya durant tots els dies que duren. Així doncs, sense gaires adaptacions, escolliria un dels palaus de l'av. Maria Cristina per ubicar-hi el museu del transport, ampliant així més el generós ventall de museus de Montjuïc.
Què és alló??
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
Un museu de la mobilitat o del transport no hauria de ser una simple exposició d'elements en estat estàtic.
Crec que el millor museu que podríem tenir, a més d'una exposició estàtica, és una xarxa de demostració de mitjans de transport. És per això que crec que el museu del transport i/o de la mobilitat ha de tenir connexió ferroviària amb la resta del món.
Salut !!
Crec que el millor museu que podríem tenir, a més d'una exposició estàtica, és una xarxa de demostració de mitjans de transport. És per això que crec que el museu del transport i/o de la mobilitat ha de tenir connexió ferroviària amb la resta del món.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.