http://www.elpunt.cat/noticia/article/4 ... 01005.html
Un centenar de treballadors de Temoinsa, a Granollers, comencen a partir d'avui una vaga indefinida
L'empresa, que es dedica a la rehabilitació de trens, té filials a diversos països
09/11/09 02:00 - Granollers - U. comas
Un centenar de treballadors de l'empresa Temoinsa, amb seu central a Granollers (Vallès Oriental), tenen previst iniciar avui una vaga indefinida com a mesura de protesta per no haver cobrat la nòmina del mes d'octubre i altres primes que encara tenen pendents. L'empresa, que es dedica al sector ferroviari i té com a clients Renfe o el servei Metropolità de Barcelona, té filials en diversos països, i dóna feina a 300 persones més que, segons el comitè d'empresa, també es veuran afectades.
Els 98 treballadors de Temoinsa comencen avui una vaga indefinida per denunciar la seva situació. De fet, segons explica el portaveu del comitè d'empresa, Germán González, de totes maneres no podrien treballar perquè Enher els ha anunciat que els tallarà el subministrament elèctric pel no haver pagat les factures. Ha passat el mateix amb Telefònica, que ha tallat la línia telefònica, afegeix González. Segons aquest portaveu, l'empresa –amb qui no s'ha pogut contactar– tenia una negociació amb Agrupación Albatros per vendre's la firma, però justament a final de la setmana passada, el president de Temoinsa, Miquel de Sagarra, els va anunciar que no hi havia hagut acord. Paral·lelament, Temoinsa estava en concurs de creditors.
Els treballadors van començar les mobilitzacions dilluns passat en protesta per no haver cobrat el salari del mes d'octubre a més de diversos endarreriments. Segons González, la direcció de l'empresa no pot argumentar crisi en el sector ferroviari quan, en realitat, el que es pensen que ha passat és una «mala gestió» de la direcció d'una empresa que precisament enguany celebra el seu 30è aniversari entre els seus clients Renfe, Alstom o la Ferrovia italiana, entre d'altres. Pel que fa a les filials, que donen feina a 300 persones més, n'hi ha a la Xina (amb 120 treballadors), Brasil, Xile, Egipte, Malàsia l'Estat francès.
Vaga a Temoinsa
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Vaga a Temoinsa
http://www.adn.es/local/lleida/20100121 ... clara.html
També surt a la edició impresa de La Vanguardia
(ADN, 22 gener 2010)
El juez declara concurso necesario de la empresa ferroviaria Temoinsa
EFE
Barcelona | hace 1 minuto |
Temoinsa, dedicada a la fabricación de material ferroriario, fue declarada ayer en concurso necesario de acreedores por el juez, con un pasivo estimado en 30 millones de euros que principalmente adeuda a la banca.
Según informa La Vanguardia, el concurso fue instado por uno de sus proveedores, Alte Transportes, y Temoinsa, propiedad de los hermanos Pau y Miquel de Sagarra, negocia con diversos grupos la venta de la empresa.
La empresa ha sufrido la crisis por la caída de márgenes y el rechazo de la banca a refinanciar su deuda.
També surt a la edició impresa de La Vanguardia
(ADN, 22 gener 2010)
El juez declara concurso necesario de la empresa ferroviaria Temoinsa
EFE
Barcelona | hace 1 minuto |
Temoinsa, dedicada a la fabricación de material ferroriario, fue declarada ayer en concurso necesario de acreedores por el juez, con un pasivo estimado en 30 millones de euros que principalmente adeuda a la banca.
Según informa La Vanguardia, el concurso fue instado por uno de sus proveedores, Alte Transportes, y Temoinsa, propiedad de los hermanos Pau y Miquel de Sagarra, negocia con diversos grupos la venta de la empresa.
La empresa ha sufrido la crisis por la caída de márgenes y el rechazo de la banca a refinanciar su deuda.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
Re: Vaga a Temoinsa
Així, ja no fan les remodelacions dels 4.000 de la L1?
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Vaga a Temoinsa
A veure, quan una empresa és declarada en concurs de creditors (antiga "suspensión de pagos") obligatori es sinònim de tancament. Si és voluntari potser encara tenien alguna possibilitat de salvar-se, però quan ho diu el jutge...
Hi ha algunes que mantenen l'activitat com poden, però m'imagino que en aquest cas serà un campi qui pugui. A més, TMB no li donarà més feina si s'ensuma que no la pot fer (no té materials per restaurar, el personal està en vaga,...)
Pinta malament, la veritat.
Hi ha algunes que mantenen l'activitat com poden, però m'imagino que en aquest cas serà un campi qui pugui. A més, TMB no li donarà més feina si s'ensuma que no la pot fer (no té materials per restaurar, el personal està en vaga,...)
Pinta malament, la veritat.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
Re: Vaga a Temoinsa
A les hores, espero que els de Tradinsa, els qui fan la reforma dels 3.000, puguin fer alguna cosa...
Re: Vaga a Temoinsa
La pitjor notícia:
http://www.europapress.cat/catala/notic ... 04551.html
Temoinsa tanca la seva fàbrica a Granollers (Barcelona) i acomiada 85 treballadors
BARCELONA, 16 Abr. (EUROPA PRESS) -
L'empresa Tècniques Modulars i Industrials, S.A. (Temoinsa), amb seu central a Granollers (Barcelona), cessarà la seva activitat després de no superar el concurs de creditors i deixarà sense ocupació els seus 85 treballadors.
Dimarts que ve finalitza el termini de consulta per executar l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) i el president del comitè d'empresa, Alejandro González, ha assegurat a Europa Press que no hi ha acord sobre les indemnitzacions dels treballadors i que veuen "molt difícil" trobar una solució a la reunió prevista per al dilluns.
González ha argumentat que els administradors concursals no han garantit a la plantilla que pugui cobrar les seves indemnitzacions, ja que a l'empresa li queden per cobrar 4,5 milions d'euros de la venda de les seves filials a Xile i el Brasil, amb els quals estava previst cobrir les indemnitzacions.
"Sospitem que és una venda fraudulenta", ha constatat González, argumentant que Temoinsa --que es dedica al sector ferroviari i té clients com Renfe-- no va demanar avals als compradors de les filials i tan sols els van limitar el termini de pagament a juny de 2013.
El representant de la plantilla ha insistit que necessiten tenir la certesa que els diners arribaran, "sigui quan sigui", ja que no estan disposats que l'Estat, a través del Fons de Garantia Salarial (Fogasa), es faci càrrec de les indemnitzacions, "perquè l'empresa té diners".
http://www.europapress.cat/catala/notic ... 04551.html
Temoinsa tanca la seva fàbrica a Granollers (Barcelona) i acomiada 85 treballadors
BARCELONA, 16 Abr. (EUROPA PRESS) -
L'empresa Tècniques Modulars i Industrials, S.A. (Temoinsa), amb seu central a Granollers (Barcelona), cessarà la seva activitat després de no superar el concurs de creditors i deixarà sense ocupació els seus 85 treballadors.
Dimarts que ve finalitza el termini de consulta per executar l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) i el president del comitè d'empresa, Alejandro González, ha assegurat a Europa Press que no hi ha acord sobre les indemnitzacions dels treballadors i que veuen "molt difícil" trobar una solució a la reunió prevista per al dilluns.
González ha argumentat que els administradors concursals no han garantit a la plantilla que pugui cobrar les seves indemnitzacions, ja que a l'empresa li queden per cobrar 4,5 milions d'euros de la venda de les seves filials a Xile i el Brasil, amb els quals estava previst cobrir les indemnitzacions.
"Sospitem que és una venda fraudulenta", ha constatat González, argumentant que Temoinsa --que es dedica al sector ferroviari i té clients com Renfe-- no va demanar avals als compradors de les filials i tan sols els van limitar el termini de pagament a juny de 2013.
El representant de la plantilla ha insistit que necessiten tenir la certesa que els diners arribaran, "sigui quan sigui", ja que no estan disposats que l'Estat, a través del Fons de Garantia Salarial (Fogasa), es faci càrrec de les indemnitzacions, "perquè l'empresa té diners".