Queixa al Síndic de Greuges línia Vilafranca-Tarragona

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Queixa al Síndic de Greuges línia Vilafranca-Tarragona

Post by Guigui »

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _89319.php

UGT presenta una queixa al síndic de greuges pel 'servei deficient' de la línia d'autobús Vilafranca-Tarragona

ACN
Tarragona
Ult. Act. 25/02/2010 22:02


UGT ha presentat una queixa al síndic de greuges pel que considera un 'servei deficient' de la línia d'autobús entre Vilafranca del Penedès i Tarragona, gestionada per Autocars Penedès. Segons el sindicat, la línia suporta una gran afluència d'usuaris que fa que normalment els autobusos vagin plens i les persones hagin d'anar dretes o bé que molta gent s'hagi de quedar a terra i no pugui arribar al seu destí a l'hora prevista. 'A més, cal afegir-hi l'estat lamentable en el que es troben alguns autocars que aquesta empresa utilitza: seients trencats, sense reposacaps, etcètera', han enumerat des de la UGT, que també lamenta la impossibilitat de contactar amb els responsables de mobilitat.

Malgrat els intents per posar-se en contacte amb l'Autoritat Territorial de la Mobilitat del Camp de Tarragona a través del seu telèfon d'atenció al client (902 734 322), des d'UGT Tarragona assegura que va ser del tot impossible poder parlar amb ningú. El següent pas va ser trucar al Departament de Política Territorial de la Generalitat de Catalunya per poder parlar amb algun responsable que pogués solucionar el problema. 'Se'ns va assegurar que es miraria de fer el possible perquè no es repetissin situacions com les anteriorment descrites. Després d'aquesta conversa, algun servei s'ha reforçat, però només algun dia concret, i no duent-se a terme en tots els serveis en els quals hi ha més demanda', han assenyalat des del sindicat.De fet, UGT denuncia que 'el servei deficient' s'ha seguit duent a terme per part d'Autocars Penedès en repetides ocasions, com per exemple el dimarts 23 de febrer que l'autocar de l'horari de les 7.48h d'Altafulla va deixar la gent a terra, malgrat que el xofer va avisar l'empresa que calia un reforç. Posteriorment, l'autobús de les 8.10h de Torredembarra va quedar ple a vessar amb gent dreta i, un cop va arribar a Altafulla, va haver de tornar a deixar gent a terra.La línia regular de transport col·lectiu de Vilafranca - El Vendrell - Tarragona - Salou - Port Aventura, que inclou els municipis de Vilafranca, Els Monjos, La Ràpita, l'Arboç, La Gornal, Bellvei, El Vendrell, Roda de Barà, Creixell, Torredembarra, Altafulla i Tarragona és molt utilitzada pels veïns i veïnes d'aquestes localitats, sobretot amb l'entrada del Sistema Tarifari Integrat, fet que en rebaixa considerablement el preu. Gran quantitat de persones utilitzen el transport que ofereix l'empresa Autocars Penedès per anar a treballar, estudiar i visitar al metge.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
fcuevas27

Re: Queixa al Síndic de Greuges línia Vilafranca-Tarragona

Post by fcuevas27 »

Queixar-se al Sindic, esta be, pero no es suficient... existeix un organisme anomenat Junta Arbrital de Transport de Catalunya...
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Queixa al Síndic de Greuges línia Vilafranca-Tarragona

Post by Sagrerenc »

Si la línia de bus té tants usuaris, perquè no es reclama una línia de trens regionals Barcelona-Vilafranca-El Vendrell-SVC-Tarragona-Reus? O demanar a Renfe la coordinació horària entre la R4 i els Regionals procedents de Vilanova?
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Queixa al Síndic de Greuges línia Vilafranca-Tarragona

Post by 437.001 »

El cas és que hi ha tren directe entre Tarragona i Vilanova, i no hi ha línia de bus important, tot i el transbordament a St.Vicenç(*)
En canvi la línia de bus Vilafranca-Tarragona va molt carregada, tot i haver-hi tren però amb transbord a St.Vicenç. Motius?
Un d´ells és el temps d´espera a Sant Vicenç pels passatgers provinents del Vendrell. Les correspondències no estan coordinades, i de vegades és més d´una hora.
Degut a això, el temps de trajecte en tren entre El Vendrell i Tarragona (30km), és gairebé igual al trajecte entre El Vendrell i BCN (60km).
Els municipis de Creixell i Roda de Barà, tot i trobar-se a la línia BCN-St.Vicenç-Tarragona, no tenen estació, el tren no s´hi ha aturat MAI.
Bé, en el cas de Creixell, això és totalment cert, en el cas de Roda de Barà, hi ha dues estacions, però a la línia de Valls, una totalment aïllada (que irònicament es diu Roda de Barà), i una altra situada en ple centre del casc antic de Roda (paradoxalment anomenada Roda de Mar), però en una només hi para un tren per dia i sentit, a l´altra cinc...
Creixell a més té el problema de la N340, que està saturada, i que es col.lapsa a la més mínima incidència. A Creixell no hi ha un sol semàfor, tot i que la N340 parteix el municipi fins que no es construeixi la variant.
Tot s´ha de dir, no consta que els municipis de Creixell ni de Roda de Barà hagin fet el més mínim esforç per què Adif/Renfe facin que el tren hi pari...

En els casos de Torredembarra i Altafulla, tot i estar ben servides pel tren (tot i que l´estació d´Altafulla des de la reforma ara és una mica sinistra al vespre i ja no s´hi pot comprar bitllet com abans), el bus dóna servei a zones menys allunyades del centre que l´estació de Renfe.


(*): hi ha tren directe entre Tarragona i Vilanova, el Catalunya Exprés, per les altres estacions (Cunit, Segur, Calafell) hi ha només un tren directe al dia, si no s´ha de fer transbord a Sant Vicenç, però el transbordament és més ràpid que el de la línia de Vilafranca, entre d´altres coses perquè hi ha més trens de rodalies a la línia de Vilanova que a la de Vilafranca...
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Queixa al Síndic de Greuges línia Vilafranca-Tarragona

Post by Sagrerenc »

Crec que seria una bona idea que, quan es creï el nucli de Rodalia a Tarragona, es facin empalmar algunes línies, de tal manera que alguns trens actuals de les línies R2 i R4 de Barcelona prolonguin el seu recorregut com a R1 de Tarragona. El mateix aplicat a Girona (prolongació de la R1 de Barcelona fins a Girona).

Aquesta mesura evitaria la saturació de la línia de bus, que de totes maneres continua sent necessària per donar servei a nuclis que no tenen estació ferroviària.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tarragona-Girona en rodalia

Post by Guigui »

Rodalia Tarragona-Girona, parant a totes les estacions? El somni humit de la direcció d'FGC!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”