Aquí ja tinc més dubtes. Em sembla més correcte dir El Poble Sec i El Poble Nou, ja que és d'aquestes denominacions més aviat genèriques que es deriva el topònim.Vilarrubla wrote:I ficar minúscules i guions on toca: El Poble-sec.
Seguiment de les obres de la L9
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Els noms correctes
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Els noms correctes
Jo no hi entenc gaire per tant no em puc ficar en quin és més correcte si el Poble Sec i el Poble Nou o el Poble-sec i el Poblenou... l'únic que demano és que el nom de l'estació estigui escrit com el nom oficial del barri. Si cal canviem l'oficial.Guigui wrote:Aquí ja tinc més dubtes. Em sembla més correcte dir El Poble Sec i El Poble Nou, ja que és d'aquestes denominacions més aviat genèriques que es deriva el topònim.Vilarrubla wrote:I ficar minúscules i guions on toca: El Poble-sec.
Evidentment podem entrar a discutir si el nom oficial del barri és més o menys correcte. En el cas del Poble-sec, altres barris i llocs amb el mateix nom s'escriuen així amb guió com per exemple el barri del Poble-sec de la Seu d'Urgell (municipi de la Seu d'Urgell i les Valls de Valira), això no vol dir que estigui correcte, básicament perquè surten d'un mateix nomènclator, i aquest sol equivocar-se com per exemple corregir el nom d'un nucli però mantenir el nom del municipi en la versió antiga.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres de la L9
Acabo de tornar i exposo les meves impressions.
Queixes:
El terra rellisca en excés. Jo que anava ja amb unes sabates un pèl relliscants, de poc no caic en determinats llocs!.
A Bon Pastor la senyalització és una porqueria. Les fletxes que diuen, per exemple, sortida, tiren cap amunt, i et trobes que l'escala que està al costat, o va cap avall o baixa de dalt. El mateix amb l'accés a l'andana de tornada. Tampoc trobo la raó a tantes escales mecàniques.
I avui de primeres ja s'han espatllat diversos ascensors, ben bé un a cada estació, mentre que algun que altre passadís estava fosc per problemes en l'enllumenat.
Coses positives: S'ha arreglat la disposició dels bancs de les andanes inferiors, ja no provoquen mal d'esquena a ningú, encara que a les estacions de Santa Coloma res ha canviat.
D'aquí a una estona posaré un parell de fotos, i més tard muntaré el vídeo.
PD: Trobo que caldria canviar el títol del fil per "Seguiment de les obres de l'L9/10"
Queixes:
El terra rellisca en excés. Jo que anava ja amb unes sabates un pèl relliscants, de poc no caic en determinats llocs!.
A Bon Pastor la senyalització és una porqueria. Les fletxes que diuen, per exemple, sortida, tiren cap amunt, i et trobes que l'escala que està al costat, o va cap avall o baixa de dalt. El mateix amb l'accés a l'andana de tornada. Tampoc trobo la raó a tantes escales mecàniques.
I avui de primeres ja s'han espatllat diversos ascensors, ben bé un a cada estació, mentre que algun que altre passadís estava fosc per problemes en l'enllumenat.
Coses positives: S'ha arreglat la disposició dels bancs de les andanes inferiors, ja no provoquen mal d'esquena a ningú, encara que a les estacions de Santa Coloma res ha canviat.
D'aquí a una estona posaré un parell de fotos, i més tard muntaré el vídeo.
PD: Trobo que caldria canviar el títol del fil per "Seguiment de les obres de l'L9/10"
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N2
- Posts: 16
- Joined: Monday 29/03/2010 19:09
- Facebook: http://www.facebook.com/#!/carlesgs
- Location: Entre el Gorg i Pep Ventura (Linia 2)
Re: Seguiment de les obres de la L9
fotos de aquesta tarda al gorg he anat a passegar al gos i he anat a tafanejar,he tingut que entrar per que en dongesin un billet inagural,com anava amb el gos pensaba que no en deixarian entrar pero el guardia de seguretat me ha deixat mentres no pujes al tren ja que estaban petats.....la primera foto es desde el vestibul.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Fotos destacables meves
Dues panoràmiques:
Un ascensor de PMR de Llefià espatllat:
I una paperera sense bossa:
Totes quatre de Llefià.
Dues panoràmiques:
Un ascensor de PMR de Llefià espatllat:
I una paperera sense bossa:
Totes quatre de Llefià.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Per cert, perquè a la L9 els ascensors diuen "to the lobby" i a la L10 "to the vestibule" ??
Unes quantes fotos més...
Gorg:
La Salut:
Llefià:
Unes quantes fotos més...
Gorg:
La Salut:
Llefià:
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Versions diferents
Perquè deuen haver encarregat la traducció a empreses (o gent de TMB que afirma tenir prou coneixements d'anglès) diferents sense atendre a la uniformitat de criteris. "Lobby" és més americà, "vestibule" més aviat britànic. Vist l'estil adoptat en les versions angleses de les comunicacions de TMB, el darrer seria més adequat.aim wrote:Per cert, perquè a la L9 els ascensors diuen "to the lobby" i a la L10 "to the vestibule" ??
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres de la L9
El primer dia, hi han coses que no es van provar prou bé: Ara, tots els sistemes que té ocults l'ascensor a banda y banda de la porta, són macos oi?. Almenys dona una mica de color a l'estació sosa. Perquè són soses, les de Badalona, eh? tot gris i blau agrisat, potser una mica de color no els hagi vingut malament. Els que só m'agraden són les de Barcelona, amb moltíssima lluminositat amb aquella mena d'ulls de bou rera la mampara.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Jo, a l'estació de Bon Pastor he tingut una sensació d'aglomeració. Potser per la gran quantitat de gent que hi havia, pero tenia aquesta sensació.
A més, quan pujava per primer cop, tenia sensació d'ésser al corte inglés de plaça Catalunya, segurament per les escales en forma d'X.
A més, quan pujava per primer cop, tenia sensació d'ésser al corte inglés de plaça Catalunya, segurament per les escales en forma d'X.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres de la L9
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Us poso el trajece invers al que ha col·locat en Lluita1714. Només el trajecte, per tant, la duració del vídeo és bàsicament la duració del trajecte entre Bon Pastor i Gorg (sense el temps que està aturat a les estacions):
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: Seguiment de les obres de la L9
Hola, avui he anat a estrenar la L10 entre Gorg i Bon Pastor, i la L9 entre Bon Pastor i Can Peixauet.
No sé si és la novetat, però em fa l´efecte que el tram de la L10 obert donarà força viatgers, potser per la proximitat a la L2, que ofereix un accés ràpid al centre de BCN.
De fet m´ha fet l´efecte que el fa servir més gent que la L9 fins a Can Zam.
Parlo només de la primera impressió del segon dia en funcionament de la L10 en comparació amb la mateixa situació a la L9 el segon dia. Curiosament, també plovia...
Evidentment quan aquest estiu s´obri la L9/10 fins a Sagrera (i la L2 fins a Badalona Centre també?), tot això canviarà força.
No sé si és la novetat, però em fa l´efecte que el tram de la L10 obert donarà força viatgers, potser per la proximitat a la L2, que ofereix un accés ràpid al centre de BCN.
De fet m´ha fet l´efecte que el fa servir més gent que la L9 fins a Can Zam.
Parlo només de la primera impressió del segon dia en funcionament de la L10 en comparació amb la mateixa situació a la L9 el segon dia. Curiosament, també plovia...
Evidentment quan aquest estiu s´obri la L9/10 fins a Sagrera (i la L2 fins a Badalona Centre també?), tot això canviarà força.
Last edited by 437.001 on Wednesday 21/04/2010 0:27, edited 1 time in total.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Si aquest estiu arriba a Sagrera. Per quan arribarà a Gràcia?
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres de la L9
20143gracia wrote:Si aquest estiu arriba a Sagrera. Per quan arribarà a Gràcia?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
No em sembla adequat la estacio de Bon Pastor amb nomes 2 vies. Si algun dia es necessita uniformitat de frecuencies entre el tronc i els ramals llavors s'hauran de fer serveis parcials Bon pastor-Gorg i Bon Pastor-Can Zam. I amb nomes 2 vies ho veig dificil. A no ser que hi hagin vies desviades al mig del trajecte, com a Molí Nou o Can Ros. De totes maneres crec que una estacio amb 4 vies hauria sigut lo millor.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
I una altra cosa, actualment els trens per anar a canvia de via tenen que anar mes enlla de Bon Pastor (no se ben be on), i la questio es que ja hi ha guardies de seguretat encarregant-se de que no passi ningu, ho vaig provar 2 cops, 1 venint de la L10 i l'altre de la L9, i tots 2 cops em van fer deixar. Que els hi costaria deixar passar a qui vulgui veure les vies?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re:
En principi, les zones de maniobres, siguin de la línia que siguin, el passatge no hi pot accedir.Ecomobisostrans wrote:I una altra cosa, actualment els trens per anar a canvia de via tenen que anar mes enlla de Bon Pastor (no se ben be on), i la questio es que ja hi ha guardies de seguretat encarregant-se de que no passi ningu, ho vaig provar 2 cops, 1 venint de la L10 i l'altre de la L9, i tots 2 cops em van fer deixar. Que els hi costaria deixar passar a qui vulgui veure les vies?
Jo el que no se es en quin sentit canvien de nivell, desde el frontal avans de baixar, a la recta, no veig cap semàfor, ni semblo veure cap desviament.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Al sortir de Bon Pastor, els trens es desvien cap a la esquerra i giren cua; agafen la rampa de baixada i entren a via general a tocar de l'andana de via 1 de Bon Pastor.
Salutacions!
Salutacions!
Last edited by dvdhrd on Thursday 20/05/2010 22:14, edited 1 time in total.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Inauguració del 1er tram de l' L10
Aquesta tarda m'hi donat una volta a las líneas 9 i 10 amb mes calma.
M'ha sorprès el poc passatge que portaban sobre las 19 horas, doncs nomès anavem unas 10 personas a cada tren.
Com a cosa rara, a la línia 9 direcció a Can Zam, poc avans d'arribar a la futura estació de Santa Rosa, dins el túnel han posat senyals de tránsit, com las que se utilitzan al carrer per els cotxes, de limitació de velocitat (senyal rodona amb l'orla vermella i dins del disc dos números que indican la máxima velocitat permesa). N'hi deuan haver 5 o 6.
Donat que la conducció es automática, suposo que ho utilitzarán per fer proves.
M'ha sorprès el poc passatge que portaban sobre las 19 horas, doncs nomès anavem unas 10 personas a cada tren.
Com a cosa rara, a la línia 9 direcció a Can Zam, poc avans d'arribar a la futura estació de Santa Rosa, dins el túnel han posat senyals de tránsit, com las que se utilitzan al carrer per els cotxes, de limitació de velocitat (senyal rodona amb l'orla vermella i dins del disc dos números que indican la máxima velocitat permesa). N'hi deuan haver 5 o 6.
Donat que la conducció es automática, suposo que ho utilitzarán per fer proves.