Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Vergonyós

Post by UT440_132M »

El més vergonyós és que 130 anys després encara se circuli en via única entre Montcada i Vic, i sembla que va per llarg. :nono
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Post by Sagrerenc »

Santfeliuenc wrote:Nunca me ha convencido esa especie de trazado extrañísimo de la L8 de Pza. España hacia Francesc Macià y de ahí a Glòries dando un rodeo por Travessera y, por cierto, también bajo la Sagrada Familia, en lugar de hacerlo por la vía directa y más efectiva de la Gran Vía.
Aquest traçat té sentit si és per a una línia exclusiva de Metro (L8) donat que la zona de Francesc Macià està mal servida. Però per als serveis suburbans i de rodalia sí que seria més eficient prolongar el túnel per la Gran Via.

El fet de canviar l'ample de via no ho veig com una prioritat. Crec que és preferible tenir altes freqüències i uns bons intercanviadors on l'enllaç s'efectuï de manera ràpida.
Marc31
N2
N2
Posts: 10
Joined: Monday 21/12/2009 14:56

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Post by Marc31 »

(Por cierto,en las prolongaciones de metro encuentro escandaloso que se hayan "olvidado" del tramo de la L-2 Badalona Centre-Morera,que me parece muy necesario).
[/quote]

Si te fijas en el plano del pdf despues de la prolongacion de Badalona Centre, salen unas líneas discontinuas hacia Casagemas con una curva q supongo q sería la subida hasta la Morera, supongo q no lo han descartado del todo y está pendiente de estudios...pero si es necesario, yo soy de Casagemas, y tng 15-20 min hasta Pep Ventura..pero es lo q hay
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Post by 437.001 »

També trobo estrany, per no dir que se´n foten de la gent, que et venguin com una NOVA actuació del PDI 2009-2018 la L2 de Pep ventura a Badalona Centre, la L9 quan ja s´han obert els primers trams (ok, en falten molts més, però són del pla anterior, no el poden posar en aquest!), i la L5 de Horta a Vall d´Hebron quan falten pocs mesos per a que obri...

Es creuen que la gent és tonta. de tota manera, també diré una cosa, la gent sembla que s´hagi cansat de tenir interès per les coses... tot i que no m´estranya perquè.

:emprenyat

Parlant de tot, i una mica en línia amb el que deis crec que en guigui, segueixo sense entendre com cony ningú lligat d´alguna manera a FGC no sap veure que convé més un nou accés més ràpid i directe entre Sarrià (per part de la línia del Vallès), Sant Boi o Molí Nou (per part de la del Llobregat) i algun punt del centre de BCN, amb menys parades que ara, i que faci que anar de Manresa, Igualada, Terrassa o Sabadell sigui més ràpid.
La soterritis ens ha tallat possibilitats de creixement de la xarxa.
Last edited by 437.001 on Sunday 02/05/2010 21:24, edited 1 time in total.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Post by EUKibo »

Hi ha alguna cosa nova? És el mateix PDI 2010 però perllongat pel 2018.

En tema de metro sembla que fins el 2014 només faran que acabar la L4, L9 i L10

Entre el 2014 i 2018 haurien de fer només:
L1 Fondo - Badalona Centre. Hospital de Bellvitge - El Prat
L3 Trinitat N - Trinitat V. Zona Universitària - Baix Llobregat

També posen l'extensió de la L2, espero que aquesta la deixin com la menys prioritària, perquè ja si que seria insultant que tornessin a abandonar el projecte de la L1 Fondo - Badalona per l'extensió de la L2 a Montjuic (4/6 noves estacions ja estan servides per L3, L9 i L10 i 2/4 estacions es troben a la muntanya de Montjuic)
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Post by Miquel »

EUKibo wrote: L3 Trinitat N - Trinitat V.
Aquesta prolongació, ja triguen a fer-la, he llegit per algun lloc que són 900 metres, espero que no s'hi passin 6 anys un cop comencin a treballar-hi.

I que ademés, crec necessaria la prolongació de la L3 fins a Onze de Setembre o Bon Pastor passant per la Maquinista.

Per cert, interesant la reconversió de la T6, sembla que TRAM li ha trobat una sol·lució millor a aquesta negre línia. Tot i que ja posats, podrien seguir fins a Montcada passant per Vallbona per reforçar una mica millor la xarxa, i que aquella zona, sigui accesible desde el nord.
El metro de Barcelona amb motoristes!
sergi
N6
N6
Posts: 261
Joined: Thursday 29/05/2008 14:18

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Post by sergi »

"I que ademés, crec necessaria la prolongació de la L3 fins a Onze de Setembre o Bon Pastor passant per la Maquinista."

Efectivamente.Recuerdo que en los primeros esbozos del PDI 2001-2010 dibujaban un ramal de la L-3,que saliendo a la altura de Canyelles llegaba a Bon Pastor con parada en la Maquinista.
sergi
N6
N6
Posts: 261
Joined: Thursday 29/05/2008 14:18

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Post by sergi »

"pero si es necesario, yo soy de Casagemas, y tng 15-20 min hasta Pep Ventura..pero es lo q hay"

Yo tengo amigos en la parte alta de Pomar,e idem de idem.

Y en este caso , inexplicablemente, en el proyecto conocido hasta hora figuraba una parada en Morera y de ahí partía directamente el metro de vía única hasta Can Ruti (otro proyecto que parece haberse "caído") sin parar en Pomar..

Inexplicable,insisto...

(Por cierto,la llegada del metro a zonas como Pomar,Montigalá... ya estaba prevista en el plan de metros de 1974!)
sergibdn
N1
N1
Posts: 7
Joined: Thursday 04/06/2009 1:27

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Post by sergibdn »

Crec que amb el "follón" que han tingut en ampliar 800 metres la L2 fins a Badalona Centre, al veure tot el que va aparèixer allà abaix (restes romanes) s'han repensat d'ampliar cap a Casagemes i Morera. Així que ens n'hem d'oblidar. Personalment, ho vaig proposar l'any passat al meu Treball de Recerca. Pero d'un altre manera. Deixant el final de linia 2 a Badalona Centre. I ampliar el Tram des del Port de Badalona al llarg de tota la Rambla de Badalona, és a dir, on actualment estan les linies de tren, i després un cop a la Riera de Canyadó pujar cap a dalt per tota la Riera de Canyadó, fins a Can Ruti per la carretera. Donaria cobertura als mateixos barris, no s'hauria de perforar, seria mes ràpid de construïr, mes barat, però potser més lent alhora d'arribar a Barcelona.

Tinc l'estudi que vaig fer de la durada que tindria el trajecte i més dades. En quan pugui les penjo, perque realment ho veig més factible que fer arribar el metro, almenys a curt termini, perqué si hem d'esperar un metro a Morera...
Attachments
Imatge "casera" del posible tram baixant de Can Ruti
Imatge "casera" del posible tram baixant de Can Ruti
imatge virtual linia 13 direccio can ruti 2.jpg (41.67 KiB) Viewed 10844 times
Possible recorregut, un cop ha acabat el tram amb dos sentits a l'alçada de Riera Canyadó. I a partir d'aquí el tram lleuger de via única cap a Can Ruti.
Possible recorregut, un cop ha acabat el tram amb dos sentits a l'alçada de Riera Canyadó. I a partir d'aquí el tram lleuger de via única cap a Can Ruti.
l 13 recorregut.jpg (82.85 KiB) Viewed 10843 times
ferrotren
N2
N2
Posts: 10
Joined: Friday 30/10/2009 12:15
Location: Sant Celoni
Contact:

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Post by ferrotren »

Miquel wrote:
EUKibo wrote: L3 Trinitat N - Trinitat V.
Aquesta prolongació, ja triguen a fer-la, he llegit per algun lloc que són 900 metres, espero que no s'hi passin 6 anys un cop comencin a treballar-hi.

I que ademés, crec necessaria la prolongació de la L3 fins a Onze de Setembre o Bon Pastor passant per la Maquinista.

Per cert, interesant la reconversió de la T6, sembla que TRAM li ha trobat una sol·lució millor a aquesta negre línia. Tot i que ja posats, podrien seguir fins a Montcada passant per Vallbona per reforçar una mica millor la xarxa, i que aquella zona, sigui accesible desde el nord.
Em va dir un conductor de la L3, que el terreny d'aquest perllongament, és molt dur i que costaria bastant perforar, jo espero que no triguin i deixin de perdre el temps.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Post by metring »

sergibdn wrote:Crec que amb el "follón" que han tingut en ampliar 800 metres la L2 fins a Badalona Centre, al veure tot el que va aparèixer allà abaix (restes romanes) s'han repensat d'ampliar cap a Casagemes i Morera. Així que ens n'hem d'oblidar. Personalment, ho vaig proposar l'any passat al meu Treball de Recerca. Pero d'un altre manera. Deixant el final de linia 2 a Badalona Centre. I ampliar el Tram des del Port de Badalona al llarg de tota la Rambla de Badalona, és a dir, on actualment estan les linies de tren, i després un cop a la Riera de Canyadó pujar cap a dalt per tota la Riera de Canyadó, fins a Can Ruti per la carretera. Donaria cobertura als mateixos barris, no s'hauria de perforar, seria mes ràpid de construïr, mes barat, però potser més lent alhora d'arribar a Barcelona.

Tinc l'estudi que vaig fer de la durada que tindria el trajecte i més dades. En quan pugui les penjo, perque realment ho veig més factible que fer arribar el metro, almenys a curt termini, perqué si hem d'esperar un metro a Morera...
Al menys, tu has pensat una possible solució, a veure si es posen les piles i no deixen Can Ruti amb el transport tant deficient que hi ha ara, i el connecten millor amb Barcelona i municipis propers...
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Post by Miquel »

Al PDI, sembla que algú ha mirat la resta de noms de Metro, i ha vist que Maragall ja hi era.
Ara hi han posat Plaça de Maragall a l'estació de la L9 i L10.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Terreny i nomenclatura

Post by Guigui »

ferrotren wrote:Em va dir un conductor de la L3, que el terreny d'aquest perllongament, és molt dur i que costaria bastant perforar, jo espero que no triguin i deixin de perdre el temps.
Porto es troba íntegrament sobre granit, i bé que hi tenen metro. I si és terreny homogeni, és possible que la tuneladora avanci més de pressa que a la L9.
Miquel wrote:Al PDI, sembla que algú ha mirat la resta de noms de Metro, i ha vist que Maragall ja hi era.
Ara hi han posat Plaça de Maragall a l'estació de la L9 i L10.
Però seguirà havent-hi confusió si deixen l'actual estació de Maragall amb el nom tal com el té ara.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Post by victorcasta »

ferrotren wrote:Em va dir un conductor de la L3, que el terreny d'aquest perllongament, és molt dur i que costaria bastant perforar, jo espero que no triguin i deixin de perdre el temps.
Amb tots els respectes pel conductor, però prefereixo les opinions que tinguin geòlegs i enginyers de camins. A més, aquesta pot ser una excusa per a un període llarg d'execució de l'obra, però mai per a que aquesta no es faci.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Post by Miquel »

victorcasta wrote:
ferrotren wrote:Em va dir un conductor de la L3, que el terreny d'aquest perllongament, és molt dur i que costaria bastant perforar, jo espero que no triguin i deixin de perdre el temps.
Amb tots els respectes pel conductor, però prefereixo les opinions que tinguin geòlegs i enginyers de camins. A més, aquesta pot ser una excusa per a un període llarg d'execució de l'obra, però mai per a que aquesta no es faci.
Realment, dubto que el motorista sapigues més del tema, del que algú li va dir, que segurament, també equivocats.
Recordar que per sota la Meridiana ja hi pasa el túnel de Rodalies, i no crec que sigui una excusa per una tuneladora.

Mirant el PDI, al plànol de la prolongació, el final del túnel de la L3 a Trinitat Vella, acaba direcció Nord (cap a Montcada), si fan això, ja marxaràn les posibilitats de prolongar cap al mar.
El metro de Barcelona amb motoristes!
ferrotren
N2
N2
Posts: 10
Joined: Friday 30/10/2009 12:15
Location: Sant Celoni
Contact:

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Post by ferrotren »

Miquel wrote:
victorcasta wrote:
ferrotren wrote:Em va dir un conductor de la L3, que el terreny d'aquest perllongament, és molt dur i que costaria bastant perforar, jo espero que no triguin i deixin de perdre el temps.
Amb tots els respectes pel conductor, però prefereixo les opinions que tinguin geòlegs i enginyers de camins. A més, aquesta pot ser una excusa per a un període llarg d'execució de l'obra, però mai per a que aquesta no es faci.
Realment, dubto que el motorista sapigues més del tema, del que algú li va dir, que segurament, també equivocats.
Recordar que per sota la Meridiana ja hi pasa el túnel de Rodalies, i no crec que sigui una excusa per una tuneladora.

Mirant el PDI, al plànol de la prolongació, el final del túnel de la L3 a Trinitat Vella, acaba direcció Nord (cap a Montcada), si fan això, ja marxaràn les posibilitats de prolongar cap al mar.
El que està clar, es que a mi no em serveix com a escusa, però si es cert que el que em va dir aquell maquinista, em va sorpendre.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Post by metring »

Aquí teniu les al·legacions de la PTP. Que Barcelona serà la ciutat amb més metro per habitant o Km./quadrat, amb la quantitat de metro que falta????

Això si, d'acord amb l'al·legació 1.11, massa solapament amb el projecte de perllongament de la L3. És una mica llarg, però val la pena:

http://www.transportpublic.org/images/p ... ns-pdi.pdf
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Molt metro, però en cal més

Post by Guigui »

metring wrote:Aquí teniu les al·legacions de la PTP. Que Barcelona serà la ciutat amb més metro per habitant o Km./quadrat, amb la quantitat de metro que falta????
Tu ho has dit: què té a veure que tinguem més metro per habitant que ningú i la necessitat de més metro? Potser a altres ciutats ho tenen solucionat de manera diferent, però aquí resulta que tenim el nucli central possiblement més densament poblat de tot Europa (em refereixo al terme municipal de Barcelona), cosa que significa que cal dur molta gent a llocs reduïts i relativament poc distants entre si, i no hi ha transport més idoni per a cobrir aquesta demanda que el metro. Que per exemple Viena, amb un terme municipal cinc vegades més extens però amb els mateixos habitants que Barcelona (1,5 milions aprox.) pugui tirar més de tramvia, és lògic, ja que serveix zones menys denses i, per tant, amb menys demanda per línia.

Dit d'altra manera: és massa simplista comparar algunes xifres i pretendre extreure conclusions pràctiques a partir d'una teoria molt parcial.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Post by UT596001 »

Com si no s'estigués fent cap mil·límetre de metro a Barcelona :roll:

Jo em pregunto: si hem de cedir sempre a les neccesitats de Barcelona, quan ens tocarà veure les inversions en noves línies ferroviàries fora de l'àrea metropolitana? L'any 9999?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Delenda est Cartago

Post by Guigui »

UT596001 wrote:Jo em pregunto: si hem de cedir sempre a les neccesitats de Barcelona, quan ens tocarà veure les inversions en noves línies ferroviàries fora de l'àrea metropolitana? L'any 9999?
No veig quina obligació tinc de parlar de la resta de Catalunya en un tema que tracta del metro de Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”