Les penes de treballs comunitaris, pel que sé, tenen una duració molt curta, dies... no es pot formar a ningú en aquest temps, del contrari, la seva formació pot suposar també un cost afegit, i estarem pagant per tal de que una gent ens tracti a desgana pugui complir una pena, fins-i-tot, dignament. Jo els faria netejar els vorals de les carreteres, fer feina més cansada i dura.metring wrote:I com sabeu del cert que no estan formats per a la tasca?
Conveni FGC-Departament de Justícia
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Conveni FGC-Departament de Justícia
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Conveni FGC-Departament de Justícia
Ara també ho fan a can TMB (ningú no hi ha pensat en que serien molt més útil condemnats a penes més llargues, per tal d'acabar la L9 a pico y pala?):
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Culpables de delictes de trànsit fan treballs en benefici de la comunitat al metro de Barcelona com a alternativa a la presó
HELENA LÓPEZ
BARCELONA
La d’avui serà l’última tarda que el Felipe s’estarà vestit amb una armilla fluorescent a l’estació de metro de Sants. «Després de 40 dies, no et pots imaginar les ganes que tinc d’acabar», se sincera l’home, de 35 anys. La seva missió durant aquestes 40 jornades ha estat orientar els viatgers despistats, socórrer les persones grans amb problemes de mobilitat i ajudar algun turista amb massa paquets. Els motius de la seva presència en aquest concorregut enclavament del subsòl barceloní disten bastant de l’altruisme. Es tracta de la seva condemna per haver comès un delicte de trànsit.
Fruit d’un acord entre el Departament de Justícia i TMB –i gràcies al treball de l’Associació per a la Promoció i la Inserció Professional (APIP) i de la Fundació La Caixa– 665 persones han participat en aquest pioner projecte de treballs en benefici de la comunitat en estacions de metro, que va entrar en funcionament l’octubre del 2008. La majoria dels que s’hi acullen han comès un delicte de conducció sota els efectes de l’alcohol i compleixen penes alternatives a la presó.
El nombre de dies de condemna varia en funció de la gravetat del delicte. El mínim són 22. «A mi me’n van caure 40 perquè vaig rebentar l’alcoholímetre», afirma molt explícit el Felipe, no gaire satisfet amb la seva tasca. «Seria més útil en un altre lloc. Per un que realment necessita ajuda, n’hi ha 100 que simplement mirant el cartell ja sabrien trobar el camí», opina.
El Fernando, un altre dels participants, té una visió molt més optimista de la seva funció. Dijous passat transcorria el novè dels seus 22 dies de condemna i es mostrava satisfet. «Sempre he treballat de cara al públic, així que no tinc cap problema. A més a més, m’agrada ajudar la gent», explica aquest peruà de 44 anys, que va ser condemnat per conduir sense documentació. «Tenia el permís del meu país, però no servia. Reconec que em vaig equivocar i he de pagar per això. Molt millor estar aquí que anar a la presó», apunta, sensat.
Horari flexible
Perquè els participants puguin seguir amb les seves vides amb la màxima normalitat, els treballs en benefici de la comunitat ofereixen horaris fàcils de combinar amb els laborals. «Els nois [la immensa majoria dels participants són homes] es divideixen en tres grups. Uns vénen de dilluns a divendres de 18.00 a 22.00 hores, uns altres els caps de setmana als matins, i un tercer grup a les tardes», resumeix Maite Rodríguez, coordinadora del projecte a Sants.
Durant l’any 2009, entre Sants i Plaça d’Espanya –les dues estacions de metro on es desenvolupa la iniciativa–, es van fer un total de 280.000 atencions als viatgers. El 74% van ser consultes sobre la xarxa de metro; el 14%, informació turística; el 7%, ajuda a la mobilitat dels usuaris i el 4%, un sempre útil «altres situacions».
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Culpables de delictes de trànsit fan treballs en benefici de la comunitat al metro de Barcelona com a alternativa a la presó
HELENA LÓPEZ
BARCELONA
La d’avui serà l’última tarda que el Felipe s’estarà vestit amb una armilla fluorescent a l’estació de metro de Sants. «Després de 40 dies, no et pots imaginar les ganes que tinc d’acabar», se sincera l’home, de 35 anys. La seva missió durant aquestes 40 jornades ha estat orientar els viatgers despistats, socórrer les persones grans amb problemes de mobilitat i ajudar algun turista amb massa paquets. Els motius de la seva presència en aquest concorregut enclavament del subsòl barceloní disten bastant de l’altruisme. Es tracta de la seva condemna per haver comès un delicte de trànsit.
Fruit d’un acord entre el Departament de Justícia i TMB –i gràcies al treball de l’Associació per a la Promoció i la Inserció Professional (APIP) i de la Fundació La Caixa– 665 persones han participat en aquest pioner projecte de treballs en benefici de la comunitat en estacions de metro, que va entrar en funcionament l’octubre del 2008. La majoria dels que s’hi acullen han comès un delicte de conducció sota els efectes de l’alcohol i compleixen penes alternatives a la presó.
El nombre de dies de condemna varia en funció de la gravetat del delicte. El mínim són 22. «A mi me’n van caure 40 perquè vaig rebentar l’alcoholímetre», afirma molt explícit el Felipe, no gaire satisfet amb la seva tasca. «Seria més útil en un altre lloc. Per un que realment necessita ajuda, n’hi ha 100 que simplement mirant el cartell ja sabrien trobar el camí», opina.
El Fernando, un altre dels participants, té una visió molt més optimista de la seva funció. Dijous passat transcorria el novè dels seus 22 dies de condemna i es mostrava satisfet. «Sempre he treballat de cara al públic, així que no tinc cap problema. A més a més, m’agrada ajudar la gent», explica aquest peruà de 44 anys, que va ser condemnat per conduir sense documentació. «Tenia el permís del meu país, però no servia. Reconec que em vaig equivocar i he de pagar per això. Molt millor estar aquí que anar a la presó», apunta, sensat.
Horari flexible
Perquè els participants puguin seguir amb les seves vides amb la màxima normalitat, els treballs en benefici de la comunitat ofereixen horaris fàcils de combinar amb els laborals. «Els nois [la immensa majoria dels participants són homes] es divideixen en tres grups. Uns vénen de dilluns a divendres de 18.00 a 22.00 hores, uns altres els caps de setmana als matins, i un tercer grup a les tardes», resumeix Maite Rodríguez, coordinadora del projecte a Sants.
Durant l’any 2009, entre Sants i Plaça d’Espanya –les dues estacions de metro on es desenvolupa la iniciativa–, es van fer un total de 280.000 atencions als viatgers. El 74% van ser consultes sobre la xarxa de metro; el 14%, informació turística; el 7%, ajuda a la mobilitat dels usuaris i el 4%, un sempre útil «altres situacions».