Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Post by Mortadel·lo »

seria prou pràctic, algú que li envii a TMB? :D
http://www.microsiervos.com/archivo/art ... istas.html
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Falta la frase de rigor

Post by Guigui »

I on dirà "processant nova informació"?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Falta la frase de rigor

Post by Miquel »

Guigui wrote:I on dirà "processant nova informació"?
xD xD

Per cert, Qui ha fet el disseny?

No s'ha adonat que els trens tenen 5 cotxes i n'ha posat 4 :P :P
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Adaptable

Post by Guigui »

Jo diria que es tracta d'un disseny general, adaptable al nombre de cotxes que calgui. Ja posats, tampoc diria mai "Línea 3" en castellà, sinó més aviat "L3" dins el quadradet verd.

En quant al disseny en si, em sembla encertat i conté força informació. Ara, segur que tindria més utilitat a rodalia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Post by BCN2008 »

És un bon sistema, podrien posar-lo a la L9/L10 per substituir el sistema "cutre" que hi ha actualment, ja que les pantalles TFT són escasses, i estan mal colocades.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Post by Miquel »

Però, el veig massa sotísficat per TMB, en especial, el sistema de capacitat del tren, ja ho veig futurista.
Per cert, el Processant Nova Informació, i el seu germà Actualitzant Dades, hi tenen lloc, a sota de l'esquema del tren, o substituïnt la direcció pel missatge.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Post by wefer »

BCN2008 wrote:És un bon sistema, podrien posar-lo a la L9/L10 per substituir el sistema "cutre" que hi ha actualment, ja que les pantalles TFT són escasses, i estan mal colocades.
La informació a la L10, tant l'estàtica com la dinàmica, em va sorprendre molt desagradablement. De fet, és el que més em va desagradar.
Trobo que la informació estàtica de la resta de línies de BCN és bona, molt millor que a la majoria de ciutats. En canvi, a la L9/L10 és pobre i confusa. No entenc aquest pas enrera.
En quan a les pantalles de la L9, exactament el mateix. Moltes pantalles, però molt inútils. Dues pantalles per andana com hi ha a la resta de línies són un sistema molt més senzill i, a sobre, molt més útil i menys confús.

En quant al model proposat aquí, trobo molt bona la idea d'indicar la capacitat, encara que gràficament està sobrecarregat. S'ha de dissenyar per "tontos", i aquest disseny és atractiu però massa complex.
D'altra banda, tècnicament, veuríem si es podria fer amb els sistemes actuals.
Crec que els trens de les últimes sèries (5000, 6000 i 9000) tenen sensors de pes que indiquen l'ocupació de cada cotxe, però no crec que els tinguin les sèries 3000 i 4000. Els 2000, 2100 i 500, ni idea.
Després, a més, està el tema de si els sistemes de TMB permeten enviar aquesta informació al CCM perquè aquest el reenviï a les pantalles adequades.

En quant a rodalies... si no són capaços d'indicar la llargada del proper tren a les estacions principals com es fa a qualsevol país civilitzat, i de vegades ni tan sols la destinació, com coi podem pensar en que hi apliquin aquestes virgueries?
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Post by Platanito »

wefer wrote: Crec que els trens de les últimes sèries (5000, 6000 i 9000) tenen sensors de pes que indiquen l'ocupació de cada cotxe, però no crec que els tinguin les sèries 3000 i 4000. Els 2000, 2100 i 500, ni idea.
Després, a més, està el tema de si els sistemes de TMB permeten enviar aquesta informació al CCM perquè aquest el reenviï a les pantalles adequades.
Hi arriba l'ocupació percentual de cada cotxe.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Post by El LLOP »

els sensors que indiquen l'ocupació dels cotxes no son gaire exactes precisament. Amb el tren ple de passatge et poden indicar que està al 40% perquè la indicació es mesura per pes. L'única vegada que he vist un 5000 indicant el 110% de la càrrega va ser quan es van fer les proves d'esforç en arribar. Tampoc hi ha manera d'enviar aquesta informació als teleindicadors.
Els 2100 i els 500 si que indiquen la càrrega. Els 2000, 3000 i 4000's no.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Yo inicialmente iría con calma. Esto de mostrar la densidad del vagón está muy bien, pero a la gente a la hora de la verdad y a la hora de ser prácticos le daría igual. ¿Qué criterios utiliza la gente a la hora de la verdad? ¿dónde se mete uno en el metro cuando un tren llega a la estación? seamos claros, la gente el único criterio que tiene es el de dónde le va a quedar más cerca la salida en la estación de destino ¿me equivoco? ese es el único criterio válido y elemental que utiliza la gente, y en caso de emergencia, pues si llegas a la estación y estás viendo que el metro se va porque lo oyes de lejos, pues coges y echas a correr y entras por la puerta que más cerca te quede, generalmente las últimas o las primeras que son las que abundan en todos los accesos a los andenes.

Por lo tanto eso de coger y poner pantallas que me indiquen que el coche/vagón de cabeza del próximo convoy va a estar a rebentar, a mi me da lo mismo si en mi estación de destino yo tengo que salir por ahí para coger la escalera e irme al vestíbulo. Interesante sí que sería disponer de esa información y venderían muchas pantallas de esas en el resto de Europa y países nórdicos y anglosajones, pero en Barcelona, España, Italia, etc. esto es accesorio hoy por hoy y nada práctico. No veo mal que esté ahí y que se indique, ojo. Pero la gente hará lo que quiera. Otra cosa sería que se estudiasen los flujos de movimiento en las estaciones y diferentes líneas y que en función de eso y de estas costumbres de colocarse en el vagón según dónde estuviese la salida en la estación de destino se utilizase para realizar obras decisivas en el sentido de cambiar los accesos de entrada y salida en las estaciones.

Por ejemplo, en las estaciones donde hubiese accesos en los extremos, si se viese que a causa de esto, los vagones de cabecera del metro son los que siempre van más cargados de gente y dado que tenemos tornos de acceso que miden a diario el número de usuarios que pasan por esa estación... analizando estos datos en toda la red, todas las líneas y todas las estaciones, ello nos debería poder llegar a saber cuánta gente se baja en esa estación, a qué hora hay más afluencia de viajeros, etc. Y con estos resultados podríamos llegar a tener que decidir cerrar y tapiar por ejemplo el acceso situado en los extremos y construir uno nuevo, por ejemplo en el centro de la estación (o a alturas diferentes en el andén coincidiendo con los diferentes vagones) allí donde fuese posible para, de esta manera hacer por narices que la gente escogiese todos los vagones del metro y no solamente los de los extremos.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Construir estacions amb sortides en indrets diferents

Post by Guigui »

Santfeliuenc wrote:Por ejemplo, en las estaciones donde hubiese accesos en los extremos, si se viese que a causa de esto, los vagones de cabecera del metro son los que siempre van más cargados de gente y dado que tenemos tornos de acceso que miden a diario el número de usuarios que pasan por esa estación... analizando estos datos en toda la red, todas las líneas y todas las estaciones, ello nos debería poder llegar a saber cuánta gente se baja en esa estación, a qué hora hay más afluencia de viajeros, etc. Y con estos resultados podríamos llegar a tener que decidir cerrar y tapiar por ejemplo el acceso situado en los extremos y construir uno nuevo, por ejemplo en el centro de la estación (o a alturas diferentes en el andén coincidiendo con los diferentes vagones) allí donde fuese posible para, de esta manera hacer por narices que la gente escogiese todos los vagones del metro y no solamente los de los extremos.
Si més no, aprofitant que s'estan construïnt moltes estacions de zero, s'hi podrien col·locar les sortides de manera diferent que les restants estacions de la xarxa. I és cert, la gent es mou pel criteri d'on es trobarà la sortida a la seva estació; jo mateix ho faig, fins i tot sabent que els cotxes del mig solen ser els que van més buits.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Exacto, lo haces tú... y yo... y lo hacemos todos. Y hay quien podría decir, ¿qué más da recorrer el andén entero para colocarte en un extremo ahora o cuando llegues a la estación de destino, si es lo mismo? pues sí, es verdad, será lo mismo, pero si lo hago ahora, en destino soy el primero en salir y no tengo a nadie delante, pero como recorra la distancia en destino, cuando llegue a la mitad del andén ya tengo que estar haciendo cola para las escaleras ya sean mecánicas o normales porque tengo todo el andén por delante lleno de gente y tardo tres veces más en salir.

De estar construidos los accesos en según qué estaciones en el medio de las mismas o algo más cerca de un extremo que del otro, sin estar en ellos... la gente calcularía dónde le queda la puerta y se subiría a los vagones intermedios también.

Ahora bien, lo que sí está claro es que lo de las pantallas informativas o rótulos o marquesinas deslizantes que hay en la actualidad en el servicio que sea, son de vergüenza, no funcionan, no los encienden, van desfasados, se confunden de línea... y lo peor de todo es que les importa bien poco a quienes han de hacer que funcionen que todo este sistema vaya bien o no. Les da exactamente igual. Hasta que no coja nadie aquí todo esto y se depuren responsabilidades rascándole el bolsillo a alguien, esto no funcionará en la vida. El/los operao/s que sea/n responsable/s de todo esto han de ser sancionados si no funciona bien, ya sea el fallo informático, manual o como sea.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Post by wefer »

Santfeliuenc wrote: la gente el único criterio que tiene es el de dónde le va a quedar más cerca la salida en la estación de destino ¿me equivoco?
Sí t'equivoques ;)
Els usuaris de la L1 en hora punta, l'únic criteri que fem servir per entrar al tren és posar-nos per aquella porta on veiem que, empenyent, tenim un mínim de possibilitats de poder-hi entrar. Si et quedes als extrems, tens un 70 o 80% de probabilitats de quedar-te a terra i haver d'esperar el proper tren. O el proper del proper, i així successivament.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Post by metring »

Si, però que consti que la L1 és una línia excepcional :D
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Post by Platanito »

wefer wrote:Els usuaris de la L1 en hora punta, l'únic criteri que fem servir per entrar al tren és posar-nos per aquella porta on veiem que, empenyent, tenim un mínim de possibilitats de poder-hi entrar. Si et quedes als extrems, tens un 70 o 80% de probabilitats de quedar-te a terra i haver d'esperar el proper tren. O el proper del proper, i així successivament.
metring wrote:Si, però que consti que la L1 és una línia excepcional
Sí, es la línia on l'excepció és que no li toqui absorvir el passatge de Renfe pel tall de la Meridiana, de FGC per talls al Gornal (ocasionats per un forat de les obres de l'Ave o per la construcció d'una estació amb nom compost amb un topònim que ningú relaciona amb la zona i un signe gràfic que no ortogràfic) o de la L5 (pel tall causat per la construcció d'una estació a Sant Ramon i que per error rebrà un nom que no té res a veure amb la zona de Sant Ramon).

També és excepcional per ser la més lenta, la que té pitjor manteniment (mireu sino l'aire condicionat) i la que està condemnada a dependre de partides especials per renovar el parc mòbil al ser incompatible amb els trens d'ample UIC de la resta de línies.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Post by metring »

Exacte, excepcional, però no pas per bon funcionament :|
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Post by Mortadel·lo »

doncs jo sí que prefereixo posar-me a un cotxe amb menys ocupació encara que hagi de caminar 15 metres més
ES PELIGROSO ASOMARSE
celularfreak
N2
N2
Posts: 15
Joined: Monday 17/05/2010 21:05
Location: Barcelona, Sagrada Familia

Re: Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Post by celularfreak »

Veo difícil que se implantar a corto plazo un sistema parecido al que muestras.
Si que seria interesante que en el interior de los trenes se mostrara los servicios mas cercanos a tu vagón en la estación a la que vas a llegar. Me explico:
En Tokio, linea yamanote, en el interior de los trenes (encima de las puertas) hay pantallas lcd donde, ademas de anuncios, se muestra un esquema del tren y de donde están los ascensores, escaleras mecánicas y demás servicios del anden de la estación donde estas a punto de llegar.
Es bastante útil la verdad, aunque no entiendas japonés se entiende fácilmente lo que te quieren indicar.
Si encuentro alguna foto os la pondré, aunque como este verano vuelvo, si tenéis alguna petición puedo intentar conseguirla.
Saludos!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Post by metring »

Hola, bienvenido al FTC! Cuanto me alegro de que no seas spam, pese al nick :suar
celularfreak
N2
N2
Posts: 15
Joined: Monday 17/05/2010 21:05
Location: Barcelona, Sagrada Familia

Re: Proposta de noves pantalles informatives per al metro

Post by celularfreak »

Ya me ha costado registrarme ya, a la tercera va la vencida! :)
Un saludo!
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”