Seguiment del traspàs de Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Com creieu que està anant el traspàs?

Molt millor!
3
3%
Millor, a seques
8
8%
Es nota alguna millora, com d'informació
32
31%
No trobo la diferència
19
18%
Les enganxines dels Civia, molt mones
31
30%
Un desastre
9
9%
Altres (expliqueu)
2
2%
 
Total votes: 104

User avatar
Alex_C4
N6
N6
Posts: 317
Joined: Friday 31/08/2007 7:22
Location: Sant Sadurní d'Anoia
Contact:

Re: Quin domini de geografia!

Post by Alex_C4 »

Guigui wrote:
Algú wrote:Molins de Rei (Barcelonès)
:xiuxiu
Quina gent més llesta! Per cert el 3cat24 diu que un noi s'ha colat davant dels nassos del conseller i companyia
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Mako448 »

Promo de TV de Rodalies Catalunya i 012:

http://www.youtube.com/watch?v=SPCOjVUa ... dded#at=21

Apareix un Civia peró el so de frenada és d'una 447 :) .I el Civia és a Montgat,i el Xavi Coral a Montcada i Reixac Sta.Maria i diu que ja arriba el tren :)
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Ja ho havia dit

Post by UT440_132M »

Mako448 wrote:Promo de TV de Rodalies Catalunya i 012:

http://www.youtube.com/watch?v=SPCOjVUa ... dded#at=21

Apareix un Civia peró el so de frenada és d'una 447 :) .I el Civia és a Montgat,i el Xavi Coral a Montcada i Reixac Sta.Maria i diu que ja arriba el tren :)
Ja l'he ficat jo en aquest fil /viewtopic.php?f=15&p=168026#p168026 :fijate
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by metring »

A veure si els qui enteneu sobre aquests temes podeu dir què tal funcionen:

http://www.convergencia.org/fitxa_notic ... s_ID=22841&

CiU proposa incorporar nous sistemes de control i senyalització a la xarxa de rodalies per augmentar la freqüència de pas i reduir els temps de viatge a curt termini

Rull: “amb els sistemes de conducció automàtica ERTMS o LZB, que ja funcionen amb èxit a Madrid, s’aconseguirien els màxims nivells de seguretat i una millora substancial del servei de Rodalies de Catalunya”

Josep Rull, diputat de CiU al Parlament, ha presentat una proposta de resolució, per tal d’instar el Govern a “acordar amb el Govern de l’Estat la incorporació dels sistemes de conducció automàtica ERTMS (European Rail Traffic Management System) o LZB (Linienzugbeeinflussung), indistintament, a Rodalies de Catalunya, per tal que puguin començar a ser operatius a partir de 2011”.

El diputat nacionalista ha insistit en moltes ocasions sobre “el greu problema de capacitat que impedeix que es pugui fer un increment substancial dels serveis que circulen a la xarxa de Rodalies de Catalunya”. A pesar que el Pla d’infraestructures ferroviàries de rodalies de Barcelona, aprovat per l’Estat darrerament, pot ajudar a pal·liar aquesta situació, “la solució tampoc és suficient, ja que no preveu la quadriplicació de vies en els accessos nord i sud de Barcelona, i es limita a plantejar duplicacions de vies allí on encara hi ha via única, després de més d’un segle (Montcada - Vic i Arenys de Mar - Blanes)”.

A més, Josep Rull ha destacat, que “aquestes millores de la infraestructura es plantegen a mig termini i no podem ser optimistes amb els terminis, tenint en compte el baixíssim nivell de compliment de l’Estat amb Catalunya”. En efecte, tal com ha recordat Rull, “el Ministeri de Foment només ha estat capaç de finalitzar un 2,40% de les actuacions a què es va comprometre, el setembre de 2006, en el protocol que va signar amb del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, la vigència del qual fineix de setembre de 2012”.

És per tot això que, segons Josep Rull, “la solució a la gran saturació de la nostra xarxa de Rodalies passa per millorar els sistemes de control i senyalització, incorporant sistemes que ens permetin treure el màxim nivell de rendiment a les infraestructures, a curt termini”.

Josep Rull ha explicat, que “els sistemes proposats són LZB i ERTMS, noves tecnologies que ja han estat incorporades amb èxit en el sistema de rodalia de Madrid, on ha proporcionat diversos avantatges, com un millor funcionament de les estacions, una notable descongestió de les andanes en hora punta, una apreciable disminució en els temps de viatge, l’ampliació en les opcions d’interconnexió entre rodalies i la xarxa de metro i la duplicació de la capacitat de circulació de trens en direcció nord - sud, entre d’altres”.

L’LZB (en alemany Linienzugbeeinflussung, influència lineal en el tren) és un sistema en què la informació es transmet via cable el qual porta totes les dades d’una determinada àrea d’influència. Les dades es transmeten a l’equip de conducció del tren, que actua en conseqüència. El sistema ajusta la distància de seguretat entre trens, prescindint de la senyalització tradicional semafòrica. Això garanteix una freqüència màxima de pas de trens.

L’ERTMS (European Rail Traffic Management System, Sistema de Gestió de Trànsit Ferroviari Europeu), per la seva banda, és un sistema de comandament i control de trens per aconseguir l’interoperabilitat entre diferents xarxes ferroviàries. Aquest sistema atorga els mateixos avantatges que l’LZB en l’àmbit de freqüències de trens i minimitza les eventuals errades humanes.

Josep Rull ha destacat, que “amb la instal·lació del sistema ERTMS, que es pot considerar entre els més moderns d’Europa en les línies de rodalies, s’aconseguirien els màxims nivells de seguretat i una alta freqüència de serveis. Juntament amb el sistema LZB, permetrien una millora substancial en el funcionament del servei de Rodalies de Catalunya”.

Segons el diputat nacionalista, “ara que la Generalitat té traspassades, per bé que parcialment, les competències en matèria de transport ferroviari de rodalies, caldria liderar aquesta millora en la tecnologia emprada a la nova Rodalies de Catalunya”.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by victorcasta »

Qui demostra que no té ni idea és en Josep Rull, ja que aquesta idea ja l'han tinguda abans al Ministeri de Foment, i ja s'està instal·lant la xarxa de ràdio necessària per a l'ERTMS (el GSM-R). I tenint l'ERTMS, és una estupidesa posar també l'LZB.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Mako448 »

http://www10.gencat.cat/gencat/AppJava/ ... garraf.jsp

Dijous, 20 de maig de 2010 - 12:00h
Nova freqüència de pas per hora i sentit a l'estació de Garraf

L'estació comptarà amb una freqüència de pas de 2 trens cada hora per sentit i durant els caps de setmana del període estival, també s'incrementarà el servei a l'estació de Platja de Castelldefels

A partir del dissabte 22 de maig, Renfe amplia la seva freqüència de pas a l'estació de Garraf, una modificació que es mantindrà de manera permanent en els horaris de la línia R2 sud. La nova freqüència ofereix un tren cada 30 minuts per sentit, el que duplica el número de connexions de les que disposava l'estació de Garraf tant en sentit nord com sud, i se suma a l'oferta habitual de la línia R2 sud a aquesta estació on en hora punta es disposa d'un tren cada 15 minuts.

Aquesta modificació permetrà disposar de dos trens per hora i sentit el que representa gaudir de 36 connexions en sentit sud, 16 més de les que aquesta estació disposava en aquest sentit, i en direcció Barcelona d'un total de 39 trens diaris, 20 més que en l'actualitat.

A més, des del dissabte 22 de maig i durant els caps de setmana del període estiuenc, Renfe amplia els horaris de la línia R2 sud de Rodalies de Catalunya a l'estació de Platja de Castelldefels. Aquest augment de freqüències té com a objectiu atendre la demanda que es genera durant aquest període a aquesta zona costera.

L'estació de Platja de Castelldefels de la línia R2 sud (Sant Vicenç de Calders- Estació de França), augmentarà la seva oferta actual amb 17 trens més durant els caps de setmana i festius dels propers mesos de maig, juny, juliol, agost i setembre.

Les noves parades es realitzaran tant en els serveis direcció Barcelona com en direcció sud el que permetrà facilitar els desplaçament cap a les estacions costeres d'aquesta línia. En direcció sud, entre les 10.00 i les 13.00 hores s'incorporen 8 noves freqüències de pas que permetran facilitar el trasllat cap a la costa, i en direcció Barcelona seran un total de 9 noves freqüències entre les 16.00 i les 20.00 hores, el que significarà duplicar el número de trens en aquesta franja horària per la tornada cap Barcelona al vespre. D'aquesta manera, s'arribarà a una freqüència de pas de quatre trens per hora, amb l'objectiu de facilitar el retorn dels clients que s'han desplaçat fins les platges d'aquesta població.

Els nous horaris de la R2:
http://www10.gencat.cat/gencat/binaris/ ... 125693.pdf
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by metring »

Això és inherent al traspàs, o ja s'incrementaven les freqüències abans, pel període estival?
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Mako448 »

metring wrote:Això és inherent al traspàs, o ja s'incrementaven les freqüències abans, pel període estival?
A partir de demà,TOTS els EDF-Vilanova faràn parada a Garraf,i és quedarà per sempre així,tant sigui estiu com hivern.Per tant,el reforços de període estival consistirà a fer aturar uns quants SVC-EDF durant dissabtes i festius a l'estació de Platja de Castelldefels,i a diferència d'anys enreres,seràn més circulacions i en els dos sentits(anys enreres nomès ho feien amb els que anaven cap a Barcelona sinó m'equivoco)
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Metro, metro i més metro...

Post by Pere »

Ja comença la febre metroitzadora de la Generalitat...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by metring »

I que no reobrin Vallcarca...
Altaria_Trianilla
N7
N7
Posts: 454
Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
Location: Sabadell ( Barcelona )
Contact:

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Altaria_Trianilla »

A veure quan ens donen Regionals i podem fer un Tortosa - Cerbère parant a totes :)
Image
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Metro Puigcerdà

Post by UT440_132M »

Esperem que no ho vulguin aplicar a la línia de Puigcerdà, si ja van lents ara que només fan 4 parades fins a Vic, i les fan totes menys Borgonyà i La Farga de Bebié, de Vic en amunt, no vull imaginar parant a totes i cadascuna de les estacions i baixadors de la línia, trigarien 5 hores! :wc Acabariem així :ovni
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Metro Puigcerdà

Post by Pere »

UT440_132M wrote:Esperem que no ho vulguin aplicar a la línia de Puigcerdà, si ja van lents ara que només fan 4 parades fins a Vic, i les fan totes menys Borgonyà i La Farga de Bebié, de Vic en amunt, no vull imaginar parant a totes i cadascuna de les estacions i baixadors de la línia, trigarien 5 hores! :wc Acabariem així :ovni
Per sort sembla que la tendència respecte la línia de Puigcerdà és encara reduïr més el temps de viatge.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Mako448 »

En Manel Nadal va dir que en algunes línies de Rodalies és passarien de 'horaris' a 'freqüències',per tant si no és fa trams de 4 vies o variants ferroviàries per fer-hi passar serveis Civis de Rodalies,ja em veig els SVC-EDF de la R2 aturant-se a totes les estacions excepte Garraf.

A Madrid crec que algunes línies de Rodalies funcionen com 'freqüències',i no com 'horaris'.Doncs a Barcelona volen aplicar el mateix em sembla.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Pere »

Una de les coses que fa temps que espero és que organitzin millor els horaris de rodalies, aquests murals de les estacions d'1 metre i aquests horaris de butxaca tant llargs es podrien reduïr a molt menys ja que, excepte a la línia de Vic, en molts dels casos els trens passen al mateix minut horari de cada hora.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Anem bé

Post by metring »

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/05 ... 100120.php

Menys inversió per mantenir les Rodalies

Entre el 2007, l’any de la crisi, i el 2009 la despesa es va reduir un 15%. Ara hi treballen 50 treballadors menys

Q.T.
Barcelona
Ult. Act. 30/05/2010 03:45

La crisi de Rodalies sembla oblidada. Pels usuaris perquè els nivells de puntualitat han pujat en els darrers mesos. Però també sembla oblidada pels responsables de la infraestructura, Adif, que han rebaixat la inversió en manteniment i el personal contractat des de les incidències de 2007. En concret, la despesa de 2009 va ser un 15% més baixa que el 2007. Per a aquest any s’espera un petit repunt del 4% si la retallada en la despesa que ha de fer la companyia ferroviària no afecta aquesta partida.

El que sí que seguirà baixant aquest 2010 és el personal d’Adif dedicat al manteniment. Dels 515 treballadors que es dedicaven a aquestes tasques el 2007, se n’han quedat gairebé 50 pel camí. Aquest 2010 només 476 treballadors fan manteniment a les línies de Rodalies.

Totes aquestes dades s’han fet públiques en resposta a una pregunta parlamentària del diputat de CiU Josep Rull. El responsable d’infraestructures de la federació nacionalista va atribuir aquesta davallada a les “males negociacions del traspàs”, ja que el govern no té cap control sobre la infraestructura. “I això és especialment greu perquè tots sabíem que el que més fallava de Rodalies era la infraestructura”, lamenta Rull.

El diputat nacionalista considera que el nivell mínim de manteniment de la xarxa hauria de ser com el del 2007, i apunta que “en un moment com l’actual en què Foment retallarà noves inversions a la xarxa el manteniment és encara més important”.

La notícia de la rebaixa en la inversió de manteniment coincideix amb la incertesa generada per la retallada que té previst anunciar el ministre Blanco. Una de les prioritats del conseller Nadal serà salvar totes les inversions relacionades amb el pla de Rodalies. Ara mateix, en marxa, només hi ha una gran obra: la nova estació de Sagrera-Meridiana. La resta són petites obres a l’espera que es concreti el calendari dels principals projectes, com la Cornellà-Castellfedels o el desdoblament a Vic.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by josep_serre »

A l'estiu ja es feien parar alguns trens més a Garraf els caps de setmana tot i que més aviat a l'agost, jo ho veig positiu, abans hi parava un de cada dos trens amb destinació a Vilanova i ara hi paren tots i fins ara Garraf tenia un servei molt dolent.

Sobre l'enquesta es van notant millores tot i que poc a poc i encara és aviat
metring wrote:Això és inherent al traspàs, o ja s'incrementaven les freqüències abans, pel període estival?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by metring »

http://www.regio7.cat/manresa/2010/06/0 ... 87481.html

Artur Mas viatjarà en tren de Barcelona a Manresa per conèixer l´estat de la línia


Ho farà per la línia de Rodalies de Renfe, amb l'objectiu de conèixer de primera mà l'estat de les infraestructures ferroviàries del Bages
03:15

REDACCIÓMANRESA Artur Mas, secretari general de Convergència i candidat a la presidència de la Generalitat, viatjarà avui en tren des de Barcelona fins a Manresa. Ho farà per la línia de Rodalies de Renfe, amb l'objectiu de conèixer de primera mà l'estat de les infraestructures ferroviàries del Bages. Mas preveu arribar a l'estació de Renfe pels volts de 3/4 d'11 del matí.
A la 1, farà una visita a la residència els Comtals d'Ampans, un equipament que es va inaugurar el 2005 i que dóna atenció a 30 persones adultes amb trastorns de la conducta i amb necessitats de suport limitat. Al final de la visita, és previst que Mas signi com a Amic d'Ampans, una iniciativa de suport social i sensibilització a favor de la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual.
Posteriorment, el secretari general de CDC dinarà amb militats i simpatitzants al restaurant La Sala de Sallent i visitarà les Enramades. A les 7 de la tarda, a la sala d'actes de la FUB, a Manresa, conversarà amb Pilar Rahola, en el marc de l'acte de presentació del llibre La màscara del rei Artur.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Lluita1714 »

I això és una notícia!??!?!?!?!?!

Si tinguéssim polítics de debò, això seria el més normal del món!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by josep_serre »

Més tenint en compte que es tracta d'algú que havia estat conseller d'Obres Públiques.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”