El metro de Barcelona reclama el retorn de 30 combois antics

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

El metro de Barcelona reclama el retorn de 30 combois antics

Post by Trenscat »

Una notícia-paradoxa... xD

http://www.vilaweb.com/www/elpunt/notic ... mp=1725185

El metro de Barcelona reclama el retorn de 30 combois antics a una fundació privada que ha tancat

TMB vol que el material vagi al futur Museu de la Mobilitat de la Sagrera

M.S.. Barcelona
El metro de Barcelona no està disposat a perdre el seu patrimoni històric. Després que la Fundació Museu del Transport de Castellar de N'Hug (Berguedà) anunciés que tanca les instal·lacions, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) li ha reclamat, per escrit, que li retorni una trentena de vehicles -combois i busos- que li va cedir i que formen part de la col·lecció històrica del transport públic de Barcelona. TMB ho vol per portar-ho al futur Museu de la Mobilitat de la Sagrera.


Els problemes econòmics que té el Museu del Transport de Castellar de N'Hug, al Berguedà, ha fet témer a TMB que aquesta fundació privada es vengui el material que li havia cedit per exposar, per pagar els deutes que acumula. Per això, la companyia de transports ha enviat una carta als responsables d'aquest museu perquè se'ls retornin una trentena de combois que formen part del fons històric del transport públic de Barcelona. Fonts de TMB asseguren que tot just ara s'ha començat el procés de recuperació d'aquest material, format per una trentena de vehicles entre vagons de metro i busos. Algunes de les peces estan en molt males condicions, segons TMB, que s'ha proposat recuperar-les, restaurar-les i exposar-les, quan s'obri, al futur Museu de la Mobilitat que es vol fer a l'edifici que ha dissenyat Frank Gerhy i on hi haurà l'estació del TGV de la Sagrera, al districte de Sant Andreu. Aquest museu s'alimentarà, també, de la recopilació de documents relacionats amb els transports públics de Barcelona que està recollint TMB. La companyia també està buscant peces antigues, com les que exposava el Museu del Transport, moltes de les quals estan en mans de col·leccionistes privats.


Tancat al públic
Segons ha publicat el diari Regió 7, els problemes econòmics del Museu del Transport van fer que tanqués aquest estiu passat. La intenció de la fundació era traslladar-se a la Pobla de Lillet, per desavinences entre la direcció del museu i l'alcalde de Castellar de N'Hug. Segons aquest rotatiu, la fundació també s'ha posat en contacte amb la Generalitat perquè retiri el material que va cedir-li. El fons del museu tenia una de les millors col·leccions de vehicles antics de tot Europa. La fundació es dedicava a recol·lectar peces antigues del transport públic i restaurar-les per exposar-les posteriorment. El museu havia arribat a acumular uns 170 vehicles antics. De la secció de transports públics de Barcelona, el museu tenia 12 tramvies -des del més antic, del 1898, fins als darrers models-, i 3 tramvies de l'antiga línia Mataró-Argentona. També tenia, segons publica la web del museu, els autobusos de Barcelona dels anys 1940-1970.
Ara, TMB vol que el material que algun dia va formar part de la companyia es retorni a Barcelona. Ara mateix, TMB té, dins de les seves instal·lacions, algunes peces restaurades que van formar part dels primers metros que van circular a Barcelona, dels anys 20.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Quina cara més dura tenen a TMB!!!! :emprenyat
El material que tenien ells o l'han desballestat o està pudrint-se a qualsevol lloc. Només cal recordar el penós episodi dels tres cotxes de la sèrie 100, que van arribar a ser restaurats per fer trens històrics per, poc després, ser venuts i desballestats, excepte un que el van salvar fora de Catalunya.
I ara van i reclamen que els tornin el que "els pertoca"? Què passa, que volen tornar-lo a tenir per vendre'l a pes a un drapaire i treure quatre euros per gastar-se'ls en qualsevol campanya de publicitat absurda?
El que s'ha de llegir!!!!
Entre la gestió del museu i la de TMB, gairebé tot el nostre patrimoni se n'ha anat a fer gàrgares >:( Som un país d'incults.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

COOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM???

Post by JaMiRo! »

TMB RECLAMANT MATERIAL HISTÒRIC???
caqueta, EL DIA DEL JUDICI FINAL HA ARRIBAT...


:o :x :mort :boig :begut :martell1 :martell2 :mmm :osti :suar :callat
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: El metro de Barcelona reclama el retorn de 30 combois an

Post by Fran-Ikarus »

Trenscat wrote:El metro de Barcelona no està disposat a perdre el seu patrimoni històric
Aquesta frase és gloriosa.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Post by josep_serre »

Vull felicitar la decisió a TMB per la seva decisió tot i que crec que arriba tard, doncs tot i que és cert que els vehicles es troben en molt mal estat, no és menys cert que això és així de fa molts anys, tot i que la cojuntura actual fa més fàcil demanar el retorn dels vehicles, fins ara TMB no havia fet cap mena de seguiment dels vehicles que havia cedit al museu.

En endavant ha de quedar clar que s'ha de fer un seguiment més exhaustiu d'aquestes cessions, doncs a títol d'exemple els autobusos que es troben a les instal·lacions del museu van arribar majoritàriament pels seus propis mitjans i avui seria impossible que hi arribessin.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: El metro de Barcelona reclama el retorn de 30 combois an

Post by mikado »

Fran-Ikarus wrote:
Trenscat wrote:El metro de Barcelona no està disposat a perdre el seu patrimoni històric
Quins collons que te TMB. No cuida ni els "meravellosos" 5000's q tenen una capa d emerda considerable i ara reclama,...el que ¡¡¡¡
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Post by josep_serre »

De trens de la sèrie 100 se'n conserva un a Saragossa al regiment de ferrocarrils i un a Can Boixeres, un altre es va cedir al museu de Vilanova i va ser desballestat fa cosa de dos anys.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

En el cas que es cuidin a Sagrera, la meva opinió de TMB pot fer un gir de 180º, le meva opinió fa 4 dies era "TMB no sap fer res" i aviat creuré "TMB esta a l'alçada de FGC????"
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Trens del FMB...!

Post by JaMiRo! »

Hola!

A veure, llavors com a molt podem tenir per a aquest museu un sèrie 100, un sèrie 300 i un sèrie 400, no? Corregiu-me si m'equivoco:

-Un 100 a Can Boixeres actualment...

-Un 300 al Triangle Ferroviari actualment (de fet, en procès de repintat a Can Boixeres).

-Un 400 a les cotxeres de Sagrera actualment.

O sigui, dos trens representatius del Ferrocarril Metropolità Transversal (100 i 400) i un tren representatiu del Gran Metro de Barcelona (300). No està malament oi?

Ah, per cert, se m'oblidava, properament també un sèrie 1000... :'(

Per cert, digueu-me ignorant, però és el primer cop que sento això del "Museu de la Mobilitat"... :oops: La veritat, preferiria altres noms, com "Museu del Transport", malgrat que aquest recordi èpoques tristes... :'(

Esperem que això no sigui una sortida de to de TMB i vagi de debò...

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

No serà que els reclama per assegurarse de que es pudreixen encara més? :D

Vox
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

¡jolgorios y cuchufletas! això vol dir que el 300 no anirà al clot del moro!

ara, algú sap què són aquests 30 convois? són tot tramvies?
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

A mi, en un llistat completament inacabat i inexacte (suposo) que vaig fer a l'octubre del 2003, em sortien:
- 12 tramvies de TB
- 11 autobusos de TB/TMB
- 1 trole-camió de TB
- 2 camions de TB/TMB

L'Aclo del Poble Espanyol no el vaig contar (no és cedit per TMB, no? o sí?)

Si sumem algun dels funiculars, i alguna cosa que em devia deixar, més o menys ja surten.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Carnog
N1
N1
Posts: 1
Joined: Wednesday 11/01/2006 1:08
Contact:

Post by Carnog »

Anomenar "Museu del Transport de Castellar de N'Hug (Berguedà)" a "alló". Vaig anar fa dos anys, i nomes veure el Pegaso 6035 de la TMB que va arribar per ell mateix alla, , trencar el cor. Si es cert, wur volen recuperar el material, dificil estará a molts casos :'(
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

I un "Jo" no hi ha enlloc?.... (em!.... vull dir un Serie 600) . Es que m'agradaria "veure'm" :D

Tant de bo sigui veritat, que TMB es possi les piles i realment vulguin preservar i recuperar unitats antigues en bon estat.

Ja no demano que poguin circular en ocasions especials (simplement no hi han "co....ons" per part de TMB) que ja ens agradaria, pero si mes no, poder contemplar i tocar aquestas venerables joies.

Despres de tanta "pregaria" aqui dintre, no sera que als "manaires" els hauran pitat les orelles?....

Sal.lutacions:

Serie600
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Una pregunta, ja que estem parlant del museu, m'agradaría seber què faran amb l'antic funicular de la Vall de Núria, de qui es, de FGC, o de ningú?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Balanç

Post by Guigui »

Refloto el fil per constatar que el temps ha posat tothom al seu lloc... o millor, l'hi ha deixat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”