Aqui hi han fotos, pero no es veuen gaire be: http://www.tmb.cat/common/premsa/Muestr ... idalet.pdfmetring wrote:El conseller Nadal posa en servei el nou vestíbul de l’estació de Can Vidalet de l’L5
Remodelació d'estacions de metro
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Remodelació d'estacions de metro
http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 1&idioma=C
03/06/2010
Tanca tres dies un accés de l'estació de Sant Antoni de la línia 2 de metro, per obres a l'exterior
El divendres 4 de juny, es tanca temporalment l’accés de Villarroel de l’estació de Sant Antoni, de la línia 2 de metro. El motiu són uns treballs de condicionament de l’exterior de l’estació.
La previsió és que l’accés de l’estació estigui tancat al públic des de l’inici del servei del divendres 4 de juny fins a la finalització del servei diumenge 6 de juny, per tant dilluns 7 de juny l’accés ja estarà reobert des de les 5.00 hores del matí. Mentre durin aquests treballs, TMB recomana als usuaris que utilitzin els accessos oberts d’Urgell i de Sant Antoni Abat de la mateixa estació (L2).
03/06/2010
Tanca tres dies un accés de l'estació de Sant Antoni de la línia 2 de metro, per obres a l'exterior
El divendres 4 de juny, es tanca temporalment l’accés de Villarroel de l’estació de Sant Antoni, de la línia 2 de metro. El motiu són uns treballs de condicionament de l’exterior de l’estació.
La previsió és que l’accés de l’estació estigui tancat al públic des de l’inici del servei del divendres 4 de juny fins a la finalització del servei diumenge 6 de juny, per tant dilluns 7 de juny l’accés ja estarà reobert des de les 5.00 hores del matí. Mentre durin aquests treballs, TMB recomana als usuaris que utilitzin els accessos oberts d’Urgell i de Sant Antoni Abat de la mateixa estació (L2).
Re: Remodelació d'estacions de metro
He traslladat els missatges sobre la petició d'en Trenscat al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=15 ... a&start=40 , més adient.
Re: Remodelació d'estacions de metro
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... e-lesseps/
El DPTOP completa la millora de l’accessibilitat de l’estació de l’L3 de Lesseps
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha completat les obres d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda a l’estació de l’L3 de Lesseps. Les obres, que han comportat una inversió de 977.000 euros, han inclòs la instal·lació de 2 ascensors per millorar les connexions entre el vestíbul i les andanes. Pel que fa a l’ascensor exterior, es troba en funcionament des de la primavera del 2009, quan el DPTOP va obrir un nou vestíbul al centre de la plaça, construït en el marc de les obres de l’L9, que permetran l’intercanvi entre les dues línies. Amb aquesta ja són 107 les estacions de la xarxa de Metro accessibles a persones amb mobilitat reduïda, el 79% de la xarxa.
El Govern treballa en l’execució d’un pla de millora de l’accessibilitat a les estacions de metro i FGC, per facilitar i garantir la llibertat de moviments de tots els viatgers per la xarxa de transport públic per tal que puguin accedir-hi i moure’s amb igualtat de condicions.
Així, en els últims anys ha impulsat obres d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda d’estacions ja existents, que se sumen a les noves estacions en funcionament, ja adaptades d’entrada. En aquest sentit, actualment el 79% de la xarxa de Metro ja és completament accessible, amb 107 estacions adaptades de les 135 actualment en servei, incloent la nova estació de l’L2 de Badalona Pompeu Fabra, i les 11 noves estacions de l’L9/L10 en servei de Badalona i Santa Coloma de Gramenet fins a La Sagrera.
Adaptació completa de l’estació de Lesseps
Entre aquestes 107 estacions accessibles de la xarxa es troba des d’avui l’estació de l’L3 de Lesseps, un cop el DPTOP ha finalitzat les obres d’adaptació i millora que hi ha dut a terme. Els treballs han inclòs la instal•lació de 2 ascensors per enllaçar el vestíbul i les dues andanes laterals.
Aquesta obres, que es van iniciar al gener del 2009, han comportat una inversió de 977.000 euros i també han comprès la col•locació d’encaminament per a invidents.
Pel que fa a la comunicació amb el carrer, al març del 2009, el DPTOP va posar en marxa un nou vestíbul amb ascensor al centre de la plaça Lesseps, costat mar i proper al carrer Gran de Gràcia, en el marc de les obres de construcció de l’L9 que s’executen en aquest punt, que permetran l’intercanvi entre les dues línies en el futur.
D’aquesta manera, amb els dos ascensors que avui s’han posat en marxa per enllaçar vestíbul i andanes, i el que funciona per accedir des del carrer fins al vestíbul, el DPTOP ha completat els treballs d’adaptació d’aquesta estació.
Aquest estiu, es preveu completar també l’adaptació de l’estació de l’L3 de Palau Reial, així com la millora de l’accessibilitat de l’estació de l’L3 de Zona Universitària.
El DPTOP completa la millora de l’accessibilitat de l’estació de l’L3 de Lesseps
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha completat les obres d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda a l’estació de l’L3 de Lesseps. Les obres, que han comportat una inversió de 977.000 euros, han inclòs la instal·lació de 2 ascensors per millorar les connexions entre el vestíbul i les andanes. Pel que fa a l’ascensor exterior, es troba en funcionament des de la primavera del 2009, quan el DPTOP va obrir un nou vestíbul al centre de la plaça, construït en el marc de les obres de l’L9, que permetran l’intercanvi entre les dues línies. Amb aquesta ja són 107 les estacions de la xarxa de Metro accessibles a persones amb mobilitat reduïda, el 79% de la xarxa.
El Govern treballa en l’execució d’un pla de millora de l’accessibilitat a les estacions de metro i FGC, per facilitar i garantir la llibertat de moviments de tots els viatgers per la xarxa de transport públic per tal que puguin accedir-hi i moure’s amb igualtat de condicions.
Així, en els últims anys ha impulsat obres d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda d’estacions ja existents, que se sumen a les noves estacions en funcionament, ja adaptades d’entrada. En aquest sentit, actualment el 79% de la xarxa de Metro ja és completament accessible, amb 107 estacions adaptades de les 135 actualment en servei, incloent la nova estació de l’L2 de Badalona Pompeu Fabra, i les 11 noves estacions de l’L9/L10 en servei de Badalona i Santa Coloma de Gramenet fins a La Sagrera.
Adaptació completa de l’estació de Lesseps
Entre aquestes 107 estacions accessibles de la xarxa es troba des d’avui l’estació de l’L3 de Lesseps, un cop el DPTOP ha finalitzat les obres d’adaptació i millora que hi ha dut a terme. Els treballs han inclòs la instal•lació de 2 ascensors per enllaçar el vestíbul i les dues andanes laterals.
Aquesta obres, que es van iniciar al gener del 2009, han comportat una inversió de 977.000 euros i també han comprès la col•locació d’encaminament per a invidents.
Pel que fa a la comunicació amb el carrer, al març del 2009, el DPTOP va posar en marxa un nou vestíbul amb ascensor al centre de la plaça Lesseps, costat mar i proper al carrer Gran de Gràcia, en el marc de les obres de construcció de l’L9 que s’executen en aquest punt, que permetran l’intercanvi entre les dues línies en el futur.
D’aquesta manera, amb els dos ascensors que avui s’han posat en marxa per enllaçar vestíbul i andanes, i el que funciona per accedir des del carrer fins al vestíbul, el DPTOP ha completat els treballs d’adaptació d’aquesta estació.
Aquest estiu, es preveu completar també l’adaptació de l’estació de l’L3 de Palau Reial, així com la millora de l’accessibilitat de l’estació de l’L3 de Zona Universitària.
Re: Remodelació d'estacions de metro
http://www.lavanguardia.es/lv24h/201008 ... 12240.html
El Metro instala tres ascensores en las estaciones de Zona Universitaria y Palau Reial
Así ya son 111 las estaciones de la red de metro de la capital catalana accesibles a personas con movilidad reducida
16/08/2010 | Actualizada a las 17:35h | Ciudadanos
Barcelona. (EFE).- El Departamento de Política Territorial y Obras Públicas ha instalado tres ascensores en las estaciones de Zona Universitaria y Palau Reial, con lo que ya son 111 las estaciones de la red de metro de la capital catalana accesibles a personas con movilidad reducida.
Durante las obras, que han tenido un coste total de 2,5 millones de euros, se han instalado dos ascensores para enlazar el vestíbulo y los andenes de Palau Reial y otro que une el vestíbulo con el anden del lado montaña de la estación de Zona Universitaria, según informa la consellería en un comunicado.
Además, el Departamento tiene previsto instalar otro ascensor en Zona Universitaria para unir la calle con el vestíbulo del intercambiador de la línea 3 con las líneas 9 y 10 y otro ascensor para enlazar con uno de los andenes. Las obras de Palau Reial han tenido un coste de 1,8 millones de euros, mientras que las de Zona Universitaria han costado 0,7 millones.
Los ascensores en las estaciones de Palau Reial y Zona Universitaria se unen a los de otras 99 estaciones, el 80% de la red, que son accesibles a personas con movilidad reducida.
El Metro instala tres ascensores en las estaciones de Zona Universitaria y Palau Reial
Así ya son 111 las estaciones de la red de metro de la capital catalana accesibles a personas con movilidad reducida
16/08/2010 | Actualizada a las 17:35h | Ciudadanos
Barcelona. (EFE).- El Departamento de Política Territorial y Obras Públicas ha instalado tres ascensores en las estaciones de Zona Universitaria y Palau Reial, con lo que ya son 111 las estaciones de la red de metro de la capital catalana accesibles a personas con movilidad reducida.
Durante las obras, que han tenido un coste total de 2,5 millones de euros, se han instalado dos ascensores para enlazar el vestíbulo y los andenes de Palau Reial y otro que une el vestíbulo con el anden del lado montaña de la estación de Zona Universitaria, según informa la consellería en un comunicado.
Además, el Departamento tiene previsto instalar otro ascensor en Zona Universitaria para unir la calle con el vestíbulo del intercambiador de la línea 3 con las líneas 9 y 10 y otro ascensor para enlazar con uno de los andenes. Las obras de Palau Reial han tenido un coste de 1,8 millones de euros, mientras que las de Zona Universitaria han costado 0,7 millones.
Los ascensores en las estaciones de Palau Reial y Zona Universitaria se unen a los de otras 99 estaciones, el 80% de la red, que son accesibles a personas con movilidad reducida.
Re: Remodelació d'estacions de metro
De fet és força relatiu això d'adaptades per a PMR... hi ha unes quantes suposadament adaptades que són surrealistes!!! Ja m'agradaria que els qui les han dissenyat s'hi donessin una volta en cadira de rodes, crosses, etc etc
Tenia algunes fotos d'aquelles per flipar, a veure si les trobo i les penjo!
Tenia algunes fotos d'aquelles per flipar, a veure si les trobo i les penjo!
Re: Remodelació d'estacions de metro
Avui he vist que a l'andana direcció Fondo d'Arc de Triomf, han pujat mitja andana, i una foto per il·lustrar:
- Attachments
-
- que me resvaloooooooooooo!!!!.jpg (78.5 KiB) Viewed 5716 times
Re: Remodelació d'estacions de metro
A l'andana pujada d'Arc de Triomf també haurien d'advertir que els bancs queden ara molt baixos.
Re: Remodelació d'estacions de metro
algu els hauria de dir que, ja que fan aquesta chapuza (la del cartell), que al menys escriguin "resbaladizo" amb b
Re: Remodelació d'estacions de metro
Almenys era correcta la informació un dia en Sant Andreu hi havia un cartell que posava: "SerBicio sustitutorio de RENFE R3 R4 R7 --->"twipsy wrote:algu els hauria de dir que, ja que fan aquesta chapuza (la del cartell), que al menys escriguin "resbaladizo" amb b
A més de que no era la parada correcta, posava SERBICIO jajaja
Salutacions
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Remodelació d'estacions de metro
Ho he de dir...
Per fi!!!!!!!!!!!!!!!!! (i si no, que li preguntin al Mag Fèlix...)
Fa molta falta, per la manca absoluta d'adaptació, i pel perillós espai que hi ha entre andana i tren. Ara bé, al ser una estació en corba, difícilment es podran allargar les andanes, sinó recordeu el cas Chamberí.
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... rrei-amat/
El DPTOP licita la remodelació i adaptació de l’estació de l’L5 de Virrei Amat
El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica avui l’anunci de l’inici del procés de licitació de les obres de millora de l’estació de l’L5 de Virrei Amat, que permetran la seva adaptació a persones amb mobilitat reduïda. Per això, s’ampliarà un dels vestíbuls existents per a encabir 3 nous ascensors i escales mecàniques per connectar els diferents nivells. Així, es doblarà l’espai actual, es remodelarà completament aquest vestíbul i es crearà un nou accés adaptat des del carrer. Les obres comportaran un cost de 9,3 MEUR.
El DOGC publica avui l’anunci de l’inici del procés de licitació de les obres d’ampliació, adaptació, remodelació i millora de l’estació de l’L5 de Virrei Amat. Aquesta estació compta actualment amb dos vestíbuls independents: un a prop del passeig de Fabra i Puig, amb dos accessos, i un altre a prop del carrer de Felip II, amb un accés, amb escales fixes per comunicar els diferents nivells.
Per tal de millorar la qualitat del servei, el Govern ha impulsat ara l’adaptació d’aquesta estació, a partir de l’ampliació d’espais existents, amb un pressupost previst de 9,3 MEUR. Això permetrà millorar la comoditat dels viatgers d’aquesta estació, que concentra habitualment un volum considerable de desplaçaments, amb 3000 passatgers diàriament.
Per això, s’ampliarà un dels dos vestíbuls existents, el proper al passeig de Fabra i Puig, per encabir els nous ascensors i les escales mecàniques, i es reformarà tota l’arquitectura interior. A més, es construirà un nou accés adaptat, s’adaptarà i renovarà el nivell d’andanes i s’habilitarà una nova sortida d’emergència.
Un vestíbul amb el doble de superfície
L’actuació que ara s’impulsa comprèn un seguit de millores en la comoditat i qualitat del servei per als viatgers. Concretament, els treballs que es duran a terme són els següents:
Ampliació i remodelació del vestíbul del passeig de Fabra i Puig: les obres inclouen l’ampliació de la superfície existent, passant dels 200 m2 actuals als 500 m2 previstos, la qual cosa suposa més del doble d’espais per als viatgers. Això permetrà encabir els nous ascensors previstos i les escales mecàniques que milloraran els desplaçaments entre els diferents nivells. A més, es renovarà l’arquitectura interior d’aquest vestíbul, amb nou paviment i revestiments, i noves màquines validadores adaptades.
* Nou accés adaptat: s’habilitarà un tercer accés al vestíbul del passeig de Fabra i Puig, amb escales fixes, mecàniques i un ascensor que connectarà l’exterior amb el vestíbul. Aquest accés s’ubicarà al vestíbul nord situat a la plaça Virrei Amat, totalment accessible a persones amb mobilitat reduïda.
* 3 nous ascensors i escales mecàniques: a banda del nou ascensor al carrer, es col·locaran 2 elevadors més que enllaçaran el nivell del vestíbul amb les andanes laterals per a la millora de l’accessibilitat.
* Ampliació de l’accés existent al carrer del Doctor Pi i Molist: l’accés actual del carrer del Doctor Pi i Molist s’ampliarà per encabir escales mecàniques que facilitaran la connexió amb el vestíbul.
* Renovació del nivell d’andanes: es renovarà la plataforma de la via, per passar de via sobre balast actual, a via sobre placa de formigó. A més, s’executarà el recreixement de les andanes, per tal de situar-les al mateix nivell que els combois, i facilitar les maniobres d’entrada i sortida dels viatgers, superant l’important desnivell existent a l’actualitat.
* Nova sortida d’emergència: A més, es construirà una sortida d’emergència a l’andana 2 per tal de complir amb les normes tècniques sobre seguretat contra incendis.
Per fi!!!!!!!!!!!!!!!!! (i si no, que li preguntin al Mag Fèlix...)
Fa molta falta, per la manca absoluta d'adaptació, i pel perillós espai que hi ha entre andana i tren. Ara bé, al ser una estació en corba, difícilment es podran allargar les andanes, sinó recordeu el cas Chamberí.
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... rrei-amat/
El DPTOP licita la remodelació i adaptació de l’estació de l’L5 de Virrei Amat
El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica avui l’anunci de l’inici del procés de licitació de les obres de millora de l’estació de l’L5 de Virrei Amat, que permetran la seva adaptació a persones amb mobilitat reduïda. Per això, s’ampliarà un dels vestíbuls existents per a encabir 3 nous ascensors i escales mecàniques per connectar els diferents nivells. Així, es doblarà l’espai actual, es remodelarà completament aquest vestíbul i es crearà un nou accés adaptat des del carrer. Les obres comportaran un cost de 9,3 MEUR.
El DOGC publica avui l’anunci de l’inici del procés de licitació de les obres d’ampliació, adaptació, remodelació i millora de l’estació de l’L5 de Virrei Amat. Aquesta estació compta actualment amb dos vestíbuls independents: un a prop del passeig de Fabra i Puig, amb dos accessos, i un altre a prop del carrer de Felip II, amb un accés, amb escales fixes per comunicar els diferents nivells.
Per tal de millorar la qualitat del servei, el Govern ha impulsat ara l’adaptació d’aquesta estació, a partir de l’ampliació d’espais existents, amb un pressupost previst de 9,3 MEUR. Això permetrà millorar la comoditat dels viatgers d’aquesta estació, que concentra habitualment un volum considerable de desplaçaments, amb 3000 passatgers diàriament.
Per això, s’ampliarà un dels dos vestíbuls existents, el proper al passeig de Fabra i Puig, per encabir els nous ascensors i les escales mecàniques, i es reformarà tota l’arquitectura interior. A més, es construirà un nou accés adaptat, s’adaptarà i renovarà el nivell d’andanes i s’habilitarà una nova sortida d’emergència.
Un vestíbul amb el doble de superfície
L’actuació que ara s’impulsa comprèn un seguit de millores en la comoditat i qualitat del servei per als viatgers. Concretament, els treballs que es duran a terme són els següents:
Ampliació i remodelació del vestíbul del passeig de Fabra i Puig: les obres inclouen l’ampliació de la superfície existent, passant dels 200 m2 actuals als 500 m2 previstos, la qual cosa suposa més del doble d’espais per als viatgers. Això permetrà encabir els nous ascensors previstos i les escales mecàniques que milloraran els desplaçaments entre els diferents nivells. A més, es renovarà l’arquitectura interior d’aquest vestíbul, amb nou paviment i revestiments, i noves màquines validadores adaptades.
* Nou accés adaptat: s’habilitarà un tercer accés al vestíbul del passeig de Fabra i Puig, amb escales fixes, mecàniques i un ascensor que connectarà l’exterior amb el vestíbul. Aquest accés s’ubicarà al vestíbul nord situat a la plaça Virrei Amat, totalment accessible a persones amb mobilitat reduïda.
* 3 nous ascensors i escales mecàniques: a banda del nou ascensor al carrer, es col·locaran 2 elevadors més que enllaçaran el nivell del vestíbul amb les andanes laterals per a la millora de l’accessibilitat.
* Ampliació de l’accés existent al carrer del Doctor Pi i Molist: l’accés actual del carrer del Doctor Pi i Molist s’ampliarà per encabir escales mecàniques que facilitaran la connexió amb el vestíbul.
* Renovació del nivell d’andanes: es renovarà la plataforma de la via, per passar de via sobre balast actual, a via sobre placa de formigó. A més, s’executarà el recreixement de les andanes, per tal de situar-les al mateix nivell que els combois, i facilitar les maniobres d’entrada i sortida dels viatgers, superant l’important desnivell existent a l’actualitat.
* Nova sortida d’emergència: A més, es construirà una sortida d’emergència a l’andana 2 per tal de complir amb les normes tècniques sobre seguretat contra incendis.
Re: Remodelació d'estacions de metro
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 1896.shtml
REFORMA INTEGRAL DE UNA PARADA DE LA RED DE METRO
La estación de Virrei Amat de la L-5 crecerá el 150%
Los 9,3 millones de las obras incluyen eliminar el desnivel entre el andén y el tren
Obres Públiques pondrá 3 ascensores y abrirá un tercer acceso en Fabra i Puig
La línea azul del metro, la L-5 que estrenó finalmente hace poco más de un mes el difícil tramo del Carmel, sumará pronto otra mejora destacada en ese mismo sector norte. La Conselleria d'Obres Públiques realizará una reforma integral de la estación de Virrei Amat, una de las puertas de Nou Barris en la red del suburbano. Las obras para aumentar el 150% el espacio de la parada y hacerla accesible a personas con movilidad reducida, con la instalación de tres ascensores y escaleras mecánicas, salieron ayer a concurso con un coste de 9,3 millones de euros.
Edición Impresa Versión en .PDF Información publicada en la página 32 de la sección de cv Gran Barcelona de la edición impresa del día 09 de septiembre de 2010 VER ARCHIVO (.PDF)
La estación tiene ahora dos vestíbulos independientes, uno en el paseo de Fabra i Puig, con dos accesos, y otro en la calle de Felip II, con uno, y escaleras fijas para comunicar los distintos niveles. La reforma que se iniciará en unos meses incluye seis mejoras distintas. La principal será la ampliación del vestíbulo de Fabra y Puig, que pasará de 200 a 500 metros cuadrados, y la renovación total de su interior, con nuevo pavimento y revestimiento de paredes y nuevas máquinas canceladoras adaptadas.
En este mismo espacio se abrirá un tercer acceso desde la calle con la instalación de un ascensor y nuevas escaleras fijas y mecánicas. Otros dos ascensores permitirán la conexión entre el vestíbulo y los andenes. También se ampliará el acceso a la estación que ya existe en la calle del Doctor Pi i Molist para poner en él escaleras mecánicas que facilitarán la conexión con el vestíbulo.
CAMBIO EN LAS VÍAS / Otros trabajos importantes serán los que se realicen en las vías y los andenes. En las primeras se renovará la plataforma para pasar del balasto (piedras) actual a la placa de hormigón. En los segundos, se elevará el nivel del pavimento para situarlo a la misma altura que el suelo de los coches. Se eliminará así el notable salto que deben realizar en la actualidad los viajeros al entrar o salir de los convoyes.
Finalmente, la reforma de la estación incluye la construcción de una salida de emergencia para cumplir la normativa actual de seguridad contra incendios. Por Virrei Amat pasan diariamente una media de 3.000 viajeros.
REFORMA INTEGRAL DE UNA PARADA DE LA RED DE METRO
La estación de Virrei Amat de la L-5 crecerá el 150%
Los 9,3 millones de las obras incluyen eliminar el desnivel entre el andén y el tren
Obres Públiques pondrá 3 ascensores y abrirá un tercer acceso en Fabra i Puig
La línea azul del metro, la L-5 que estrenó finalmente hace poco más de un mes el difícil tramo del Carmel, sumará pronto otra mejora destacada en ese mismo sector norte. La Conselleria d'Obres Públiques realizará una reforma integral de la estación de Virrei Amat, una de las puertas de Nou Barris en la red del suburbano. Las obras para aumentar el 150% el espacio de la parada y hacerla accesible a personas con movilidad reducida, con la instalación de tres ascensores y escaleras mecánicas, salieron ayer a concurso con un coste de 9,3 millones de euros.
Edición Impresa Versión en .PDF Información publicada en la página 32 de la sección de cv Gran Barcelona de la edición impresa del día 09 de septiembre de 2010 VER ARCHIVO (.PDF)
La estación tiene ahora dos vestíbulos independientes, uno en el paseo de Fabra i Puig, con dos accesos, y otro en la calle de Felip II, con uno, y escaleras fijas para comunicar los distintos niveles. La reforma que se iniciará en unos meses incluye seis mejoras distintas. La principal será la ampliación del vestíbulo de Fabra y Puig, que pasará de 200 a 500 metros cuadrados, y la renovación total de su interior, con nuevo pavimento y revestimiento de paredes y nuevas máquinas canceladoras adaptadas.
En este mismo espacio se abrirá un tercer acceso desde la calle con la instalación de un ascensor y nuevas escaleras fijas y mecánicas. Otros dos ascensores permitirán la conexión entre el vestíbulo y los andenes. También se ampliará el acceso a la estación que ya existe en la calle del Doctor Pi i Molist para poner en él escaleras mecánicas que facilitarán la conexión con el vestíbulo.
CAMBIO EN LAS VÍAS / Otros trabajos importantes serán los que se realicen en las vías y los andenes. En las primeras se renovará la plataforma para pasar del balasto (piedras) actual a la placa de hormigón. En los segundos, se elevará el nivel del pavimento para situarlo a la misma altura que el suelo de los coches. Se eliminará así el notable salto que deben realizar en la actualidad los viajeros al entrar o salir de los convoyes.
Finalmente, la reforma de la estación incluye la construcción de una salida de emergencia para cumplir la normativa actual de seguridad contra incendios. Por Virrei Amat pasan diariamente una media de 3.000 viajeros.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
08/09/2010 OP.TM-05605.A: Execució de les obres del projecte constructiu d'adaptació a la normativa i millora de l'accessibilitat de l'estació de Virrei Amat de la línia 5 de l'FMB. Clau: TM-05605.A http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
Re: Remodelació d'estacions de metro
Ara faltarà veure si preservaran els passos forjats, que són els més antics de la xarxa, al museu de la mobilitat, teniu fotos a http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... irrei+amat
Re: Remodelació d'estacions de metro
els preservaran a cal ferrer, sense cap mena de problema.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Remodelació d'estacions de metro
Comentari extret del Periódico de Catalunya
Maria - 09/09/2010 10:29
És més, quan es va reformar l'accés de Pi i Molist, ara de vidre, ho van fer quan ja era vigent la llei per a adaptar les estacions a PMR, i no van posar ni una escala mecànica. Ara tot són preses. El que si caldrà veure és si els forjats de sortida, els més antics de la xarxa de metro, seran o no preservats en el futur Museu de la Mobilitat o aniran al ferroveller.
Ets Tú, Metring?
Salut
Maria - 09/09/2010 10:29
És més, quan es va reformar l'accés de Pi i Molist, ara de vidre, ho van fer quan ja era vigent la llei per a adaptar les estacions a PMR, i no van posar ni una escala mecànica. Ara tot són preses. El que si caldrà veure és si els forjats de sortida, els més antics de la xarxa de metro, seran o no preservats en el futur Museu de la Mobilitat o aniran al ferroveller.
Ets Tú, Metring?
Salut
Last edited by 122-042-132 on Thursday 09/09/2010 10:51, edited 1 time in total.
Re: Remodelació d'estacions de metro
a mi aquesta Maria em sona
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Remodelació d'estacions de metro
Oi que sí, El Llop?
Salut!
Salut!
- Dr. T
- N6
- Posts: 207
- Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
- Location: Entre les Guilleries i el Ter
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de metro
Bones.
Ara faré una mica d'off-topic, però com que dins d'aquest fil es comentava el percentatge d'estacions accessibles, crec que la meva pregunta encaixa aquí.
Dissabte voliem agafar el metro a Urquinaona. Buscavem un accés adaptat, ja que anavem amb el cotxet i la nena. No sé si és que aquesta estació disposa d'ascensors, però nosaltres no vam saber trobar-los. En cas que existeixin, no estaria de més indicar a cada accés on es troba l'accés adaptat a PMR més proper, ja que t'hi pots tirar una bona estona buscant-lo... per potse acabar descobrint que no podràs accedir!
Perdoneu per l'off-tòpic!
Ara faré una mica d'off-topic, però com que dins d'aquest fil es comentava el percentatge d'estacions accessibles, crec que la meva pregunta encaixa aquí.
Dissabte voliem agafar el metro a Urquinaona. Buscavem un accés adaptat, ja que anavem amb el cotxet i la nena. No sé si és que aquesta estació disposa d'ascensors, però nosaltres no vam saber trobar-los. En cas que existeixin, no estaria de més indicar a cada accés on es troba l'accés adaptat a PMR més proper, ja que t'hi pots tirar una bona estona buscant-lo... per potse acabar descobrint que no podràs accedir!
Perdoneu per l'off-tòpic!
Re: Remodelació d'estacions de metro
Urquinaona L1 no té ni cap tram d'escales mecàniques ni cap ascensor. Urquinaona L4 te només escales mecàniques en la connexió amb la L1. Correcte???Dr. T wrote:Bones.
Ara faré una mica d'off-topic, però com que dins d'aquest fil es comentava el percentatge d'estacions accessibles, crec que la meva pregunta encaixa aquí.
Dissabte voliem agafar el metro a Urquinaona. Buscavem un accés adaptat, ja que anavem amb el cotxet i la nena. No sé si és que aquesta estació disposa d'ascensors, però nosaltres no vam saber trobar-los. En cas que existeixin, no estaria de més indicar a cada accés on es troba l'accés adaptat a PMR més proper, ja que t'hi pots tirar una bona estona buscant-lo... per potse acabar descobrint que no podràs accedir!
Perdoneu per l'off-tòpic!
El licor Calisay no se bebe, se saborea