El metro de Barcelona reclama el retorn de 30 combois antics
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
El metro de Barcelona reclama el retorn de 30 combois antics
Una notícia-paradoxa...
http://www.vilaweb.com/www/elpunt/notic ... mp=1725185
El metro de Barcelona reclama el retorn de 30 combois antics a una fundació privada que ha tancat
TMB vol que el material vagi al futur Museu de la Mobilitat de la Sagrera
M.S.. Barcelona
El metro de Barcelona no està disposat a perdre el seu patrimoni històric. Després que la Fundació Museu del Transport de Castellar de N'Hug (Berguedà) anunciés que tanca les instal·lacions, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) li ha reclamat, per escrit, que li retorni una trentena de vehicles -combois i busos- que li va cedir i que formen part de la col·lecció històrica del transport públic de Barcelona. TMB ho vol per portar-ho al futur Museu de la Mobilitat de la Sagrera.
Els problemes econòmics que té el Museu del Transport de Castellar de N'Hug, al Berguedà, ha fet témer a TMB que aquesta fundació privada es vengui el material que li havia cedit per exposar, per pagar els deutes que acumula. Per això, la companyia de transports ha enviat una carta als responsables d'aquest museu perquè se'ls retornin una trentena de combois que formen part del fons històric del transport públic de Barcelona. Fonts de TMB asseguren que tot just ara s'ha començat el procés de recuperació d'aquest material, format per una trentena de vehicles entre vagons de metro i busos. Algunes de les peces estan en molt males condicions, segons TMB, que s'ha proposat recuperar-les, restaurar-les i exposar-les, quan s'obri, al futur Museu de la Mobilitat que es vol fer a l'edifici que ha dissenyat Frank Gerhy i on hi haurà l'estació del TGV de la Sagrera, al districte de Sant Andreu. Aquest museu s'alimentarà, també, de la recopilació de documents relacionats amb els transports públics de Barcelona que està recollint TMB. La companyia també està buscant peces antigues, com les que exposava el Museu del Transport, moltes de les quals estan en mans de col·leccionistes privats.
Tancat al públic
Segons ha publicat el diari Regió 7, els problemes econòmics del Museu del Transport van fer que tanqués aquest estiu passat. La intenció de la fundació era traslladar-se a la Pobla de Lillet, per desavinences entre la direcció del museu i l'alcalde de Castellar de N'Hug. Segons aquest rotatiu, la fundació també s'ha posat en contacte amb la Generalitat perquè retiri el material que va cedir-li. El fons del museu tenia una de les millors col·leccions de vehicles antics de tot Europa. La fundació es dedicava a recol·lectar peces antigues del transport públic i restaurar-les per exposar-les posteriorment. El museu havia arribat a acumular uns 170 vehicles antics. De la secció de transports públics de Barcelona, el museu tenia 12 tramvies -des del més antic, del 1898, fins als darrers models-, i 3 tramvies de l'antiga línia Mataró-Argentona. També tenia, segons publica la web del museu, els autobusos de Barcelona dels anys 1940-1970.
Ara, TMB vol que el material que algun dia va formar part de la companyia es retorni a Barcelona. Ara mateix, TMB té, dins de les seves instal·lacions, algunes peces restaurades que van formar part dels primers metros que van circular a Barcelona, dels anys 20.
http://www.vilaweb.com/www/elpunt/notic ... mp=1725185
El metro de Barcelona reclama el retorn de 30 combois antics a una fundació privada que ha tancat
TMB vol que el material vagi al futur Museu de la Mobilitat de la Sagrera
M.S.. Barcelona
El metro de Barcelona no està disposat a perdre el seu patrimoni històric. Després que la Fundació Museu del Transport de Castellar de N'Hug (Berguedà) anunciés que tanca les instal·lacions, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) li ha reclamat, per escrit, que li retorni una trentena de vehicles -combois i busos- que li va cedir i que formen part de la col·lecció històrica del transport públic de Barcelona. TMB ho vol per portar-ho al futur Museu de la Mobilitat de la Sagrera.
Els problemes econòmics que té el Museu del Transport de Castellar de N'Hug, al Berguedà, ha fet témer a TMB que aquesta fundació privada es vengui el material que li havia cedit per exposar, per pagar els deutes que acumula. Per això, la companyia de transports ha enviat una carta als responsables d'aquest museu perquè se'ls retornin una trentena de combois que formen part del fons històric del transport públic de Barcelona. Fonts de TMB asseguren que tot just ara s'ha començat el procés de recuperació d'aquest material, format per una trentena de vehicles entre vagons de metro i busos. Algunes de les peces estan en molt males condicions, segons TMB, que s'ha proposat recuperar-les, restaurar-les i exposar-les, quan s'obri, al futur Museu de la Mobilitat que es vol fer a l'edifici que ha dissenyat Frank Gerhy i on hi haurà l'estació del TGV de la Sagrera, al districte de Sant Andreu. Aquest museu s'alimentarà, també, de la recopilació de documents relacionats amb els transports públics de Barcelona que està recollint TMB. La companyia també està buscant peces antigues, com les que exposava el Museu del Transport, moltes de les quals estan en mans de col·leccionistes privats.
Tancat al públic
Segons ha publicat el diari Regió 7, els problemes econòmics del Museu del Transport van fer que tanqués aquest estiu passat. La intenció de la fundació era traslladar-se a la Pobla de Lillet, per desavinences entre la direcció del museu i l'alcalde de Castellar de N'Hug. Segons aquest rotatiu, la fundació també s'ha posat en contacte amb la Generalitat perquè retiri el material que va cedir-li. El fons del museu tenia una de les millors col·leccions de vehicles antics de tot Europa. La fundació es dedicava a recol·lectar peces antigues del transport públic i restaurar-les per exposar-les posteriorment. El museu havia arribat a acumular uns 170 vehicles antics. De la secció de transports públics de Barcelona, el museu tenia 12 tramvies -des del més antic, del 1898, fins als darrers models-, i 3 tramvies de l'antiga línia Mataró-Argentona. També tenia, segons publica la web del museu, els autobusos de Barcelona dels anys 1940-1970.
Ara, TMB vol que el material que algun dia va formar part de la companyia es retorni a Barcelona. Ara mateix, TMB té, dins de les seves instal·lacions, algunes peces restaurades que van formar part dels primers metros que van circular a Barcelona, dels anys 20.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Quina cara més dura tenen a TMB!!!!
El material que tenien ells o l'han desballestat o està pudrint-se a qualsevol lloc. Només cal recordar el penós episodi dels tres cotxes de la sèrie 100, que van arribar a ser restaurats per fer trens històrics per, poc després, ser venuts i desballestats, excepte un que el van salvar fora de Catalunya.
I ara van i reclamen que els tornin el que "els pertoca"? Què passa, que volen tornar-lo a tenir per vendre'l a pes a un drapaire i treure quatre euros per gastar-se'ls en qualsevol campanya de publicitat absurda?
El que s'ha de llegir!!!!
Entre la gestió del museu i la de TMB, gairebé tot el nostre patrimoni se n'ha anat a fer gàrgares Som un país d'incults.
El material que tenien ells o l'han desballestat o està pudrint-se a qualsevol lloc. Només cal recordar el penós episodi dels tres cotxes de la sèrie 100, que van arribar a ser restaurats per fer trens històrics per, poc després, ser venuts i desballestats, excepte un que el van salvar fora de Catalunya.
I ara van i reclamen que els tornin el que "els pertoca"? Què passa, que volen tornar-lo a tenir per vendre'l a pes a un drapaire i treure quatre euros per gastar-se'ls en qualsevol campanya de publicitat absurda?
El que s'ha de llegir!!!!
Entre la gestió del museu i la de TMB, gairebé tot el nostre patrimoni se n'ha anat a fer gàrgares Som un país d'incults.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
COOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM???
TMB RECLAMANT MATERIAL HISTÒRIC???
caqueta, EL DIA DEL JUDICI FINAL HA ARRIBAT...
:begut
caqueta, EL DIA DEL JUDICI FINAL HA ARRIBAT...
:begut
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: El metro de Barcelona reclama el retorn de 30 combois an
Aquesta frase és gloriosa.Trenscat wrote:El metro de Barcelona no està disposat a perdre el seu patrimoni històric
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Vull felicitar la decisió a TMB per la seva decisió tot i que crec que arriba tard, doncs tot i que és cert que els vehicles es troben en molt mal estat, no és menys cert que això és així de fa molts anys, tot i que la cojuntura actual fa més fàcil demanar el retorn dels vehicles, fins ara TMB no havia fet cap mena de seguiment dels vehicles que havia cedit al museu.
En endavant ha de quedar clar que s'ha de fer un seguiment més exhaustiu d'aquestes cessions, doncs a títol d'exemple els autobusos que es troben a les instal·lacions del museu van arribar majoritàriament pels seus propis mitjans i avui seria impossible que hi arribessin.
En endavant ha de quedar clar que s'ha de fer un seguiment més exhaustiu d'aquestes cessions, doncs a títol d'exemple els autobusos que es troben a les instal·lacions del museu van arribar majoritàriament pels seus propis mitjans i avui seria impossible que hi arribessin.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: El metro de Barcelona reclama el retorn de 30 combois an
Quins collons que te TMB. No cuida ni els "meravellosos" 5000's q tenen una capa d emerda considerable i ara reclama,...el que ¡¡¡¡Fran-Ikarus wrote:Trenscat wrote:El metro de Barcelona no està disposat a perdre el seu patrimoni històric
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Trens del FMB...!
Hola!
A veure, llavors com a molt podem tenir per a aquest museu un sèrie 100, un sèrie 300 i un sèrie 400, no? Corregiu-me si m'equivoco:
-Un 100 a Can Boixeres actualment...
-Un 300 al Triangle Ferroviari actualment (de fet, en procès de repintat a Can Boixeres).
-Un 400 a les cotxeres de Sagrera actualment.
O sigui, dos trens representatius del Ferrocarril Metropolità Transversal (100 i 400) i un tren representatiu del Gran Metro de Barcelona (300). No està malament oi?
Ah, per cert, se m'oblidava, properament també un sèrie 1000...
Per cert, digueu-me ignorant, però és el primer cop que sento això del "Museu de la Mobilitat"... La veritat, preferiria altres noms, com "Museu del Transport", malgrat que aquest recordi èpoques tristes...
Esperem que això no sigui una sortida de to de TMB i vagi de debò...
Salut!
A veure, llavors com a molt podem tenir per a aquest museu un sèrie 100, un sèrie 300 i un sèrie 400, no? Corregiu-me si m'equivoco:
-Un 100 a Can Boixeres actualment...
-Un 300 al Triangle Ferroviari actualment (de fet, en procès de repintat a Can Boixeres).
-Un 400 a les cotxeres de Sagrera actualment.
O sigui, dos trens representatius del Ferrocarril Metropolità Transversal (100 i 400) i un tren representatiu del Gran Metro de Barcelona (300). No està malament oi?
Ah, per cert, se m'oblidava, properament també un sèrie 1000...
Per cert, digueu-me ignorant, però és el primer cop que sento això del "Museu de la Mobilitat"... La veritat, preferiria altres noms, com "Museu del Transport", malgrat que aquest recordi èpoques tristes...
Esperem que això no sigui una sortida de to de TMB i vagi de debò...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
A mi, en un llistat completament inacabat i inexacte (suposo) que vaig fer a l'octubre del 2003, em sortien:
- 12 tramvies de TB
- 11 autobusos de TB/TMB
- 1 trole-camió de TB
- 2 camions de TB/TMB
L'Aclo del Poble Espanyol no el vaig contar (no és cedit per TMB, no? o sí?)
Si sumem algun dels funiculars, i alguna cosa que em devia deixar, més o menys ja surten.
- 12 tramvies de TB
- 11 autobusos de TB/TMB
- 1 trole-camió de TB
- 2 camions de TB/TMB
L'Aclo del Poble Espanyol no el vaig contar (no és cedit per TMB, no? o sí?)
Si sumem algun dels funiculars, i alguna cosa que em devia deixar, més o menys ja surten.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Hola:
I un "Jo" no hi ha enlloc?.... (em!.... vull dir un Serie 600) . Es que m'agradaria "veure'm"
Tant de bo sigui veritat, que TMB es possi les piles i realment vulguin preservar i recuperar unitats antigues en bon estat.
Ja no demano que poguin circular en ocasions especials (simplement no hi han "co....ons" per part de TMB) que ja ens agradaria, pero si mes no, poder contemplar i tocar aquestas venerables joies.
Despres de tanta "pregaria" aqui dintre, no sera que als "manaires" els hauran pitat les orelles?....
Sal.lutacions:
Serie600
I un "Jo" no hi ha enlloc?.... (em!.... vull dir un Serie 600) . Es que m'agradaria "veure'm"
Tant de bo sigui veritat, que TMB es possi les piles i realment vulguin preservar i recuperar unitats antigues en bon estat.
Ja no demano que poguin circular en ocasions especials (simplement no hi han "co....ons" per part de TMB) que ja ens agradaria, pero si mes no, poder contemplar i tocar aquestas venerables joies.
Despres de tanta "pregaria" aqui dintre, no sera que als "manaires" els hauran pitat les orelles?....
Sal.lutacions:
Serie600
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Balanç
Refloto el fil per constatar que el temps ha posat tothom al seu lloc... o millor, l'hi ha deixat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.