Notícies de Tusgsal
-
- N2
- Posts: 16
- Joined: Monday 05/05/2008 8:42
Re: Notícies de Tusgsal
Hola,
és la TUSA de tota la vida,
fins aviat,
David
és la TUSA de tota la vida,
fins aviat,
David
Re: Notícies de Tusgsal
Ja s'han posat en servei els nous MAN Lion's City (numerats de 489 a 493) i Irisbus CityClass Versus (del 494 cap amunt). Ja s'ha superat el 500 en numeració, i encara ténen que arribar més.
Aquests busos donaràn de baixa els Mercedes Caetano que queden i els Iveco Noge més veterans.
Aquests busos donaràn de baixa els Mercedes Caetano que queden i els Iveco Noge més veterans.
Salvem l'Estació de França!
-
- N2
- Posts: 16
- Joined: Monday 05/05/2008 8:42
Re: Notícies de Tusgsal
Avui he vist un dels nous lion's city a la B21.
Fins aviat,
David
Fins aviat,
David
Re: Notícies de Tusgsal
Últimament m'he fixat que les pantalles TFT que s'havien instal·lat dins dels busos estàn desapareixent. Ningú sap el motiu de la retirada? Les tornaràn a instal·lar d'una altra manera? A més, sobre les proves d'avís acústic... tampoc les he tornat a escoltar a cap bus. Tot el projecte d'avís de propera parada als busos de TUSGSAL sembla que s'ha encallat.
Canviant de tema, dir que han arribat uns quants nous Irisbus Noge a les cotxeres. Desconeixo la xifra de cotxes, de moment.
Canviant de tema, dir que han arribat uns quants nous Irisbus Noge a les cotxeres. Desconeixo la xifra de cotxes, de moment.
Salvem l'Estació de França!
Re: Notícies de Tusgsal
L’EMT INCORPORA 18 AUTOBUSOS NOUS A LA FLOTA DELS SEUS SERVEIS QUE OPERA TUSGSAL PER MILLORAR LA QUALITAT DEL SERVEI
En el marc del Pla de Renovació del Material Mòbil 2009-2011 de l’EMT
L'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) i TUSGSAL, empresa concessionària del transport públic de superfície del Barcelonès Nord i del servei nocturn del Nitbús, han presentat l'1 d'octubre, a Badalona, els darrers 18 vehicles (8 unitats marca IVECO i 10 unitats SCANIA) adquirits dins del pla d’ampliació i renovació de la seva flota.
L’acte ha comptat amb la presència de l’alcalde de Badalona, Sr. Jordi Serra, del gerent de l'EMT, Sr. Pelayo Martínez i del president de TUSGSAL, Sr. Fermín Casquete.
De les noves unitats incorporades, 10 són vehicles model N280UB4X2 EEV i els altres 8 corresponen als models CITYCLASS 491E.12.29 EURO V i EE V, tots de 12 metres de longitud. El desenvolupament de les millores d’aquests autobusos no només és fruit del treball de l’empresa sinó també dels fabricants, que recullen les inquietuds dels usuaris per a millorar els seus productes.
(...)
FONT: EMT
I com a conseqüència de les noves adquisicions, els Mercedes Caetano que quedaven (del 211 al 217), alguns dels primers MAN Caetano (218, 231 i 233) i dos dels primers Mercedes Citaro (241 i 245) han estat donats de baixa, segons informa ARCA.
En el marc del Pla de Renovació del Material Mòbil 2009-2011 de l’EMT
L'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) i TUSGSAL, empresa concessionària del transport públic de superfície del Barcelonès Nord i del servei nocturn del Nitbús, han presentat l'1 d'octubre, a Badalona, els darrers 18 vehicles (8 unitats marca IVECO i 10 unitats SCANIA) adquirits dins del pla d’ampliació i renovació de la seva flota.
L’acte ha comptat amb la presència de l’alcalde de Badalona, Sr. Jordi Serra, del gerent de l'EMT, Sr. Pelayo Martínez i del president de TUSGSAL, Sr. Fermín Casquete.
De les noves unitats incorporades, 10 són vehicles model N280UB4X2 EEV i els altres 8 corresponen als models CITYCLASS 491E.12.29 EURO V i EE V, tots de 12 metres de longitud. El desenvolupament de les millores d’aquests autobusos no només és fruit del treball de l’empresa sinó també dels fabricants, que recullen les inquietuds dels usuaris per a millorar els seus productes.
(...)
FONT: EMT
I com a conseqüència de les noves adquisicions, els Mercedes Caetano que quedaven (del 211 al 217), alguns dels primers MAN Caetano (218, 231 i 233) i dos dels primers Mercedes Citaro (241 i 245) han estat donats de baixa, segons informa ARCA.
Salvem l'Estació de França!
Re: Notícies de Tusgsal
Només han retirat 3 Man i 2 Citaro? Suposo que els altres els conservaran perquè estàn en millor estat, els han fet motor, etc. Aquest dijous 7 d'octubre he vist circular el 508, un Iveco nou, a la B30. No sé si ja han entrat en circulació tots els vehicles nous. Pel que fa als Mercedes Caetano, crec que ja estaven donats de baixa.
Re: Notícies de Tusgsal
El 508 està ara mateix servint la N6, l'he vist passar fa poca estona. Deu haver fet rotació.
Pel que fa a les baixes, em crida l'atenció que ja es retirin Citaros del 2000. I els Caetano encara estaven en bones condicions, molt millor que la majoria d'Ivecos.
Pel que fa a les baixes, em crida l'atenció que ja es retirin Citaros del 2000. I els Caetano encara estaven en bones condicions, molt millor que la majoria d'Ivecos.
Salvem l'Estació de França!
Re: Notícies de Tusgsal
Avui dimarts he vist circulant a la B30 el 507. Fins ara he vist circulant de dia el 507 i el 508. Els altres no els he vist i pel que he sentit, els Scania estan sense matricular. Els altres autobusos no sé si no circulen o circulen només de nit.
Re: Notícies de Tusgsal
L'EMT ha tret a concurs les línies diürnes de TUSGSAL. El 31 de desembre s'acaba el contracte amb TUSGSAL de l'explotació del servei diürn de bus al Barcelonès Nord. Per tant, l'EMT ja ha convocat el concurs públic, que, segurament, tornarà a guanyar TUSGSAL.
L'1 de gener ja operarà l'empresa seleccionada.
L'1 de gener ja operarà l'empresa seleccionada.
Salvem l'Estació de França!
Re: Notícies de Tusgsal
Hola.
Referent a aquest cotxes nous, m'agradaria fer dos comentaris. El primer és que tenen un iluminació interior de "LEDS" que resulta excesiva,diria inclús que arriva a molestar.
Segon, són els retrovisors tan exagerats que porten al costat dret. Diria que són més grans que els dels Cítaro. Com era de esperar, ja han caigut un quants,491,492,489; els hi han substituit per uns estil noge o castrosua. L'únic que jo he vist que el conserva és el 489(B20)..
otto28
Referent a aquest cotxes nous, m'agradaria fer dos comentaris. El primer és que tenen un iluminació interior de "LEDS" que resulta excesiva,diria inclús que arriva a molestar.
Segon, són els retrovisors tan exagerats que porten al costat dret. Diria que són més grans que els dels Cítaro. Com era de esperar, ja han caigut un quants,491,492,489; els hi han substituit per uns estil noge o castrosua. L'únic que jo he vist que el conserva és el 489(B20)..
otto28
Re: Notícies de Tusgsal
Segons informen a un altre fòrum, han arribat nous Scania a cotxeres, fins al 531.
Amb aquesta nova partida es veu clar que volen retirar els MAN Caetano que queden, i tots els Citaros del 2000.
Però només passa als nous models de TUSGSAL. Els nous MAN Hispano de Baixbus porten una il·luminació de LEDs menys potent.
Amb aquesta nova partida es veu clar que volen retirar els MAN Caetano que queden, i tots els Citaros del 2000.
És cert. De fet, quasi sempre han de portar els llums a mig encendre, i ja és prou forta la lluminositat.otto28 wrote:Referent a aquest cotxes nous, m'agradaria fer dos comentaris. El primer és que tenen un iluminació interior de "LEDS" que resulta excesiva,diria inclús que arriva a molestar.
Però només passa als nous models de TUSGSAL. Els nous MAN Hispano de Baixbus porten una il·luminació de LEDs menys potent.
Salvem l'Estació de França!
Re: Notícies de Tusgsal
L'altre dia vaig veure el 291 en bastant mal estat, cada dia el veig que va com tots els de TUSGSAL (paraxocs una mica tocats i vidres que no els reparen encara que hagin tingut algun cop) pero ahir a aquest vehicle NO LI FUNCIONAVA UN FAR frontal (IMPORTANT SOBRETOT PER LA NIT que va ser quan el vaig veure) encara que no és la primera vegada que veig un cotxe de TUSGSAL sense fars.
Salutacions
Salutacions
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Notícies de Tusgsal
Tusgsal perd 4,5 milions de viatgers per la crisi i el metro
És l'únic aspirant al contracte d'autobús a la comarca per als propers deu anys i confia que la xarxa resultant, d'un milió de quilòmetres menys però “adaptada” a les necessitats, millori les quantitats
22/12/10 02:00 - BADALONA - Jose G. Navarro
Tusgsal, l'empresa concessionària del transport públic en superfície del Barcelonès Nord i del servei nocturn del Nit Bus, no ha tingut un bon any 2010. Almenys pel que fa al nombre de passatgers que han pujat a alguns dels seus combois, que circulen des de fa anys per la comarca i, en part, per Barcelona. I és que, segons va reconèixer ahir el president de la companyia, Fermín Casquete, el servei ha perdut enguany uns 4,5 milions de passatgers, un fet que l'empresa atribueix a l'impacte d'un altre any de crisi econòmica i, sobretot, al “transvasament” d'usuaris a altres mitjans de transport, bàsicament a les noves línies de metro: l'L9 i l'L10. Aquest descens de passatgers continua la pèrdua de viatgers que l'empresa ja havia notat al llarg de l'any passat, que va tancar amb 1 milió de validacions menys que al 2008. Només ha resistit l'Aerobús, el servei que presta per connectar el centre de Barcelona amb l'aeroport, amb un 25% més de passatgers que els previstos inicialment per la companyia, tot i els episodis que van fer tancar l'espai aeri com el núvol de cendra a la primavera i la recent vaga de controladors aeris.
La pèrdua d'usuaris, però, no preocupa Casquete, que confia tornar als nivell d'usuaris anterior “quan s'acabi la crisi” i, sobretot, amb la nova redistribució de la xarxa que la companyia ha dissenyat per aspirar a la nova concessió del servei, que l'entitat Metropolitana del Transport (EMT) ha d'adjudicar a una empresa l'any que ve i que durarà els sis anys vinents, prorrogables una sola vegada per quatre anys més.
Els únics al nou concurs
En aquest sentit, Tusgsal ha resultat ser l'única companyia que s'ha presentat al concurs de licitació d'aquest contracte, de manera que si l'oferta que ha presentat s'avé amb el que exigeix l'EMT, els busos grocs de la companyia tornaran a circular en els propers anys per la comarca. “A diferència de nosaltres, moltes companyies no han pogut presentar-se a un concurs duríssim”, va dir Casquete, en referència a alguns dels requisits que l'administració demana per renovar una concessió que ja té 12 anys d'antiguitat.
Així, i entre altres condicions, el nou model de gestió d'aquest servei s'haurà d'adaptar a les necessitats dels usuaris, que han canviat decisivament amb l'entrada en funcionament de les noves parades de metro. En aquest sentit, el nou contracte exigeix que es faci un volum de servei de 9 milions de quilòmetres útils anuals, un menys que el que s'està fent amb el contracte d'ara, que hauria d'expirar el 31 de desembre però que s'allargarà fins ben entrat l'any que ve per retards en alguns tràmits. Aquesta circumstància obligarà Tusgsal a modificar algunes línies, prioritzant aquelles per on no passen altres mitjans de transport –bàsicament el metro– i les que ajudin a dur els viatgers als punts on conflueixen els nous mitjans de transport. “Sense el bus, que ha de traslladar els passatgers a aquests nous punts de transport, l'intercanvi modal no té sentit ni oferirem una mobilitat de qualitat”, va reivindicar Casquete abans d'assegurar que la “redistribució” que obliga aquesta retallada de quilòmetres motivarà un “reajustament de personal no traumàtic” que “no necessàriament implicarà acomiadaments”. “No serà qüestió de treballar menys, sinó millor”, va puntualitzar.
FONT: Avui+
És l'únic aspirant al contracte d'autobús a la comarca per als propers deu anys i confia que la xarxa resultant, d'un milió de quilòmetres menys però “adaptada” a les necessitats, millori les quantitats
22/12/10 02:00 - BADALONA - Jose G. Navarro
Tusgsal, l'empresa concessionària del transport públic en superfície del Barcelonès Nord i del servei nocturn del Nit Bus, no ha tingut un bon any 2010. Almenys pel que fa al nombre de passatgers que han pujat a alguns dels seus combois, que circulen des de fa anys per la comarca i, en part, per Barcelona. I és que, segons va reconèixer ahir el president de la companyia, Fermín Casquete, el servei ha perdut enguany uns 4,5 milions de passatgers, un fet que l'empresa atribueix a l'impacte d'un altre any de crisi econòmica i, sobretot, al “transvasament” d'usuaris a altres mitjans de transport, bàsicament a les noves línies de metro: l'L9 i l'L10. Aquest descens de passatgers continua la pèrdua de viatgers que l'empresa ja havia notat al llarg de l'any passat, que va tancar amb 1 milió de validacions menys que al 2008. Només ha resistit l'Aerobús, el servei que presta per connectar el centre de Barcelona amb l'aeroport, amb un 25% més de passatgers que els previstos inicialment per la companyia, tot i els episodis que van fer tancar l'espai aeri com el núvol de cendra a la primavera i la recent vaga de controladors aeris.
La pèrdua d'usuaris, però, no preocupa Casquete, que confia tornar als nivell d'usuaris anterior “quan s'acabi la crisi” i, sobretot, amb la nova redistribució de la xarxa que la companyia ha dissenyat per aspirar a la nova concessió del servei, que l'entitat Metropolitana del Transport (EMT) ha d'adjudicar a una empresa l'any que ve i que durarà els sis anys vinents, prorrogables una sola vegada per quatre anys més.
Els únics al nou concurs
En aquest sentit, Tusgsal ha resultat ser l'única companyia que s'ha presentat al concurs de licitació d'aquest contracte, de manera que si l'oferta que ha presentat s'avé amb el que exigeix l'EMT, els busos grocs de la companyia tornaran a circular en els propers anys per la comarca. “A diferència de nosaltres, moltes companyies no han pogut presentar-se a un concurs duríssim”, va dir Casquete, en referència a alguns dels requisits que l'administració demana per renovar una concessió que ja té 12 anys d'antiguitat.
Així, i entre altres condicions, el nou model de gestió d'aquest servei s'haurà d'adaptar a les necessitats dels usuaris, que han canviat decisivament amb l'entrada en funcionament de les noves parades de metro. En aquest sentit, el nou contracte exigeix que es faci un volum de servei de 9 milions de quilòmetres útils anuals, un menys que el que s'està fent amb el contracte d'ara, que hauria d'expirar el 31 de desembre però que s'allargarà fins ben entrat l'any que ve per retards en alguns tràmits. Aquesta circumstància obligarà Tusgsal a modificar algunes línies, prioritzant aquelles per on no passen altres mitjans de transport –bàsicament el metro– i les que ajudin a dur els viatgers als punts on conflueixen els nous mitjans de transport. “Sense el bus, que ha de traslladar els passatgers a aquests nous punts de transport, l'intercanvi modal no té sentit ni oferirem una mobilitat de qualitat”, va reivindicar Casquete abans d'assegurar que la “redistribució” que obliga aquesta retallada de quilòmetres motivarà un “reajustament de personal no traumàtic” que “no necessàriament implicarà acomiadaments”. “No serà qüestió de treballar menys, sinó millor”, va puntualitzar.
FONT: Avui+
Salvem l'Estació de França!
Re: Notícies de Tusgsal
pau5321 wrote:L'altre dia vaig veure el 291 en bastant mal estat, cada dia el veig que va com tots els de TUSGSAL (paraxocs una mica tocats i vidres que no els reparen encara que hagin tingut algun cop) pero ahir a aquest vehicle NO LI FUNCIONAVA UN FAR frontal (IMPORTANT SOBRETOT PER LA NIT que va ser quan el vaig veure) encara que no és la primera vegada que veig un cotxe de TUSGSAL sense fars.
Salutacions
I la gran quantitat d'ells que no els hi funcionen les llums de fre, això sí que és més perillós. El mantaniment de la TUSA és de lo pitjor que he vist mai.
Re: Notícies de Tusgsal
No només això, també pel tracte d'alguns conductorsm.h.t. wrote:Tusgsal perd 4,5 milions de viatgers per la crisi i el metro
Re: Notícies de Tusgsal
I perquè la gent jo crec que es deu acollonar només veure el estat cada vegada pitjor dels busos, va haber una temporada aquest estiu que van reparar alguns paracops (extrany en aquesta empresa, debia ser per promocionar-se ja que feien el 25 aniversari i mira, el tito casquete es va posar simpàtic). Total que últimament estic tornant a veure el que hi havia abans, busos en estat desastrós, l'altre dia el cotxe 333, tenia una cosa enfonsada, en aquesta foto la senyalitzo perquè es vegi http://subefotos.com/ver/?4b025024e150a ... c6504o.jpg però no només aixo, sino que també estaba el morro super rascat, i amb bonys bastant profunds, laterals més de lo mateix, i els fars com no, el davanter només anava 1, i per darrere els gàlibs ni funcionaven, i un dels llums de frè igual. I no només aquest vehicle, hi han molts més.metring wrote:No només això, també pel tracte d'alguns conductorsm.h.t. wrote:Tusgsal perd 4,5 milions de viatgers per la crisi i el metro
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Notícies de Tusgsal
Aquesta tardor he agafat dos cops busos nocturns que tenien els seients fatal. El primer cop del grup de 4 seients que hi ha al darrera del bus, els 2 en el sentit de la marxa es plegaven cap enrere aixafant les cames dels que s'asseien a darrera cada cop que accelerava l'autobús. L'altre vegada també es movien massa els seients.pau5321 wrote: I perquè la gent jo crec que es deu acollonar només veure el estat cada vegada pitjor dels busos, va haber una temporada aquest estiu que van reparar alguns paracops
Per no parlar dels excessos flagrants de velocitat, dels semàfors que es salten en vermell...
Jo agafo "bastant" el nit bus perquè em deixa molt aprop de casa, però d'un temps ençà el servei ha empitjorat bastant (compliment d'horaris sobretot!)
Per cert si llegiu el bloc d'en Roger Melcior va fer un post sobre Tusgsal que està molt bé!
http://www.rogermelcior.cat/31/12/2010/ ... vida-nova/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I la policia, què hi fa?
Si la policia controlés mínimament, aquest autobús no circularia, l'empresa hauria sigut multada i dedicarien una mica més d'esforç al manteniment perquè els sortiria molt més a compte que no pas tenir els vehicles immobilitzats.pau5321 wrote:[...] i els fars com no, el davanter només anava 1, i per darrere els gàlibs ni funcionaven, i un dels llums de frè igual. I no només aquest vehicle, hi han molts més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de Tusgsal
Avui mateix, un Iveco Noge 3XX sense llums de fré a la B26. I a la mateixa línia, un altre Iveco Noge 4XX amb el BKB fotut, només es llegia la meitat esquerra.escursso wrote:I la gran quantitat d'ells que no els hi funcionen les llums de fre, això sí que és més perillós. El mantaniment de la TUSA és de lo pitjor que he vist mai.
L'estat dels Iveco Noge en particular és deplorable.
Salvem l'Estació de França!
Re: Notícies de Tusgsal
Informen que han arribat 6 nous Irisbus CityClass Noge a Can TUSGSAL. El degoteig de nous busos a aquesta empresa és imparable; no sé si les eleccions i/o el concurs de la concessió tindràn alguna cosa a veure...
La primera retallada resulta la B15. http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 09#p186909Avui+ wrote:[...] Així, i entre altres condicions, el nou model de gestió d'aquest servei s'haurà d'adaptar a les necessitats dels usuaris, que han canviat decisivament amb l'entrada en funcionament de les noves parades de metro. En aquest sentit, el nou contracte exigeix que es faci un volum de servei de 9 milions de quilòmetres útils anuals, un menys que el que s'està fent amb el contracte d'ara, [...] Aquesta circumstància obligarà Tusgsal a modificar algunes línies [...]
Salvem l'Estació de França!