El xiulet, no l'han de treure, i, el reglament, diu que s'ha de fer sonar el xiulet si un tren no admet passatge, per avisar al viatger, i no tenir ensurts.Guigui wrote:Ahir al vespre, cap a les 10, vaig veure una situació curiosa a Penitents. El meu metro (sentit Zona Universitària) acabava d'escapar-se, i el següent tren s'anunciava com que no admetia passatge. Efectivament, al cap de dos minuts escassos (22.03, ho recordo pel teleindicador) entra un tren amb el característic xiulet (no podrien treure'l, que no té cap més utilitat que cascar les orelles?) i s'atura, ja que el semàfor estava en vermell. Passen els minuts, i el semàfor no es mou. Al cap d'uns deu minuts, surt la maquinista i se'n va a la cabina de l'altra punta del tren. Mentrestant, havia arribat per l'altra via un tren, que també es va quedar parat. En resum, tota la línia parada, però cap avís d'incidència. Al cap de poc, el tren buit marxa en contravia, suposo que cap a les cotxeres de Sant Genís, aprofitant que la línia estava parada i per a treure el tren del mig quan tornés la normalitat. Finalment, poc abans de les 22.20 va venir el següent tren i es va reprendre el servei amb normalitat.
També es va dir que servia per avisar als Caps d'Estació de que eren l'últim tren.
I a la cotxera, té altres funcions, per exemple, si un tècnic o motorista, esta a la cabina A, i ha de fer cap tipus de moviment amb el tren, fa sonar el xiulet 1 cop indicant que va cap en sentit A, en canvi, si ho fa 2 cops, vol dir que va en sentit invers.