Las UTE's per a transport, problemàtiques?

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Post Reply
metring
Administrador

Las UTE's per a transport, problemàtiques?

Post by metring »

http://www.lavanguardia.es/participacio ... mbres.html

Laberint d'ombres

Jordi Miró | Barcelona | 01/06/2010 | Actualizada a las 01:12h | Participación

Recordo que fa anys vaig aparcar el meu cotxe just al costat d"un contenidor de recollida de mobles vells. Quan vaig sortir de la feina em vaig trobar amb la desagradable sorpresa de que el contenidor ja havia estat retirat, i que junt amb ell s"havien emportat tot el lateral del meu cotxe. Com es lògic no vaig trobar cap nota de ningú fent-se responsable de l"incident, de manera que amb la meva innocència vaig trucar a l"Ajuntament per fer la pertinent reclamació sense cap resultat.

Resulta que el servei de retirada de mobles i trastos vells era una concessió que feia l"Ajuntament de Barcelona a una altre empresa i ells no es van fer responsables de res, de manera que no vaig tenir més remei que posar els diners de la meva butxaca per arreglar el vehicle.

Recordo també que en aquell moment vaig pensar que això de diluir les responsabilitats subcontractant serveis a empreses externes donava molt mal rotllo. Em va semblar que era una manera molt grollera d"eludir responsabilitats. Malauradament més endavant hem vist que moltes de les grans empreses han seguit aquest exemple i molts cops ens hem trobat amb un laberint impossible a fi de trobar el responsable.

L"altre dia buscant informació referent a la construcció del túnel que ja està travessant els carrers a fi de que podem gaudir en un futur de l"AVE, vaig veure que Adif va donar la concessió a una UTE (Unió Temporal d"Empreses) perquè fes l" esmentat túnel. Aquesta UTE està compresa per SACYR, CAVOSA, SCRINSER, i cosa curiosa, totes elles son del grup SACYR.

Això em va fer reviure els fantasmes d"anys passats: què passarà si els veïns hem de fer una reclamació? Ens trobarem amb un altre laberint d"hombres sense solució? Trobarem als responsables? De manera que vaig seguir buscant encara que no vaig treure"n l"entrellat, però sí que vaig veure un parell de coses que em van intranquilitzar força, que són les següents:

"Las UTES carecen de personalidad jurídica propia".

"La UTE, una vez que ha finalizado la obra, desaparece. Si hay alguien que tenga que reclamar algo lo tiene que hacer a las empresas. Pasaría lo mismo si la UTE está funcionando, pues la UTE no tiene personalidad jurídica".

Reconec que no entenc molt d"aspectes jurídics de les empresses, i vull creure que les institucions en sabran més que jo. Em preocupen molt els efectes secundaris d"aquestes obres d"aquí a uns anys, i aquestes línies no m"han tranquilitzat gens.

No voldria que més endavant, un cop disolta la UTE, ens trobem amb un laberint d"ombres per arreglar qualsevol cosa relacionada amb unes obres que ja s"han donat per tancades fa anys i que les empreses responsables ja han desaparegut del mapa.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”