http://www.lavanguardia.es/participacio ... mbres.html
Laberint d'ombres
Jordi Miró | Barcelona | 01/06/2010 | Actualizada a las 01:12h | Participación
Recordo que fa anys vaig aparcar el meu cotxe just al costat d"un contenidor de recollida de mobles vells. Quan vaig sortir de la feina em vaig trobar amb la desagradable sorpresa de que el contenidor ja havia estat retirat, i que junt amb ell s"havien emportat tot el lateral del meu cotxe. Com es lògic no vaig trobar cap nota de ningú fent-se responsable de l"incident, de manera que amb la meva innocència vaig trucar a l"Ajuntament per fer la pertinent reclamació sense cap resultat.
Resulta que el servei de retirada de mobles i trastos vells era una concessió que feia l"Ajuntament de Barcelona a una altre empresa i ells no es van fer responsables de res, de manera que no vaig tenir més remei que posar els diners de la meva butxaca per arreglar el vehicle.
Recordo també que en aquell moment vaig pensar que això de diluir les responsabilitats subcontractant serveis a empreses externes donava molt mal rotllo. Em va semblar que era una manera molt grollera d"eludir responsabilitats. Malauradament més endavant hem vist que moltes de les grans empreses han seguit aquest exemple i molts cops ens hem trobat amb un laberint impossible a fi de trobar el responsable.
L"altre dia buscant informació referent a la construcció del túnel que ja està travessant els carrers a fi de que podem gaudir en un futur de l"AVE, vaig veure que Adif va donar la concessió a una UTE (Unió Temporal d"Empreses) perquè fes l" esmentat túnel. Aquesta UTE està compresa per SACYR, CAVOSA, SCRINSER, i cosa curiosa, totes elles son del grup SACYR.
Això em va fer reviure els fantasmes d"anys passats: què passarà si els veïns hem de fer una reclamació? Ens trobarem amb un altre laberint d"hombres sense solució? Trobarem als responsables? De manera que vaig seguir buscant encara que no vaig treure"n l"entrellat, però sí que vaig veure un parell de coses que em van intranquilitzar força, que són les següents:
"Las UTES carecen de personalidad jurídica propia".
"La UTE, una vez que ha finalizado la obra, desaparece. Si hay alguien que tenga que reclamar algo lo tiene que hacer a las empresas. Pasaría lo mismo si la UTE está funcionando, pues la UTE no tiene personalidad jurídica".
Reconec que no entenc molt d"aspectes jurídics de les empresses, i vull creure que les institucions en sabran més que jo. Em preocupen molt els efectes secundaris d"aquestes obres d"aquí a uns anys, i aquestes línies no m"han tranquilitzat gens.
No voldria que més endavant, un cop disolta la UTE, ens trobem amb un laberint d"ombres per arreglar qualsevol cosa relacionada amb unes obres que ja s"han donat per tancades fa anys i que les empreses responsables ja han desaparegut del mapa.
Las UTE's per a transport, problemàtiques?
Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Return to “Transport en general / Transporte en general”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró