http://www.regio7.cat/secciones/noticia ... ctar-Renfe
Camprubí reclama a la Generalitat diners per acabar l´hospital i connectar Renfe i FGC
L'alcalde comunica a Joaquim Nadal que la ciutat vol pactar el recorregut en superfície de l'enllaç ferroviari.
La connexió entre Renfe i FGC aportaria un recorregut intern en transport públic molt beneficiós
FRANCESC GALINDOMANRESA
L'acord de finançament Estat-Generalitat desencalla la situació d'impàs pel que fa a futures grans inversions en infraestructures a Catalunya. Conscient d'aquesta situació, l'alcalde de Manresa, Josep Camprubí, ha llançat dos missatges per a navegants que caldrà tenir molt presents.
El primer és que al gener s'ha de fer la licitació de la segona fase de l'obra més important en marxa a la ciutat a hores d'ara: l'ampliació de l'Hospital Sant Joan de Déu, de la Fundació Althaia. La licitació cal fer-la a començament de l'any que ve perquè el procés administratiu encaixi amb la finalització de les obres de la primera fase i així tinguin continuïtat.
Els problemes per lligar el nou model de finançament han posat l'ai al cor del govern municipal, ja que una situació d'impàs en una intervenció que es desenvolupa en un àmbit tan sensible com és un hospital podria ser una enorme font de problemes. Per tal que la licitació es pugui fer el gener, Camprubí avisa que el finançament ha d'estar lligat l'octubre i, a hores d'ara, tot i la voluntat ferma expressada per la conselleria de Salut de la Generalitat, aquest tema encara no és al sac.
El segon missatge té a veure amb la connexió ferroviària entre la Renfe i els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), un projecte cobejat per la ciutat per les possibilitats de millora del transport públic que planteja, tant en l'àmbit municipal com amb altres municipis de l'entorn.
Fins ara, el projecte que es considerava ideal per a Manresa era fer-lo de forma subterrània i aconseguir un valuós metro. Camprubí ha assegurat a aquest diari que s'ha posat en contacte amb el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, per fer-li saber que "l'Ajuntament vol pactar el recorregut de l'enllaç per fer-lo viable per superfície". L'alcalde considera que en l'actual conjuntura econòmica cal ser pràctics i si defensar l'opció subterrània suposa que l'enllaç quedi aparcat sine die el millor és maniobrar i "estudiar acuradament l'opció en superfície". Per això ha demanat al Govern de la Generalitat que a la tardor hi hagi un avantprojecte sobre la taula i, amb aquesta finalitat, "l'Ajuntament de Manresa ha ofert la seva capacitat tècnica per fer-lo possible d'una forma consensuada".
L'Ajuntament de Manresa havia plantejat a Ifercat (entitat per al transport ferroviari de la Genera- litat) la voluntat de connectar FGC, Renfe i la futura línia de l'eix transversal ferroviari, que hi passaria molt a prop, a la zona de la torre de Santa Caterina. Per fer aquesta connexió, Manresa volia que es foradés el centre de la ciutat, des de l'actual estació de Manresa Alta fins a la plaça de la Refor- ma, a la vora de l'actual línia de Renfe. Fer aquest túnel suposaria donar característiques de metro al perllongament de la línia de FGC. El soterrament de la línia que proposava l'Ajuntament de Manresa inclouria la construcció de ?.??? metres de túnel, una obra que, tot i ser important, des de l'equip de govern es considerava que no era inabastable, perquè en altres ciutats catalanes s'estaven plantejant unes solucions semblants. La idea que hi havia sobre la taula era deixar el tren de FGC a la zona de la Reforma a una banda del riu Cardener i connectar a peu amb les vies de Renfe per sobre del riu. Ahir, Camprubí va explicar que eren uns plantejaments d'èpoques de vaques grasses i, malauradament, "la situació ha canviat". Això no suposaria renunciar al plantejament de model ferroviari en xarxa, un sistema de trens que permeti la connexió dels uns amb els altres i amb el transport d'autobús. La idea és mantenir el mateix model, però en superfície.
Reclamen connexio Renfe i FGC a Manresa
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Reclamen connexio Renfe i FGC a Manresa
metring wrote:Camprubí ha assegurat a aquest diari que s'ha posat en contacte amb el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, per fer-li saber que "l'Ajuntament vol pactar el recorregut de l'enllaç per fer-lo viable per superfície". L'alcalde considera que en l'actual conjuntura econòmica cal ser pràctics i si defensar l'opció subterrània suposa que l'enllaç quedi aparcat sine die el millor és maniobrar i "estudiar acuradament l'opció en superfície". Per això ha demanat al Govern de la Generalitat que a la tardor hi hagi un avantprojecte sobre la taula i, amb aquesta finalitat, "l'Ajuntament de Manresa ha ofert la seva capacitat tècnica per fer-lo possible d'una forma consensuada".
Un tren, si senyor, que allò és un tren no un metro, sinó acabarem malament, si ens pensem que, per cada ciutat que passa, s'ha de fer servir de metro, que sembla que ja totes les ciutats volen ser cosmopolites i vendre un metro a la població quan es tracta d'eleccions, com passa a Terrassa, Sabadell, i només ens faltava Manresa!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Reclamen connexio Renfe i FGC a Manresa
Ara que per una vegada s'ha aconseguit que almenys es facin les coses mínimament bé , que el traçat de Súria a Sallent sigui una línia de passatgers, sense necessitat de convertir-se en un absurd tren-tranvia, que no hi tindria cabuda.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Reclamen connexio Renfe i FGC a Manresa
Però si la connexió es fà en superfície seria com a tramvia, cosa que lliga amb la intenció de PTOP de recuperar els ramals com a tren-tram, no? . Per cert, que l'alcalde renuncia temporalment a fer la connexió subterrània en favor d'un projecte més possibilista, amb més impacte urbanístic en zones molt necessitades i que permetrà alliberar recursos que es destinen a les línies de bus Perimetral i Valldaura per orientar-los a d'altres zones de la ciutat Però en el futur es veurà si el projecte torna a sortir a la llum.BB9200 wrote:Ara que per una vegada s'ha aconseguit que almenys es facin les coses mínimament bé , que el traçat de Súria a Sallent sigui una línia de passatgers, sense necessitat de convertir-se en un absurd tren-tranvia, que no hi tindria cabuda.
Re: Es presenta l’estudi de traçat de la futura Línia Orbital
http://www.regio7.cat/manresa/2010/06/0 ... 87121.html
Els aparelladors aposten perquè l´estació central de Renfe a Manresa sigui al Congost
L'Ajuntament reitera que el futur és l'estació intermodal de la Reforma, perquè és integrada a la trama urbana
FRANCESC GALINDOMANRESA El Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Barcelona aposta de forma clara perquè la Renfe tingui la seva estació principal al Congost, "deixant l'estació actual de la Reforma com una parada necessària, però perdent el seu caràcter d'estació central de Manresa". D'aquesta manera coincideix amb la proposta electoral del principal partit d'oposició, CiU, de traslladar l'estació
central de la Renfe a la part que queda darrere del Nou Pavelló del Congost, on es destinarien 12.000 m2 per fer un aparcament gratuït.
L'afirmació del col·legi d'arquitectes apareix en un document de valoracions sobre la proposta efectuada pel traçat del tren-tram a la ciutat de Manresa, basant-se en l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental relatiu al projecte d'implementació del tren tramvia a la comarca del Bages.
La delegació del Bages, Berguedà i Anoia del col·legi, presidida per Joan Carles Batanés, aposta per la realització de l'estació intermodal de Manresa, i de la comarca, a la zona del Congost. El document afirma que Manresa i la comarca del Bages ha de disposar d'una estació de connexió amb la xarxa d'Adif i amb el tren tramvia que enllaci amb els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, i així mateix ha de permetre un estacionament dissuasiu de vehicles i una segona estació d'autobusos per a línies d'enllaç amb altres municipis de la rodalia de Manresa. "Aquest punt d'enllaç cal realitzar-lo a la zona del Congost", afirma.
D'altra banda, la delegació manté com a millor traçat possible per al tramvia a Manresa el que proposava entre el passeig del Riu i el parc tecnològic de l'Agulla. No obstant això, i atès que ha signat el manifest pel tren tramvia del Bages subscrit per les administracions i els agents polítics, econòmics i socials de la comarca, considera que si no es portés a terme la proposta del col·legi d'arquitectes la millor opció possible seria el traçat per l'antic pas del carrilet, descartant el recorregut per l'avinguda Bases de Manresa i pel carrer Barcelona.
L'aposta per desplaçar al Congost la centralitat de l'estació de Renfe no és compartida pel govern municipal del PSC, ERC i ICV-EUiA. La regidora d'Urbanisme, Àngels Mas, considera que la situació és una mica desconcertant perquè s'ha creat una contraposició entre dues estacions (una d'existent i una altra de futurible) i sembla que tothom s'ha d'apuntar a una alternativa o a una altra, fins al punt que s'ha convertit en un tema que ultrapassa l'àmbit tècnic i ha derivat cap a una opció política, fixant un pa-norama en el qual la posició del col·legi d'aparelladors no sembla pas aliena. Però, per a la regidora d'Urbanisme, una qüestió d'aquesta envergadura i importància no es pot justificar amb arguments escassament fonamentats o basats únicament en percepcions o intuïcions. "Ens cal una reflexió sobre com volem que sigui l'estació central de la ciutat en un curt, mitjà i llarg termini. Ens cal fonamentar la decisió en dades justificades sobre la demanda potencial de la o les estacions, en un context ambiciós que superi la migradesa actual i en el qual el transport públic tingui el paper que li pertoca", afirma.
Els aparelladors aposten perquè l´estació central de Renfe a Manresa sigui al Congost
L'Ajuntament reitera que el futur és l'estació intermodal de la Reforma, perquè és integrada a la trama urbana
FRANCESC GALINDOMANRESA El Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Barcelona aposta de forma clara perquè la Renfe tingui la seva estació principal al Congost, "deixant l'estació actual de la Reforma com una parada necessària, però perdent el seu caràcter d'estació central de Manresa". D'aquesta manera coincideix amb la proposta electoral del principal partit d'oposició, CiU, de traslladar l'estació
central de la Renfe a la part que queda darrere del Nou Pavelló del Congost, on es destinarien 12.000 m2 per fer un aparcament gratuït.
L'afirmació del col·legi d'arquitectes apareix en un document de valoracions sobre la proposta efectuada pel traçat del tren-tram a la ciutat de Manresa, basant-se en l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental relatiu al projecte d'implementació del tren tramvia a la comarca del Bages.
La delegació del Bages, Berguedà i Anoia del col·legi, presidida per Joan Carles Batanés, aposta per la realització de l'estació intermodal de Manresa, i de la comarca, a la zona del Congost. El document afirma que Manresa i la comarca del Bages ha de disposar d'una estació de connexió amb la xarxa d'Adif i amb el tren tramvia que enllaci amb els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, i així mateix ha de permetre un estacionament dissuasiu de vehicles i una segona estació d'autobusos per a línies d'enllaç amb altres municipis de la rodalia de Manresa. "Aquest punt d'enllaç cal realitzar-lo a la zona del Congost", afirma.
D'altra banda, la delegació manté com a millor traçat possible per al tramvia a Manresa el que proposava entre el passeig del Riu i el parc tecnològic de l'Agulla. No obstant això, i atès que ha signat el manifest pel tren tramvia del Bages subscrit per les administracions i els agents polítics, econòmics i socials de la comarca, considera que si no es portés a terme la proposta del col·legi d'arquitectes la millor opció possible seria el traçat per l'antic pas del carrilet, descartant el recorregut per l'avinguda Bases de Manresa i pel carrer Barcelona.
L'aposta per desplaçar al Congost la centralitat de l'estació de Renfe no és compartida pel govern municipal del PSC, ERC i ICV-EUiA. La regidora d'Urbanisme, Àngels Mas, considera que la situació és una mica desconcertant perquè s'ha creat una contraposició entre dues estacions (una d'existent i una altra de futurible) i sembla que tothom s'ha d'apuntar a una alternativa o a una altra, fins al punt que s'ha convertit en un tema que ultrapassa l'àmbit tècnic i ha derivat cap a una opció política, fixant un pa-norama en el qual la posició del col·legi d'aparelladors no sembla pas aliena. Però, per a la regidora d'Urbanisme, una qüestió d'aquesta envergadura i importància no es pot justificar amb arguments escassament fonamentats o basats únicament en percepcions o intuïcions. "Ens cal una reflexió sobre com volem que sigui l'estació central de la ciutat en un curt, mitjà i llarg termini. Ens cal fonamentar la decisió en dades justificades sobre la demanda potencial de la o les estacions, en un context ambiciós que superi la migradesa actual i en el qual el transport públic tingui el paper que li pertoca", afirma.